Dit klopt!quote:Op maandag 3 augustus 2009 13:56 schreef Grijs het volgende:
Darmkrampen komen toch juist voor wanneer ze zo klein zijn? Omdat de darmen nog niet helemaal volgroeid of ontwikkeld zijn, dacht ik. En het beste hiervoor is moedermelk en tijd... ze groeien er vanzelf overheen.
Van wikipedia:quote:Op maandag 3 augustus 2009 14:11 schreef poemojn het volgende:
Ja, M en J hadden het ook in de kraamweek al. Bij Myrthe heb ik geen verband met mijn eten kunnen ontdekken, bij Juliette scheelde het of ik bloemkool/broccoli/geelachtige bloemkool (zit in veel italiaanse groentenmixen) had gegeten; dat eten leverde gegarandeerd krampjes op. Maar er zijn geen vaste voedingsstoffen aan te wijzen die bij elk kind krampjes opleveren, en de verdachte groentes/kruiden zijn per cultuur verschillend.
veel sinas drinken (nou ja alle dranken met koolzuur) zou ook niet goed zijn. . . Mijn baby reageerde daar in elk geval wel heftig op.quote:Op maandag 3 augustus 2009 15:20 schreef mikoxx het volgende:
[..]
Van wikipedia:
Vrouwen die borstvoeding geven wordt geadviseerd voldoende te eten en te drinken. Het is nooit aangetoond dat baby's er last van krijgen als de moeder bepaalde voedingsmiddelen nuttigt. Een uitzondering hierop vormt een allergie voor bijvoorbeeld koemelkeiwitten in het geval de moeder overmatig zuivel gebruikt.
Ik kon ook nooit uitvinden, of er iets in de voeding zat, wat de krampjes opleverde. Maar bij ons hebben de reeds genoemde dingen goed geholpen. Wat betreft warmte is de cosi-bag echt een geweldige uitkomst geweest. Deze kruik kun je in de magnetron leggen en dat hielp erg goed. Er zitten ook wat kruiden in en dat ruikt ook erg lekker. Wij hebben Infacol gegeven tegen de krampjes, is ongeveer hetzelfde als cinababy. Wij vonden het erg goed helpen, doordat de lucht wordt gebundeld kon Jair beter scheetjes laten. De lucht kwam er beter en makkelijker uit. Veel succes Miss-sly met het gevecht tegen de krampjes.quote:Op maandag 3 augustus 2009 15:39 schreef Marrije het volgende:
[..]
veel sinas drinken (nou ja alle dranken met koolzuur) zou ook niet goed zijn. . . Mijn baby reageerde daar in elk geval wel heftig op.
of een ander linkjequote:Op maandag 3 augustus 2009 15:20 schreef mikoxx het volgende:
Van wikipedia:
Vrouwen die borstvoeding geven wordt geadviseerd voldoende te eten en te drinken. Het is nooit aangetoond dat baby's er last van krijgen als de moeder bepaalde voedingsmiddelen nuttigt. Een uitzondering hierop vormt een allergie voor bijvoorbeeld koemelkeiwitten in het geval de moeder overmatig zuivel gebruikt.
Bij ons hielp het een beetje, uiteindelijk bleek hij net als zn broertje een koemelkallergie te hebben. Hij is er een beetje overheen gegroeid / gewend aan geraakt, maar als ik teveel chocolademelk drink dan reageert ie daar wel weer heftig op. Maar zolang ik geen (chocolade)melk drink en geen yoghurt eet kan ik wel weer prima een broodje kaas eten. Inmiddels heeft hij zijn eerste verjaardag ook al achter de rug.quote:Op maandag 3 augustus 2009 20:20 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Ik kon ook nooit uitvinden, of er iets in de voeding zat, wat de krampjes opleverde. Maar bij ons hebben de reeds genoemde dingen goed geholpen.
Lactatiekundige SIemian Berghuijs raadt max 1-2 kopjes per dag aan; http://www.ouders.nl/lacta/bv0324.htm .quote:bron Hoewel van donker bier, anijs, venkel, cashewnoten en karwij wordt gezegd dat ze de borstvoeding stimuleren, is de werking ervan nooit wetenschappelijk aangetoond. Venkel en anijs bevatten stoffen die mogelijk schadelijk zijn. Daarom wordt aangeraden matig te zijn met anijsdrankjes en venkelthee.
FTA, ik herken dit deels. Lieuwe wil mij ook wel eens meppen en wriemelen en piepen en doen en dan vooral als mijn productie niet helemaal je-van-het is. Hij wordt (werd, ik bedenk me net dat het al een tijd geleden is dat hij dit deed) heel erg zemelig dan, hij wil veel meer dan hij binnenkrijgt. De eerste vijf minuten (na de tsr? herken je dat?) inderdaad rustig want dan stroomt het allemaal zo z'n mondje in maar daarna...quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:39 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Ik zit even met mijn handen in het haar wat betreft het drinken van Finn.
Sinds gisteravond is hij ineens heel onrustig tijdens het drinken. Hij begint te fronsen, te kreunen, soms wat te huilen en te slaan met zijn armpjes.
De eerste 5 minuten drinkt hij gewoon rustig en daarna begint het, als ik dan van borst wissel gaat het hetzelfde.
Het begon eerst met alleen mijn linker borst, maar nu is het bij beide borsten. Voor zover ik kan zien zit er niks van stipjes in zijn mondje en als het spruw zou zijn, zou hij dan wel de eerste 5 minuten gewoon rustig drinken?
Iemand een idee wat te doen, want zo krijg ik echt het gevoel om er maar mee te stoppen
Ik heb ook venkelthee gedronken. Daarnaast hebben wij heel af en toe een beetje thee aan Jair gegeven. Volgens mij gaf het niet een erg merkbaar resultaat.quote:Op maandag 3 augustus 2009 22:35 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb ook venkelthee gedronken. Geen liters per dag. Maar ook voor die reden.
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:41 schreef Nijna het volgende:
Iris doet t goed. Het aanhappen wil nog niet zo vlot, maar oefening baart kunst. Het is voor ons beiden soms echt even zoeken tot we goed zitten, maar dan drinkt ze wel heel stoer. Net echt wat grote slokken (zo klonk het althans).
Ze was gister behoorlijk misselijk, dat lijkt nu beter te worden. En het wachten is nu op een lekker volle luier, want ze ligt me een partij stinkwinden te laten en het lijkt haar ook wel wat dwars te zitten. Maar nu het drinken beter gaat zal dat vast ook gauw komen.
Ik ben best een beetje trots op ons, het gaat gewoon beter dan vorige keer en dat geeft wel een lekker gevoel.
Ah, een lotgenoot!quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 22:26 schreef YPPY het volgende:
Geen idee hoe lang dat duurt PM, als het bij mij over is, breng ik je op de hoogte.
Fijn Nijna! En van harte gefeliciteerd met Iris. Grappig: geboren op de verjaardag van de oudste dochter van mijn zus en de naam van haar jongstequote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:41 schreef Nijna het volgende:
Iris doet t goed. Het aanhappen wil nog niet zo vlot, maar oefening baart kunst. Het is voor ons beiden soms echt even zoeken tot we goed zitten, maar dan drinkt ze wel heel stoer. Net echt wat grote slokken (zo klonk het althans).
Ze was gister behoorlijk misselijk, dat lijkt nu beter te worden. En het wachten is nu op een lekker volle luier, want ze ligt me een partij stinkwinden te laten en het lijkt haar ook wel wat dwars te zitten. Maar nu het drinken beter gaat zal dat vast ook gauw komen.
Ik ben best een beetje trots op ons, het gaat gewoon beter dan vorige keer en dat geeft wel een lekker gevoel.
Flower Ti-amo. Zoals jij het omschrijdt zou het overstuur raken misschien kunnen komen omdat na een paar minuten drinken de darmpjes beginnen te werken. Het zou ook kunnen komen doordat Finn lucht ingeslikt heeft en dat hem plaagt. Wat wij deden en dat hielp weleens was infacol geven voor de voeding en een warme kruik (cosi-bag) op de buik. Ergens had ik gelezen, dat het masseren van de voetzolen de darmpjes in gang zet. Soms had ik het idee dat dat ook hiel als ik dat tijdens het voeden deed. Ik kan heel goed begrijpen wat jij voelt Flower Ti-amo. Ik kad dezelde problemen vooral denk ik door Jairs krampjes. Een keertje was het heel erg toen huilde Jair zo dat het drinken niet wilde lukken en ik huilde ook omdat hij niet dronk/ kon drinken. Wij hebben toen ook maar een flesje gedaan zodat hij toch wat binnen zou krijgen en dat ging er wel in.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 11:25 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Overstuur is hij echt pas na een minuut of 5 drinken. En dan toevallig nu is hij even bezig.
Ik kijk het nog even aan en anders maak ik morgen een afspraak bij de huisarts
Het voeden probeer ik inderdaad op een zo rustig mogelijke plek te doen Davinia en ik probeer inderdaad ook rustig te blijven.
Nee had ik nog niet geprobeerd. Omdat hij ten eerste heel vrolijk en tevreden leek en ik hem eerst even wat tijd wilde geven voordat ik hem weer wat gaf. Ik dacht dat het beter is te wachten maar hem gelijk wat te geven als hij er de volgende keer om vraagt. Dit in verband met het idee, dat er gewoon toch alleen uit is gekomen wat te veel was.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 09:29 schreef Jelief het volgende:
Je kunt natuurlijk ook één kant kolven en de andere 'bewaren' voor jaïr. Hoewel je grote kanshebt dat Jaïr genoeg heeft aan wat er uitkomt als hij drinkt na het kolven. Heb je al geprobeerd of hij weer wil drinken?
Prinseszondererwt ik zou het aan haar zelf vragen. Natuurlijk zijn er algemene dingen waarvan aangeraden wordt die te vermijden, hoewel soms ook wordt gezegd dat dat eigenlijk niet hoeft. Maar soms hebben mensen ook zelf vastgesteld dat hun baby van iets last heeft of eten zij het gewoon uit principe niet. Ik wilde bijvoorbeeld gewoon geen knoflook en uien in mijn eten gewoon uit voorzicht. Als je aan haar vraagt of er dingen zijn, die zij niet eet/ niet wil eten vanwege de bv dan stel je je helemaal op haar in, dat waardeert zij vast wel bijzonder.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 09:47 schreef prinseszondererwt het volgende:
Even crossposten: Morgen komt een vriendin eten die borstvoeding geeft. Moet ik met eten nou wel of niet bepaalde dingen vermijden? Ik lees nogal tegenstrijdige dingen met googlen. Jullie weten dat vast.
Bedankt voor de tip(s). Ik heb uiteindelijk maar niet gekolfd. Ik heb de tip opgevolgd om vaker te voeden. Door de hitte en zijn spugen s'ochtends was dat de betere oplossing. Schijnt alsof Jair een trend heeft gezet: Gisteravond moest ik dan ook oveergeven en s'nachts was Papa aan de beurt. Jair is helemaal gezond. En ik en mijn man hebben ook geen koorts, dus ik gok erop, dat wij iets verkeerds hebben gegeten.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:00 schreef Jelief het volgende:
nee hoor, als zij niets heeft aangegeven dan kan ze gewoon alles eten. Ga alleen niet iets heel anders (heel pittig bijvoorbeeld) eten, dan wat zij normaal eet.
tinu, ik doelde erop dat je hem dan straks gewoon éérst kunt aanleggen, kijken of hij wil drinken, wil hijniet drinken dan ga je kolven, als hij daarna nog snel komt zal er vast nog wel genoeg over zijn om zijn dorst te stillen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |