abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 juli 2009 @ 19:21:54 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71157575
quote:
'Single wordt gediscrimineerd'
Het aantal singles neemt fors toe, blijkt uit maandag gepubliceerde cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Het beleid van het kabinet-Balkenende IV speelt hier echter amper op in, vindt het centrum voor individu en samenleving (Cisa). ,,De alleenstaanden hebben pech met dit gezinskabinet'', verzucht Cisa-voorzitter Lenie de Zwaan.

Het kenniscentrum Cisa maakt zich sterk voor de positie van de alleenstaande. De Zwaan heeft een hele lijst met wetgeving waaruit blijkt dat het zelfstandige individu wordt achtergesteld. Zo moeten singles een hogere bijdrage aan de verzekering betalen en blijkt de bijstandsuitkering voor alleenstaanden al vele jaren te laag, als je deze vergelijkt met de uitkering voor mensen die samenwonen.,,Bovendien betalen alleenstaanden aan allerlei regelingen mee, zonder dat daar gelijke rechten, en in veel gevallen helemaal geen rechten, tegenover staan.''

Met een speciale minister voor Jeugd en Gezin, die deze kabinetsperiode is ingevoerd, is het beleid nóg meer dan vorige jaren toegespitst op de gezinnen. ,,Als de regering zo de nadruk legt op één samenlevingsvorm, dan diskwalificeer je daarmee andere leefvormen'', vindt De Zwaan
http://www.spitsnieuws.nl(...)gediscrimineerd.html

Het is inderdaad zo dat de modale single niet veel geld over zal houden per maand. Maar dat komt hoofdzakelijk omdat hij of zij alleen huisvesting moet betalen, alleen GLW, alleen het internetabbonement, alleen een auto en ga zo maar door. Met zijn tweeen deel je die kosten al snel door twee. Dat scheelt natuurlijk heel veel.

Vanuit de staat valt het wel mee. Wat is er nu voor gezinnen met kinderen? Kinderbijslag en gratis gezondheidszorg. Dat eerste bedrag is zo laag, daar kun je net één keer boodschappen voor doen (per kwartaal), die gratis gezondheidszorg is natuurlijk wel flex. Maar we mogen niet vergeten dat deze kinderen later wel de AOW gaat ophoesten, het brood bakken, de treinen laten rijden, de ouderen verzorgen en ga zo maar door. Daar profiteert iedere toekomstige oudere van. De bijdrage van de maatschappij hieraan is maar een klein deel van de kosten der ouders.

Wat helemaal janken is, is dat singles minder bijstand zouden ontvangen. Ze ontvangen juist veel meer! Ja, een echtpaar in de bijstand krijgt meer dan de individuele bijstandstrekker. Samen, wel te verstaan. Individueel krijgen ze juist behoorlijk wat minder. Omdat zij ervoor kiezen samen de vaste lasten te delen houden ze meer over. Wat mij betreft werd de bijstand juist gelijk getrokken per persoon. Dan kon je zelf kiezen of je ging samenwonen en de lasten kon delen. (Dat voorkomt meteen de enorme fraude hiermee).

Maar goed. Vooral door de hoge woonlasten in Nederland houd je natuurlijk niet zo gek veel over wanneer je van een modaal inkomen alleen rond moet komen. Dat is niet fijn. Sappelen voor vadertje staat om straks eenzaam de AOW in te gaan. Geen leuk vooruitzicht. Maar het staat eenieder natuurlijk vrij om danwel een partner te vinden, danwel in een land te gaan wonen waar je als alleenstaande wel wat centen overhoudt.
The End Times are wild
  maandag 20 juli 2009 @ 19:29:04 #2
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_71157769
Tsja... Alsof we gewoon wat huizen kunnen bijbouwen
Intelligent, but fucked up.
  maandag 20 juli 2009 @ 19:30:00 #3
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_71157789
Single zijn is duur in Nederland idd, met name door de hoge vaste lasten. Als werkende single is dat nog erger omdat je dan bijna geen aanspraak kunt maken op allerlei subsidies en toeslagen.
Maar swa, het single zijn biedt ook voordelen hoor.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  maandag 20 juli 2009 @ 19:50:08 #4
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_71158246
Als je bij onze oosterburen getrouwt bent, hetero en 2 kinderen hebt, betaal je tot ongeveer 50.000 euro inkomen geen belastingen of sociale premies, dat beetje wat je betaald krijg je weer terug aan kindergeld en bij ontslagrondes ben je de laatste die ontslagen wordt.
Ben je Single zonder kinderen betaal je ca de HELFT van je inkomen aan belastingen en premies (let wel, al vanaf een heel laag inkomen) je betaald EXTRA aan pensioenpremies omdat je geen kinderen hebt, je betaald meer ziektenkosten verzekering en staat vooraan bij ontslagrondes, dat is sociaal gerecht vind men.

Dus als we nog langer de christenhonden in de regering hebben, weet je wat er op je af komt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 20 juli 2009 @ 19:50:41 #5
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_71158263
De dictatuur van de meerderheid straks zijn singles in de meerderheid.

Afschaffing gratis schoolboeken, kinderbijslag, drugsverbod, opvangbijdrage, gratis meeverzekerd zijn.

De single rukt (op)!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 20 juli 2009 @ 19:54:01 #6
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71158339
quote:
Op maandag 20 juli 2009 19:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Als je bij onze oosterburen getrouwt bent, hetero en 2 kinderen hebt, betaal je tot ongeveer 50.000 euro inkomen geen belastingen of sociale premies, dat beetje wat je betaald krijg je weer terug aan kindergeld en bij ontslagrondes ben je de laatste die ontslagen wordt.
Ben je Single zonder kinderen betaal je ca de HELFT van je inkomen aan belastingen en premies (let wel, al vanaf een heel laag inkomen) je betaald EXTRA aan pensioenpremies omdat je geen kinderen hebt, je betaald meer ziektenkosten verzekering en staat vooraan bij ontslagrondes, dat is sociaal gerecht vind men.

Dus als we nog langer de christenhonden in de regering hebben, weet je wat er op je af komt.
Dat meer aan pensioenpremies betalen vind ik ergens wel terecht.

Krijgen moeders ook een medaille bij het zesde kind? Dan ga ik meteen verhuizen!
The End Times are wild
  maandag 20 juli 2009 @ 19:56:16 #7
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_71158401
edit: nvm
Intelligent, but fucked up.
pi_71158404
Gewoon een leuk vrouwtje zoeken is de oplossing.
pi_71158421
qua belastingen is het wel absurd. Als alleenstaande betaal je 65 euro zuiveringsheffing, maar als gezin met acht kinderen betaal je alsnog maximaal 195,18 euro terwijl je wel tig keer zoveel gebruik maakt van het water. Hetzelfde geldt voor afvalstoffenheffing en andere belastingen. Als single wordt je hier gewoon zwaar genaaid t.o.v. gezinnen. Wat mij betreft hoeft het niet lager te worden voor singles, maar wel hoger voor grote gezinnen, zodat je dus gewoon een X bedrag per bewoner betaalt.

Maar goed, samenwonen is idd veel goedkoper omdat je alles kunt splitten, maar je moet dan dus ook je huis delen. Niet hoeven te delen betaal je nou eenmaal voor, of je wil of niet.
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
  maandag 20 juli 2009 @ 19:57:17 #10
45206 Pietverdriet
pi_71158434
quote:
Op maandag 20 juli 2009 19:54 schreef LXIV het volgende:

[..]

Krijgen moeders ook een medaille bij het zesde kind? Dan ga ik meteen verhuizen!
Let wel, je betaald voor een omslagsysteem, niet voor je eigen pensioen
  maandag 20 juli 2009 @ 19:58:41 #11
104871 remlof
Europees federalist
pi_71158480
quote:
Op maandag 20 juli 2009 19:54 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee, dat was alleen vroeger zo bij onze oosterburen
  maandag 20 juli 2009 @ 19:59:26 #12
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71158507
quote:
Op maandag 20 juli 2009 19:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Let wel, je betaald voor een omslagsysteem, niet voor je eigen pensioen
Daarom juist. Je zet dus niemand op de wereld die straks voor jou gaat betalen!
The End Times are wild
  maandag 20 juli 2009 @ 20:00:34 #13
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71158548
Maar wat let je om single te blijven? Heb je geen geluk in de liefde dan kun je altijd nog met een vriend/vriendin gaan samenwonen. Of met je alleenstaande moeder, weet ik veel. Lijkt mij ook veel gezelliger.
The End Times are wild
  maandag 20 juli 2009 @ 20:01:33 #14
45206 Pietverdriet
pi_71158577
quote:
Op maandag 20 juli 2009 19:59 schreef LXIV het volgende:

[..]

Daarom juist. Je zet dus niemand op de wereld die straks voor jou gaat betalen!
Mag ik zelf voor mijn pensioen zorgen?
Gewoon totalitair om mensen tot fokken te dwingen
pi_71158605
quote:
Op maandag 20 juli 2009 19:21 schreef LXIV het volgende:
Wat helemaal janken is, is dat singles minder bijstand zouden ontvangen. Ze ontvangen juist veel meer! Ja, een echtpaar in de bijstand krijgt meer dan de individuele bijstandstrekker. Samen, wel te verstaan. Individueel krijgen ze juist behoorlijk wat minder. Omdat zij ervoor kiezen samen de vaste lasten te delen houden ze meer over. Wat mij betreft werd de bijstand juist gelijk getrokken per persoon. Dan kon je zelf kiezen of je ging samenwonen en de lasten kon delen. (Dat voorkomt meteen de enorme fraude hiermee).
Ik denk dat hier netjes is gecorrigeerd voor de kosten die er tegenover staan. Dat je met z'n 2en dus relatief veel minder aan vaste lasten kwijt bent en dat als je DAT ermee verrekent dat de alleenstaande dan minder overhoudt.
Verder hebben stellen en gezinnen natuurlijk de mogelijkheid de belasting wat handiger op te geven, je kunt inkomen verdelen en dat soort grappen. Dat kan ik niet en moet over een aardig deel gewoon 52% betalen. Een voordeel van die 52% is dat ik het aan de andere kant ook terug krijg over de rente die ik betaal.

Maar goed, als ik zo kijk wat ik jaarlijks aan belasting aan de gemeente afdraag, dat is ook nog een aardige kostenpost. Natuurlijk is een deel daarvan afvalstoffenheffing. Ik heb ongeveer een halve vuilniszak per week. Mijn overburen met 3 kinderen hebben geen enkele moeite om 3 zaken nokkievol te krijgen. En toch betalen zij met z'n vijven maar 2x zoveel voor 6x zoveel afval?

Als je samenwoont heb je ook voordelen dat je bij redelijk wat verzekeringen 1 polis kunt nemen met 2 namen erop, dat is een stuk goedkoper dan 2 losse polissen.
Da gao nie nou!
  maandag 20 juli 2009 @ 20:02:50 #16
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71158615
quote:
Op maandag 20 juli 2009 20:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mag ik zelf voor mijn pensioen zorgen?
Gewoon totalitair om mensen tot fokken te dwingen
Je kunt vijf miljoen op de bank hebben, als er geen mensen zijn die hiervoor kunnen werken dan houdt het ook op, niet?
The End Times are wild
  maandag 20 juli 2009 @ 20:04:54 #17
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71158672
quote:
Op maandag 20 juli 2009 20:02 schreef vigier het volgende:

[..]

Ik denk dat hier netjes is gecorrigeerd voor de kosten die er tegenover staan. Dat je met z'n 2en dus relatief veel minder aan vaste lasten kwijt bent en dat als je DAT ermee verrekent dat de alleenstaande dan minder overhoudt.
Verder hebben stellen en gezinnen natuurlijk de mogelijkheid de belasting wat handiger op te geven, je kunt inkomen verdelen en dat soort grappen. Dat kan ik niet en moet over een aardig deel gewoon 52% betalen. Een voordeel van die 52% is dat ik het aan de andere kant ook terug krijg over de rente die ik betaal.

Als je samenwoont heb je ook voordelen dat je bij redelijk wat verzekeringen 1 polis kunt nemen met 2 namen erop, dat is een stuk goedkoper dan 2 losse polissen.
Een alleenstaande uitkeringstrekker betaalt dus gewoon voor de "luxe" van het zelfstandig een woonruimte hebben. De staat komt hier zelfs al deels in tegenmoet!

Ik weet zeker dat wanneer de bijstand gereduceerd werd tot de helft van wat een echtpaar nu krijgt (dus voor echtparen verandert er niks, alleenstaanden gaan er nog eens 30% op achteruit), al die alleenstaanden binnen een half jaar iemand vonden om mee samen te wonen. Ze zouden wel moeten!
The End Times are wild
pi_71158719
quote:
Op maandag 20 juli 2009 19:21 schreef LXIV het volgende:
Maar goed. Vooral door de hoge woonlasten in Nederland houd je natuurlijk niet zo gek veel over wanneer je van een modaal inkomen alleen rond moet komen. Dat is niet fijn. Sappelen voor vadertje staat om straks eenzaam de AOW in te gaan. Geen leuk vooruitzicht. Maar het staat eenieder natuurlijk vrij om danwel een partner te vinden, danwel in een land te gaan wonen waar je als alleenstaande wel wat centen overhoudt.
Vind het allemaal wat overdreven. Tweeverdieners hebben het beter ja, maar zodra er kinderen bijkomen niet meer. Singles met kinderen zullen het denk ik wel moeilijk hebben, met name wanneer ze in de bijstand zitten (omdat ze bijv. een klein kind alleen moeten verzorgen).

Als gewone single met een modaal inkomen heb je het m.i. niet slecht. Modaal is 31.000, heb ik even gegoogled. Ik heb zelf beduidend minder, nl. 23.000 en heb een koophuis, auto en alles wat ik nodig heb en extra (snel internet, abonnementen op tijdschriften, etc.). Ja, je moet een beetje opletten wat je doet. Als er geen gekke dingen gebeuren, qua kapotte huishoudelijke apparatuur bijvoorbeeld, dan kan ik 50 euro per week aan boodschappen uitgeven, wat kleine extraatjes kopen en een keertje ergens wat eten of zo en kan ik nog ongeveer 1500 tot 2000 euro per jaar sparen. Is dat nou zo slecht? En modaal is nog eens 8000 euro per jaar extra.

Als je minimumloon verdient of nog in het jeugdloon valt en daar een huis mee probeert te vinden, dan heb je het moeilijk ja. Maar verder? Nederlanders kunnen goed klagen, zoveel is duidelijk.

Overigens heeft mijn vriend tijdelijk een uitkering en die houdt aan het eind van de maand bijna evenveel geld over als ik. Ok, hij heeft geen auto (maar die gebruik ik ook eigenlijk alleen voor m'n werk - zou 'm anders niet nodig hebben), geen filmkanalen en geen abonnementen op tijdschriften. Wel gewoon tv, internet, etc. Maar zijn huis is groter en hij betaalt geen gemeentelijke lasten. En hij hoeft er 40 uur per week minder voor te werken.

[ Bericht 5% gewijzigd door Maeghan op 20-07-2009 20:11:57 ]
Sanity is (not) statistical
pi_71158788
Lang leve de singles
  maandag 20 juli 2009 @ 20:12:38 #20
45206 Pietverdriet
pi_71158930
quote:
Op maandag 20 juli 2009 20:02 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je kunt vijf miljoen op de bank hebben, als er geen mensen zijn die hiervoor kunnen werken dan houdt het ook op, niet?
Je kan jubelen voor dit soort stupide wetgeving wat je wilt, het werkt niet, de geboorte ratio in Duitsland is een van de laagste ter wereld.
  maandag 20 juli 2009 @ 20:15:30 #21
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71159022
quote:
Op maandag 20 juli 2009 20:06 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Overigens heeft mijn vriend tijdelijk een uitkering en die houdt aan het eind van de maand bijna evenveel geld over als ik. Ok, hij heeft geen auto (maar die gebruik ik ook eigenlijk alleen voor m'n werk - zou 'm anders niet nodig hebben), geen filmkanalen en geen abonnementen op tijdschriften. Wel gewoon tv, internet, etc. Maar zijn huis is groter en hij betaalt geen gemeentelijke lasten. En hij hoeft er 40 uur per week minder voor te werken.
Dat is de armoedeval. Van bijstand tot iets meer dan modaal is je bestedingsruimte ongeveer hetzelfde. Als je kinderen hebt (bijstandsmoeder) is werken zelfs niet te betalen. Heel slecht dat dit na zoveel jaar nog gewoon blijft bestaan. Het zet mensen ook niet echt tot werken aan.
The End Times are wild
  maandag 20 juli 2009 @ 20:20:45 #22
45206 Pietverdriet
pi_71159203
quote:
Op maandag 20 juli 2009 20:15 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat is de armoedeval. Van bijstand tot iets meer dan modaal is je bestedingsruimte ongeveer hetzelfde. Als je kinderen hebt (bijstandsmoeder) is werken zelfs niet te betalen. Heel slecht dat dit na zoveel jaar nog gewoon blijft bestaan. Het zet mensen ook niet echt tot werken aan.
fijn toch zo een staat die dit soort dingen regelt?
Ik sta om 5 uur op en vertrek om half 6, en ben zelden voor 19:00 thuis, en mag voor al die idioten betalen. Die zitten dan rond de tijd dat ik naar huis loop op een bankje voor de kerk een blikje aldi bier te drinken en hebben de gehele dag geen fuck gedaan.
Neem er nog eentje van mij.
  maandag 20 juli 2009 @ 20:22:20 #23
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71159254
quote:
Op maandag 20 juli 2009 20:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

fijn toch zo een staat die dit soort dingen regelt?
Ik sta om 5 uur op en vertrek om half 6, en ben zelden voor 19:00 thuis, en mag voor al die idioten betalen. Die zitten dan rond de tijd dat ik naar huis loop op een bankje voor de kerk een blikje aldi bier te drinken en hebben de gehele dag geen fuck gedaan.
Neem er nog eentje van mij.
Tja, je doet het zelf natuurlijk. Wat let je om wat minder te werken en zodoende veel minder steuer naar die idioten over te maken? Of ben je zo gehecht aan je luxe?

Je woonde toch al in Duitsland, is het niet?
The End Times are wild
pi_71159336
quote:
Op maandag 20 juli 2009 20:15 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik zei dat mijn vriend bijna hetzelfde overhoudt. Kortom, met mijn 23000 houdt ik al meer (niet veel, ok, maar toch) over dan hij met zijn uitkering. Dus dat je tot modaal aan toe bijna net zo goed een uitkering kunt hebben, is ook weer een beetje overdreven.
Sanity is (not) statistical
pi_71159418
quote:
Op maandag 20 juli 2009 19:56 schreef DirkZz het volgende:
Gewoon een leuk vrouwtje zoeken is de oplossing.
die kutwijven willen niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')