Je moet eens weten hoeveel mensen totaal geen benul hebben van hoe alles werktquote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:07 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Mwa, als je niet eens weet hoe je bestanden kan slepen hoor je uberhaupt niet achter een computer thuis.Maar goed, dat is mijn mening.
![]()
quote:Je kan het overigens bij veel MP3 spelers ook gewoon via WMP doen, niet dat dat zo ideaal is, want als ie bestanden gaat converteren staat alles dubbel in je gewone library
Je wilt toch gewoon normaal muziek kunnen luisteren op zo'n ding, en geen gelul met uiterlijk vertoon of gezeik met opladen via usb, of gelul met het verplicht gebruik van een bepaald programma.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:08 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Wat voor specs wil je hebben op je MP3 speler? Het enige wat echt van belang is uiteindelijk de DA converter. En die is behoorlijk goed gebleken bij de iPods. Menig audiofiel gebruikt sowieso al geen MP3 formaat of gebruikt het in combinatie met behoorlijk dure koptelefoons.
Helaas weet ik dat.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:10 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Je moet eens weten hoeveel mensen totaal geen benul hebben van hoe alles werkt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
Begrijp me niet verkeerd; ik ben blij met een vrije markt. Maar ik mag me toch wel verbazen over de (in mijn ogen) verkeerde keuzes van anderen?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:09 schreef Tijdgeest het volgende:
[..]
Waarom maak je je dan wel druk om het verschil tussen een apple en PC? Dat is dan toch ook alleen interresant als jij ermee moet werken of als jij er een moet kopen? Wees blij dat er een vrije markt is en dat de keuze er is om iets anders te kopen dan allemaal hetzelfde.
Niet als je een beetje fatsoenlijke hardware hebt en niet ieder emoticon en toolbar shit erop installeert. Daarbij heb ik vaak zat vastlopers met Firefox op de Mac, vaker dan op Windows in ieder geval, dus dat gaat niet altijd op.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:11 schreef NatteBever het volgende:
Windows applicaties en het OS zelf loopt regelmatig vast.
Wat?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:11 schreef NatteBever het volgende:
Windows applicaties en het OS zelf loopt regelmatig vast.
Ik verbaas me er over dat mensen een koffiezetapparaat kopen van 10 euro terwijl je ook een veel betere kan krijgen voor 20 euro daar hoor je mij toch ook niet over. Als je je over al dat soort dingen druk gaat maken wordt je leven er ook niet leuker op. Post liever iets waar je blij mee bent dan over alles wat kut is.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:12 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd; ik ben blij met een vrije markt. Maar ik mag me toch wel verbazen over de (in mijn ogen) verkeerde keuzes van anderen?
Dat is echt het omgekeerde van wat ik beweer. Leer eens lezen ofzo.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:18 schreef Tijdgeest het volgende:
[..]
Ik verbaas me er over dat mensen een koffiezetapparaat kopen van 10 euro terwijl je ook een veel betere kan krijgen voor 20 euro daar hoor je mij toch ook niet over. Als je je over al dat soort dingen druk gaat maken wordt je leven er ook niet leuker op. Post liever iets waar je blij mee bent dan over alles wat kut is.
Ligt maar net aan je prioriteit.. Sommige mensen nemen genoegen met een lelijke witte kast die doet wat ze willen, andere mensen willen een uiterlijk à la iMac.. En als je ooit met een mac gewerkt hebt moet je gemerkt hebben dat de integratie tussen hard- en software gewoon stukken beter is. Simpelweg omdat het aanbod modellen een stuk beperkter is. Maargoed, dat jij kan leven met een blauw scherm of vastloper per dag is jouw keuze natuurlijkquote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:12 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd; ik ben blij met een vrije markt. Maar ik mag me toch wel verbazen over de (in mijn ogen) verkeerde keuzes van anderen?
Dit is werkelijk waar nog grotere onzin dan waar je hem nu op aanspreekt.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:21 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Maargoed, dat jij kan leven met een blauw scherm of vastloper per dag is jouw keuze natuurlijk![]()
Ach, zolang ik niet dagelijks (zelfs niet maandelijks) een vastloper of blauw scherm zie maak ik me er niet zo'n zorgen om.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:21 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Ligt maar net aan je prioriteit.. Sommige mensen nemen genoegen met een lelijke witte kast die doet wat ze willen, andere mensen willen een uiterlijk à la iMac.. En als je ooit met een mac gewerkt hebt moet je gemerkt hebben dat de integratie tussen hard- en software gewoon stukken beter is. Simpelweg omdat het aanbod modellen een stuk beperkter is. Maargoed, dat jij kan leven met een blauw scherm of vastloper per dag is jouw keuze natuurlijkIemand die vakantiekiekjes maakt met een compactcamera verklaart mensen die met een dikke spiegelreflex rondlopen ook voor gek waarschijnlijk, maar voor die hobbyfotograaf in kwestie is het het geld meer dan waard..
maar dat mag ik toch wel raar vinden? En erachter proberen te komen waarom mensen dat doen?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:26 schreef vahmpcat het volgende:
Is het dan zo moeilijk om te snappen dat het een persoonlijke keus is?
Sommigen willen er iets meer voor betalen omdat het voor HUN er WEL toe doet, TS wil dat niet en dat is en blijft persoonlijk.
*zucht*
Problem solved, slotje!
Ga iets anders doen, de zon schijnt
Hier niet.quote:
quote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:30 schreef Zotheid het volgende:
Apple is de kanker van de industrie, ik gebruik het nu zelf ook maar het is zo kankersnel kapot. Echt WTF, kom op zeg.
Windows is tenminste kwaliteit.
Wat is zo snel kapot? De hardware? Hoe kan Windows garanderen dat de hardware minder snel kapot gaat?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:30 schreef Zotheid het volgende:
Apple is de kanker van de industrie, ik gebruik het nu zelf ook maar het is zo kankersnel kapot. Echt WTF, kom op zeg.
Waarom is de een lekker buiten en zit jij je zo'n zinloze vraag op een forum te posten?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:27 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
maar dat mag ik toch wel raar vinden? En erachter proberen te komen waarom mensen dat doen?
Don't feed the trollquote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:30 schreef Zotheid het volgende:
Lees het dan niet, bosmongoolquote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:32 schreef vahmpcat het volgende:
[..]
Waarom is de een lekker buiten en zit jij je zo'n zinloze vraag op een forum te posten?
Waarom vind de een iets wel smaken en de ander niet?
Waarom vind iemand iets anders mooi?
Waarom hecht iemand waarde aan andere kleding dan jij?
Waarom is iedereen anders?
Eeuwige discussie, het blijft gewoon Persoonlijk.
Word een beetje moe van dit soort klachten, zeker als er al 1000000+ topics over zijn![]()
Slotje!
In mijn geval:quote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:27 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
maar dat mag ik toch wel raar vinden? En erachter proberen te komen waarom mensen dat doen?
Maar een fatsoenlijke fotograaf maakt met een compactcamera betere foto's dan een of andere aap met een spiegelreflex.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:24 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ach, zolang ik niet dagelijks (zelfs niet maandelijks) een vastloper of blauw scherm zie maak ik me er niet zo'n zorgen om.
En nee, mensen met een spiegelreflex verklaar ik niet voor gek. Want die dingen zijn technisch wel een stuk beter dan normale digicams.
Wellicht omdat ie zich verveelt op kantoor....quote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:32 schreef vahmpcat het volgende:
[..]
Waarom is de een lekker buiten en zit jij je zo'n zinloze vraag op een forum te posten?
Kijk, dat is tenminste duidelijk. En bovenstaande "gemakken" vind jij 1000 euro waard?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:33 schreef zovty het volgende:
[..]
In mijn geval:
Ik vind OSX helemaal de bom. Multitouch is ge-fucking-wel-dig. Safari en itunes op OSX supersnel en retestabiel. Nooit, maar dan ook -nooit- gezeik met drivers of updates aan frameworks of al die bekende windows ellende. En ja, ik kan met computers omgaan, ik zit erop zeg maar. OSX is voor mij echt een verademing en heeft het plezier in "computeren" weer teruggebracht.
Het is, als je naar de specs kijkt, een top laptop: 1066Mhz DDR3, LED scherm, flink wat cache op de HD, etc, etc, unibody is rocksolid.
Magsafe connectortje aan je voeding is dope en heeft me nu al een hoop gedoe bespaard (al is het maar dat ik me niet iedere keer het leplazerus schrik als weer iemand over m'n kabeltje struikelt.)
En hij is mooi, echt mooi..
Dus. Daarom.
In mijn geval.
Ja, ik heb mijn nieuwe 17" net een week en na 1 keer vallen is het al kapot. Zo doet de harde schijf het niet meer en moet ik hem nu draaien vanaf een externe schijf.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:32 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Wat is zo snel kapot? De hardware? Hoe kan Windows garanderen dat de hardware minder snel kapot gaat?
Is ook weer zo, maar die kan er dan weer beter mee omgaan en heeft dus geen technische hulpmiddelen nodig die de normale leek wel nodig heeft.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:33 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Maar een fatsoenlijke fotograaf maakt met een compactcamera betere foto's dan een of andere aap met een spiegelreflex.
Ja.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:35 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Kijk, dat is tenminste duidelijk. En bovenstaande "gemakken" vind jij 1000 euro waard?
Het werkt gewoon allemaal veel intuitieverquote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:35 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Kijk, dat is tenminste duidelijk. En bovenstaande "gemakken" vind jij 1000 euro waard?
Geen overtuigend argument voor JOU, en daarom heb jij dus ook geen Mac. Voor andere mensen zijn die argumenten wel overtuigend, en die kopen dus wel een Mac. Is die theorie nou echt zo lastig?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:37 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Maar goed, ik heb nog geen overtuigend argument gehoord waarom ik een mac zou moeten kopen.
