abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71194714
Ons hondje (Jack Russel, 13 jaar oud) hoest sinds laatste dierenarts bezoek voor standaard prikjes in April.
Dat ging weer over en kwam weer terug dus vorige week een kuurtje gekregen en als dat niet helpt een hartfilmpje (ze heeft een ruisje).

Hoor haar net met nog 3 tabletjes van de 12 te gaan weer hoesten..had dat nu al aan moeten slaan of??
Van mezelf uitgaande zeg ik ja, maar misschien dat iemand hier iets meer weet?

En meteen haar foto spammen

Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_71194930
Gezien de leeftijd is de kans groot dat ze inderdaad wat aan het hart heeft als de antibiotca niet werkt (welke AB heb je trouwens, meestal begint AB te werken na 3 dagen ingeven). Hoe is ze met wandelen, loopt ze goed door of stopt ze regelmatig? De eerste tekenen van hartproblemen van één van mijn twee hondjes was namelijk dat ze bij warmer weer steeds stopte bij het wandelen...bleek na onderzoek een vergroot hart te hebben waarvoor ze nu Vetmedin krijgt en ik moet zeggen dat ze het daar heel goed op doet (al twee jaar). Ze is net 11 geworden en hopelijk blijft ze voorlopig nog goed doen.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_71195198
Trovey, RoXana staat er op de tabletten en het doosje 100 mg.
Met wandelen loopt ze net als altijd, soms wat snuffelen maar dat is niet abnormaal.
Ze hoest alleen als ze ligt te slapen/gaat slapen/net wakker is.
pi_71195768
Kan het op de naam die je noemt niet vinden op Google, wat is de fabrikant? Heeft je dierenarts trouwens ook nog gedacht aan astma/allergie. Ik heb een Noorse Boskat die een paar jaar geleden ook begon te hoesten en later kreeg ze daarbij ook nog een pompende ademhaling. Bleek uiteindelijk een allergie/astma te zijn. Ze krijgt nu om de dag een halve tot kwart tablet Dexoral (0,5 mg) en doet het daar prima op. Dexoral is een corticosteroïd net als Prednison, geen leuk middel maar ze krijgt een dusdanige lagere dosering dat ze er een normale leeftijd mee kan halen (ze is nu 11) .
Optimist tot in de kist
pi_71196248
Excuus heb het verkeerd op de strip gezien Ronaxan is het juiste.

Astma/Allergie geef ik door. Ze hijgt met de warmte mega dat wel en lopen doet ze dan heel goed en soms wat minder. Ze snurkt wel enorm.
pi_71196745
http://repertorium.fidin.nl/index.cfm?object=repetorium&template=display.repertorium&chapter=8&productid=454
Je dierenarts vermoedt dus een luchtweginfectie. Mijn kat kreeg ook eerst een soortgelijk middel maar toen dat niet werkte dus Dexoral en dat werkte binnen 2 dagen dus probeer eerst even Dexoral of een soortgelijk middel te krijgen voordat je met allerlei dure onderzoeken gaat beginnen. Mochten deze middelen ook niets doen dan is verder onderzoek inderdaad heel verstandig, zeker omdat er een hartruisje is geconstateerd (wat echter wel vaker voorkomt bij oude honden). Snurken doen mijn hondjes ook erg goed maar dat hoeft gelukkig niets met het hart te maken te hebben en dat ze met grote warmte hijgt...tja kan indrdaad door de warmte komen en/of het feit dat ze toch gewoon een hondje op gevorderde leeftijd is. Ik zou alzo geen hele lange wandelingen met haar maken met warm weer en haar leeftijd, gewoon regelmatig wat kortere wandelingen maken is het beste met deze leeftijd. Mijn hondjes zijn nu 9 en 11 jaar oud en maken gewoon kortere wandelingen dan vroeger maar wel een aantal keren per dag, alleen maar goed om de soepelheid van de gewrichtjes erin te houden, bij mij geven ze heel duidelijk aan als ze het genoeg vinden, ze planten hun kontje dan in het gras en weigeren verder te lopen maar ja een Jack Russel is toch een wat andere hond die gaat langer door dan de 3 kg chihuahua's die ik heb.
Optimist tot in de kist
pi_71197044
Hmm ik bel morgen wel even.
Het lijkt wel of ze ook erger hoest nu (langer aanhoudend).

Ja ze is gewoon wat ouder en het geijkte rondje is goed voor d'r. Ze loopt bijna altijd los dus gaat dan rustig staan snuffelen tot ik omdraai.
De ene dag rent ze je voorbij de andere dag kijkt ze je aan met een blik van ja daahaag.

Deze Jack is zeer eigenwijs en kan net niet praten chihuaha ook leuk maar iets te fragiel voor ons denk ik .
pi_71197345
Het valt nog mee met die van 3 kg hoor. Deze hebben gelukkig wel wat grootte en zijn ook niet zo fragiel als die 1,5 kg hondjes....alhoewel af en toe hoor ik nog steeds "wat een leuke puppies" (ja hoor met grijze snuitjes tuurlijk). Succes bij de dierenarts, laat je nog even horen hoe het verder is gegaan?
Optimist tot in de kist
pi_71198435
Doe ik!
En heb er al eens 1 aan mijn vinger gehad dus ik heb wel wat vrees voor chihuahua pit
Maar ter illustratie; Whoopie weegt 10-11 kg
  dinsdag 21 juli 2009 @ 23:22:35 #10
244933 trovey
Nachtoele
pi_71199414
Mijn chi's zijn gek op mensen maar ik ken het wel. Ik heb ooit geprobeerd een op de arm zittende chi te aaien (althans mijn arm kwam in de buurt van zijn lijf), begon me dat mormel toch te grommen en van zich af te happen...ja hij hield niet zo van mensen volgens de eigenaar. Als het niet volkomen vreemden waren geweest dan had ik gezegd geef maar even een middag mee dat hondje dan krijgt u hem heel braaf terug. Helaas worden vele kleine schoothondjes niet als hond opgevoed maar ziet men het als een soort kind met alle gevolgen van dien. Mijn vorige hond was zo verpest door kleine kinderen toen ik hem met 5 maanden kreeg..een verpest klein dominant ventje die het wel even wilde overnemen in huis...nou ik dacht niet. Gewoon even laten zien wie de baas is in huis ( en dat betekent niet de hond verrrot schoppen zoals ik sommige dominante bazen ook wel eens zie doen in bepaalde wijken, nee gewoon geestelijk overwicht hebben over een hond of het beestje nou 3 kg is of 90 kg). Een chihuahua denkt wel inderdaad dat hij/zij minstens de grootte van een kalf heeft en ook zo zwaar is, ze zijn niet bang te krijgen(net als trouwens Jack Russels), ik hou ik wel van zulke eigenwijze hondjes
Optimist tot in de kist
pi_71205950
nou dit eigenwijze exemplaar zit weer in haar mandje
Net even gebeld en ze willen graag een rontgenfoto maken.
Morgenavond kwart voor 7 ben ik aan de beurt (vandaag hadden ze alleen de avond nog en dan heb ik een afspraak hoop toch niet dat ze ineens omvalt).

