quote:
Op woensdag 22 juli 2009 17:11 schreef trouble2009 het volgende:Ik ben zelf 24 jaar, wat ik had begrepen van de douane agenten, is dat haar host parents het paspoort
van haar hebben overhandigd,
en op een 'slinkse' wijze hebben duidelijk gemaakt dat ze per direct het
land uitmoest.
Wie heeft er uiteindelijk dan voor gezorgd dat het meisje door de paspoort controle, security check en boarding procedure is gegaan? De host ouders kunnen daar alleen komen met een geldig paspoort en een geldig vliegticket.
De KMar is heus niet zo achterlijk dat ze zonder een redelijk bevel of onderzoek een meisje verplichten een vliegtuig in te stappen, dit is dus vrijwillig gegaan. Alleen als je een deportee bent (dus het land wordt uitgezet) dwingen ze je het vliegtuig in te stappen, nee nog mooier ze brengen je persoonlijk naar je stoel toe. Ze heeft dus na de paspoort controle en ticketcontrole alle heft in eigen handen en kan net zo makkelijk weer naar buiten lopen, mits geldig paspoort in bezit.
quote:
Ik weet nog steeds niet wat ik met de hele situatie moet doen. Naar de politie gaan? maar dan wat?
ik bedoel, als zij net zo nalatig zijn als de marechaussee, en daarnaast, wat bereik ik er verder mee?
Nalatigheid van de KMar? De host ouders hebben haar niet het vliegtuig in geschopt, ze is er zelf in gestapt. Geheel vrijwillig, zonder dwang want de dwang van die ouders is weg zodra ze de terminals van Schiphol instapt. En zelfs daar heeft ze de mogelijkheid om de Koninklijke Marrechaussee te contacten, zij het via een Schiphol medewerker of zelf. Als ze dat had gedaan was er echt heel wat in werking gezet, ze was mogelijk persoonlijk naar buiten begeleidt en dan had er een hoop goed kunnen komen.
De KMar springt echt wel voor mensen in de bres als het nodig is, onlangs nog. Vlucht naar Turkije, dochterlief met Nederlands paspoort van een jaar of 18 reisde met haar vader. Bij de beveiligingscontrole gaf ze aan niet te willen vliegen omdat ze in Nederland wilde blijven. Ze gaf ook meteen aan dat ze haar eigen paspoort niet heeft en dat haar vader die heeft. KMar kwam eraan, dochter weggehaald van vader en vader bleef schreeuwend en woedend achter. Is uiteindelijk het vliegtuig niet ingestapt en meegenomen door de KMar.
quote:
Daarnaast heb ik niet de volledige namen van de host-ouders. Ik ben 1 keer op hun adres geweest
toen ze op vakantie waren, weet het adres niet, maar het wel eventueel te vinden.
Jij hebt geen gegevens van die host-ouders, maar zij vast wel. Ze heeft er immers een tijdje gewoond. Mocht dit heel verhaal serieus zijn dan heeft ze het gewoon niet slim aangepakt. En ik twijfel heel erg aan de geloofwaardigheid van het meisje zelf. En anders ben je gewoon onwijs goed genaaid dude, zij zwanger van een rijke Europeaan en jij de pisang.
Schiphol is niet op alle punten een zwakke instelling als het om toegankelijkheid gaat.