abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 oktober 2009 @ 16:13:38 #151
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_73360271
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 14:11 schreef CD-RW het volgende:
Was ik trouwens de enige die de hele tijd dacht: McKay of Carter zouden de life support al lang werkende hebben en ook nog wel een manier gevonden zou hebben om de Destiny gate te dialen?
Nee, maar dat was dan ook een beetje ergerlijk altijd
Het is nu iig enigszins geloofwaardig dat er mensen zijn die ancient kunnen en ik vond tot nog toe de ontdekkingstocht ook geloofwaardig overkomen. Dit is vrij oude ancient technologie als ik het goed begrijp.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_73360563
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 16:10 schreef kingmob het volgende:

[..]

Ze zeiden volgens letterlijk mij dat het een ontdekkingsschip was, waar ze van plan waren later via de stargate naartoe te gaan. het was dus een soort reizende stargate. Maar als je dan schepen bouwt die eerst stargates bouwen, dan is dat schip dus overbodig
Maar goed, die plothole wil ik wel overzien verder hoor
Yep, The Destiny is een ontdekkingsschip, en vermoedelijk fungeert het als een soort van gateway tussen x (origin) en y (planeet waar de onbemande ruimtebootjes gates gebouwd hebben).

Beetje lastig om een gateadres daarvan in je database op te nemen als je nog niet weet wat het adres gaat worden en het te ver weg is om zomaar te proberen. Maar we zullen zien de komende paar afleveringen hoe het ect zit .
  Moderator zondag 4 oktober 2009 @ 16:30:07 #153
9859 crew  Karina
Woman
pi_73360763
Het lijkt me wel leuk te worden, waarschijnlijk komen ze dus elke aflevering op een nieuwe Stargate locatie, waar ze dan 12 uur kunnen zijn en dan moeten ze weer verder. Heel simpel concept eigenlijk.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_73360770
Het zal niet het eerste plotgat in de stargate-reeks zijn, maar een beetje 'suspension of disbelief' mag wel bij sci-fi.

Het was sowieso allemaal wel een beetje te gemaakt af en toe, dus geloofwaardigheid en originaliteit waren inderdaad niet erg sterk. Maar verder wel leuke karakters en een leuk concept, en het is stargate natuurlijk.
pi_73360888
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 16:30 schreef Karina het volgende:
Het lijkt me wel leuk te worden, waarschijnlijk komen ze dus elke aflevering op een nieuwe Stargate locatie, waar ze dan 12 uur kunnen zijn en dan moeten ze weer verder. Heel simpel concept eigenlijk.
Ik hoop ook dat ze nu echt hele rare dingen tegenkomen, gezien ze zo ontzettend ver weg zitten. De hele Star Trek serie is volgens mij nog nooit buiten de Melkweg gekomen, en de Destiny zat al een hoop sterrenstelsels verder.
pi_73361143
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 16:33 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Ik hoop ook dat ze nu echt hele rare dingen tegenkomen, gezien ze zo ontzettend ver weg zitten. De hele Star Trek serie is volgens mij nog nooit buiten de Melkweg gekomen, en de Destiny zat al een hoop sterrenstelsels verder.
Uhm, Star Trek Voyager speelde zich toch af aan de andere kant van het heelal?
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_73361213
Jij vindt witte gasten met lange donkere overjassen die het leven uit je wegzuigen vrij normaal dus?
Ik hoop dat we veel actie gaan krijgen "the ship has gone through battle", willen natuurlijk wel weten door wie en waarom.

Maar hmm... denk dat ze met een beetje te weinig zijn voor echte spacebattles misschien toch maar even een linkje leggen naar Earth / Pegasus en wat mensen over laten komen.
  zondag 4 oktober 2009 @ 16:46:50 #158
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_73361249
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 16:42 schreef Richardfun het volgende:

[..]

nope...de andere kant van 'the galaxy'...het sterrenstelsel dus....en niet de andere kant van 'the universe'

net de pilot gekeken...redelijk begin...wat referenties, om het oude SG-publiek wat herkenning te geven, maar in principe zitten ze nu in een positie waar ze de hele geschiedenis van SG-1 en Atlantis gewoon los kunnen laten....da's wel positief

de eerste afleveringen nog stuurloos en overgeleverd aan het schip...en op een gegeven moment gaat ongetwijfeld de auto-pilot uit...ze komen wat inboorlingen tegen...genoeg mogelijkheden...ik blijf wel kijken!
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_73361304
quote:

[..]

Nee Voyager zat gewoon nog steeds in de melkwegstelsel. Het downloaden is klaar en ik ga het dus vanavond kijken, ik ben echt benieuwd!
pi_73361325
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 16:46 schreef Abbadon het volgende:

[..]

nope...de andere kant van 'the galaxy'...het sterrenstelsel dus....en niet de andere kant van 'the universe'

net de pilot gekeken...redelijk begin...wat referenties, om het oude SG-publiek wat herkenning te geven, maar in principe zitten ze nu in een positie waar ze de hele geschiedenis van SG-1 en Atlantis gewoon los kunnen laten....da's wel positief

de eerste afleveringen nog stuurloos en overgeleverd aan het schip...en op een gegeven moment gaat ongetwijfeld de auto-pilot uit...ze komen wat inboorlingen tegen...genoeg mogelijkheden...ik blijf wel kijken!
Inboorlingen

Dat hebben we wel gehad met SG-1 en SGA.. We hoeven niet altijd het superiere ras te zijn, heb liever wat high tech poppetjes, zoals een verloren kwaadaardige cell van de Asgard die ze het leven zuur gaat maken .
  zondag 4 oktober 2009 @ 16:59:48 #161
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_73361523
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 16:49 schreef unaco het volgende:

[..]

Inboorlingen

Dat hebben we wel gehad met SG-1 en SGA.. We hoeven niet altijd het superiere ras te zijn, heb liever wat high tech poppetjes, zoals een verloren kwaadaardige cell van de Asgard die ze het leven zuur gaat maken .
de tegenstand in beide series was toch ook altijd high tech, hoor...

anyway, ik denk dat we tot misschien het einde van seizoen 1 niet al te veel georganiseerde tegenstand hoeven te verwachten...voorlopig zijn ze druk genoeg met zichzelf, gok ik zo...
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_73361609
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 16:49 schreef unaco het volgende:

[..]

Inboorlingen

Spoilers voor mensen die Stargate Atlantis S05 nog niet hebben gezien.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_73361778
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 16:46 schreef Abbadon het volgende:

[..]

Dus de tech in het SG universe is verder dan Star Trek? Want meen me te herinneren dat Voyager iets van 60 jaar nodig had om thuis te komen op max speed, en dat was dus volgens jou in de Melkweg. Terwijl de schepen in de SG series in een paar weken naar Pegasus vliegen.
pi_73362170
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 17:13 schreef Richardfun het volgende:

[..]

Dus de tech in het SG universe is verder dan Star Trek? Want meen me te herinneren dat Voyager iets van 60 jaar nodig had om thuis te komen op max speed, en dat was dus volgens jou in de Melkweg. Terwijl de schepen in de SG series in een paar weken naar Pegasus vliegen.
Dat zou ik gelijk niet zegen, maar FTL technologie is inderdaad geavanceerde dan in Star Trek.
  zondag 4 oktober 2009 @ 17:38:35 #165
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_73362461
Er is geen sprake van FTL in Star Trek want Warp 10 is sneller dan licht en dat halen ze niet. Op een paar eps hier en daar na dan. Maar dan veranderen ze in dino's en hebben ze seks met elkaar.
When all else fails, you always have delusion.
pi_73362539
Dus ook niet zoiets als een hyperdrive in Star Trek?
  zondag 4 oktober 2009 @ 17:43:24 #167
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_73362581
Njaaaaaa de Borg hadden transwarp gateways ofzo. Daar was je in een wip van de ene kant naar de andere kant. Maar die dingen waren niet mobiel. Het waren eerder spacestations.

edit, zoiets:
It is revealed in the episodes "Descent" and "Endgame" that the Borg have discovered the existence of transwarp conduits — regions in subspace that facilitate travel at velocities up to 20 times those of conventional warp drives. These episodes established that the Borg set up networks of these conduits between important areas in the galaxy. Borg transwarp conduits are activated by an encoded tachyon pulse. When a Borg vessel enters a transwarp conduit, it is subject to extreme gravimetric shear; to compensate, the Borg project a structural integrity field ahead of the vessel. Artificial conduits are linked together with transwarp hubs, of which six were known to exist
When all else fails, you always have delusion.
pi_73362666
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 17:41 schreef Richardfun het volgende:
Dus ook niet zoiets als een hyperdrive in Star Trek?
Nee het wordt een warpdrive genoemd lees hier de treknobabble verhaal.
http://memory-alpha.org/en/wiki/Warp_drive
pi_73362861
quote:

[..]

Andere kant van de melkweg, niet het heelal.

Edit: was al gezegd.
  zondag 4 oktober 2009 @ 18:07:00 #170
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_73363191
Erg kijkbare serie moet ik zeggen, ga ik zeker volgen .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  zondag 4 oktober 2009 @ 18:43:29 #171
243307 mr4hughz
I dream bits and bytes
pi_73364135
even over ST
Voyager moest er 75+ jaar over doen, echter door de transwarp hub konden ze er wat tijd afschaven
wat ik wel kewl vind van ST was de time paradox meuk. (hoe kan je je eigen grootvader doodschieten?)

leuk is inderdaad dat als ze (inderdaad 12 uur?) vast zitten aan een planeet dat ze dan ongetwijfeld aan in penible "vertrek" situaties krijgen ..

overgens wel vreemd dat zo'n gate dan niet naar home kan leiden .. immers de gate verteld toch de relevante informatie en ze weten waar ze naar toe moeten ?
I know the difference between MS and *nix therefore I am, My father was a nerd, My childeren are Nerds so guess what !
ik wel lieffff en knuffelig als je niet een vervelende (l)user bent
  zondag 4 oktober 2009 @ 18:46:14 #172
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_73364239
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 18:43 schreef mr4hughz het volgende:

overgens wel vreemd dat zo'n gate dan niet naar home kan leiden .. immers de gate verteld toch de relevante informatie en ze weten waar ze naar toe moeten ?
In het eerste deel van de aflevering hadden ze het er over dat de planeet waar ze zaten de enige was die genoeg energie kon opwekken om de reis te maken. Kan me wel voorstellen dat een schip helemaal niet genoeg energie heeft om de stargate te openen naar de aarde .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  zondag 4 oktober 2009 @ 18:50:16 #173
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_73364355
Zal dit heelal ook weer vol zitten met mensen of zal er dit keer een ander soort zijn
pi_73364669
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 18:50 schreef Yurithemaster het volgende:
Zal dit heelal ook weer vol zitten met mensen of zal er dit keer een ander soort zijn
Dat ligt denk ik vooral aan het budget. Mensen in pakjes zijn veel goedkoper dan uitgebreide special effects en CGI
pi_73364917
Budget genoeg na 10 jaar SG-1 en 5 jaar Atlantis, de SG-1 DVD box set is HEEL erg vaak verkocht.

En waarschijnlijk zijn er ook redelijk veel sponsors.

Hoop echt onze grijze vriendjes nog eens te zien.. totally cute
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')