Applaus. Vergelijk dat maar eens met Spanje die net zoveel steun heeft gehad, maar die zijn ten minste dankbaar en stemmen gewoon pro-europa, ook al zijn ze netto betalers geworden.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 19:47 schreef boxouwe het volgende:Ierland daarintegen. Ze komen bij de EU, krijgen alleen maar geld al die tijd en weten uit te groeien van een verarmd land tot een welvarende natie. Vervolgens kiezen ze tegen het verdrag van Lissabon omdat de meeste inwoners "tegen" Europa zijn. Niet het verdrag, nee, Europa heeft teveel invloed. Fuck off, we hebben dat land ondertussen gekocht met al die subsidie.
Echt waar, wil je dat? Had ik niet verwacht van je, waarom?quote:
Vanwege de landbouwsubsidies en alle onzin (roken, drugs) verboden.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 20:33 schreef BogardeRules het volgende:
[..]
Echt waar, wil je dat? Had ik niet verwacht van je, waarom?
Kweenie? samen staan we sterk, wellicht?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 21:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Vanwege de landbouwsubsidies en alle onzin (roken, drugs) verboden.
Wat heb ik te maken met iemands (democratische) mening 3000km verderop?
Oh ja, omdat de EU niet democratisch is.
Mwah ze hebben in dit geval wel zelf behoorlijk risico genomen door de bankensector erg groot te laten worden, vind het dus niet vergelijkbaar aangezien dit meer het gevolg is van gemaakte keuzes.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 21:53 schreef SeventhWave het volgende:
Gewoon wat ontwikkelingshulp van Afrika naar IJsland sluizen en IJsland wetten laten aannemen die bank problemen in de toekomst voorkomen. Probleem opgelost, en een veel betere besteding van het geld. In zekere zin is er geen groot verschil tussen een natuur ramp en een economische ramp.
Ik ben tegen landbouwsubsidies.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 22:51 schreef Innisdemon het volgende:
Papier: heb je wel eens onderzocht hoeveel landbouwsubsidie NL ontvangt?
7thwave: hear hear!!!
Welke Nee want optie? het zijn er zes, das veel zat.quote:Op woensdag 22 juli 2009 00:34 schreef Thomas B. het volgende:
Ik denk echter dat de EU na de laatste uitbreidingsronde beste even pas op de plaats mag maken en iets kritischer mag zijn. Geen toetreding dus. (Mis overigens de 'Nee, want...'-optie.)
ja, je geniet er wel van. en roepen dat je terug wil geven is ook zo hol. Ben je persoonlijk bereid 1/3 van je salaris in te leveren daarvoor?quote:Op woensdag 22 juli 2009 13:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik ben tegen landbouwsubsidies.
Mwah, ze hebben 50 jaar lang voor ons de neus opgehaalt. Laat ze toch lekker spartelen.quote:Op woensdag 22 juli 2009 13:17 schreef Plato1980 het volgende:
Natuurlijk, het land voldoet aan de voorwaarden voor toetreding en dus mogen ze lid worden.
Zouden ze niet eerst het walvis verdrag moeten ondertekenen ?quote:Op woensdag 22 juli 2009 13:17 schreef Plato1980 het volgende:
Natuurlijk, het land voldoet aan de voorwaarden voor toetreding en dus mogen ze lid worden.
Nee hoor, Spanjaarden houden niet van de tussenliggende bestuurslaag die Spanje heet. Spanje is als natie niet echt geslaagd, net als Belgie. Daar is de steun voor de EU ook heel groot. Verlos ons van de nationale bestuurslaag die niet werkt door er eentje bovenop te leggen.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 20:32 schreef BogardeRules het volgende:
Applaus. Vergelijk dat maar eens met Spanje die net zoveel steun heeft gehad, maar die zijn ten minste dankbaar en stemmen gewoon pro-europa, ook al zijn ze netto betalers geworden.
Als Turkije aan de voorwaarden voldoet zijn ze wat mij betreft van harte welkom, alleen zal Ijsland eerder aan die eisen kunnen voldoen en daarom eerder lid kunnen worden.quote:Op woensdag 22 juli 2009 16:28 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Zouden ze niet eerst het walvis verdrag moeten ondertekenen ?
Persoonlijk vind ik dat we als we IJsland toelaten we Turkije ook moeten toelaten.
Dat kun je niet zo stellen. In bepaalde regio's (in het bijzonder Catalonie en Baskenland) is dat inderdaad zo, maar in andere regio's speelt dat helemaal niet.quote:Op woensdag 22 juli 2009 16:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee hoor, Spanjaarden houden niet van de tussenliggende bestuurslaag die Spanje heet. Spanje is als natie niet echt geslaagd, net als Belgie.
Andalusie, Baskenland, Catalonie (ABC), dan heb je al meer dan de helft gehadquote:Op woensdag 22 juli 2009 16:42 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat kun je niet zo stellen. In bepaalde regio's (in het bijzonder Catalonie en Baskenland) is dat inderdaad zo, maar in andere regio's speelt dat helemaal niet.
Ik ben ook tegen ontwikkelingshulp naar Afrika.quote:Op woensdag 22 juli 2009 16:11 schreef BogardeRules het volgende:
Ik ben tegen racisten als 7thWife, doen we ook weinig tegen.
In Castillie niet nee, maar in de rest van Spanje wel. Spanje is gewoon een moeizame natie. Een beetje tegen wil en dank. Net als Belgie. Die nationale bestuurslaag is het probleem, en dat maak je kleiner door van onder af er wat vanaf te halen, en van bovenaf. Voor Belgie is de EU dat wat Vlaanderen en Wallonie van Belgie gaat verlossen. Voor Spanjaarden telt dat ook, zij het in mindere mate.quote:Op woensdag 22 juli 2009 16:42 schreef Plato1980 het volgende:
Dat kun je niet zo stellen. In bepaalde regio's (in het bijzonder Catalonie en Baskenland) is dat inderdaad zo, maar in andere regio's speelt dat helemaal niet.
Ik denk dat de fanatiekste Spanjaarden in Madrid en omgeving zitten. Voor de rest zijn Catalonië en Baskenland misschien wel de meest bekende separatistische gebieden in Spanje, maar Andalusië, Galicia, Castilla en Asturia waar men ook weinig moet hebben van Spanje. Als er éen land geen eenheid is, is het Spanje.quote:Op woensdag 22 juli 2009 16:42 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Belachelijk. Ik betaal 60% belasting, maar omdat ik een deel terug krijg mag ik niet klagen over uitgaven waar ik het niet mee eens ben? Je zou de politiek in moeten gaanquote:Op woensdag 22 juli 2009 16:11 schreef BogardeRules het volgende:
[..]
ja, je geniet er wel van. en roepen dat je terug wil geven is ook zo hol. Ben je persoonlijk bereid 1/3 van je salaris in te leveren daarvoor?
Ik ben tegen racisten als 7thWife, doen we ook weinig tegen.
Castilie hoort sowieso niet in dit rijtje en de andere deelstaten die je noemt zijn niet separatistisch en zelfs in Catalonie is er geen meerderheid voor onafhankelijkheid, wel voor verregaande autonomie.quote:Op woensdag 22 juli 2009 16:53 schreef HairyArsedIrishman het volgende:
Voor de rest zijn Catalonië en Baskenland misschien wel de meest bekende separatistische gebieden in Spanje, maar Andalusië, Galicia, Castilla en Asturia waar men ook weinig moet hebben van Spanje. Als er éen land geen eenheid is, is het Spanje.
Joh, ze hebben niet eens tekst in hun volkslied. Kan je nagaanquote:Op woensdag 22 juli 2009 16:53 schreef HairyArsedIrishman het volgende:
[..]
Ik denk dat de fanatiekste Spanjaarden in Madrid en omgeving zitten. Voor de rest zijn Catalonië en Baskenland misschien wel de meest bekende separatistische gebieden in Spanje, maar Andalusië, Galicia, Castilla en Asturia waar men ook weinig moet hebben van Spanje. Als er éen land geen eenheid is, is het Spanje.
Autonomie is voor de zwakkeren, wel de gunsten maar niet de lasten.quote:Op woensdag 22 juli 2009 16:56 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Castilie hoort sowieso niet in dit rijtje en de andere deelstaten die je noemt zijn niet separatistisch en zelfs in Catalonie is er geen meerderheid voor onafhankelijkheid, wel voor verregaande autonomie.
Castilla is een verhaal apart en misschien een aparte discussie waard.quote:Op woensdag 22 juli 2009 16:56 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Castilie hoort sowieso niet in dit rijtje en de andere deelstaten die je noemt zijn niet separatistisch en zelfs in Catalonie is er geen meerderheid voor onafhankelijkheid, wel voor verregaande autonomie.
Ook in Baskenland is er steeds minder interesse in separatisme en regionalisme. Uiteindelijk zullen al die zeikerds uitsterven.quote:Op woensdag 22 juli 2009 16:56 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
En waar baseer je dit op?quote:Op woensdag 22 juli 2009 17:02 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
[..]
Ook in Baskenland is er steeds minder interesse in separatisme en regionalisme. Uiteindelijk zullen al die zeikerds uitsterven.
quote:Op woensdag 22 juli 2009 17:03 schreef HairyArsedIrishman het volgende:
[..]
En waar baseer je dit op?
Heb je ook maar een flauw idee van de hele Baskische kwestie?
Rot lekker terug op naar klaagbaak als je loze uitspraken wilt doen.quote:
Ik heb vanuit mijn werk contacten met medewerkers van de Catalaanse regio en zij geven stuk voor stuk aan dat ze zich absoluut geen Spanjaard voelen, maar afscheiding toch ook niet is wat ze willen.quote:Op woensdag 22 juli 2009 17:00 schreef HairyArsedIrishman het volgende:
Ik weet niet waar jij die cijfers vandaan hebt van Catalonië vandaan hebt, ik geloof er niet veel van.
Zelfs in Vlaanderen wordt er maar heel beperkt voor autonomie gepleit. Ze willen het probleem namelijk oplossen door een sterke regio binnen de EU te vormen, waar Belgie dan als tamelijk onbelangrijke bestuurslaag tussenhangt. Zo ook in Spanje, de EU is een uitkomst voor het sluimerende separatisme. Daarom is de EU zo populair in landen die als natie niet zo goed gelukt zijn.quote:Op woensdag 22 juli 2009 16:56 schreef Plato1980 het volgende:
Als je je geen spanjaard voelt is het naar mijn mening al te ver en ben je dus een seperatist.quote:Op woensdag 22 juli 2009 17:20 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik heb vanuit mijn werk contacten met medewerkers van de Catalaanse regio en zij geven stuk voor stuk aan dat ze zich absoluut geen Spanjaard voelen, maar afscheiding toch ook niet is wat ze willen.
Dat zegt meer dan genoeg over de Catalanen daar.quote:I am living now in Catalonia, a region of Spain that should be independent, so no questions about Spain.
quote:Op woensdag 22 juli 2009 21:03 schreef cooleboy het volgende:
Check de IP-profiel van deze gast dan:
http://www.interpals.net/druda
[..]
Dat zegt meer dan genoeg over de Catalanen daar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |