abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 juli 2009 @ 21:06:23 #26
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_71324781
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 12:41 schreef Pumatje het volgende:
nou ja, kan wel.
Volgens het leiderschapsmodel van Henrey&blanchard is er ook een Coachende manier van leidinggeven die hij ( de OO ) kan aannemen.

ppfffu.. heb goed opgelet bij colleges
Toch niet, dan had je geweten dat het Hersey ipv Henrey is...

Maare ik vind die hele leiderschapstheorieen heel erg schattig, maar als je een beetje gezond boerenverstand gebruikt doe je het uit jezelf al. Mensen die leunen op theorieen komen over het algemeen heel erg onnatuurlijk over. En als het dan allemaal niet lukt gaan ze stampvoetend op hun strepen staan.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 21:10:36 #27
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_71324873
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 12:29 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Coach?!?!
Onderofficier is nog altijd vakman, leider, instructeur.
Coach is uit het domein van de subalterne officieren. (Coach, Commandant, Adviseur)
Zoals men uit het domein van de onderofficier moet blijven geldt dit rechtevenredig met het domein van de officier.
Ik zie een subalterne mij anders niet 1,2,3 coachen...

Subaltern is t/m de rang van kapitein, voor de mensen die het niet weten.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 21:15:24 #28
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_71324975
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 10:30 schreef Bouke-p het volgende:
verschil tussen weert en paraat? kort samen gevat, in weert moet alles volgens de boekjes en dat is heilig. Paraat komt het toch meer op logisch nadenken aan, als de boekjes linksom zeggen maar de praktijk rechtsom dan ga je rechtsom.
Er is nog niets veranderd dus...
quote:
En het gedrag in weert: de OO is heilig, god toegevoegd, heeft altijd gelijk en soldaten zijn dom en moet je aan hun handje meenemen.
paraat gedragen de meeste oo's zich "normaal", staan open voor ideeen en hebben door dat ook soldaten en korporaals wel weten wat ze doen.
en dan heb je nog de kleine adolfjes(maar die heb je in alle rangen) ik ben de baas dus ik heb gelijk! Zo is dr nu bij ons n nieuwe sgt die zich overal mee bemoeit en uiteraard alles weet. zelfs hoe ik met n 4tonner moet rijden ookal heeft ie zelf geen rijbewijs.
Klint als verse luitenantjes.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 21:49:22 #29
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_71325786
Wat vroeger wel een aardig effect had was verse luitenanten die zich 'misdroegen' even toespreken.

"Goh, joh, wist je dat in Vietnam de meeste lage officieren gesneuveld zijn door eigen vuur?"
Waarop zo'n broekmans uiteraard direct in zijn wiek schoot: "Zit je me nou te bedreigen?"
"Nee hoor, ik wijs je alleen op een statistisch feit!"
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  zaterdag 25 juli 2009 @ 22:46:54 #30
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_71327143
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 21:49 schreef RonaldV het volgende:
Wat vroeger wel een aardig effect had was verse luitenanten die zich 'misdroegen' even toespreken.

"Goh, joh, wist je dat in Vietnam de meeste lage officieren gesneuveld zijn door eigen vuur?"
Waarop zo'n broekmans uiteraard direct in zijn wiek schoot: "Zit je me nou te bedreigen?"
"Nee hoor, ik wijs je alleen op een statistisch feit!"
en de toegevoegde waarde van dit aan dit topic is?
  zaterdag 25 juli 2009 @ 23:26:56 #31
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_71328477
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 22:46 schreef Bob-B het volgende:

[..]

en de toegevoegde waarde van dit aan dit topic is?
Lange teentjes, Bob? AchJa omschrijft het gedrag van sommige onderoffcieren als dat van "verse luitenantjes". Ik vertel hoe wij daar vroeger mee omgingen.

Blijkbaar is het wel OK om zulk gedrag van onderofficieren te bespreken, en hoe daar mee om te gaan, maar zodra het over officieren gaat dan hebben we het plots over God, of zo? Die maken geen inschattingsfouten, en je maakt al helemaal geen grappen over ze?
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  zaterdag 25 juli 2009 @ 23:41:57 #32
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_71328949
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 23:26 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Lange teentjes, Bob? AchJa omschrijft het gedrag van sommige onderoffcieren als dat van "verse luitenantjes". Ik vertel hoe wij daar vroeger mee omgingen.

Blijkbaar is het wel OK om zulk gedrag van onderofficieren te bespreken, en hoe daar mee om te gaan, maar zodra het over officieren gaat dan hebben we het plots over God, of zo? Die maken geen inschattingsfouten, en je maakt al helemaal geen grappen over ze?
Ik word gewoon moe van dat gezeik over oof vs of en oof vs mansch enz enz enz. Leuke verhalen, opgericht en in stand gehouden door de KMS/NLDA. Jij weet net zo goed als ik dat het paraat anders werkt. Ja, er lopen prutsers genoeg rond, in ALLE rangen.
  zondag 26 juli 2009 @ 00:24:15 #33
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_71330284
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 23:41 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Ik word gewoon moe van dat gezeik over oof vs of en oof vs mansch enz enz enz. Leuke verhalen, opgericht en in stand gehouden door de KMS/NLDA. Jij weet net zo goed als ik dat het paraat anders werkt. Ja, er lopen prutsers genoeg rond, in ALLE rangen.
Je maakt maar één foutje: Ik ben nooit op de KMS geweest. Ik ben er één van de KKSL (die niet meer bestaat, luchtmobiel zit er nu in).

De luchtmacht spreekt trouwens niet van paraat, maar van operationeel.
- Privacy Matters
  zondag 26 juli 2009 @ 00:31:22 #34
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_71330477
quote:
Op zondag 26 juli 2009 00:24 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Je maakt maar één foutje: Ik ben nooit op de KMS geweest. Ik ben er één van de KKSL (die niet meer bestaat, luchtmobiel zit er nu in).

De luchtmacht spreekt trouwens niet van paraat, maar van operationeel.
Ik zei nooit dat je op de KMS zat, maar goed, hopelijk heb je m'n punt wel meegekregen
Tevens spreekt de marine ook van operationeel dus trek je conclusie
  zondag 26 juli 2009 @ 00:40:55 #35
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_71330691
quote:
Op zondag 26 juli 2009 00:31 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Ik zei nooit dat je op de KMS zat, maar goed, hopelijk heb je m'n punt wel meegekregen
Tevens spreekt de marine ook van operationeel dus trek je conclusie
De Landmacht is nooit operationeel?
- Privacy Matters
  zondag 26 juli 2009 @ 17:28:22 #36
211797 Esses
Splendide mendax
pi_71343181
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 12:29 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Coach?!?!
Onderofficier is nog altijd vakman, leider, instructeur.
Coach is uit het domein van de subalterne officieren. (Coach, Commandant, Adviseur)
Zoals men uit het domein van de onderofficier moet blijven geldt dit rechtevenredig met het domein van de officier.
sorry, ik heb dat uit DE officieele rechtspositie van de OO uitgegeven door defensie.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')