Join the club.. Ik ben dan blank, maar zwart geschapenquote:Op maandag 20 juli 2009 21:56 schreef Simone86 het volgende:
Hoi allemaal,
Ik ben Simone, 23, nieuw hier en kom uit Almere.
Ik heb sinds 2 weken een vriend, maar durf dit tegen niemand te vertellen. Hij is nl. zwart en ik ben wit. Mijn familie praat eigenlijk best wel negatief over gekleurde mensen. Voorheen deed ik hier ook wel een beetje aan mee, omdat ik niet beter wist.
Vraag is: hoe ga ik hiermee om???
En wat tips hoe ik dit aan m'n ouders ga vertellen???????
Hij is zo lekker!!
WTF is KLB??? Ben net nieuw hier vandaar......quote:Op maandag 20 juli 2009 21:58 schreef L.no het volgende:
Ik zou dit niet in KLB plaatsen.
Mja, nergens voor te schamen toch. Gewoon doen als je echt gek op hem bent.
Ik ben blank en heb ook een grote piemel.quote:Op maandag 20 juli 2009 22:03 schreef Acinonyx het volgende:
[..]
Vind je dat nou omdat je echt verliefd op die gast bent, of alleen omdat negers een grote piemel hebben ?
Klaagbaak. Er zijn verschillende subforums. Mja, hij werd toch verplaatst.quote:Op maandag 20 juli 2009 22:07 schreef Simone86 het volgende:
[..]
WTF is KLB??? Ben net nieuw hier vandaar......
Ga eens oordelen hoe de persoon is ipv van zo'n oordeel geven. Beter dat dan stiekem daten omdat je ouders niet de moeite nemen om m te accepteren zonder echt te zien wie hij is.quote:Op maandag 20 juli 2009 22:07 schreef Frasier het volgende:
[..]
Ik ben blank en heb ook een grote piemel.
Ik zou er trouwens als ouder ook niet vrolijk van worden als m'n dochter met een neger thuis zou komen. Slecht toekomstperspectief en zo, en je wil toch het beste voor je kind.
O dus je ouders vinden het oke nu, woon je nog thuis??quote:Op maandag 20 juli 2009 22:00 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Join the club.. Ik ben dan blank, maar zwart geschapen
Maar goed, mijn dushi is ook donker.. Ouders zijn over het algemeen ook geen fan van buitenlanders (vooral Marokkanen/turken) maar goed. Alles is goed verlopen.. Ze vinden het nu ok..
Woon thuis, heb 2 uitwonende zussen. Die vinden het ook goed. Die zijn gelukkig niet zo kortzichtig als Frasierquote:Op maandag 20 juli 2009 22:09 schreef Simone86 het volgende:
[..]
O dus je ouders vinden het oke nu, woon je nog thuis??
Ik heb 2 oudere broers en ik denk dat die gek worden!!!
Ik kom oorspronkelijk uit een klein dorpje in de buurt van Almere. Ik vind het moeilijk om met hem door het dorp te lopen enzo. Misschien is het ook wel wennen omdat ik net een relatie van 3 jaar achter de rug heb.quote:Op maandag 20 juli 2009 22:11 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Woon thuis, heb 2 uitwonende zussen. Die vinden het ook goed. Die zijn gelukkig niet zo kortzichtig als Frasier
Moeilijk om door het dorp te lopen? Omdat er voornamelijk meer blanke mensen zijn?quote:Op maandag 20 juli 2009 22:15 schreef Simone86 het volgende:
[..]
Ik kom oorspronkelijk uit een klein dorpje in de buurt van Almere. Ik vind het moeilijk om met hem door het dorp te lopen enzo. Misschien is het ook wel wennen omdat ik net een relatie van 3 jaar achter de rug heb.
Maar heeft het lang geduurd voordat je ouders jou vriendin accepteerde?
Ik wil best moeite nemen 'm te leren kennen mits hij een opleiding volgt en dergelijke. Een straat-neger is bijv. op voorhand al kansloos. Je wilt toch het beste voor je kind?quote:Op maandag 20 juli 2009 22:09 schreef L.no het volgende:
[..]
Klaagbaak. Er zijn verschillende subforums. Mja, hij werd toch verplaatst.
[..]
Ga eens oordelen hoe de persoon is ipv van zo'n oordeel geven. Beter dat dan stiekem daten omdat je ouders niet de moeite nemen om m te accepteren zonder echt te zien wie hij is.
Hoezo? Als ie bijvoorbeeld een goede opleiding heeft?quote:Op maandag 20 juli 2009 22:18 schreef Frasier het volgende:
[..]
Ik wil best moeite nemen 'm te leren kennen, maar een straat-neger is bijv. op voorhand al kansloos. Je wilt toch het beste voor je kind?
Mwah, was beetje bang om het te vertellen in het begin, maar ze deden er niet echt moeilijk over. Ze vinden het belangrijk dat ik gelukkig ben, en dat ze in het gezin past. Verder moet ze een beetje weten wat ze wilt. In ieder geval niet lui zijn. Ik woon in een dorp met 11.000 inwoners, waar amper buitenlanders wonen. Tja, touch luck. Accepteer het maar, en anders doe je het niet. Heb je alleen jezelf mee..quote:Op maandag 20 juli 2009 22:15 schreef Simone86 het volgende:
[..]
Ik kom oorspronkelijk uit een klein dorpje in de buurt van Almere. Ik vind het moeilijk om met hem door het dorp te lopen enzo. Misschien is het ook wel wennen omdat ik net een relatie van 3 jaar achter de rug heb.
Maar heeft het lang geduurd voordat je ouders jou vriendin accepteerde?
Je kind kiest, jammer maar helaas.quote:Op maandag 20 juli 2009 22:18 schreef Frasier het volgende:
[..]
Ik wil best moeite nemen 'm te leren kennen mits hij een opleiding volgt en dergelijke. Een straat-neger is bijv. op voorhand al kansloos. Je wilt toch het beste voor je kind?
quote:Op maandag 20 juli 2009 21:56 schreef Simone86 het volgende:
Hoi allemaal,
Ik heb sinds 2 weken een vriend, maar durf dit tegen niemand te vertellen. Hij is nl. zwart en ik ben wit. Mijn familie praat eigenlijk best wel negatief over gekleurde mensen. Voorheen deed ik hier ook wel een beetje aan mee, omdat ik niet beter wist.
....
Zal nog een tijdje duren voordat dat voorbij gaat hoor.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 17:07 schreef Lavenderr het volgende:
Kan gewoon niet geloven dat dit nog bestaat, de kleurissue
Dit topic is niet voor niks opgeschoond...quote:Op dinsdag 21 juli 2009 17:07 schreef Lavenderr het volgende:
Het is natuurlijk ook gemakkelijker voor ouders om ruimdenkend te zijn, zolang het een abstract iets blijft. Maar als het dan ineens de realtiteit is, is dat blijkbaar toch een beetje moeilijkerquote:Op dinsdag 21 juli 2009 18:09 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Dit topic is niet voor niks opgeschoond...
Mijn ouders waren zogenaamd heel ruimdenkend. Ja, totdat ik een schietzwarte Liberiaan mee naar huis nam. Ik zie nog het grijs verschietende gezicht van mijn moeder achter het keukenraam voor me toen ik die voor kwam stellen.
Eerlijk is eerlijk, ze deden hun best om normaal tegen hem te doen maar meer den beleefheid werd het ook niet. Maar dat het uiteindelijk stuk liep lag niet aan hen, maar gewoon omdat je op je 16e gewoon niet voor het leven gaat meteen met iemand in de regel en dat bepaalde ik en niet mijn ouders natuurlijk. TS zal dus zelf moeten gaan zien hoe het loop, met of zonder de steun van de ouders.
hahaha als je ouders uit Almere of Volendam komen kun je inderdaad beter geen zwart vriendje hebben.quote:Op maandag 20 juli 2009 21:56 schreef Simone86 het volgende:
Hoi allemaal,
Hij is zo lekker!!
Maar je bent toch zelf ook zwartgekleurd?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 18:09 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Dit topic is niet voor niks opgeschoond...
Mijn ouders waren zogenaamd heel ruimdenkend. Ja, totdat ik een schietzwarte Liberiaan mee naar huis nam. Ik zie nog het grijs verschietende gezicht van mijn moeder achter het keukenraam voor me toen ik die voor kwam stellen.
als je de reacties hier voorbij ziet komen dan blijft dat voorlopig ook nog wel jaquote:Op dinsdag 21 juli 2009 17:07 schreef Lavenderr het volgende:
Hallo Simone,quote:Op maandag 20 juli 2009 21:56 schreef Simone86 het volgende:
Hoi allemaal,
Hij is zo lekker!!
Echt he, anno 2009 nog dit soort topics.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 17:07 schreef Lavenderr het volgende:
Of chocoladeboter, zo lekkerquote:Op woensdag 22 juli 2009 15:05 schreef FerreroNutella het volgende:
[..]
Echt he, anno 2009 nog dit soort topics.![]()
Overigens is Nutella een stuk lekkerder dan Duo Penotti.
Ik vind het eerder storend dat 't alleen een probleem lijkt te zijn als een blanke liever geen neger voor z'n dochter heeft. Als een Islamiet liever geen Westers vriendje voor z'n dochter heeft is dat natuurlijk geen probleemquote:Op woensdag 22 juli 2009 18:55 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, echt onvoorstelbaar dat iemand in 2009 nog een topic moet openen over dit onderwerp.
Al vind ik het vreemd dat dat in Almere nog voorkomt, daar lopen toch alle kleuren dacht ik.
Jij weer hequote:Op woensdag 22 juli 2009 15:05 schreef FerreroNutella het volgende:
Overigens is Nutella een stuk lekkerder dan Duo Penotti.
Ik geef je nog 6 wekenquote:Op maandag 20 juli 2009 21:56 schreef Simone86 het volgende:
maar durf dit tegen niemand te vertellen. Hij is nl. zwart en ik ben wit.
Mijn familie praat eigenlijk best wel negatief over gekleurde mensen. Voorheen deed ik hier ook wel een beetje aan me
Hij is zo lekker!!
Haha, hier hoef je het niet te proberen hoor.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 17:07 schreef Lavenderr het volgende:
"hier"?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 20:51 schreef Gierigesloeber het volgende:
[..]
Haha, hier hoef je het niet te proberen hoor.
Goede langdurige relaties zijn niet mogelijk als de dame in kwestie haar vriend lekker vindt?quote:Op donderdag 23 juli 2009 17:48 schreef Heroinjunk het volgende:
Ik weet niet, maar als je zegt "hij is zo lekker!!" komt het op mij niet echt over als een serieuze relatie om eerlijk te zijn. En je bent 23, waarom moeten je ouders je vriendje goedkeuren?
Jawel, maar het komt meer op mij over dat zij een relatie met die kerel heeft omdat ie "zo lekker" is.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 20:58 schreef Mr.K het volgende:
[..]
Goede langdurige relaties zijn niet mogelijk als de dame in kwestie haar vriend lekker vindt?
Lees: grote piemel heeft.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 21:52 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Jawel, maar het komt meer op mij over dat zij een relatie met die kerel heeft omdat ie "zo lekker" is.
Ja, als dat de voornaamste reden is, dan is het wachten op het einde.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 21:52 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Jawel, maar het komt meer op mij over dat zij een relatie met die kerel heeft omdat ie "zo lekker" is.
Ik denk dat het andersom nog veel erger is, i.e. als je als zwarte met een blanke thuiskomt.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 17:07 schreef Lavenderr het volgende:
Ja? Waarom denk je dat?quote:Op zondag 26 juli 2009 20:07 schreef thabit het volgende:
[..]
Ik denk dat het andersom nog veel erger is, i.e. als je als zwarte met een blanke thuiskomt.
Omdat er in sommige culturen wat meer waarde aan wordt gehecht dat mensen zich met de eigen soort mensen kruisen dan in andere.quote:
Ja dat heb ik ook vernomen van een vriendin. Ze had een donker vriendje. Die ouders vonden d'r maar een dun, blank poppetje zonder 'pit'. Na twee week vond ie 't te lastig worden en was ze weer twee -1.quote:Op zondag 26 juli 2009 20:07 schreef thabit het volgende:
[..]
Ik denk dat het andersom nog veel erger is, i.e. als je als zwarte met een blanke thuiskomt.
deze zin klopt niet helemaal. Bedoel je niet dat ''hij'' een blanke vriendin had, en die donkere ouders haar niet helemaal geweldig vonden?quote:Op zondag 26 juli 2009 20:49 schreef Cat_Tank het volgende:
[..]
Ja dat heb ik ook vernomen van een vriendin. Ze had een donker vriendje. Die ouders vonden d'r maar een dun, blank poppetje zonder 'pit'. Na twee week vond ie 't te lastig worden en was ze weer twee -1.
Dat staat er toch??quote:Op woensdag 29 juli 2009 00:36 schreef aychelle het volgende:
[..]
deze zin klopt niet helemaal. Bedoel je niet dat ''hij'' een blanke vriendin had, en die donkere ouders haar niet helemaal geweldig vonden?
Ja mooi baseren vanuit één vriendin. In mijn geval heb ik echt geen last van als ik met een blanke vriend naar huis kom.quote:Op zondag 26 juli 2009 20:49 schreef Cat_Tank het volgende:
[..]
Ja dat heb ik ook vernomen van een vriendin. Ze had een donker vriendje. Die ouders vonden d'r maar een dun, blank poppetje zonder 'pit'. Na twee week vond ie 't te lastig worden en was ze weer twee -1.
sorrie! het was al laat ....quote:
Dat denk ik ook. Ik heb mijn steentje al bijgedragen met mijn caramelkleurige kinderen.quote:Op zondag 2 augustus 2009 05:14 schreef Koskesh het volgende:
Rassen kwesties zullen altijd een issue blijven totdat er geen verschillende huidskleuren meer zijn en we allemaal een caramel kleurtje hebben.
Ik zeg niet dat het een goede zaak is...quote:Op zondag 2 augustus 2009 09:04 schreef Raug het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Ik heb mijn steentje al bijgedragen met mijn caramelkleurige kinderen.Wie volgt?
Tss, belachelijk. Vind het sowieso triest als mensen het oordeel van hun ouders laten meetellen. Het zal mij werkelijkwaar een worst wezen wat mijn ouders van mijn (nieuwe) vriend zouden vinden.quote:Op zondag 26 juli 2009 20:49 schreef Cat_Tank het volgende:
[..]
quote:Op maandag 3 augustus 2009 19:34 schreef Chickiewickie het volgende:
[..]
Tss, belachelijk. Vind het sowieso triest als mensen het oordeel van hun ouders laten meetellen. Het zal mij werkelijkwaar een worst wezen wat mijn ouders van mijn (nieuwe) vriend zouden vinden.
Of hij nou blank, zwart, paars of groen is, als ik hem leuk vind, vind ik hem leuk, en hebben mijn ouders daar niks mee te maken. Ik zou nooit een relatie verbreken of er niet aan beginnen vanwege mijn ouders mening. Mensen die dit wel doen vind ik erg zwak en onzelfstandig/onvolwassen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |