quote:Op woensdag 22 juli 2009 17:08 schreef Turquaz52 het volgende:
Dat geluid![]()
![]()
Kevin.. heb je ooit achter je auto gestaan toen iemand anders in je auto optrok..?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
(En nee niet als er een turk in je auto zat, want anders was je hem kwijt)
Resptec![]()
quote:Op woensdag 22 juli 2009 17:10 schreef Charged het volgende:
[..]
hmzz...mee eens..is inderdaad erg leuk om te zien hoe je eigen auto presteert als je er zelf niet inzit..heel andere ervaring,erg leuk idd.
Dit is zoeen gifkikkerkleur van een kikker die je niet ziet zitten in de boom en je vervolgens genadeloos hard tussen je benen doorspringt.quote:Op woensdag 22 juli 2009 23:59 schreef Panzerknacker666 het volgende:
Strak!, alleen die kleur is niet echt mijn ding, kan naar mijn mening best gek, gifgroen ofzo!
Cabriootje gehuurd of zelf één gemaakt?quote:Op zondag 26 juli 2009 00:59 schreef Turquaz52 het volgende:
Live vanuit Turkey hiero.. jammer dat ik de 20VT niet meer kan spotten
Nee een 1.3 Fıat Palıo ofzo 16v Turbo Dıesel..quote:Op zondag 26 juli 2009 01:01 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Cabriootje gehuurd of zelf één gemaakt?
Als je dezelfde neiging naar een uiterlijk mooie originele wagen hebt dan zeg ikquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:22 schreef kevin20vt het volgende:
Dankje! Zal ik de volgende project auto dan maar uit de Honda stal halen?
JDM = Japanese Domestic Market ^^ Wordt lastig om die hier te krijgen. Gelukkig schelen de Euro modellen niet zoveel met de JDM modellen ... JDM is dan ook voornamelijk een Amerikaanse term omdat de auto's daar wel vaak een stuk anders zijn (zoals je als Golf I liefhebber ongetwijfeld weet).quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:36 schreef kevin20vt het volgende:
Een antraciet grijze ed9 crx vtech, gewoon standaard (jdm?) uiterlijk is toch wel een jongensdroom... (ben nog niet zo van de jap uitspraken LOL)
maar dat gaat waarschijnlijk nog een flinke tijd duren, ik wil altijd vanalles bouwen en doen er komt ook nog eens een scirocco 1 met 20v atmo-blok op throttlebodies, en een golf 2 vr6 met turbo.
Eerst maar eens een huisje kopen waar we wat auto's kwijt kunnen want Linnie en ik hebben nu al 3 auto's
Kijk daar wordt het al iets duidelijker van, een oud collega van me had het altijd over z'n JDM oranje knipperlichtenquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:01 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
JDM = Japanese Domestic Market ^^ Wordt lastig om die hier te krijgen. Gelukkig schelen de Euro modellen niet zoveel met de JDM modellen ... JDM is dan ook voornamelijk een Amerikaanse term omdat de auto's daar wel vaak een stuk anders zijn (zoals je als Golf I liefhebber ongetwijfeld weet).
En LOL ... hopelijk komt er snel een derde bij ons. M'n jongensdroom is nog steeds om zo'n 1984 Civic (rechte zwarte achterruit) om te bouwen naar een twin-engined 4WD monstertjeMaar eerst maar de huidige auto's (EG2 en ED9) in perfecte nieuwstaat want die moeten nog minstens 20 jaar mee ^^ Er komen alleen maar auto's bij
Wijsquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:30 schreef kevin20vt het volgende:
Gewoon omdat het kan, uiteindelijk toch maar niet gedaan... Er komen nog genoeg auto's voorbij en ik kan ze niet allemaal onderdak geven
Ja, ge-wel-digquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:15 schreef kevin20vt het volgende:
Puur voor het circuit he, op de straat hoef je daar niet mee te rijden, daar heb ik de cabby al voor
Ohw jaa... kloptquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:18 schreef kevin20vt het volgende:
@ Googolplexian: Zo'n Lancia lijkt me ook een super bak!! maar ik zou ook zo een alfa onder handen kunnen nemen!
Een alfa 75 ofzo, dikke atmo erin en dan op de Nordschleife rijden!
Maarja he, dat budget komt maar niet![]()
@ Turquaz52: Nee die jongen heeft een 2.0l 16v met turbo, en zijn daily is een Golf 3 VR6.
Zou graag zelf nog eens een golf 2 vr6 bouwen, dat geluid blijft super!!
Maw; de sıte dıe je probeert te bereıken reageert nıet terug blablablaaquote:Zaman Aşımı }
Connection Time-out
Neden?
Bağlanmaya çalıştığınız site www.kevin20v.com yanıt vermiyor veya çok geç yanıt veriyor. Lütfen daha sonra tekrar deneyiniz.
Şimdi tekrar denemek isterseniz burayı tıklayın...
Grappigquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:08 schreef kevin20vt het volgende:
Ohw zeg dat dan joh, Ik heb turkije geblokkeerd![]()
Geen weer voor een cabrio, neequote:
Die van zondag steek ik effe onder de petquote:Op woensdag 12 augustus 2009 17:15 schreef kevin20vt het volgende:
Zo'n 3D render lijkt me wel heel gaaf ja!Heb het zelf ook wel eens geprobeerd, maar ik nam me er nooit de tijd voor!
Blueprints... hmm moet ik ff zoeken of ik daar iets van kan vinden!
Perfectquote:Op woensdag 12 augustus 2009 17:31 schreef kevin20vt het volgende:
Dit is de originele ontwerptekening van een dichte golf 1:
http://i38.photobucket.co(...)it_Blue_Prints-1.jpg
Ik zie nu wel dat er een stuk mist (stuk links langs het midden)
Hoezo dat..??quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:08 schreef kevin20vt het volgende:
Ohw zeg dat dan joh, Ik heb turkije geblokkeerd![]()
Ik zeg nıksquote:
In dat geval ook zeker laten zitten iddquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 10:39 schreef kevin20vt het volgende:
Dankje! Dat ben ik ook wel met je eens alleen de lip zit er niet voor de looks![]()
Er komen nog 2 van zulke airducts in die onderste spoiler:
[ afbeelding ]
1 airduct zal voor de remmen extra koude lucht gaan aanvoeren, en 1 airduct zal extra koude lucht gaan aanvoeren bij de luchtfilterbak.
En omdat de voorlip net zo laag is als de carterpan kan die mooi als indicatie dienen of ik wel of niet over een drempel kan
thnx voor je antwoord,zag het nou net pas.quote:Op maandag 10 augustus 2009 11:05 schreef kevin20vt het volgende:
@ Charged: Deze grille met enkele koplampen zat er al in, en vind ik ook het mooiste. Maar de grille met dubbele koplampen past ook helemaal niet, over de hele breedte van het front zit namelijk vlak achter de grille de intercooler!!
Bweheh, hoe snel gaat ie eigenlijk van nul naar honderd, Seconden of 7?quote:Op woensdag 9 september 2009 09:50 schreef kevin20vt het volgende:
Heb vanmorgen m'n baas een rondje meegenomen in de cabrio, briljant gewoon dat gezicht![]()
Met 120 op de voorligger af rijden (een vrachtwagen) waar de voorligger 50 rijdt, om dan vervolgens vrij laat te remmen.![]()
Dus ook de directie heeft m'n cabrio goedgekeurd, hij was "lekker stabiel", "briljant krachtige remmen", en "belachelijk snel"
daar zit die denk ik zeker onderquote:Op woensdag 9 september 2009 16:33 schreef remmertjuh het volgende:
[..]
Bweheh, hoe snel gaat ie eigenlijk van nul naar honderd, Seconden of 7?
Alleen zje moet behoorlijk goed kunnen rijden, voordat je zo hard weg kan rijden zonder wielspinquote:Op woensdag 9 september 2009 16:42 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
daar zit die denk ik zeker onder![]()
geen wielspin net onder de 6 zelfs gok ik
De km teller van de scirocco gaat nog harder dan de toerentellert van mijn corsa in zijn vrijquote:Op woensdag 9 september 2009 19:12 schreef kevin20vt het volgende:
Ik heb een sper diff he, en in de eerste versnelling laat de computer de turbo minder druk zetten (0.6bar waar ie in andere versnellingen 1.1bar doet) dus ik heb eigenlijk nooit wielspin... of ik moet echt schoftig hard het gas indrukken bij wegrijden. (en dat doe ik nooit want dat is gewoon weg niet nodig)
Ik blijf vanuit stilstand een nieuwe VW scirocco 2.0l TSI makkelijk voor en die gaat in 7,1 seconden naar de 100 volgens autoweek (met DSG bak) Linkje naar autoweek specs
Ik heb redelijk veel rijervaring en ondertussen al ruim 3500 km gereden met de cabby, ik wil niet zeggen dat ik ver onder de 7 zit, maar ik rij echt meters weg van een 2.0l scirocco iig tot de 120km/h zeker! (dit hebben we getest met een bekende van me)![]()
Edit: bijna vergeten... we zaten met 2 man in de cabrio, en in de scirocco zat maar 1 persoon
Wat denk je dat hij op top doet? 250?. Het verbruik is wel erorm verschillend zeg, per brandstofquote:Op dinsdag 15 september 2009 22:58 schreef kevin20vt het volgende:
Filmpjes komen nog wel een keer, ik heb het onder het rijden euhm "iets te druk met rijden om er filmpjes van te maken".![]()
Ondertussen hebben we weer flink wat km's afgelegd, en zitten we op een goede 3800km sinds de inbouw.
Heb een tijdje geexperimenteerd met verschillende benzine soorten:
* 95 kan maar dan zuipt ie vrij veel, bij gecombineerd gebruik 1 op 6 / 1 op 7.
* 95 vpower loopt ie vreselijk hard op en nog redelijk zuinig 1 op 10 bij gecombineerd gebruik.
* 100 vpower (racing) loopt ie beroerd op, je merkt gewoon dat er teveel benzine ingespoten wordt en dat hij erg veel ploft, wel redelijk zuinig 1 op 12 bij gecombineerd gebruik.
Vanavond heb ik dan maar eens de 98 Ultimate van de BP geprobeerd, en WTF je kunt duidelijk merken dat hij gechipt is voor ron 98...
Op vpower 95 bleef ik een nieuwe 2.0T scirocco met gemak voor, en ik weet zeker dat met 98 benzine ik nog iets harder ga uitlopen... Wat maakt dat gekke ding meters zeg als je op het gas gaat in de 4e versnelling![]()
Waarom zeg ik 4e versnelling...? Als je lekker doortrekt en overschakelt van de 4e naar de 5e versnelling doe je al 180 echte km's per uur... (dus hard doortrekken in de 5 doe je gewoon niet "vaak")
Zo'n auto moet je ook niet gebruiken om op z'n top mee te rijden. Het is leuk dattie 't kan maar de pret zit 'm in de sprintjes en het cruisen.quote:Op dinsdag 15 september 2009 23:17 schreef kevin20vt het volgende:
Hoe je het ook went of keert, het is en blijft een 25 jaar oude cabrio, als je daar 200+ mee gaat doen is en blijft dat levensgevaarlijk hoe goed je zo'n auto ook ombouwt...
Oeh, dan ziet dat bij die nieuwe volvo's toch wat beter uit..quote:Op woensdag 16 september 2009 08:57 schreef fathank het volgende:
Ja en gezien het feit dat ze 25 jaar geleden nog niet zo ver waren qua veiligheid en stijfheid van je constructie. Het is sowieso geen goed idee om met een auto van 25 jaar oud een vangrail te kussen, al is het een 'oerdegelijke' volvo..
Zal dan de 25er zijn denk ik. Die GT35's pushen toch wel rond de 600PK max en zijn voor minimaal 2.2 ltr motorinhoud OID. Nodig is t zeker niet. Dat 1.8T blok uit een TT was al niet "nodig". Maar of t leuk is, dat is een totaal ander verhaal! Ook kleur, velgen, styling etc bevalt me heeeeel erg aan die cabrio van je. Gewoon netjes strak en niet over the topquote:Op woensdag 16 september 2009 12:14 schreef kevin20vt het volgende:
@ XR30:
Het doel zou iig NOG meer koppel zijnMaar uiteindelijk is het gewoon echt niet nodig.
Ik heb er nu een K03/K03S op zitten, en het meest handige zou PnP een K04 zijn, echter die heeft weer een redelijk groot turbogat.
Een Garret GT25/30/35 (heb ff geen idee hoe die turbo precies heet) heeft een kleiner turbogat dan mijn k03 turbo nu heeft maar nog een bak meer koppel en pk's
Als dan meteen die bak vervangen moet worden zou ik het persoonlijk ook niet doen tenzij ik zowat zou struikelen over een in goede staat verkerende 02M bak. Of wanneer je 5Bak aan revisie toe is toch die extra centen neer leggen voor een 02M. En die paar kg op de neus extra(wanneer echt maar een paar kg) zal niet veel uitmaken aangezien een paar kilo meer of minder al snel gedaan is..quote:Op woensdag 16 september 2009 12:29 schreef kevin20vt het volgende:
Kut je had gezien dat ik je nick verkeerd spelde LOL wilde hem nog snel aanpassen![]()
![]()
Bedankt voor de complimenten!!
Idd een GT35 leek me ook al vrij groot, ik ben wel bang dat als ik een GT25 ga monteren de effecten op de carosserie dermate groot zijn dat de levensduur erg beperkt zal worden.
De versnellingsbak die nu in de cabrio zit (golf 2 g60 bak) heb ik vorig jaar maart laten reviseren en een sper laten monteren waarbij ik als commentaar kreeg dat ik niet boven de 300pk met bijbehorende nm's moet gaan rijden anders zou ie snel stuk zou kunnen lopen.
Dus ook kwa investering zou ik het niet doen, zo heeft de ombouw al genoeg gekost en kwa cruisen en optrekken is het al snel genoeg.
Ik zou dan voor meer dan 300pk al over moeten naar een 02M bak (bijv. tdi 6bak) en dan wordt ie nog een paar kg zwaarder in de neus en ben bang dat ie dan te zwaar wordt in de neus
Momenteel weegt de cab 633kg op de vooras en 367kg op de achteras (gemeten bij de rdw).
Als ik een echt snelle auto zou willen bouwen zou ik al op basis van een Golf 2 G60 met eventueel syncro en dan een leuke twinscroll op het 1.8 blokje![]()
In duitsland rijdt trouwens een golf 1 cabrio rond die 470 pk uit z'n 1.8T poept, maar ik ben iets te gesteld op m'n rijbewijs, auto en leven om zo over the top te gaan kwa vermogen
Ook benieuwd naar de stand van zakenquote:Op zondag 20 september 2009 10:21 schreef Turquaz52 het volgende:
En post eens een paar foto's van het kontje en een filmpje waarbij je vanuit stilstand accelereert (camera buiten de auto)![]()
ohw shit, haha, zag je auto ook niet staan, wellicht niet goed opgelet..quote:Op dinsdag 22 september 2009 21:09 schreef kevin20vt het volgende:
Dat zag ik ja, ik was blijkbaar op hetzelfde moment daar, maar ik heb jou niet gezien!
Heb even een remontluchtpotje gehaald zodat ik helemaal alleen het remsysteem kan ontluchten... Wel zo handig, en vanavond gelijk ook maar een remslang van de golf 4 vervangen.
Ik hoop dat ik komend weekend even tijd heb om naar de cabrio te kijken, zal iets kleins zijn maarja... Nu maar even geen risico nemen!
quote:Op maandag 2 november 2009 12:32 schreef kevin20vt het volgende:
Knappe jongen als jij daar een golf 1 teller vind in goede staat met toerenteller, alles erop en eraan (van motometer).
Enige dat ze daar nog hebben liggen zijn golf 2/scirocco of polo tellers en dat is het allemaal net niet
dat vertel ik je wel via msnquote:Op maandag 2 november 2009 12:56 schreef kevin20vt het volgende:
Lol bij Heijnen hebben ze normaal nooit golfjes 1 staan.... Zal ondertussen wel al helemaal kaal zijn!
Aan welke kant staat ie ?
Beetje late reactie op dit bericht, maar ik kom met die bandenmaat en een maxrpm van 7000 op een theoretische top van 266.3kmpu.quote:Op dinsdag 15 september 2009 23:17 schreef kevin20vt het volgende:
Verbruik ligt natuurlijk ook een beetje aan het voetje, maar over het geheel genomen kloppen die cijfers vrij goed! Alleen octaan 100 heb ik nauwelijks op gereden, dat voelde gewoon echt niet lekker.
Ook het uitlaatgeluid steeg boven mijn "fatsoensnorm"...
Op top zou hij in theorie 257,7 echte km's per uur moeten kunnen doen als ik puur kijk naar bakverhoudingen
Bakcode: AYN
baktype: 02A
Gangen: 5-Gang
Geleverd: 08/90 - 12/90
1e versnelling: 3.778
2e versnelling: 2.105
3e versnelling: 1.345
4e versnelling: 0.971
5e versnelling: 0.756
As ratio: 3.647
[ afbeelding ]
1e versnelling: Maximum speed in first gear: 48.0 km/h
2e versnelling: Maximum speed in second gear: 85.9 km/h
3e versnelling: Maximum speed in third gear: 134.5 km/h
4e versnelling: Maximum speed in fourth gear: 186.4 km/h
5e versnelling: Maximum speed in fifth gear: 239.3 km/h
Dit is gebaseerd op de gearing van de versnellingsbak, een maximum toerental van 6500 rpm en de bandenmaat van 195/45/15.
Echter doet mijn motor 7000rpm, dus dat loopt nog even door tot 257.7 km/h (kan het grafiekje ff niet vinden
Goede vraag, misschien iets voor de toekomst mocht je hier moe van wordenquote:Op donderdag 3 december 2009 11:47 schreef kevin20vt het volgende:
Dat ligt eraan, stel dat het nou aan de turbo ligt dat de druk te ver weg zakt... Ja dan wel!
Als het door het vervangen van delen of het aandraaien van schroeven weer wordt zoals het was, dan blijft ie zo.
Een Plug and play turbo die wat meer vermogen levert (280/290pk) kost al gauw 1000/1200 euro, ander efficiënter uitlaatspruitstuk 400 euro, 3" downpipe ipv de huidige 2,5" 400 euro, uitlaat aanpassen met verloopstuk 3" -> 2,5" 200 euro, injectoren 300 euro, andere bougies 120 euro, andere bobine's 200 euro, chip op maat 800 euro
Dan zit je toch al gauw op 3700 euro, en of me dat de moeite waard is voor 70pk meer en 100nm koppel? Ik weet het niet hij is nu al verdomd snel.
Wie zegt dat een nog groter vermogen het rijplezier verder verbeterd?
hmmm... in theorie eigelijk niet want een N75 klep zorgt eigenlijk voor alleen de turbo druk en niet je gaspedaal.. Je kunt het proberen? Nooit geschoten is altijd mis..quote:Op donderdag 3 december 2009 12:28 schreef kevin20vt het volgende:
Audi A4 zit een AEB (aller eerste type 20vt) in met een kabelgestuurde gasklep, mijne is fly-by-wire weet niet of dat verschil uitmaakt..
Opzich is torsievastheid in je chassis bij een oude cabrio nooit overbodige luxe. Maar zoals je zelf al zegt: Je moet de juiste balans vinden.quote:Op donderdag 3 december 2009 12:15 schreef kevin20vt het volgende:
Ja ik twijfel de laatste tijd een beetje over wat ik er nou mee wil gaan doen.
Bijv.
Ik had al een veerpootbrug gemonteerd aan de onderzijde (voorkant), zou ik dat nou ook aan de bovenzijde moeten doen? (3 delig van staal)
Dan heb je stel mogelijkheden en het materiaal is lekker stijf, maar maak ik dan niet de voorkant te stijf? Dan zit er helemaal nergens meer flex in.
In het onderstel zijn alle rubber bussen al vervangen voor poly urethaan, er zit een erg stugge schroefset op de auto..
Ik twijfel er dus over of het wel goed is voor de auto, tenslotte is het een oude cabrio die van zichzelf al vrij bewegelijk is.
Als je de voorkant verder verstijft en je doet achteren niets, dan krijg je extra onderstuur. Dat is nu wel aanwezig maar niet noemenswaardig. enzovoort...
Het blijft lastig de balans te vinden tussen handelbaarheid, levensduur van het chassis, en prestaties.
Niet om je topic te vervuilen Kev, maar heb jij daar ook foto's oid van? (topic nie gevonden iig)quote:Op donderdag 3 december 2009 14:44 schreef Barcaconia het volgende:
Ziet er weer goed uit. Ik mag dat wel, niet te veel zeiken en gewoon vervangen. Dan weet je zeker dat het in 1x weer als nieuw aanvoelt.
Wel heerlijk dat je alles nog kunt krijgen voor die auto's. Bij mijn projectauto (Volvo 360) moet ik elk onderdeel dat ik wil vervangen gaan zoeken of maken. Of van een andere auto iets vergelijkbaars vinden. Dat is echt vervelend.
Een 360 is niet om te driftenquote:Op donderdag 3 december 2009 14:56 schreef kevin20vt het volgende:
Ik hou niet van ouwe troep, als het niet functioneert weg en nieuw en anders zgan. Kost wat, heb je ook wat![]()
Dat is wel behoorlijk klote ja als de spullen niet meer te krijgen zijn!! Een Volvo 360 is trouwens ook HEEL vet, kun je mooi mee driften
Ik weet het, maar ik vind het zonde van de autoquote:Op donderdag 3 december 2009 14:59 schreef kevin20vt het volgende:
Maakt niet uit, wil het zelf ook graag zien
EDIT: dus... hahaha
@ Barca: Dat begrijp ik, maar er zijn er genoeg die het dif vastlassen en dan gaan met die 360![]()
Wel grappig dat je een laptop aan een auto hangt die van een leeftijd is dat er waarschijnlijk nog niet eens laptops warenquote:Op donderdag 3 december 2009 16:34 schreef kevin20vt het volgende:
Komend weekend nog maar even de laptop aan de ecu en dan uitlezen, kan nog niet te lang in de koude garage blijven ben aan het opknappen van wat lichamelijke probleempjes
Beter dan je webertjes afstellen toch..?quote:Op donderdag 3 december 2009 17:31 schreef kevin20vt het volgende:
Die OBD stekker zit ook echt heel mooi weggewerkt met een standaard VAG-beugeltje, je ziet er niets van. Wel verdomd hendig!![]()
Dat is echt zo super he, auto loopt niet lekker... laptop eraan, uitlezen en naar een oplossing google'en
Neem die mee hier na nederlandquote:Op woensdag 9 december 2009 12:15 schreef SyClooS het volgende:
Gaaf project!
Ik verblijf momenteel in Zuid-Afrika (nog maar 2 maandjes te gaan) en heb hier een zogenaamde Chico gekocht oftewel... een Golf 1Het is een 1.8 Sport. Nu heb ik echter een probleem, de auto loopt stationair inconstant in toeren. Ik heb op een ander forum ook al deze vraag gesteld en daar de waarschijnlijke oorzaak al te horen gekregen, maar aangezien jij een complete Golf 1 uitelkaar hebt gehaald heb jij misschien ook nog ideeen hierover.
Foto's....???!!!quote:Op woensdag 9 december 2009 12:52 schreef SyClooS het volgende:
Hahahahahahahaha! Als je de transport kosten ook voor je rekening neemt.
Het is een 1990 model ;-)
Edit// en de overige kostenIk zit net even te kijken of het uberhaupt mogelijk is. Puur ter informatie ;-)
http://www.uroclassifieds.com/index.php?a=2&b=1753quote:The N75 is the VW/Audi part identification number for the wastegate by-pass regulator valve. This valve is responsible for controlling the movement of the pneumatic actuator which drives the wastegate. The wastegate is an internal valve in the turbo-charger which controls the amount of exhaust gas that flows over the turbo impeller generating boost. Under normal operating conditions the engine's ECU sends signals to the N75 valve asking it to open or close which adds or reduces pressure on the wastegate actuator which results in more or less boost. The N75 valve J-valve modifies the normal operating parameters of the original N75 valve by delaying the speed at which these ECU signals are interpreted. The result is a higher initial peak boost and an elevated boost curve which tapers back to stock/chipped levels over the engines rev range. Average boost gains are 1-3psi over the rev band.
Hier dan maar even reageren, dan wordt dit topic ook nog eens ge'upt.quote:Op donderdag 7 januari 2010 17:30 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Waarom vervang je de olie zo vaak? Zit daar een gedachte achter?
Je mag ook in je eigen topic antwoorden om niet offtopic te gaan, die staat ook in mijn AT
Ok, dat klinkt wel logisch. Dan vraag ik me alleen nog af waarom je die dunnere olie hebt in plaats van de normale 10W40.quote:Op donderdag 7 januari 2010 17:36 schreef kevin20vt het volgende:
[..]
Hier dan maar even reageren, dan wordt dit topic ook nog eens ge'upt.![]()
Er zit dunnere olie in dan normaal in een 20vt heb er 5W40 C3 van Castrol in geknald, normaal gaat er 10W40 Castrol in bij de dealer...
Ook heb ik een veel kleinere olie filter gemonteerd, die zit normaal gemonteerd op een polo 6n GTI.
Die is 5 cm korter dan een normaal 20vt oliefilter, dit was nodig om iets meer ruimte te creëren bij de voorste chassisbalk.
Waar het eigenlijk op neer komt is dat ik vaker wissel omdat de olie dunner is en omdat ik maar de helft van de filter oppervlakte in de oliefilter zit.
Puur een voorzorgsmaatregel
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |