je ziet wel dat naast de site een link naar de onion staat?quote:Op woensdag 22 juli 2009 11:17 schreef bendk het volgende:
http://www.hetvrijevolk.com/index.php?pagina=4940
allochtoon !
En daarnaast wil ik ook wel eens weten wat de nu bejaarde vrouwen van 2 generaties geleden kosten en hebben gekost, denk dat die er een stuk beroerder afkomen dan "de allochtoon"quote:Dan gaan ze die groepen die geld kosten deporteren.Logisch toch?
Want waarom ánders een onderzoek??Waarom anders een zo intensief en geldverslindend onderzoek??
Of is het toch alleen maar weer de bekende opruierij, weer het bekende inspelen op de onderbuikgevoelens van het minder beschaafde deel der mensheid??
... en Sean Hannity.quote:Op woensdag 22 juli 2009 11:27 schreef Matty___ het volgende:
[..]
je ziet wel dat naast de site een link naar de onion staat?
Je bedoelt al die marokkaantjes die bij het minste of geringste "razziezme!" gillen, meisjes van twaalf uitschelden voor hoer wanneer ze langsfietst en niet reageert op hun gesis of gefluit, ondanks hun "hart van goud" mensen beroven, meisjes betasten in zwembaden, bioscopen half afbreken omdat ze een of ander achterlijk aan hun achterlijk geloof gekoppeld feestje hebben...quote:de onderbuikgevoelens van het minder beschaafde deel der mensheid??
Leuk anti PVV bericht en dan afvragen wat een allochtoon is.quote:Op woensdag 22 juli 2009 11:17 schreef bendk het volgende:
De PVV wil weten wat een allochtoon kost, zie bijgaand artikel:
http://www.telegraaf.nl/b(...)n_weten__.html?p=3,1
Maar in december 2007 was dat al bekend, 9.000.000.000 euro ( 9 miljard euro)
Als ze al willen rekenen dan ben ik reuze benieuwd wat het CBS aanneemt als norm, wie of wat is een allochtoon !
het blijft de PVV he... allochtoon = niet blank.quote:Op woensdag 22 juli 2009 11:32 schreef Matty___ het volgende:
je snap dat als je iemand een uitkering geeft hij dat ook goederen en diensten koopt waarop je weer btw betaalt.
het is niet zo dat elke cent die je in een allochtoon stop per definitie weg is. Je geeft hem geld om te leven en dat geld vloeit weer terug in de economie.
en zowieso dat elke allochtoon werkloos zou zijn is natuurlijk onzin.
oh ik zie het al:
allochtoon = moslim![]()
vind ze anders behoorlijk irritant op zaterdagochtend in de supermarktquote:Op woensdag 22 juli 2009 11:35 schreef SadKingBilly het volgende:
En je vergelijking met bejaarde vrouwen gaat volledig mank; hoeveel hangouderen terroriseren bij jou winkelpleinen?
gutegut, en in de achterhoek is het een stuk gezelliger met de "boeren". Elke streek heeft overlast van jeugd.quote:Op woensdag 22 juli 2009 11:35 schreef SadKingBilly het volgende:
[..]
Je bedoelt al die marokkaantjes die bij het minste of geringste "razziezme!" gillen, meisjes van twaalf uitschelden voor hoer wanneer ze langsfietst en niet reageert op hun gesis of gefluit, ondanks hun "hart van goud" mensen beroven, meisjes betasten in zwembaden, bioscopen half afbreken omdat ze een of ander achterlijk aan hun achterlijk geloof gekoppeld feestje hebben...
En je vergelijking met bejaarde vrouwen gaat volledig mank; hoeveel hangouderen terroriseren bij jou winkelpleinen?
quote:Op woensdag 22 juli 2009 11:17 schreef bendk het volgende:
[..]
[..]
Ja vooral niet kijken naar de baten.quote:Omdat er is sprake is van een complexe wisselwerking tussen baten en lasten, beperk ik mij tot de directe kosten welke in verband staan met de groep immigranten die geen actieve bijdrage levert aan het Bruto Binnenlands Product (BBP).
Pff... de baten niet meenemen in de berekening en vervolgens een heel lijstje met kosten welke allemaal aannames en geen feiten zijn.quote:Aannames:
bla bla bla
Achterhoek is ook almelo, hengelo en enschede. Deze steden hebben een hoog aantal bijstandgerechtigden. En een hoop allochtonen. Dus je vergelijking gaat niet opquote:Op woensdag 22 juli 2009 11:37 schreef Jumparound het volgende:
[..]
gutegut, en in de achterhoek is het een stuk gezelliger met de "boeren". Elke streek heeft overlast van jeugd.
En het gaat niet mank, maak een "kosten / baten analyse", niet "doe een risico analyse"
*zucht* worden mensen als jij nu nooit moe van zichzelf? Een probleem bagatelliseren met een kalimero-redenatie.. Alsof een medewerker word aangesproken op het feit dat hij vaak te laat is; "ja maar die anderen zijn ook vaak te laat!"quote:Op woensdag 22 juli 2009 11:37 schreef Jumparound het volgende:
[..]
gutegut, en in de achterhoek is het een stuk gezelliger met de "boeren". Elke streek heeft overlast van jeugd.
En het gaat niet mank, maak een "kosten / baten analyse", niet "doe een risico analyse"
het vrije volk vraagt nou een maal om beperkte informatiequote:Op woensdag 22 juli 2009 11:42 schreef Dlocks het volgende:
Pff... de baten niet meenemen in de berekening en vervolgens een heel lijstje met kosten welke allemaal aannames en geen feiten zijn.
Als je zelf of 1 van je ouders in het buitenland geboren is.quote:
Nee, waarom zou ik?quote:Op woensdag 22 juli 2009 11:44 schreef SadKingBilly het volgende:
[..]
*zucht* worden mensen als jij nu nooit moe van zichzelf?
zijn er baten dan... feiten aub.quote:Op woensdag 22 juli 2009 11:42 schreef Dlocks het volgende:
Pff... de baten niet meenemen in de berekening en vervolgens een heel lijstje met kosten welke allemaal aannames en geen feiten zijn.
en zn vrouw is een pool... je weet wel, waar die criminele organisaties vandaan komen die nederland leeg rovenquote:Op woensdag 22 juli 2009 11:52 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Als je zelf of 1 van je ouders in het buitenland geboren is.
Daaronder valt dus:
Maxima.
Haar kids.
Willem Alexander.
De koningin (en al haar kids ook)
En Wilders is zelf ook een allochtoon.
was hitler zelf ook niet een jood of iets in die richting?quote:Op woensdag 22 juli 2009 11:52 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Als je zelf of 1 van je ouders in het buitenland geboren is.
Daaronder valt dus:
Maxima.
Haar kids.
Willem Alexander.
De koningin (en al haar kids ook)
En Wilders is zelf ook een allochtoon.
Hongaarse, maar ik snap je punt.quote:Op woensdag 22 juli 2009 11:58 schreef Jumparound het volgende:
[..]
en zn vrouw is een pool... je weet wel, waar die criminele organisaties vandaan komen die nederland leeg roven
Ergens een half achterneefje ofzo. Stelt niets voor.quote:Op woensdag 22 juli 2009 11:58 schreef OnderBroekenPoep het volgende:
[..]
was hitler zelf ook niet een jood of iets in die richting?
Zoals hierboven al eerder aangehaald. betaalde btw bijvoorbeeld. accijnzen op benzine en tabak. de groep die werkt draagt ook af aan de staat... dus ja, er zijn baten.quote:Op woensdag 22 juli 2009 11:57 schreef OnderBroekenPoep het volgende:
[..]
zijn er baten dan... feiten aub.
en als ze hier gewerkt hebben durven ze ook nog eens een uitkering aan te vragen! het lef!quote:
of de baten van de pvvquote:Op woensdag 22 juli 2009 12:01 schreef gelly het volgende:
Misschien wel grappig om te kijken wat de gemiddelde Wilders aanhanger de maatschappij kost. En Wilders zelf uiteraard. Die heeft nog nooit een normale baan gehad en vreet al jaren uit de staatsruif.
En mensen die niét werken krijgen hun benzine en sigaretten gratis?quote:Op woensdag 22 juli 2009 11:59 schreef Jumparound het volgende:
[..]
Zoals hierboven al eerder aangehaald. betaalde btw bijvoorbeeld. accijnzen op benzine en tabak. de groep die werkt draagt ook af aan de staat... dus ja, er zijn baten.
Ik hoop nog steeds dat ze een keer zo hard de grens overgaan dat de kiezers weglopen, maar dit soort berichten zullen het alsnog wel weer goed doen bij een deel van de bevolking. "GOFFEDOMME ZEG DIE GASTE ZIJN HARSTIKKE DUUR!!"quote:Op woensdag 22 juli 2009 12:06 schreef Verlicht het volgende:
Werkelijk walgelijk.
Je generaliseert zelf ook: uitkering trekker die geen reet uitvoert. Er zijn mensen die daar goede redenen voor hebben (alleenstaande moeder met twee kinderen). Fraude plegen kan ook onbewust gedaan worden. En extremistisch gedrag is afhankelijk van de persoons' normen en waarden.quote:Op woensdag 22 juli 2009 12:07 schreef isogram het volgende:
De PVV generaliseert graag. Ook komen ze graag in het nieuws. Het lijkt erop dat Wilders zijn fractiegenoten inmiddels zo goed heeft opgeleid, dat ze nu ook al zonder zijn hulp de media halen.
Ik pak liever misstanden aan in plaats van complete bevolkingsgroepen of religies. Ik pak liever uitkeringstrekkers (autochtoon of allochtoon) aan die geen reet uitvoeren, of mensen die fraude plegen. Of mensen die, vanuit welk motief dan ook, extremistisch gedrag vertonen.
Ik begin zo onderhand knap moe te worden van die PVV.
Inderdaad, en na alle onzin die hij uitkotst is hij veroordeeld tot een carriere in de politiek, ik denk niet dat er veel bedrijven zijn die hem willen.quote:Op woensdag 22 juli 2009 12:01 schreef gelly het volgende:
Misschien wel grappig om te kijken wat de gemiddelde Wilders aanhanger de maatschappij kost. En Wilders zelf uiteraard. Die heeft nog nooit een normale baan gehad en vreet al jaren uit de staatsruif.
Precies, alsof overheidsuitgaven een goede graadmeter is om te kijken wat iemand 'kost'.quote:Op woensdag 22 juli 2009 11:32 schreef Matty___ het volgende:
je snap dat als je iemand een uitkering geeft hij dat ook goederen en diensten koopt waarop je weer btw betaalt.
het is niet zo dat elke cent die je in een allochtoon stop per definitie weg is. Je geeft hem geld om te leven en dat geld vloeit weer terug in de economie.
en zowieso dat elke allochtoon werkloos zou zijn is natuurlijk onzin.
oh ik zie het al:
allochtoon = moslim![]()
dus je punt is? ik zeg toch ook niet dat je het gratis krijgt? nu doe je alsof elke allochtoon werkeloos is?quote:Op woensdag 22 juli 2009 12:08 schreef SadKingBilly het volgende:
[..]
En mensen die niét werken krijgen hun benzine en sigaretten gratis?
Helaas zit ik op het moment (bouwvak) óók thuis met een WW uitkering (al is het dan maar drie weken) maar daarover betaal je ook gewoon "loon"belasting en als ik boodschappen wil doen krijg ik die echt niet met 6,5 / 19% korting mee.
Het gaat mij niet om het bashen van alles wat wilders is, je vergeet dat er een grote groep mensen is die _niet_ elke allochtoon doodknuffelen of oogkleppen op hebben voor problemen in de maarschappij maar wel mee willen denken om problemen op te lossen. Alleen wordt deze groep nauwelijks gehoord door het wellus / niettus debat .quote:En met "mensen als jij" bedoelde ik lui die domweg alles bashen wat enigzins naar Wilders ruikt. Niet dat ik nu zo'n enorme fan van hem ben maar als tegenwicht tegen de overdreven politiek correcte gevestigde orde bevalt hij me wel.
Ze zouden in Denemarken vast goedkoper en vriendelijker zijn.quote:Op woensdag 22 juli 2009 12:14 schreef Hexagon het volgende:
Zeg Danny wat kosten al die kuttopics van bendk aan serverkosten?
Door dat gerel komen ze in het nieuws als zij dat willen, maar als Wilders het even te lastig krijgt is pers niet meer welkom en wil hij besloten bijeenkomsten gaan doen.quote:Op woensdag 22 juli 2009 12:07 schreef isogram het volgende:
De PVV generaliseert graag. Ook komen ze graag in het nieuws. Het lijkt erop dat Wilders zijn fractiegenoten inmiddels zo goed heeft opgeleid, dat ze nu ook al zonder zijn hulp de media halen.
Ik pak liever misstanden aan in plaats van complete bevolkingsgroepen of religies. Ik pak liever uitkeringstrekkers (autochtoon of allochtoon) aan die geen reet uitvoeren, of mensen die fraude plegen. Of mensen die, vanuit welk motief dan ook, extremistisch gedrag vertonen.
Ik begin zo onderhand knap moe te worden van die PVV.
de 'cijfers" zijn aan elkaar gelulde pvv logica.quote:Op woensdag 22 juli 2009 13:02 schreef Mdk het volgende:
Ik vind het wel logisch. Aan de hand van de cijfers nu kun je over een paar jaar weer controleren of evt. politieke beslissingen invloed (positieve danwel negatieve) op deze cijfers hebben gehad.
De cijfers worden berekend door de diverse ministeries zelf.quote:Op woensdag 22 juli 2009 13:03 schreef Matty___ het volgende:
[..]
de 'cijfers" zijn aan elkaar gelulde pvv logica.
welke baten; er zijn relatief maar weinig allochtonen die een gewone baan hebben (waar dus neit allerlei overheidssubsidie en of melkerbaanregelingen bij moet)..quote:Op woensdag 22 juli 2009 11:42 schreef Dlocks het volgende:
Ja vooral niet kijken naar de baten.
Mensen die eerst een levenlang premie hebben betaalt?quote:Op woensdag 22 juli 2009 11:42 schreef Dlocks het volgende:
Wat kosten de werkeloze autochtone Nederlanders eigenlijk wel niet? En bejaarden?
