Ik vind het nogal raar klinken om over zulke kleine kinderen te zeggen dat ze op dieet moeten

Als ze gewoon gezond eten (hetzij volledig bv, hetzij met gezonde bijvoeding in de vorm van groenten en fruit) dan is het toch gewoon goed? Ook al zijn ze dan wat zwaarder, dat hoort op dat moment kennelijk bij ze.
Mijn bv-monstertje doet het wonderbaarlijk goed. Ze is vanmorgen gewogen en ze weegt 3680, dat is 5 gram minder dan haar geboortegewicht van een week geleden!
Even nog een paar vraagjes:
De vk en de kraamhulp zeiden beiden om niet langer dan 20 minuten te voeden per borst, omdat ik nogal gevoelige tepels had. Nu lijkt dat langzaam maar zeker steeds beter te gaan, mijn tepels wennen er kennelijk aan en het aanleggen gaat steeds vaker meteen goed. Is er dan nog steeds eenlimiet vna 20 minuten per borst? En zo niet, wat is dan de limiet? Hoe weet je dat de borst leeggedronken is?
Normaal begin je met de volgende voeding bij de borst waar je de laatste voeding geeindigd bent. Maar wat nu als ze heel snel na de vorige volledige voeding (2x 20 minuten) komt, zeg al na 20 minuten. Begin je dan toch niet weer met de eerste, ipv met de laatste?
Ik zit erover te denken om een consult met een lactatiekundige af te spreken. Niet omdat er problemen zijn, want die zijn er op het moment niet, maar gewoon, om even te kijken of ze me nog wat kunnen leren, corrigeren, adviseren. Is dat een overbodig iets van een overbezorgde moeder, of is dat best een zinvolle gedachte?