Ja, dat is je gevoel. Maar bij Windows bepaal je toch ook echt zelf wat er gebeurt.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:37 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Het werkt gewoon allemaal veel intuitieverEn het OS werkt je niet tegen met vragen als "Weet u het echt, echt, echt zeker?!" Bij OSX heb ik het gevoel dat ik bepaal hoe ik dingen wil doen, Windows denkt dat ie het zelf het beste weet.
Nee, dat niet. Ik probeer het gewoon te begrijpen waarom mensen een mac kopen.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:38 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Geen overtuigend argument voor JOU, en daarom heb jij dus ook geen Mac. Voor andere mensen zijn die argumenten wel overtuigend, en die kopen dus wel een Mac. Is die theorie nou echt zo lastig?
Daarentegen kan ik je wel tientallen argumenten geven om het niet te doen.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:37 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Maar goed, ik heb nog geen overtuigend argument gehoord waarom ik een mac zou moeten kopen.
Alsof ik zo'n hele topic lees, zijn allemaal hetzelfde, als je er ooit 1tje leest weet je toch de reacties.quote:
Om mee te beginnen inderdaad; lang niet alle applicaties werken op een mac.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:39 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Daarentegen kan ik je wel tientallen argumenten geven om het niet te doen.
- Elke keer als ik RCT wil spelen moet ik helemaal omschakelen naar Windows.
Open je eigen topic, mafketelquote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:40 schreef vahmpcat het volgende:
[..]
Alsof ik zo'n hele topic lees, zijn allemaal hetzelfde, als je er ooit 1tje leest weet je toch de reacties.
Waarom een nieuwe starten als er nog maar duizenden anderen zijn met hetzelfde antwoord?
Nieuwe klacht: Mensen die dit soort topics (opnieuw) starten.
Daarom post ik, omdat ik me daar aan erger. Betere klacht als je het mij vraagt.
(en oeh bosmongool, nounou)
Ja.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:35 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Die klacht zou wellicht vernieuwender zijn dan de klacht van dit topicquote:
En koffiepoeder werkt niet in een Senseo.. dus? Is dat een reden om geen Senseo te kopen? Voor iedere Windows app (uitgezonderd de meeste games) is er een prima Mac-alternatief.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:40 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Om mee te beginnen inderdaad; lang niet alle applicaties werken op een mac.
Dat is geen discussie... het is gewoon patat...quote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:42 schreef vahmpcat het volgende:
Zelfs de friet-patat discussie is minder oudDat zegt toch wel wat hoop ik.
Time Machine misschien?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:35 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Ja, ik heb mijn nieuwe 17" net een week en na 1 keer vallen is het al kapot. Zo doet de harde schijf het niet meer en moet ik hem nu draaien vanaf een externe schijf.
En ja, windows heeft speciale filerecoveryprogramma's en back up dingen, die ben ik bij apple nog niet tegengekomen.
Jij hoeft toch helemaal geen Mac te kopen? Als jij het niet prettig vind werken koop je geen Mac. Je moet alleen wel kunnen inzien dat anderen Macs wel prettig vinden werken en er wel graag eentje hebben.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:37 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Daarmee reis je terug in de tijd. Dan kan je jezelf tegen houden om iets doms te doen, wat wel weer chill is natuurlijk.quote:
Nee een veel tofferequote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:45 schreef Cybey het volgende:
[..]
Daarmee reis je terug in de tijd. Dan kan je jezelf tegen houden om iets doms te doen, wat wel weer chill is natuurlijk.
Heb je Back To The Future gezien? Heeft de mac zo'n soort time machine?
Een tijdmachine voor 1000 euro is dan weer niet echt duur natuurlijk. Kan je gewoon terug in de tijd en de juiste nummers opgeven voor wat lotterijenquote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:46 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Nee een veel toffereMet sterretjes enzo, hyperdeluxe!
TS lijkt zich vooral te willen bemoeien met wat andere mensen met _hun_ eigen geld doen...quote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:45 schreef De_Hertog het volgende:
Als jij het niet prettig vind werken koop je geen Mac.
Nee, thank god dat ik geen mac hoef te kopen. Ik heb nog steeds niets gehoord waarom ik 1000 euro meer zou moeten uitgeven aan een pc.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:45 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Jij hoeft toch helemaal geen Mac te kopen? Als jij het niet prettig vind werken koop je geen Mac. Je moet alleen wel kunnen inzien dat anderen Macs wel prettig vinden werken en er wel graag eentje hebben.
Oh, en dat Macs zo veel duurder zijn hangt ook maar af van hoe je het bekijkt. Er bestaat niet zoiets als een goedkope Mac, maar als je alle aspecten meeneemt (dus ook geluidsproductie, formfactor, en batterijduur bij de portables) dan is een Mac helemaal niet duurder.
Ook die criteria, of je dat belangrijk vind of niet, zijn weer persoonlijk, en daarom is een Mac niet voor iedereen, maar wel voor sommigen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |