abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 juli 2009 @ 21:47:23 #1
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_71230073
http://www.nu.nl/algemeen(...)ng-op-marihuana.html
quote:
SAN FRANCISCO - Om aan extra inkomsten te komen, gaat de Amerikaanse stad Oakland belasting heffen op de verkoop van marihuana. Het is de eerste belastingheffing op de drugs in de Verenigde Staten.

Inwoners van de Noord-Californische gemeente stemden massaal voor de belasting op cannabis die voor medische doeleinden wordt gebruikt, meldden Amerikaanse media.

Medische marihuana is legaal in Californië en een tiental andere Amerikaanse staten.

Instanties in Oakland die de marihuana als medicament verkopen, moeten vanaf volgend jaar op elke duizend dollar omzet achttien dollar extra afdragen.

Begrotingstekort

De stad, die kampt met een begrotingstekort van 83 miljoen dollar, hoopt op die manier jaarlijks zo'n 300.000 tot een miljoen dollar extra te vangen.

Andere Californische steden als San Francisco, Berkeley en Los Angeles overwegen het Oaklandse voorbeeld te volgen.

Het Californische parlement buigt zich over de legalisering van marihuana, ook om door belastingheffing op de drugs de lege kassen van land en gemeentes te spekken.
Drugs legaliseren!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Redactie Frontpage woensdag 22 juli 2009 @ 21:53:30 #2
145738 superworm
is erbij
pi_71230320
En nu nog bij WalMart, snotverdorie. Half Amerika rookt wiet, dus dan is dat tekort echt in no-time in rook opgegaan.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  woensdag 22 juli 2009 @ 22:06:35 #3
pi_71230888
Kan dit eigenlijk wel, gezien bepaalde internationale verdragen......?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  woensdag 22 juli 2009 @ 22:23:31 #4
pi_71231519
Maar drugs zijn toch slecht? De volksgezondheid moet beschermd worden en God is verdrietig als je drugs gebruikt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_71232062
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 22:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
SPOILER
Waar doel je precies op?
Welke verdragen?
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
  woensdag 22 juli 2009 @ 22:39:53 #6
230721 The.Apple
Future, Vision, Respect, Life
pi_71232181
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 21:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
http://www.nu.nl/algemeen(...)ng-op-marihuana.html
[..]

Drugs legaliseren!
Is volgens federale wet niet teogestaan....DEA zal hier tegen optreden
Here's to the crazy ones, the misfits, the rebels,....... Arrrcchhh kijk em zelf maar
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SQFIsfQKBuU[/youtube]
  woensdag 22 juli 2009 @ 22:59:27 #7
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_71232976
Het zou wel leuk zijn als ze het Nederlandse gedoogbeleid zouden overnemen Sowieso wordt legale productie te moeilijk om te realiseren op zo'n korte termijn.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  woensdag 22 juli 2009 @ 23:10:59 #8
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_71233449
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 22:36 schreef huhggh het volgende:

[..]

Waar doel je precies op?
Welke verdragen?
PV maakt er een sport van om z'n eigen topics te verneuken
  † In Memoriam † woensdag 22 juli 2009 @ 23:13:38 #9
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_71233581
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 22:59 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Het zou wel leuk zijn als ze het Nederlandse gedoogbeleid zouden overnemen Sowieso wordt legale productie te moeilijk om te realiseren op zo'n korte termijn.
Of iedereen die nu al growt gaat legaal en betaald belasting. Dan zijn er al genoeg.
Wij zijn artificial intelligence. Overclock jezelf maar hou jezelf wel goed koel.
Ik ben gematigd verslaafd aan drugs-ik kan stoppen voor een periode of altijd-maar altijd is zo lang-leef in zonde met mate(n)
http://pc-fr34k.hyves.nl/blog/
  † In Memoriam † woensdag 22 juli 2009 @ 23:14:33 #10
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_71233625
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 22:36 schreef huhggh het volgende:

[..]

Waar doel je precies op?
Welke verdragen?
Dat waren "argumenten" van mensen tegen legalisering van drugs, oa wiet in Nederland.
Wij zijn artificial intelligence. Overclock jezelf maar hou jezelf wel goed koel.
Ik ben gematigd verslaafd aan drugs-ik kan stoppen voor een periode of altijd-maar altijd is zo lang-leef in zonde met mate(n)
  woensdag 22 juli 2009 @ 23:45:32 #11
pi_71234985
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 23:13 schreef pc-fr34k het volgende:

[..]

