abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 juni 2011 @ 15:45:48 #154
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_98066542
quote:
14s.gif Op zondag 12 juni 2011 15:43 schreef Pino112 het volgende:
TL;DR.
Doe es in Nederlands samenvatten.
Zo dan? Kun je het zelf samenvatten. :)
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  donderdag 30 juni 2011 @ 08:05:48 #155
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_98855034
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  vrijdag 1 juli 2011 @ 22:11:50 #156
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_98928786
En staat wederom in de finale van Wimbledon en boekte vandaag zijn 20e overwinning op rij. Speelt zondag de tweede Grand Slam finale tegen Djokovic (eerste werd gewonnen afgelopen US Open door Nadal). Speelt zijn 14e finale en staat nu op 10/12.
pi_98964035
Nadal mag hopen op een ietsje mindere dag van djoko om kans te maken, maar wat zal hij weer de hoeken in gestuurd worden ben ik bang
  zondag 3 juli 2011 @ 20:37:24 #158
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_98995407
Einde tijdperk Nadal denk ik. De jaren gaan tellen. 7 jaar toptennis alweer. Roland Garros zie ik hem nog wel pakken maar de rest wordt moeilijker en moeilijker. Hij is trager dan ooit en zijn backhand is een liability in deze vorm. Het is al knap dat hij het zo lang heeft volgehouden (met dank aan zijn oom), genoeg 18-jarige tennissterretjes die vroeg pieken en daarna ineenstorten.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 3 juli 2011 @ 20:42:40 #159
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_98995646
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 20:37 schreef Klopkoek het volgende:
Einde tijdperk Nadal denk ik. De jaren gaan tellen. 7 jaar toptennis alweer. Roland Garros zie ik hem nog wel pakken maar de rest wordt moeilijker en moeilijker. Hij is trager dan ooit en zijn backhand is een liability in deze vorm. Het is al knap dat hij het zo lang heeft volgehouden (met dank aan zijn oom), genoeg 18-jarige tennissterretjes die vroeg pieken en daarna ineenstorten.
Ik vind het wel een snelle conclusie hoor. En het komt impulsief op me over, want je had dit niet gezegd als Nadal vandaag had gewonnen lijkt me. Nadal is nog steeds de op een na beste van de wereld. Zijn service is juist beter geworden en zijn backhand ook, al liep die backhand vandaag natuurlijk voor geen meter.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zondag 3 juli 2011 @ 20:50:46 #160
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_98996043
Zijn backhand is beter geworden? Vreemd, hij komt zwakker op mij over. Wat zorgen baart is zijn verminderde snelheid, een belangrijk onderdeel van zijn spelletje.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 3 juli 2011 @ 20:53:18 #161
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_98996185
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 20:50 schreef Klopkoek het volgende:
Zijn backhand is beter geworden? Vreemd, hij komt zwakker op mij over.
Sinds wanneer dan? Hij kan er aanvallender mee splen. Maar waarop baseer je het, op een bepaalde periode of op was je vandaag hebt gezien?
quote:
Wat zorgen baart is zijn verminderde snelheid, een belangrijk onderdeel van zijn spelletje.
Ja, ik vind hem ook minder snel dan hij geweest is. Aan de andere kant, het is een probleem als hij tegen Dokovic speelt. 90% van het veld kan hij op 70% nog aan.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_98996352
Hoewel ik zijn backhand ook wat minder vind, hij slicet veel meer dan normaal, en niet alleen op gras, is Nadal natuurlijk verre van over. Hij zal sowieso nog slams pakken en minimaal tot de halve finales komen op vrijwel elke Grand Slam.
  zondag 3 juli 2011 @ 20:58:58 #163
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_98996523
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 20:56 schreef TheGeneral het volgende:
Hoewel ik zijn backhand ook wat minder vind, hij slicet veel meer dan normaal, en niet alleen op gras, is Nadal natuurlijk verre van over. Hij zal sowieso nog slams pakken en minimaal tot de halve finales komen op vrijwel elke Grand Slam.
Dus is zijn tijdperk over. Het gaat niet om leeftijd he? Het gaat om de jaren die je mee speelt... Edberg was na zijn 26ste finished, idem dito voor McEnroe.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 3 juli 2011 @ 21:00:44 #164
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_98996608
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 20:53 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Sinds wanneer dan? Hij kan er aanvallender mee splen. Maar waarop baseer je het, op een bepaalde periode of op was je vandaag hebt gezien?
Zijn backhand vond ik in bijv. 2008 gevaarlijker. Hij speelde er vaker mee langs de lijn bijvoorbeeld. Federer heeft zijn backhand nooit zo zwak doen lijken zoals Djokovic al een half jaar doet.

