abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71150283
Ik heb nadat Lotte geboren is een tijdje met zo'n hema hempje en daarin compressen geslapen. Dat ging op zich nog best goed. Lilypadz vond ik niets
pi_71150380
quote:
Op maandag 20 juli 2009 11:11 schreef owlet het volgende:
Hé BVkundige! Ben jij een kloon van een oude bekende in dit topic?
Mocht je mij bedoelen (dat denk ik dan, of is dat te voortvarend?), dan nee
Variety is the spice of life
pi_71150593
Fijn. Ik hoopte al van niet, ik vind het nogal wat om jezelf op een forum als BVkundige te profileren
pi_71150639
Ik ook!

En in de signature staat bv.com en bvboek.com. Die zijn van Stefan. Dus of het is Stefan ( ) of niet. In dat laatste geval: dat vind ik nogal vreemd dan.
pi_71150673
Maar volgens mij heet Stefan Kleintjes op de fora waar hij post gewoon Stefan Kleintjes.
pi_71150699
Ja precies, vandaar dus dat ik het allemaal vreemd vind.

owlet, ik heb nog iets voor je! Daarom ben ik hier (zie pm)
pi_71150742
quote:
Op maandag 20 juli 2009 14:57 schreef mrien het volgende:
Ik heb nadat Lotte geboren is een tijdje met zo'n hema hempje en daarin compressen geslapen. Dat ging op zich nog best goed. Lilypadz vond ik niets
Wat was er niet fijn aan?
Fake it till you make it...
  dinsdag 21 juli 2009 @ 11:40:07 #33
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_71174214
Even een beetje stomme vraag...
We waren gister op kraamvisite bij zo'n heerlijjk lief schattig klein frummeltje, en die had nogal zuigehoefte, en dat liet ze merken. op een gegeven moment zakte ze ook bijna naar borsthoogte, als zoekend/sabbelend/zuigend. ik heb dr snel omhoog gedaan, voordat mn shirt naar binnen werd gezogen, maar volgens mij heb ik daar toch echt wel een tsr van gekregen
niks uitgekomen, maar s avonds was de bh nog een stuk strakker
ik ben nu 16 wk zwanger en heb eli al 18 mnd niet meer gevoed.

kan ik nu echt een tsr hebben gehad hiervan?
lijkt me zo sterk nml...
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_71174561
Lijkt me volkomen logisch, Davinia

En voor wat betreft de lilypadz: ik vond ze prettig. Als ze niet meer goed plakten dan maakte ik ze schoon met afwasmiddel (ontvettend) en dan deden ze het weer prima.
Het zijn alleen wel compressen die het toeschieten van de melk tegenhouden, ze vangen niets op. Op het moment dat de melk echt in straaltjes er uit loopt of als je borsten zo gestuwd zijn dan lichte druk op je borst al de melk er uit duwt dan helpen een lilypadz niet echt. Dan moet je gewoon opvangen in compressen of op een handdoek in je bed.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 14:20:13 #35
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_71179541
quote:
Op maandag 20 juli 2009 15:12 schreef Nijna het volgende:

[..]

Wat was er niet fijn aan?
Ik lekte er gewoon doorheen... Ik had van die melkbadjes eronder.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 14:45:28 #36
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_71180376
Nebelung, long time no see!

P_iglet, wat fijn dat het nog steeds zo lekker loopt! En Pepijn lijkt me idd bij uistek geschikt om dit soort afspraken mee te kunnen maken

Mij bevielen de Lilypadz ook niet, zelfde reden als Ticootje. En net als haar wil ik ook juichen voor de zoogcompressen van Natusan, ik heb alvast een paar pakken liggen voor straks. Die van het eigen merk van Kruidvat zijn 1 euro goedkoper en ook best goed, maar die van Natusan zijn echt top! Zowel het kruidvat als de Dirx hebben ze om de zoveel tijd in de aanbieding, zeker de moeite waard om dan in te slaan
.... met gevoel voor drama....
pi_71181065
Ik ben ook fan van Natusan compressen. Die zijn echt het allerfijnst.
pi_71181740
natusan dus, staat genoteerd
Fake it till you make it...
  dinsdag 21 juli 2009 @ 16:18:50 #39
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_71183852
Ik hoor helemaal niet (meer) in dit topic thuis, maar kwam deze filmpjes tegen, kennen jullie ze?

En om even verder ontopic te blijven, ik gebruikte alleen natusan, heb van allerlei andere merken geprobeerd maar die waren veruit het fijnst! Toen waren ze wel bijvoorbeeld bij de kruidvat véél goedkoper dan bij de AH. (en altijd uitverkocht... het nadeel van een nogal kinder-rijke wijk )

En lilypads vond ik ook fijn (behalve als ik zoveel melk had dat er inderdaad hele vijvertjes in ontstonden, en als die dan los-schoten had ik alsnog m"n hele shirt en bh nat ).
En inderdaad even goed schoonmaken met afwasmiddel ofzo , dan plakten ze weer goed!

Ik wil wel weer zo'n piepklein babietje om te voeden

[ Bericht 3% gewijzigd door DeLiedje op 21-07-2009 16:25:45 ]
  dinsdag 21 juli 2009 @ 22:14:22 #40
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_71196720
Ik had altijd pads van DA. Die vond ik veel fijner dan van Kruidvat. Van DA zijn iets groter en steviger, ze worden niet zo snel zacht en slap.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  dinsdag 21 juli 2009 @ 22:29:03 #41
263403 Brunoh
Mama & Jong
pi_71197298
Hoi,

Ik geef ook nog borstvoeding (zoonlief is inmiddels 8 maanden) en heb de 1e maanden echt gezworen bij Natusan zoogcompressen. Tegenwoordig niets meer nodig, maar bij een volgend kindje zou ik weer voor Natusan gaan.. Ideaal.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 22:45:15 #42
1762 YPPY
Yppiaans
pi_71197964
Het eerste half jaar heb ik wegwerpcompressen gebruikt van verschillende merken. Daarna lilypads, omdat je de andere zag zitten door mijn zomershirts heen en dat vond ik stom. Toen lekte ik niet meer zoveel en ging het daarmee goed.

Vorige week kwam ik langs een huilende baby en het leek net alsof ik een tsr kreeg. Na 9 maanden.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_71198207
Ik heb vandaag de hele dag borstvoedingsfabels uit het onderwijs en de mening van medestudenten gehaald.

"ja een kind met tandjes kun je nog prima bv geven"
"nee niet iedere moeder krijgt kloven, en zeker niet dat ze daarvan moeten stoppen"
"ja na een borstverkleining kun je soms/vaak afhankelijk van de methode nog best borstvoeding geven"
"nee borstvoeding is geen verhoging van het risico op het krijgen van borstkanker, maar vaak juist een verlaging"
"nee als je al 2 jaar borstvoeding geeft betekend dat niet dat je ook al 2 jaar moet kolven"
etc, etc..

Ik weet nu weer waarom je qua borstvoedingskennis niet bij artsen moeten wezen
Ze leren er gewoon totaal niets over, hooguit fabels.

En co-assistent van 24 met een kind van 2 wat nog borstvoeding krijgt, voldoet niet helemaal aan de maatschappelijke verwachtingen
  dinsdag 21 juli 2009 @ 22:57:00 #44
108648 cattie
lieve moeder
pi_71198432
You go girl!
Vreselijk toch die fabels.
Een rechter vroeg mij laatst of het nog goed kwam met mijn borsten. Heb maar gezegd dat hij zich daar geen zorgen over hoefde te maken.
  woensdag 22 juli 2009 @ 12:16:16 #45
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_71210192
Hiephoi, het kolven gaat nu beter, ik heb nu neusspray en gelukkig helpt dat.
p_iglet hoe gaat het kolven bij jou? of is Pepijn nog niet op vakantie?
pi_71210354
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 22:57 schreef cattie het volgende:
You go girl!
Vreselijk toch die fabels.
Een rechter vroeg mij laatst of het nog goed kwam met mijn borsten. Heb maar gezegd dat hij zich daar geen zorgen over hoefde te maken.

Wat vond hij verkeerd aan je borsten dan?
pi_71210451
Relactatie gaat hem niet worden.. ze wil de borst wel als ze heel verdrietig is.
Maar als ze speelt en plezier heeft niet. Kolven haalt ook niets uit.
Ik kijk het nog een weekje aan en anders helaas pindakaas
Ik merk wel dat er wel melk in de maak is, maar als ze niet veel drinkt heeft dat ook geen nut.
pi_71222700
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 12:16 schreef krijtlijk het volgende:
Hiephoi, het kolven gaat nu beter, ik heb nu neusspray en gelukkig helpt dat.
p_iglet hoe gaat het kolven bij jou? of is Pepijn nog niet op vakantie?
Ik heb dinsdagochtend 1x 60cc gekolft, vond ik best netjes na 9 maanden niet kolven. Verder niet heel veel stuwing ofzo, minder dan normaal als pepijn uit logeren is. Geloof dat mijn borsten ook door hebben dat Pepijn er niet is.Vanavond nog een poging doen. En dan eens kijken of ze het volhouden tot Pepijn vrijdagmiddag weer terug is.

Jammer MamX dat relacteren niet gaat lukken.
pi_71223432
jammer mamsx!

ik moet hier elke keer een hele strijd voeren voor het drinken overdag...lang leve doorkomende kiezenen tanden..
's avonds gaat wel goed meestal
heel jammer, moeilijk en frustrerend
hoop dat dit niet te lang duurt want dan wil ik niet zo doorgaan denk ik
pi_71223484
mrien ze is ruim een jaar, kun je dan niet een tijdje niet overdag voeden, maar alleen 's avonds, 'smorgens en evt 's nachts??
Je productie zal het dan prima aan kunnen als ze over een tijdje weer ook overdag wil drinken.
Zolang je maar 2 goede voedingen per dag overhoud krijgt ze genoeg zuivel binnen.

Strijd voeren rondom het drinken is voor jullie beide niet prettig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')