quote:Op dinsdag 21 juli 2009 02:48 schreef Peter-Andre het volgende:
Vegetarische meisjes zijn doorgaans wel chicks.
Dat helemaal inderdaad..... En dan vreemd opkijken dat hun katten zoveel braken.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 02:43 schreef trovey het volgende:
Vegetariėr zijn en kat houden is inderdaad tegenstrijdig maar erger zijn vegetariėrs die hun kat vegetarisch willen voeden en denken dat dat kan.
quote:Op dinsdag 21 juli 2009 02:48 schreef Peter-Andre het volgende:
Dus helemaal niet eten bedoel je dus....ik weet niet of je daar veel mensen voor kunt porren (behalve een hongerstaker hier en daar).quote:Op dinsdag 21 juli 2009 03:27 schreef NikkelCobalt het volgende:
Vegetariėrs zijn sowieso hypocriet. Planten zijn net zo goed organismes en eieren eet men doorgaans ook lekker op. Ik bedoel, doe het goed of doe het niet.
Water en steen (rijk aan mineralen) kan je gewoon eten/drinken. Er zijn ook andere voedzame stoffen. Fecaliėn bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 03:32 schreef trovey het volgende:
[..]
Dus helemaal niet eten bedoel je dus....ik weet niet of je daar veel mensen voor kunt porren (behalve een hongerstaker hier en daar).
Daarom eet ik ook regelmatig een stukkie vlees.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 03:51 schreef trovey het volgende:
Water OK, steen...zware twijfel of je dat verwerkt en ontlasting eten is weer een heel ander onderwerp.
Oke. Dacht ff checken voor ik hier iemand gigantisch beledig. Feit blijft natuurlijk wel dat het ongezond en hypocriet is.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 04:08 schreef trovey het volgende:
Nee. alhoewel ik geen grote hoeveelheden vlees eet en ook wel eens een dagje oversla. Gewoon geen zin om uitgebreid te koken dus dan maar een soepje en een boterhammetje met ei (of zoiets).
Ja dat is in feite je reinste dierenmishandeling, om nog even ontopic te reageren.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 04:17 schreef trovey het volgende:
Helaas heb ik het resultaat van zo'n vegetarisch gevoerde kat eens mogen aanschouwen....arm beestje.
Ongezond is iets om over te discussieren met een vegetariėr. De vegetariėrs die ik ken weten toch wel zoveel over voedsel dat ze alle voedingstoffen wel binnenkrijgen. Vaak nemen ze eieren van loskopende kippen, biologische melk en vegetarische kaas . Veganisten is een ander verhaal, daar moet je echt heel goed oppassen wat je eet om geen tekorten te krijgen.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 04:16 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Oke. Dacht ff checken voor ik hier iemand gigantisch beledig. Feit blijft natuurlijk wel dat het ongezond en hypocriet is.
Ik respecteer de keuze ook wel in principe.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 04:12 schreef psychofishy het volgende:
Mijn vrouw is ook vegetarisch. Wij hebben 3 katten en een hond, die allemaal gewoon vlees eten.
Het vegetarisch zijn is voornamelijk een keuze voor jezelf, niet voor mensen/dieren om je heen... Ik snap het wel.. Al zou ik zelf vlees niet makkelijk opgeven
Nouja, dat (het gezond punt) was de uitkomst van een recentelijk onderzoek. Waarschijnlijk dan een van de zovele die elkaar tegenstrijden. Maar ik ga er even vanuit dat het onderzoek goed gedaan isquote:Op dinsdag 21 juli 2009 04:25 schreef trovey het volgende:
[..]
Ongezond is iets om over te discussieren met een vegetariėr. De vegetariėrs die ik ken weten toch wel zoveel over voedsel dat ze alle voedingstoffen wel binnenkrijgen. Vaak nemen ze eieren van loskopende kippen, biologische melk en vegetarische kaas . Veganisten is een ander verhaal, daar moet je echt heel goed oppassen wat je eet om geen tekorten te krijgen.
Een kat z'n natuurlijke voedingsstoffen onthouden kan je inderdaad zien als zware dierenmishandeling, zie het als een zeer trage hongerdood. En dan zeker vol walging gaan huilen als het beest een keer het heft in eigen hand neemt en wat vogels de nek omdraaitquote:Op dinsdag 21 juli 2009 02:43 schreef trovey het volgende:
Vegetariėr zijn en kat houden is inderdaad tegenstrijdig maar erger zijn vegetariėrs die hun kat vegetarisch willen voeden en denken dat dat kan.
In dat geval weersta jij natuurlijk allang elk product uit de bioindustrie, waar de meeste dieren enkel krachtvoer krijgen. In het geval van kuikens betekent dat dat ze met zes weken oud zo onnatuurlijk zwaar zijn dat ze vaak niet meer op hun benen kunnen staan. Dat lijkt me minstens zo erg als een vegetarische kat.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 05:15 schreef Henno het volgende:
[..]
Een kat z'n natuurlijke voedingsstoffen onthouden kan je inderdaad zien als zware dierenmishandeling, zie het als een zeer trage hongerdood. En dan zeker vol walging gaan huilen als het beest een keer het heft in eigen hand neemt en wat vogels de nek omdraait(als ie nog niet te erg verzwakt is dan
)
quote:Op dinsdag 21 juli 2009 02:39 schreef maartena het volgende:
Spreek ik haar vandaag toevallig weer bij ons in de bedrijfskantine waar ik even koffie aan het halen was..... Heeft ze het uitgebreid met haar collega over haar twee KATTEN!. Carnivoren dus, vleescheters. Sterker nog, als je een kat groente te eten geeft kotst ie het vanzelf weer uit.
Wellicht. Maar een kat, welke een spijsverteringsstelsel heeft dat gebouwd is voor vlees, willen omtoveren in een vegetarische kat...... dat gaat echt niet. Er zit in vrijwel alle kattenvoer gewoon vlees.... van koeien die een pin door de kop kregen geschoten, kippen waar de nek levend wordt afgesneden, etc....quote:Op dinsdag 21 juli 2009 05:43 schreef ColtZ40 het volgende:
Kijk eens op de verpakking van kattenvoer. Onze kat is gek op sla.![]()
Ik snap je punt.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 06:50 schreef maartena het volgende:
[..]
Wellicht. Maar een kat, welke een spijsverteringsstelsel heeft dat gebouwd is voor vlees, willen omtoveren in een vegetarische kat...... dat gaat echt niet. Er zit in vrijwel alle kattenvoer gewoon vlees.... van koeien die een pin door de kop kregen geschoten, kippen waar de nek levend wordt afgesneden, etc....
Mijn punt: Als je vegetariėr wil zijn omdat je het zooooo zielig vind voor die arme beestjes, neem dan geen dier dat geslachte arme beestjes eet. Neem dan een papegaai of zo.
Dan neem je als vegetarier natuurlijk alleen maar grasparkieten voor je vegan-kat!quote:Op dinsdag 21 juli 2009 09:19 schreef MikeyMo het volgende:
Of je moet hem elke dag ine en ruimte zetten mete en vogel... dan is het wel de natuur
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
Nee.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 08:25 schreef H.Moody het volgende:
[ afbeelding ]
Vegetariėrs.
Zeiken over dat ze het zo zielig vinden op de manier waarop dieren afgemaakt worden terwijl dieren in het wild elkaar nog veel groffer afslachten.
Die beesten bijten gewoon elkaars strot door.![]()
Mensen zijn nou eenmaal van nature vleeseters
quote:, wij halen ons ijzer daar uit en dat is goed voor je.
Get over yourself.
Helaas bestaan die niet, want meisjes zijn van vlees.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 02:48 schreef Peter-Andre het volgende:
Vegetariers zijn meestal iets idealistischer dan alleen geen vlees eten omdat het gemeen is hoorquote:Op dinsdag 21 juli 2009 08:25 schreef H.Moody het volgende:
[ afbeelding ]
Vegetariėrs.
Zeiken over dat ze het zo zielig vinden op de manier waarop dieren afgemaakt worden terwijl dieren in het wild elkaar nog veel groffer afslachten.
Die beesten bijten gewoon elkaars strot door.![]()
Mensen zijn nou eenmaal van nature vleeseters, wij halen ons ijzer daar uit en dat is goed voor je.
Get over yourself.
Ja van die schrale hippies die hun vagina eens per week wassenquote:Op dinsdag 21 juli 2009 02:48 schreef Peter-Andre het volgende:
Boeiend, ik zou haar wel geven.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 08:03 schreef RemcoDelft het volgende:
Dat mieppie van de pvdD is er ook zo een... Schijnheilig, noemen we dat.
Generaliseer anders ffquote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:36 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja van die schrale hippies die hun vagina eens per week wassen. Jij liever dan ik.
Wat haat je mijn BF nouquote:Op dinsdag 21 juli 2009 03:25 schreef PretKroket het volgende:
dat soort mensen zijn gay
maar da's logisch
Klopt ja, meisjes als Kirsten Bellquote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:36 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja van die schrale hippies die hun vagina eens per week wassen. Jij liever dan ik.
Onderstaande is een vegetariėr:quote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:36 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Wordt mijn punt ff kk hard onderstreept, in youre face sapstengelquote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:41 schreef griekjeee het volgende:
Wat een kutklachtIk ben ook vegetarisch én kattenbezitter, big fucking deal. Die beesten hebben het nodig om te overleven dat is heel wat anders. Een mens heeft het niet perse nodig. Appels met peren vergelijken enzo.
dat een vegetarier die het punt opvoert dat de bioindustrie vrij grof met dieren omgaat en daarom geen vlees eet (dus een gevoelsreden) en wel de kat vlees voert terwijl die beesten vegetarisch kunnen overleven (al is het voor die beesten geen succes natuurlijk) en dat je weet dat dat vlees op eenzelfde grove manier wordt geprepareerd... maar uit medeleven met je kat dat maar wel door de vingers ziet (gevoelsreden) dat is zo krom als een winkelhaak. gevoelsredenen daar kun je toch niet mee komen aanzetten in een discussie... Nou ja zolang vegetariers zich maar niet de morele superioriteit aanmeten dat ze beter zijn dan vleeseters dan mogen ze van mij alle planten in de wereld opeten.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:44 schreef Bowlingbal het volgende:
Maar klagen over vegetariėrs die katten hebben is een beetje hetzelfde als klagen dat Greenpeace een boot heeft...
Men probeert een punt te maken, er zit enige, minieme logica in, maar als je het grote plaatje bekijkt slaat dat soort kritiek eigenlijk helemaal nergens op.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |