Nee, markten zijn voortdurend in beweging, met o.a. steeds weer nieuwe toetreders. Vernieuwen zou dus oo beter veranderen of aanpassen kunnen heten.quote:Op donderdag 23 juli 2009 14:19 schreef kitao het volgende:
Hoe lang blijft die vernieuwing doorgaan , totdat alles kapot geconcureerd is en er slechts een paar giga-bedrijven over zijn ?
Wat wil je nu met een zin als dit? Het slaat werkelijk nergens op. De mensen ondergeschikt aan de markt? De mens ondergeschikt aan de techniek? Eerder zei je dat termen als 'kletskoek' een zwaktebod zouden zijn, maar het is toch echt een juiste kwalificatie van je 'argument'.quote:De mens wordt ondergeschikt aan de markt en de techniek , ik vind dit een kwalijke zaak. Vooral omdat blijkt dat die techniek niet de oplossing is.
De techniek die er is, wordt ook misbruikt om kapitaal te vergaren ten koste van het milieu en ten favoriete van de assetdealers en dus ten koste van de rest van de mensheid. Dit is namelijk onlosmakelijk met elkaar verbonden , milieu en mens.quote:Op donderdag 23 juli 2009 14:29 schreef en_door_slecht het volgende:
Wat wil je nu met een zin als dit? Het slaat werkelijk nergens op. De mensen ondergeschikt aan de markt? De mens ondergeschikt aan de techniek? Eerder zei je dat termen als 'kletskoek' een zwaktebod zouden zijn, maar het is toch echt een juiste kwalificatie van je 'argument'.
Als er nu één ding duidelijk is, is het wel dat welvaart juist de middelen schept om iets aan het milieu te doen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 14:37 schreef kitao het volgende:
De techniek die er is, wordt ook misbruikt om kapitaal te vergaren ten koste van het milieu en ten favoriete van de assetdealers en dus ten koste van de rest van de mensheid. Dit is namelijk onlosmakelijk met elkaar verbonden , milieu en mens.
Waarom stap die mens dan niet gewoon onder het juk van het grootkapitaal vandaan? Als die mens zo geweldig is, dan gaat hij toch lekker zonder techniek z'n eigen bedrijf beginnen?quote:Op donderdag 23 juli 2009 14:37 schreef kitao het volgende:
[..]
De techniek die er is, wordt ook misbruikt om kapitaal te vergaren ten koste van het milieu en ten favoriete van de assetdealers en dus ten koste van de rest van de mensheid. Dit is namelijk onlosmakelijk met elkaar verbonden , milieu en mens.
Het klinkt wel echt als een complottheorie, zoals je het hier presenteert. En geheel onterecht. Mensen en bedrijven hebben op allerlei manieren behoefte aan producten waar technologische ontwikkeling voor nodig is. Stel dat men in de jaren vijftig gestopt was met het ontwikkelen van de computer. Dan waren er maar een paar op de hele wereld geweest en ze namen stuk voor stuk een flinke kamer in beslag. Dan zouden wij hier niet eens op een forum kunnen discussiëren. Zo zijn er nog tal van voorbeelden te bedenken. We slagen er steeds beter in om vervuiling binnen de perken te houden, dus milieu is ook geen geldig argument meer.quote:Op donderdag 23 juli 2009 14:37 schreef kitao het volgende:
De techniek die er is, wordt ook misbruikt om kapitaal te vergaren ten koste van het milieu en ten faveuroriete van de assetdealers en dus ten koste van de rest van de mensheid. Dit is namelijk onlosmakelijk met elkaar verbonden , milieu en mens.
Het milieu heeft zich anders prima gered de afgelopen drie miljard jaar , daar had ze geen welvaart voor nodig. De "welvaart " doet wel iets aan het milieu , dan ben ik met je eens ,alleen niet ten goede helaas.quote:Op donderdag 23 juli 2009 14:41 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als er nu één ding duidelijk is, is het wel dat welvaart juist de middelen schept om iets aan het milieu te doen.
Het spijt me wel, maar je zit op de Lambiekje toer. Alleen zeik jij niet over big-pharma, maar over grootkapitaal. In BNW voel je je waarschijnlijk meer thuis.
Conspiracyforum een paar fora hieronder.quote:Op donderdag 23 juli 2009 15:21 schreef kitao het volgende:
Ik ken BNW overigens niet. Is dat een tv-zender ?
Het schiet me te binnen geloof ik , Brave New World ???quote:Op donderdag 23 juli 2009 15:29 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Conspiracyforum een paar fora hieronder.
DS4 en Boze_Appel bedoelen dit forum op Fok!, waar Lambiekje ook vaak komt. Lambiekje is iemand die nogal in samenzweringen gelooft, vandaar.quote:Op donderdag 23 juli 2009 15:39 schreef kitao het volgende:
Het schiet me te binnen geloof ik , Brave New World ???
Ik kan dit wel googlen maar ik denk dat ik dan niets specifieks krijg tov het huidige onderwerp.
Ik had het al gevonden , bedankt , al die afkortingen is soms moeilijk te volgen. Maar ik kan ook moeilijk alle forums afzoeken als je verwijst naar iemand die in dit topic (nog) niet heeft gereageerd , meen ik.quote:Op donderdag 23 juli 2009 16:11 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
DS4 en Boze_Appel bedoelen dit forum op Fok!, waar Lambiekje ook vaak komt. Lambiekje is iemand die nogal in samenzweringen gelooft, vandaar.
Ik denk dat je wel degelijk iets relevant krijgt gezien je standaardriedeltje over technologie die de mensen zou verpesten, namelijk het gelijknamige boek van Huxley. Hij schetst daarin namelijk een samenleving die je zou kunnen beschrijven als een technologisch dystopia dat zich in tegenstelling tot controle door middel van pijn / intimidatie, maar controle door middel van plezier. Wat echter erg aardig is aan het boek is dat het ook gelijk een dystopiaans beeld schetst van relatief 'technologieloze' reservaten.quote:Op donderdag 23 juli 2009 15:39 schreef kitao het volgende:
[..]
Het schiet me te binnen geloof ik , Brave New World ???
Ik kan dit wel googlen maar ik denk dat ik dan niets specifieks krijg tov het huidige onderwerp.
Dat boek van Huxley heet standaardriedeltje ?quote:Op donderdag 23 juli 2009 16:35 schreef Monolith het volgende:
Ik denk dat je wel degelijk iets relevant krijgt gezien je standaardriedeltje over technologie die de mensen zou verpesten, namelijk het gelijknamige boek van Huxley.................
Alsjeblieft.quote:Op donderdag 23 juli 2009 16:49 schreef kitao het volgende:
[..]
Dat boek van Huxley heet standaardriedeltje ?
Evengoed bedankt , als ik de tijd heb en als het als free-eboek te laden is dan kan ik het wellicht gaan inzien. Of totdat er weer geld vrijkomt om lid te worden van de gemeente bibliotheek. Kost slechts ¤ 25,- per jaar.
Uitbuiting? Daar ben je zelf bij lijkt me zo. Van anderen hoef je niets te verwachten, je moet zelf pro-actief je carriere sturen. Hedentendage is er geen sprake meer van een baan voor het leven en dat werkt twee kanten uit. Je bent zelf ook vrij om te gaan als een werkgever je niet aanstaat.quote:Op woensdag 22 juli 2009 22:59 schreef kitao het volgende:
[..]
Iedereen bij een vakbond is geen sukkel , de meeste juist niet , die snappen dat er opgetreden moet worden tegen de uitbuiting door het grootkapitaal. De grotere bedrijven zijn niet groot geworden omdat iedereen daar op zijn gat blijft zitten. Vaak is daar de organisatie hoog , zie ECT , DSM , enz. om er maar een paar te noemen.
Vanuit de dinosaurus bezien is dit onwaar.quote:Op donderdag 23 juli 2009 15:21 schreef kitao het volgende:
Het milieu heeft zich anders prima gered de afgelopen drie miljard jaar , daar had ze geen welvaart voor nodig.
Dan vrees ik dat jij je ogen sluit voor de realiteit.quote:De "welvaart " doet wel iets aan het milieu , dan ben ik met je eens ,alleen niet ten goede helaas.
Als of de vakbond iets om jongere werknemers geeftquote:
Ja , je bent vrij om dit zelf te sturen , laat iedereen maar tegen elkaar opboksen wie er het hardst de opgegeven lesjes van de baas wil bestuderen. Ik ben niet tegen studie , zolang het nut ervan wordt aangetoond, vooraf , en zolang er tijd voor wordt vrijgemaakt. Achteraf studiegeld terugbetalen is voor mij te weinig.quote:Op donderdag 23 juli 2009 17:35 schreef drexciya het volgende:
[..]
Uitbuiting? Daar ben je zelf bij lijkt me zo. Van anderen hoef je niets te verwachten, je moet zelf pro-actief je carriere sturen. Hedentendage is er geen sprake meer van een baan voor het leven en dat werkt twee kanten uit. Je bent zelf ook vrij om te gaan als een werkgever je niet aanstaat.
22-6-09-21:30 Er werd een opmerking gemaakt dat bij kleine bedrijven geen cao-onzin voorkomt, vandaar. Dit is waarschijnlijk ook de reden dat er per bedrijfstak cao's worden afgesloten. En multi-nationals hebben nu eenmaal meer impact op de globale omstandigheden,daarom ben ik daar op door gegaan.quote:Waarom die focus op grote bedrijven trouwens? De meeste mensen in Nederland werken bij (relatief) kleine bedrijven. Sowieso zijn veel mensen bij grote bedrijven niet rechtstreeks in dienst.
Beter als alles bij voorbaat afwijzen, toch ?quote:Voor grote uniforme organisaties en bepaalde functies kan een vakbond zinvol zijn, maar over het algemeen zet ik er mijn vraagtekens bij.
En wat is de vakbond precies?quote:Op donderdag 23 juli 2009 19:42 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Als of de vakbond iets om jongere werknemers geeft
Volgens sommigen is dat juist het probleem en dan spreek ik niet over een complottheorie. Je zegt: 'dan kunnen we niet op dit forum praten.' Ook zonder computer kun je praten , geloof het of niet. De bevolking wordt koest gehouden met alcohol , tv , en internet en met drugs wordt ook al een oogje dichtgedaan.quote:Op donderdag 23 juli 2009 15:17 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Het klinkt wel echt als een complottheorie, zoals je het hier presenteert. En geheel onterecht. Mensen en bedrijven hebben op allerlei manieren behoefte aan producten waar technologische ontwikkeling voor nodig is. Stel dat men in de jaren vijftig gestopt was met het ontwikkelen van de computer. Dan waren er maar een paar op de hele wereld geweest en ze namen stuk voor stuk een flinke kamer in beslag. Dan zouden wij hier niet eens op een forum kunnen discussiëren. Zo zijn er nog tal van voorbeelden te bedenken. We slagen er steeds beter in om vervuiling binnen de perken te houden, dus milieu is ook geen geldig argument meer.
En hoe oud is die complottheorie dan wel niet ? Panem et circenses , oftewel brood en spelen dateert al van voor onze jaartelling.quote:
Ik doe dat wel eens!quote:Op donderdag 23 juli 2009 23:48 schreef kitao het volgende:
Ook zonder computer kun je praten , geloof het of niet.
Ben ik niet met je eens. Daar kiezen de mensen zelf voor. Veel mensen ontvluchten graag de realiteit door eens flink te gaan zuipen, of door naar verdovende middelen te grijpen. Je hebt er zelfs die dat "het echte leven" noemen.quote:De bevolking wordt koest gehouden met alcohol , tv , en internet en met drugs wordt ook al een oogje dichtgedaan.
Waar je ook bent, de gevestigde macht haat gezaag aan de stoelpoten. Vandaar dat je demonstraties van tevoren moet melden en dat je mogelijk de ME op je dak krijgt als je dat niet doet. Maar om daar nou een complot in te gaan zien... Ik zie het eerder als een menselijke eigenschap. Als je een hekel hebt aan anderen die de baas spelen over jou, zijn er twee oplossingen: zoveel mogelijk onafhankelijk zijn en zelf de baas van de club worden.quote:Want de regeerders hebben liever dat iedereen binnen vier deuren blijft, als dat ze op straat met elkaar de situatie bespreken. Af en toe zijn er voetbalrellen om de grootste vandalen stoom af te laten blazen , iedereen spreekt schande , en geniet er ondertussen van , en op maandag om 7 uur staan ze weer op om de centjes voor de baas te verdienen.
Mij maak je daarmee niet bang, bovendien heb ik mijn twijfels bij de manier waarop bijvoorbeeld die voortdurend stijgende temperatuur geregistreerd wordt. Ik zie maar één ding dat ons en onze welvaart op korte termijn bedreigt, namelijk de kredietcrisis. Uit alle macht wordt geprobeerd om de ellende te verzachten, maar ik vraag me af of het middel niet erger is dan de kwaal.quote:En ik wil geen angst aanjagen , maar ik denk dat wij nog iets meer kunnen verwachten van een mogelijk doorzettende klimaatomslag. Beetje zwartgallig misschien , maar toch...
Ja , en daarom is ook iedere dag op tv de reclame hiervoor te zien , met toegegeven ,de waarschuwende tekst "zuip met je mate ".quote:Op vrijdag 24 juli 2009 10:18 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Daar kiezen de mensen zelf voor. Veel mensen ontvluchten graag de realiteit door eens flink te gaan zuipen, of door naar verdovende middelen te grijpen. Je hebt er zelfs die dat "het echte leven" noemen.![]()
Ok, ik kies voor de eerste , waar vind ik hier de stad " onafhankelijk aan de maas " ?quote:[quote]
Waar je ook bent, de gevestigde macht haat gezaag aan de stoelpoten. Vandaar dat je demonstraties van tevoren moet melden en dat je mogelijk de ME op je dak krijgt als je dat niet doet. Maar om daar nou een complot in te gaan zien... Ik zie het eerder als een menselijke eigenschap. Als je een hekel hebt aan anderen die de baas spelen over jou, zijn er twee oplossingen: zoveel mogelijk onafhankelijk zijn en zelf de baas van de club worden.
Zeker niet mijn bedoeling om iemand bang te maken , dat gaf ik overigens al aan. Maar onder welvaart wordt toch iets meer verstaan als alleen een zak geld onder je bed. En dat je tegenwoordig ook al via de noorpool kunt varen is alleen maar beter voor de economie zeker.....quote:Mij maak je daarmee niet bang, bovendien heb ik mijn twijfels bij de manier waarop bijvoorbeeld die voortdurend stijgende temperatuur geregistreerd wordt. Ik zie maar één ding dat ons en onze welvaart op korte termijn bedreigt, namelijk de kredietcrisis. Uit alle macht wordt geprobeerd om de ellende te verzachten, maar ik vraag me af of het middel niet erger is dan de kwaal.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |