abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 juli 2009 @ 02:39:04 #1
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_71169012
Okay, vorige week wezen lunchen met wat collega's. Zit er een meisje bij wat vegetariėr was, dus speciaal voor haar naar een restaurant geweest waar ze ook wat vegetarisch op het menu hadden. Allemaal geen probleem, was een goed restaurant en als ze vegetariėr wil zijn, prima toch?

Het werd ook nog even besproken, en de reden was dat ze het zo zielig vond voor de beesten en hoe ze geslacht werden en dat soort zaken.

Spreek ik haar vandaag toevallig weer bij ons in de bedrijfskantine waar ik even koffie aan het halen was..... Heeft ze het uitgebreid met haar collega over haar twee KATTEN!. Carnivoren dus, vleescheters. Sterker nog, als je een kat groente te eten geeft kotst ie het vanzelf weer uit.

Snapt dat vrouwtje dan niet dat als je kattenvoer koopt, dat wat er IN die blikken zit ook niet echt op een heel dier-vriendelijke manier om het leven is gekomen? Het vlees wat in kattenvoer terecht komt is in ieder geval niet "organisch gevoed" of afkomstig van "scharrelkippen" of zo.....

Klacht: vegetariėrs die vegetariėr zijn omdat ze het zielig vindt voor de dieren die geslacht worden, maar dan wel vleesetende katten houden.

Subklacht: Een goede STEAK is duur.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_71169050
Vegetariėr zijn en kat houden is inderdaad tegenstrijdig maar erger zijn vegetariėrs die hun kat vegetarisch willen voeden en denken dat dat kan.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  dinsdag 21 juli 2009 @ 02:47:43 #3
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_71169070
Ben je helemaal naar Amerika verhuisd, kom je NOG STEEDS van dat soort types tegen!

Waar gaat het heen met deze wereld?!
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_71169073
Vegetarische meisjes zijn doorgaans wel chicks.
Try to be a little bit more like me, and a little bit less like you.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 02:51:11 #5
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_71169084
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 02:48 schreef Peter-Andre het volgende:
  dinsdag 21 juli 2009 @ 02:52:18 #6
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_71169093
Oplossing: De vegetariėr in kwestie in stukjes hakken en aan de kat voeren.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_71169125
Vegetariėrs eten smilies op vorken

Ga weg
  dinsdag 21 juli 2009 @ 03:17:18 #8
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_71169236
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 02:43 schreef trovey het volgende:
Vegetariėr zijn en kat houden is inderdaad tegenstrijdig maar erger zijn vegetariėrs die hun kat vegetarisch willen voeden en denken dat dat kan.
Dat helemaal inderdaad..... En dan vreemd opkijken dat hun katten zoveel braken.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_71169251
en zich afvragen waarom hun kat er zo slecht uitziet.
Optimist tot in de kist
  dinsdag 21 juli 2009 @ 03:25:47 #10
181396 PretKroket
Onßekwaam en doch lekker
pi_71169276
dat soort mensen zijn gay
maar da's logisch
pi_71169281
Vegetariėrs zijn sowieso hypocriet. Planten zijn net zo goed organismes en eieren eet men doorgaans ook lekker op. Ik bedoel, doe het goed of doe het niet.
hula
  dinsdag 21 juli 2009 @ 03:29:36 #12
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71169287
quote:
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 03:32:05 #13
244933 trovey
Nachtoele
pi_71169300
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 03:27 schreef NikkelCobalt het volgende:
Vegetariėrs zijn sowieso hypocriet. Planten zijn net zo goed organismes en eieren eet men doorgaans ook lekker op. Ik bedoel, doe het goed of doe het niet.
Dus helemaal niet eten bedoel je dus....ik weet niet of je daar veel mensen voor kunt porren (behalve een hongerstaker hier en daar).
Optimist tot in de kist
pi_71169356
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 03:32 schreef trovey het volgende:

[..]

Dus helemaal niet eten bedoel je dus....ik weet niet of je daar veel mensen voor kunt porren (behalve een hongerstaker hier en daar).
Water en steen (rijk aan mineralen) kan je gewoon eten/drinken. Er zijn ook andere voedzame stoffen. Fecaliėn bijvoorbeeld.
hula
  dinsdag 21 juli 2009 @ 03:51:38 #15
244933 trovey
Nachtoele
pi_71169382
Water OK, steen...zware twijfel of je dat verwerkt en ontlasting eten is weer een heel ander onderwerp .
Optimist tot in de kist
pi_71169409
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 03:51 schreef trovey het volgende:
Water OK, steen...zware twijfel of je dat verwerkt en ontlasting eten is weer een heel ander onderwerp .
Daarom eet ik ook regelmatig een stukkie vlees. Ben je zelf vegetariėr overigens?
hula
  dinsdag 21 juli 2009 @ 04:08:14 #17
244933 trovey
Nachtoele
pi_71169437
Nee. alhoewel ik geen grote hoeveelheden vlees eet en ook wel eens een dagje oversla. Gewoon geen zin om uitgebreid te koken dus dan maar een soepje en een boterhammetje met ei (of zoiets).
Optimist tot in de kist
pi_71169452
Mijn vrouw is ook vegetarisch. Wij hebben 3 katten en een hond, die allemaal gewoon vlees eten.

Het vegetarisch zijn is voornamelijk een keuze voor jezelf, niet voor mensen/dieren om je heen... Ik snap het wel.. Al zou ik zelf vlees niet makkelijk opgeven
Don't be aroused by my confession, unless you don't give a good goddamn about redemption...
pi_71169466
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 04:08 schreef trovey het volgende:
Nee. alhoewel ik geen grote hoeveelheden vlees eet en ook wel eens een dagje oversla. Gewoon geen zin om uitgebreid te koken dus dan maar een soepje en een boterhammetje met ei (of zoiets).
Oke. Dacht ff checken voor ik hier iemand gigantisch beledig. Feit blijft natuurlijk wel dat het ongezond en hypocriet is.
hula
  dinsdag 21 juli 2009 @ 04:17:44 #20
244933 trovey
Nachtoele
pi_71169467
Als iemand vegtarisch wil eten moet hij/zij dat inderdaad zelf weten, het is een keuze die je voor jezelf kan maken. Helaas heb je altijd wel van de mensen ertussen zitten die het te ver doordrijven en vinden dat hun kat en hond (alhoewel die gedeeltelijk vegetarisch zou kunnen leven) ook vegetarisch moet leven...principe baasje vega...diertje ook. Helaas heb ik het resultaat van zo'n vegetarisch gevoerde kat eens mogen aanschouwen....arm beestje.
Optimist tot in de kist
pi_71169471
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 04:17 schreef trovey het volgende:
Helaas heb ik het resultaat van zo'n vegetarisch gevoerde kat eens mogen aanschouwen....arm beestje.
Ja dat is in feite je reinste dierenmishandeling, om nog even ontopic te reageren.
hula
  dinsdag 21 juli 2009 @ 04:25:02 #22
244933 trovey
Nachtoele
pi_71169481
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 04:16 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]

Oke. Dacht ff checken voor ik hier iemand gigantisch beledig. Feit blijft natuurlijk wel dat het ongezond en hypocriet is.
Ongezond is iets om over te discussieren met een vegetariėr. De vegetariėrs die ik ken weten toch wel zoveel over voedsel dat ze alle voedingstoffen wel binnenkrijgen. Vaak nemen ze eieren van loskopende kippen, biologische melk en vegetarische kaas . Veganisten is een ander verhaal, daar moet je echt heel goed oppassen wat je eet om geen tekorten te krijgen.
Optimist tot in de kist
  dinsdag 21 juli 2009 @ 04:34:55 #23
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_71169508
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 04:12 schreef psychofishy het volgende:
Mijn vrouw is ook vegetarisch. Wij hebben 3 katten en een hond, die allemaal gewoon vlees eten.

Het vegetarisch zijn is voornamelijk een keuze voor jezelf, niet voor mensen/dieren om je heen... Ik snap het wel.. Al zou ik zelf vlees niet makkelijk opgeven
Ik respecteer de keuze ook wel in principe.

Maar ik respecteer de keuze niet als de reden voor het vegetariėr zijn de slechte behandeling van vee/dieren is, en dan er geen enkele moeite mee hebben je katten en hond vlees voor te schotelen wat waarschijnlijk net zo slecht zo niet slechter behandeld is......
-
pi_71169511
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 04:25 schreef trovey het volgende:

[..]

Ongezond is iets om over te discussieren met een vegetariėr. De vegetariėrs die ik ken weten toch wel zoveel over voedsel dat ze alle voedingstoffen wel binnenkrijgen. Vaak nemen ze eieren van loskopende kippen, biologische melk en vegetarische kaas . Veganisten is een ander verhaal, daar moet je echt heel goed oppassen wat je eet om geen tekorten te krijgen.
Nouja, dat (het gezond punt) was de uitkomst van een recentelijk onderzoek. Waarschijnlijk dan een van de zovele die elkaar tegenstrijden. Maar ik ga er even vanuit dat het onderzoek goed gedaan is
hula
pi_71169551
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 02:43 schreef trovey het volgende:
Een kat z'n natuurlijke voedingsstoffen onthouden kan je inderdaad zien als zware dierenmishandeling, zie het als een zeer trage hongerdood. En dan zeker vol walging gaan huilen als het beest een keer het heft in eigen hand neemt en wat vogels de nek omdraait (als ie nog niet te erg verzwakt is dan )
pi_71169569
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 05:15 schreef Henno het volgende:

[..]

Een kat z'n natuurlijke voedingsstoffen onthouden kan je inderdaad zien als zware dierenmishandeling, zie het als een zeer trage hongerdood. En dan zeker vol walging gaan huilen als het beest een keer het heft in eigen hand neemt en wat vogels de nek omdraait (als ie nog niet te erg verzwakt is dan )
In dat geval weersta jij natuurlijk allang elk product uit de bioindustrie, waar de meeste dieren enkel krachtvoer krijgen. In het geval van kuikens betekent dat dat ze met zes weken oud zo onnatuurlijk zwaar zijn dat ze vaak niet meer op hun benen kunnen staan. Dat lijkt me minstens zo erg als een vegetarische kat.
Jesus saves but death prevails.
pi_71169575
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 02:39 schreef maartena het volgende:

Spreek ik haar vandaag toevallig weer bij ons in de bedrijfskantine waar ik even koffie aan het halen was..... Heeft ze het uitgebreid met haar collega over haar twee KATTEN!. Carnivoren dus, vleescheters. Sterker nog, als je een kat groente te eten geeft kotst ie het vanzelf weer uit.

Kijk eens op de verpakking van kattenvoer. Onze kat is gek op sla.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 06:50:19 #28
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_71169652
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 05:43 schreef ColtZ40 het volgende:

Kijk eens op de verpakking van kattenvoer. Onze kat is gek op sla.
Wellicht. Maar een kat, welke een spijsverteringsstelsel heeft dat gebouwd is voor vlees, willen omtoveren in een vegetarische kat...... dat gaat echt niet. Er zit in vrijwel alle kattenvoer gewoon vlees.... van koeien die een pin door de kop kregen geschoten, kippen waar de nek levend wordt afgesneden, etc....

Mijn punt: Als je vegetariėr wil zijn omdat je het zooooo zielig vind voor die arme beestjes, neem dan geen dier dat geslachte arme beestjes eet. Neem dan een papegaai of zo.
-
pi_71169665
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 06:50 schreef maartena het volgende:

[..]

Wellicht. Maar een kat, welke een spijsverteringsstelsel heeft dat gebouwd is voor vlees, willen omtoveren in een vegetarische kat...... dat gaat echt niet. Er zit in vrijwel alle kattenvoer gewoon vlees.... van koeien die een pin door de kop kregen geschoten, kippen waar de nek levend wordt afgesneden, etc....

Mijn punt: Als je vegetariėr wil zijn omdat je het zooooo zielig vind voor die arme beestjes, neem dan geen dier dat geslachte arme beestjes eet. Neem dan een papegaai of zo.
Ik snap je punt.

Maar er zit wel groente in kattenvoer.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 08:03:00 #30
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_71169971
Dat mieppie van de pvdD is er ook zo een... Schijnheilig, noemen we dat.
censuur :O
  dinsdag 21 juli 2009 @ 08:25:07 #31
232301 H.Moody
Holy fuck-nuts!
pi_71170152

Vegetariėrs.

Zeiken over dat ze het zo zielig vinden op de manier waarop dieren afgemaakt worden terwijl dieren in het wild elkaar nog veel groffer afslachten.

Die beesten bijten gewoon elkaars strot door.

Mensen zijn nou eenmaal van nature vleeseters, wij halen ons ijzer daar uit en dat is goed voor je.

Get over yourself.
pi_71170364
Ik ken een vegetarier met katten en die voert hen ook gewoon vlees. Het is idd gewoon zijn persoonlijke keuze om het niet te eten.

En begin me niet over veganisten
  dinsdag 21 juli 2009 @ 08:46:37 #33
96925 gunk77
Zo ik iets ben, ben ik ADO fan
pi_71170409
Logische klacht

Die katten kunnen er niet zelf voor kiezen.... Ik ben ook vega en heb ook 2 katten. Sterker nog, ik zal mijn kinderen (vermoedelijk) ook niet vegetarisch opvoeden. Als ze oud genoeg zijn mogen zij zelf die beslissing maken.

Als ze die beesten wel vegetarisch had opgevoed (wat bij katten niet kan) dan was jij de eerste die had geroepen dat het ook niet goed was geweest, was ze weer te fanatiek geweest en had het iedereen het zielig gevonden voor die beesten.
pi_71170547
Als katten vegetariers zouden kunnen zijn, dan had je wel vegan-brokjes
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  dinsdag 21 juli 2009 @ 09:19:10 #35
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_71170797
Maar kattenvoer wordt onder andere gemaakt van dezelfde koe als waar het biefstukje van de mens vandaan komt dus wanneer je als vegetarier een kat neemt gaat dat eigenlijk tegen je principes in.

Of je moet hem elke dag ine en ruimte zetten mete en vogel... dan is het wel de natuur
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_71170861
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 09:19 schreef MikeyMo het volgende:

Of je moet hem elke dag ine en ruimte zetten mete en vogel... dan is het wel de natuur
Dan neem je als vegetarier natuurlijk alleen maar grasparkieten voor je vegan-kat!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mr. Prolapse 2009
  dinsdag 21 juli 2009 @ 09:22:48 #37
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_71170868
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 08:25 schreef H.Moody het volgende:
[ afbeelding ]

Vegetariėrs.

Zeiken over dat ze het zo zielig vinden op de manier waarop dieren afgemaakt worden terwijl dieren in het wild elkaar nog veel groffer afslachten.

Mensen zijn nou eenmaal van nature vleeseters
Nee.
quote:
, wij halen ons ijzer daar uit en dat is goed voor je.

Get over yourself.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  dinsdag 21 juli 2009 @ 09:27:36 #38
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_71170944
quote:
Helaas bestaan die niet, want meisjes zijn van vlees.
Ok stelletje hokboeren
pi_71175788
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 08:25 schreef H.Moody het volgende:
[ afbeelding ]

Vegetariėrs.

Mensen zijn nou eenmaal van nature vleeseters, wij halen ons ijzer daar uit en dat is goed voor je.

Get over yourself.
Vegetariers zijn meestal iets idealistischer dan alleen geen vlees eten omdat het gemeen is hoor

En mensen zijn omnivoren, geen carnivoren.
pi_71176086
Wij hadden vroeger een buurvrouw die andijvie prakjes kookte voor hun kat, die moest het niet, kwam ze ermee naar ons om te vragen of onze kat dat wel lustte
pi_71176162
quote:
Ja van die schrale hippies die hun vagina eens per week wassen . Jij liever dan ik.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 12:37:36 #42
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_71176194
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 08:03 schreef RemcoDelft het volgende:
Dat mieppie van de pvdD is er ook zo een... Schijnheilig, noemen we dat.
Boeiend, ik zou haar wel geven.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 12:41:23 #43
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_71176325
Wat een kutklacht Ik ben ook vegetarisch én kattenbezitter, big fucking deal. Die beesten hebben het nodig om te overleven dat is heel wat anders. Een mens heeft het niet perse nodig. Appels met peren vergelijken enzo.
Don't mistake my kindness, for weakness.
Op maandag 28 december 2009 21:48 schreef Boomfluisteraar het volgende:
Griekjeee _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Ik aanbid U, o Grote Griekjeee O+ O+ O+ _O_ _O_ _O_ _O_
  dinsdag 21 juli 2009 @ 12:42:04 #44
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_71176345
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 12:36 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Ja van die schrale hippies die hun vagina eens per week wassen . Jij liever dan ik.
Generaliseer anders ff
pi_71176355
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 03:25 schreef PretKroket het volgende:
dat soort mensen zijn gay
maar da's logisch
Wat haat je mijn BF nou
pi_71176358
quote:

[..]

Klopt ja, meisjes als Kirsten Bell

dinsdag 21 juli 2009 @ 12:43:19 #47
248844 Bowlingbal
pi_71176386
quote:

[..]

Onderstaande is een vegetariėr:
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_71176392
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 12:41 schreef griekjeee het volgende:
Wat een kutklacht Ik ben ook vegetarisch én kattenbezitter, big fucking deal. Die beesten hebben het nodig om te overleven dat is heel wat anders. Een mens heeft het niet perse nodig. Appels met peren vergelijken enzo.
Wordt mijn punt ff kk hard onderstreept, in youre face sapstengel
  dinsdag 21 juli 2009 @ 12:44:43 #49
248844 Bowlingbal
pi_71176433
Maar klagen over vegetariėrs die katten hebben is een beetje hetzelfde als klagen dat Greenpeace een boot heeft...

Men probeert een punt te maken, er zit enige, minieme logica in, maar als je het grote plaatje bekijkt slaat dat soort kritiek eigenlijk helemaal nergens op.
- Donald Love
pi_71179466
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 12:44 schreef Bowlingbal het volgende:
Maar klagen over vegetariėrs die katten hebben is een beetje hetzelfde als klagen dat Greenpeace een boot heeft...

Men probeert een punt te maken, er zit enige, minieme logica in, maar als je het grote plaatje bekijkt slaat dat soort kritiek eigenlijk helemaal nergens op.
dat een vegetarier die het punt opvoert dat de bioindustrie vrij grof met dieren omgaat en daarom geen vlees eet (dus een gevoelsreden) en wel de kat vlees voert terwijl die beesten vegetarisch kunnen overleven (al is het voor die beesten geen succes natuurlijk) en dat je weet dat dat vlees op eenzelfde grove manier wordt geprepareerd... maar uit medeleven met je kat dat maar wel door de vingers ziet (gevoelsreden) dat is zo krom als een winkelhaak. gevoelsredenen daar kun je toch niet mee komen aanzetten in een discussie... Nou ja zolang vegetariers zich maar niet de morele superioriteit aanmeten dat ze beter zijn dan vleeseters dan mogen ze van mij alle planten in de wereld opeten.
Does the name Dr Pavlov ring a bell?
  dinsdag 21 juli 2009 @ 14:20:55 #51
248844 Bowlingbal
pi_71179574
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 14:17 schreef steeg het volgende:

[..]

dat een vegetarier die het punt opvoert dat de bioindustrie vrij grof met dieren omgaat en daarom geen vlees eet (dus een gevoelsreden) en wel de kat vlees voert terwijl die beesten vegetarisch kunnen overleven (al is het voor die beesten geen succes natuurlijk) en dat je weet dat dat vlees op eenzelfde grove manier wordt geprepareerd... maar uit medeleven met je kat dat maar wel door de vingers ziet (gevoelsreden) dat is zo krom als een winkelhaak. gevoelsredenen daar kun je toch niet mee komen aanzetten in een discussie... Nou ja zolang vegetariers zich maar niet de morele superioriteit aanmeten dat ze beter zijn dan vleeseters dan mogen ze van mij alle planten in de wereld opeten.
Nee hoor. Een kat eet vlees om te blijven leven. De hoeveelheid vlees die een mens gemiddeld eet, als hij geen vegetariėr is, kan met gemak 90% omlaag zonder echt op de rest van het eten te letten. Pas als je echt vegetariėr wordt moet je niet vergeten om af en toe gevarieerd te eten. Zoals pinda's ofzo.

Overigens ben ik nog nooit -op FOK niet en 'buiten'- een zichzelf superieur voelende vegetariėr tegengekomen.
- Donald Love
pi_71179584
quote:

[..]

Niemand kan zijn idealen tot op het bot doorvoeren, derhalve is iedereen hypocriet.
pi_71179689
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 03:27 schreef NikkelCobalt het volgende:
Beter een beetje goed dan helemaal fout.
Daarbij legt een kip gewoon een ei en hoeft daar niet voor dood.
pi_71179706
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 14:21 schreef Peter-Andre het volgende:

[..]

Niemand kan zijn idealen tot op het bot doorvoeren, derhalve is iedereen hypocriet.
Stand for something or fall for anything.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 14:27:48 #55
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_71179784
quote:

[..]

Katten- die beesten die het verteringssysteem van een vleeseter hebben- kunnen als vegetariėr overleven? Hou toch op man
  dinsdag 21 juli 2009 @ 14:29:07 #56
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_71179829
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 14:20 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Nee hoor. Een kat eet vlees om te blijven leven. De hoeveelheid vlees die een mens gemiddeld eet, als hij geen vegetariėr is, kan met gemak 90% omlaag zonder echt op de rest van het eten te letten. Pas als je echt vegetariėr wordt moet je niet vergeten om af en toe gevarieerd te eten. Zoals pinda's ofzo.

Overigens ben ik nog nooit -op FOK niet en 'buiten'- een zichzelf superieur voelende vegetariėr tegengekomen.
Dat, en bovendien kan een kat zonder niet overleven en een mens wel.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 14:29:37 #57
8369 speknek
Another day another slay
pi_71179853
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 12:44 schreef Bowlingbal het volgende:

Eh nee, want Greenpeace heeft die boot nodig om haar punt te maken; de kat onderstreept niets vegetarisch. Katten worden daarbij 'geproduceerd' omdat er behoefte aan is bij desbetreffende vegetarier, en daarmee vergroot ze het dierenleed.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 14:31:27 #58
248844 Bowlingbal
pi_71179915
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 14:29 schreef speknek het volgende:

[..]

Eh nee, want Greenpeace heeft die boot nodig om haar punt te maken; de kat onderstreept niets vegetarisch. Katten worden daarbij 'geproduceerd' omdat er behoefte aan is bij desbetreffende vegetarier, en daarmee vergroot ze het dierenleed.
Dat is dan ook weer waar. Als mensen vragen of ik een huisdier heb, zeg ik 'nee, ik ben een dierenvriend, niet een persoon die een huisdier houdt'.

Maar de verhouding; de hoeveelheid vlees die een kat eet en de hoeveelheid vlees die de gemiddelde niet-vegetariėr eet geeft uiteraard ook wat weer.
- Donald Love
  dinsdag 21 juli 2009 @ 14:31:38 #59
8369 speknek
Another day another slay
pi_71179922
Overigens kun je er vergif op innemen dat de dieren die ingeblikt als kattenvoedsel belanden heel wat slechter behandeld zijn dan je biefstukje. Hetzelfde is ook altijd het probleem met scharreleieren, ik koop ze wel braaf maar je schiet er geen steek mee op, want elke voedselproducent die ergens ei in verwerkt, gaat echt geen scharreleieren gebruiken.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_71179957
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 14:20 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

daar gaat het toch niet om bowlingbal, het gaat om die niet logische manier van redeneren. met voedingsupplementen kun je zo'n beest vegetarisch laten overleven en hetzelfde geld voor een mens, en vegetariers die uit principe van dierenrechten geen vlees eten maar datzelfde vlees wel aan hun kat voorschotelen zijn krom.

En ik heb voldoende vegetariers gezien die wel denken dat ze moreel superieur zijn en verder bedankt voor je pinda eet advies.

Bedankt ook voor je dooddoener trouwens peter andre, wijze woorden die ik nooit zal vergeten...
pi_71179978
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 14:31 schreef speknek het volgende:
Overigens kun je er vergif op innemen dat de dieren die ingeblikt als kattenvoedsel belanden heel wat slechter behandeld zijn dan je biefstukje. Hetzelfde is ook altijd het probleem met scharreleieren, ik koop ze wel braaf maar je schiet er geen steek mee op, want elke voedselproducent die ergens ei in verwerkt, gaat echt geen scharreleieren gebruiken.
En je punt is derhalve dat je beter je ogen kunt sluitten voor al het onrecht dat dieren aangedaan wordt ipv een standpunt in te nemen en voor jezelf te beslissen geen vlees meer te willen eten?
  dinsdag 21 juli 2009 @ 14:33:06 #62
248844 Bowlingbal
pi_71179979
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 14:32 schreef steeg het volgende:

[..]

daar gaat het toch niet om bowlingbal, het gaat om die niet logische manier van redeneren. met voedingsupplementen kun je zo'n beest vegetarisch laten overleven en hetzelfde geld voor een mens
Nee. Heb jij wel eens kiezen gezien bij een kat?

en

Nogal een verschil, nietwaar?
quote:
, en vegetariers die uit principe van dierenrechten geen vlees eten maar datzelfde vlees wel aan hun kat voorschotelen zijn krom.

En ik heb voldoende vegetariers gezien die wel denken dat ze moreel superieur zijn en verder bedankt voor je pinda eet advies.

Bedankt ook voor je dooddoener trouwens peter andre, wijze woorden die ik nooit zal vergeten...
- Donald Love
  dinsdag 21 juli 2009 @ 14:35:23 #63
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_71180057
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 14:32 schreef steeg het volgende:

[..]

daar gaat het toch niet om bowlingbal, het gaat om die niet logische manier van redeneren. met voedingsupplementen kun je zo'n beest vegetarisch laten overleven en hetzelfde geld voor een mens, en vegetariers die uit principe van dierenrechten geen vlees eten maar datzelfde vlees wel aan hun kat voorschotelen zijn krom.

Ben je aan het trollen of ben je serieus zo dom? Nee een kat kan zo niet overleven.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 14:36:07 #64
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_71180085
quote:
Ja, want helemaal niets is doen is beter dan iets hč
pi_71180148
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 14:27 schreef griekjeee het volgende:

[..]

Katten- die beesten die het verteringssysteem van een vleeseter hebben- kunnen als vegetariėr overleven? Hou toch op man
ja dat kan met voedingssupplementen en vleesvervangers, ook al is dat voor dat beest geen succes, hij geniet er niet van maar hij overleeft wel. lees je voortaan voordat je denkt dat je een punt maakt. maar voer dat beest vooral vlees, ik ben gek op katten en ik hoop dat ze allemaal een fijn leven hebben. ik vind slechts de vegetarier met de argumenten: 'zielig voor dieren in de bioindustrie' die zijn kat vlees geeft van diezelfde bioindustrie krom.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 14:38:10 #66
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_71180153
Ja hoi, ik ben vegetariėr én kattenbezitter. En nu?
  dinsdag 21 juli 2009 @ 14:40:49 #67
15967 Frollo
pi_71180232
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 14:36 schreef griekjeee het volgende:

[..]

Ja, want helemaal niets is doen is beter dan iets hč
Ja, zolang je maar niet hypocriet bent. Want dat is het aller- allerbelangrijkste. Dat je niet hypocriet bent. Je moet jezelf en je omgeving compleet wegcijferen voor je idealen, anders kun je net zo goed niets doen.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 14:41:17 #68
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_71180250
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 14:38 schreef steeg het volgende:

[..]

ja dat kan met voedingssupplementen en vleesvervangers, ook al is dat voor dat beest geen succes, hij geniet er niet van maar hij overleeft wel. lees je voortaan voordat je denkt dat je een punt maakt. maar voer dat beest vooral vlees, ik ben gek op katten en ik hoop dat ze allemaal een fijn leven hebben. ik vind slechts de vegetarier met de argumenten: 'zielig voor dieren in de bioindustrie' die zijn kat vlees geeft van diezelfde bioindustrie krom.
Lees je voortaan in? Ik zal proberen hier serieus op te reageren.
Een kat is geen alles eter en op voedingsupplementen kun je niet overleven. Vlees vervangers zijn van plantaardige producten en daar kįn een beest met het verteringssysteem van een vleeseter simpelweg niet op overleven.
pi_71180265
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 14:38 schreef Frollo het volgende:
Wat krijgt jouw kat te eten?
Mr. Prolapse 2009
pi_71180311
Ik ben vegetarisch en heb een hond, geen probleem als hij een stuk koe te eten krijgt, dat is de aard van het beestje.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 14:44:01 #71
15967 Frollo
pi_71180331
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 14:41 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Wat krijgt jouw kat te eten?
Vleesch, want dat heeft ze nodig en ze is er dol op.

Heel, heel misschien, als je je heel goed inleest, en elke dag uren besteedt aan winkelen en koken, is het niet compleet onmogelijk om katten puur plantaardig te laten eten. Maar dat lijkt me wel erg veel moeite en ik hou mijn leven graag een beetje leuk.
pi_71180525
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 14:43 schreef Peter-Andre het volgende:
Ik ben vegetarisch en heb een hond, geen probleem als hij een stuk koe te eten krijgt, dat is de aard van het beestje.
Ja maar dat is toch krom? Zelf er wel tegen zijn maar je hond datzelfde vlees dan wel geven.
Mr. Prolapse 2009
pi_71180556
Yes ik ben ook hypocriet!

Vegetarier en een kat, die lekker vers vlees krijgt, en van dat bloederige hart enzo, istie dol op!

[ Bericht 0% gewijzigd door Lollifant op 21-07-2009 17:13:03 ]
pi_71180619
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 14:49 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Ja maar dat is toch krom? Zelf er wel tegen zijn maar je hond datzelfde vlees dan wel geven.
Klopt, de industrie waar ik persoonlijk tegen ben geef ik geld door mijn hond te voedden, dat is inderdaad enorm hypocriet. Maar, mijn punt is dan ook meer dat er voor mij geen koeien en schapen hoeven te worden geslacht, ik wil geen vlees eten omdat ik persoonlijk tegen de manier van het hele proces ben van de geboorte, het ophokken en slachtten van een dier.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 14:53:56 #75
15967 Frollo
pi_71180712
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 14:50 schreef Lollifant het volgende:
Goed zo. Hypocrisie is OK. Beter een beetje goed dan helemaal fout, zei Marianne Thieme al.
quote:
Vegetarier en een kat, die lekker vers vlees krijgt, en van dat bloerige hart enzo, istie dol op!
De mijne krijgt gewoon Whiskas en af en toe een visje van de markt of een plakje worst.
pi_71180739
Ja maar bottom-line is dat je er toch nog geld in steekt...dan kun je dus net zo goed zelf ook weer vlees eten (is ook goed voor je )
Mr. Prolapse 2009
pi_71180752
Ik kan vegetariėrs sowieso niet uitstaan. Het is wel lekker makkelijk praten als je groene zooi lekker vind, maar er zijn ook mensen die dat echt helemaal niets vinden.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 14:55:46 #78
15967 Frollo
pi_71180784
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 14:54 schreef Picchia het volgende:
Ik kan vegetariėrs sowieso niet uitstaan. Het is wel lekker makkelijk praten als je groene zooi lekker vind, maar er zijn ook mensen die dat echt helemaal niets vinden.
Nou, dan eet je het niet. Wat is het probleem?
  dinsdag 21 juli 2009 @ 14:56:04 #79
8369 speknek
Another day another slay
pi_71180802
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 14:52 schreef Peter-Andre het volgende:
Maar, mijn punt is dan ook meer dat er voor mij geen koeien en schapen hoeven te worden geslacht
Ja, maar dat hoeft juist wel, omdat je een hond hebt.
pi_71180855
Groene zooi?! Hm whatever.

Nee mijn kat heeft fases waarin hij dingen lust. Op dit moment is het de mousse van Gourmet, maar het kan zijn dat hij dat morgen opeens heel vies vindt, dan krijgt hij weer wat anders!

Maar goed, dat ik voor mezelf beslis dat ik het niet nodig vind om vlees te eten, en dat het voor mij niet hoeft, wil niet zeggen dat mijn kat daar hetzelfde over denkt.
Ik heb het hem niet gevraagd, maar ik ga ervanuit dat hij vlees wil eten dus krijgt hij dat.
pi_71180938
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 14:56 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja, maar dat hoeft juist wel, omdat je een hond hebt.
Nope, er is geen koe die geslacht wordt voor honden, puur overblijfselen van wat jullie niet lusten.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 14:59:39 #82
248844 Bowlingbal
pi_71180956
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 14:59 schreef Peter-Andre het volgende:

[..]

Nope, er is geen koe die geslacht wordt voor honden, puur overblijfselen van wat jullie niet lusten.
Correctie: niet mogen eten. Als in: wettelijk. Organen zijn over het algemeen niet voor mensen toegestaan.
- Donald Love
pi_71180963
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 14:54 schreef Picchia het volgende:
pi_71180994
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 14:59 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Correctie: niet mogen eten.
Van wie niet?
pi_71181032
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 14:59 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Correctie: niet mogen eten. Als in: wettelijk. Organen zijn over het algemeen niet voor mensen toegestaan.
Je bent bekend met Haggis en Frikandellen?
pi_71181045
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 14:41 schreef griekjeee het volgende:

[..]

Lees je voortaan in? Ik zal proberen hier serieus op te reageren.
Een kat is geen alles eter en op voedingsupplementen kun je niet overleven. Vlees vervangers zijn van plantaardige producten en daar kįn een beest met het verteringssysteem van een vleeseter simpelweg niet op overleven.
dit lijkt me dit inderdaad het enige punt waarop we verschillen van mening. Nou lees ik mij zelf uiteraard in: zo lees ik uit publicaties van verschillende experts dat het KAN om je kat zonder vlees te laten overleven zoals deze site http://www.vegepets.info/ verder voer mijn katten vlees en vind ik je persoonlijke aanvallen maar typisch.
pi_71181069
quote:

[..]

Maar dood is dood, he
Mr. Prolapse 2009
pi_71181162
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 15:02 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Maar dood is dood, he
Klopt daarom voer ik mijn hond er ook mee!
pi_71181208
Tip voor vegetariers: Neem een schildpad
scheelt je een schuldgevoel
Mr. Prolapse 2009
  dinsdag 21 juli 2009 @ 15:07:48 #90
15967 Frollo
pi_71181257
Of een

pi_71181258
Alleen een schildpad wandelt niet zo lekker
  dinsdag 21 juli 2009 @ 15:10:31 #92
8369 speknek
Another day another slay
pi_71181369
quote:
Ah ja, en mijn kleine stukje biefstuk zou anders ook weggegooid worden.
pi_71181526
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 15:10 schreef speknek het volgende:

[..]

Ah ja, en mijn kleine stukje biefstuk zou anders ook weggegooid worden.
Sorry, ik mis je punt even
  dinsdag 21 juli 2009 @ 15:32:49 #94
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_71182175
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 15:01 schreef steeg het volgende:

[..]

dit lijkt me dit inderdaad het enige punt waarop we verschillen van mening. Nou lees ik mij zelf uiteraard in: zo lees ik uit publicaties van verschillende experts dat het KAN om je kat zonder vlees te laten overleven zoals deze site http://www.vegepets.info/ verder voer mijn katten vlees en vind ik je persoonlijke aanvallen maar typisch.
Vooral alles geloven op het net. Over alles kun je wel voors- en tegens vinden. De consumptie van soja en melk zijn daar een goed voorbeeld van.
Verder is dit geen persoonlijk aanval, maar ben ik het oneens met je post. Dat jij het ziet als een aanval maakt jou juist erg typisch.
pi_71182222
Ik ben het hierin eens met griekjeee, katten zijn carnivoren.
Mr. Prolapse 2009
  dinsdag 21 juli 2009 @ 15:34:27 #96
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_71182242
Vegetariėrs zouden pas egoļstisch bezig zijn als ze een ander- en dus ook hun huisdier- een standpunt zouden opdringen.
pi_71182301
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 15:34 schreef griekjeee het volgende:
Vegetariėrs zouden pas egoļstisch bezig zijn als ze een ander- en dus ook hun huisdier- een standpunt zouden opdringen.
Amen.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 15:43:41 #98
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_71182580
En voor het hypocriete gedeelte wil ik refereren naar harold and kumar go to white castle:

President: Do you like giving a hand job?
Kumar: Hell no!
President: Well, and do you like getting a hand job?
Kumar: Yeahh
President: Son then you're a fucking hypocrite too!

pi_71182639
Die film was zoveel beter dan het vervolg, wat een matige kutfilm was dat zeg..

btw dat was die wijze George w. Bush he
  dinsdag 21 juli 2009 @ 15:48:54 #100
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_71182743
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 15:45 schreef Peter-Andre het volgende:
Die film was zoveel beter dan het vervolg, wat een matige kutfilm was dat zeg..

btw dat was die wijze George w. Bush he
Deel één ruleert idd al vond ik deel twee ook wel redelijk vermakelijk
pi_71183183
quote:

[..]

Maar dat niet-vegetariers die zich nergens iets van aantrekken daar iets over denken te kunnen zeggen slaat als een tang op een varken. Net zoiets als de Duitse bevolking in WWII die klaagt over de Japanse interneringskampen.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 16:17:06 #102
262799 Bee.
Ploink!
pi_71183782
Onterechte klacht.
Als je ervoor kiest vegetariėr te worden doe je dat voor jezelf, niet voor de rest van je omgeving, en je kat...
Bovendien kunnen mensen best zonder vlees, en katten nu eenmaal niet.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 16:24:04 #103
181396 PretKroket
Onßekwaam en doch lekker
pi_71184072
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 12:42 schreef P.F het volgende:

[..]

Wat haat je mijn BF nou

heeft hij katten dan
pi_71186071
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 16:24 schreef PretKroket het volgende:

[..]

heeft hij katten dan
Ja bij z'n ouders. En daar wil hij vegetarisch kattenvoer voor kopen. Maar ik heb gezegd dat dat niet bestaat.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 17:14:24 #105
181396 PretKroket
Onßekwaam en doch lekker
pi_71186148
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 17:11 schreef P.F het volgende:

[..]

Ja bij z'n ouders. En daar wil hij vegetarisch kattenvoer voor kopen. Maar ik heb gezegd dat dat niet bestaat.
xD owned
pi_71187541
Farts are jazz to assholes
pi_71187736
Altijd dat gezeik over vlees. Je moet gewoon van nature vlees eten. En als je dan niet zo houdt van bio-industrie slachtingen of massatransport (begrijpelijk) dan zijn er tientallen alternatieven van scharrelvlees enzo.
Je zou vegetariėr kunnen zijn om een statement te maken maar eigenlijk slaat dat nergens op omdat je toch niks bereikt. Maar goed, verder aardige lui hoor
  dinsdag 21 juli 2009 @ 18:33:59 #108
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_71188706
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 14:38 schreef Frollo het volgende:
Dat je dan hypocriet bent.... MITS je vegetariėr bent met als reden dat de vleesindustrie beesten slecht behandeld. Als je er geen problemen mee hebt dat koeien voor jouw kat wel een pin door de kop geschoten mogen hebben, dan klopt er iets niet.....

Of is het schuldgevoel alleen aanwezig als je zelf vlees eet, maar niet als je je kat voert?
-
  dinsdag 21 juli 2009 @ 18:37:42 #109
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_71188794
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 16:17 schreef Bee. het volgende:
Onterechte klacht.
Als je ervoor kiest vegetariėr te worden doe je dat voor jezelf, niet voor de rest van je omgeving, en je kat...
Bovendien kunnen mensen best zonder vlees, en katten nu eenmaal niet.
Maar blijkbaar heb je er dus geen problemen mee dat voor je kat WEL de kippen levend de nek wordt afgesneden en koeien een pin door de kop geschoten krijgen.

Tja, als je het om andere redenen doet (er zijn mensen die allergieėn hebben voor bepaalde vleessoorten etc en het gewoon niet lekker door het spijsverteringskanaal gaat), prima..... maar als je vegetariėr bent omdat je van mening bent dat de vleesindustrie beesten verkeerd behandeld..... en dan toch een kat neemt om hem vervolgens blikken kattenvoer uit diezelfde vleesindustrie te voeren..... dan vind je het blijkbaar toch allemaal niet zo erg.
-
  dinsdag 21 juli 2009 @ 19:18:03 #110
262799 Bee.
Ploink!
pi_71190016
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 18:37 schreef maartena het volgende:

[..]

Maar blijkbaar heb je er dus geen problemen mee dat voor je kat WEL de kippen levend de nek wordt afgesneden en koeien een pin door de kop geschoten krijgen.

Tja, als je het om andere redenen doet (er zijn mensen die allergieėn hebben voor bepaalde vleessoorten etc en het gewoon niet lekker door het spijsverteringskanaal gaat), prima..... maar als je vegetariėr bent omdat je van mening bent dat de vleesindustrie beesten verkeerd behandeld..... en dan toch een kat neemt om hem vervolgens blikken kattenvoer uit diezelfde vleesindustrie te voeren..... dan vind je het blijkbaar toch allemaal niet zo erg.
Nou nee, dat zeg ik niet. Ik ben vegetariėr, en ik had toevallig katten. Maar dat betekent niet dat ik het dan minder prettig vind dat er voor hen dieren zijn doodgemaakt. En om dan te zeggen dat vegetariėrs moreel verplicht zijn geen vleesetende dieren in huis te nemen vind ik wat ver gaan. Vlees eten doen ze sowieso wel, of dat nou bij mij thuis is of ergens anders.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 19:22:18 #111
92279 N.icka
Windforce 11
pi_71190146
Ik eet ook geen vlees en heb een kat en een hond.

Hypocriete trut die ik ben
  dinsdag 21 juli 2009 @ 19:24:56 #112
248844 Bowlingbal
pi_71190217
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 18:33 schreef maartena het volgende:

[..]

Dat je dan hypocriet bent.... MITS je vegetariėr bent met als reden dat de vleesindustrie beesten slecht behandeld. Als je er geen problemen mee hebt dat koeien voor jouw kat wel een pin door de kop geschoten mogen hebben, dan klopt er iets niet.....

Of is het schuldgevoel alleen aanwezig als je zelf vlees eet, maar niet als je je kat voert?
Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op.
- Donald Love
pi_71191133
Tering, wat bestaan er eigenlijk veel vegetariėrs
Dacht dat er hooguit een paar op heel Fok zouden zitten.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 19:52:20 #114
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_71191176
quote:
Dit dus.

Mensen die vegetarisch zijn en katten hebben, moeten hun muil houden. Bij de slachterij waar ik werk komen vetgemeste kuikens binnen, die elkaar al bijna half dood hebben gebeten als ze aankomen, en ja, hetgeen wat over blijft (leveers, kippenhartjes, halsjes, kippenmaagjes) wordt ook allemaal door het kattenvoer heen geflikkerd.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 20:15:27 #115
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_71192035
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 19:24 schreef Bowlingbal het volgende:
Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op.
Natuurlijk wel.

Je hebt er problemen mee dat een koe een pin door de kop geschoten wordt, DUS eet je geen vlees...... maar vervolgens neem je wel een kat, en koop je blikken kattenvoer die uit diezelfde vleesindustrie komen.

Dat is ongeveer hetzelfde als zeggen: "Ik koop geen auto, WANT al die uitlaatgassen beschadigen het milieu", en dan wel een motorBOOT kopen waar je elk weekend al diesel-verbrandend mee gaat varen.

Blijkbaar vind je het dan toch niet zooooo erg dat een koe een pin door de kop geschoten krijgt om kattenvoer te maken.
-
  dinsdag 21 juli 2009 @ 20:17:14 #116
262836 Peter-Andre
Andre Peter
pi_71192097
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 19:52 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Dit dus.

Mensen die vegetarisch zijn en katten hebben, moeten hun muil houden. Bij de slachterij waar ik werk komen vetgemeste kuikens binnen, die elkaar al bijna half dood hebben gebeten als ze aankomen, en ja, hetgeen wat over blijft (leveers, kippenhartjes, halsjes, kippenmaagjes) wordt ook allemaal door het kattenvoer heen geflikkerd.
Ja inderdaad, dan kun je beter je bek erover houden dan erover na te denken, wijze woorden.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 20:21:17 #117
262836 Peter-Andre
Andre Peter
pi_71192269
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 20:15 schreef maartena het volgende:

[..]

Natuurlijk wel.

Je hebt er problemen mee dat een koe een pin door de kop geschoten wordt, DUS eet je geen vlees...... maar vervolgens neem je wel een kat, en koop je blikken kattenvoer die uit diezelfde vleesindustrie komen.
Ik heb er problemen mee dat een koe vermoord wordt ja, ik kan er niks aan doen dat de koe vermoord wordt tenzij ik de koe opkoop, het is dus een moreel probleem.

Als ik een kat koop en hem blikvoer geef, dan is de koe die sowieso geslacht zou worden enkel van toepassing omdat ik het pakje koop, er wordt geen koe meer of minder om vermoord.
quote:
Dat is ongeveer hetzelfde als zeggen: "Ik koop geen auto, WANT al die uitlaatgassen beschadigen het milieu", en dan wel een motorBOOT kopen waar je elk weekend al diesel-verbrandend mee gaat varen.

Blijkbaar vind je het dan toch niet zooooo erg dat een koe een pin door de kop geschoten krijgt om kattenvoer te maken.
Nee dit is een dom voorbeeld.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 20:21:25 #118
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_71192275
Ik ben veganist en ik heb een poes
Mijn poes is zelf half-vegetariėr, ik had ooit eens eendagskuikens voor hem gehaald, maar die moest hij niet. Kennelijk vond hij het zielig voor die kuikentjes. Verder steelt hij ook soms eten van mij: hij lust de meeste Tivall- en Valessproducten en hij is ook gek op topping (= veganistische slagroom).
Ik ben niet veganistisch omdat ik het zielig vind voor de dieren, maar omdat het volledige biosysteem door de mens vernietigd is. Nederland heeft 5x zijn eigen oppervlak aan landbouwgronden (waar eerst tropisch regenwoud stond) om veevoer op te verbouwen, omdat Nederlanders vlees bij het ontbijt, vlees op brood, vlees bij het avondeten en vlees 's avonds als snack moeten hebben.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  dinsdag 21 juli 2009 @ 20:23:14 #119
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_71192353
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 19:18 schreef Bee. het volgende:
Nou nee, dat zeg ik niet. Ik ben vegetariėr, en ik had toevallig katten. Maar dat betekent niet dat ik het dan minder prettig vind dat er voor hen dieren zijn doodgemaakt. En om dan te zeggen dat vegetariėrs moreel verplicht zijn geen vleesetende dieren in huis te nemen vind ik wat ver gaan. Vlees eten doen ze sowieso wel, of dat nou bij mij thuis is of ergens anders.
Ik geef alleen aan dat je moralen een beetje verkeerd liggen. Door het niet eten van vlees, worden er inderdaad minder dieren geslacht op gruwelijke wijze. Als je vervolgens wel een kat neemt, dan worden er weer meer dieren geslacht.

Je kunt er ook voor kiezen GEEN kat te nemen. De kattenpopulatie wordt al enigszins onder controle gehouden door castraties etc..... en uiteraard zijn er nog veel te veel katten in asiels etc, maar op de lange termijn is het beter voor de vleesindustrie als vegetariėrs ook geen katten nemen, aangezien daardoor ook de kattenbevolking - uiteindelijk - op natuurlijke wijze afneemt.

Dus ja.... het ligt een beetje aan de reden van het vegetarisch zijn.... zoals gezegd kan dat ook om medische redenen zijn, of omdat je gewoon een tijd lang een bepaald dieet volgt. Maar als je het erg vindt dat beesten op gruwelijke wijze geslacht worden, dan moet je inderdaad geen huisdieren nemen die het gruwelijk slachten van beesten alleen maar in de hand werkt.

Zoals gezegd: Neem een papegaai. Of een schildpad. Houd geiten in de achtertuin. Genoeg vegetarische beesten om uit te kiezen.
-
  dinsdag 21 juli 2009 @ 20:24:33 #120
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_71192407
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 20:21 schreef ouderejongere het volgende:
Mijn poes is zelf half-vegetariėr, ik had ooit eens eendagskuikens voor hem gehaald, maar die moest hij niet. Kennelijk vond hij het zielig voor die kuikentjes.
Jouw poes vindt niks "zielig", dat is de menselijke emotie die jij erbij verzint. Waarschijnlijk vond hij ze gewoon niet lekker ruiken..... en had ie veel liever een sappige muis!
-
  dinsdag 21 juli 2009 @ 20:26:15 #121
262836 Peter-Andre
Andre Peter
pi_71192477
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 20:23 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik geef alleen aan dat je moralen een beetje verkeerd liggen. Door het niet eten van vlees, worden er inderdaad minder dieren geslacht op gruwelijke wijze. Als je vervolgens wel een kat neemt, dan worden er weer meer dieren geslacht.

Je kunt er ook voor kiezen GEEN kat te nemen. De kattenpopulatie wordt al enigszins onder controle gehouden door castraties etc..... en uiteraard zijn er nog veel te veel katten in asiels etc, maar op de lange termijn is het beter voor de vleesindustrie als vegetariėrs ook geen katten nemen, aangezien daardoor ook de kattenbevolking - uiteindelijk - op natuurlijke wijze afneemt.

Dus ja.... het ligt een beetje aan de reden van het vegetarisch zijn.... zoals gezegd kan dat ook om medische redenen zijn, of omdat je gewoon een tijd lang een bepaald dieet volgt. Maar als je het erg vindt dat beesten op gruwelijke wijze geslacht worden, dan moet je inderdaad geen huisdieren nemen die het gruwelijk slachten van beesten alleen maar in de hand werkt.

Zoals gezegd: Neem een papegaai. Of een schildpad. Houd geiten in de achtertuin. Genoeg vegetarische beesten om uit te kiezen.
Je bent in de veronderstelling dat er meer of minder koeien geslacht worden aan de hand van de mens/kat populatie, dat is een misvatting.
pi_71192537
quote:
Ik ben veganist en ik heb een poes
Mijn poes is zelf half-vegetariėr, ik had ooit eens eendagskuikens voor hem gehaald, maar die moest hij niet. Kennelijk vond hij het zielig voor die kuikentjes. Verder steelt hij ook soms eten van mij: hij lust de meeste Tivall- en Valessproducten en hij is ook gek op topping (= veganistische slagroom).
Ik ben niet veganistisch omdat ik het zielig vind voor de dieren, maar omdat het volledige biosysteem door de mens vernietigd is. Nederland heeft 5x zijn eigen oppervlak aan landbouwgronden (waar eerst tropisch regenwoud stond) om veevoer op te verbouwen, omdat Nederlanders vlees bij het ontbijt, vlees op brood, vlees bij het avondeten en vlees 's avonds als snack moeten hebben.
Dat is toch ook lekker?
  dinsdag 21 juli 2009 @ 20:39:36 #123
92279 N.icka
Windforce 11
pi_71193014
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 20:23 schreef maartena het volgende:

[..]

Nee , ik heb een poes en een hond , hartstikke leuke beesten En het zal me aan mijn reet roesten of vleeseters vinden dat mijn moralen een beetje verkeerd liggen
pi_71194691
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 20:15 schreef maartena het volgende:

[..]

Natuurlijk wel.

Maar Maarten, wat jij doet is als auto EN bootbezitter een andere bootbezitter verwijten dat hij teveel uitlaatgassen produceert. Dat lijkt me ook niet echt redelijk.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 21:31:01 #125
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_71194966
Wat is er mis met katten? Hebben een goed leven gehad
  dinsdag 21 juli 2009 @ 22:19:07 #126
232301 H.Moody
Holy fuck-nuts!
pi_71196914
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 14:50 schreef Lollifant het volgende:

Vegetarier en een kat, die lekker vers vlees krijgt, en van dat bloederige hart enzo, istie dol op!
Was dit nou je gefaalde poging om ons misselijk te maken?
pi_71197151
Katten kunnen toch ook gewoon muizen vangen
  dinsdag 21 juli 2009 @ 22:30:22 #128
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_71197368
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 21:24 schreef Shivo het volgende:
Maar Maarten, wat jij doet is als auto EN bootbezitter een andere bootbezitter verwijten dat hij teveel uitlaatgassen produceert. Dat lijkt me ook niet echt redelijk.
Ik klaag er niet over dat mijn auto teveel uitlaatgassen produceert, een essentieel verschil.
-
  dinsdag 21 juli 2009 @ 22:31:44 #129
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_71197418
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 20:26 schreef Peter-Andre het volgende:
Je bent in de veronderstelling dat er meer of minder koeien geslacht worden aan de hand van de mens/kat populatie, dat is een misvatting.
Er worden minder koeien geslacht als er minder vlees wordt gegeten. En Ja, als je de kattenpopulatie weet terug te brengen, en tevens het aantal vegetariers weet te vergroten, dan worden er relatief gezien minder koeien per persoon geslacht.
-
  dinsdag 21 juli 2009 @ 22:45:19 #130
262836 Peter-Andre
Andre Peter
pi_71197966
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 22:31 schreef maartena het volgende:

[..]

Er worden minder koeien geslacht als er minder vlees wordt gegeten. En Ja, als je de kattenpopulatie weet terug te brengen, en tevens het aantal vegetariers weet te vergroten, dan worden er relatief gezien minder koeien per persoon geslacht.
Nee hoor, denk je dat een boer ineens een koe in het weiland oud laat worden als er minder vraag is? Natuurlijk niet, de prijs gaat eerder omlaag.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 22:48:52 #131
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_71198116
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 22:45 schreef Peter-Andre het volgende:
Nee hoor, denk je dat een boer ineens een koe in het weiland oud laat worden als er minder vraag is? Natuurlijk niet, de prijs gaat eerder omlaag.
Mjah, je kunt het proberen goed te praten..... maar het blijft hypocriet als je er geen problemen mee hebt als voor je kattevoer wel een pin door de kop van een koe gejaagd mag worden.

Wellicht heb je wel gelijk wat betreft de economie/vraag/aanbod theorie erachter, maar het blijft natuurlijk krom om als vegetariėr die uit principe geen vlees eet, wel gewoon vleesetende huisdieren te houden.
-
  dinsdag 21 juli 2009 @ 22:50:52 #132
262836 Peter-Andre
Andre Peter
pi_71198195
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 22:48 schreef maartena het volgende:

[..]

Mjah, je kunt het proberen goed te praten..... maar het blijft hypocriet als je er geen problemen mee hebt als voor je kattevoer wel een pin door de kop van een koe gejaagd mag worden.

Wellicht heb je wel gelijk wat betreft de economie/vraag/aanbod theorie erachter, maar het blijft natuurlijk krom om als vegetariėr die uit principe geen vlees eet, wel gewoon vleesetende huisdieren te houden.
Dan verschillen wij daarover van mening.
pi_71199827
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 22:48 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik vind het eerder hypocriet om iemand met principes verwijten te maken over zaken waar je zelf een oogje dicht knijpt omdat het jezelf ten goede komt.
pi_71199914
sommige katten, zoals die van ons eten echt wel groente hoor

Ook vleesch natuurlijk
pi_71200046
vegetarier: check!
kat: check!
vegetarische kat: ehhh... wtf? da kan nie!
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 23:56:11 #136
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_71200645
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 23:34 schreef Shivo het volgende:
Ik vind het eerder hypocriet om iemand met principes verwijten te maken over zaken waar je zelf een oogje dicht knijpt omdat het jezelf ten goede komt.
Ik knijp geen oogje dicht. Ik heb er geen enkel probleem mee dat een koe geslacht wordt om mij van een overheerlijke STEAK te voorzien.

En daar hou ik mijn ogen volledig bij open.
-
  woensdag 22 juli 2009 @ 00:00:31 #137
244933 trovey
Nachtoele
pi_71200799
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 23:36 schreef Markster het volgende:
sommige katten, zoals die van ons eten echt wel groente hoor

Ook vleesch natuurlijk
Ik heb hier een kat die brood, komkommer en meloen eet als hij het te pakken kan krijgen, of hij het goed verteert is een ander verhaal, dus ik hou het toch maar op een goede kwaliteit premium kattenvoeding met zo min mogelijk granen en groenten en probeer hem weg te houden bij de rest (al is dat niet altijd zo makkeljk, als meneer zie dat ik brood pak is hij er als de kippen bij).
Optimist tot in de kist
pi_71202683
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 23:56 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik knijp geen oogje dicht. Ik heb er geen enkel probleem mee dat een koe geslacht wordt om mij van een overheerlijke STEAK te voorzien.

En daar hou ik mijn ogen volledig bij open.
25% van de koeien komt met een gebroken been aan in het slachthuis, doordat er teveel koeien in te kleine ruimtes op transport worden gezet. Is dat dan niet hypocriet? Als je weet wat voor een walgelijk leven zo'n koe of varken heeft gehad, het dan zonder met de ogen te knipperen op te eten?

Wat mij betreft moet Iedereen voor zichzelf bepalen hoe hiermee om te gaan, maar om een vegetarier met een kat (die per saldo minder vlees consumeert dan een niet-vegetarier) dan verwijten te gaan maken vind ik ongepast.
  woensdag 22 juli 2009 @ 01:41:46 #139
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_71203007
katten en honden mogen dood

smerige tyfusbeesten

als iemand een kat of hond in huis heeft, meurt het hele huis
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
pi_71203017
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 01:41 schreef Fortitudo het volgende:

smerige tyfusbeesten

Klopt, elke hond en elke kat stinkt, dat zie jij heel goed.
  woensdag 22 juli 2009 @ 08:28:40 #141
248844 Bowlingbal
pi_71204592
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 22:25 schreef P.F het volgende:
Katten kunnen toch ook gewoon muizen vangen
En dit natuurlijk.

Een kat hóeft niet dat ingeblikte voedsel te eten. Een kat kan in een beetje buitenwijk of bij een vrijstaand huis ook gewoon overleven door zelf muizen te vangen. Dan is een bakje melk op zijn tijd genoeg.
- Donald Love
  woensdag 22 juli 2009 @ 09:31:23 #142
8369 speknek
Another day another slay
pi_71205552
Eh ja, een bakje melk is een goede manier om je kat ziek te krijgen. En katten hechten zich aan de persoon die ze eten geeft, dus als je ze geen eten geeft wordt het zo'n zootje op straat met straatkatten.
  woensdag 22 juli 2009 @ 09:36:26 #143
8369 speknek
Another day another slay
pi_71205655
quote:
Kennelijk vond hij het zielig voor die kuikentjes.
Ahahahaha een kat die iets zielig vindt. En daarna wel een half uur lang een uitgeputte muis martelen.
  woensdag 22 juli 2009 @ 11:31:32 #144
262799 Bee.
Ploink!
pi_71208642
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 20:26 schreef Peter-Andre het volgende:

[..]

woensdag 22 juli 2009 @ 16:19:31 #145
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_71218852
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 01:17 schreef Shivo het volgende:
25% van de koeien komt met een gebroken been aan in het slachthuis, doordat er teveel koeien in te kleine ruimtes op transport worden gezet. Is dat dan niet hypocriet? Als je weet wat voor een walgelijk leven zo'n koe of varken heeft gehad, het dan zonder met de ogen te knipperen op te eten?
Ik koop zonder schaamte vlees in de supermarkt, en gooi het zonder schaamte op de BBQ, geheel op de hoogte van de erbarmelijke omstandigheden waarin mijn gehaktballen om het leven zijn gekomen. Ik zou het eerder hypocriet vinden als je vlees koopt terwijl je er WEL voor schaamt.
-
  woensdag 22 juli 2009 @ 16:31:32 #146
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_71219350
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 22:45 schreef Peter-Andre het volgende:

[..]

Ja maar als die dood is zal hij geen nieuw kalf bij de fokkerij bestellen.
pi_71228643
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 01:41 schreef Fortitudo het volgende:

smerige tyfusbeesten

wat een onzin.

Katten ruik je echt niet hoor, alleen als ze net gescheten hebben, maar dat is bij ons niet anders
  woensdag 22 juli 2009 @ 21:13:46 #148
248844 Bowlingbal
pi_71228817
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 21:08 schreef Markster het volgende:

[..]

wat een onzin.

Katten ruik je echt niet hoor, alleen als ze net gescheten hebben, maar dat is bij ons niet anders
Katten moet je daarom ook een tuintje geven. Zodat ze lekker ergens kunnen graven, daarin schijten om dat vervolgens dicht te gooien. Fatsoenlijke beesten.
- Donald Love
pi_71229001
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 21:13 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Katten moet je daarom ook een tuintje geven. Zodat ze lekker ergens kunnen graven, daarin schijten om dat vervolgens dicht te gooien. Fatsoenlijke beesten.
Woon in een flat, dus dat gaat lastig. Maar de kattebakken voldoen prima
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')