abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71897673
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 17:08 schreef kevin20vt het volgende:
Ohw zeg dat dan joh, Ik heb turkije geblokkeerd
Hoezo dat..??
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_71911739
joh dat was een geintje, maar dat zal vast het hostingbedrijf voor me gedaan hebben ivm turkse hackers (ja die zijn er )

Vandaag weer de hele dag in de weer geweest met de cab! Hij is nou iets verder verlaagd (voorzijde 2cm), vroeger lag de cab een flink stuk lager, maar nu zit m'n carterpan dieper dus het is even afwachten hoe dit rijdt! en verder is ie van voren tot achteren gepoetst, gepolijst en in de wax gezet etc.
  zondag 16 augustus 2009 @ 01:20:26 #53
182073 invine
blablabla etc.
pi_71912988
Ik zeg: foto's!
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_71913973
Ik zeg alssie op kenteken staat, zo moet het, en dan heb je missie volbracht, en petje af.

Respect MITS hij op kenteken staat, respect.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
  zondag 16 augustus 2009 @ 04:11:06 #55
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_71914110
RDW screenshot over het hoofd gezien?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_71925324
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 05:51 schreef Linnie20v het volgende:
Dusssss
Ik zeg nıks
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_71925331
Was het moeılıjk daar bıj de RDW Kevın..?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  zondag 16 augustus 2009 @ 22:35:59 #59
248821 Rauw.
op je bord.
pi_71935074
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 05:51 schreef Linnie20v het volgende:
Dusssss
Was jij er vanmiddag ook wel?
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  zondag 16 augustus 2009 @ 22:45:31 #60
199713 MexxT
Rihanna Addict
pi_71935427
hij zag er goed uit vandaag
pi_71942889
@ Rauw
Ja, ik was er ook
Wel redelijk dood --> Om 5 uur opgestaan om te douchen
pi_71973352
@ Mexxt: Dankje!

Zo maar wat foto's die tijdens de meeting zijn gemaakt:













Voorspoiler hangt nu een cm of 3/4 van de grond en de carterpan is net zo laag, was nog best spannend vanuit hellendoorn terug naar huis, wat zijn die snelwegen kut zeg...
Dat merk je niet zo in een onverlaagde nieuwe sloep, maar in zo'n golf 1 des te meer, zeker als je dat doet met een redelijke snelheid op de teller

[ Bericht 4% gewijzigd door kevin20vt op 18-08-2009 10:20:34 ]
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:24:12 #63
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_71973540
K moet eerlijk bekennen dat ik die zwarte voorlip niet helemaal geweldig vind, zeker omdat side en rear meer stock zijn (bumper eindigt "hoger")... Maar verder Gave Kar!
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
pi_71973861
Dankje! Dat ben ik ook wel met je eens alleen de lip zit er niet voor de looks

Er komen nog 2 van zulke airducts in die onderste spoiler:



1 airduct zal voor de remmen extra koude lucht gaan aanvoeren, en 1 airduct zal extra koude lucht gaan aanvoeren bij de luchtfilterbak.

En omdat de voorlip net zo laag is als de carterpan kan die mooi als indicatie dienen of ik wel of niet over een drempel kan
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:47:34 #65
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_71974041
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 10:39 schreef kevin20vt het volgende:
Dankje! Dat ben ik ook wel met je eens alleen de lip zit er niet voor de looks

Er komen nog 2 van zulke airducts in die onderste spoiler:

[ afbeelding ]

1 airduct zal voor de remmen extra koude lucht gaan aanvoeren, en 1 airduct zal extra koude lucht gaan aanvoeren bij de luchtfilterbak.

En omdat de voorlip net zo laag is als de carterpan kan die mooi als indicatie dienen of ik wel of niet over een drempel kan
In dat geval ook zeker laten zitten idd K had ook al zo'n vermoeden, past niet helemaal bij de rest vd stijl waar je de auto in hebt..
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
pi_72075840
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_72119075
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 11:05 schreef kevin20vt het volgende:
@ Charged: Deze grille met enkele koplampen zat er al in, en vind ik ook het mooiste. Maar de grille met dubbele koplampen past ook helemaal niet, over de hele breedte van het front zit namelijk vlak achter de grille de intercooler!!


thnx voor je antwoord,zag het nou net pas.
Dit is idd lekker apart en niet het geijkte front...ik vroeg het me gewoon af en heb het beste antwoord gekregen..vind IK het mooiste.

Mooi
pi_72124080
Dankje! Vandaag maar eens met het apparaat naar m'n werk gegaan, en dat is best lekker als je dan met het dakje open weer terug naar huis kan!
pi_72124803
die ervaring moet ik nog opdoen.

mooi om te zien dat het allemaal tezamen komt qua project.
pi_72124904
Leuk project en het ziet er netjes uit; ik heb zelf ooit veel gerommeld aan een Golf I, ook blokwissel etc. Ik las bovenin het topic over het eigen auto zien rijden, ik ging helemaal uit mijn bol toen ik mijn blok teste op de rollenbank en ze de boel helemaal opengooien en je je auto/project ziet bokken tussen de sjorbanden.

Echt iets fantastisch om mee te maken, ik had overigens helaas maar een meting van 160pk omdat mijn kleppendeksel olie lekte op een van de bougies. Ik heb er destijds een opgevoerd Kronenburg 16v KR blok ingehangen ...

Maar goed, tvp dus.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_72246745
@ charged: dankje!

@ Elcastel: Ja op de rollenbank moet die van mij ook nog eens!! Ook niet misselijk trouwens 160pk uit een atmo blokje

Vandaag heb ik Linnie20v's nieuwe wielen afgemaakt, en dat moest ik natuurlijk ook even proberen op de cabrio.
Helaas zijn deze 14 inch en die passen niet over de voorremmen, anders had ik ze gewoonweg geconfisceerd!!

pi_72264295
Ik ben vandaag gewoon tijdens het rijden een deel van de rode bies verloren
pi_72278135
aah...ik zie meguiars staan..hoe bevalt het je?
en hoe bedoel je "verloren"

Hoe had je de bies opgebracht?
lak,tape?
  zondag 30 augustus 2009 @ 14:54:38 #75
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_72280492
Dat zijn aluminium stripjes toch ?
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_72284825
Klopt alu strippen, die had ik verlijmd met bison kit/lijm en dan de ijzeren randjes op 2 plekken omgebogen...
Met verloren bedoel ik, ik ga een stuk rijden en na het rijden is dat randje ineens weg

Ik heb ongeveer anderhalf jaar met Meguiars gepoetst maar ben nu eigenlijk aan het overgestappen op andere merken. (bijv. poorboys)
Die leveren kwalitatief sterkere producten die je ook goed machinaal kunt gebruiken tegen een lagere prijs!

Zal binnenkort eens een foto maken van m'n collectie poetsspullen
pi_72574748
Heb vanmorgen m'n baas een rondje meegenomen in de cabrio, briljant gewoon dat gezicht
Met 120 op de voorligger af rijden (een vrachtwagen) waar de voorligger 50 rijdt, om dan vervolgens vrij laat te remmen.

Dus ook de directie heeft m'n cabrio goedgekeurd, hij was "lekker stabiel", "briljant krachtige remmen", en "belachelijk snel"
  woensdag 9 september 2009 @ 16:33:56 #78
167837 remmertjuh
One of us is going down
pi_72586206
quote:
Op woensdag 9 september 2009 09:50 schreef kevin20vt het volgende:
Heb vanmorgen m'n baas een rondje meegenomen in de cabrio, briljant gewoon dat gezicht
Met 120 op de voorligger af rijden (een vrachtwagen) waar de voorligger 50 rijdt, om dan vervolgens vrij laat te remmen.

Dus ook de directie heeft m'n cabrio goedgekeurd, hij was "lekker stabiel", "briljant krachtige remmen", en "belachelijk snel"
Bweheh, hoe snel gaat ie eigenlijk van nul naar honderd, Seconden of 7?
pi_72586549
quote:
Op woensdag 9 september 2009 16:33 schreef remmertjuh het volgende:

[..]

Bweheh, hoe snel gaat ie eigenlijk van nul naar honderd, Seconden of 7?
daar zit die denk ik zeker onder

geen wielspin net onder de 6 zelfs gok ik
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  woensdag 9 september 2009 @ 17:21:12 #80
167837 remmertjuh
One of us is going down
pi_72588074
quote:
Op woensdag 9 september 2009 16:42 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

daar zit die denk ik zeker onder

geen wielspin net onder de 6 zelfs gok ik
Alleen zje moet behoorlijk goed kunnen rijden, voordat je zo hard weg kan rijden zonder wielspin
pi_72591591
Ik heb een sper diff he, en in de eerste versnelling laat de computer de turbo minder druk zetten (0.6bar waar ie in andere versnellingen 1.1bar doet) dus ik heb eigenlijk nooit wielspin... of ik moet echt schoftig hard het gas indrukken bij wegrijden. (en dat doe ik nooit want dat is gewoon weg niet nodig)

Ik blijf vanuit stilstand een nieuwe VW scirocco 2.0l TSI makkelijk voor en die gaat in 7,1 seconden naar de 100 volgens autoweek (met DSG bak) Linkje naar autoweek specs

Ik heb redelijk veel rijervaring en ondertussen al ruim 3500 km gereden met de cabby, ik wil niet zeggen dat ik ver onder de 7 zit, maar ik rij echt meters weg van een 2.0l scirocco iig tot de 120km/h zeker! (dit hebben we getest met een bekende van me)

Edit: bijna vergeten... we zaten met 2 man in de cabrio, en in de scirocco zat maar 1 persoon

[ Bericht 20% gewijzigd door kevin20vt op 09-09-2009 19:20:16 ]
pi_72682324
quote:
Op woensdag 9 september 2009 19:12 schreef kevin20vt het volgende:
Ik heb een sper diff he, en in de eerste versnelling laat de computer de turbo minder druk zetten (0.6bar waar ie in andere versnellingen 1.1bar doet) dus ik heb eigenlijk nooit wielspin... of ik moet echt schoftig hard het gas indrukken bij wegrijden. (en dat doe ik nooit want dat is gewoon weg niet nodig)

Ik blijf vanuit stilstand een nieuwe VW scirocco 2.0l TSI makkelijk voor en die gaat in 7,1 seconden naar de 100 volgens autoweek (met DSG bak) Linkje naar autoweek specs

Ik heb redelijk veel rijervaring en ondertussen al ruim 3500 km gereden met de cabby, ik wil niet zeggen dat ik ver onder de 7 zit, maar ik rij echt meters weg van een 2.0l scirocco iig tot de 120km/h zeker! (dit hebben we getest met een bekende van me)

Edit: bijna vergeten... we zaten met 2 man in de cabrio, en in de scirocco zat maar 1 persoon
De km teller van de scirocco gaat nog harder dan de toerentellert van mijn corsa in zijn vrij ..

Ik heb in een scirocco gereden een 2.0 TSI met 200PK met een 6 versnel. handbak.. Ik kan je zeggen, die gaan gruwelijk hard.. je cabby is alleen maar onvoorstelbaar, maak eens een 0 tot 200 filmpje ofzo van je cabby
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_72786680
Filmpjes komen nog wel een keer, ik heb het onder het rijden euhm "iets te druk met rijden om er filmpjes van te maken".

Ondertussen hebben we weer flink wat km's afgelegd, en zitten we op een goede 3800km sinds de inbouw.

Heb een tijdje geexperimenteerd met verschillende benzine soorten:

* 95 kan maar dan zuipt ie vrij veel, bij gecombineerd gebruik 1 op 6 / 1 op 7.
* 95 vpower loopt ie vreselijk hard op en nog redelijk zuinig 1 op 10 bij gecombineerd gebruik.
* 100 vpower (racing) loopt ie beroerd op, je merkt gewoon dat er teveel benzine ingespoten wordt en dat hij erg veel ploft, wel redelijk zuinig 1 op 12 bij gecombineerd gebruik.

Vanavond heb ik dan maar eens de 98 Ultimate van de BP geprobeerd, en WTF je kunt duidelijk merken dat hij gechipt is voor ron 98...
Op vpower 95 bleef ik een nieuwe 2.0T scirocco met gemak voor, en ik weet zeker dat met 98 benzine ik nog iets harder ga uitlopen... Wat maakt dat gekke ding meters zeg als je op het gas gaat in de 4e versnelling


Waarom zeg ik 4e versnelling...? Als je lekker doortrekt en overschakelt van de 4e naar de 5e versnelling doe je al 180 echte km's per uur... (dus hard doortrekken in de 5 doe je gewoon niet "vaak" )
  dinsdag 15 september 2009 @ 23:05:41 #84
167837 remmertjuh
One of us is going down
pi_72787051
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 22:58 schreef kevin20vt het volgende:
Filmpjes komen nog wel een keer, ik heb het onder het rijden euhm "iets te druk met rijden om er filmpjes van te maken".

Ondertussen hebben we weer flink wat km's afgelegd, en zitten we op een goede 3800km sinds de inbouw.

Heb een tijdje geexperimenteerd met verschillende benzine soorten:

* 95 kan maar dan zuipt ie vrij veel, bij gecombineerd gebruik 1 op 6 / 1 op 7.
* 95 vpower loopt ie vreselijk hard op en nog redelijk zuinig 1 op 10 bij gecombineerd gebruik.
* 100 vpower (racing) loopt ie beroerd op, je merkt gewoon dat er teveel benzine ingespoten wordt en dat hij erg veel ploft, wel redelijk zuinig 1 op 12 bij gecombineerd gebruik.

Vanavond heb ik dan maar eens de 98 Ultimate van de BP geprobeerd, en WTF je kunt duidelijk merken dat hij gechipt is voor ron 98...
Op vpower 95 bleef ik een nieuwe 2.0T scirocco met gemak voor, en ik weet zeker dat met 98 benzine ik nog iets harder ga uitlopen... Wat maakt dat gekke ding meters zeg als je op het gas gaat in de 4e versnelling


Waarom zeg ik 4e versnelling...? Als je lekker doortrekt en overschakelt van de 4e naar de 5e versnelling doe je al 180 echte km's per uur... (dus hard doortrekken in de 5 doe je gewoon niet "vaak" )
Wat denk je dat hij op top doet? 250?. Het verbruik is wel erorm verschillend zeg, per brandstof
pi_72787595
Verbruik ligt natuurlijk ook een beetje aan het voetje, maar over het geheel genomen kloppen die cijfers vrij goed! Alleen octaan 100 heb ik nauwelijks op gereden, dat voelde gewoon echt niet lekker.
Ook het uitlaatgeluid steeg boven mijn "fatsoensnorm"...

Op top zou hij in theorie 257,7 echte km's per uur moeten kunnen doen als ik puur kijk naar bakverhoudingen


Bakcode: AYN
baktype: 02A
Gangen: 5-Gang
Geleverd: 08/90 - 12/90

1e versnelling: 3.778
2e versnelling: 2.105
3e versnelling: 1.345
4e versnelling: 0.971
5e versnelling: 0.756
As ratio: 3.647



1e versnelling: Maximum speed in first gear: 48.0 km/h
2e versnelling: Maximum speed in second gear: 85.9 km/h
3e versnelling: Maximum speed in third gear: 134.5 km/h
4e versnelling: Maximum speed in fourth gear: 186.4 km/h
5e versnelling: Maximum speed in fifth gear: 239.3 km/h

Dit is gebaseerd op de gearing van de versnellingsbak, een maximum toerental van 6500 rpm en de bandenmaat van 195/45/15.
Echter doet mijn motor 7000rpm, dus dat loopt nog even door tot 257.7 km/h (kan het grafiekje ff niet vinden

Ik heb 200+ gereden met het dak open, en dat is niet eens zo erg alleen het dak plooit zich volledig als een parachute en ben bang dat als ik veel harder ga dat het kapot gaat of eraf vliegt.
Met het dak dicht heb ik ook 200+ gedaan maar dan is het geruis zo ontzettend hard...

Hoe je het ook went of keert, het is en blijft een 25 jaar oude cabrio, als je daar 200+ mee gaat doen is en blijft dat levensgevaarlijk hoe goed je zo'n auto ook ombouwt...
  dinsdag 15 september 2009 @ 23:20:27 #86
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_72787721
met 200+ wil je echt geen vangrail van dichtbij zien met zo'n ding
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_72788266
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 23:17 schreef kevin20vt het volgende:

Hoe je het ook went of keert, het is en blijft een 25 jaar oude cabrio, als je daar 200+ mee gaat doen is en blijft dat levensgevaarlijk hoe goed je zo'n auto ook ombouwt...
Zo'n auto moet je ook niet gebruiken om op z'n top mee te rijden. Het is leuk dattie 't kan maar de pret zit 'm in de sprintjes en het cruisen.
Calm down, please!
pi_72788338
@ Fathank: Nee zeker niet, het blok weegt op zichzelf 142kg met de turbo erbij, dat wil je echt niet op schoot hebben liggen


Ik denk dan ook niet dat er komend jaar nog een andere turbo op komt, dit is echt snel genoeg. Wennen gaat het niet snel want het is niet mijn daily.

Wat ik de laatste tijd ook veel merk is dat mensen me niet zien, "ineens" is daar een bruine golf cabrio die daar 2 tellen eerder nog niet was. Ik ben dus nog veel defensiever gaan rijden in deze auto.
Alleen als je dan toch wil gaan inhalen snappen ze het vaak alsnog niet en zitten ze al half op de linker baan
  woensdag 16 september 2009 @ 08:57:49 #89
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_72792763
Ja en gezien het feit dat ze 25 jaar geleden nog niet zo ver waren qua veiligheid en stijfheid van je constructie. Het is sowieso geen goed idee om met een auto van 25 jaar oud een vangrail te kussen, al is het een 'oerdegelijke' volvo..

Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_72797910
quote:
Op woensdag 16 september 2009 08:57 schreef fathank het volgende:
Ja en gezien het feit dat ze 25 jaar geleden nog niet zo ver waren qua veiligheid en stijfheid van je constructie. Het is sowieso geen goed idee om met een auto van 25 jaar oud een vangrail te kussen, al is het een 'oerdegelijke' volvo..


Oeh, dan ziet dat bij die nieuwe volvo's toch wat beter uit..

OT: Fantastisch mooie auto heb je kevin. Wat voor turbo zat je aan te denken als vervanger? Doel erachter is meer vermorgen?
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_72798244
@ XR30:

Het doel zou iig NOG meer koppel zijn Maar uiteindelijk is het gewoon echt niet nodig.

Ik heb er nu een K03/K03S op zitten, en het meest handige zou PnP een K04 zijn, echter die heeft weer een redelijk groot turbogat.

Een Garret GT25/30/35 (heb ff geen idee hoe die turbo precies heet) heeft een kleiner turbogat dan mijn k03 turbo nu heeft maar nog een bak meer koppel en pk's
pi_72798393
quote:
Op woensdag 16 september 2009 12:14 schreef kevin20vt het volgende:
@ XR30:

Het doel zou iig NOG meer koppel zijn Maar uiteindelijk is het gewoon echt niet nodig.

Ik heb er nu een K03/K03S op zitten, en het meest handige zou PnP een K04 zijn, echter die heeft weer een redelijk groot turbogat.

Een Garret GT25/30/35 (heb ff geen idee hoe die turbo precies heet) heeft een kleiner turbogat dan mijn k03 turbo nu heeft maar nog een bak meer koppel en pk's
Zal dan de 25er zijn denk ik. Die GT35's pushen toch wel rond de 600PK max en zijn voor minimaal 2.2 ltr motorinhoud OID. Nodig is t zeker niet. Dat 1.8T blok uit een TT was al niet "nodig". Maar of t leuk is, dat is een totaal ander verhaal! Ook kleur, velgen, styling etc bevalt me heeeeel erg aan die cabrio van je. Gewoon netjes strak en niet over the top

En t is x3ro
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_72798741
Kut je had gezien dat ik je nick verkeerd spelde LOL wilde hem nog snel aanpassen

Bedankt voor de complimenten!!

Idd een GT35 leek me ook al vrij groot, ik ben wel bang dat als ik een GT25 ga monteren de effecten op de carosserie dermate groot zijn dat de levensduur erg beperkt zal worden.
De versnellingsbak die nu in de cabrio zit (golf 2 g60 bak) heb ik vorig jaar maart laten reviseren en een sper laten monteren waarbij ik als commentaar kreeg dat ik niet boven de 300pk met bijbehorende nm's moet gaan rijden anders zou ie snel stuk zou kunnen lopen.

Dus ook kwa investering zou ik het niet doen, zo heeft de ombouw al genoeg gekost en kwa cruisen en optrekken is het al snel genoeg.
Ik zou dan voor meer dan 300pk al over moeten naar een 02M bak (bijv. tdi 6bak) en dan wordt ie nog een paar kg zwaarder in de neus en ben bang dat ie dan te zwaar wordt in de neus

Momenteel weegt de cab 633kg op de vooras en 367kg op de achteras (gemeten bij de rdw).


Als ik een echt snelle auto zou willen bouwen zou ik al op basis van een Golf 2 G60 met eventueel syncro en dan een leuke twinscroll op het 1.8 blokje

In duitsland rijdt trouwens een golf 1 cabrio rond die 470 pk uit z'n 1.8T poept, maar ik ben iets te gesteld op m'n rijbewijs, auto en leven om zo over the top te gaan kwa vermogen
pi_72798960
quote:
Op woensdag 16 september 2009 12:29 schreef kevin20vt het volgende:
Kut je had gezien dat ik je nick verkeerd spelde LOL wilde hem nog snel aanpassen

Bedankt voor de complimenten!!

Idd een GT35 leek me ook al vrij groot, ik ben wel bang dat als ik een GT25 ga monteren de effecten op de carosserie dermate groot zijn dat de levensduur erg beperkt zal worden.
De versnellingsbak die nu in de cabrio zit (golf 2 g60 bak) heb ik vorig jaar maart laten reviseren en een sper laten monteren waarbij ik als commentaar kreeg dat ik niet boven de 300pk met bijbehorende nm's moet gaan rijden anders zou ie snel stuk zou kunnen lopen.

Dus ook kwa investering zou ik het niet doen, zo heeft de ombouw al genoeg gekost en kwa cruisen en optrekken is het al snel genoeg.
Ik zou dan voor meer dan 300pk al over moeten naar een 02M bak (bijv. tdi 6bak) en dan wordt ie nog een paar kg zwaarder in de neus en ben bang dat ie dan te zwaar wordt in de neus

Momenteel weegt de cab 633kg op de vooras en 367kg op de achteras (gemeten bij de rdw).


Als ik een echt snelle auto zou willen bouwen zou ik al op basis van een Golf 2 G60 met eventueel syncro en dan een leuke twinscroll op het 1.8 blokje

In duitsland rijdt trouwens een golf 1 cabrio rond die 470 pk uit z'n 1.8T poept, maar ik ben iets te gesteld op m'n rijbewijs, auto en leven om zo over the top te gaan kwa vermogen
Als dan meteen die bak vervangen moet worden zou ik het persoonlijk ook niet doen tenzij ik zowat zou struikelen over een in goede staat verkerende 02M bak. Of wanneer je 5Bak aan revisie toe is toch die extra centen neer leggen voor een 02M. En die paar kg op de neus extra(wanneer echt maar een paar kg) zal niet veel uitmaken aangezien een paar kilo meer of minder al snel gedaan is..

Naar wat ik gehoord heb zijn die GT25's echt top voor autos <2 liter. Dingen moeten ook nauwelijks lag hebben en heel snel spoolen. Dus denk idd dat wanneer je t van plan bent, zon 25er de beste keuze is.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_72799348
Volgens mij moet ik dan wel m'n paravanbak gaan slopen ivm ruimte, die GT25 zal een turbo zijn die boven het uitlaatspruitstuk komt te zitten ipv eronder.

Mijn huidige gereviseerde 02a met Quaife sperdiff weeg een goede 50kg in principe zou je nog andere tandwielen kunnen monteren en dus zo meer vermogen op je bak kunnen zetten maar dan ga je het zwakke punt weer verleggen.
Dan gaan bijv. je homokineten het niet grappig meer vinden
pi_72867093
Zo gisteren nog een set nieuwe raamrubbers gemonteerd Erg fijn als het water zo langs de ruit in je deuren loopt....

Daarna nog maar eens een ritje gemaakt, in het begin van de rit ineens een klap in de motorruimte en daarna wat gerammel.

Ik stop, trek de klep open, waren het de 2 vacuümkleppen waarvan ik de vacuümleidingen losgekoppeld had. (zorgen voor vertraging in het gaspedaal voor meer comfort, maar die gebruik ik dus niet).

De bevestigingsbeugels waren door de hitte en trilling afgebroken en de 2 plastic kleppen hingen nou op het gloeiend hete uitlaatspruitstuk.....

Kleppen losgehaald en in noodloop naar huis Thuis de kleppen weer terug erop en weer tijdelijk op een betere plek vastgezet (ik ga ze binnenkort helemaal laten wegprogrammeren, kunnen ze dan helemaal weg).

Na dit akkefietje nog een tank 98 leeggereden, maar wat blijft het een briljant bakkie!
pi_72892193
wat vind je van mijn nieuwe front Kevin..?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  vrijdag 18 september 2009 @ 23:28:47 #98
14188 Go0s
Kever heerscht
pi_72893551
Allemaal erg dik zeg! Het enige dat ik mis zijn eigenlijk wielnaaf kapjes. Als ik jou was, Kevin of Lin, zou ik morgen even naar de dealert gaan en 4 kapjes + wielmoerdopjes bestellen (zoals bij een Caddy 2, en je ook wel eens op een Golf 2 ziet/zag).
Website
'63er Kever 1200 (resto) - '73er Kever 1835cc (sprinter) - '99er Passat TDI
pi_72925747
En post eens een paar foto's van het kontje en een filmpje waarbij je vanuit stilstand accelereert (camera buiten de auto)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  dinsdag 22 september 2009 @ 10:23:40 #100
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_72993162
quote:
Op zondag 20 september 2009 10:21 schreef Turquaz52 het volgende:
En post eens een paar foto's van het kontje en een filmpje waarbij je vanuit stilstand accelereert (camera buiten de auto)
Ook benieuwd naar de stand van zaken
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')