I Love You Man (2009)![]()
Peter Klaven is een succesvolle makelaar die trouwplannen maakt met zijn droomvrouw Zooëy. Tot zijn schrik komt hij er achter dat hij eigenlijk geen goede vriend heeft die hij als getuige kan vragen. Peter gaat onmiddellijk aan de slag om dit recht te zetten. Hij stort zich in een aantal bizarre en potsierlijke “man-dates,” tot hij Sydney Fife (Jason Segel) ontmoet, een charmante, eigenzinnige vent met wie hij meteen al goed kan opschieten. Maar hoe hechter hun band wordt, hoe slechter Peters relatie met Zooëy wordt en hij moet steeds vaker kiezen tussen thuis bij zijn verloofde blijven of lekker gaan stappen en bier drinken met zijn nieuwe beste vriend...
Ik had geen verwachtingen bij deze film, ik was bij iemand thuis om film te kijken, dus goed laat maar komen. Meestal ben ik niet van de komedies. Meestal scharen ze zich al snel achter de clichématige puberale grappen, maar bij deze film valt het nog enigzins mee. Ik heb me zelf enigzins kunnen betrappen op wat *geproest terwijl ik toastjes aan het verorberen was, terwijl er weer een grap gemaakt werd en dat gebeurd maar weinig. Dat er goede chemie was tussen Paul Rudd en Jason Segel in de film was duidelijk te merken, deze 2 heren zijn vaker elkaars tegenspelers geweest en het blijft me opvallen dat ze elkaar telkens goed aanvullen met hun teksten (ik heb het idee dat veel hun werk ook gewoon improvisatie is met elkaar). De titel komt misschien ietwat nichterig over, maar als je de film ziet zul je gauw een andere conclusie trekken..
Verder was de muziek ook wel oké. Ik heb vroeger veel
Rush geluisterd, toch grappig om het in deze film weer tegen te komen. Kleine cameo van Lou Ferrigno (The originele TV Hulk), was ook goed verwerkt in de film.
Helaas zaten er ook wel weer van die standaard Amerikaanse grappen in waarvan je denkt tja, waarschijnlijk moet je daar Amerikaan voor zijn om het leuk te vinden.
Niet super, maar voor een komedie scoort ie toch wel hoger dan gemiddeld. Gewoon een lekkere fijne feel-good movie voor om thuis op de bank te bekijken met je vriendin of wat vrienden
IMDB: 7,7/10
Mijn score: 7,5/10
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...