Je zei iedereen heeft er 2 van nodig dan hou je er dus 2 miljoen reserve over.quote:Op maandag 27 juli 2009 18:12 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik daar toch echt een kort en leesbaar antwoord op gegeven.
Beter lezen... Dat was niet wat ik op jouw 'kern van de vraag' antwoorde.quote:Op maandag 27 juli 2009 18:15 schreef slackster het volgende:
[..]
Je zei iedereen heeft er 2 van nodig dan hou je er dus 2 miljoen reserve over.
Dat is mij wel bekent maar zo kort was die vraag ook al weer niet in verhouding tot dat antwoord van jou dan, er zitten meer lagen in die vraag.
Het gaat namelijk iets dieper dan een eenvoudig optel sommetje![]()
Oke dan, een redelijk antwoord maar waar ik echter naartoe wilde is dit;quote:Op maandag 27 juli 2009 18:43 schreef switchboy het volgende:
verkeerd bewaren, breuk transportschade? Je ken beter teveel dan te weinig hebben.
Waarom hebben mensen er deze keer geen weerstand tegen? is er plots iets mis met ons immuun systeem?quote:Op maandag 27 juli 2009 17:42 schreef ATuin-hek het volgende:
Wat er zo bijzonder aan is is dat het voldoende afwijkt van de gebruikelijke griep vormen dat de meeste mensen er een beduidend lagere weerstand tegen hebben. Het lichaam is er minder bekend mee, zeg maar. Op zich zelf is dat nu nog geen accuut probleem. Dat wordt het pas als het muteerd of kruist naar een dodelijkere variant.
Het is dan ook anders dan met de normale jaarlijkse griepgolf. Normaal betreft het namelijk een griepvirus die door antigene drift maar een klein beetje veranderd is. Waardoor 'oude' antistoffen toch nog wat effectiviteit hebben. (hoeveel hang af van hoeveel het virus veranderd is)quote:Op maandag 27 juli 2009 19:06 schreef slackster het volgende:
[..]
Oke dan, een redelijk antwoord maar waar ik echter naartoe wilde is dit;
De situatie anno 2009 lijkt me wat heftig overkomen, althans als je el de berichten zou moeten geloven, zij het via de reguliere media of de alternatieve.
Hangt van de epidemie grote af hier in NL. Als dat uit de klauwen gaat lopen hebben we iig genoeg vaccin in stock om iedereen die een shot wil hiervan te voorzien. Dat heet vooruit plannen. Hope for the best prepare for the worst.quote:Er is overal veel hype maakt niet uit welke bron je daarover raadpleegt, de hype word o.a. gestaafd door de hoeveelheid vaccins die zijn besteld en de veronderstelling dat deze vrijwillig zouden worden afgenomen.
Een verklaring voor het overschot heeft meerdere aannemelijke verklaringen o.a. dat de meesten geen vraagtekens hebben bij de inhoud v/d vaccins en zij zich daarom bij de eerst mogelijke gelegenheid vrijwillig laten prikken, en de mogelijke beschadiging van vaccins etc.
Wil echter niet zeggen dat er niets bijzonders aan de hand is met die griep deze keer anno 09 in vergelijking met voorafgaande jaren wanneer mensen ook last van griep hadden.
En de reserves zijn die 2 miljoen die over blijven om beschadigde exemplaren aan te vullen, dan blijven er 32 miljoen over.
Hij is nieuw, dit betekend dat bijna iedereen er vatbaar voor is. Hij is van mens op mens overdraagbaar en verspreid zich redelijk snel. We mogen van geluk spreken dat de mortaliteit nog relatief laag is. Dat had erger ui kunnen pakken.quote:Wat is het dat die griep dit jaar zo bijzonder maakt, of is hetgeen we dusver hebben meegemaakt alleen het gevolg van de media?
Nee, maar normaal worden alleen risico groepen ingeënt. Nu zal deze griep vooral jongeren treffen. Hiermee zal je bij een full blown epidemie een hoge uitval hebben in de beroepsbevolking. Waardoor nederland met miljarden aan economische schade kan komen te zitten. De regering wil dit voorkomen door een vaccin aan te bieden.quote:De 32.000.000 vaccins die zijn besteld b.v. dat zijn er toch niet ieder jaar zoveel geweest?
Het is een 'nieuw' griepvirus. We hebben het nog niet eerder gezien. Dit betekend dat we nog geen antistoffen klaar hebben liggen die meteen de virus partikels weg kunnen vangen/ een sterke immuun respons geven.quote:Op maandag 27 juli 2009 19:16 schreef slackster het volgende:
[..]
Waarom hebben mensen er deze keer geen weerstand tegen? is er plots iets mis met ons immuun systeem?
Hoe kun je op voorhand al weten dat deze griep die nu al gevaarlijk is zal muteren naar een nog gevaarlijkere vorm?
Zou dat op zich een rede kunnen zijn dat vaccinaties verplicht zouden worden gemaakt en als je dat niet doet er geen uitkering verstrekt zou worden terwijl je thuis uitziekt?
Waarom de hele tijd deze doemscenario's? Dat chargeren is toch onnodig? Er wordt hier de hele tijd normaal antwoord gegeven, en jij trekt het direct weer in het extreme… wat is je reden toch daarvoor?quote:Op maandag 27 juli 2009 19:16 schreef slackster het volgende:
Zou dat op zich een rede kunnen zijn dat vaccinaties verplicht zouden worden gemaakt en als je dat niet doet er geen uitkering verstrekt zou worden terwijl je thuis uitziekt?
Begrijpend lezen is echt een probleem he? Zoals ik al schreef, het immuun systeem van de bevolking (mogellijk op wat oudere mensen na) is minder goed bekend met dit griep type, omdat het bij een ander dier vandaan komt.quote:Op maandag 27 juli 2009 19:16 schreef slackster het volgende:
[..]
Waarom hebben mensen er deze keer geen weerstand tegen? is er plots iets mis met ons immuun systeem?
Dat ksn je niet zeker weten. Het woordje 'als' is het het sleutelwoord... Het blijft een kans.quote:Hoe kun je op voorhand al weten dat deze griep die nu al gevaarlijk is zal muteren naar een nog gevaarlijkere vorm?
Ik denk dat dat in Nederland niet zo snel zou gebeuren.quote:Zou dat op zich een rede kunnen zijn dat vaccinaties verplicht zouden worden gemaakt en als je dat niet doet er geen uitkering verstrekt zou worden terwijl je thuis uitziekt?
Wat je zegt lijkt me volstrekt geloofwaardig en aannemelijk dat is het punt niet.quote:Op maandag 27 juli 2009 19:17 schreef switchboy het volgende:
[..]
Het is dan ook anders dan met de normale jaarlijkse griepgolf. Normaal betreft het namelijk een griepvirus die door antigene drift maar een klein beetje veranderd is. Waardoor 'oude' antistoffen toch nog wat effectiviteit hebben. (hoeveel hang af van hoeveel het virus veranderd is)
[..]
Hangt van de epidemie grote af hier in NL. Als dat uit de klauwen gaat lopen hebben we iig genoeg vaccin in stock om iedereen die een shot wil hiervan te voorzien. Dat heet vooruit plannen. Hope for the best prepare for the worst.
[..]
Hij is nieuw, dit betekend dat bijna iedereen er vatbaar voor is. Hij is van mens op mens overdraagbaar en verspreid zich redelijk snel. We mogen van geluk spreken dat de mortaliteit nog relatief laag is. Dat had erger ui kunnen pakken.
[..]
Nee, maar normaal worden alleen risico groepen ingeënt. Nu zal deze griep vooral jongeren treffen. Hiermee zal je bij een full blown epidemie een hoge uitval hebben in de beroepsbevolking. Waardoor nederland met miljarden aan economische schade kan komen te zitten. De regering wil dit voorkomen door een vaccin aan te bieden.
Chargeren ok, maar je blijft iedere keer met dit soort extreme dingen komen. Het mag ondertussen duidelijk zijn dat dit soort zaken nooit voor zullen komen, dan heb je totale anarchie en dat wil geen enkele regeringquote:Zou dat op zich een rede kunnen zijn dat vaccinaties verplicht zouden worden gemaakt en als je dat niet doet er geen uitkering verstrekt zou worden terwijl je thuis uitziekt?
En dat allemaal gebaseerd op de rantings van een vrouw die ook nog beweert dat die "fema camps" actief gaan over een paar uur en dat de WHO ook daar wat mee te maken heeft. Dit, tegenover uitgebreide, reporduceerbare studies en jarenlange ervaring.quote:Op maandag 27 juli 2009 19:42 schreef slackster het volgende:
[..]
Wat je zegt lijkt me volstrekt geloofwaardig en aannemelijk dat is het punt niet.
Maar om vanuit de complot hoek te spreken, precies het beeld dat je schets is het ultieme systeem om een gehele bevolking aan de naald te krijgen.
Als je dat door berekend naar de toekomst met jaarlijks steeds gevaarlijkere mutaties van de griep die opduiken word het nemen van vaccins uiteindelijk iets vanzelfsprekends
Dit heeft heel sterk de neiging een bepaalde richting uit te gaan en dat is dat je jaarlijks een vaccin moeten nemen omdat er anders niets anders opzit dan zonder inkomen thuis te moeten zitten totdat het gevaar geweken is.
Dan hoef je alleen die vaccins alleen nog te koppelen aan een burgerservicenummer onder een of ander voorwendsel b.v. aangepaste vaccins per leeftijdsgroep of iets in die geest en in dit onderbouwen met allerlei medische mambo jambo waar niemand een hol van begrijpt maar degene die dat wel begrijpen geen seconde media aandacht krijgen.
Dan heb je een prima systeem systeem waarin een toekomstige Pim Fortuyn of ander mondig type al onder de zode zou kunnen liggen voordat hij of zij goed en wel op de brugklas is aangekomen.
Dat is nu precies het schrikbeeld waar de complottisten mee in hun maag zitten.
En alhoewel dit een paranoïde gedachte zou kunnen zijn komt de werkelijkheid wel steeds dichterbij een aantal zaken die jaren terug nog voor die paranoïde waanbeelden zouden kunnen worden aangezien.
Wat is er mis met (eventueel) ieder jaar een vaccinatie te halen tegen een ernstige ziekte?quote:Op maandag 27 juli 2009 19:42 schreef slackster het volgende:
[..]
Wat je zegt lijkt me volstrekt geloofwaardig en aannemelijk dat is het punt niet.
Maar om vanuit de complot hoek te spreken, precies het beeld dat je schets is het ultieme systeem om een gehele bevolking aan de naald te krijgen.
Als je dat door berekend naar de toekomst met jaarlijks steeds gevaarlijkere mutaties van de griep die opduiken word het nemen van vaccins uiteindelijk iets vanzelfsprekends
Dit heeft heel sterk de neiging een bepaalde richting uit te gaan en dat is dat je jaarlijks een vaccin moeten nemen omdat er anders niets anders opzit dan zonder inkomen thuis te moeten zitten totdat het gevaar geweken is.
Dan hoef je alleen die vaccins alleen nog te koppelen aan een burgerservicenummer onder een of ander voorwendsel b.v. aangepaste vaccins per leeftijdsgroep of iets in die geest en in dit onderbouwen met allerlei medische mambo jambo waar niemand een hol van begrijpt maar degene die dat wel begrijpen geen seconde media aandacht krijgen.
Dan heb je een prima systeem systeem waarin een toekomstige Pim Fortuyn of ander mondig type al onder de zode zou kunnen liggen voordat hij of zij goed en wel op de brugklas is aangekomen.
Dat is nu precies het schrikbeeld waar de complottisten mee in hun maag zitten.
En alhoewel dit een paranoïde gedachte zou kunnen zijn komt de werkelijkheid wel steeds dichterbij een aantal zaken die jaren terug nog voor die paranoïde waanbeelden zouden kunnen worden aangezien.
Heeft het geen verhoogde resistentie als je binnen een halfjaar - jaar een vervolgshot haalt? Dat werkt wel zo met Hepatitis-inentingen.quote:al moet ik zeggen dat ik niet precies weet hoe hoog je titer na een jaar is met alleen een vaccinatie en geen doorgemaakte griep
Blijft wonderlijk, het lichaamquote:Op maandag 27 juli 2009 20:06 schreef switchboy het volgende:
Ja, daarmee kan je wel een hogere titer antistoffen bereiken. Daarom wordt deze ook tweemaal toegediend.
En dat is de rede voor het vaccinatie schema tegen HepB
nadeel is alleen dat in de loop van de tijd de titer antistoffen ook weer af zal nemen als er geen reinfectie plaatsvindt.
Extreem? we zijn toch potjandorie en n duppie op de BNW? dit forum puilt toch uit van allerlei exteme toestanden? waarom toch steeds weer op de achterste pootjes zodra het spannend word Draggie? toch nerges voor nodig?quote:Op maandag 27 juli 2009 19:42 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Chargeren ok, maar je blijft iedere keer met dit soort extreme dingen komen.
Een tijd geleden had ik het ook voor onmogelijk gehouden dat je het risico loopt in een sociaal isolement terecht te komen moment dat je verplicht vaccineren niet met veel enthusiasme toejuicht.quote:Het mag ondertussen duidelijk zijn dat dit soort zaken nooit voor zullen komen, dan heb je totale anarchie en dat wil geen enkele regeringook geen eventuele NWO.
quote:
Ja, wij debunkers willen dat vaccineren verplicht wordt, liever gister dan morgen! Als je even je adres PM'ed dan kan ik de blauwhelmen vast op pad sturenquote:Op maandag 27 juli 2009 20:34 schreef slackster het volgende:
Een tijd geleden had ik het ook voor onmogelijk gehouden dat je het risico loopt in een sociaal isolement terecht te komen moment dat je verplicht vaccineren niet met veel enthusiasme toejuicht.
Maar je hoeft alleen maar dit topic terug te lezen en constateren we daar wel zo ongeveer zijn beland met zn allen, kijk en dat vind ik vind ik nou weer 'n typisch voorbeeld van extreem.
Mhoaquote:Op maandag 27 juli 2009 20:46 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dus we moeten verhuizen? Jammer, hier is het overzichtelijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |