Ze heeft sinds kort dat door echt een botje oid te knagen haar ondertandjes verdwijnen volgens de DA niets ernstigs. Kiezen enz zien er perfect uit.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 14:01 schreef oh-oh het volgende:
Hier ook een kuchertje van 9 jaar, en ook een chihuahua.
Hij zit nu dik een half jaar op de vetmedin icm fluorsemide of zo, plastabletjes dus.
Hij heeft een hartruis en zijn hart pompt het vocht niet afdoende af, dus vandaar de plastabletten.
Vetmedin krijgt hij wel gewoon 2 maal daags, is geen enkel probleem, ook volgens mijn da niet.
Zijn capsules zijn 1,25 mg.
En hij krijgt elke avond fluimicil, maar dan huismerk, opgelost in water in een spuitje, en als ie zijn vetmedin niet pakt met een kwakkie leverworst los ik die ook gewoon op in water.
Met dit benauwde weer heeft hij meer last dan anders. Dus ik draag hem wat meer, te veel inspanning is niet goed, en aangezien ik 4 honden heb waarvan er drie wel graag ver wandelen en meneertje wel gezellig mee gaat mag ie op verre wandelingen lekker stukken in de tas of voor in mn jas / vest.
Die twee kilo til je makkelijk uren rond hoor.
Hoe zit het met de tandjes van de andere kuchertjes hier?
Vaak is dat DE bron van alle ellende, zelfs van de hartproblemen uiteindelijk.
Ik bedoelde dus meer dat bijten, natuurlijk kun je oudere honden wel dingen leren maar dat bijten is zoals al gezegd gewoon iets wat blijkbaar bij haar hoort. Jack Russells blijven nou eenmaal als ongedierteverdelgers met een snelle hap gefokt en je hebt gewoon honden die dat slecht onder controle hebben wat je ook doet, wellicht is het wat af te zwakken maar helemaal vertrouwen kun je het helaas nooit... Gewoon dus inderdaad blijven opletten met uitlaten. Moest ik ook doen met mijn vorige chi, niet in de buurt laten komen van kinderen. Helaas was het wel een probleem om de ouders er van te overtuigen dat onze hond echt niet te vertrouwen was met kinderen. Kwam er zo'n peutertje op de hond af terwijl je ergens zat, zei je tegen de ouders dat de hond niet te vertrouwen was en zou bijten....en wat zeggen die ouders dan....ach zo'n klein hondje dat kan geen kwaad en lieten dat kind rustig verder dichterbij komen. Zat er voor ons niet anders op dan maar gewoon te verkassen want we wilden uiteraard niet dat die hond zou bijten...waren mensen beledigd dat we dat kind die hond niet lieten aaien....zucht, soms kun je het nooit goed doen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 13:45 schreef oh-oh het volgende:Tuurlijk kan je oudere honden nog wat leren!
Die van mij van 11,5 had laatst binnen no time zo een nina otteson hondenpuzzel onder de knie, en ik was die van 2 DOOR aan het leren ( door mn benen lopen ) , kwam die ouwe t ff voordoen toen t m te lang duurde hoor
Wellicht een paar maanden geleden nog wel, sinds kort valt bijna alles wat medicijnen betreft onder nieuwe regels en moet je voor alles een receptje hebben en bij de dierenarts zijn maar ik zal eens rondneuzen op Internet, mocht ik wat vinden dan hoor je van me.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 23:25 schreef Ml-etje het volgende:
Nu begreep ik dat vetmedin elders bestellen goedkoper kan zijn..maar iemand een idee waar?
Overigens zijn het kauwtabletten met een smaakje vandaar het makkelijk opeten
Kan je even niet helpen...mijn hondjes zitten gelukkig nog niet aan de plaspillen. Is het niet mogelijk om even bij een andere dierenarts er een paar te kopen, heb ik ook wel eens gedaan als mijn eigen dierenarts bepaalde medicijnen niet meer op voorraad had. Dierenartsen verkopen over het algemeen heel graag medicijnen (winst en zoquote:Op woensdag 12 augustus 2009 23:28 schreef oh-oh het volgende:
Oh geen idee, ik heb de capsules...
Nu dit topic dan toch gekickt is terwijl ik t dr net in de SC over heb!
Kan ik hier van iemand 3 furosemide 40 gram lenen?
Mijn DA is op vakantie en die kom ik net te kort tot ze terug is![]()
Dan stuur ik wel weer nieuwe terug als ik nieuwe gehaald heb.....
Oh mijn nieuwe chi is trouwens 3 jaar, ik heb net nieuwe foto's gepost in het honden met foto's topic hier!
Zou wel zo'n beetje kunnen kloppen: 30-35 euro Vetmedin,20 euro consult (wat trouwens goedkoop zou zijn, hier betaal ik 27,50) en de rest de plaspillen (die zijn over het algemeen niet zo duur).quote:Op donderdag 13 augustus 2009 14:31 schreef oh-oh het volgende:
Ja das veel, ik betaal 60 euro voor consult, 100 keer vetmedin en dan nog een lading furosemide...
Volgende keer worden het bij mij de tabletten, niet i.v.m. het ingeven (want dat wordt altijd worstelen) maar omdat ik hoop dat ik dat de boel beter kan doseren met haar gewicht en de dosering in tweeën kan verdelen zodat ze de hele 24 uur wat aan het medicijn heeft. Maar eens uitrekenen met de dierenarts of de dosering is aan te passen voordat ik met de tabletten wegloop.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 14:36 schreef Ml-etje het volgende:
De capsules zijn inderdaad goedkoper maar die 15 euro heb ik graag over voor een NIEt worsteling
Het voordeel van de tabletten is niet dat het een halve is maar dat ze lekker ruiken/smaken.. madammeke neemt normaal ook geen pillen maar deze zijn ervoor gemaaktquote:Op donderdag 13 augustus 2009 14:37 schreef oh-oh het volgende:
Bij mij maakt het geen verschil, worstelen moet ik toch, of ik dr nu een kwart pilletje in prop of een grot capsule...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |