Zijn de talen aanklikbaar in een keuzemenu??quote:Op vrijdag 24 juli 2009 22:57 schreef Vivi het volgende:
In d'r profiel:
Religie: Geloofig
Talen: Nederlands
quote:Op vrijdag 24 juli 2009 22:53 schreef Vivi het volgende:
[..]
Wahaha! Ze moeten er eiks een soort van Babelfish voor uitvinden. Babbelpaling.
Ik heb niet zo gek veel problemen met het lezen en verstaan van dialect, maar in die IQ-enclave zijn ze niet consequent met hun spelfouten, dat maakt het vaak verdomd lastigquote:Op vrijdag 24 juli 2009 22:58 schreef Duderella het volgende:
[..]
![]()
Aan de andere kant, straks gaan we nog begrijpen wat ze elkaar toebrabbelen in die IQ-enclave. Willen we dat weten? Qua behoud van geloof in de mensheid en haar kracht en kunnen ende zo?
Hej ju grootste ven Jantje nog in ut twalot stoan piep'n?
-Neu, ik mos vonaaf peling reuken op de Dieke. Mar andors!
quote:Op vrijdag 24 juli 2009 23:03 schreef Vivi het volgende:
.
"Ik hoap dat iej nu wál turughaift na het piep'n! Tis nie alsuf ie me een gastdukje aan cun biede noa afloap. Maar joa, je mot dur wét vor oaverhubbu, niewoar".
Viev!quote:Op vrijdag 24 juli 2009 23:03 schreef Vivi het volgende:.
"Ik hoap dat iej nu wál turughaift na het piep'n! Tis nie alsuf ie me een gastdukje aan cun biede noa afloap. Maar joa, je mot dur wét vor oaverhubbu, niewoar".
Nee, zelfs dat lukt niet hè?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 23:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb niet zo gek veel problemen met het lezen en verstaan van dialect, maar in die IQ-enclave zijn ze niet consequent met hun spelfouten, dat maakt het vaak verdomd lastig
Ja, en nieuwe lakens van de markt, alsof ze in Volendam geen winkel hebben met lakens uit de "voor ¤ 2.000,= zijden bloemen" klassequote:Op vrijdag 24 juli 2009 23:08 schreef Vivi het volgende:
Toch best lullig als je de rest van je leven met een gastendoekje wordt geassocieerd.
Ik kom volgende week donderdag de 3J's wel tegen, als het ff wil mag ik me nog druk maken om hun natje en droogje ook....quote:Op vrijdag 24 juli 2009 23:15 schreef roosje77 het volgende:
ow wat ben ik benieuwd naar het 1e optreden van jan na de vakantie, hij krijgt vast veel zijden bloemen na afloop van zijn fans, of zullen ze met witte gastendoekjes staan te zwaaien?hihi
Mor jewet noe hoj ze toe most spreek'n en dat brikt toch ut ies mit die leu! Uns ket uns, seg moar!quote:Op vrijdag 24 juli 2009 23:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik kom volgende week donderdag de 3J's wel tegen, als het ff wil mag ik me nog druk maken om hun natje en droogje ook....
Maar goed, ik neem aan dat die dagelijks meer mensen tegenkomen die vissen naar Volendams roddelnieuws dan er vissers in Volendam zijn.
die gasten zeggen echt niets hoor. als ze jan en liza al stiekem hun huisje aanbieden..quote:Op vrijdag 24 juli 2009 23:26 schreef Duderella het volgende:
[..]
Mor jewet noe hoj ze toe most spreek'n en dat brikt toch ut ies mit die leu! Uns ket uns, seg moar!
En andors geweun piep'n.
Joh, het is midden op de Veluwe, en daar kan ik ze ook verstaan, dus zo'n probleem zal dat niet zijnquote:Op vrijdag 24 juli 2009 23:26 schreef Duderella het volgende:
[..]
Mor jewet noe hoj ze toe most spreek'n en dat brikt toch ut ies mit die leu! Uns ket uns, seg moar!
En andors geweun piep'n.
Loogies tog: ik geloof dus ik ben geloofigquote:Op vrijdag 24 juli 2009 22:57 schreef Vivi het volgende:
In d'r profiel:
Religie: Geloofig
Talen: Nederlands
Laat het de Veulendammers niet horen dat je hun taal in één zin noemt met het Veluws. Want dan vertellen die Jackson Threes dus écht niks aan je hè?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 23:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Joh, het is midden op de Veluwe, en daar kan ik ze ook verstaan, dus zo'n probleem zal dat niet zijn
Oh het zijn absoluut verschillende dialecten, maar ik ben als kind van een Drentse moeder en een Veluwse vader (die altijd ABN tegen ons gesproken hebben) nou eenmaal multidialectisch-begaafdquote:Op vrijdag 24 juli 2009 23:37 schreef Duderella het volgende:
[..]
Laat het de Veulendammers niet horen dat je hun taal in één zin noemt met het Veluws. Want dan vertellen die Jackson Threes dus écht niks aan je hè?
Nou, doe er je voordeel mee met die K3!quote:Op vrijdag 24 juli 2009 23:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh het zijn absoluut verschillende dialecten, maar ik ben als kind van een Drentse moeder en een Veluwse vader (die altijd ABN tegen ons gesproken hebben) nou eenmaal multidialectisch-begaafd
I'll try... oh ships, dets not Vollendammischquote:Op vrijdag 24 juli 2009 23:51 schreef Duderella het volgende:
[..]
Nou, doe er je voordeel mee met die K3!
Wij verwachten heuse verse Veulendam-achterklop!
Nee dat is:quote:Op zaterdag 25 juli 2009 00:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
I'll try... oh ships, dets not Vollendammisch
Nou, niks bijzonders hoor.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 18:40 schreef Felixa het volgende:
Ik heb vanavond een feestje met wat insider-Volendammers. Misschien -als ze dronken genoeg zijn- dat er nog wat sappige info uitkomt.
Nou maar ik denk wel dat die brulfontein de bron aller ellende is geweest tussen die twee. Dus toch echt nieuws!quote:Op zaterdag 25 juli 2009 01:36 schreef Felixa het volgende:
[..]
Nou, niks bijzonders hoor.![]()
Enige nieuws is dat de buren van Jan en Yo destijds last hadden van de fontein van J&Y, die ze voor bij hun in de sloot hadden. Ze hadden last van het geluid en van de "sproei". J&Y hebben toen na overleg hun fontein lager gezet. En dat Liza blijkbaar een verwend nest is.
Meer niet helaas...
tuurlijk, zou ik ook zeggen.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 22:30 schreef Raug het volgende:
[..]
Toen ze zogenaamd nog niks met Wes had maar wel steeds met 'm gespot werd zei ze dat het een vriend was van hen beide en dat er dus niks raars aan was dat ze ook wel eens alleen met 'm op stap ging.
En die staat nu dus in het bidet van Yo! Logisch toch, dan heb je wel 4000 gastendoekjes nodig.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 03:09 schreef Duderella het volgende:
[..]
Nou maar ik denk wel dat die brulfontein de bron aller ellende is geweest tussen die twee. Dus toch echt nieuws!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |