abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_71245564
registreer om deze reclame te verbergen
Hee, houd eens op met posten iedereen! We gaan veel te snel door de topics op deze manier!

Zum nchsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_71245607
Het regent, dus we maken van dit lustrumtopic maar een roeien SC
pi_71245629
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 11:59 schreef De_Ananas het volgende:
Faalverhaal:
-verhaal -

afzeggen omdat er ook allemaal pus enzo uitkomt en het echt zeer doet

Wat ben ik toch een drol
Bloed is goed, pus is knus Gewoon doorbikkelen!
pi_71245642
+ stageontwijkend gedrag levert veel posts op
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_71245656
*oja, ik moet het nog even kwijt: ik heb net in de dubbeltwee gezeten met niemand minder dan Pertti Karppinen!!

Voor wie niet weet wie het is: shame on you! Google is your friend.
pi_71245700
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 12:07 schreef ocf81 het volgende:
Het regent, dus we maken van dit lustrumtopic maar een roeien SC
Hier in Finland is het prima weer
pi_71246105
Da's wel een baas zeg, die Pertti. Heeft wel wat mooie medailles bijeen gespaard!
pi_71246134
Iemand die tips heeft voor een mogelijk beginnend clubskiff roeier?
pi_71246429
Zoek een coach

Teveel posten bestaat niet, dan maken we wel weer een nieuw topic Gezellig juist.. Kris: Die 8-7-6-5-4-3? Inderdaad

Dit bedoel ik meer, ocf: .. Dat is ook n beweging, ik heb geleerd om je haal op te bouwen naarmate het eind, knetterhard te eindigen en dan collectief de boot los te laten.

In tegenstelling tot (hmm eigenlijk valt je 1e stop sowieso in het niet als je hoog tempo aan het varen bent, maar toch)
pi_71246447
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 12:21 schreef De_Ananas het volgende:
Iemand die tips heeft voor een mogelijk beginnend clubskiff roeier?
  • Zoek een goeie coach.

Deze zal je het volgende meedelen:

• ga minstens 4 keer per week het water op, anders draai je niet mee in het veld.
  • focus tot eind november alleen maar op techniek en doe wat extra trainingen voor je conditie op de ergometer o.i.d..
  • techniek oefen je door veel te doen ,maar niet alleen maar baanhaaltjes, ook oefeningen zoals:
    -strijk-haal oefening
    -petsen voor de inpik
    -10 hard 7 light
    -20%in-80%uit haaltjes maken
  • wordt lomp sterk in je rug en benen, daar zit de meeste kracht in. (sowieso met roeien, maar in de skiff heb ik pas echt afgeleerd mijn armen te gebruiken)
  • pi_71246858
    quote:
    Op donderdag 23 juli 2009 12:30 schreef ocf81 het volgende:

[..]

• Zoek een goeie coach.

Deze zal je het volgende meedelen:

• ga minstens 4 keer per week het water op, anders draai je niet mee in het veld.
  • focus tot eind november alleen maar op techniek en doe wat extra trainingen voor je conditie op de ergometer o.i.d..
  • techniek oefen je door veel te doen ,maar niet alleen maar baanhaaltjes, ook oefeningen zoals:
    -strijk-haal oefening
    -petsen voor de inpik
    -10 hard 7 light
    -20%in-80%uit haaltjes maken
  • wordt lomp sterk in je rug en benen, daar zit de meeste kracht in. (sowieso met roeien, maar in de skiff heb ik pas echt afgeleerd mijn armen te gebruiken)
  • Goede coaches gaat wel lukken denk ik, heb wel wat ijzers in het vuur !!!

Als alles goed gaat zou ik 5/6x per week willen trainen maar ligt allemaal aan mijn fysieke gesteltheid. Ik moet me sowieso focussen op techniek want ik heb nog maar 1x een baantje Amstel gedaan, verder niks

Kracht in mijn benen heb ik al, niet in mijn rug. Ik vond het wel moeilijk om druk te zetten op mijn benen toen ik ging skiffen maar dat kan ook komen omdat ik steeds uit m'n ''schoenen'' schoot

Ik wil nu gewoon proberen meters te maken en dan kijken hoe serieus ik ga worden volgend jaar.
    pi_71247116
    quote:
    Op donderdag 23 juli 2009 12:30 schreef Bellah het volgende:
    Zoek een coach

Teveel posten bestaat niet, dan maken we wel weer een nieuw topic Gezellig juist.. Kris: Die 8-7-6-5-4-3? Inderdaad

Dit bedoel ik meer, ocf: .. Dat is ook n beweging, ik heb geleerd om je haal op te bouwen naarmate het eind, knetterhard te eindigen en dan collectief de boot los te laten.

In tegenstelling tot (hmm eigenlijk valt je 1e stop sowieso in het niet als je hoog tempo aan het varen bent, maar toch)
    Hard eindigen is inderdaad heel belangrijk, maar het moet wel vloeiend overgaan in de recover anders kan de neiging om te blijven hangen de overhand nemen en dat is funest voor je tempo en voor de stabiliteit. Die pauze zou ik in hogere tempi als onervaren coach toch liever niet terug willen zien. Het kost gewoon tijd die beter besteed kan worden.

Die viertjes op 8:30 draaien iets sneller door, iets meer naar mijn gading.

[ Bericht 2% gewijzigd door opgezegd_04062012_1 op 23-07-2009 13:28:15 ]
    pi_71248873
    quote:
    Op donderdag 23 juli 2009 10:41 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, wij zijn een compowedstrijd en geen wedstrijd-wedstrijd.

Hoe heb jij de Skoll Cup ervaren als mobo jw3?
    De eer van mobo heb ik dit jaar niet mogen hebben. Dat is alweer even geleden dat ik dat heb gedaan. Echter heb wel een dagje als kamprechter mogen optreden. Aangezien er in Nederland veel te weinig kamprechters zijn zie je op veel wedstrijden dezelfde gezichten. Het voordeel daarvan is dat de beoordeling en de regulering van de wedstrijden toch vaak redelijk hetzelfde gaan. (En ja, er zit nog af en toe wel een groot verschil tussen diverse kamprechters...) .

De dingen die je bij een compo wedstrijd tegen komt die echt anders zijn:
    - Door dubbel bootgebruik kunnen ploegen te laat komen
    - Ploegen melden zich niet af, de discipline op logistiek gebied is nog duidelijk minder
    - Ploegen, en dan vooral C-vieren, zijn vaak nog maar heel kort bezig en kennen nog niet alle regels, en kunnen ook een stuk minder goed manoevreren
    - Het startschema wordt pas na de inschrijvingen echt gemaakt om allerlei dubbelstart zaken etc mogelijk te maken. Daardoor wil er nog wel eens een knelpunt ontstaan

Voor de rest heb je bij een compo wedstrijd vaak meer te doen als kamprechter, en dat maakt het ook weer leuker en afwisselender.

ps. Ananas, als er geen mooie rode strepen langs je bloedvaten zijn ontstaan gewoon met je voet in de soda gaan en lekker laten uitbijten. Zodra de plek groter wordt of er komen rode strepen zsm naar de dokter!
    pi_71251269
    quote:
    Op donderdag 23 juli 2009 12:08 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Bloed is goed, pus is knus Gewoon doorbikkelen!
    Wie roeide de ringvaart in 2008 dan met handschoentjes? Zeker niet de persoon die deze uitspraak doet

Ben trouwens nog steeds in de race voor het vierdaagsekruis, vandaag 20K in de regen en 5 blaren verder

Sjobber, hoe laat ben jij normaal binnen? Ik ben meestal zo ergens tussen 13:00 en 13:30 klaar, dus ik weet niet of jij in de buurt bent.
    pi_71251568
    quote:
    Op donderdag 23 juli 2009 14:50 schreef Thrawn het volgende:

[..]

Wie roeide de ringvaart in 2008 dan met handschoentjes? Zeker niet de persoon die deze uitspraak doet

Ben trouwens nog steeds in de race voor het vierdaagsekruis, vandaag 20K in de regen en 5 blaren verder

Sjobber, hoe laat ben jij normaal binnen? Ik ben meestal zo ergens tussen 13:00 en 13:30 klaar, dus ik weet niet of jij in de buurt bent.
    135k ook met handschoenen trouwens.
    pi_71253835
    quote:
    Op donderdag 23 juli 2009 12:48 schreef ocf81 het volgende:

[..]

Hard eindigen is inderdaad heel belangrijk, maar het moet wel vloeiend overgaan in de recover anders kan de neiging om te blijven hangen de overhand nemen en dat is funest voor je tempo en voor de stabiliteit. Die pauze zou ik in hogere tempi als onervaren coach toch liever niet terug willen zien. Het kost gewoon tijd die beter besteed kan worden.

Die viertjes op 8:30 draaien iets sneller door, iets meer naar mijn gading.
    Wij kregen altijd te horen dat we moesten bewegen in het tempo van de boot.. Des te langer houdt de boot ook de versnelling vast.. Tegen het ritme in bewegen verstoort de boot..
    Dus langzamer doorkeren kan wel bij een lagere snelheid, wat sneller bij een hogere snelheid..
    Misschien dat Pullup hier meer over kan vertellen?

Ananas, wie wilt je gaan coachen? Zag je met je medecoach skiffen, maar die gaat toch EJZ coachen..?
    It is fatal to enter any war without the will to win it.
    Voor Skll en het Erevlot!
    pi_71254773
    quote:
    Op donderdag 23 juli 2009 14:50 schreef Thrawn het volgende:

[..]

Wie roeide de ringvaart in 2008 dan met handschoentjes?
    pwnd!
    quote:
    1ste dag: 13:24
    2de dag: 15:03
    3de dag: 15:40

Maar ik loop mee als steun voor mijn coachkindjes (awww). Het loopt al niet heel snel, maar na 20km is de snelheid al helemaal drastisch. Maar ik wil dat ze het halen, dus ik loop braaf met ze mee zodat ze niet alleen lopen. 3de dag was voor eentje zeer zwaar, nadat de 2de haar ook al zwaar viel. Maar ze heeft het gered, nu alleen morgen nog.
    Hoop dat ze goed hersteld, maar anders hebben we nog een troef achter de hand en dat is de pep-talk van Brok.

Als ik alleen liep, was ik ook zeker wel tegen 1u binnen...
    Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
    pi_71254966
    quote:
    Op donderdag 23 juli 2009 16:07 schreef SkollZwaar09 het volgende:

[..]
    Misschien dat Pullup hier meer over kan vertellen?
    Dan moet je wel eerst zorgen voor wat internet in de bergjes in zuid frankrijk, want daar is pulp nu berggeit aan het spelen
    pi_71254978
    Wie zou de Hummel van de vierdaagse zijn
    Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
    pi_71255250
    quote:
    Op donderdag 23 juli 2009 16:42 schreef jw3 het volgende:

[..]

Dan moet je wel eerst zorgen voor wat internet in de bergjes in zuid frankrijk, want daar is pulp nu berggeit aan het spelen
    Ik neem aan dat jij daar anders ook wat wijsheid over kan verspreiden..

Vandaag trouwens geskiffd, is toch behoorlijk anders dan dubbeltween! Balans is nu prima, het druk pakken echter nog niet helemaal.. Ik merk behoorlijk dat ik mijn haal niet hard genoeg af maak of iets dergelijks want ik blijf plakken bij de uitpik.. Erg frustrerend! Morgen miss weer even skiffen dan maar.. En zondag eindelijk in de acht!
    It is fatal to enter any war without the will to win it.
    Voor Skll en het Erevlot!
    pi_71255824
    Dat is waarschijnlijk niet zozeer hard afmaken, maar kan ook te maken hebben met scheve afmaakhoogtes, ongelijke druk op je bladen of n van de andere miljoen dingen die je niet gewend bent als eerstejaars boordroeier.
    Gij zult een coach regelen!
    Barlid - "want van roeien word je moe"
    pi_71256183
    Druk opbouwen begint bij de inpik h? Als je niet goed inpikt doe je er even over om de druk op de bouwen, of het gebeurt helemaal niet. Plakken in de uitpik komt doorgaans doordat je kolk al is ingeklapt.
    pi_71256505
    quote:
    Op donderdag 23 juli 2009 16:07 schreef SkollZwaar09 het volgende:
    Ananas, wie wilt je gaan coachen? Zag je met je medecoach skiffen, maar die gaat toch EJZ coachen..?
    Mijn andere medecoach wil waarschijnlijk wel coachen en ik kan misschien nog iemand anders vragen maar ik weet niet of ze wil/tijd heeft.

En volgens mij gaat ie EJZ coachen maar ik dacht dat het nog niet zeker was (vraag Pullup maar )

Ik heb trouwens het gevoel dat ik al wel flink druk pak in een skiff, veel meer dan met boordroeien. Beetje gek aangezien ik maar 1x echt geskifft heb
    pi_71261695
    quote:
    Op donderdag 23 juli 2009 16:36 schreef Sjobber het volgende:

[..]

pwnd!
    [..]

Als ik alleen liep, was ik ook zeker wel tegen 1u binnen...
    Schrijf je eens in zou ik zeggen, 50K is een stukje verder dan 40

Waar is die Brok trouwens als ik 's ochtends vertrek? zeker nog bier aan het hakken in de stad?
    pi_71262020
    Net in de 2+, we hebben echt veel geleerd maar moeten nog wel even oefenen voor we in de 2- gaan
    abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')