Of iedereen die nu al growt gaat legaal en betaald belasting. Dan zijn er al genoeg.
Ja, maar hoe krijg je die kwekers zover? Dan moet je eerst legale kwekerijen opstarten en zorgen dat die goedkoper produceren, als concurrentie voor de illegale kwekers. Maar dat kost alleen geld.
Beter kun je beginnen met het legaliseren van de verkoop Dan kan je via de verkoop direct belasting innen. Die productie komt dan nog wel. Ondertussen natuurlijk wel stoppen met het actief vervolgen van kwekers, dat bespaart ook geld. Dat doen we hier ernstig verkeerd
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  † In Memoriam † donderdag 23 juli 2009 @ 02:55:06 #12
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_71238715
Wiet kweken kan natuurlijk aardig goedkoop. Als er geen risico op zit om gepakt te worden is die stukken lager, ook met belasting. Mits de regering het natuurlijk niet duurder maakt met accijnzen. Maar das dan alleen voor de koper niet voor de kweker(toch?)
pi_71238861
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 22:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
SPOILER
VS en internationale verdragen .
  donderdag 23 juli 2009 @ 03:21:49 #14
6941 APK
Factual, I think.
pi_71238898
1,8%
Zitten ze daar massaal aan de medische wiet als ze denken dat ze daarmee het tekort op kunnen lossen?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  donderdag 23 juli 2009 @ 03:52:07 #15
pi_71239058
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 02:55 schreef pc-fr34k het volgende:
Wiet kweken kan natuurlijk aardig goedkoop. Als er geen risico op zit om gepakt te worden is die stukken lager, ook met belasting. Mits de regering het natuurlijk niet duurder maakt met accijnzen. Maar das dan alleen voor de koper niet voor de kweker(toch?)
Aan de verkoop valt denk ik meer geld te innen door de belastingdienst, dan aan de kweek. Op zich is het natuurlijk beter om ook het kweken te legaliseren, want dan mis je inderdaad het gevarengeld dat inbegrepen is in de prijs van wiet. Die prijsverlaging kan je dan weer compenseren door belasting te heffen. Maar goed, je moet ergens beginnen toch Eigenlijk moet het gewoon tegelijk, da's juist. Maar probeer ze dat maar eens ut te leggen in Californië Hoewel het idee van legalisatie daar bij nader inzien misschien wel meer steun krijgt dan hier, tegenwoordig
  † In Memoriam † donderdag 23 juli 2009 @ 04:09:48 #16
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_71239098
Als Californië en Nederland volledig cannabis legaliseren dan zullen er denk ik zeker meerdere volgen. Zeker als het een goudmijn/andere manier succes te zijn.
  † In Memoriam † donderdag 23 juli 2009 @ 04:12:32 #17
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_71239105
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 03:21 schreef APK het volgende:
1,8%
Zitten ze daar massaal aan de medische wiet als ze denken dat ze daarmee het tekort op kunnen lossen?
Het Californische parlement buigt zich over de legalisering van marihuana, ook om door belastingheffing op de drugs de lege kassen van land en gemeentes te spekken.

Medische wiet is al in gebruik. Daar belasting over dat kan snel. Dan als wiet helemaal legaal is kan er over het geheel belasting worden geheven(en wss dan ook medische wiet niet/minder)
50% van de VS blowt of zo?
pi_71240136
Ergens is het natuurlijk heel erg raar dat er op tabak een gigantische hoeveelheid accijns zit, terwijl marijuana accijnsvrij is. 0.18% accijns is nou ook weer niet iets waar je je als gebruiker druk over hoeft te maken.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  donderdag 23 juli 2009 @ 10:18:54 #19
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_71242107
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 08:42 schreef Lyrebird het volgende:
Ergens is het natuurlijk heel erg raar dat er op tabak een gigantische hoeveelheid accijns zit, terwijl marijuana accijnsvrij is. 0.18% accijns is nou ook weer niet iets waar je je als gebruiker druk over hoeft te maken.
Waarom zou je accijns gaan heffen op medicijnen
  donderdag 23 juli 2009 @ 10:37:57 #20
pi_71242569
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 10:18 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Waarom niet? Je betaald toch ook belasting over water en brood?
pi_71242627
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 04:09 schreef pc-fr34k het volgende:
Als Californië en Nederland volledig cannabis legaliseren dan zullen er denk ik zeker meerdere volgen. Zeker als het een goudmijn/andere manier succes te zijn.
Te triest voor woorden dat economische redenen een doorslaggevende factor zouden worden voor legalisatie.

Stelletje hypocriete politici, wanneer de overheidsfinanciering weer op orde verbied men het dan weer.
  donderdag 23 juli 2009 @ 10:43:40 #22
pi_71242698
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 10:40 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Te triest voor woorden dat economische redenen een doorslaggevende factor zouden worden voor legalisatie.
Niet minder triest dan dat economische factoren aanleiding waren voor het verbod.
pi_71242778
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 10:18 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Een groot deel van die "medicijnen" wordt niet medicinaal maar recreatief gebruikt.

Vraag me trouwens af hoe "medicinaal" wiet is. Tegen glaucoom helpt het in ieder geval niet.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  donderdag 23 juli 2009 @ 10:51:39 #24
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_71242916
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 10:47 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Een groot deel van die "medicijnen" wordt niet medicinaal maar recreatief gebruikt.
Zitten daar niet allerlei voorwaarden aan vast dan?
quote:
Vraag me trouwens af hoe "medicinaal" wiet is. Tegen glaucoom helpt het in ieder geval niet.
Ik weet dat het bij patienten die een chemo-kuur ondergaan, nog weleens kan helpen om de eetlust te bevorderen.
  donderdag 23 juli 2009 @ 10:54:35 #25
pi_71242997
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 10:47 schreef Lyrebird het volgende:

Vraag me trouwens af hoe "medicinaal" wiet is. T
Google is your friend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')