Nee, de gevraagde cijfers zijn daar niet geschikt voor. Stel dat er nu X belastinginkomsten zijn van allochtonen en over een paar jaar Y. Leuke cijfers, maar wat zegt het? Dat er een belastingverhoging is geweest? Dat er veel inflatie is geweest? Of tientallen andere invoeden waar je rekening mee moet houden.quote:Op woensdag 22 juli 2009 13:02 schreef Mdk het volgende:
Ik vind het wel logisch. Aan de hand van de cijfers nu kun je over een paar jaar weer controleren of evt. politieke beslissingen invloed (positieve danwel negatieve) op deze cijfers hebben gehad.
had het over de 2de link van het vrije volkquote:Op woensdag 22 juli 2009 13:11 schreef Mdk het volgende:
[..]
De cijfers worden berekend door de diverse ministeries zelf.
alsof 99% van de allochtonen werkloos is.quote:Op woensdag 22 juli 2009 13:11 schreef Napalm het volgende:
welke baten; er zijn relatief maar weinig allochtonen die een gewone baan hebben (waar dus neit allerlei overheidssubsidie en of melkerbaanregelingen bij moet)..
Ja als je de cijfers los bekijkt wel ja, en het verband niet WILT zien. Verbanden moet je leggen en zonder onderzoek en cijfers vallen er helemaal geen verbanden te leggen en valt ook meteen de hele controlefunctie weg. Dat heeft meer weg van blind aanrommelen en zien waar het schip strand.quote:Op woensdag 22 juli 2009 13:12 schreef Montov het volgende:
[..]
Nee, de gevraagde cijfers zijn daar niet geschikt voor. Stel dat er nu X belastinginkomsten zijn van allochtonen en over een paar jaar Y. Leuke cijfers, maar wat zegt het? Dat er een belastingverhoging is geweest? Dat er veel inflatie is geweest? Of tientallen andere invoeden waar je rekening mee moet houden.
Het is omslachtig en onduidelijk, en qua intentie zelfs dubieus.
Cijfers?quote:Op woensdag 22 juli 2009 13:11 schreef Napalm het volgende:
[..]
welke baten; er zijn relatief maar weinig allochtonen die een gewone baan hebben (waar dus neit allerlei overheidssubsidie en of melkerbaanregelingen bij moet)..
[..]
quote:Mensen die eerst een levenlang premie hebben betaalt?
Ik niet. Ik heb het over de cijfers nu en in de toekomst.quote:Op woensdag 22 juli 2009 13:16 schreef Matty___ het volgende:
[..]
had het over de 2de link van het vrije volk
En je gebruikt altijd zulke objectieve bronnen als extreem-rechtse websites?quote:Op woensdag 22 juli 2009 13:20 schreef Mdk het volgende:
[..]
Ik niet. Ik heb het over de cijfers nu en in de toekomst.
Waar gebruik ik dan een extreem rechtse website?quote:Op woensdag 22 juli 2009 13:21 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
En je gebruikt altijd zulke objectieve bronnen als extreem-rechtse websites?
Verwees jij niet naar het vrijevolk?quote:Op woensdag 22 juli 2009 13:22 schreef Mdk het volgende:
[..]
Waar gebruik ik dan een extreem rechtse website?
Is het teveel moeite om het topic door te lezen en een pagina terug te klikken?quote:Op woensdag 22 juli 2009 13:23 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Verwees jij niet naar het vrijevolk?
nou de enige link met cijfers is die van vrij volkquote:Op woensdag 22 juli 2009 13:24 schreef Mdk het volgende:
[..]
Is het teveel moeite om het topic door te lezen en een pagina terug te klikken?
En naar die link heb ik in welke post naar verwezen? Ik schrijf net nog dat ik het heb over de cijfers nu en in de toekomst, dus van de ministeries. Niet die troep van het vrije volk.quote:Op woensdag 22 juli 2009 13:26 schreef Matty___ het volgende:
[..]
nou de enige link met cijfers is die van vrij volk
Gast.quote:Op woensdag 22 juli 2009 13:11 schreef Napalm het volgende:
[..]
[..]
vind het knap dat je al de uitkomt weet dan.quote:Op woensdag 22 juli 2009 13:27 schreef Mdk het volgende:
[..]
En naar die link heb ik in welke post naar verwezen? Ik schrijf net nog dat ik het heb over de cijfers nu en in de toekomst, dus van de ministeries. Niet die troep van het vrije volk.
en sinds wanneer mag iemand alleen in nederland wonen als die een positieve effect heeft op de begroting.quote:Als blijkt dat allochtonen relatief veel kosten en weinig opbrengen vergeleken met autochtonen dan kan je stellen dat er een probleem is.
Lees nou eens het topic door Einstein. Ik heb geen enkele link naar die site geplaatst hier.quote:
sorry watson, heb net mn post geedit :")quote:Op woensdag 22 juli 2009 13:29 schreef Mdk het volgende:
[..]
Lees nou eens het topic door Einstein. Ik heb geen enkele link naar die site geplaatst hier.
Als blijkt dat roodharige lesbische vrouwen van Groningse afkomst relatief veel kosten en weinig opbrengen vergeleken met blonde heteroseksuele vrouwen van Brabantse afkomst kun je dan ook stellen dat er een probleem is?quote:Op woensdag 22 juli 2009 13:19 schreef Mdk het volgende:
Als blijkt dat allochtonen relatief veel kosten en weinig opbrengen vergeleken met autochtonen dan kan je stellen dat er een probleem is.
Begrijpend lezen is moeilijk he; 'ALS BLIJKT'.quote:Op woensdag 22 juli 2009 13:29 schreef Matty___ het volgende:
[..]
vind het knap dat je al de uitkomt weet dan.
[..]
Zeg ik dat ergens dan? Maar als blijkt dat allochtonen vergeleken met autochtonen meer kosten en minder opbrengen dan kan er wel degelijk gesteld worden dat er zaken niet kloppen waar naar gekeken moet worden vanuit de politiek.quote:en sinds wanneer mag iemand alleen in nederland wonen als die een positieve effect heeft op de begroting.
ja, klopt.. maar een onderzoek wat aantoont dat bijvoorbeeld roodharige lesbo's vaker vrijwilligerswerk doen zal dan hendig sjiek genegeerd worden.quote:Op woensdag 22 juli 2009 13:31 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Als blijkt dat roodharige lesbische vrouwen van Groningse afkomst relatief veel kosten en weinig opbrengen vergeleken met blonde heteroseksuele vrouwen van Brabantse afkomst kun je dan ook stellen dat er een probleem is?
ok goed punt maar dan kun je daar meer mensen bij betrekken dat enkel allochtonenquote:Op woensdag 22 juli 2009 13:32 schreef Mdk het volgende:
Zeg ik dat ergens dan? Maar als blijkt dat allochtonen vergeleken met autochtonen meer kosten en minder opbrengen dan kan er wel degelijk gesteld worden dat er zaken niet kloppen waar naar gekeken moet worden vanuit de politiek.
Het gaat niet om kleine groepjes het gaat om grotere groepen gezien vanuit de landelijke politiek en niet politiek op micro niveau als in jouw voorbeeld.quote:Op woensdag 22 juli 2009 13:31 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Als blijkt dat roodharige lesbische vrouwen van Groningse afkomst relatief veel kosten en weinig opbrengen vergeleken met blonde heteroseksuele vrouwen van Brabantse afkomst kun je dan ook stellen dat er een probleem is?
Dus een baten-lasten-analyse van Zeeuwen is volgens jou wel van belang?quote:Op woensdag 22 juli 2009 13:34 schreef Mdk het volgende:
[..]
Het gaat niet om kleine groepjes het gaat om grotere groepen gezien vanuit de landelijke politiek en niet politiek op micro niveau als in jouw voorbeeld.
Nouja, het gaat hier dus om allochtonen en autochtonen in Nederland, wie wil je er nog meer bij betrekken dan? Aliens?quote:Op woensdag 22 juli 2009 13:33 schreef Matty___ het volgende:
[..]
ok goed punt maar dan kun je daar meer mensen bij betrekken dat enkel allochtonen
Yep op provinciaal niveau is het wat mij betreft ook van belang.quote:Op woensdag 22 juli 2009 13:36 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dus een baten-lasten-analyse van Zeeuwen is volgens jou wel van belang?
Wie zijn dan de allochtonen? Mensen die zelf vanuit een ander land naar Nederland verhuisd zijn? Mensen van wie beide ouders vanuit het buitenland naar Nederland verhuisd zijn? Mensen zonder Nederlands paspoort? De nakomelingen van de Franse hugenoten?quote:Op woensdag 22 juli 2009 13:36 schreef Mdk het volgende:
[..]
Nouja, het gaat hier dus om allochtonen en autochtonen in Nederland, wie wil je er nog meer bij betrekken dan? Aliens?
groep 55 - 65 die niet aan werk kunnen komen.quote:Op woensdag 22 juli 2009 13:36 schreef Mdk het volgende:
[..]
Nouja, het gaat hier dus om allochtonen en autochtonen in Nederland, wie wil je er nog meer bij betrekken dan? Aliens?
En wat moet er dan gebeuren als blijkt dat Zeeuwen meer kosten dan ze opbrengen? En wie zijn dan de Zeeuwen: alleen de inwoners van Zeeland, of ook inwoners van andere provincies van wie 1 of beide ouders van Zeeuwse komaf zijn?quote:Op woensdag 22 juli 2009 13:37 schreef Mdk het volgende:
[..]
Yep op provinciaal niveau is het wat mij betreft ook van belang.
Ik bied ze aan met 90% korting!quote:
Dat is aan de overheid / ministeries om te bepalen wanneer zij de cijfers berekenen. De definitie van een allochtoon van een willekeurig persoon hoeft niet perse dezelfde te zijn als die van hun.quote:Op woensdag 22 juli 2009 13:38 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Wie zijn dan de allochtonen? Mensen die zelf vanuit een ander land naar Nederland verhuisd zijn? Mensen van wie beide ouders vanuit het buitenland naar Nederland verhuisd zijn? Mensen zonder Nederlands paspoort? De nakomelingen van de Franse hugenoten?
Oh maar daar ben ik het helemaal met je eens hoor maar dat is niet waar het bij dit topic om gingquote:Op woensdag 22 juli 2009 13:39 schreef Matty___ het volgende:
[..]
groep 55 - 65 die niet aan werk kunnen komen.
jongeren 18-28 welke niet aan werk kunnen komen
je kunt het veel breeder trekken dan allochtonen <> autochtonen
Maar aangezien je de vragen van Fritsma van belang vindt heb je er vast zelf wel over nagedacht, dus ik hoor graag wat jouw definitie van een allochtoon is.quote:Op woensdag 22 juli 2009 13:40 schreef Mdk het volgende:
[..]
Dat is aan de overheid / ministeries om te bepalen wanneer zij de cijfers berekenen. De definitie van een allochtoon van een willekeurig persoon hoeft niet perse dezelfde te zijn als die van hun.
Dan kan de overheid meer investeren in werkgelegenheid in Zeeland, eventueel subsidies voor hoger opgeleiden die daar gaan wonen en werken etc. In ieder geval kun je dan na die cijfers zeggen dat Zeeland niet aan het landelijk gemiddelde voldoet en daar oplossingen voor verzinnen en maatregelen tegen nemen.quote:Op woensdag 22 juli 2009 13:39 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
En wat moet er dan gebeuren als blijkt dat Zeeuwen meer kosten dan ze opbrengen? En wie zijn dan de Zeeuwen: alleen de inwoners van Zeeland, of ook inwoners van andere provincies van wie 1 of beide ouders van Zeeuwse komaf zijn?
Mag ik vragen wat mijn definitie van allochtoon er toe doet? Volgens mij hebben de ministeries en de PVV namelijk weinig aan mijn definitie, net zo min als aan de jouwe.quote:Op woensdag 22 juli 2009 13:42 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Maar aangezien je de vragen van Fritsma van belang vindt heb je er vast zelf wel over nagedacht, dus ik hoor graag wat jouw definitie van een allochtoon is.
Dus als zou blijken dat allochtonen minder opbrengen dan ze kosten dan ben jij voor grote investeringen in werkgelegenheid voor deze groep en zelfs voor directe subsidies? Eigenlijk ben je dus voorstander van positieve discriminatie.quote:Op woensdag 22 juli 2009 13:44 schreef Mdk het volgende:
[..]
Dan kan de overheid meer investeren in werkgelegenheid in Zeeland, eventueel subsidies voor hoger opgeleiden die daar gaan wonen en werken etc. In ieder geval kun je dan na die cijfers zeggen dat Zeeland niet aan het landelijk gemiddelde voldoet en daar oplossingen voor verzinnen en maatregelen tegen nemen.
Als je er zelf geen duidelijke definitie van kunt geven begrijp ik niet waarom je voor een onderzoek bent, want wat wil je dan onderzoeken?quote:Op woensdag 22 juli 2009 13:45 schreef Mdk het volgende:
[..]
Mag ik vragen wat mijn definitie van allochtoon er toe doet? Volgens mij hebben de ministeries en de PVV namelijk weinig aan mijn definitie, net zo min als aan de jouwe.
Dat heeft niet eens zozeer te maken met positieve discriminatie, dat is gewoon op een praktische wijze een probleem aanpakken. Als de overheid werkloze allochtonen (of ze nou arbeidsongeschikt zijn, in de w.w zitten of gewoon op straat rondhangen) aan werk kan helpen juich ik dat juist toe. Op die manier dragen ze veel meer bij aan de samenleving dan wanneer ze geen werk hebben.quote:Op woensdag 22 juli 2009 13:46 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dus als zou blijken dat allochtonen minder opbrengen dan ze kosten dan ben jij voor grote investeringen in werkgelegenheid voor deze groep en zelfs voor directe subsidies? Eigenlijk ben je dus voorstander van positieve discriminatie.
Ik begrijp het punt niet wat je wil maken. De ministeries die onderzoeken de cijfers dus hun definitie is van belang. IK doe geen onderzoek, ik ben geen ministerie en ik heb hier totaal geen invloed op. Wat zou mijn definitie dan voor belang hebben voor dit onderzoek?quote:Op woensdag 22 juli 2009 13:47 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Als je er zelf geen duidelijke definitie van kunt geven begrijp ik niet waarom je voor een onderzoek bent, want wat wil je dan onderzoeken?
Het is geen onzin, het draait immers om de definitie van het begrip allochtoon, want als daar niet iedereen het over eens is dan is zo;n onderzoek bij voorbaat volstrekt nutteloos.quote:Op woensdag 22 juli 2009 13:50 schreef Mdk het volgende:
[..]
Ik begrijp het punt niet wat je wil maken. De ministeries die onderzoeken de cijfers dus hun definitie is van belang. IK doe geen onderzoek, ik ben geen ministerie en ik heb hier totaal geen invloed op. Wat zou mijn definitie dan voor belang hebben voor dit onderzoek?
Ik snap best dat je me probeert te pakken op punten omdat ik er anders over denk dan jij, maar op deze manier gaat dat je niet lukken. Richt je nou eerst maar eens op je eigen argumenten in plaats van aan te komen met deze onzin.
Dat is de grootst mogelijke onzin. Dat gebeurd continu overal om je heen. Alle waarnemingen zijn subjectief en ook definities kunnen voor iedereen anders zijn. Daarom zal er bij een onderzoek altijd eerst de definities worden gegeven die de onderzoekers tijdens dat onderzoek hanteerden.quote:Op woensdag 22 juli 2009 13:53 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Het is geen onzin, het draait immers om de definitie van het begrip allochtoon, want als daar niet iedereen het over eens is dan is zo;n onderzoek bij voorbaat volstrekt nutteloos.
Dat maakt het des te vreemder dat de mensen die om een dergelijk onderzoek vragen, inclusief de PVV, die definitie nog niet gegeven hebben.quote:Op woensdag 22 juli 2009 13:59 schreef Mdk het volgende:
[..]
Dat is de grootst mogelijke onzin. Dat gebeurd continu overal om je heen. Alle waarnemingen zijn subjectief en ook definities kunnen voor iedereen anders zijn. Daarom zal er bij een onderzoek altijd eerst de definities worden gegeven die de onderzoekers tijdens dat onderzoek hanteerden.
Dat is, zoals ik al eerder zei, omdat het hier gaat om de definitie die de ministeries hanteren.quote:Op woensdag 22 juli 2009 14:02 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat maakt het des te vreemder dat de mensen die om een dergelijk onderzoek vragen, inclusief de PVV, die definitie nog niet gegeven hebben.
Voor zover ik weet hanteren de ministeries geen definitie van dit begrip en als dat al gebeurt kan die van ministerie tot ministerie verschillen. Het is dus van groot belang dat in ieder geval de PVV een duidelijke definitie geeft, doen ze dat niet dan is hun plan bij voorbaat al zinloos en kansloos en is het niet meer geweest dan een poging om aandacht te genereren.quote:Op woensdag 22 juli 2009 14:05 schreef Mdk het volgende:
[..]
Dat is, zoals ik al eerder zei, omdat het hier gaat om de definitie die de ministeries hanteren.
Nee hoor. Gewoon in orginele verpakking, met bon!quote:
De PVV heeft inderdaad geen onderzoek nodig. Immers de PVV kan alles zeggen waarbij het niet uitmaakt of het wel of niet klopt. Klopt het aantoonbaar niet? Geen probleem, het stemvee gelooft dat het wel zo is. Klopt het wel? Ook geen probleem dan gelooft het stemvee het ook.quote:Op woensdag 22 juli 2009 14:23 schreef SCH het volgende:
Volgens mij heeft de PVV dat onderzoek helemaal niet nodig om te zeggen dat allochtonen alleen maar geld kosten toch?
Het CBS zijn ambtenaren oftewel 89-90% linkschmeneren en linkschmevrouwen, die geven dus kleur aan hun persoonlijke behoefte en niet die van de opdrachtgever.quote:Op woensdag 22 juli 2009 14:04 schreef Jumparound het volgende:
dan is er maar 1 oplossing.
De ministeries geven aan dat ze het woord allochtoon niet gebruiken en dat de PVV maar met een definitie moet komen. dan wordt ook gelijk duidelijk wat de pvv wil.
Hoe doen ze dat dan?quote:Op woensdag 22 juli 2009 14:34 schreef bendk het volgende:
[..]
Het CBS zijn ambtenaren oftewel 89-90% linkschmeneren en linkschmevrouwen, die geven dus kleur aan hun persoonlijke behoefte en niet die van de opdrachtgever.
Anders gezegd ze hebben de boel reeds dichtgetimmerd.
quote:Op woensdag 22 juli 2009 14:34 schreef bendk het volgende:
[..]
Het CBS zijn ambtenaren oftewel 89-90% linkschmeneren en linkschmevrouwen, die geven dus kleur aan hun persoonlijke behoefte en niet die van de opdrachtgever.
Anders gezegd ze hebben de boel reeds dichtgetimmerd.
hun eigen definities opstellen...quote:
De ministeries hanteren gewoon de algemene CBS definitie onderverdeeld in westers en niet westerse allochtonen. Daarom is het juist belangrijk voor de onderzoekers om die definitie in het onderzoek te beschrijven en uiteen te zetten.quote:Op woensdag 22 juli 2009 14:09 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Voor zover ik weet hanteren de ministeries geen definitie van dit begrip en als dat al gebeurt kan die van ministerie tot ministerie verschillen. Het is dus van groot belang dat in ieder geval de PVV een duidelijke definitie geeft, doen ze dat niet dan is hun plan bij voorbaat al zinloos en kansloos en is het niet meer geweest dan een poging om aandacht te genereren.
Toen net had je het nog over ambtenaren en nu heb je het ineens over politici...quote:Op woensdag 22 juli 2009 14:54 schreef bendk het volgende:
[..]
hun eigen definities opstellen...
ik weet het onderwerp niet meer uit mijn hoofd, maar balkenende en bos hadden in het begin iets nodig voor hun toko, of het cbs dat even aan kon leveren, oftewel sociaal gewenste informatie.
Gelet het onderwerp kwam later de aap uit de mouw, nederlandse politiek...ik spuug er op.
jazeker, de laatste zinnen, het onderwerp sociaal gewenste informatie dus, balkenende en bosquote:Op woensdag 22 juli 2009 14:58 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Toen net had je het nog over ambtenaren en nu heb je het ineens over politici...
oei, nu noem je rechts politiek correct... dat willen ze nietquote:Op woensdag 22 juli 2009 15:09 schreef SCH het volgende:
Die haat tegen links van zo'n bendk met zijn Deense vlaggetje![]()
Ik dacht dat die politiek correcte rechtse kerk nu wel een beetje zou inbinden.
Posting 14.35 uur---kom op zeg..zo ga je toch niet met je eigen burgers om !!!quote:Op woensdag 22 juli 2009 15:09 schreef SCH het volgende:
Die haat tegen links van zo'n bendk met zijn Deense vlaggetje![]()
Ik dacht dat die politiek correcte rechtse kerk nu wel een beetje zou inbinden.
Maar veel kleine groepen is bijelkaar een grote groep.quote:Op woensdag 22 juli 2009 13:34 schreef Mdk het volgende:
[..]
Het gaat niet om kleine groepjes het gaat om grotere groepen gezien vanuit de landelijke politiek en niet politiek op micro niveau als in jouw voorbeeld.
http://www.cpb.nl/nl/news/2003_24.htmlquote:
Dit is zo 1974...quote:Op woensdag 22 juli 2009 16:02 schreef Zienswijze het volgende:
Deze problemen zijn al erkend. Waarom dan zo'n - walgelijk - schepje erboven op? We moeten de problemen oplossen. Werklozen aanpakken, werklozen prikkelen om zich om te scholen in een vakgebied waar wel werk is, onze werklozen hier aan het werk zitten i.p.v. blindelings Poolse gastarbeiders halen. Overlast van jongens uit bepaalde groepen hard aanpakken.
Ja en nee.quote:
Nee jôh, Geert heeft alleen wat tegen de uitwassen van de Islam, je weet toch.quote:Op woensdag 22 juli 2009 12:33 schreef SCH het volgende:
Dit gaat toch echt veel te ver.
twee dingen, de burger weet hoe het zit en als tweede weet de burger dat hij het heen en weer kan krijgen...quote:Op woensdag 22 juli 2009 16:16 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja en nee.
Ja, in de zin van dat het nog steeds de probleempunten zijn.
Nee, in de zin van dat het beleid grondig moet worden veranderd. We weten allemaal (oke, misschien GroenLinks niet.) wat de problemen zijn. Waarom zijn de problemen dan nog steeds niet opgelost? Omdat het beleid verkeerd is en was. Het beleid is nu nog steeds niet goed trouwens.
We moeten het beleid grondig veranderen, dat is wat we moeten doen, i.p.v. deze zinloze kosten-baten analyse.
Zijn daar de kosten van asielzoekers (die overigens niet eens mogen werken) ook in meegenomen? Ik lees in die pdf ook iets over asielzoekers maar heb niet de tijd en zin om het goed te lezenquote:Op woensdag 22 juli 2009 16:03 schreef Napalm het volgende:
[..]
http://www.cpb.nl/nl/news/2003_24.html
vanaf EUR3.000 per allochtoon per jaar. En dat is dan enkel voor premie-betaling en uitkering gebruik dus nog niet gevangenis, speciaal onderwijs e.d.
Hoe dan?quote:Op woensdag 22 juli 2009 16:16 schreef Zienswijze het volgende:
We moeten het beleid grondig veranderen,
Bedoel je dat de burger op de PVV gaat stemmen?quote:Op woensdag 22 juli 2009 16:22 schreef bendk het volgende:
[..]
twee dingen, de burger weet hoe het zit en als tweede weet de burger dat hij het heen en weer kan krijgen...
"Als de immigrant bij binnenkomst 25 jaar oud is, gaat het gemeten over de gehele levensloop per saldo gemiddeld om een kapitaalsbedrag van 43 000 euro, wat per verblijfsjaar neerkomt op ruwweg 3 000 euro."quote:Op woensdag 22 juli 2009 16:03 schreef Napalm het volgende:
[..]
http://www.cpb.nl/nl/news/2003_24.html
vanaf EUR3.000 per allochtoon per jaar.
De burger? Ik ben ook een burger en ik zit echt niet op die discriminerende nazi-onzin te wachten.quote:Op woensdag 22 juli 2009 16:22 schreef bendk het volgende:
[..]
twee dingen, de burger weet hoe het zit en als tweede weet de burger dat hij het heen en weer kan krijgen...
We kunnen ons ook alleen die kogels veroorloven, we moeten ze maar eens gaan gebruiken denk, blijft er meer over voor ons ....quote:Op woensdag 22 juli 2009 11:38 schreef CoolGuy het volgende:
Kogels zijn toch een stuk goedkoper dan wat er nu aan geld aan besteed wordt denk ik..
Ik zal je nog een vraag stellen die ik op dit forum zo ongeveer 10 keer gesteld heb en waar nog niemand een antwoord op heeft gegeven ! ! !quote:Op woensdag 22 juli 2009 16:16 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja en nee.
Ja, in de zin van dat het nog steeds de probleempunten zijn.
Nee, in de zin van dat het beleid grondig moet worden veranderd. We weten allemaal (oke, misschien GroenLinks niet.) wat de problemen zijn. Waarom zijn de problemen dan nog steeds niet opgelost? Omdat het beleid verkeerd is en was. Het beleid is nu nog steeds niet goed trouwens.
We moeten het beleid grondig veranderen, dat is wat we moeten doen, i.p.v. deze zinloze kosten-baten analyse.
Hetzelfde als wat jij en ik als autochtoon opleveren.quote:Op woensdag 22 juli 2009 16:32 schreef BogardeRules het volgende:
Een relevantere vraag is wat levert een allochtoon op?
Begin nou ook niet nog een keer over JULLIE en WIJ. Dan doe je precies wat de PVV wil. Onderscheid maken en groepen tegen elkaar opzetten.quote:Op woensdag 22 juli 2009 16:30 schreef BogardeRules het volgende:
We zijn als groep een stuk jonger, dus we werken meer ipv gepensioneerd te zijn. Dus dit snijdt geen hout.WIJ onderhouden JULLIE, echt niet andersom. En dat is ONDANKS alle discriminatie, kan je nagaan!! Zonder discriminatie zou er niet eens een begrotingstekort zijn.
Laten we wel wezen, het zal de PVV geen biet kunnen schelen wat iets kost, zolang ze maar zetels winnen.
M.b.t allochtonen?quote:
Klopt! Drie duizend per jaar is het positiefste scenario. Oudere immigranten dragen nog minder bij en jongere moeten eerst nog op onze kosten naar school. Het is dus een veelvoud van de 3.000 euro per jaar!quote:Op woensdag 22 juli 2009 16:29 schreef Monidique het volgende:
[..]
"Als de immigrant bij binnenkomst 25 jaar oud is, gaat het gemeten over de gehele levensloop per saldo gemiddeld om een kapitaalsbedrag van 43 000 euro, wat per verblijfsjaar neerkomt op ruwweg 3 000 euro."
Kortom: allochtonen kosten de Nederlandse regering niet gemiddeld drieduizend euro per jaar. Dat blijkt althans niet uit dat onderzoek. Uitgebreide PDF ook beschikbaar.
welterusten zou ik haast zeggen, Balkenende is al een hele tijd op zoek naar een nieuwe baan en met zo'n houding is dat wat je nu doet niet meer interessant.quote:Op woensdag 22 juli 2009 16:29 schreef SCH het volgende:
[..]
De burger? Ik ben ook een burger en ik zit echt niet op die discriminerende nazi-onzin te wachten.
Ik verwacht dat Van der Laan en Balkenende nu hard ingrijpen en zeggen dat deze parodie op de jodenvervolging direct wordt stopgezet.
Zonder immigratie is de overbevolking en daarmee de druk op het milieu in Nederland in één klap opgelost...quote:Op woensdag 22 juli 2009 16:21 schreef SCH het volgende:
Alsof de allochtonen een echt probleem zijn in Nederland
Klimaatverandering, milieu, bevolkingsgroei
Zitten er nog niet bij; dit is enkel voor de legale buitenlanders en dan enkel premie betalen - uitkeringen gebruiken.quote:Op woensdag 22 juli 2009 16:23 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Zijn daar de kosten van asielzoekers (die overigens niet eens mogen werken) ook in meegenomen? Ik lees in die pdf ook iets over asielzoekers maar heb niet de tijd en zin om het goed te lezen
Migranten, ja, niet: allochtonen.quote:Op woensdag 22 juli 2009 16:38 schreef Napalm het volgende:
[..]
Klopt! Drie duizend per jaar is het positiefste scenario. Oudere immigranten dragen nog minder bij en jongere moeten eerst nog op onze kosten naar school. Het is dus een veelvoud van de 3.000 euro per jaar!
1. Integratie is blijkbaar niet eens nodig. Chinezen bijv. zijn totaal niet geintegreerd, maar kunnen zich wel gewoon normaal gedragen in het algemeen. Hun kinderen zorgen ook niet voor overlast en doen het goed op school.quote:Op woensdag 22 juli 2009 16:31 schreef bendk het volgende:
[..]
Ik zal je nog een vraag stellen die ik op dit forum zo ongeveer 10 keer gesteld heb en waar nog niemand een antwoord op heeft gegeven ! ! !
Wat is integratie en hoe weet je dat dat gelukt is ?
quote:Op woensdag 22 juli 2009 16:40 schreef Napalm het volgende:
[..]
Zonder immigratie is de overbevolking en daarmee de druk op het milieu in Nederland in één klap opgelost...
Is dat nummertje 23?quote:Op woensdag 22 juli 2009 16:51 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Zes euro vijftig.
Maar dan krijg je wel kroepoek, sambal, en witte rijst erbij.
Dan kan je beter alle asocialen en criminelen (autochtoon en allochtoon) het land uittrappen. Heb je 2 vliegen in 1 klap opgelost.quote:Op woensdag 22 juli 2009 16:40 schreef Napalm het volgende:
[..]
Zonder immigratie is de overbevolking en daarmee de druk op het milieu in Nederland in één klap opgelost...
Doet PVV ergens een uitspraak over dan vraagt men om cijfers, bronnen en onderzoeken en is het gebaseerd op onderbuikgevoelens. Nu vragen ze om cijfers en onderzoeken is het nog niet goed?quote:Op woensdag 22 juli 2009 16:28 schreef Meh7 het volgende:
Zieke mensen, zieke gedachten. Dit dient geen andere doel dan demoniseren, angst opwekken door te schermen met grote bedragen. Dit gaat niet meer om het aanpakken van problemen, het gaat niet meer om criminelen en overlastbezorgende jongeren, maar om de hele groep.
Waar basseer je dat op?quote:Op woensdag 22 juli 2009 16:29 schreef LangeTabbetje het volgende:
Wat kost een autochtone inwoner ?
Denk dat een allochtoon evenveel kost.
Mijn steun heb je. Al zie ik wel een verschil tussen de problemen van de wereld binnen laten en onze problemen naar de rest van de wereld uitzetten.quote:Op woensdag 22 juli 2009 16:54 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dan kan je beter alle asocialen en criminelen (autochtoon en allochtoon) het land uittrappen. Heb je 2 vliegen in 1 klap opgelost.
Enkeltje Noordzee een oplossing?quote:Op woensdag 22 juli 2009 16:55 schreef Napalm het volgende:
[..]
Mijn steun heb je. Al zie ik wel een verschil tussen de problemen van de wereld binnen laten en onze problemen naar de rest van de wereld uitzetten.
De PVV gaat hier zwaar over de schreef. Dat ze criminaliteit onder Marokkaanse jongeren of schooluitval onder allochtonen aanstippen, soit. Maar alles aan allochtonen proberen te koppelen, tot de files aan toe, dat riekt wel erg naar de jaren 30. Wordt een ranzige discussie op deze manier.quote:Allochtoon is voor PVV een kostenpost
Gepubliceerd: 22 juli 2009 13:47 | Gewijzigd: 22 juli 2009 14:17
Door onze redacteuren Barbara Rijlaarsdam en Herman Staal
Den Haag, 22 juli. De PVV wil zich in het nieuwe politieke seizoen profileren met ‘de kosten van allochtonen’ als onderwerp. Nu al wil de partij van elk ministerie een kosten-batenanalyse.
PVV-leider Geert Wilders kreeg er vorig jaar nog even de lachers mee op zijn hand, maar er was ook boosheid in de Tweede Kamer over zijn harde uitspraken over de kosten van de multiculturele samenleving. „Een dure grap”, zei Wilders. Volgens hem heeft de immigratie van niet-westerse allochtonen 100 miljard euro gekost. Wat hadden we daarmee kunnen doen, vroeg Wilders zich af. Alle ouderen in verpleeghuizen een eigen kamer, of allemaal stoppen met werken op ons vijftigste, zei hij. „Of we hadden iedereen een zeilboot cadeau kunnen doen.”
De PVV trekt nu opnieuw de aandacht met de vraag wat allochtonen kosten. Kamerlid Sietse Fritsma heeft vrijdag bij twaalf ministeries schriftelijke vragen ingediend over de kosten van allochtonen (zie inzet). Wat Fritsma met de vragen beoogt, is niet duidelijk. Hij wil geen toelichting geven.
De vraag is of Fritsma veel informatie loskrijgt van de ministeries. Er wordt veel geregistreerd, maar er wordt ook veel niet geregistreerd. Zo wil hij van het ministerie van Verkeer en Waterstaat weten welk deel van de kosten van het departement toe te rekenen zijn aan allochtonen. Dat zou betekenen dat het ministerie moet berekenen hoeveel de allochtonen bijdragen aan files. Fritsma vraagt verder alle ministeries of de kosten kunnen worden uitgesplitst naar „dit jaar, de afgelopen vijf jaar en (geprognotiseerd) het komende jaar en de komende 5 jaar”. Of ministeries met informatieve antwoorden komen, valt te bezien.
Centraal Planbureau
De vraag wat allochtonen kosten, of beter gezegd wat immigratie van arbeidskrachten kost, is in het verleden in enkele studies getracht te beantwoorden. Bij dergelijke studies moet de kanttekening worden geplaatst dat de complexe werkelijkheid enorm moet worden vereenvoudigd.
Wilders haalde bij het debat in september zelf een studie uit 2003 aan van het Centraal Planbureau (CPB). Daarin wordt niet het bedrag van 100 miljard euro genoemd. Hoe Wilders daar precies aan kwam, is niet duidelijk.
Het CPB concludeerde dat de kosten voor onder meer zorg, onderwijs, pensioenen en sociale zekerheid voor immigranten over een hele levensloop bezien hoger zijn dan de extra belastinginkomsten. Als de immigrant op zijn 25ste binnenkomt, stelde het CPB, dan ‘kost’ hij de samenleving de rest van zijn leven 43.000 euro. Het rapport ging niet in op kosten en baten van tweede- en derdegeneratieallochtonen.
Het CPB concludeerde dat immigratie op grote schaal niet gunstig is voor de economie, en niet het antwoord kan zijn op de vergrijzing. Immigratie op beperkte schaal van hoger opgeleiden op moeilijk vervulbare functies was wel aan te bevelen.
13 miljard gulden per jaar
Econoom Pieter Lakeman berekende tien jaar geleden de kosten en baten van immigranten voor de Nederlandse samenleving. Naar eigen zeggen was hij de eerste die dat deed. In zijn boek Binnen zonder kloppen, Nederlandse immigratiepolitiek en de economische gevolgen noemde hij de immigranten een grote verliespost voor de overheid: zeker 13 miljard gulden per jaar. Alleen al de Marokkaanse en Turkse immigranten kostten Nederland in de twintig jaar voorafgaand aan 1999 meer dan 70 miljard gulden. „De Nederlandse immigratiepolitiek is ongemerkt overgegaan in een van de meest verspillende vormen van hulpverlening”, zei Lakeman destijds in NRC Handelsblad.
Als in augustus alle bewindslieden terug zijn van vakantie, zal worden beslist of de ministeries de vragen apart gaan beantwoorden, of dat dit gecoördineerd gebeurt. Het laatste lijkt het meest waarschijnlijk. Duidelijk is dat de kosten van allochtonen een onderwerp is waarmee de PVV zich in het nieuwe politieke seizoen mee wil profileren.
Volgens mij weten PVV-stemmers heel goed waar Geert Wilders voor staat: islamhaat. De volgelingen van Geert háten moslims, ze háten de Islam, ze háten eigenlijk alles wat anders is, en Geert gaat er wat aan doen. Ik vermoed dat ze heel goed weten dat dit Geerts ideologie is en hopen dat het nog wat verder wordt uitgewerkt.quote:Op woensdag 22 juli 2009 17:05 schreef SCH het volgende:
Zouden er nou PVV-stemmers zijn die dit ook te ver vinden gaan. Of vinden ze dit allemaal wel prima?
Precies!quote:Op woensdag 22 juli 2009 16:59 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Enkeltje Noordzee een oplossing?
Wat Nederland fout heeft gedaan is vooral laagopgeleide en ongeschoolde allochtonen hiernaartoe halen.
Verder:
De meeste hoogopleide immigranten gaan naar de VS en Canada trrouwens. Nederland trekt vrijwel alleen laagopgeleide en ongeschoolde opgeleiden. Dat komt door het verwen-beleid hier en gratis uitkeringen. En ook de hoge belastingen in Ned. werken nou niet bepaald mee om hoogopgleide immigranten te trekken.
Maar haten ze ook echt allochtonen dan. Dit gaat nog wel wat verder dan dat gezeur over de islam. Dit is letterlijk wat er in de jaren 30 gebeurde. Alles bij de minderheidsgroep neerleggen. Ik kwam op het werk vandaag iemand tegen die hier echt tranen van in de ogen had, zo erg vond ze het.quote:Op woensdag 22 juli 2009 17:07 schreef Monidique het volgende:
[..]
Volgens mij weten PVV-stemmers heel goed waar Geert Wilders voor staat: islamhaat. De volgelingen van Geert háten moslims, ze háten de Islam, ze háten eigenlijk alles wat anders is, en Geert gaat er wat aan doen. Ik vermoed dat ze heel goed weten dat dit Geerts ideologie is en hopen dat het nog wat verder wordt uitgewerkt.
Beweer je nu dat in de jaren dertig jonge joden massaal wijken terroriseerden? Bussen overvielen? Hele wijken ontoegankelijk werden door hun gedrag? Dat door de joodse jongeren ouderen niet meer de deur open durven doen? Dat de Joden extreem oververtegenwoordigd waren in criminaliteit als straatroven?quote:Op woensdag 22 juli 2009 17:09 schreef SCH het volgende:
Dit is letterlijk wat er in de jaren 30 gebeurde.
Je praat echt precies zo als in de jaren dertig. Toen werden de joden inderdaad ook veratwnoordelijk gesteld voor allerlei zaken, dat werd sterk overtrokken en de hele groep werd er op aangekeken. De joden werden als untermenschen neergezet en als groot gevaar. Omdat er wel wat joden waren die vervelende dingen deden. Nu doe jij hetzelfde met moslims en allochtonen en dan ga je mij aanvallen? Waar haal je het gore lef vandaan. JIj zou in de jaren dertig preceis hetzelfde gedaan hebben als nu, dat is de trieste waarheid. Je hebt een zondebok nodig om te kunnen overleven en je frustraties kwijt te kunnen. En dan ga jij mij de maat nemen.quote:Op woensdag 22 juli 2009 17:20 schreef Napalm het volgende:
[..]
Beweer je nu dat in de jaren dertig jonge joden massaal wijken terroriseerden? Bussen overvielen? Dat de Joden extreem oververtegenwoordigd waren in criminaliteit als straatroven?
Durf je echt dat te stellen?!!?
Dat geloof ik niet. Het is denk ik meer zo dat de gemiddelde PVV-stemmer niet tevreden is met zijn eigen leven en een zondebok zoekt. En dat is tevens ook het punt waar de vergelijking met de jaren dertig wel degelijk opgaat: een bepaalde groep wordt tot zondebok benoemt, die gevoelens worden aangewakkerd en de voorgestelde 'oplossingen' worden steeds radicaler en daarmee gevaarlijker.quote:Op woensdag 22 juli 2009 17:07 schreef Monidique het volgende:
De volgelingen van Geert háten moslims, ze háten de Islam, ze háten eigenlijk alles wat anders is,
Mwauah, mensen kiezen niet zomaar een zondebok. Waarom kiest men de Chinezen bijv. niet als zondeboek maar moslims cq. Marokkanen wel?quote:Op woensdag 22 juli 2009 17:24 schreef Schadenfreude het volgende:
Ook geloof niet dat alle PVV-stemmers moslims haten. Een klein deel misschien. De meerderheid bestaat uit zeikende Nederlanders die graag iemand anders de schuld geven van alles wat er mis gaat. Dat dit ressentiment zich nu op moslims richt is te wijten aan een combinatie van factoren; globalisering, 9/11, economische crisis, berichtgeving over criminele marokkanen. Het is gewoon zoveel makkelijker om een zondebok te hebben dan zelf iets te ondernemen...
Exact.quote:Op woensdag 22 juli 2009 17:27 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat geloof ik niet. Het is denk ik meer zo dat de gemiddelde PVV-stemmer niet tevreden is met zijn eigen leven en een zondebok zoekt. En dat is tevens ook het punt waar de vergelijking met de jaren dertig wel degelijk opgaat: een bepaalde groep wordt tot zondebok benoemt, die gevoelens worden aangewakkerd en de voorgestelde 'oplossingen' worden steeds radicaler en daarmee gevaarlijker.
Maar hiermee zeg je dus al dat er A) grootschalige wantoestanen die de samenleving ontwrichten zijn en B) dat de problemen die er zijn betrekkelijk eenvoudig opgelost kunnen worden. Dat laatste is natuurlijk onzin. De huidige regering (die niet van mijn politieke kleur) is steekt enorm veel geld in die achterstandswijken en ik ben ervan overtuigd dat dit effect gaat hebben. Alleen zie je dat niet direct, daar gaan jaren, zo niet decennia, over heen.quote:Op woensdag 22 juli 2009 17:29 schreef Zienswijze het volgende:
Maar die wantoestanden worden door de huidige regering niet opgelost.
Hopelijk was ze niet de enige dan. Bah wat een vieze streek, maar nee, we mogen vooral géén vergelijking maken met een bepaalde eerdere periode, want dan demoniseren we en dat zou de PVV zelf nooit doen....quote:Op woensdag 22 juli 2009 17:09 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar haten ze ook echt allochtonen dan. Dit gaat nog wel wat verder dan dat gezeur over de islam. Dit is letterlijk wat er in de jaren 30 gebeurde. Alles bij de minderheidsgroep neerleggen. Ik kwam op het werk vandaag iemand tegen die hier echt tranen van in de ogen had, zo erg vond ze het.
Het is allemaal de schuld van de linkse kerk en de designerbril-dragende elite!quote:Op woensdag 22 juli 2009 17:32 schreef Dunckie het volgende:
[..]
Hopelijk was ze niet de enige dan. Bah wat een vieze streek, maar nee, we mogen vooral géén vergelijking maken met een bepaalde eerdere periode, want dan demoniseren we en dat zou de PVV zelf nooit doen....
Moslims staan natuurlijk al sinds 9/11 in een slecht daglicht, met dank aan Al-Qaeda. En Marokkanen zijn oververtegenwoordigd in misdaadstatistieken ja. Maar om álle moslims daar op aan te spreken vind ik al discutabel. En als de PVV dan nog verder gaat door ook de slechte economie en het fileprobleem op de moslims af te schuiven dan vind ik dat onsmakelijk.quote:Op woensdag 22 juli 2009 17:29 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Mwauah, mensen kiezen niet zomaar een zondebok. Waarom kiest men de Chinezen bijv. niet als zondeboek maar moslims cq. Marokkanen wel?
Er zijn ook bepaalde bevolkingsgroepen waar relatief veel wantoestanden mee zijn. Maar die wantoestanden worden door de huidige regering niet opgelost. Dan krijg je een reactie (= uiterest rechtse reactie). En zolang de problemen in de samenleving door de gevestigde partijen niet worden opgelost, hoe extremer de tegenpartij (= de PVV) gaat trekken.
Relatief veel mensen zijn het zat. Men heeft jarenlang weggekeken en onnodig veel geld gepompt. Relatief veel mensen willen nu oplossingen. Hoe langer goede oplossingen uitblijven, hoe extremer relatief veel mensen worden.
Jouw punt A en B is mijn punt.quote:Op woensdag 22 juli 2009 17:32 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Maar hiermee zeg je dus al dat er A) grootschalige wantoestanen die de samenleving ontwrichten zijn en B) dat de problemen die er zijn betrekkelijk eenvoudig opgelost kunnen worden. Dat laatste is natuurlijk onzin. De huidige regering (die niet van mijn politieke kleur) is steekt enorm veel geld in die achterstandswijken en ik ben ervan overtuigd dat dit effect gaat hebben. Alleen zie je dat niet direct, daar gaan jaren, zo niet decennia, over heen.
Dat is geen onzin, afgezien nog van het feit dat je altijd achterstandwijken zult hebben, hoewel het daar natuurlijk veel beter toeven is dan in de sloppen van de 19e eeuw.quote:Op woensdag 22 juli 2009 17:35 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Jouw punt A en B is mijn punt.
Het is bullshit dat er decennia lang tijd voor nodig is om achterstandswijken aan te pakken.
Waarom kunnen Chinezen en Aziaten bijv. zich wel gedragen en waarom gaat het bij islamitische gemeenschappen, Antilianen en Surinamers mis? Hebben mensen zich dat al afgevraagd?
Omdat moslims toch al onder vuur liggen sinds 9/11. Verder is dat onbegrijpelijk want moslims veroorzaken verder geen problemen.quote:Op woensdag 22 juli 2009 17:29 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Mwauah, mensen kiezen niet zomaar een zondebok. Waarom kiest men de Chinezen bijv. niet als zondeboek maar moslims cq. Marokkanen wel?
Lul er niet omheen. Je hebt het over "letterlijk hetzelfde", jouw woorden, niet de mijne. Het is heel simpel; of de joden veroorzaakten precies dezelfde problemen als de Marokkanen als nu of dat deden ze niet en Marokkanen nu veroorzaken ook geen problemen.quote:Op woensdag 22 juli 2009 17:23 schreef SCH het volgende:
Je praat echt precies zo als in de jaren dertig. Toen werden de joden inderdaad ook veratwnoordelijk gesteld voor allerlei zaken, dat werd sterk overtrokken en de hele groep werd er op aangekeken. De joden werden als untermenschen neergezet en als groot gevaar. Omdat er wel wat joden waren die vervelende dingen deden. Nu doe jij hetzelfde met moslims en allochtonen en dan ga je mij aanvallen? Waar haal je het gore lef vandaan. JIj zou in de jaren dertig preceis hetzelfde gedaan hebben als nu, dat is de trieste waarheid. Je hebt een zondebok nodig om te kunnen overleven en je frustraties kwijt te kunnen. En dan ga jij mij de maat nemen.
Mwohahahaha, en dan? Echt een dwaas als jij, ik vraag me nog steeds af of je gewoon doet alsof om de boel op te koloten.quote:Op woensdag 22 juli 2009 17:23 schreef SCH het volgende:
Let op je woorden ventje. Ik laat me door fascisten als jij echt niks zeggen.
Je zult altijd achterstandswijken hebben ja. Maar waarom maken relatief zoveel Marokkanen, Antilianen en Surinamers er in bende van in achterstandswijken?quote:Op woensdag 22 juli 2009 17:37 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat is geen onzin, afgezien nog van het feit dat je altijd achterstandwijken zult hebben, hoewel het daar natuurlijk veel beter toeven is dan in de sloppen van de 19e eeuw.
En verder moet je misschien eens een boek lezen over de immigratiegeschiedenis van de VS, zul je heel veel herkennen uit de huidige discussie.
Ja, laten we de kosten van Friese homo's gaan berekenen, ik ben ervan overtuigd dat die meer kosten dan ze opleveren. En als dat echt zo is dan zetten we ze gewoon uit naar Friesland, makkelijk zat!quote:
Turkse ondernemingsdrift?quote:Op woensdag 22 juli 2009 11:57 schreef OnderBroekenPoep het volgende:
[..]
zijn er baten dan... feiten aub.
Waarom is dat dan een ander verhaal?quote:Op woensdag 22 juli 2009 17:40 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je zult altijd achterstandswijken hebben ja. Maar waarom maken relatief zoveel Marokkanen, Antilianen en Surinamers er in bende van in achterstandswijken?
Immigratiegeschiedenis van de VS is een ander verhaal dan de immigratiegeschiedenis van Nederland.
Vroeger, begin jaren 80, waren de problemen met Surinamers levensgroot. Van de Zeedijk naar de Bijlmer en weer terugquote:Op woensdag 22 juli 2009 17:42 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Waarom is dat dan een ander verhaal?
En de problemen met Surinamers zijn volgens mij amper groter dan met autochtone Nederlanders. Wel is er een probleem met relatief veel Marokkaanse en Antilliaanse jongens, maar dat is nog geen reden om iedereen maar over 1 kam te scheren.
Moslims veroorzaken verder geen problemen? Het is dat JIJ dat niet wilt zien, daarom doe je alsof er niks aan de hand is. Andere mensen zien dat wel en zij ervaren wel dat er relatief veel moslims zijn die problemen veroorzaken.quote:Op woensdag 22 juli 2009 17:39 schreef SCH het volgende:
[..]
[quote]Omdat moslims toch al onder vuur liggen sinds 9/11. Verder is dat onbegrijpelijk want moslims veroorzaken verder geen problemen.
Islam is niet de belangrijkste oorzaak van het wangedrag van marokkaanse jongens. Maar islam kan wel een rol spelen in inspiratie tot overlastgevend gedragen tegen meisjes die geen hoofddoek dragen bijvoorbeeld. Marokkaanse jongens spugen op meisjes die geen hoofddoek dragen en schelden hen uit voor ongelovige hoer.quote:Die groep jonge Marokkanen is een probleem maar dat heeft 1. niks met de islam te maken en 2. niks met allochtonen in het algemeen. Daarom is deze hele tendens ook zo verontrustend en zouden alle fatsoenlijk denkende mensen hier keihard afstand van moeten nemen.
Eens.quote:Je zal toch maar allochtoon zijn en er wordt even over je gezegd dat uitgerekend wordt hoe duur je wel niet bent. What's next? De roodharigen? Vrouwen? Homo's?
En zelfs als dat zo is, maakt dat de islam als geheel dan tot een fout geloof en is het reden om alle moslims over 1 kam te scheren?quote:Op woensdag 22 juli 2009 17:45 schreef Zienswijze het volgende:
Islam is niet de belangrijkste oorzaak van het wangedrag van marokkaanse jongens. Maar islam kan wel een rol spelen in inspiratie tot overlastgevend gedragen tegen meisjes die geen hoofddoek dragen bijvoorbeeld. Marokkaanse jongens spugen op meisjes die geen hoofddoek dragen en schelden hen uit voor ongelovige hoer.
Omdat de VS een ander land dan Nederland is.quote:Op woensdag 22 juli 2009 17:42 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Waarom is dat dan een ander verhaal?
En de problemen met Surinamers zijn volgens mij amper groter dan met autochtone Nederlanders. Wel is er een probleem met relatief veel Marokkaanse en Antilliaanse jongens, maar dat is nog geen reden om iedereen maar over 1 kam te scheren.
Kan je een voorbeeld geven van het laatste? Dat die mannetjes niet tegen een afwijzing kunnen en meiden die ze in eerste instantie wilden versieren, voor hoer uitschelden is onderhand wel bekend, maar sinds wanneer worden ze ongelovige hoer genoemd? Als die jongens zo gelovig waren zouden ze netjes moeten wachten tot ze getrouwd zijn.quote:Op woensdag 22 juli 2009 17:45 schreef Zienswijze het volgende:
Islam is niet de belangrijkste oorzaak van het wangedrag van marokkaanse jongens. Maar islam kan wel een rol spelen in inspiratie tot overlastgevend gedragen tegen meisjes die geen hoofddoek dragen bijvoorbeeld. Marokkaanse jongens spugen op meisjes die geen hoofddoek dragen en schelden hen uit voor ongelovige hoer.
Het is een Vlaamse leeuw, maar ik ben geen Vlaming en wat ik over de Surinamers zeg is dat de problemen met die groep grotendeels zijn opgelost, net zoals dat met de problemen met de Marokkanen en Antillianen zal gebeuren. Maar wees gerust: tegen die tijd is er vast wel weer een nieuwe migrantengroep die relatief veel problemen veroorzaakt die we als zondebok kunnen gebruiken.quote:Op woensdag 22 juli 2009 17:44 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Vroeger, begin jaren 80, waren de problemen met Surinamers levensgroot. Van de Zeedijk naar de Bijlmer en weer terug
Edit voor Sjefke: De Zeedijk was ooit de beruchtste straat van A'dam en de Bijlmer is jarenlang de beruchtste buurt van A'dam en waarschijnlijk Nederland geweest.
Of ben je Limburger? Die hebben een rode leeuw toch?![]()
Bullshit dat problemen met Surinamers zijn opgelost. Problemen met Surinaamse jongeren (o.a. hoge criminaliteit en hoge schooluitval, laag opleidingsniveau) heb je nog steeds.quote:Op woensdag 22 juli 2009 17:49 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Het is een Vlaamse leeuw, maar ik ben geen Vlaming en wat ik over de Surinamers zeg is dat de problemen met die groep grotendeels zijn opgelost, net zoals dat met de problemen met de Marokkanen en Antillianen zal gebeuren. Maar wees gerust: tegen die tijd is er vast wel weer een nieuwe migrantengroep die relatief veel problemen veroorzaakt die we als zondebok kunnen gebruiken.
En hoe groot is het verschil met het gemiddelde?quote:Op woensdag 22 juli 2009 17:48 schreef Zienswijze het volgende:
Maar Surinamers zijn wel oververtegenwoordigd in de criminaliteit en schooluitval bijvoorbeeld.
Als je goed kijkt (maar dat is lastig voor al die provincialen die PVV stemmen) zie je ook wel dat er al verandering plaatsvindt. Alleen gaat de verandering twee kanten op. Enerzijds ontstaat er een groep die het aardig voor elkaar krijgt en anderzijds een groep die steeds verder het 'foute pad' opholt.quote:Op woensdag 22 juli 2009 17:49 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Het is een Vlaamse leeuw, maar ik ben geen Vlaming en wat ik over de Surinamers zeg is dat de problemen met die groep grotendeels zijn opgelost, net zoals dat met de problemen met de Marokkanen en Antillianen zal gebeuren. Maar wees gerust: tegen die tijd is er vast wel weer een nieuwe migrantengroep die relatief veel problemen veroorzaakt die we als zondebok kunnen gebruiken.
Joh, bespaar jezelf de moeite en houdt die energie vast tot aan verkiezingstijd.quote:Op woensdag 22 juli 2009 17:39 schreef Napalm het volgende:
[..]
Lul er niet omheen. Je hebt het over "letterlijk hetzelfde", jouw woorden, niet de mijne. Het is heel simpel; of de joden veroorzaakten precies dezelfde problemen als de Marokkanen als nu of dat deden ze niet en Marokkanen nu veroorzaken ook geen problemen.
Welk sprookje wil je verdedigen?
[..]
Mwohahahaha, en dan? Echt een dwaas als jij, ik vraag me nog steeds af of je gewoon doet alsof om de boel op te koloten.
Pff ik weet dat nederlanders een "criminaliteitscijfer" van 1,3 hebben. Chinezen zitten daar net iets onder: 1,2. Althans volgens het CBS dan. Surianamers zitten rond de 4 volgens mij.quote:Op woensdag 22 juli 2009 17:51 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
En hoe groot is het verschil met het gemiddelde?
Het verschil is simpel; als je tot de onvermijdelijke conclusie komt dat allochtonen ongelofelijk duur zijn, vele problemen veroorzaken en weinig bijdragen dan is het gevolg dat je pleit voor het sluiten van de grenzen.quote:Op woensdag 22 juli 2009 17:39 schreef SCH het volgende:
Je zal toch maar allochtoon zijn en er wordt even over je gezegd dat uitgerekend wordt hoe duur je wel niet bent. What's next? De roodharigen? Vrouwen? Homo's?
Het gaat niet eens om afwijzing. Relatief veel Marokaanse jongens schelden meisjes louter uit voor het feit dat ze geen hoofddoek dragen.quote:Op woensdag 22 juli 2009 17:49 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Kan je een voorbeeld geven van het laatste? Dat die mannetjes niet tegen een afwijzing kunnen en meiden die ze in eerste instantie wilden versieren, voor hoer uitschelden is onderhand wel bekend, maar sinds wanneer worden ze ongelovige hoer genoemd? Als die jongens zo gelovig waren zouden ze netjes moeten wachten tot ze getrouwd zijn.
Een mooie omschrijving van Hero Brinkman!quote:Op woensdag 22 juli 2009 17:52 schreef huhggh het volgende:
Het is triest, maar in discusie gaan met zo'n iemand is als praten tegen een bakstenen muur. Er is geen interactie, maar hooguit een dubbele monoloog.
Nee natuurlijk hoor je niet alle moslims over 1 kant te scheren. En dat Wilders de islam als een "fout" geloof ziet, is een ander verhaal. Daar heeft hij andere argumenten voor.quote:Op woensdag 22 juli 2009 17:46 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
En zelfs als dat zo is, maakt dat de islam als geheel dan tot een fout geloof en is het reden om alle moslims over 1 kam te scheren?
Raar toch dat ik dit soort dingen nooit zie en ik woon nog wel in een grote stad als Den Haag, die volgens bepaalde PVV-stemmers amper meer leefbaar zou zijn.quote:Op woensdag 22 juli 2009 17:54 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Het gaat niet eens om afwijzing. Relatief veel Marokaanse jongens schelden meisjes louter uit voor het feit dat ze geen hoofddoek dragen.
Nog nooit meegemaakt. Of doen ze dat alleen bij hun 'eigen' meisjes?quote:Op woensdag 22 juli 2009 17:54 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Het gaat niet eens om afwijzing. Relatief veel Marokaanse jongens schelden meisjes louter uit voor het feit dat ze geen hoofddoek dragen.
Ga jij wel eens met allochtone meisjes om?quote:Op woensdag 22 juli 2009 17:56 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Raar toch dat ik dit soort dingen nooit zie en ik woon nog wel in een grote stad als Den Haag, die volgens bepaalde PVV-stemmers amper meer leefbaar zou zijn.
Schelden zie ik ook niet, maar overlast daarentegen weer wel.quote:Op woensdag 22 juli 2009 17:56 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Raar toch dat ik dit soort dingen nooit zie en ik woon nog wel in een grote stad als Den Haag, die volgens bepaalde PVV-stemmers amper meer leefbaar zou zijn.
Ook. Eigen meisjes, en ook andere allochtone meisjes. En soms ook nederlandse meisjes (maar dat is meer na een afwijzing, waar user Meh7 op doelt).quote:Op woensdag 22 juli 2009 17:58 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Nog nooit meegemaakt. Of doen ze dat alleen bij hun 'eigen' meisjes?
En die groep die steeds verder het foute pad oprolt, dáár heeft men last van.quote:Op woensdag 22 juli 2009 17:52 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Als je goed kijkt (maar dat is lastig voor al die provincialen die PVV stemmen) zie je ook wel dat er al verandering plaatsvindt. Alleen gaat de verandering twee kanten op. Enerzijds ontstaat er een groep die het aardig voor elkaar krijgt en anderzijds een groep die steeds verder het 'foute pad' opholt.
Dan wordt het snel tijd om uit te vogelen hoeveel allochtonen de samenleving tot last zijn met hun filevorming.quote:Op woensdag 22 juli 2009 18:01 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En die groep die steeds verder het foute pad oprolt, dáár heeft men last van.
We hoeven niet te discussieren over de vraag of er een probleem is met Marokkaanse jongens, want dat is er, dat zal haast niemand meer ontkennen. Deze groep is zwaar oververtegenwoordigd in 'verkeerde statistieken', dat is een gegeven. Dat is echter nog geen reden om alle moslims (of Marokkanen) te stigmatiseren en deze groep (al kun je daar eigenlijk niet eens over spreken) steeds verder in de hoek proberen te drijven zoals de PVV tracht.quote:Op woensdag 22 juli 2009 17:58 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ga jij wel eens met allochtone meisjes om?
Ik woon in amsterdam. En ik ga met mensen van veel verschillende afkomsten om. En dan merk je ook dat relatief veel iraanse, afghaanse en turkse meisjes nou ook niet bepaald gecharmeerd van Marokkaanse jongens zijn.
quote:Op woensdag 22 juli 2009 18:03 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dan wordt het snel tijd om uit te vogelen hoeveel allochtonen de samenleving tot last zijn met hun filevorming.
Ja dat is 1 voorbeeld van Wilders. Af en toe braakt hij onnozele dingen uitquote:Op woensdag 22 juli 2009 18:03 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dan wordt het snel tijd om uit te vogelen hoeveel allochtonen de samenleving tot last zijn met hun filevorming.
Nou ja kijk hij heeft het steeds over Marokkanen en moslims. Ik denk dat iedereen wel in de gaten dat hij daarmee niet álle marokkanen en moslims bedoelt, maar de marokkanen cq. moslims die problemen veroorzaakt.quote:Op woensdag 22 juli 2009 18:03 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
We hoeven niet te discussieren over de vraag of er een probleem is met Marokkaanse jongens, want dat is er, dat zal haast niemand meer ontkennen. Deze groep is zwaar oververtegenwoordigd in 'verkeerde statistieken', dat is een gegeven. Dat is echter nog geen reden om alle moslims (of Marokkanen) te stigmatiseren en deze groep (al kun je daar eigenlijk niet eens over spreken) steeds verder in de hoek proberen te drijven zoals de PVV tracht.
Nee hoor, dat heb ik helemaal niet in de gaten, integendeel, ik raak steeds meer van het tegendeel overtuigd.quote:Op woensdag 22 juli 2009 18:07 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nou ja kijk hij heeft het steeds over Marokkanen en moslims. Ik denk dat iedereen wel in de gaten dat hij daarmee niet álle marokkanen en moslims bedoelt, maar de marokkanen cq. moslims die problemen veroorzaakt.
Ook ik vind dat hij af en toe z'n taal wat genuanceerder kan maken, maar hij bedoelt niet alle marokkanen of moslims hoor als hij het heeft over groepen die problemen veroorzaken.
Tja ik denk van niet.quote:Op woensdag 22 juli 2009 18:09 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Nee hoor, dat heb ik helemaal niet in de gaten, integendeel, ik raak steeds meer van het tegendeel overtuigd.
Nee hoor, dat bedoelt hij allang niet meer.quote:Op woensdag 22 juli 2009 18:07 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nou ja kijk hij heeft het steeds over Marokkanen en moslims. Ik denk dat iedereen wel in de gaten dat hij daarmee niet álle marokkanen en moslims bedoelt, maar de marokkanen cq. moslims die problemen veroorzaakt.
Ook ik vind dat hij af en toe z'n taal wat genuanceerder kan maken, maar hij bedoelt niet alle marokkanen of moslims hoor als hij het heeft over groepen die problemen veroorzaken.
Waarom vragen ze dan om te onderzoeken wat een allochtoon kost? Lijkt me vrij ongenuanceerd.quote:
ook @ SCH:quote:Op woensdag 22 juli 2009 18:12 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Waarom vragen ze dan om te onderzoeken wat een allochtoon kost? Lijkt me vrij ongenuanceerd.
We weten toch allemaal dat in de Koran staat dat moslims in christelijke landen zo vaak mogelijk naar de huisarts moeten gaan om zo de samenleving te ondermijnen en op termijn de Sharia in te kunnen voeren. Dit is dus een uitwas!quote:Op woensdag 22 juli 2009 18:14 schreef Monidique het volgende:
Geert Wilders heeft alleen iets tegen de uitwassen van de Islam, daarom wil hij weten hoeveel het huisartsbezoek van allochtonen kost.
Het mechanisme is letterlijk hetzelfde. We kiezen een groep uit en die vergroten we uit. Je hebt het echt niet door he, dat die vergelijking zo goed opgaat? Joden werden destijds ook als lastig en bedreigend ervaren. Er is een groep Marokkaanse jongens die nu problemen veroorzaakt. Maar waarom leg jij dat 1 op 1 op 'de allochtonen'. Dat gebeurde destijds ook.quote:Op woensdag 22 juli 2009 17:39 schreef Napalm het volgende:
[..]
Lul er niet omheen. Je hebt het over "letterlijk hetzelfde", jouw woorden, niet de mijne. Het is heel simpel; of de joden veroorzaakten precies dezelfde problemen als de Marokkanen als nu of dat deden ze niet en Marokkanen nu veroorzaken ook geen problemen.
Welk sprookje wil je verdedigen?
Nee hoor, ik ben echt verontrust dat de nieuwe fascistische orde teveel voor het zeggen krijgt.quote:Mwohahahaha, en dan? Echt een dwaas als jij, ik vraag me nog steeds af of je gewoon doet alsof om de boel op te koloten.
We weten toch allemaal dat allochtonen relatief vaak in de uitkering zitten en relatief veel overlast veroorzaken? Waarom dan zo'n kosten-baten analyse?quote:Op woensdag 22 juli 2009 18:13 schreef damian5700 het volgende:
De apologeten en andere fervente aanhangers van het multiculturalisme schermen vaak met de zegeningen van het immigratiebeleid en dat dit een verrijking voor de cultuur is.
Wat dat betreft lijkt me zo'n kosten-batenanalyse, gemeten gegevens, voor de discussie over immigratie en integratie wel een meerwaarde ten opzichte van de verwijzing naar de shoarmatent of de pizzaboer.
Hoe kan je nou aanhanger van het multiculturalisme zijn? is dat een ideologie dan?quote:Op woensdag 22 juli 2009 18:13 schreef damian5700 het volgende:
De apologeten en andere fervente aanhangers van het multiculturalisme schermen vaak met de zegeningen van het immigratiebeleid en dat dit een verrijking voor de cultuur is.
Wat dat betreft lijkt me zo'n kosten-batenanalyse, gemeten gegevens, voor de discussie over immigratie en integratie wel een meerwaarde ten opzichte van de verwijzing naar de shoarmatent of de pizzaboer.
Onderwerp islam en "allochtonen" zijn 2 verschillende dingen.quote:Op woensdag 22 juli 2009 18:16 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
We weten toch allemaal dat in de Islam staat dat moslims in christelijke landen zo vaak mogelijk naar de huisarts moeten gaan om zo de samenleving te ondermijnen en op termijn de Sharia in te kunnen voeren. Dit is dus een uitwas!
Allochtonen zijn ook mijn Surinaamse vrienden. Godverdomme. Wat hebben die hier mee te maken?quote:Op woensdag 22 juli 2009 17:52 schreef Napalm het volgende:
[..]
Het verschil is simpel; als je tot de onvermijdelijke conclusie komt dat allochtonen ongelofelijk duur zijn, vele problemen veroorzaken en weinig bijdragen dan is het gevolg dat je pleit voor het sluiten van de grenzen.
Dat weet je zelf ook donders goed. Daarom trek je natuurlijke, beleidsimmune groepen nu gelijk met allochtonen, een groep waarvan je de grootte gemakkelijk kunt beïnvloeden door het sluiten van grenzen en het niet meer cadeau doen van Nederlanderschap..
Voor de PVV niet hoor.quote:Op woensdag 22 juli 2009 18:18 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Onderwerp islam en "allochtonen" zijn 2 verschillende dingen.
Waarom precies? Het CPB heeft een aantal jaar geleden al eens onderzoek naar de economie in relatie tot immigratie gedaan.quote:Op woensdag 22 juli 2009 18:14 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
ook @ SCH:
Dat zei ik ook: "Ook ik vind dat hij af en toe z'n taal wat genuanceerder kan maken"
Wat betreft dit onderzoek over baten-kosten analyse heeft de PVV bij mij een dikke minpunt gescoord.
Worden Hongaren en Oekraieniers (?) eigenlijk tot westerse allochtonen gerekend of niet?quote:Op woensdag 22 juli 2009 18:19 schreef SCH het volgende:
Maar ik ben ook wel benieuwd hoeveel de Hongaarse vrouw van Wilders en de Oekraiense vriendin van Barry Madlener ons kost eigenlijk.
och...dit wordt gewoon het snelste topic dat afgetikt wordt op 300...quote:Op woensdag 22 juli 2009 17:53 schreef cultheld het volgende:
De gemoederen lopen onterecht hoog op in dit topic.
Ik denk inderdaad dat zijn geschriften over honderden jaren nog gelezen worden en hij tegen die tijd in 1 adem met grote denkers als Socrates, Thomas More en John Locke genoemd zal wordenquote:Op woensdag 22 juli 2009 18:18 schreef Zienswijze het volgende:
Ik zie Wilders als een persoon die mensen in de nederlandse samenleving aanzet tot nadenken.
In bepaalde dingen niet nee.quote:
quote:Op woensdag 22 juli 2009 12:01 schreef gelly het volgende:
Ja, dat is een ideologie. De multiculturele samenleving is politiek.quote:Op woensdag 22 juli 2009 18:17 schreef SCH het volgende:
[..]
Hoe kan je nou aanhanger van het multiculturalisme zijn? is dat een ideologie dan?
Er worden hier conclusies getrokken die op z'n minst voorbarig genoemd kunnen worden en er worden hier verbanden gelegd die ronduit stuitend zijn.quote:Op woensdag 22 juli 2009 18:22 schreef bendk het volgende:
[..]
och...dit wordt gewoon het snelste topic dat afgetikt wordt op 300...
Nee niet op die manierquote:Op woensdag 22 juli 2009 18:22 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat zijn geschriften over honderden jaren nog gelezen worden en hij tegen die tijd in 1 adem met grote denkers als Socrates, Thomas More en John Locke genoemd zal worden.
Wie zaait zal oogsten.quote:Op woensdag 22 juli 2009 18:16 schreef SCH het volgende:
Nee hoor, ik ben echt verontrust dat de nieuwe fascistische orde teveel voor het zeggen krijgt.
Ik dacht dat de krant van Wakker Nederland al voorkwam dat w en masse in slaap vallen?quote:Op woensdag 22 juli 2009 18:25 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nee niet op die manier
Ik bedoelde het slapende volk in Nederland die hij aan kan zetten tot nadenken m.b.t. islam.
Het multicullturalisme. Dat is een bedachte term die natuurlijk nergens op slaat. Het gaat ook om de feiten, en ik geloof wel in de feiten ja.quote:Op woensdag 22 juli 2009 18:23 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ja, dat is een ideologie. De multiculturele samenleving is politiek.
Dit is iets anders dan dat Nederland veel verschillende nationaliteiten telt (of multi-etnisch is) en de diversiteit in onze samenleving, want dat is een feit.
Nee joh, wees bang voor iedere allochtoon op straat. Veel plezier. Ongelooflijk dat je zo op afkomst kunt selecteren. Hoe werkt dat eigenlijk? Heb je dat van je ouders?quote:Op woensdag 22 juli 2009 18:26 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wie zaait zal oogsten.
Maar ik heb een idee: doe een warm pleidooi voor nog een paar decennia kop in het zand. Dat zal het tij vast doen keren
Rellen, overlast geven, meisjes uitschelden voor ongelovige hoer. Onverschillig staan tegenover een ongelovig land (Nederland dus).quote:
Dat is het toch al bekend. Waarom moet de PVV dit dan opnieuw aankaarten?quote:Op woensdag 22 juli 2009 18:21 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Waarom precies? Het CPB heeft een aantal jaar geleden al eens onderzoek naar de economie in relatie tot immigratie gedaan.
En voordat ze dat doen lezen ze eerst de Koran om inspiratie op te doen?quote:Op woensdag 22 juli 2009 18:28 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Rellen, overlast geven, meisjes uitschelden voor ongelovige hoer. Onverschillig staan tegenover een ongelovig land (Nederland dus).
Ik weet niet eens waar je het over hebt.quote:Op woensdag 22 juli 2009 18:27 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee joh, wees bang voor iedere allochtoon op straat. Veel plezier. Ongelooflijk dat je zo op afkomst kunt selecteren. Hoe werkt dat eigenlijk? Heb je dat van je ouders?
Nee dat heb ik niet gezegd.quote:Op woensdag 22 juli 2009 18:31 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
En voordat ze dat doen lezen ze eerst de Koran om inspiratie op te doen?
I'm with stupid..quote:Op woensdag 22 juli 2009 11:32 schreef Matty___ het volgende:
Het slaat op cultuurrelativisme, eigenlijk.quote:Op woensdag 22 juli 2009 18:27 schreef SCH het volgende:
[..]
Het multicullturalisme. Dat is een bedachte term die natuurlijk nergens op slaat. Het gaat ook om de feiten, en ik geloof wel in de feiten ja.
Het is niet bekend, want anders had de PVV wel de beschikbare gegevens kunnen raadplegen of minister van der Laan uit bestaande gegevens kunnen putten.quote:Op woensdag 22 juli 2009 18:30 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat is het toch al bekend. Waarom moet de PVV dit dan opnieuw aankaarten?
Ook de manier waarop de PVV haar taal gebruikt is niet echt genuanceerd te noemen, naar mijn mening. Bijvoorbeeld dit: "Volksgezondheid moet ophoesten hoeveel duurder allochtonen zijn voor de gezondheidszorg, omdat zij vaker langs gaan bij een huisarts."
Er wordt net gedaan alsof allochtonen producten zijn. "Dat product" kost zoveel etc. etc.
Natuurlijk, de PVV wil alleen maar gegevens raadplegen en het is absoluut niet de bedoeling om publiciteit te genererenquote:Op woensdag 22 juli 2009 18:41 schreef damian5700 het volgende:
want anders had de PVV wel de beschikbare gegevens kunnen raadplegen
Deze vraag is al aan de orde gekomen op verantwoordingsdag. Dat ze de boel nu wat sterker aanzetten ligt, mijn inziens, meer in het feit dat die dag al weer een week of zes geleden is.quote:Op woensdag 22 juli 2009 19:02 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Natuurlijk, de PVV wil alleen maar gegevens raadplegen en het is absoluut niet de bedoeling om publiciteit te genereren.
Je bedoelt de dag waarop Wilders ineens over designerbrillen begon?quote:Op woensdag 22 juli 2009 19:06 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Deze vraag is al aan de orde gekomen op verantwoordingsdag. Dat ze de boel nu wat sterker aanzetten ligt, mijn inziens, meer in het feit dat die dag al weer een week of zes geleden is.
Het gebruik van het woord in negatieve zin, wat naar mijn idee erg vaak gebeurd, -zo vaak dat het bijna een negatieve klank heeft gekregen- impliceert ook alsof er een tegenovergestelde bestaat. Een monocultuur. Ik wil nog niet eens beginnen met het denken daarover.quote:Op woensdag 22 juli 2009 18:27 schreef SCH het volgende:
[..]
Het multicullturalisme. Dat is een bedachte term die natuurlijk nergens op slaat. Het gaat ook om de feiten, en ik geloof wel in de feiten ja.
Dat is toch inherent aan politieke partijen?quote:Op woensdag 22 juli 2009 19:02 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Natuurlijk, de PVV wil alleen maar gegevens raadplegen en het is absoluut niet de bedoeling om publiciteit te genereren.
Oh zeg dat dan. Maar dan is het een rar woord natuurlijk. Het woord is een raar verzinsel. Cultuurrelaitvisme is trouwens een boeiend gegeven, wordt ook nogal eenzijdig belicht tegenwoordig.quote:Op woensdag 22 juli 2009 18:37 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het slaat op cultuurrelativisme, eigenlijk.
Oké...quote:Op woensdag 22 juli 2009 18:37 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Nee. De dag waarop het rapport van de Algemene Rekenkamer wordt besproken in de Tweede Kamer oftewel gehaktdag.quote:Op woensdag 22 juli 2009 19:07 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Je bedoelt de dag waarop Wilders ineens over designerbrillen begon?
Klopt en dat is op zich ook niet erg, behalve als het het enige doel is en dat is hier het geval.quote:Op woensdag 22 juli 2009 19:10 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dat is toch inherent aan politieke partijen?
Ja, die dag bedoelde ik.quote:Op woensdag 22 juli 2009 19:14 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Nee. De dag waarop het rapport van de Algemene Rekenkamer wordt besproken in de Tweede Kamer oftewel gehaktdag.
Nee. Het multiculturalisme is grotendeels gebaseerd op het cultuurrelativisme. Dat is wat ik zeg.quote:Op woensdag 22 juli 2009 19:12 schreef Monidique het volgende:
[..]
Oké...
Dus een aanhanger van de multiculturalisme-ideologie is eigenlijk iemand die iets vaags met iets vaags als "cultuurrelativisme" doet.
Helder..
Fantastisch.quote:Op woensdag 22 juli 2009 19:16 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Nee. Het multiculturalisme is grotendeels gebaseerd op het cultuurrelativisme. Dat is wat ik zeg.
De term is vrij algemeen aanvaarde politicologische term.
En dat blijkt uit?quote:Op woensdag 22 juli 2009 19:16 schreef damian5700 het volgende:
De term is vrij algemeen aanvaarde politicologische term.
Dat is nog maar de vraag natuurlijk. Ik vind het op zich best interessante vragen en ben benieuwd naar de onderzoeksresultaten. Niet om allochtonen te bashen, niet om moslims in een hoek te duwen, wel om voor 'awareness' te zorgen. Bepaalde subsidies, maatregelen van positieve discriminatie en ga zo maar door.quote:Op woensdag 22 juli 2009 19:15 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Klopt en dat is op zich ook niet erg, behalve als het het enige doel is en dat is hier het geval.
Het is woord is er om politicologische verschijnselen te duiden.quote:Op woensdag 22 juli 2009 19:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Oh zeg dat dan. Maar dan is het een rar woord natuurlijk. Het woord is een raar verzinsel. Cultuurrelaitvisme is trouwens een boeiend gegeven, wordt ook nogal eenzijdig belicht tegenwoordig.
Wat zijn in godesnaam politicologische verschijnselenquote:Op woensdag 22 juli 2009 19:19 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het is woord is er om politicologische verschijnselen te duiden.
Uit de politicologen die over het begrip en de verschijnselen daarvan hebben gesproken.quote:
Wat er in de politiek (in brede zin) zoal plaatsvindt of geschiedt.quote:Op woensdag 22 juli 2009 19:20 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Wat zijn in godesnaam politicologische verschijnselen?
Ik ben politicoloog en heb er nog nooit van gehoord.
Cultuurrelativisme vind jij een groot goed, volgens mij.quote:Op woensdag 22 juli 2009 19:22 schreef SCH het volgende:
Ik zou niet weten wat een aanhanger van het multiculturalisme dan zou moeten vinden eigenlijk.
Het gaat meer over immigratiepolitiek. Welke besluiten genomen worden om om te gaan met groepen migranten binnen een samenleving, bijvoorbeeld door bepaalde eisen bij inburgering (of juist het ontbreken van eisen) te stellen of positieve discriminatie om achterstelling tegen te gaan.quote:Op woensdag 22 juli 2009 19:21 schreef Monidique het volgende:
Dat mensen nog aanhangers zijn van woorden om politicologische verschijnselen te duiden, waar gaat het heen...
Wat een rare zin en wat een rare gedachtenkronkel uberhaupt. Er zijn gewoon mensen uit andere culturen die hun dingen meebrengen en daardoor is Nederland aan het veranderen. Is altijd zo geweest, zal altijd zo blijven. Dat is toch geen ideologie ofzo? Dat is nog steeds een gegeven.quote:Op woensdag 22 juli 2009 19:25 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Cultuurrelativisme vind jij een groot goed, volgens mij.
Dit betekent, kort beschreven, dat jij de heersende cultuur in Nederland niet belangrijke acht of niet dominanter wilt opstellen ten aanzien van andere culturen binnen Nederland die door middel van immigratie in de Nederlandse samenleving zijn ingebed.
Wat een raar idee! Een heleboel van de immigranten komen uit landen die net het stenen tijdperk zijn ontgroeit. Een dergelijke achterlijke cultuur is niet gelijk en moet je ook niet zo zien. Men komt naar dit land van melk en honing omdat het hier zo fijn is. Dat kan alleen zo fijn ijn omdat we geen stenentijdperk cultuur hebben.quote:Op woensdag 22 juli 2009 19:25 schreef damian5700 het volgende:
Dit betekent, kort beschreven, dat jij de heersende cultuur in Nederland niet belangrijke acht of niet dominanter wilt opstellen ten aanzien van andere culturen binnen Nederland die door middel van immigratie in de Nederlandse samenleving zijn ingebed.
Alle waarden vand e verschillende culturen zijn gelijk.
Omdat de Nederlanders niet in de hoogovens wilden werken bedoel je. Laten we eens uitrekenen wat het kostte als de hoogovens failliet waren gegaan.quote:Op woensdag 22 juli 2009 19:36 schreef Napalm het volgende:
[..]
Wat een raar idee! Een heleboel van de immigranten komen uit landen die net het stenen tijdperk zijn ontgroeit. Een dergelijke achterlijke cultuur is niet gelijk en moet je ook niet zo zien. Men komt naar dit land van melk en honing omdat het hier zo fijn is. Dat kan alleen zo fijn ijn omdat we geen stenentijdperk cultuur hebben.
Dus jij vindt Nederland een land van melk en honing waar het hel fijn leven is?quote:Op woensdag 22 juli 2009 19:36 schreef Napalm het volgende:
Men komt naar dit land van melk en honing omdat het hier zo fijn is.
Als de opvatting is dat alle culturen gelijk zijn, want daar komt het cultuurrelativisme op neer, ga je niet van je eigen cultuurmaatstaven uit om waarden van andere culturen te beoordelen.quote:Op woensdag 22 juli 2009 19:36 schreef Napalm het volgende:
[..]
Wat een raar idee! Een heleboel van de immigranten komen uit landen die net het stenen tijdperk zijn ontgroeit. Een dergelijke achterlijke cultuur is niet gelijk en moet je ook niet zo zien. Men komt naar dit land van melk en honing omdat het hier zo fijn is. Dat kan alleen zo fijn ijn omdat we geen stenentijdperk cultuur hebben.
NIet alle culturen zijn gelijk. Maar moet je in jouw ogen je eigen cultuur perse de beste vinden ofzo?quote:Op woensdag 22 juli 2009 19:40 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Als de opvatting is dat alle culturen gelijk zijn, want daar komt het cultuurrelativisme op neer, ga je niet van je eigen cultuurmaatstaven uit om waarden van andere culturen te beoordelen.
Het idee dat je een waarde aan een cultuur kunt hangen is sowieso al van de zotten. Je houdt je in Nederland aan de wet, en verder moet iedereen vooral doen wat ie wil. Of dat dan geiten melken is of creatief boekhouden in de bouw, is dan om het even.quote:Op woensdag 22 juli 2009 19:40 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Als de opvatting is dat alle culturen gelijk zijn, want daar komt het cultuurrelativisme op neer, ga je niet van je eigen cultuurmaatstaven uit om waarden van andere culturen te beoordelen.
En wat is het belang van dit onderzoek? We weten allemaal toch wel dat allochtonen relatief veel in de uitkering zitten en relatief veel voor overlast zorgen.quote:Op woensdag 22 juli 2009 18:41 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het is niet bekend, want anders had de PVV wel de beschikbare gegevens kunnen raadplegen of minister van der Laan uit bestaande gegevens kunnen putten.
Er is alleen een onderzoek van het CPB en nog een onderzoek van Lakeman, maar die zijn niet volledig of te oud.
Als iemand zijn 'eigen' cultuur beter vind dan die van de ander heeft die nogal wat te compenseren. Vaak is zo'n cultuur, die men zijn eigen noemt, gebaseerd op daden van anderen. Zoals het Oranje-elftal, VOC, dat soort dingen.quote:Op woensdag 22 juli 2009 19:43 schreef SCH het volgende:
[..]
NIet alle culturen zijn gelijk. Maar moet je in jouw ogen je eigen cultuur perse de beste vinden ofzo?
Het gaat niet over mij, maar over de discussie van een kosten-batenanalyse aangevraagd door de PVV.quote:Op woensdag 22 juli 2009 19:43 schreef SCH het volgende:
[..]
NIet alle culturen zijn gelijk. Maar moet je in jouw ogen je eigen cultuur perse de beste vinden ofzo?
Je hoeft toch niet meteen zo negatief te doen als je dit idee (en geheel van opvattingen) niet aanhangt?quote:Op woensdag 22 juli 2009 19:44 schreef Monidique het volgende:
Het enige wat een aanhanger van de multicultuur-ideologie doet, is dus kijken naar andere mensen en beoordelen hoe hun denken en daden beïnvloed zijn door hun omgeving.
Wat een nare, giftige haatideologie.
Er is wel een verschil tussen wat je beschrijft en de uitgevoerde 'Nederlandse versie' met een zwik positieve discriminatie erin. Zegmaar, niet kijken, maar forceren te accepteren. Volgens mij hebben de meeste mensen, op een handje vol extreem-rechten na, niet een hekel aan de multicultuur an sich, maar aan de manier van het voortrekken van die zwartjoekels.quote:Op woensdag 22 juli 2009 19:44 schreef Monidique het volgende:
Het enige wat een aanhanger van de multicultuur-ideologie doet, is dus kijken naar andere mensen en beoordelen hoe hun denken en daden beïnvloed zijn door hun omgeving.
Wat een nare, giftige haatideologie.
Het grootste deel van de kosten van een allochtoon valt natuurlijk terug te leiden naar de overheid, niet naar de allochtoon.quote:Op woensdag 22 juli 2009 19:47 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het gaat niet over mij, maar over de discussie van een kosten-batenanalyse aangevraagd door de PVV.
Daar heb ik al iets over gezegd en om nou eindeloos al jouw domme vragen te beantwoorden heb ik niet veel zin in en daarnaast verwijderd dit zich ook steeds verder van de rode draad van deze topic.
En laat nou juist binnen de wet heleboel ruimte open zijn waardoor uitspraken of omgangsvormen uit culturen en/of religies met "mindere kanten" ook naar voren kunnen komen.quote:Op woensdag 22 juli 2009 19:44 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Het idee dat je een waarde aan een cultuur kunt hangen is sowieso al van de zotten. Je houdt je in Nederland aan de wet, en verder moet iedereen vooral doen wat ie wil. Of dat dan geiten melken is of creatief boekhouden in de bouw, is dan om het even.
Ik heb geen idee wat je precies bedoelt. Kun je met een concreet voorbeeld komen?quote:Op woensdag 22 juli 2009 19:50 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En laat nou juist binnen de wet heleboel ruimte open zijn waardoor uitspraken of omgangsvormen uit culturen en/of religies met "mindere kanten" ook naar voren kunnen komen.
Het is niet zo van: we hebben een wet en de wet zorg er van zelf wel voor dat alles "in goede orde" verloopt. Dat is niet zo. Binnen de nederlandse wet is er ontzettend veel ruimte waarvan andere mensen kunnen "profiteren". Om het zo maar ff te noemen.
Dat is ook de reden waarom ik an sich niets tegen dit voorstel heb. De overheid zou natuurlijk ook gewoon klip en klaar verantwoording moeten afleggen over haar immigratiepolitiek.quote:Op woensdag 22 juli 2009 19:49 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Het grootste deel van de kosten van een allochtoon valt natuurlijk terug te leiden naar de overheid, niet naar de allochtoon.
Een verplichtte inburgeringscursus over dat je je buren niet uitnodigt voor het avondeten à 1000 euro per examen, bijvoorbeeld, telt namelijk waarschijnlijk wel mee.
Kennistheoretisch gezien kun je niets anders dan relativist zijn, lijkt me.quote:Op woensdag 22 juli 2009 18:37 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Bijv. deze uitspraken van Imam Fawaz: "O God, bezorg Van Gogh een ziekte die door alle bewoners van de aarde niet kan worden genezen."quote:Op woensdag 22 juli 2009 19:52 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat je precies bedoelt. Kun je met een concreet voorbeeld komen?
Oké. Positieve discriminatie dus?quote:Op woensdag 22 juli 2009 19:49 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Er is wel een verschil tussen wat je beschrijft en de uitgevoerde 'Nederlandse versie' met een zwik positieve discriminatie erin. Zegmaar, niet kijken, maar forceren te accepteren. Volgens mij hebben de meeste mensen, op een handje vol extreem-rechten na, niet een hekel aan de multicultuur an sich, maar aan de manier van het voortrekken van die zwartjoekels.
Onder andere. In Nederland hebben we ook gehad dat de politiek integratie wilde met behoud van eigen identiteit. Dat betekende in de praktijk dat migranten in hun eigen taal mochten inburgeren en de Nederlandse voor hen de tweede taal. Of bijvoorbeeld het idee dat de verschillende culturen harmonieus naast elkaar leven, wat natuurlijk in Nederland segregatie, bijvoorbeeld de witte en zwarte scholen heeft opgeleverd.quote:Op woensdag 22 juli 2009 19:57 schreef Monidique het volgende:
[..]
Oké. Positieve discriminatie dus?
Een aanhanger van de multicultuur-ideologie is voor positieve discriminatie. Of eerder: de multicultuur-ideologie houdt in dat sommige mensen (?) anders behandeld dienen te worden dan andere mensen (?).
Wat precies vind jij vaag van het Nederlandse overheidsbeleid op het gebied van immigratie en integratie?quote:Niet een eigenschap van een of andere vage theorie?
Alsof je imam moet zijn om dat te kunnen zeggen. Je zou het onbeschoft kunnen noemen, dat wel.quote:Op woensdag 22 juli 2009 19:57 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Bijv. deze uitspraken van Imam Fawaz: "O God, bezorg Van Gogh een ziekte die door alle bewoners van de aarde niet kan worden genezen."
"O God, verblind het zicht van Ayaan Hirsi Ali zoals u haar hart hebt verblind, O God verblind haar zicht, O God bezorg haar hersenen een kanker. O God, bezorg haar een tongkanker"
Deze uitspraken vallen binnen de wet snap je? De wet laat heleboel ruimte over voor dit soort uitspraken van imams.
Je reageert niet op mijn punt. Jij stelde dat we wetten hebben en iedereen moet zich daaraan houden. Klaar volgens jou.quote:Op woensdag 22 juli 2009 20:04 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Alsof je imam moet zijn om dat te kunnen zeggen. Je zou het onbeschoft kunnen noemen, dat wel.
Het lijkt mij dat de basis van de multiculturele ideologie juist gelijkheid voor iedereen zou moeten nastreven, anders ben je weer terug bij af als je de een ander behandelt. Maar dat is niet de invulling die er in Nederland aan gegeven is. Gelijk voor de wet, maar je wordt wel voorgetrokken bij een overheidsbaan als je een zwarte lesbische gehandicapte jood bent.quote:Op woensdag 22 juli 2009 19:57 schreef Monidique het volgende:
Een aanhanger van de multicultuur-ideologie is voor positieve discriminatie. Of eerder: de multicultuur-ideologie houdt in dat sommige mensen anders behandeld dienen te worden dan andere mensen. Is dat eigenlijk niet gewoon, weet je wel, positieve discriminatie? Op zichzelf al? Niet een eigenschap van een of andere vage theorie?
Ik reageer wel op je punt. Als je het volgens de wet mag zeggen, mag je het zeggen. Je hoeft geen imam te zijn, of een of andere cultuur te hebben om dat te kunnen zeggen.quote:Op woensdag 22 juli 2009 20:06 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je reageert niet op mijn punt. Jij stelde dat we wetten hebben en iedereen moet zich daaraan houden. Klaar volgens jou.
Ik stelde daarop dat de wet zoveel ruimte biedt dat ook intolerante aspecten uit andere culturen en/of religies in Nederland naar voren kunnen komen, wat door de nederlandse wet kan worden getolereerd. Dat is mijn punt. Vandaar dat ik dat voorbeeld van imam fawaz gaf.
Alle integratie vindt plaats met behoud van eigen identiteit. Het is een onzinnige leus.quote:Op woensdag 22 juli 2009 20:03 schreef damian5700 het volgende:
Onder andere. In Nederland hebben we ook gehad dat de politiek integratie wilde met behoud van eigen identiteit.
Oké, dus behalve positieve discriminatie houdt de multicultuur-ideologie ook in dat mensen een cursus in een andere taal mogen volgen.quote:Dat betekende in de praktijk dat migranten in hun eigen taal mochten inburgeren en de Nederlandse voor hen de tweede taal.
Welk concreet aspect van de multicultuur-ideologie heeft concreet en opzettelijk voor witte en zwarte scholen gezorgd?quote:Of bijvoorbeeld het idee dat de verschillende culturen harmonieus naast elkaar leven, wat natuurlijk in Nederland segregatie, bijvoorbeeld de witte en zwarte scholen heeft opgeleverd.
De Nederlandse regering heeft in het kader van de multicultuur-ideologie, kennelijk aangehangen door de regering, besloten positieve discriminatie in te voeren? Nooit van gehoord. Ik dacht dat het altijd was om mensen (of groepen eigenlijk) die in een lastigere situatie zaten dan de gemiddelde groep, als het ware, een extra zetje in de rug te geven, niet omdat dat nou eenmaal moest van het Multiculturalisme.quote:Op woensdag 22 juli 2009 20:07 schreef Boze_Appel het volgende:
Het lijkt mij dat de basis van de multiculturele ideologie juist gelijkheid voor iedereen zou moeten nastreven, anders ben je weer terug bij af als je de een ander behandelt. Maar dat is niet de invulling die er in Nederland aan gegeven is.
Een zwarte lesbische gehandicapte jood? Wanneer was dat?quote:Gelijk voor de wet, maar je wordt wel voorgetrokken bij een overheidsbaan als je een zwarte lesbische gehandicapte jood bent.
Dus intolerante aspecten uit andere culturen en/of religies kunnen wél tot uiting komen in Nederland. Daar wordt niks aan gedaan omdat we de wetten niet veranderen en omdat sommige mensen van mening zijn dat alle culturen en/of religies gelijkwaardig aan elkaar zijn.quote:Op woensdag 22 juli 2009 20:09 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Ik reageer wel op je punt. Als je het volgens de wet mag zeggen, mag je het zeggen. Je hoeft geen imam te zijn, of een of andere cultuur te hebben om dat te kunnen zeggen.
Imam Fawaz kan volgens mij best wel als uitzondering neergezet worden. Het is nou niet dat ik dat soort dingen dagelijks te horen krijg ofzo.
Nee, dat komt omdat in Nederland toegestaan is om een intolerante mening te hebben. Het is echt niet dat je een zogenaamd intolerante culturele achtergrond (jezus wat een scrabble-omschrijving) nodig hebt om intolerant te zijn naar mensen of groepen. Een dagje Tweede Kamer laat dat duidelijk zien.quote:Op woensdag 22 juli 2009 20:12 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dus intolerante aspecten uit andere culturen en/of religies kunnen wél tot uiting komen in Nederland. Daar wordt niks aan gedaan omdat we de wetten niet veranderen en omdat sommige mensen van mening zijn dat alle culturen en/of religies gelijkwaardig aan elkaar zijn.
Het gaat niet zozeer om de betekenis van de leus maar over het beleid en de gedachte erachter. En die was toen ten opzichte van nieuwkomers meer vrijblijvend dan nu.quote:Op woensdag 22 juli 2009 20:09 schreef Monidique het volgende:
[..]
Alle integratie vindt plaats met behoud van eigen identiteit. Het is een onzinnige leus.
Het multiculturalisme houdt in het idee hoe multi-etinicteit en diversiteit verenigbaar te maken met de sociale samenhang. Bijvoorbeeld dat agenten en tulband mogen dragen, dat de gemeente Utrecht in de plaatselijke moskee een gemeenteloket opent of een subsidie voor een website opgericht van en door Marokkanen.quote:Oké, dus behalve positieve discriminatie houdt de multicultuur-ideologie ook in dat mensen een cursus in een andere taal mogen volgen.
Weer die negativiteit.quote:Welk concreet aspect van de multicultuur-ideologie heeft concreet en opzettelijk voor witte en zwarte scholen gezorgd?
Ik zou zeggen; surf je rot!quote:Het zou gemakkelijker zijn als ik op Wikipedia even kon zien wat die multicultuur-ideologie allemaal inhoudt en wie er aanhangers van zijn.
En je kan je afvragen of dat soms niet in een beetje ingeperkt mag worden. Imam Fawaz deed z'n hatelijke uitspraken over Van Gogh 1 maand voor de moord op Van Gogh.quote:Op woensdag 22 juli 2009 20:17 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Nee, dat komt omdat in Nederland toegestaan is om een intolerante mening te hebben.
NIET ALLEEN een intolerante religieuze achtergrond. Maar wel OOK een intolerante religieuze achtergrond dus.quote:Het is echt niet dat je een zogenaamd intolerante culturele achtergrond (jezus wat een scrabble-omschrijving) nodig hebt om intolerant te zijn naar mensen of groepen. Een dagje Tweede Kamer laat dat duidelijk zien.
Eens. Intolerante Marokkaanse jongens leveren zetels op voor de PVV. Maar dat bedoel je vast nietquote:Intolerant zijn schijnt tegenwoordig zelfs zetels op te leveren.
In jouw beleving, maar dat is verder niet van belang en erg ondergeschikt daaraan.quote:Op woensdag 22 juli 2009 20:15 schreef Monidique het volgende:
Ik vind die ideologie maar vaag. Ik ben vooralsnog erachter gekomen dat het bestaat uit:
1.) Positieve discriminatie. Ik weet niet wie of in welke situatie of hoe, dus de vaagheid blijft.
2.) In je moedertaal vragen over patat (of weet ik veel waar het over gaat bij zo'n inburgeringscursus) beantwoorden.
Wel, dat is nogal een magere ideologie, niet?
Nee maar, damian5700, wat een enorme diss.quote:Op woensdag 22 juli 2009 20:23 schreef damian5700 het volgende:
[..]
In jouw beleving, maar dat is verder niet van belang en erg ondergeschikt daaraan.
Was jij niet van plan wat te gaan lezen?quote:Op woensdag 22 juli 2009 20:25 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee maar, damian5700, wat een enorme diss.
Eeeh. pardon meneer damian, mag ik u er even op wijzen dat u begon met een nogal stevige post over het multiculturalisme.quote:Op woensdag 22 juli 2009 19:47 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het gaat niet over mij, maar over de discussie van een kosten-batenanalyse aangevraagd door de PVV.
Daar heb ik al iets over gezegd en om nou eindeloos al jouw domme vragen te beantwoorden heb ik niet veel zin in en daarnaast verwijderd dit zich ook steeds verder van de rode draad van deze topic.
quote:Op woensdag 22 juli 2009 20:30 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Was jij niet van plan wat te gaan lezen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |