Het staat in OUD he?quote:Op maandag 20 juli 2009 11:51 schreef Armageddon het volgende:
Is het een lekker ding die vriendin van je? Dan geef ik me hierbij op.
quote:Op maandag 20 juli 2009 11:51 schreef Armageddon het volgende:
Is het een lekker ding die vriendin van je? Dan geef ik me hierbij op.
Jammer.quote:Op maandag 20 juli 2009 11:55 schreef Maartel het volgende:
[..]
Niets mis mee, maar ik ben in de eerste plaats op zoek naar advies/ervaringen/informatie.. dit is geen oproep aan Fok!-ers om massaal hun zaad te doneren
Ten eerste : Het zijn serieuze reacties.quote:Op maandag 20 juli 2009 11:53 schreef Lois het volgende:
[..]
Het staat in OUD he?![]()
Liever serieuse reacties heren want dit soort reacties worden vanaf nu verwijderd.
1: Bedankt voor de correctiequote:Op maandag 20 juli 2009 11:57 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Ten eerste : Het zijn serieuze reacties.
Ten tweede : Armageddon heeft bewezen vruchtbaar te zijn dus waarom jij zijn reactie in twijfel trekt is mij een raadsel.
Volgens mij klopt het dat donoren niet meer anoniem zijn, maar dat tweede weet ik niet zeker.quote:Op maandag 20 juli 2009 12:08 schreef Deetch het volgende:
sperma donoren zijn toch sowieso niet meer anoniem? Ik weet alleen niet of ze daarvoor in aanmerking komt aangezien ze single is.
Of je ze eventueel later op kunt zoeken weet ik niet precies, maar van wat ik begrijp weet je van tevoren iig niet echt waar je kind vandaan gaat komen, wat voor een genen er inzitten..quote:Op maandag 20 juli 2009 12:08 schreef Deetch het volgende:
sperma donoren zijn toch sowieso niet meer anoniem? Ik weet alleen niet of ze daarvoor in aanmerking komt aangezien ze single is.
Kan ze niet beter een goudvis nemen?! En ja, dit is serieus! Want WTF ben je mee bezig, als je "geen tijd hebt voor een partner", maar wel een kind wilt uitpoepen? Wat denkt ze dat zo'n kind aan aandacht kost? 's Ochtends naar de opvang, 's avonds een oppas of zo?quote:Op maandag 20 juli 2009 11:48 schreef Maartel het volgende:
Een partner zoeken zou natuurlijk een mooie oplossing zijn, maar ze heeft ws niet erg veel tijd, en heeft ook geen zin om bij een eerste date al te hoeven te vragen of de man in kwestie haar binnen enkele maanden aan een kind kan helpen.
Oja zo kan je het ook lezenquote:Op maandag 20 juli 2009 12:27 schreef hestria het volgende:
TS bedoelde dat vriendin qwa vruchtbaarheid niet veel tijd meer heeft om een uitgebreide relatie aan te gaan.
Ze heeft wel tijd voor een partner in haar leven, alleen qua biologische klok echt te horen gekregen dat ze uiterlijk nog een jaar in staat zal zijn om zelf een kind te baren. Er zijn ook zat mensen in haar omgeving zijn die zeggen 'wacht nou maar af, wieweet loop je over 2 weken de liefde van je leven tegen het lijf', maar zelfs als dat het geval zou zijn dan begin je doorgaans in een relatie ook niet gelijk na een paar weken aan kinderen..quote:Op maandag 20 juli 2009 12:24 schreef RemcoDelft het volgende:
Kan ze niet beter een goudvis nemen?! En ja, dit is serieus! Want WTF ben je mee bezig, als je "geen tijd hebt voor een partner", maar wel een kind wilt uitpoepen? Wat denkt ze dat zo'n kind aan aandacht kost? 's Ochtends naar de opvang, 's avonds een oppas of zo?![]()
Jep, ze maakt het zichzelf ook niet heel makkelijk, vrees ik..quote:Op maandag 20 juli 2009 12:47 schreef MamsX het volgende:
Ja maar een donor die echt betrokken wil zijn lijkt mij wel moeilijk om te vinden.
In het kort: nee.quote:Op maandag 20 juli 2009 12:50 schreef Linda2205 het volgende:
Er staat toch niet betrokken? Gewoon iemand waarvan ze later tegen het kindje mag zeggen; dit is je papa, als je vragen hebt, kan je erbij terrecht
Maar is het niks voor jou dan Maartel? En verder weet ik ook niet waar ze het beste zich kan informeren ofzo
Ja, dat zei ik ook.. en we gaan ook gewoon vooral veel als vrienden met elkaar om.. had in eerste instantie niet zo'n zin om heel erg uit te wijden over wie het ging, mochten hier bekenden van haar/mij rondlopenquote:Op maandag 20 juli 2009 12:55 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Dat is wel het beste argument jaIk dacht dat het een vriendin van je was, sorry
maar niet zó snel dat je nog ongeveer 1 jaar hebt.quote:Op maandag 20 juli 2009 12:57 schreef HarryP het volgende:
Iedere vrouw boven de 30 wordt toch snel minder vruchtbaar?
Dus straks als donor ook nog kinder-alimentatie moeten betalen?quote:Op maandag 20 juli 2009 12:52 schreef Maartel het volgende:
[..]
Jep, ze maakt het zichzelf ook niet heel makkelijk, vrees ik..
Een écht betrokken donor wil ze niet (niet eentje die de helft van de voogdij wil), maar het risico met een bekende is weer dat degene wel kan zeggen op afstand te blijven, maar wanneer het kind er is toch vadergevoelens krijgt, en toch meer contact wil dan hij van tevoren inschatte.. (ze zou het prima vinden als de vaderpersoon het kind bijvoorbeeld eens in de paar weken een weekend wil zien, maar zit er niet op te wachten dat een willekeurige man ineens intensief deel uit maakt van haar leven)
Ja.quote:Op maandag 20 juli 2009 13:03 schreef HarryP het volgende:
[..]
Dus straks als donor ook nog kinder-alimentatie moeten betalen?
Maar wat verwacht ze dan precies van die man. Want als donor zit je volgens mij niet te wachten op een weekendje babysitten per maand. Wij hebben het best druk met z'n 2-en om voor onze dochter te zorgen. Hoe doen mensen dat die alleen zijn en kinderen hebben? Die moeten zo ie zo veel minder gaan werken ivm de zorg voor hun kind.
Dus is die vriendin bereid haar leven op z'n kop te zetten en er in inkomen en vrijheid flink op achteruit te gaan?
Ja, klopt, het probleem in dit specifieke geval is echter dat je daar een intake moet doen en ze daarna meestal een half jaar bedenktijd verplicht stellen. En dat is in dit geval te lang.quote:Op maandag 20 juli 2009 13:16 schreef Nijna het volgende:
Je kan ook als single in aanmerking komen voor kunstmatige inseminatie via een "anonieme" donor. Voordeel als je het via het ziekenhuis doet is dat er dus ergens gegevens zijn van wie de vader is en het kind heeft vanaf een bepaalde leeftijd ook de mogelijkheid om te weten te komen wie de vader is.
Er zijn vast wel mannen die "hun kwakje" af willen staan, maar het lijkt me ook heel lastig om daar een geschikte in te vinden. Kan je afspraken maken met diegene, weet je zeker dat hij geen soa's e.d. onder de leden heeft en weet ik wat al niet meer...
Misschien kan ze allicht eens informeren hoe dat gaat in het ziekenhuis. Volgens mij doen ze dat niet overal, maar sowieso wel in een aantal ziekenhuizen verspreid over het land.
Ook heb je als man het gevaar dat je wettelijk als vader aangemerkt wordt waardoor je dus wettelijk vast zit aan alimentatie. Dat is overigens geen keuze van de vrouw, maar een wettelijke verplichting van de man.quote:Op maandag 20 juli 2009 13:16 schreef Nijna het volgende:
Je kan ook als single in aanmerking komen voor kunstmatige inseminatie via een "anonieme" donor. Voordeel als je het via het ziekenhuis doet is dat er dus ergens gegevens zijn van wie de vader is en het kind heeft vanaf een bepaalde leeftijd ook de mogelijkheid om te weten te komen wie de vader is.
Er zijn vast wel mannen die "hun kwakje" af willen staan, maar het lijkt me ook heel lastig om daar een geschikte in te vinden. Kan je afspraken maken met diegene, weet je zeker dat hij geen soa's e.d. onder de leden heeft en weet ik wat al niet meer...
Dit dus. Dan is alles zowel wettelijk als medisch goed geregeld. Je weet zeker dat de donor geen SOA heeft, geen erfelijke aandoenigen en dat zijn sperma in goede conditie is.quote:Misschien kan ze allicht eens informeren hoe dat gaat in het ziekenhuis. Volgens mij doen ze dat niet overal, maar sowieso wel in een aantal ziekenhuizen verspreid over het land.
Anonieme donors bestaan inderdaad niet meer. Het KID-kind kan vanaf haar 12de levensjaar de anonieme gegevens van de donor inzien, en vanaf haar 16de kontakt met de donor opzoeken.quote:Op maandag 20 juli 2009 12:08 schreef Deetch het volgende:
Zelf een donor opzoeken kan dus wel, maar je zal wel heel veel moeten regelen en wettelijk vast laten leggen om zowel jouw rechten als die van de donor en (imho het belangrijkste) van het kind veilig te stellen.quote:Per 1 juni 2004 is er een wet van kracht geworden aangaande donorinseminaties. Er mag daarna alleen nog maar sperma gebruikt worden van donoren die t.z.t. bereid zijn hun anonomiteit prijs te geven.
Een kind, geboren na donorinseminatie, kan later vragen wie de biologische verwekker is en een verzoek richten aan de Stichting Donorregister Kunstmatige Bevruchting. Als een kind is geboren, zijn de spermabanken verplicht de gegevens van moeder, kind en donor aan de Stichting door te geven. Pas als het kind 16 jaar oud is kan het vragen kennis te mogen maken. Op 12 jarige leeftijd mag al wel het geanonimiseerde donorpaspoort worden ingezien.
Tevens de huisarts en de ouders mogen de geanonimiseerde gegevens opvragen, b.v. het donorpaspoort.
Dat snap ik, maar zouden ze in dit specifieke geval geen uitzondering kunnen maken? Ik weet het niet...quote:Op maandag 20 juli 2009 13:19 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ja, klopt, het probleem in dit specifieke geval is echter dat je daar een intake moet doen en ze daarna meestal een half jaar bedenktijd verplicht stellen. En dat is in dit geval te lang.
Ze staat al op een wachtlijst, is in september aan de beurt, maar wil voor die tijd zelf al wel goed op een rijtje hebben voor welke optie ze gaat.quote:Op maandag 20 juli 2009 15:08 schreef Nijna het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar zouden ze in dit specifieke geval geen uitzondering kunnen maken? Ik weet het niet...
Overigens bedenktijd... kan me niet herinneren dat degene in mijn vriendenkring die dit traject in is gegaan dat had. Wel een wachtlijst...
Ze wil het hoe dan ook via het ziekenhuis doen (heeft ook hormonen e.d. nodig om enige kans van slagen te hebben) alleen dus eventueel met een donor naar keuze.. (en plus bijbehorend contract e.d.)quote:Op maandag 20 juli 2009 15:32 schreef Nijna het volgende:
Ah Maartel dat is mooi dat ze op de wachtlijst staat... ik bedoel ze kan altijd nog zeggen dat het niet nodig is toch...?!
Ikzelf zou denk ik voor het ziekenhuis kiezen, gewoon om alle wettelijke rompslomp die je dan niet hebt... en toch meer zekerheid over ziektes enzo. Maar ik zit niet in die situatie, dus wat ik zou doen als ik werkelijk voor die keuze stond weet ik niet...
bronquote:MAASTRICHT - De Nederlander Ed Houben is vader van 46 kinderen. Houben is hiermee één van de meest 'toegewijde' spermadonors ter wereld. Zijn zaad, dat hij via internet aanbiedt, vindt gretig aftrek.
Houben stelde in eerste instantie zijn talenten ter beschikking van een IVF-kliniek, maar enkele jaren geleden werd hij daar bedankt voor bewezen diensten. De man had immers de grens van 25 'stortingen' bereikt.
Europa
Nu stelt Houben zijn diensten ter beschikking via zijn website. Ook vindt hij gretig aftrek door mond-tot-mondreclame. De Vruchtbare Houben reist heel Europa af om zijn taak als spermadonor te vervullen.
"Ik maak een afspraak met de toekomstige ouders in een hotel of ze komen me thuis opzoeken", zegt hij. "De klanten vergoeden mijn onkosten". Houben streeft ernaar om uiteindelijk 50 nakomelingen te hebben.
Feestje
Elk kind weet dat meneer Houben zijn of haar biologische vader is. Afgelopen zomer organiseerde hij thuis een feestje voor de vrouwen die gebruikt hebben gemaakt van zijn diensten en diens kinderen 'ter kennismaking'.
Met een donor naar keuze zit je ook met een half jaar wachttijd vanaf het moment dat je die donor gevonden hebt.quote:Op maandag 20 juli 2009 15:34 schreef Maartel het volgende:
[..]
Ze wil het hoe dan ook via het ziekenhuis doen (heeft ook hormonen e.d. nodig om enige kans van slagen te hebben) alleen dus eventueel met een donor naar keuze.. (en plus bijbehorend contract e.d.)
* RemcoDelft mompelt iets over vage ziektes...quote:Op maandag 20 juli 2009 17:06 schreef P.F het volgende:
Kan ze niet iemand in het buitenland (buiten Europa, zonnig oord) zoeken? Een verre vriend of zo? Dan kan hij niet eens ieder moment langskomen, al zou hij willen!
Helaas...quote:Op maandag 20 juli 2009 12:21 schreef hestria het volgende:
Ze zou bij deze eens kunnen kijken, gewoon google op sperma donor.
http://sperma-donor-gezocht.com
http://www.stilverlangen.com
http://www.bam-mam.nl/
Ik wil niet teveel uitwijden over andermans privé leven, maar er is in de kennissenkring iemand gevonden die zijn 'bijdrage' wil leveren, dus momenteel is het iedere maand weer een poging tot..quote:Op vrijdag 9 juli 2010 18:35 schreef dippiedooh het volgende:
ben eigenlijk wel benieuwd hoe het hier is afgelopen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |