abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71600163
het wordt met de dag spannender.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 21:03:44 #152
16851 Afwezig
Tuig van de richel
pi_71605447
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 16:54 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Er wordt nu al gesproken over de mogelijkheid mensen te verplichten (bv in de zorg).
Ik ben verpleegkundige en ik weiger. Laat ze me maar uit het BIG register schrappen, gaan we wel eens kijken hoe de rechter er over denkt dat ik mijn lichamelijke autonomie niet op wil geven ten behoeve van de angstmachine van de media en overheid.

Ieder gezond mens met verstand heeft niets te vrezen van die griep. Als je ziek wordt, gewoon uitzieken. Als je heel ziek wordt, gewoon even de huisarts opzoeken. Het is geen ebola, gewoon griep. Ik heb geen goed woord over voor mensen die echt gezond zijn en zich nu zo bang laten maken, en dadelijk profylactisch Tamiflu gaan lopen slikken of zich gaan laten inenten. De kans dat je dood gaat in het verkeer is voor gezonde mensen groter dan dat je dood gaat aan een griepje.

Laat je niet zo leiden door angst.
Chuck Norris' hand is the only hand that can beat a royal flush
pi_71605506
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 16:34 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik heb ook het idee dat b.v. m'n keel gewoon zeer doet vanwege overmatig roken, verkoudheid heb ik wel vaker last van en dat koortsige gevoel is ook weer niet zo heel erg heftig. Kijk het nog wel even aan.
Als 't Wacken was... How about too much screaming?
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 21:12:05 #154
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_71605692
Er wordt in alle talen gezwegen over de ziekte die de overledene al had voor hij de griep eroverheen kreeg. De overheid houdt ervan om onrust te scheppen. Waarschijnlijk had hij dus aids.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_71605698
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 21:03 schreef Afwezig het volgende:

[..]

Ik ben verpleegkundige en ik weiger. Laat ze me maar uit het BIG register schrappen, gaan we wel eens kijken hoe de rechter er over denkt dat ik mijn lichamelijke autonomie niet op wil geven ten behoeve van de angstmachine van de media en overheid.

Ieder gezond mens met verstand heeft niets te vrezen van die griep. Als je ziek wordt, gewoon uitzieken. Als je heel ziek wordt, gewoon even de huisarts opzoeken. Het is geen ebola, gewoon griep. Ik heb geen goed woord over voor mensen die echt gezond zijn en zich nu zo bang laten maken, en dadelijk profylactisch Tamiflu gaan lopen slikken of zich gaan laten inenten. De kans dat je dood gaat in het verkeer is voor gezonde mensen groter dan dat je dood gaat aan een griepje.

Je snapt het echt niet he? De vaccinatie voor de Mexicaanse griep, net als de gewone griep, bij zorgpersoneel is niet primair bedoeld om te zorgen dat de medewerkers niet ziek worden, hoewel dat een nuttig bijverschijnsel is tijdens een influenza-epidemie, maar om te zorgen dat zorgpersoneel geen patiënten kan besmetten. Patiënten, zoals je hopelijk begrijpt, zijn niet zo gezond als jij, anders hadden ze je zorg niet nodig.

Daarnaast zullen ze je echt niet kunnen dwingen een vaccinatie te ondergaan, al voel ik wel wat voor een doorhaling in het BIG-register voor mensen die deze simpele epidemiologische principes niet begrijpen ...
pi_71605867
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 21:12 schreef ouderejongere het volgende:
Er wordt in alle talen gezwegen over de ziekte die de overledene al had voor hij de griep eroverheen kreeg. De overheid houdt ervan om onrust te scheppen. Waarschijnlijk had hij dus aids.
Vraag aan iedereen;

Welk argument heeft de overheid om angst, deze angst omtrent deze zogenaamde pandemie, te zaaien?

Een overheid heeft normaliter de taak om de rust te bewaren onder de bevolking. Om totale paniek te voorkomen. Het komt regelmatig voor dat problemen, echte problemen of echte dreigingen, gebagatelliseerd worden ten behoeve van de rust onder de bevolking zodat de economie ook draaiende blijft. Je zag dit onder andere bij de Duitse dreiging voor de Tweede Wereldoorlog. Tot op de dag van de inval werd deze dreiging zelfs ontkend.

Maar deze angstpolitiek. Waarom?
pi_71606013
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 21:17 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Vraag aan iedereen;

Welk argument heeft de overheid om angst, deze angst omtrent deze zogenaamde pandemie, te zaaien?

Een overheid heeft normaliter de taak om de rust te bewaren onder de bevolking. Om totale paniek te voorkomen. Het komt regelmatig voor dat problemen, echte problemen of echte dreigingen, gebagatelliseerd worden ten behoeve van de rust onder de bevolking zodat de economie ook draaiende blijft. Je zag dit onder andere bij de Duitse dreiging voor de Tweede Wereldoorlog. Tot op de dag van de inval werd deze dreiging zelfs ontkend.

Zodat iedereen Tamiflu gaat gebruiken. Dat moest toch op ofzo.
pi_71606235
quote:

[..]

Je bent zeker vergeten dat je ook verplicht tegen HepB gevaccineerd bent en dat je daar je carrière ook niet voor opgegeven hebt.

Heb je er overigens bij stilgestaan dat:
- het niet erg professioneel is voor een verpleegkundige om een potentiële dreiging te bagatelliseren en af te doen als angstpropaganda;
- het feit dat het om een influenzavirus gaat niet maakt dat het een "gewoon griepje" is waarvan we niets te vrezen hebben? De ene griep is de andere niet;
- een niet-gevaccineerde verpleegkundige het virus kan overdragen aan een immuungecompromitteerde patiënt, die er vervolgens ernstig ziek van wordt?
pi_71607764
quote:

[..]

Lijkt me een goed plan om je uit het BIG register te schrappen.
Nu al, als je niet eens het benul hebt om te bedenken dat die griep voor jou misschien niet zo gevaarlijk is maar voor de patienten waar je mee werkt wel levensbedreigend kan zijn...
pi_71609408
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 21:05 schreef Omentuva het volgende:

[..]

Als 't Wacken was... How about too much screaming?
Dat zou ook kunnen, maar ik heb toch m'n keel aardig gesmeerd de hele tijd.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_71609432
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 21:12 schreef dotKoen het volgende:
Je snapt het echt niet he? De vaccinatie voor de Mexicaanse griep, net als de gewone griep, bij zorgpersoneel is niet primair bedoeld om te zorgen dat de medewerkers niet ziek worden, hoewel dat een nuttig bijverschijnsel is tijdens een influenza-epidemie, maar om te zorgen dat zorgpersoneel geen patiënten kan besmetten. Patiënten, zoals je hopelijk begrijpt, zijn niet zo gezond als jij, anders hadden ze je zorg niet nodig.

Daarnaast zullen ze je echt niet kunnen dwingen een vaccinatie te ondergaan, al voel ik wel wat voor een doorhaling in het BIG-register voor mensen die deze simpele epidemiologische principes niet begrijpen ...
Ah we hebben een moeder Theresa op Fok.
Wat een raar verhaal. Als eerste komt voor het zorgpersoneel de eigen gezondheid, daarna volgt er heeeeeel lang niks en daarna komt de patient pas.
Het gebruik van de omschrijving "Joodse kolonisten" zoals algemeen het gebruik is in de Nederlandse pers is van het zelfde walgelijk lage niveau als het gebruik van de term "Gastarbeiders" voor de vijfde generatie van immigranten in Nederland.
pi_71609538
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 22:51 schreef badwurm het volgende:

[..]

Wat een raar verhaal. Als eerste komt voor het zorgpersoneel de eigen gezondheid, daarna volgt er heeeeeel lang niks en daarna komt de patient pas.
Doe je nou je best om zo dom over te komen?
pi_71609616
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 22:54 schreef Monolith het volgende:
Doe je nou je best om zo dom over te komen?
Jouw intelligentie staat op een dergelijk hoog niveau dat alles staat te verpieteren in de schaduw.
Het gebruik van de omschrijving "Joodse kolonisten" zoals algemeen het gebruik is in de Nederlandse pers is van het zelfde walgelijk lage niveau als het gebruik van de term "Gastarbeiders" voor de vijfde generatie van immigranten in Nederland.
pi_71609620
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 22:51 schreef badwurm het volgende:

[..]

Een moeder Theresa? Uiteraard komt mijn eigen veiligheid eerst, maar direct daarna de gezondheid van de patiënt. Dat lijkt me een vrij logische houding voor zorgpersoneel.
pi_71610122
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 22:55 schreef badwurm het volgende:

[..]

Jouw intelligentie staat op een dergelijk hoog niveau dat alles staat te verpieteren in de schaduw.
Dat is mij bekend.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 23:39:25 #166
6941 APK
Factual, I think.
pi_71611355
quote:

[..]

Vraag aan iedereen;

Jij reageert op een (achterlijke) veronderstelling van iemand dat de overledene waarschijnlijk aids had en concludeert dan maar meteen dat de overheid angst wil zaaien door niet bekend te maken wat de achterliggende ziekte van de overleden persoon was.

Is het niet in jou opgekomen dat de ouders totaal geen behoefte hebben aan kwijlende journalisten op de stoep en dat dat wel eens de reden kan zijn dat het niet bekend is gemaakt?

En welke angstpolitiek van de overheid heb je het eigenlijk over?
Zie jij al metershoge reclameborden met hygiënevoorschriften?
60 paniekerige tv-spotjes van de rijksoverheid per dag?
Een dwingend advies om mondkapjes te dragen oid?
Gesloten scholen en andere openbare gebouwen?

Twee minuutjes op het journaal, poeh hé, wat een angstpolitiek.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_71611696
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 22:55 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Een moeder Theresa? Uiteraard komt mijn eigen veiligheid eerst, maar direct daarna de gezondheid van de patiënt. Dat lijkt me een vrij logische houding voor zorgpersoneel.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 00:23:06 #168
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_71612514
quote:

[..]

Vraag aan iedereen;

Zodat wanneer de hele hype/pandemie voorbij is de regerende partijen kunnen zeggen "kijk eens hoe goed en adequaat wij hebben gehandeld" (stem op ons....)

Is slechts een voorbeeld wat ik me kan bedenken, trouwens het "spelletje" angstpolitiek werkt niet echt hier in Nederland. Ik hoor er erg weinig mensen over praten, laat staan dat ze zich er druk om maken.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_71614170
Aah, het is ineens een stormlooptopic geworden met 1 toch al zieke die overlijdt omdat hij ook besmet was H1N1. Die mutatie is gevonden lijkt me een heel stuk ernstiger, aangezien Tamiflu in veel landen bij pakjes boter al gratis weggegeven wordt. Lekker handig dus!
  woensdag 5 augustus 2009 @ 03:28:39 #170
6941 APK
Factual, I think.
pi_71614184
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 03:24 schreef indahnesia.com het volgende:
Die mutatie is gevonden lijkt me een heel stuk ernstiger, aangezien Tamiflu in veel landen bij pakjes boter al gratis weggegeven wordt. Lekker handig dus!
Daar maak ik mij ook wel een beetje zorgen over.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_71614525
En nog altijd mijn vraag: Wat als de NL overheid alle Nederlanders gaat verplichten te vaccineren? Ik woon niet in Nederland, maar ben wel Nederlander. Komen ze het brengen? Krijg ik reiskostenvergoeding voor een retourtje Nederland? Niet dat ik zo'n vaccinatie wil overigens, maar 'stel dat' dus...
pi_71614528
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 03:28 schreef APK het volgende:

[..]

Daar maak ik mij ook wel een beetje zorgen over.
Gelukkig heeft de Indonesische overheid niet veel Tamiflu om uit te delen, want Indonesiers zijn gek op pilletjes en drankjes... dus die resistentie zou er snel zijn met het gratis verspreiden.
pi_71615551
Vanochtend op het nieuws geen woord over de griepdode. Ik ben alvast maar aluminiumfolie kopen.
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
pi_71615618
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 09:17 schreef _Qmars_ het volgende:
Vanochtend op het nieuws geen woord over de griepdode. Ik ben alvast maar aluminiumfolie kopen.
Ben toch wel benieuwd welke aandoening die 17-jarige had. Zat zelf te denken aan een aangeboren hartafwijking of cystic fibrosis / zware longaandoening. Uit andere landen hoor je zo af en toe ook berichten dat jongere mensen zonder een aandoening komen te overlijden aan de griep, dat geeft toch een beetje een ongerust gevoel.
pi_71630419
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 09:21 schreef badwurm het volgende:

[..]

Ben toch wel benieuwd welke aandoening die 17-jarige had. Zat zelf te denken aan een aangeboren hartafwijking of cystic fibrosis / zware longaandoening. Uit andere landen hoor je zo af en toe ook berichten dat jongere mensen zonder een aandoening komen te overlijden aan de griep, dat geeft toch een beetje een ongerust gevoel.
Het was iig een ziekte waarvan de nabestaanden niet wilde dat het naar buiten kwam. Denk niet dat je met een zware longaandoening op vakantie gaat. Dus dat zal het niet zijn.
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')