abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71486944
Dank voor de tips. Wat fijn is dit topic inderdaad!

Chacama, knip je dan steeds iets meer van het topje? Ik vind het moeilijk me voor te stellen wat er dan gebeurt. Maar ik heb 2 paarse tepelhoedjes, vanwege de Gentiaan Violet, met een daarvan kan ik dat wel uitproberen.

Ik schrok van de 25% maar het klopt dat Kobus altijd op verzoek krijgt. Ik kijk niet op de klok. zegt weleens dat hij Kobus alleen maar aan de borst ziet. Is niet waar hoor, maar het zegt wel iets.

Lekker middendoor gaat-ie.

En dat ga ik denk ik als eerste proberen, Owlet, de Tsr laten komen en dan snel het hoedje weghalen.
Denk dat dat wel werkt want dat aanzuigen vind hij volgens mij het moeilijkst zonder hoedje.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_71487264
Keurig volgens een stijgend lijntje, prima toch?!
/begin theorie:
Het "gevaar" (en zie je de aanhalingstekens? Niet schrikken van het woord gevaar ) van tepelhoedjes is dat de borst minder gestimuleerd wordt en de baby ook minder binnenkrijgt omdat hij niet mooi 'diep' kan drinken maar alleen de in het hoedje gelopen melk opzuigt.
vandaar dat het bij kindjes die met een hoedje drinken nóg belangrijker is om de plasluiers, poepluiers en het gewicht in de gaten te houden en dat het slim is om zo snel mogelijk te gaan werken aan het afbouwen.

/einde theorieles

Ik heb er nog even over na zitten denken en ik heb toch mijn twijfels bij het afknippen van het tepelhoedje. Ik vraag me namelijk af of het niet verwarrend is qua aanhappen. Je wilt toch, lijkt me, dat een baby leert om met een goede hap aan de blote borst te drinken. Dat is soms moeilijk voor baby's die een tepelhoedje zijn gewend, omdat die eerder geneigd zijn om aan het topje te drinken inplaats van via de hele tepel en een stuk tepelhof.

Wat doet een afgeknipt hoedje? Ik weet het niet precies maar ik kan me voorstellen dat dat wéér een andere drinktechniek vraagt en dat het met een afgeknipt hoedje misschien nog wel lastiger is om een goed grote hap te nemen.

Ik ben er dan eerder voor om als je tóch moet werken aan het opnieuw leren van een drinktechniek je dat dan meteen goed doet. Dan duurt het wellicht wat langer maar je hoeft niet allemaal tussenoplossingen te bedenken.
Maar goed, dat zijn maar overpeinzingen, ik heb er verder geen ervaring mee
pi_71487542
Gevoelsmatig denk ik wel dat je gelijk hebt. Ik zie ook dat dat is wat hij moeilijk vindt, niet alleen aan het topje te zuigen dat natuurlijk kleiner is dan een tepelhoedje, maar de hele tepel in de mond nemen.
Dat vraagt een grote hap inderdaad en met een hoedje is dat niet nodig, het schuift gewoon naar binnen om zo te spreken. Dus dat leert hij nog niet echt goed als je steeds een stukje eraf knipt. denk ik.

Ik wil inderdaad rustig aan hem goed leren aanhappen. Ik vind het alleen nog moeilijk hoe precies.

Het is wel goed om in mijn achterhoofd te houden dat het met hoedje voor de productie uiteindelijk slecht kan zijn. Meer stimulans om dat hoedje uit ons leven te werken.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_71490047
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 09:06 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Bepanthene is hele goede zalf voor de billetjes van je kindje, maar eigenlijk is het niet zulke goede tepelcreme. Als je ergens mee wilt smeren kun je beter kiezen voor zuiver wolvet. Een drupje melk over je tepel uitsmeren en laten drogen aan de lucht is ook heel erg goed, moedermelk is namelijk steriel en bevorderd de genezing. (Niet doen in geval van spruw)

Is wolvet zoiets als Vaseline. Zou je Vaseline kunnen gebruiken bij kloven of pijnlijke tepels?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_71490445
Wolvet is niet zoiets als vaseline. Vaseline houdt het alleen soepel dus in die zin is het beter dan bepanthen omdat het er voor zorgt dat de huid rond een kloof niet uit kan drogen. Natte genezing is beter dan een korstje, bij kloven.

Maar wolvet (lanoline) is beter omdat het ook een genezende werking heeft. Vaseline is een aardolieproduct en dat sluit de huid af, terwijl het dierlijke lanoline zorgt dat de huid kan blijven ademen.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 14:42:37 #206
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_71490469
je hebt trouwens bepanthen zalf en bepanthen creme. bij een van de twee staat letterlijk bij dat het ook geschikt is voor teplkloven.

toen ik wat last kreeg, heb ik er zelfs sudocreme opgesmeerd!
stonk wel, maar hielp prima eea te genezen
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_71490612
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 14:42 schreef DaviniaHR het volgende:
je hebt trouwens bepanthen zalf en bepanthen creme. bij een van de twee staat letterlijk bij dat het ook geschikt is voor teplkloven.

toen ik wat last kreeg, heb ik er zelfs sudocreme opgesmeerd!
stonk wel, maar hielp prima eea te genezen
Kan Sudocreme ook als je baby later uit die tepel drinkt?
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 31 juli 2009 @ 15:06:56 #208
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_71491197
Oeke, ik lees over je tepelhoedje. Wat fijn dat het soms al lukt om zonder te voeden!
Ik ben destijds wel cold turkey gestopt, maar dat was wel toen mijn baby 13 weken oud was, volgens mij zijn jullie nog niet zo ver?
Elke week scheelt er 1 in de ontwikkeling en kracht van de tong- en/of mondspieren denk ik. Dat maakt het zelf aanhappen ook steeds gemakkelijker.

Ik heb destijds ook gelezen over dat afknippen, maar dat leek me niet zo geweldig. De lactatiekundige heeft het ook nooit genoemd.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  vrijdag 31 juli 2009 @ 16:00:11 #209
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_71492687
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 14:47 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Kan Sudocreme ook als je baby later uit die tepel drinkt?
ik heb het toen alleen op kantoor gedaan tijdens het kolven. thuis had ik een lekkere tube bepanthen liggen. (creme of zalf, weet dus neit meer welke van de twee. een heeft een rood randje en de ander een blauwe of zo.)
of mss was het ook wel iets anders. wat zat er ook alweer bij de kolf? sudo en nog een ander monstertje.
pi_71494386
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 16:00 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

ik heb het toen alleen op kantoor gedaan tijdens het kolven. thuis had ik een lekkere tube bepanthen liggen. (creme of zalf, weet dus neit meer welke van de twee. een heeft een rood randje en de ander een blauwe of zo.)
of mss was het ook wel iets anders. wat zat er ook alweer bij de kolf? sudo en nog een ander monstertje.
Had eerder nagekeken bij Bepanthen Zalf staat erbij dat het voor Tepelkloven helpt. Ik probeerde je net te bellen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 31 juli 2009 @ 19:13:35 #211
260256 For_now
niks nada noppes te melden
pi_71497320
Pfff over tepelhoedjes gesproken. Als mijn uk hapt krimp ik van te voren al in elkaar van angst voor de pijn. Hij krijgt nu de hoektandjes (voor heeft hij al, onder en boven) en bij het happen raakt hij me even.
Dat overleef ik nog wel, probleem is alleen dat meneer alles wil zien en om de paar slokken even loslaat om eens even de boel te inspecteren.
Ik dacht, gaat niet gebeuren dus hij drinkt maar door en zoniet tepel weg.
Maar dan ben ik pas echt aan de beurt. Hij word ontroostbaar en ik krijg hem alleen stil met drinken maar dus wel met een nog pissiger bijtje in mijn tepels.
Ik heb dus maar tepelhoedjes gekocht maar zelfs daardoorheen voel ik het en doet het nog pijn.
Heeft iemand een idee??
pi_71499448
Ik dacht dat sudocreme niet geschikt was om te smeren als ze erna weer gaan drinken... of je moet het eraf poetsen ofzo (dat hoeft bij bepanthen niet toch?).

Auw For_now
Fake it till you make it...
pi_71501033
Weet iemand toevallig hoe ik de flesjes en borstschelpen van mijn kolf kan schoonkrijgen als deze verkalkt zijn? De schelpen zijn namelijk vrij nieuw.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 31 juli 2009 @ 21:37:12 #214
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_71501382
Een scheutje azijn bij het water doen als je ze uitkookt. Daarna de flesjes en borstschelpen even afspoelen als je klaar bent met uitkoken.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  zondag 2 augustus 2009 @ 16:20:15 #215
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_71540630
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 20:30 schreef Nijna het volgende:
Ik dacht dat sudocreme niet geschikt was om te smeren als ze erna weer gaan drinken... of je moet het eraf poetsen ofzo (dat hoeft bij bepanthen niet toch?).

Auw For_now
daarom deed ik het ook alleen op werk
bepanthen mag je laten zitten idd
pi_71544144
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 21:37 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Een scheutje azijn bij het water doen als je ze uitkookt. Daarna de flesjes en borstschelpen even afspoelen als je klaar bent met uitkoken.
Heb jij dat al een keertje gedaan? Is er geen gevaar, dat het kindje de melk niet lust of dat het niet goed voor hem is? Ik weet niet of de geur/smaak van azijn blijft hangen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 2 augustus 2009 @ 18:29:08 #217
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_71544342
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 18:23 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Heb jij dat al een keertje gedaan? Is er geen gevaar, dat het kindje de melk niet lust of dat het niet goed voor hem is? Ik weet niet of de geur/smaak van azijn blijft hangen.
gebeurt niks mee. na het uitkoken met azijn nog een keertje goed (af)wassen en voila
  Moderator maandag 3 augustus 2009 @ 12:07:02 #218
5428 crew  miss_sly
pi_71560563
Wij denken dat Senna vannacht last van krampjes heet gehad; kan dat zo klein al?
Om te bedenken waar het van kwam wat ik heb gegeten, moet ik eerst weten hoe lang het duurt van eten door mij tot in de voeding zitten...

Ik heb bijv gisteravond een softijsje met slagroom op. Ik heb de hele tijd mijn inname van koemelk karig gehouden: 1 glas melk OF 1 portie yoghurt en een boterham met kaas per dag. Dit ijsje was dus extra; kan het daarvan komen?

Ik heb wel gekruid gegeten (knoflook) maar dat is alweer een paar dagen geleden; zo lang duurt het toch niet voor het in de voeding zit, of wel?

Het was zoo zielig, ze heeft de hele nacht op haar buik op mijn borst gelegen, ze lag regelmatig behoorlijk te persen enzo.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_71560899
Miss sly, wat jij eet zit zo'n beetje een voeding later in de melk die Senna drinkt.

Krampjes zou best goed kunnen hoor. Ook zo klein al. Je kan haar buikje een beetje masseren of een lekkere warme doek op haar buikje leggen. (Al zou ik dat niet met een buitentemp van 30 graden doen...)

Aangezien je melk niet helemaal uit je voeding haalt lijkt het mij sterk dat Senna dan wel reageert op een softijsje. Als Senna echt een melkallergie heeft dan zou je dat na een glas melk ook echt moeten merken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator maandag 3 augustus 2009 @ 12:51:40 #220
5428 crew  miss_sly
pi_71561768
Dus het kan ook zomaar komen, omdat haar darmpjes no niet helemaal rijp en volgroeid zijn?
En kan Cinababy helpen, of moeten we daar niet te vklug naar grijpen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_71561952
Krampjes kunnen zo jong al, en het is inderdaad heel erg sneu om te zien.

Ik zou eerst de huis-tuin-en keukentips proberen (zoals buikje masseren, fietsen met de beentjes, iets warms op het buikje leggen) en dan pas druppeltjes proberen.
Hier hielp dragen in de doek ook goed bij krampjes overigens.
  maandag 3 augustus 2009 @ 13:09:04 #222
62233 Jelief
ikke lief!
pi_71562235
miss Sly, hoe minder 'vreemd' spul in haar darmpjes hoe beter ze zich kunnen ontwikkelen.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_71562648
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 13:09 schreef Jelief het volgende:
miss Sly, hoe minder 'vreemd' spul in haar darmpjes hoe beter ze zich kunnen ontwikkelen.
Hier sluit ik me bij aan.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 3 augustus 2009 @ 13:56:43 #224
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_71563394
Darmkrampen komen toch juist voor wanneer ze zo klein zijn? Omdat de darmen nog niet helemaal volgroeid of ontwikkeld zijn, dacht ik. En het beste hiervoor is moedermelk en tijd... ze groeien er vanzelf overheen.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_71563757
Ja, M en J hadden het ook in de kraamweek al. Bij Myrthe heb ik geen verband met mijn eten kunnen ontdekken, bij Juliette scheelde het of ik bloemkool/broccoli/geelachtige bloemkool (zit in veel italiaanse groentenmixen) had gegeten; dat eten leverde gegarandeerd krampjes op. Maar er zijn geen vaste voedingsstoffen aan te wijzen die bij elk kind krampjes opleveren, en de verdachte groentes/kruiden zijn per cultuur verschillend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')