abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 juli 2009 @ 08:55:56 #151
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_71386105
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 07:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
In Argentinie is het leuk speculeren
Met of op wat?

Oh, met teleurstellende cijfers AH, gaat het echt weer eens rood worden vandaag.
pi_71386388
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 08:55 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Met of op wat?

Oh, met teleurstellende cijfers AH, gaat het echt weer eens rood worden vandaag.
voorlopig nog even niet kennelijk.

Hebben TomTom en Randstand speedpilletje geslikt? Iedereen vergeten dat Randstad zich tot de oogballen heeft moeten lenen en verwateren om Vedior over te nemen? Ik begrijp er echt geen moer van.
pi_71386756
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 09:14 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

voorlopig nog even niet kennelijk.

Hebben TomTom en Randstand speedpilletje geslikt? Iedereen vergeten dat Randstad zich tot de oogballen heeft moeten lenen en verwateren om Vedior over te nemen? Ik begrijp er echt geen moer van.
Dit is puur sentiment. Dat Randstad zo stijgt vind ik bijna grappig. Men betaalt niet eens meer dividend, en ik denk ook niet dat ze dat voorlopig gaan doen. Bovendien zijn ze een van de kandidaten voor een aandelenemissie . Die beleggers die in Randstad beleggen zijn compleet krank. Maar mij maakt dat niets uit - dat maakt Randstad een van de mooiste shortkandidaten voor dit najaar.
pi_71387205
Ahold goedkoop !
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:12:35 #155
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_71387401
Inderdaad, Ahold voor 8 euro lijkt erg goedkoop.
Je moet alleen weer maanden wachten voor 5-10% winst!
pi_71387431
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:12 schreef Lemans24 het volgende:
Inderdaad, Ahold voor 8 euro lijkt erg goedkoop.
Je moet alleen weer maanden wachten voor 5-10% winst!
waarom is dat goedkoop?
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:17:07 #157
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_71387521
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:13 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

waarom is dat goedkoop?
Relatief goedkoop iig, want niet eerder dit jaar is Ahold onder de 8 euro gedoken.
pi_71387620
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:17 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Relatief goedkoop iig, want niet eerder dit jaar is Ahold onder de 8 euro gedoken.
wat is dat nou voor een redenatie? Dan moet je Heijmans wel waanzinnig goedkoop vinden, die komt van 24 euro af?

Ahold, wpa 80 ct, dividend .2 ct, dus niet extreem goedkoop lijkt me, en 2,5% dividendrendement kan stukken beter. Eigen vermogen een euro of vier.

De enige manier waarop daar beweging in komt wanneer ze worden overgenomen, en dat lijkt me in de huidige tijd niet erg waarschijnlijk. Verder verdiende Ahold nog een leuke cent met projectontwikkeling van winkellocaties, dat lijkt eerder ballast in de huidige tijdl. Ergo: dood geld?
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:26:43 #159
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_71387745
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:21 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

wat is dat nou voor een redenatie? Dan moet je Heijmans wel waanzinnig goedkoop vinden, die komt van 24 euro af?

Ahold, wpa 80 ct, dividend .2 ct, dus niet extreem goedkoop lijkt me, en 2,5% dividendrendement kan stukken beter. Eigen vermogen een euro of vier.

De enige manier waarop daar beweging in komt wanneer ze worden overgenomen, en dat lijkt me in de huidige tijd niet erg waarschijnlijk. Verder verdiende Ahold nog een leuke cent met projectontwikkeling van winkellocaties, dat lijkt eerder ballast in de huidige tijdl. Ergo: dood geld?
Nee, veel beweging komt er niet in, dat zei ik zelf ook al.
Maar een vergelijking met Heijmans is onzin, want Ahold komt niet van 50 of 20, maar beweegt zich al een hele tijd binnen een beperkte bandbreedte. 8 euro zit dicht bij de onderkant van die bandbreedte, dus is er (technisch gezien) meer kans op stijging dan daling. Meer niet.

Heijmans komt overigens praktisch gezien van 2 dit jaar.
pi_71387868
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 10:26 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Nee, veel beweging komt er niet in, dat zei ik zelf ook al.
Maar een vergelijking met Heijmans is onzin, want Ahold komt niet van 50 of 20, maar beweegt zich al een hele tijd binnen een beperkte bandbreedte. 8 euro zit dicht bij de onderkant van die bandbreedte, dus is er (technisch gezien) meer kans op stijging dan daling. Meer niet.
dat is wat anders dan dat Ahold goedkoop lijkt.
pi_71388214
quote:

[..]

Ik heb geen inzicht in financiële statistiek omtrent Ahold, maar ik zou juist zeggen dat Ahold in crisistijd een zeer defensief aandeel kan zijn. Mensen gaan minder uit eten en dus meer winkelen, dit wijzen zat peilingen/onderzoeken uit. Het is misschien wel lastig dat ze nu nét op bepaalde plaatsen nieuwe winkels uit de grond aan het stampen waren, of dit niet meer kunnen. Maar Ahold is denk ik meer dan dat, want ze hébben ook heel veel winkels met zeer grote omzetsnelheid op veel plaatsen in de wereld. En vergeleken andere bedrijven op de beurs zit Ahold in een relatief veilige sector. Nogmaals, misschien kan iemand met inzicht in financiële data dit zo onderuit halen, maar mijn eerste reactie zegt: Ahold in crisis tijd? Doen!

En wat Heijmans betreft, dat aandeel is nu echt 1% van z'n oorspronkelijke waarde en juist die sector heeft klappen gehad. Lijkt mij een buitenkansje? Leeft vanzelf weer op na de crisis zou ik zeggen. En met een investering van pakweg 1 euro per aandeel is de kans op een flinke winst tamelijk groot..

Edit: Ik ben overigens een leek, dus excuses als ik hier zéér domme redenaties neerplemp
pi_71388315
quote:

[..]

Dividend is drie keer schijt inderdaad bij Ahold. Geen idee ook waarom het zo hoog staat.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:54:54 #163
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_71388448
Zit sinds 2 dagen met Shorts TT in mijn maag, maar gelukkig keert het tij naar een stijging vanmorgen.

Nu van die glijbaan af naar beneden!
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_71388656
Winst Britse oliegigant BP gehalveerd
quote:
De Britse oliegigant BP heeft in het tweede kwartaal 53 procent minder winst geboekt. Het concern behaalde een nettowinst van 4,39 miljard dollar (2,82 miljard euro) tegen 9,36 miljard dollar een jaar eerder. Dat heeft BP dinsdag bekendgemaakt.

De winstval is veroorzaakt door lagere olie- en gasprijzen en lagere winstmarges op raffinage. Het resultaat was wel boven de verwachtingen van analisten. BP is de eerste van de grote westerse oliemaatschappijen die deze week met cijfers over het tweede kwartaal naar buiten komen. Later volgen Shell en ExxonMobil. Analisten voorzien dat Shell, het grootste concern ter wereld, donderdag een winstval publiceert van rond 70 procent tot 2,4 miljard dollar.

BP liet dinsdag ook weten dat de doelstelling om de kosten over geheel 2009 met 2 miljard dollar te verlagen al gehaald is. BP verwacht voor het einde van het jaar de kosten met nog eens 1 miljard dollar terug te brengen.

BP-topman Tony Hayward spreekt over ,,zeer zware'' marktomstandigheden. ,,Het zijn turbulente, beweeglijke en onzekere tijden. Wij blijven echter een stabiele koers varen'', aldus de bestuursvoorzitter. Hij voorziet slechts een zwak herstel van de wereldwijde vraag naar energie.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 11:05:12 #165
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_71388710
Wie durft het aan om short te gaan op Randstad, met het oog op de cijfers van morgen?
  dinsdag 28 juli 2009 @ 11:09:08 #166
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_71388804
Tja, short Randstad...

Als de cijfers goed zijn verklaard dat de stijging van de afgelopen dagen en houd dat meteen in dat de stijging in ingeprijst en dus is short een optie.

Als de cijfers tegen vallen zal er waarschijnlijk een correctie komen en dus is short ook een optie.

Volgens mij kan je alleen maar winnen
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 28 juli 2009 @ 12:15:39 #167
862 Arcee
Look closer
pi_71391119
quote:
Op maandag 27 juli 2009 10:18 schreef Lemans24 het volgende:
AirFrance-KLM gaat richting een steeds interessanter instapniveau. Blij dat ik nog niet gekocht heb. Eigenlijk wil ik weer op 7,0 kopen, maar dat zie ik voorlopige niet meer gebeuren.
Air France-KLM nu op 8,62.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_71391762
Air France .

Ivm de Mexicaanse griep zou ik het aandeel never nooit kopen op het huidige niveau. Het is een van de fondsen die door het putje kan gaan dit najaar.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 12:42:05 #169
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_71391951
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:36 schreef pberends het volgende:
Air France .

Ivm de Mexicaanse griep zou ik het aandeel never nooit kopen op het huidige niveau. Het is een van de fondsen die door het putje kan gaan dit najaar.
kán ja. Alles kan door het putje. De afgelopen maanden is AirFrance-KLM juist enorm gestegen, ondanks de Mexicaanse griep. Die gaat daar weinig invloed op hebben, misschien wel de algemene teruggang in passagiersaantallen bij high-cost luchtvaartmaatschappijen.
pi_71392034
TYFUSMittal... wilde ik nog putjes kopen, gaan ie opeens 4 procent onderuit. Economic girlie mens.
pi_71392061
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:42 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

kán ja. Alles kan door het putje. De afgelopen maanden is AirFrance-KLM juist enorm gestegen, ondanks de Mexicaanse griep. Die gaat daar weinig invloed op hebben, misschien wel de algemene teruggang in passagiersaantallen bij high-cost luchtvaartmaatschappijen.
Ja, dat komt omdat men de griep enorm onderschat. Er gaat dit najaar veel minder gereist worden door de Mexicaanse griep.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 28 juli 2009 @ 12:46:23 #172
862 Arcee
Look closer
pi_71392071
Ik noemde Air France overigens alleen omdat de koers gelijk was aan mijn FOK!userid. Niet echt een beleggingsadvies dus, zeg maar.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_71392126
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:46 schreef Arcee het volgende:
Ik noemde Air France overigens alleen omdat de koers gelijk was aan mijn FOK!userid. Niet echt een beleggingsadvies dus, zeg maar.
Waarschijnlijk doe je het zo nog beter dan de meeste analisten.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 13:01:42 #174
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_71392518
Kijk die Aegon eens gaan...
Strakke lijn schuin naar beneden. In dit tempo wordt de slotstand 4,50.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')