Vond de Nadal van 2010 ondanks zijn drie GS ook al een stuk minder.... (ja klinkt gek met zoveel succes).
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_98997167
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 20:58 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dus is zijn tijdperk over. Het gaat niet om leeftijd he? Het gaat om de jaren die je mee speelt... Edberg was na zijn 26ste finished, idem dito voor McEnroe.
Hoezo? Als je minimaal de halve finale haalt kun je ook de finale halen en dus het toernooi winnen..
pi_98997202
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 21:00 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Zijn backhand vond ik in bijv. 2008 gevaarlijker. Hij speelde er vaker mee langs de lijn bijvoorbeeld. Federer heeft zijn backhand nooit zo zwak doen lijken zoals Djokovic al een half jaar doet.

Vond de Nadal van 2010 ondanks zijn drie GS ook al een stuk minder.... (ja klinkt gek met zoveel succes).
Ja dat vond ik ook, in 2010 heeft Nadal eigenlijk helemaal niet goed gespeeld buiten de GS om...Het piekjaar voor hem was echt 2008, wat fenomenaal speelde hij daar het (bijna) hele jaar rond _O_
Maar dat Nadal nog lang niet over is, werd wel weer duidelijk deze weken hoor. Djokovic is gewoon van uitzonderlijke klasse de laatste tijd...maar ooit zal dat toch eens ophouden, dit kan gewoon niet :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zondag 3 juli 2011 @ 21:20:46 #167
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_98997639
Wat is er uitzonderlijk aan Djokovic? Excuse me maar de enige waarbij is dat ooit zelf live heb gezien was de Federer van eind 2004 tot begin 2006. Dat was seek en destroy.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_98998387
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 21:20 schreef Klopkoek het volgende:
Wat is er uitzonderlijk aan Djokovic? Excuse me maar de enige waarbij is dat ooit zelf live heb gezien was de Federer van eind 2004 tot begin 2006. Dat was seek en destroy.
Maakt niet uit hoe ie het doet, maar 49-1 in de eerste helft van 2011 _O_ _O_
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zondag 3 juli 2011 @ 21:43:57 #169
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_98998895
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 21:12 schreef TheGeneral het volgende:

[..]

Hoezo? Als je minimaal de halve finale haalt kun je ook de finale halen en dus het toernooi winnen..
Is dat zo? Ik vind het nog niet enorm veel zeggen als je de halve finale haalt, want daar komen ze de andere toppers tegen en dan komt het er juist op aan. Ik zie Federer eerder nog tien halve finales op GS'en halen dan nog twee GS'en winnen. Hoe zie jij dat?
pi_98999011
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 21:43 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Is dat zo? Ik vind het nog niet enorm veel zeggen als je de halve finale haalt, want daar komen ze de andere toppers tegen en dan komt het er juist op aan. Ik zie Federer eerder nog tien halve finales op GS'en halen dan nog twee GS'en winnen. Hoe zie jij dat?
Federer?

We hebben het over Nadal.... Hij zegt dat Nadal over is. Ik zeg dat hij sowieso nog de halve finales gaat halen, want maar een enkeling kan hem voor die ronde stoppen. En als je de halve finale haalt, kun je ook finales halen.
pi_98999343
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 21:46 schreef TheGeneral het volgende:

[..]

Federer?

We hebben het over Nadal.... Hij zegt dat Nadal over is. Ik zeg dat hij sowieso nog de halve finales gaat halen, want maar een enkeling kan hem voor die ronde stoppen. En als je de halve finale haalt, kun je ook finales halen.
Tsja, Murray kan ook finales halen, maar dat het hem vrijwel nooit lukt op slams spreekt boekdelen.

Tijdperk Nadal is nog lang niet over, Djokovic is gewoon momenteel uitzonderlijk sterk en zijn angstgegner, maar hem na een half jaar afschrijven is wat onzinnig. Hij speelde Murray nog volledig van de baan.

We zullen het zien als Djokovic zijn momentum begint af te nemen. Nadal speelde nu gewoon niet zijn beste finale ooit en niet zijn beste seizoen ooit, maar daarmee is zijn tijdperk nog niet voorbij.
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_98999492
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 21:51 schreef Morthill het volgende:

[..]

Tsja, Murray kan ook finales halen, maar dat het hem vrijwel nooit lukt op slams spreekt boekdelen.

Tijdperk Nadal is nog lang niet over, Djokovic is gewoon momenteel uitzonderlijk sterk en zijn angstgegner, maar hem na een half jaar afschrijven is wat onzinnig. Hij speelde Murray nog volledig van de baan.

We zullen het zien als Djokovic zijn momentum begint af te nemen. Nadal speelde nu gewoon niet zijn beste finale ooit en niet zijn beste seizoen ooit, maar daarmee is zijn tijdperk nog niet voorbij.
Je begrijpt dat ik aangeef dat ik Nadal nog Grand Slams zie winnen?
pi_98999554
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 21:54 schreef TheGeneral het volgende:

[..]

Je begrijpt dat ik aangeef dat ik Nadal nog Grand Slams zie winnen?
Ja :) begrijp je dat ik zeg dat louter omdat hij halve finales kan halen hij niet per se slams kan winnen?
pi_98999903
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 21:55 schreef Morthill het volgende:

[..]

Ja :) begrijp je dat ik zeg dat louter omdat hij halve finales kan halen hij niet per se slams kan winnen?
Ja dat snap ik, maar voorlopig staat hij de laatste tijd in de finales en er is geen reden waarom dat ineens zou stoppen. Dus kan hij ook gewoon nog Slams winnen.
pi_99000065
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 22:01 schreef TheGeneral het volgende:

[..]

Ja dat snap ik, maar voorlopig staat hij de laatste tijd in de finales en er is geen reden waarom dat ineens zou stoppen. Dus kan hij ook gewoon nog Slams winnen.
Dat zeg ik toch ook niet ;) of ben je gestopt met het lezen van mijn post na de eerste alinea? Je argument vond ik slecht, maar de premisse was ik het wel mee eens zoals vrij duidelijk is uit wat ik zei.
pi_99000338
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 22:03 schreef Morthill het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch ook niet ;) of ben je gestopt met het lezen van mijn post na de eerste alinea? Je argument vond ik slecht, maar de premisse was ik het wel mee eens zoals vrij duidelijk is uit wat ik zei.
Dat begrijp ik. Maar het leek erop alsof jij mijn tekst verkeerd hebt gelezen omdat ik aangeef dat het tijdperk Nadal nog niet voorbij is en jij mij quote en dan gaat uitleggen dat Nadal zijn tijdperk niet voorbij is. Dat vond ik een beetje raar. Daarnaast vind ik het wel een belangrijk feit dat als je zovaak de laatste 4 en laatste 2 hebt gehaald op de laatste Grand Slams dat je dat de komende tijd ook die ook nog zou kunnen halen. Natuurlijk is niks zeker, maar de kans is wel groot.
pi_99000520
Ik snap niet waarom velen zeggen dat Rafa's jaar dit jaar niet goed is. Hij heeft eigenlijk alleen tegen Djoko verloren, en haalt dit jaar nonstop finales in alle toernooien die hij speelt. Dat deed hij vorig jaar niet, en ook nooit eerder. Ik vind het best ongekend wat hij doet, maar wat Djokovic doet is gewoon nog ongelooflijker.

Vorig jaar won Rafa 3 GS, en die 3 mastertitels (op gravel)..maar voor de rest speelde hij echt het hele jaar door waardeloze wedstrijden...nu is hij veel constanter.
  zondag 3 juli 2011 @ 22:52:18 #178
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_99002788
Nadal kan natuurlijk zijn backhand weer terugkrijgen (maar dat die echt goed was dateert van begin 2009 alweer) maar ik zie hem niet weer zijn oude snelheid oppakken.

Omdat het flauw is om een gravelpartij erbij te pakken om dit te onderstrepen doe ik dat niet en verwijs ik naar een partij die hij dik verlies van Federer op een vervelende ondergrond.

Die Nadal is gewoonweg sneller, explosiever en wendbaarder (backhand was toen niet al te sterk, dat leerde hij pas later bij).
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_99002847
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 22:11 schreef Norrage het volgende:
Ik snap niet waarom velen zeggen dat Rafa's jaar dit jaar niet goed is. Hij heeft eigenlijk alleen tegen Djoko verloren, en haalt dit jaar nonstop finales in alle toernooien die hij speelt. Dat deed hij vorig jaar niet, en ook nooit eerder. Ik vind het best ongekend wat hij doet, maar wat Djokovic doet is gewoon nog ongelooflijker.

Vorig jaar won Rafa 3 GS, en die 3 mastertitels (op gravel)..maar voor de rest speelde hij echt het hele jaar door waardeloze wedstrijden...nu is hij veel constanter.
Hij stond vorig jaar ook gewoon in de semi's van Miami en Indian Wells, in de finale van Doha en de World Tour Finales en won het toernooi van Tokyo. Hij had misschien geen geweldig hardcourtseizoen in de States, maar het begin van het seizoen waren zijn prestaties niet veel slechter dan dit seizoen.

Hij speelt m.i. op de slams alleen dit jaar wel een tandje minder dan vorig jaar. In de finale van Parijs tegen Federer liet hij hem toch onnodig in de wedstrijd komen en de eerste wedstrijden waren ver onder zijn normale niveau. Ook Wimbledon moest hij meer opwarmen en tegen Djokovic zie je op het einde ook scheurtjes in zijn spel.

Maar natuurlijk, zijn resultaten liegen er niet op. Hij verloor in Melbourne door een blessure, maar in fitte wedstrijden heeft hij eigenlijk maar twee keer verloren en echt fit was hij volgens mij niet in Doha. Voor de rest is alleen Djokovic dit seizoen beter. Al ben ik erg benieuwd hoe Federer zich met hem kan meten buiten gravel.
  zondag 3 juli 2011 @ 22:58:16 #180
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_99003097
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 22:53 schreef Morthill het volgende:

[..]

Hij stond vorig jaar ook gewoon in de semi's van Miami en Indian Wells, in de finale van Doha en de World Tour Finales en won het toernooi van Tokyo. Hij had misschien geen geweldig hardcourtseizoen in de States, maar het begin van het seizoen waren zijn prestaties niet veel slechter dan dit seizoen.

Hij speelt m.i. op de slams alleen dit jaar wel een tandje minder dan vorig jaar. In de finale van Parijs tegen Federer liet hij hem toch onnodig in de wedstrijd komen en de eerste wedstrijden waren ver onder zijn normale niveau. Ook Wimbledon moest hij meer opwarmen en tegen Djokovic zie je op het einde ook scheurtjes in zijn spel.

Maar natuurlijk, zijn resultaten liegen er niet op. Hij verloor in Melbourne door een blessure, maar in fitte wedstrijden heeft hij eigenlijk maar twee keer verloren en echt fit was hij volgens mij niet in Doha. Voor de rest is alleen Djokovic dit seizoen beter. Al ben ik erg benieuwd hoe Federer zich met hem kan meten buiten gravel.
Was hij dan niet in alle wedstrijden tegen Djokovic fit?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_99003136
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 22:58 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Was hij dan niet in alle wedstrijden tegen Djokovic fit?
Dat was hij wel.
pi_99003249
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 22:53 schreef Morthill het volgende:

[..]

Ja hij kwam niet echt veel verder nu in Miami en IW< maar hij speelde dit jaar wel echt veel beter. Vorig jaar heeft Rafa echt hele hele slechte wedstrijden gespeeld.

Trouwens, even voor de duidelijkheid: Vanaf nu word ik weer een Nadal fan hoor. Ik was erg anti-Nadal de laatste weken, puur omdat ik vond dat voor het imago van het tennis Djoko dit moest winnen (of RG, of Wimby)...hij verdient het na zijn fantastische streak. Als Djoko nu ineens op een GS had verloren was het én onterecht geweest én voornamelijk flauw dat iemand die Rafa kán domineren op een GS weer eens verliest...Nu is het tenminste en beetje in lijn gebleven en nu mag Rafa van mij weer gewoon winnen wat ie kan!

Vamos Rafa!! ^O^
  zondag 3 juli 2011 @ 23:05:18 #183
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_99003501
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 23:00 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ja hij kwam niet echt veel verder nu in Miami en IW< maar hij speelde dit jaar wel echt veel beter. Vorig jaar heeft Rafa echt hele hele slechte wedstrijden gespeeld.

Trouwens, even voor de duidelijkheid: Vanaf nu word ik weer een Nadal fan hoor. Ik was erg anti-Nadal de laatste weken, puur omdat ik vond dat voor het imago van het tennis Djoko dit moest winnen (of RG, of Wimby)...hij verdient het na zijn fantastische streak. Als Djoko nu ineens op een GS had verloren was het én onterecht geweest én voornamelijk flauw dat iemand die Rafa kán domineren op een GS weer eens verliest...Nu is het tenminste en beetje in lijn gebleven en nu mag Rafa van mij weer gewoon winnen wat ie kan!

Vamos Rafa!! ^O^
Dit snap ik niet.

Waarom zou dat slecht voor het imago zijn? Omdat één iemand zou domineren zoals Federer dat deed op de Grandslams (lang niet altijd op de master toernooien)?

En elk toernooi staat gewoon op zich. Resultaten uit het verleden en zeker in mindere toernooien tellen niet. Daarom is het nooit 'onterecht' wanneer iemand zou verliezen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_99003873
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 22:52 schreef Klopkoek het volgende:
Nadal kan natuurlijk zijn backhand weer terugkrijgen (maar dat die echt goed was dateert van begin 2009 alweer) maar ik zie hem niet weer zijn oude snelheid oppakken.

Omdat het flauw is om een gravelpartij erbij te pakken om dit te onderstrepen doe ik dat niet en verwijs ik naar een partij die hij dik verlies van Federer op een vervelende ondergrond.

Die Nadal is gewoonweg sneller, explosiever en wendbaarder (backhand was toen niet al te sterk, dat leerde hij pas later bij).
_O_
Die wedstrijd zeg, ongelooflijk. Was vergeten van het bestaan van die pot. Wel 2 sets, maar wat een hoog niveau was dat _O_
pi_99003933
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 23:05 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dit snap ik niet.

Waarom zou dat slecht voor het imago zijn? Omdat één iemand zou domineren zoals Federer dat deed op de Grandslams (lang niet altijd op de master toernooien)?

En elk toernooi staat gewoon op zich. Resultaten uit het verleden en zeker in mindere toernooien tellen niet. Daarom is het nooit 'onterecht' wanneer iemand zou verliezen.
Nou 2 redenen: die eerste noem je zelf al een beetje (maar het zit wel ietsje anders hoor)..de andere dat Djoko #1 zou zijn terwijl Rafa 3 GS in zijn bezit zou hebben gehad.

En als ik het onterecht noem, is dat meer dat ik het erg jammer had gevonden voor het tennis. Dat er gewoon niemand is die Rafa eens kan aanpakken op een GS.
pi_99005186
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 22:52 schreef Klopkoek het volgende:

Deze Nadal is duidelijk zwakker dan de Nadal die hij nu is. Zijn backhand, zoals je zelf opmerkt, is niets meer dan een slecht/neutraal rally shot, hij zet er 0,0 druk mee. Je ziet gewoon duidelijk hoe een speler hem kan verslaan. Hij zet weinig druk, zelfs zijn forehand is niet altijd gevaarlijk. Federer heeft dan nog een nare backhand-forehand dynamiek, maar er is een reden dat spelers als Gonzalez, Berdych en Blake Nadal tot en met 2007 de baas waren op hardcourt. 2011 Djokovic zou met 2007 Nadal op indoor hardcourt geen enkele moeite hebben.

Nadal was op zijn top in 2008/begin 2009, zelfs de backhand was toen goed. Maar 2010 en 2011 zijn daarna zijn beste jaren, niet de tijd daarvoor.
pi_99008686
Ja het kan verkeren. Stel Nadal won vanmiddag puur door te vechten zoals ie altijd doet en Djokovic zou wat verslappen in begin 4e set en gaan twijfelen. Dan zou zn loopbaan nog steeds een opgaande lijn zijn (ook al weet ie dat zn spel niet dominant genoeg is). Maar dit verlies dreunt door. Geen nummer 1 meer en het besef dat zijn slagenarsenaal niet iedere speler naar achteren drukt.

Voor het tennis is dit geweldig maar een Nadal hoort een Djokovic een pak slaag te geven, of Djoko moet nu dit niveau blijven benaderen volgend jaar. Denk dat deze overwinning van Djokovic ook andere spelers meer vertrouwen geeft in wedstrijden tegen Nadal.
pi_99008805
En wat me echt opviel was dat Nadal heel ver rechts van het midden stond. Minder slagen op je backhand begrijp ik, om je backhand heen lopen maar het hele veld lag totaal open. Djokovic hoefde niet eens winners te slaan maar Nadal vroeg gewoon om een afslachting. Knap hoe ie die scherpe crossballen en ballen langs de lijn nog pakt maar het klopt gewoon niet.

Je ziet het niet vaak in proftennis maar ben toch van mening dat Nadal Djokovic meer uit zn ritme had moeten halen. Ook al had Djokovic in deze vorm ook zonder de rally aan te gaan kunnen winnen. Ballen hoog en diep op zn lichaam spelen, tempowisselingen en dropshots.
  maandag 4 juli 2011 @ 03:57:56 #189
348220 Plus_Ultra
Far from ya Hollywood
pi_99010596
ik heb maar 1 conclusie: Novak redt Federer zijn record van 16 slams
  maandag 4 juli 2011 @ 08:11:10 #190
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_99011366
Op zich heeft Rafa een erg goed half jaar achter de rug. Hij heeft bijna overal de finale gehaald en is alleen 1 speler tegen gekomen die op dit moment heel erg goed is en waar hij vaak van verliest. Van de overige spelers wint hij toch wel redelijk makkelijk.

Of Djoko z'n niveau moet wat omlaag of Rafa moet iets verzinnen waarmee hij Djoko kan verslaan. Het laatste lijkt me het makkelijkste. Toni zal wel iets moois verzinnen voor de US Open. :Y
  maandag 4 juli 2011 @ 08:49:14 #191
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_99011756
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 23:42 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:

[..]

Deze Nadal is duidelijk zwakker dan de Nadal die hij nu is. Zijn backhand, zoals je zelf opmerkt, is niets meer dan een slecht/neutraal rally shot, hij zet er 0,0 druk mee. Je ziet gewoon duidelijk hoe een speler hem kan verslaan. Hij zet weinig druk, zelfs zijn forehand is niet altijd gevaarlijk. Federer heeft dan nog een nare backhand-forehand dynamiek, maar er is een reden dat spelers als Gonzalez, Berdych en Blake Nadal tot en met 2007 de baas waren op hardcourt. 2011 Djokovic zou met 2007 Nadal op indoor hardcourt geen enkele moeite hebben.

Nadal was op zijn top in 2008/begin 2009, zelfs de backhand was toen goed. Maar 2010 en 2011 zijn daarna zijn beste jaren, niet de tijd daarvoor.
Wat bedoel je daarmee?
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 4 juli 2011 @ 09:09:10 #192
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_99012040
Ik vind dit wel heel eerlijk van Nadal. Federer heb ik dat volgens mij nooit horen zeggen over zijn partijen tegen Nadal; of het een goed idee is dat Nadal dit zegt, weet ik niet, maar ik kan het wel waarderen:

quote:
Nadal admits a lack of confidence vs. Djokovic

After losing to new No. 1 Novak Djokovic for the fifth time this year in the Wimbledon final, Rafael Nadal admits that he’s lacking confidence against his rival in the big moments.

"Today my game don't bother him a lot,” Nadal told reporters. "He's playing better than my level. And find solutions, that's what I have to try. When I was healthy, I only lost against him. Probably the mental part is little bit dangerous for me. To win these kind of matches, I have to play well these kind of points [that] can change the match. I didn't play well these moments. That's what happened in Indian Wells, that's what happened in Miami, and that's what happened here. I don't want to count in Madrid and Rome because he played much better than me. And to change to be little bit less nervous than these times, play more aggressive, and all the time be confident with myself. That's what I gonna try next time. If not, I gonna be here explaining the sixth [loss].”

However, Nadal doesn’t believe that Djokovic, who is 48-1 this year can sustain his level of play. "My experience says this level is not forever," Nadal said. "Even for me when I was last year winning three Grand Slams, my level of last year is not forever. Probably the level of Novak of today is not forever."
Bron.

Si senooooooooor. *O*
pi_99012809
quote:
7s.gif Op maandag 4 juli 2011 08:11 schreef jojomen4 het volgende:
Op zich heeft Rafa een erg goed half jaar achter de rug. Hij heeft bijna overal de finale gehaald en is alleen 1 speler tegen gekomen die op dit moment heel erg goed is en waar hij vaak van verliest. Van de overige spelers wint hij toch wel redelijk makkelijk.

Of Djoko z'n niveau moet wat omlaag of Rafa moet iets verzinnen waarmee hij Djoko kan verslaan. Het laatste lijkt me het makkelijkste. Toni zal wel iets moois verzinnen voor de US Open. :Y
Ben benieuwd, hardcourt is niet de favoriete ondergrond van Nadal en een Del Potro zie ik daar nog wel eens Nadal voorbij gaan. Ook voor Federer liggen daar nog kansen, al heeft Nadal daar geen last van. Misschien dat Murray, het Amerikaanse hardcourtseizoen is immers zijn beste, daar ook kan verrassen, al denk ik dat Nadal nog steeds in 4 of 5 sets met hem kan afrekenen.
&lt;@Richardfun&gt; top Morthill ^O^
&lt;@Richardfun&gt; goeie HR, 10x beter dan fliepke
pi_99012840
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 09:09 schreef Federer-fan het volgende:
Ik vind dit wel heel eerlijk van Nadal. Federer heb ik dat volgens mij nooit horen zeggen over zijn partijen tegen Nadal; of het een goed idee is dat Nadal dit zegt, weet ik niet, maar ik kan het wel waarderen:

[..]

Bron.

Si senooooooooor. *O*
Niet verwacht dat Nadal op het mentale vlak geklopt zou worden door welke speler dan ook :o
&lt;@Richardfun&gt; top Morthill ^O^
&lt;@Richardfun&gt; goeie HR, 10x beter dan fliepke
  maandag 4 juli 2011 @ 10:06:54 #195
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_99013049
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 09:57 schreef Morthill het volgende:

[..]

Niet verwacht dat Nadal op het mentale vlak geklopt zou worden door welke speler dan ook :o
Hmm, neem ik eigenlijk ook niet. Maar blijkbaar wel door een speler tegen wiens spel hij geen oplossing heeft.
pi_99013050
Gelukkig!

We hebben toch nog een 'injury excuse' voor Nadal!

quote:
Rafael Nadal Injury: Hairline Fracture Could Knock Wimbledon Runner-Up Out For Weeks
Jul 03 8:28p

According to a report, Rafael Nadal injured his left foot during the fourth round of his Wimbledon match against Juan Martin Del Potro last week, suffering a hairline fracture that could sideline him for about six weeks. If the former world No. 1 is out for six weeks, he won't be able to compete in the Canada Masters or Cincinnati Masters tournaments.

Nadal has been dealing with the injury for at least a week now -- though a MRI showed no damage, he still wondered whether he'd be able to play his quarterfinal match against Mardy Fish. After Sunday's loss, he again expressed less than 100 percent confidence in his future health, saying he wouldn't return to the court until he's completely healthy.

Nadal reportedly used an anesthetic to make it through the match's final set.

pi_99013093
Een hairline fracture? _O-
Zit zijn haar niet goed ofzo? :P
  maandag 4 juli 2011 @ 10:08:38 #198
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_99013096
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 10:06 schreef TheGeneral het volgende:
Gelukkig!

We hebben toch nog een 'injury excuse' voor Nadal!

[..]

_O_ *O*
  maandag 4 juli 2011 @ 10:09:09 #199
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_99013105
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 10:08 schreef Norrage het volgende:
Een hairline fracture? _O-
Zit zijn haar niet goed ofzo? :P
Heb je daar nog nooit van gehoord? Da's gewoon een haarscheurtje (oftewel een klein scheurtje).
pi_99013157
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 10:09 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Heb je daar nog nooit van gehoord? Da's gewoon een haarscheurtje (oftewel een klein scheurtje).
Ik zat even in fed-fan modus :@
pi_99013172
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 09:57 schreef Morthill het volgende:

[..]

Denk niet dat djoko hem op het mentale vlak geklopt heeft, maar juist gewoon op tennisvlak. De mentale voorsprong kwam later en is logisch na die overwinningen.

Denk dat Djoko iig dominant blijft tot RG 2012, en dat die RG bepalend is voor wie daarna dominant is.
  maandag 4 juli 2011 @ 10:14:08 #202
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_99013211
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2011 10:12 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Denk niet dat djoko hem op het mentale vlak geklopt heeft, maar juist gewoon op tennisvlak. De mentale voorsprong kwam later en is logisch na die overwinningen.

[...]
Ja, precies, hij kan Djokovic geen pijn doen met zijn spel en daar wordt hij onzeker van.
  maandag 4 juli 2011 @ 10:14:45 #203
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_99013220
quote:
12s.gif Op maandag 4 juli 2011 10:11 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ik zat even in fed-fan modus :@
_O-
pi_99013280
Overigens zegt Nadal niks over een blessure op zijn Facebook:

quote:
Good morning! Yesterday I couldn't win. I didn't play as well as in previous matches and Djokovic was more successful at key moments.

Now I will rest for a few days, and then start preparing the next tournament.

Thanks for your support! See you soon!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')