Chi-tjes worden ook vaak iets te ruw aangepakt en ja dan is het ook niet gek als je bijt.
De onze heeft als baby 1x gebeten toen ze een prikje kreeg en dat was dolkomisch "wum aan de vinger van de dierenarts".

We gaan het horen morgen!
pi_71215018
In ieder geval alvast succes gewenst!
Optimist tot in de kist
pi_71218700
Thanks! ben benieuwd wat voor strijd dat wordt
Stilzitten/liggen is niet aan haar besteed.
Iemand enig idee hoe ze dat doen?
pi_71261070
Nou röntgenfoto's gemaakt en een hartpatiënte rijker..
Ze heeft een vergroot hart oftewel in mensenideeën een sporthart.
Heb dus medicijnen meekregen (dat wordt een strijd) 2x per dag een flinke halve tablet.
Ben benieuwd! Haar luchtpijp is ook wat vernauwd dus vandaar het op de rug slapen en hoesten.
pi_71261432
Zelfde dus als mijn hondje, welke medicijnen heb je meegekregen?
Optimist tot in de kist
pi_71262816
Vetmedin heeft ze mee gekregen.
pi_71268551
Vetmedin in tabletvorm, dat ken ik niet? Mijn hondje krijgt ook Vetmedin maar dat zit in een capsule die je niet mag openen. Jammer want door haar gewicht mag ze daarom alleen 's morgens een capsule hebben anders krijgt ze teveel werkzame stof per 24 uur voor haar gewicht. Ik heb nog geprobeerd of mijn apotheek eventueel zelf capsules kon maken met de goede dosering zodat ze wel 2 x per dag de capsule kon krijgen maar dat kon helaas niet. Ze krijgt daarom 's morgens bij het opstaan haar capsule en die werkt dan de volgende 12 uur. Moet je trouwens wel even rekening mee houden als ze 2 x per dag Vetmedin krijgt. Je kunt het beste er 12 uur tussenhouden tussen de twee doseringen dan krijg je de optimale doseringvorm en heeft ze er het meeste profijt van. Vetmedin in capsulevorm moet dus rechtstreeks gegeven worden in de bek en mag niet door het voer worden gemengd want de capsule mag je niet openmaken omdat anders de werkzaamheid vermindert. Mijn chi zit nu al twee jaar op de Vetmedin en doet het er nog steeds prima op dus als jouw hondje niet ineens heel sterk achteruitgaat dan kan ze gewoon haar tijd vol maken op het aardse.

Ingeven van de capsules gaat hier als volgt:
Als je rechthandig bent: je linkerhand op hoofd hond leggen om koppie te fixeren en met je duim en een vinger (ligt even aan de breedte van het koppie welke vinger) in de mondhoeken drukken zodat de bek opengaat. Capsule tussen duim en wijsvinger rechterhand houden en dan capsule achterin de bek duwen (aan de basis van de tong), bekkie dichthouden, met je vingers over de heel van de hond gaan en wachten tot je een slikreaktie ziet, anders even op het neusje een zacht tikje geven met de vinger dan wil ook nog wel eens helpen om ze te laten slikken. Ik heb hier diverse dieren (beide honden en helaas ook nog een paar katten) die dagelijks medicijnen nodig hebben en doe het op deze manier, bij wijze van spreken, met de ogen dicht. Ik geef bij kennissen/buren hun honden/katten ook wel eens de medicijnen die ze tijdelijk nodig hebben en moet zeggen dat deze methode ook goed werkt voor dieren die bij hun baasjes de pillen niet wilden slikken. Medicijnen en/of ontwormtabletten zitten er altijd binnen een paar seconden in terwijl die baasjes dan al een kwartier zitten te klungelen.

Edit: Heb inderdaad de tabletvorm kunnen vinden! Ga eens even site nakijken of de dosering ook geschikt is voor mijn hondje zodat ze alsnog twee keer per dag een dosering kan krijgen. Welke dosering (dus hoeveel mg werkzame stof in de tablet) heb jij gekregen?
Ik heb nu nog een pot capsules hier in huis maar de volgende keer zal ik zeker naar de tabletten gaan vragen. Bedankt!

http://www.boehringer-ing(...)il.jsp?paramOid=2195

[ Bericht 2% gewijzigd door trovey op 23-07-2009 23:49:44 ]
Optimist tot in de kist
pi_71275086
Ik heb toch echt tabletten die je door midden kan breken, beetje zandkleurige enorme dingen.
Capsules hadden ze inderdaad ook maar die eet ze helemaal niet.
Ze zijn overigens wel vrij prijzig 20 euro voor een maandje rond maarja..
Zal vanavond wel even precies kijken wat er op de bijsluiter staat als die niet heeeel goed opgeborgen heeft. Weet jij ook wat je kunt bestellen.

Ze krijgt een 1/2e s'morgens vroeg (tussen 6 en half 7) en dan nog een om 17-18h klopt dus vrij aardig.
Ze is niet heel ziek oid dus vermoed dat het bij haar alleen maar verbetering geeft.

Heb regelmatig grote dieren ontwormt e.d. dus ken de methode wel, kan je helaas erbij vertellen dat het dametje hier daar zo van van streek is dat ze alles uitbraakt. Dus het verstoppem/likje honing en lief doen werkt maar dwingen levert actie-reactie op.
pi_71305961
Als ze echt een moeilijk gevalletje is dan moet je inderdaad een beetje (letterlijk in dit geval ) honing smeren om het binnen te krijgen. Wat betreft de kosten van de tabletten heb ik dan weer het voordeel dat mijn chi maar 3 kg zwaar is dus ze hoeft veel minder te hebben dan jouw hondje . Mag ook wel omdat ik hier naast haar haar dochter ook op medicijnen heb zitten (.i.v.m. haar nieren, moet ook nierdieet hebben) en zo ook nog twee katten heb rondlopen die elke dag een pilletje moeten hebben (voor de nieren (+ nierdieet) en eentje i.v.m. astma) en dan ben ik ook nog bezig met een kat die hypo-allergeen voer moet hebben dus de kosten zijn hier helaas elke maand al hoog genoeg om het clubje gezond te houden maar ja kunnen zij uiteindelijk ook niets aan doen dat ze ziek worden dus maar portemonee trekken om elke maand om de spullen op te halen. Ik hoop dat je hondje inderdaad weer minder gaat hoesten als het middel zijn werk gaat doen, voor haar maar ook voor jou veel fijner om te zien. Mijn hondje is, alhoewel ze ook gelukkig niet ernstige verschijnselen had, er toch wel van opgeknapt omdat ze gewoon meer energie had met het wandelen. Succes met de tabletten ingeven en hopelijk mag je nog lang van haar aanwezigheid genieten.
Optimist tot in de kist
pi_71308194
Oei dat zal inderdaad een flink kostenplaatje zijn, knap hoor dat je dat doorzet (niet dat ik het normala vind dat iemand zijn dieren om zoiets aan de kant schuift maar je snapt me hopelijk wel).
Gaat vast wel goedkomen hier, heb haar in ieder geval nog niet horen hoesten.
-edit- ga de bijsluiter eens opzoeken om de werkzame stof hier nog even te plaatsen.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 14:01:56 #21
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_71313264
Hier ook een kuchertje van 9 jaar, en ook een chihuahua.
Hij zit nu dik een half jaar op de vetmedin icm fluorsemide of zo, plastabletjes dus.
Hij heeft een hartruis en zijn hart pompt het vocht niet afdoende af, dus vandaar de plastabletten.
Vetmedin krijgt hij wel gewoon 2 maal daags, is geen enkel probleem, ook volgens mijn da niet.
Zijn capsules zijn 1,25 mg.
En hij krijgt elke avond fluimicil, maar dan huismerk, opgelost in water in een spuitje, en als ie zijn vetmedin niet pakt met een kwakkie leverworst los ik die ook gewoon op in water.
Met dit benauwde weer heeft hij meer last dan anders. Dus ik draag hem wat meer, te veel inspanning is niet goed, en aangezien ik 4 honden heb waarvan er drie wel graag ver wandelen en meneertje wel gezellig mee gaat mag ie op verre wandelingen lekker stukken in de tas of voor in mn jas / vest.
Die twee kilo til je makkelijk uren rond hoor.
Hoe zit het met de tandjes van de andere kuchertjes hier?
Vaak is dat DE bron van alle ellende, zelfs van de hartproblemen uiteindelijk.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_71313731
Ik weet dat slechte gebitjes inderdaad hartproblemen kunnen veroorzaken. Ten tijde van het beginnen van de problemen had mijn chi hier niet echt een vies gebitje, helaas inmiddels wel maar ja nu zitten we weer met het hart...is een narcose nog wel verantwoord? Dit jaar zou ik haar gebitje, in overleg met de dierenarts, nog wel een keer schoon willen maken (alhoewel ze er blijkbaar zelf geen last van heeft), maar dat zal dan wel met gasnarcose moeten gebeuren i.p.v. een injectie. Helaas heb ik net mijn door genetische oorzaken met slechte gebitjes uitgevoerde Noorse Boskatten weer eerst moeten laten behandelen dus helaas is het spaargeld en vakantiegeld weer even op en moet ik eerst even sparen voor de zeer prijzige gebitsbehandeling voor mijn chi.
Wat betreft de Vetmedin. Hier op de verpakking staat dat een hond 0,25 mg per kg gewicht per dosering mag hebben en dat 2 x per dag. Mijn chi is 3 kg dus 3 x 0,25 mg per dosering = 0,75 mg x 2 = 1,50 mg per dag. De kleinste capsule is 1,25 mg dus bijna net zoveel als de totale dagdosering dus twee capsules (van in totaal 2,5 mg) zou veel te veel zijn voor mijn chi. Mijn chi zit niet aan de plastabletten (ze hoest gelukkig ook niet)
maar wellicht omdat het blijkbaar bij jouw hondje het proces wat verder gevorderd (juist omdat hij ook plaspillen nodig heeft) kan het overdoseren van de Vetmedin wellicht geen kwaad. Mijn dierenarts en ook de apotheek waar ik aangepaste capsules had willen laten maken hebben het in mijn geval sterk afgeraden om te overdoseren en daar houd ik me dan ook maar aan. Hopelijk kan er met de kauwtabletten wel dusdanig gedoseerd worden dat ik met 2 doseringen niet sterk ga overdoseren.
Optimist tot in de kist
  zaterdag 25 juli 2009 @ 14:39:05 #23
176471 oh-oh
pi_71314143
Ik vond het zelf ook veel maar de da zei dat het absoluut nodig was en hij doet het er ook prima op.
Verder issie nog heel actief, alleen eet hij bij vlagen heel slecht maar dat doet hij zijn hele leven al.
Ik wil eigenlijk wat er nog over is van zijn tandjes gewoon er uit laten halen maar idd, zijn hart is niet echt fit genoeg voor een narcose en met een roesje wil mijn da het niet doen.
Tandjes schoonmaken is bij hem echt een crime in dat kleine bekkie, en de pillen geven elke dag is al worsteling genoeg ( kort maar krachtig hoor, ik krijg ze er wel in in 2 seconde maar dat gaat niet echt zachtaardig zeg maar ), dus die tandjes moeten er wmb maar gewoon helemaal uit zodra de gelegenheid zich voor doet.
Hij eet toch carnibest en ik weet zeker dat ie zonder tanden ook nog wel brokken weg werkt indien nodig.
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zaterdag 25 juli 2009 @ 14:40:24 #24
176471 oh-oh
pi_71314180
Ik heb trouwens wel een hele fijne pillensnijder , waarmee je zelfs hele kleine pillen heel accuraat heel klein kan snijden, dus wellicht kun je wel de vetmedin tabletten gewoon zelf op maat snijden met zo een ding.
( Groucho Marx )
pi_71315279
Ik zie ook behoorlijk op tegen dat gebitje schoonmaken en hoop dat het nog mag lukken om het in ieder geval wat schoon te maken. Wat betreft de tabletten moet ik me nog even verder laten informeren, of ze dezelfde dosering zijn als de capsules, hoe groot zijn ze (hoe groter hoe makkelijker te doseren) etc. Ik heb nu nog een volle pot capsules staan dus kan in ieder geval nog 3 maanden aan de capsules. Wat betreft de dosering van de capsules, ik denk inderdaad omdat jouw hondje gewoon wat verder is in het proces van een slecht hartje dat hij die dosering wel aankan, mijn hondje stort 's avonds (als dus de werking van de capsule begint uit te werken) niet in of zo, ik merk alleen wel dat ze dan dingen als bv zelf de trap naar boven oplopen niet meer graag doet terwijl ze dat overdag zonder na te denken wel doet dus wat doe je dan als eigenaar, je tilt je 3 kg hondje de trap op want mevrouw geeft met zachtjes te jammeren wel aan dat ze toch wel graag naar boven zou willen (trouwens als ze weer naar beneden wil staat ze ook klaar met jammeren). Ik weet wel zeker dat mijn chi graag wat misbruik maakt van de situatie want getild worden i.p.v. zelf lopen heeft ze altijd wel erg prettig gevonden, jammer voor haar dat ze een eigenaar heeft die vindt dat die pootjes er niet voor de lol zijn aangezet maar gebruikt moeten worden. Echter 's avonds en ook met wat warmer en benauwder weer kun je risico nou eenmaal niet lopen of ze wel of niet toneel speelt dus dan maar weer de draagtas gepakt en mevrouw daarin zetten, je zult maar een verkeerde beslissing maken en ze valt dood neer, dus dan zit mevrouw weer als een prinsesje in haar tas om zich heen te kijken, joepie weer gelukt .
Optimist tot in de kist
  zaterdag 25 juli 2009 @ 17:02:57 #26
176471 oh-oh
pi_71318556
Chihuahua's zijn nou eenmaal echt onwijze manipulatieve secreten
Gelukkig denkt mn andere chi dattie een bordercollie is en is die heel lief werklustig en gehoorzaam
Ik merk geen verschil vlak na de pil of zo, hij doet en laat alles wat ie al zn hele leven doet en laat.
Wandelen was nooit zijn hobby ( meer omdat alles vies is bij meneer, zand is vies, modder is vies, etc etc) maar hij loopt nog wel met gemak 2 uur nu hoor.
Maar om het zekere voor het onzekere te nemen wordt ie nu iets vaker getild dan voorheen.
Nogmaals, tis geen ziek hondje ondanks dat ie pillenjunkie is nu, hij gedraagt zich al zn hele leven offie 100 jaar en krakkemikkig is als het m uitkomt, ik merk geen verschil.
( Groucho Marx )
pi_71320693
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 14:01 schreef oh-oh het volgende:
Hier ook een kuchertje van 9 jaar, en ook een chihuahua.
Hij zit nu dik een half jaar op de vetmedin icm fluorsemide of zo, plastabletjes dus.
Hij heeft een hartruis en zijn hart pompt het vocht niet afdoende af, dus vandaar de plastabletten.
Vetmedin krijgt hij wel gewoon 2 maal daags, is geen enkel probleem, ook volgens mijn da niet.
Zijn capsules zijn 1,25 mg.
En hij krijgt elke avond fluimicil, maar dan huismerk, opgelost in water in een spuitje, en als ie zijn vetmedin niet pakt met een kwakkie leverworst los ik die ook gewoon op in water.
Met dit benauwde weer heeft hij meer last dan anders. Dus ik draag hem wat meer, te veel inspanning is niet goed, en aangezien ik 4 honden heb waarvan er drie wel graag ver wandelen en meneertje wel gezellig mee gaat mag ie op verre wandelingen lekker stukken in de tas of voor in mn jas / vest.
Die twee kilo til je makkelijk uren rond hoor.
Hoe zit het met de tandjes van de andere kuchertjes hier?
Vaak is dat DE bron van alle ellende, zelfs van de hartproblemen uiteindelijk.
Ze heeft sinds kort dat door echt een botje oid te knagen haar ondertandjes verdwijnen volgens de DA niets ernstigs. Kiezen enz zien er perfect uit.
pi_71320799
tabletje hier is 5 mg ze krijgt een halve 2x per dag.
Haha dat draagtasje wil ik zien... jackie hier wil dat niet, wel in de fietsbak overigens.

Grappig is wel dat ze vanmorgen de tablet zo van mijn ahnd af op at zonder honing oid.
Heb d'r maar meteen een snoepje gegeven haha.
  zondag 26 juli 2009 @ 13:42:21 #29
244933 trovey
Nachtoele
pi_71337629
Goed dat ze ze eindelijk zonder problemen neemt, pas echter wel op met dat snoepje geven. Bij de capsules staat heel specifiek, 1-1,5 uur geven voor een maaltijd (anders werkt het middel minder goed). Ik weet niet hoe dat met de tabletten gaat? Of een tablet nou smakelijk is of niet maakt hier bij de beide dames niet uit...wat kipsmaak...het is een tablet en een tablet vreten we niet. Conchita het hondje met het nierprobleem weigert om zo haar halfje Fortekor op te eten alhoewel die nu standaard met lekker smaakje zijn. Ik moet die halve tablet (die maar heel klein is) helemaal achterin haar keel stoppen om het ding binnen te krijgen en dan nog is het af en toe piepen want ik ben zo zielig (ze krijgt die tablet al jaren). Bij Sasha (hartpatientje) is het gewoon die grote capsule achterin de keel drukken tot ik haar keelamandeljes zo'n beetje kan voelen en dan maar slikken die toch wat grote capsule voor zo'n klein hondje. De draagtas is altijd een hot item hier...regent het wat...mag ik in de tas... zo zie je me met een flinke regenbui al snel met twee tassen schuin over de schouders lopen want anders willen de beide dames niet eens naar buiten om hun behoefte te doen...tja gras hoog en ik ben klein en ik een natte buik krijgen . Valt het dan weer tegen dat als ik buiten ben ze alsnog uit de tas moeten. Ook een groot voordeel is dat als je als klein hondje in die tas zit je net wat stoerder kan doen tegen grote teven (kleine teefjes geen probleem), je zit hoog en je kan een veel grotere bek opzetten zo want baasje beschermt je wel. Nadeel dan wel weer is dat als je een leuke reu tegenkomt (vooral klein maar na wat wennen ook groot) je weer zo slecht contact kunt krijgen met die reu want die vinden we wel weer leuk. even dansen en rondspringen ...hij mag wel ruiken maar niet te opdringerig worden dan snauwen we even (dames zijn als jaren geleden "geholpen"maar ja dat weten ze blijkbaar even niet). Oftwel altijd een spektakel die draagtassen maar ondertussen heb ik al wel twee reserve-exemplaren gekocht want de eerste twee beginnen behoorlijk te slijten.
Optimist tot in de kist
  zondag 26 juli 2009 @ 13:46:27 #30
176471 oh-oh
pi_71337734
Oh echt? Ik heb al jaaaaaaaren dezelfde tas ( fundle ).
En mocht Frits het in zn harses krijgen om raar te doen naar andere honden dan hou ik echt meteen die tas ondersteboven zodat ie wel anders zou piepen. Maar gelukkig doet ie dat niet.
De chi's passen ook samen in de tas, handig met instappen in hoge rare treinen en zo, verder zit Karel er nooit in, die wil altijd rennen en liefst los ook.
Ik heb wel ook een buggy , maar die is voor op show en op drukke terrassen en voor als ik veel bagage heb in de trein en voor als het heeeeeeel erg koud is , dan mogen Frits en Chico daar lekker in, dan zijn ze namelijk ineens erg bejaard. De andere twee krijg ik dr met geen stok in, die lopen altijd.
( Groucho Marx )
  zondag 26 juli 2009 @ 14:03:21 #31
244933 trovey
Nachtoele
pi_71338144
Conchita doet het alleen tegen grote teven, concurrentie wat betreft de heren . Ze is verder goed sociaal opgevoed. vreemde mensen, kleine kinderen, katten etc. geen probleem, kleine teven en kleine en grote reuen ook geen probleem maar zodra ze een grote teef ziet, vooral als die eerst een grote mond opzet......komt maar op ik lust je rauw. Zo zit er hier in de buurt ook een grote teef die heel erg timide is.....tja als jij niet dominant bent dan ben ik het wel....,probeer al jaren om het af te leren, in nekvel grijpen om haar te laten merken dat ik de baas ben, (en dan heel zielig piepen van ik ben zo zielig (moet ik hier in een bepaalde wijk doen wordt ik meteen in elkaar geslagen, ze voeden hun eigen honden niet op maar oh jee als je de jouw wilt corrigeren)), Helaas krijgt ze op zo'n moment een waas voor de ogen dat je er bijna niet meer doorheen kan komen...ja met heel drastische maatregelen wellicht maar ik ben geen bruut en ze is maar een klein hondje dus met stevig in het nekvel pakken en een ruk aan de lijn ben je er wel zo'n beetje met dat formaat hond zonder dat je te ver zou gaan (ik zou er ook niet aan moeten denken om verder te gaan ook al zou ze een veel groter formaat hebben) ze bijt absoluut niet hoor maar ja gedrag van chi's...als jij niet geen dominantie vertoont dan toon ik het wel want in de (lach)spiegel ben ik zo groot als een kalf, beetje last van vertekend zelfbeeld
Optimist tot in de kist
pi_71342653
Hmm ja een uur voor de maaltijd staat hier ook..tsja ik doe mijn best maar het wil wel eens korter zijn.
Als ik na mijn werk thuis kom rond 16h dan vreet ze me nog net niet op..
Was ook geen ramp vertelde de dierenarts...tsja ik ga weer eens kijken of het lukt zonder poespas.
pi_71342743
Nou het was even kijken, hap, op de grond gooien en weer oppaken en opkauwen .
Ze was wel boos dat ze geen eten kreeg haha. Ga het iig proberen er een half uur tussen te houden dan is mijn deur ook nog niet gemolesteerd.

Heb gewoon wel het idee dat ze door heeft dat die dingen haar beter maken al is de kans wel aanwezig dat ze ze niet meer neemt als het te lang duurt en ze zich goed voelt.
Weet wel dat bij de vorige drie operaties (2 knobbels en toen baarmoeder) heeeel braaf was en geen kap om wilde en na een waarschuwing dat hij om moest en ik hem ook tevoorschijn haalde toen ze wilde likken er niet meer naar haar buik gekeken werd. Vooral niet toen wij dan ter compensatie er soms met fris gewassen handen overheen aaiden of met een watje alles schoon depten.

Het grote hondencomplex leeft hier vooral als ze aan de riem zit, dan heeft ze ineens veel lawaai en grote trek (en ja ze pakt ze echt beet en komt onbeschadigd uit de strijd).
Kleine hondjes wil ze wel eens iets te ruw mee spelen maar over het algemeen gaat dat goed.
Los op het strand heeft ze het heeeel druk maar veel lawaai en weinig daden gelukkig.
  maandag 27 juli 2009 @ 19:29:18 #34
244933 trovey
Nachtoele
pi_71373716
Veel herrie en drukte en weinig daden...ik ken dat van de (waarschijnlijk) kruising van fox en jack russel van een kennis. Zij maakt ook schijnaanvallen naar buurthonden toe. Komt er met een turbosnelheid aanrennen en met veel herrie en remt dan net voor de hond af en rent weer terug....dan even wachten en het geheel herhalen . De meeste honden die haar kennen kijken niet eens meer op .
Optimist tot in de kist
pi_71380066
de mijne hapt helaas wel..
  dinsdag 28 juli 2009 @ 16:08:31 #36
244933 trovey
Nachtoele
pi_71399295
Dat is een minder mooi, nooit problemen gehad daardoor? Hoe gaat het trouwens met haar, merk je al verschil?
Optimist tot in de kist
pi_71402974
Heb d'r nog niet horen hoesten, dat deed ze al niet met regelmaat maar nu nog niets gehoord in ieder geval.
Ze lijkt ook minder problemen te hebben met haar nu nog voor 1 week ronde mandje (dat ronde mandje zorgde voor nog meer problemen omdat ze dan minder makkelijk ademt).
Wel is ze sjago omdat ze lng op haar eten moet wachten, ze gaat er zelfs van tandenklapperen .

Nee echt problemen krijg je niet snel met die kleine lawaaimachine, mocht een hond de durf hebben uberhaupt bij haar in de buurt te komen doe ik haar of snel los of pak d'r op. Heb dan ook standaard oude uitlaatkleding aan.

Binnenkort gaan we wel verhuizen, grotere tuin met altijd zon (minder in de hitte maar dan kan ze binnen/inschaduw) fijn voor in de winter . Maar wel met meer honden in de omgeving (nu wonen we midden op het platteland in 1 vrij rustige straat, dan aan een iets drukkere dijk met wel niets achter ons en geen naaste buren) ben benieuwd of ze dan rustiger wordt.
Is altijd zo geweest heb haar vanaf mijn 12e en had het zelf niet door dat je dat aan moet leren/laten wennen en mijn ouders besteedden er geen aandacht aan helaas.
pi_71424601
Op deze leeftijd leer je het waarschijnlijk ook niet meer af. Mijn vorige hond had een hekel aan kinderen...tja in de eerste 5 maanden van zijn leven in een gezin met kleine kinderen gezeten (dus voordat wij hem kregen) die hem helaas compleet verpest hadden op dat punt. Hij is helaas maar 10 geworden maar bleef zijn hele leven een hekel hebben aan kinderen en vreemden. In het begin wilde hij ons ook wel even domineren...nou mooi niet, alhoewel het onze eerste hond was gebeurde dat dus niet. Gelukkig schikte hij zich daarin (na een paar maanden) maar als ik het met kennissen wel eens over hem heb komen er nog altijd verhalen dat het toch wel een zeer agressieve hond was (en het beestje is al 13 jaar dood) dus hij heeft wel een blijvende indruk achtergelaten bij mensen Hopelijk krijgen jullie geen problemen na de verhuizing, ze zal toch weer aan een nieuwe situatie moeten wennen, zich een nieuw plekje moeten veroveren in de groep buurthonden, zou haar eerst maar een tijdje aangelijnd houden als ze zo bijterig is, voordat je het weet hebben jij en je hond de reputatie "daar heb je haar en haar bijterige rothondje" . Toch maar proberen om net als mijn hond niet een blijvende bijtende indruk achter te laten, zelfs jaren na de dood van de hond.
Als ik je verhaal zo lees dan lijkt het er inderdaad al op dat het middel al gaat werken, duurt natuurlijk wel even voordat het 100% werkt maar het is in ieder geval fijn te horen dat ze toch al opknapt.
Optimist tot in de kist
pi_71425092
ze maakt meer een lawaaierige indruk
Ik hou haar gewoon van andere honden vandaag en heb dan ook wel geluk met hele vreemde kantoortijden (7 tot half4 ) waardoor ze op andere tijdstippen dan andere honden wandelt.
Ze is overigens wel heeeel lief met kids, hihi genoeg foto's met een tong die door een kindergezicht gaat en pootjes die op schoudertjes staan als het kindje dat niet erg vind (een huilend kind dat levert een run naar het baasje op, die moet het oplossen).
Ze moet sowieso aangelijnd in haar nieuwe buurt, iets meer auto's maar na een kwartiertje wandelen is er een doodlopende weg dus kan ze zich daar uitleven.
pi_71425170
Oh en leren, tsja alles dat iets oplevert kan ze nog leren hoor dus onderschat d'r niet
Het blaffen en bijten is meer instinct en dat valt inderdaad niet meer te veranderen.
  woensdag 29 juli 2009 @ 13:45:38 #41
176471 oh-oh
pi_71426682
Tuurlijk kan je oudere honden nog wat leren!
Die van mij van 11,5 had laatst binnen no time zo een nina otteson hondenpuzzel onder de knie, en ik was die van 2 DOOR aan het leren ( door mn benen lopen ) , kwam die ouwe t ff voordoen toen t m te lang duurde hoor
( Groucho Marx )
pi_71453227
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 13:45 schreef oh-oh het volgende:
Tuurlijk kan je oudere honden nog wat leren!
Die van mij van 11,5 had laatst binnen no time zo een nina otteson hondenpuzzel onder de knie, en ik was die van 2 DOOR aan het leren ( door mn benen lopen ) , kwam die ouwe t ff voordoen toen t m te lang duurde hoor
Ik bedoelde dus meer dat bijten, natuurlijk kun je oudere honden wel dingen leren maar dat bijten is zoals al gezegd gewoon iets wat blijkbaar bij haar hoort. Jack Russells blijven nou eenmaal als ongedierteverdelgers met een snelle hap gefokt en je hebt gewoon honden die dat slecht onder controle hebben wat je ook doet, wellicht is het wat af te zwakken maar helemaal vertrouwen kun je het helaas nooit... Gewoon dus inderdaad blijven opletten met uitlaten. Moest ik ook doen met mijn vorige chi, niet in de buurt laten komen van kinderen. Helaas was het wel een probleem om de ouders er van te overtuigen dat onze hond echt niet te vertrouwen was met kinderen. Kwam er zo'n peutertje op de hond af terwijl je ergens zat, zei je tegen de ouders dat de hond niet te vertrouwen was en zou bijten....en wat zeggen die ouders dan....ach zo'n klein hondje dat kan geen kwaad en lieten dat kind rustig verder dichterbij komen. Zat er voor ons niet anders op dan maar gewoon te verkassen want we wilden uiteraard niet dat die hond zou bijten...waren mensen beledigd dat we dat kind die hond niet lieten aaien....zucht, soms kun je het nooit goed doen.
Optimist tot in de kist
pi_71473885
Hmm ja klinkt bekend..neee die van mij doet niets hoor (zo'n reus).
Nou die van mij vreet hem op hoor.
Ach dat kan niet!
Ehm nou dat kan wel degelijk.
Komen toch dichterbij, waarop ik dametje oppak voor ze hapneigingen krijgt (pure angst dat wel ze is wel eens gehapt en sindsdien )
  vrijdag 31 juli 2009 @ 10:54:38 #44
244933 trovey
Nachtoele
pi_71483876
Kleine hondjes kunnen geen kwaad aanrichten, ook zo'n eentje. Dat denkt u mevrouw/meneer, maar als een klein hondje een klein kindje in het gezicht bijt dan krijg je toch wel een grote wond dus maar even niet aaien en dichterbij komen. Geloofden ze je nog niet...zucht. Gelukkig is het bij Conchita en Sasha geen probleem, zijn gelukkig gek op vreemden alhoewel dat geen standaard karaktertrek is bij chi's (ze zijn meestal nogal terughoudend t.o.v. vreemden).
Optimist tot in de kist
  vrijdag 31 juli 2009 @ 11:12:35 #45
176471 oh-oh
pi_71484376
Ik heb er sinds zondag een chihuahua bij, kh, black and tan, das echt een slet van jewelste, sprint bij iedereen op schoot en likt je t liefst ook nog helemaal af ook
( Groucho Marx )
  vrijdag 31 juli 2009 @ 11:26:13 #46
244933 trovey
Nachtoele
pi_71484750
Komt mij heel bekend voor . Zo is Conchita hier ook, krijgt haar moeder Sasha aandacht, komt ze er aanrennen om zich er tussen te persen want ze zou eens geen aandacht kunnen krijgen, dat kan niet...dat mag niet...dus kusje kusje, slijm slijm en het is weer gelukt, ikke nummer 1!

Hoe oud is jouw nieuwe hond? Puppy of al wat ouder ( Conchita kwam hier als pup, haar moeder Sasha als bijna 3-jarig hondje nadat ze bij de fokker(een particulier die gewoon een nestje wilde hebben) na het tweede nest gesterilseerd moest worden omdat de zwangerschap helemaal fout liep, ze was toen blijkbaar niet meer interessant genoeg voor de eigenaar).
Optimist tot in de kist
pi_71835229
Nu begreep ik dat vetmedin elders bestellen goedkoper kan zijn..maar iemand een idee waar?

Overigens zijn het kauwtabletten met een smaakje vandaar het makkelijk opeten
  woensdag 12 augustus 2009 @ 23:28:35 #48
176471 oh-oh
pi_71835309
Oh geen idee, ik heb de capsules...
Nu dit topic dan toch gekickt is terwijl ik t dr net in de SC over heb!
Kan ik hier van iemand 3 furosemide 40 gram lenen?
Mijn DA is op vakantie en die kom ik net te kort tot ze terug is
Dan stuur ik wel weer nieuwe terug als ik nieuwe gehaald heb.....
Oh mijn nieuwe chi is trouwens 3 jaar, ik heb net nieuwe foto's gepost in het honden met foto's topic hier!
( Groucho Marx )
pi_71846864
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 23:25 schreef Ml-etje het volgende:
Nu begreep ik dat vetmedin elders bestellen goedkoper kan zijn..maar iemand een idee waar?

Overigens zijn het kauwtabletten met een smaakje vandaar het makkelijk opeten
Wellicht een paar maanden geleden nog wel, sinds kort valt bijna alles wat medicijnen betreft onder nieuwe regels en moet je voor alles een receptje hebben en bij de dierenarts zijn maar ik zal eens rondneuzen op Internet, mocht ik wat vinden dan hoor je van me.
Optimist tot in de kist
pi_71846910
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 23:28 schreef oh-oh het volgende:
Oh geen idee, ik heb de capsules...
Nu dit topic dan toch gekickt is terwijl ik t dr net in de SC over heb!
Kan ik hier van iemand 3 furosemide 40 gram lenen?
Mijn DA is op vakantie en die kom ik net te kort tot ze terug is
Dan stuur ik wel weer nieuwe terug als ik nieuwe gehaald heb.....
Oh mijn nieuwe chi is trouwens 3 jaar, ik heb net nieuwe foto's gepost in het honden met foto's topic hier!
Kan je even niet helpen...mijn hondjes zitten gelukkig nog niet aan de plaspillen. Is het niet mogelijk om even bij een andere dierenarts er een paar te kopen, heb ik ook wel eens gedaan als mijn eigen dierenarts bepaalde medicijnen niet meer op voorraad had. Dierenartsen verkopen over het algemeen heel graag medicijnen (winst en zo .
Optimist tot in de kist
pi_71847324
Zoals al verwacht; je kunt het middel via Internet wel kopen maar hebt een recept nodig van je dierenarts en gezien het feit dat dierenartsen niet graag alleen recepten uitschrijven en de winst van de medicijnen overlaten aan een andere partij geef ik je weinig kans maar wie weet, wellicht heb je een dierenarts die het wel doet.

http://www.medicanimal.com/keywordsearch?SEARCH_STRING=vetmedin
Optimist tot in de kist
pi_71848476
Die site heb ik als enige ook gevonden maar dat scheelt 10 euro exlc verzendkosten en 5 euro incl dat schiet dus niet op.
Kijk nog even verder
Heb nl een beetje de overtuiging dat 55 euro voor 50 pilletjes absurd is?
Maar dat kan aan mij liggen misschien mijn belgische vriendin eens lief aankijken.
  donderdag 13 augustus 2009 @ 14:31:42 #53
176471 oh-oh
pi_71848657
Ja das veel, ik betaal 60 euro voor consult, 100 keer vetmedin en dan nog een lading furosemide...
( Groucho Marx )
pi_71848699
Laatste keer dat ik die capsules kocht was het een bedrag tussen de 30 en 35 euro per pot van 100 stuks (ik weet wel dat het duurder was geworden, de keer ervoor betaalde ik precies 30 euro), let wel ik heb wel de 1,25 mg versie dus die zal uiteraard goedkoper zijn dan de 5 mg versie. Wellicht is het in België inderdaad wel vrij verkrijgbaar, Er zijn heel veel medicijnen in België vrij verkrijgbaar die in Nederland allemaal op recept moeten, Laat je even weten of je succesvol bent, wellicht hebben wij er ook nog wat aan? Trouwens op Marktplaats e.d. staan ook nog wel eens advertenties van mensen van wie de hond is overleden en die de medicijnen die ze over hebben nog willen verkopen, vaak die 5 mg versie (helaas zie ik nagenoeg nooit de 1,25 mg versie) dus wellicht ook een idee om wat goedkoper aan de medicijnen te komen. Ik heb zo wel eens het nierdieetvoer van iemand overgenomen wiens kat was overleden, kon ik de zakjes natvoer voor de helft meenemen (somiige fozen zaten nod dicht), scheelt toch weer behoorlijk.
Optimist tot in de kist
pi_71848707
Hmm kun je uitspecificeren wat de vetmedin dan kost en heb je ook die kauwtabletten van 5 mg? (bruinig met breekstuk in het midden)
  donderdag 13 augustus 2009 @ 14:34:10 #56
176471 oh-oh
pi_71848727
Nee, ik heb capsules van 1.25 mg. En ik krijg nooit een rekening, dus ik weet niet wat ze er precies voor vraagt.
( Groucho Marx )
pi_71848794
@trovey, dat laat ik je weten!
Mja marktplaats..heel eerlijk dan weet je niet hoe lang die dingen al staan enz enz.
Maar ga iig haar even aanspreken of ze het wil vragen in België.
pi_71848808
De capsules zijn inderdaad goedkoper maar die 15 euro heb ik graag over voor een NIEt worsteling
  donderdag 13 augustus 2009 @ 14:37:59 #59
176471 oh-oh
pi_71848839
Bij mij maakt het geen verschil, worstelen moet ik toch, of ik dr nu een kwart pilletje in prop of een grot capsule...
( Groucho Marx )
pi_71848842
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 14:31 schreef oh-oh het volgende:
Ja das veel, ik betaal 60 euro voor consult, 100 keer vetmedin en dan nog een lading furosemide...
Zou wel zo'n beetje kunnen kloppen: 30-35 euro Vetmedin,20 euro consult (wat trouwens goedkoop zou zijn, hier betaal ik 27,50) en de rest de plaspillen (die zijn over het algemeen niet zo duur).
Optimist tot in de kist
pi_71848918
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 14:36 schreef Ml-etje het volgende:
De capsules zijn inderdaad goedkoper maar die 15 euro heb ik graag over voor een NIEt worsteling
Volgende keer worden het bij mij de tabletten, niet i.v.m. het ingeven (want dat wordt altijd worstelen) maar omdat ik hoop dat ik dat de boel beter kan doseren met haar gewicht en de dosering in tweeën kan verdelen zodat ze de hele 24 uur wat aan het medicijn heeft. Maar eens uitrekenen met de dierenarts of de dosering is aan te passen voordat ik met de tabletten wegloop.
Optimist tot in de kist
pi_71849125
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 14:37 schreef oh-oh het volgende:
Bij mij maakt het geen verschil, worstelen moet ik toch, of ik dr nu een kwart pilletje in prop of een grot capsule...
Het voordeel van de tabletten is niet dat het een halve is maar dat ze lekker ruiken/smaken.. madammeke neemt normaal ook geen pillen maar deze zijn ervoor gemaakt
pi_71859237
Ik heb voor mijn andere hond Fortekor (voor de nieren) en die zijn ook met een smaakje (kip geloof ik). Madame weigert ze gewoon dus met of zonder smaak maakt hier helaas niets uit, moet de tabletten toch erin douwen.
Optimist tot in de kist
pi_71862855
de mijne is als de dood voor mannen dus met een tabletje zal vast teveel zijn geweest.
pi_71899671
Gisteren een aanbod gekregen om een chi over te nemen voor noppes omdat de eigenaar gezondheidproblemen heeft, Qua leeftijd (bijna 9), geslacht (gesteriliseerd teefje), zelfs qua gewicht 4 kg maar te dik dus waarschijnlijk 3-3,5 kg normaal gewicht zou ze perfect bij mijn dames passen maar durf ik het aan financieel? Mijn hart is groot genoeg maar als het zo met mijn ouder wordende clubje (honden en katten) doorgaat qua dierenartskosten..., De eigenaar wil het eerste jaar zonder problemen het voer wel betalen en mocht het niet gaan dan kan de hond terug. Twijfel twijfel.... eerst maar eens proberen of de mensen hier in de buurt nog een minihondje erbij willen hebben vooral die mensen die of net een hond door ouderdom zijn verloren of op het punt staan er eentje te verliezen door ouderdom.
Optimist tot in de kist
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 14:03:25 #66
176471 oh-oh
pi_71900152
Haha, zo heb ik er dus ook 3 weken geleden een bij genomen. Maar mijnes is wel een stuk jonger, daar heb ik wel over nagedacht. En ze is kerngezond en fit.
( Groucho Marx )
pi_71900695
Dat is denk ik ook het probleem waar ik een beetje mee zit...de twee die ik heb zitten al aan de pillen/speciaal voer, die van 9 jaar kan nog jaren harstikke gezond zijn maar ook tegen een kwaal aanzitten. Niet dat dat een reden zou zijn om haar te weigeren of weg te doen maar als je teveel dieren krijgt met gezondheidsproblemen...de dierenarts is helaas niet gratis en mijn portemonee wordt elke maand al behoorlijk leeggetrokken door de dierenarts door het speciale voer en de medicijnen dus twijfel twijfel...eerst maar eens even aan mijn buurman vragen, die kent de man blijkbaar.... en dan eens even een buurvrouw aanspreken wiens oude hond nu 14 jaar is en echt duideljk tegen het einde loopt. Ze heeft vorig jaar een Jack Russel uit het asiel gehaald van 7 jaar en had het erover dat een buurman van haar die ging samenwonen en erover twijfelde of zijn hond meekon (die dus nu wel meegaat) dat zij die hond wel op wilde nemen, dus wellicht heeft ze nu interesse in die chi, zou ik het beestje wel zien maar niet de last hebben. Als dat niet doorgaat...twijfel twijfel.
Optimist tot in de kist
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 14:35:44 #68
176471 oh-oh
pi_71900856
Nou ik snap je heel goed, ik heb drie ouwtjes nu, een van bijna 10 die dus aan de pillen is, een van 9 die nog topfit is en een van 11.5 die ook topfit is, maar ik weet dat oudere dieren vaak ook meer geld gaan kosten.
Over de twee jonkies van 2,4 en 3 jaar maak ik me voorlopig nog geen zorgen gelukkig.
( Groucho Marx )
pi_71901084
Hahaha, het leven blijft moeilijk met al die besluiten nemen. Ik heb de man wel heel duidelijk gemaakt dat ikzelf over het beestje in huisje nemen nadenk maar dat ik ook in de omgeving zal kijken of er een oplossing is. Man was een beetje bang dat het beestje van hand tot hand zou gaan maar ik heb hem kunnen verzekeren dat als het zou gaan lukken het een permanent huis zal krijgen. Helaas wilden andere mensen het diertje niet hebben, te oud en niet klein genoeg (nou ja wat een gezwets) dus hopelijk lukt het nu wel, bij mij of bij een ander.
Optimist tot in de kist
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')