abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 juli 2009 @ 13:42:55 #51
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_71457199
Stiemie Ik vraag hetzelfde terug. 'Nou, waar gaat de trein heen dan?' En dan krijg ik antwoord
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_71457222
Wat vervelend, Ingrid. Ronja heeft er helemaal geen last meer van sinds ze elke ochtend een glas roosvicee laxo drinkt. En sowieso, veeeeel drinken wil ook nog wel eens helpen. Sterkte

Lactulose is niet echt een laxeermiddel wat meteen werkt hè, maar meer een onderhoudsdosis voor zover ik weet. Als ze nu last heeft van een verstopping gaat de lactulose niet helpen om die verstopping/indroging weg te krijgen.
Onze huisarts gaf als tip Kinditherm zetpillen van VSM. Die werken ontkrampend en het prikkelt en smeert een beetje.
pi_71457224
oeps heb het snel aangepast

Ah da's ook een goeie Rocka. Het is gewoon soms echt genant, of misschien is het gewoon nog wennen voor mij dat kan ook

Voorbeeld van gisteren:

L: "Kijk glote hond"
S: "Ja dat is een grote hond zeg!"

Hond gaat uitgebreid zitten in de goot

L: "Doettienou?"
S: "De hond gaat even poepen"
L: "Waarom?"
S: "Omdat ie dat moet he?"

Mevrouw die bij de hond hoort kijkt me erg betrapt aan en pakt zuchtend een poepzakje

L :"Doettiemevrouwnou?"
etc

En dat was pas zo'n 5 minuten van 1 dag. De mevrouw met de blindenstok was ook erg leuk om onderweg tegen te komen

[ Bericht 79% gewijzigd door Stiemie op 30-07-2009 13:48:36 ]
pi_71458032
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 13:34 schreef Stiemie het volgende:
Agos Kim. Let ook op met wat je eet als Kim moeite met poepen heeft Ingrid. Ik heb zelf een spastische darm en witbrood, witte rijst, witte pasta enzo verergeren de boel al snel. Hopelijk gaat het snel weer beter met Kim!

Mijn kleine meisje is weer helemaal beter Gisteren weer urine na laten kijken en de blaasontsteking is helemaal weg. Ze was ook dolblij dat ze weer naar de opvang mocht. We hoorden al 2 weken zo'n 20 keer per dag : (naam favo leidster) is lief he? En elke morgen: "Linne naar (naam opvang)?" Gisteren mocht ze ook nog voor haar verjaardag trakteren en dat vond ze ook erg leuk!

O ja heeft iemand nog tips in verband met een dreumes peuter die 122.234.342 x per dag "doettienou?", "issienou?" en "kandatnou?" vraagt
Fijn dat ze weer beter is!

Wit brood eten we nooit. Witte rijst soms, maar wel gewone pasta. Ik doe al geen bananen meer. Appel mag hopelijk wel. Daar is ze gek op. Maar sinds de babytyd heeft ze er geen last meer van gehad. Nu dus heel erg ineens.
Ohja, ze drinkt heel veel. Ik dacht dat lactulose meteen hielp. Bij Tyler wel. En als baby ook. Maar misschien niet meer nu ze ouder is.
* _Ingrid_ zet roosvicee laxo op het lijstje en vsm zetpillen.
pi_71458233
O ja banaan, cake, van die babyliga en dat soort dingen zijn ook niet echt handig. En bij brood echt volkoren of meergranen nemen. Gewoon lichtbruin brood is namelijk soms gewoon witbrood met een kleurstofje erbij.

Bij fruit de schilletjes erom laten (als die eetbaar zijn dan he ). Druiven, pruimen, watermeloen en ananas bevatten veel vezels en ook broccoli schijnt veel vezels te bevatten las ik laatst.
pi_71458323
Volkoren brood hebben we. Ze vind brood met zaadjes en pitjes ook lekker. Bedankt voor de tips.

[ Bericht 34% gewijzigd door _Ingrid_ op 30-07-2009 17:37:20 ]
  donderdag 30 juli 2009 @ 14:42:49 #57
144006 chacama
Ondernemend!
pi_71459184
@Stiemie, inderdaad de vraag terugstellen. Wat denk jij? En dan krijg je negen van de tien keer het antwoord al. Daarna vragen ze meestal wel nog de bevestiging.

- was dat?
- wat denk jij?
- een grote vrachtauto..... toch?
- ja! *zucht*

Maar, het is wel leuk hoor uiteindelijk krijg je dan hele verhalen te horen
  donderdag 30 juli 2009 @ 18:14:27 #58
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_71465287
Ik moet tegenwoordig de hele dag de babymama zijn en Dean is de papa Dean. Wat erin resulteert dat ie me op straat gaat lopen opvoeden: '"Nee babymama, we gaan nu hier kijken! Past op hoor!
*koerst richting Bart S.*

Maar hij gaat me ook "voorlezen" en flesjes voor me maken.

Wat ik ook erg slim vind is dat, als we het over oma hebben, hij zegt: Dat is jouw mama he?. En zo nog wel meer dingetjes die me soms verbazen over welke verbanden hij al legt met net 2,5 .

[ Bericht 12% gewijzigd door Vivi op 30-07-2009 18:23:43 ]
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_71470607
Iemand hier tips voor het in haar eigen bedje laten slapen van Mahre....
We zijn al weken bezig om haar op tijd en normaal in bed te krijgen. Het begon toen het zo heel warm was, in haar kamer was het niet uit te houden dus ging ze in ons bed en later als ze sliep ging ze in haar eigen bed. En dat ging goed. Daarna weer proberen in haar eigen bed maar dat lukt dus niet meer. We hebben nu keus uit 2 kwaden of er bij blijven ziten tot ze slaapt, en dan kan een kwartier zijn maar ook 2 uur want we mogen gewoon niet weg. Of gewoon weggaan en dan gaat ze gillen echt gillen alsof we haar wat aan doen ( we zeiden van de week al dat we maar voor het raam moesten gaan staan zodat de buren konden zien dat we haar niets aan deden....) Nou ging ze maandag na een half uur slapen en dinsdag na een kwartier dus we dachten dat we hier dan wel goed aan deden maar gisteren en vandaag weer drama. Tazz zit nu maar weer bij haar want helemaal over stuur laten gaan kunnen we ook niet. Maar zo kan het ook niet langer. Ze is wel moe en niet bang zegt ze. Verder merken we ook niets aan haar het is alleen dat slapen. Iemand tips?
  donderdag 30 juli 2009 @ 21:02:42 #60
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_71470719
Lief van Dean

Lenaatje geen idee helaas succes
Maud sterkte met het eczeem,

en peuters met de waarom vragen lijkt me grappig, Arwen heeft dat niet zo sterk.

En nu vergeet ik vast op veel mensen te reageren sorry vind jullie wel lief hoor
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_71470758
Als je bij haar zit kijk je haar dan aan en praat je dan tegen haar?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_71470792
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 21:02 schreef _evenstar_ het volgende:

en peuters met de waarom vragen lijkt me grappig, Arwen heeft dat niet zo sterk.
wil je de mijne een dagje lenen??
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 30 juli 2009 @ 21:05:53 #63
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_71470824
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 21:04 schreef Vicky het volgende:

[..]

wil je de mijne een dagje lenen??
kom maar brengen, kun je me gelijk die knuffel geven
pi_71470992
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 21:03 schreef Vicky het volgende:
Als je bij haar zit kijk je haar dan aan en praat je dan tegen haar?
nee we gaan een boekje lezen en negeren haar, zodat zij ook niet op ons hoeft te reageren. maar ze stuiterd dat bed door niet normaal. we weten het echt ff niet meer...
pi_71471088
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 21:10 schreef Lenaatje het volgende:

[..]

nee we gaan een boekje lezen en negeren haar, zodat zij ook niet op ons hoeft te reageren. maar ze stuiterd dat bed door niet normaal. we weten het echt ff niet meer...
Amber heeft ook zo'n fase gehad. Wij zaten op haar kamer met onze rug naar haar toe. Tis ff volhouden maar uiteindelijk werkte het wel.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_71471218
We doen dit al een week of 2 en dan lijkt het goed te gaan en ineens gaat het weer de andere kant op. Het is ook raar want eerder sliep ze al bijna als ze door had dat ze naar bed ging. Heel af en toe had ze een keer een avond of nacht of 2 nachten dat het drama was maar dat was het. We zijn gewoon verwend! Maar goed we moeten nog maar even volhouden denk ik.
Zat net te denken dat het misschien wel komt omdat het praten nog steeds niet echt heel goed lukt, misschien frustratie ofzo, ze is net zindelijk misschien kan dat koppie het allemaal niet aan... Kweetutookniet.
  donderdag 30 juli 2009 @ 21:39:54 #67
11682 Moonah
Jolie femme
pi_71471868
Doet ze nog een middagslaapje Lena? Ik merk dat het hier ook lastiger (en véél later...) in slaap komen is als er 's middags geslapen is. Maar elke dag overslaan lukt nog niet. Ik spreek nu telkens af dat ik over 5 minuutjes weer even een kus kom geven. Het is wel een gesjouw, maar het werkt redelijk... Succes ermee.

Hoi Arwen en Evenstar!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 30 juli 2009 @ 21:54:22 #68
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_71472354
Haaai

Wil trouwens wel nog even vertellen hoe dapper mijn mini mevrouwtje is.
Mamakikker was toch terug gevonden, helemaal goed, maar nu waren de naden telkens los aan het laten van oudheid en de stof ook door aan het gaan gewoon op.
Verschillende keren geprobeerd de pootjes vast te naaien de buik etc.
Zelfs mijn papa heeft kikkie " geopereerd" maar mocht helaas niet baten.
Een andere roze kikker gevonden met lange poten en een tutterbaar gezichtje en klittenband handjes zoals mama kikkie, en gegeven nog met mamakikker.
Gezegd dat Mamakikkie weg moet naar papa naar de sterren, maar dat ze een nieuw vriendje kreeg een prinsessenkikker.
Nou dan moest mamakikker maar in de tuin " gebegraven" worden.
En daar stond dat meisje, met haar mamakikkie, haar steun en toeverlaat, haar vriendje, haar alles innig knuffelend en kussend en vertelt: mamakikkie je moet u woosh naar de sterretjes naar mij papa ik ga je missen, ze loopt weg, loopt terug nog een laatste kus en knuffel. Daaag mama kikkie doe maar Wooosh. En zelfverzekerd loopt ze naar boven pakt de prinsessenkikker, en zegt nu ben jij mijn prinsessenmamakikker.
En is de mooie rozekikker nu ook echt haar vriendje, geen slapeloze nachten, gewoon een meisje dat heel goed snapte dat mamakikker toch echt niet meer goed was.
En ik huilde tranen met tuiten eenmaal beneden, ik vond haar en nog steeds zo dapper, zo stoer

Wel lief, als we kaarses doen aansteken, moet er nu ook een voor mamakikker bij

[ Bericht 0% gewijzigd door _evenstar_ op 30-07-2009 22:16:45 (wat typfoutjes weg gehaald, moe enzo :P ) ]
  donderdag 30 juli 2009 @ 22:13:02 #69
11682 Moonah
Jolie femme
pi_71473102
Wat ontroerend Evenstar...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_71473205
Ik moet er al van huilen. Wat erg dat verhaal. Heb je de kikker nog wel, of is hij echt weg?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 30 juli 2009 @ 22:18:39 #71
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_71473354
Hij is echt weg, dat leek me beter, hij lag echt voor 2/3e uit elkaar.

En ik vond het ook erg voor haar, maar ik ben zo trots op hoe ze er mee omgaat, en het laat ook wel heel goed zien dat ze heel goed begrijpt wat dood is en waar papa is en die niet terug kan komen.
Ze echt afscheid heeft kunnen nemen is denk ik heel goed geweest.
pi_71481524
Evenstar wat ontroerend! Krijg er kippenvel en tranen van.....
Dapper en sterk meisje is Arwen volgens mij!
pi_71481555
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 21:39 schreef Moonah het volgende:
Doet ze nog een middagslaapje Lena? Ik merk dat het hier ook lastiger (en véél later...) in slaap komen is als er 's middags geslapen is. Maar elke dag overslaan lukt nog niet. Ik spreek nu telkens af dat ik over 5 minuutjes weer even een kus kom geven. Het is wel een gesjouw, maar het werkt redelijk... Succes ermee.

Hoi Arwen en Evenstar!
Nee slapen doet ze niet meer 's middags, al een jaar niet meer. Wij mogen dus helemaal niet weg. Heb ook al geprobeerd de deur open te laten en dan boven te rommelen in een andere kamer maar ook dat mag niet...
Tazz heeft erbij gezeten weer gisteren en toen sliep ze vrij snel in.
Nou ja vanavond maar weer proberen weg te gaan een keer zal het wel lukken toch?
  vrijdag 31 juli 2009 @ 09:55:41 #74
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_71482381
Stiemie, ik kreeg 'm vanochtend weer hoor!
"Mama! Waar zijn de teletubbies gebleven!?'
I'm so glamourous I piss glitter!
  vrijdag 31 juli 2009 @ 10:24:13 #75
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_71483095
Rocka
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')