abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71132631
Borstvoeding deel 54

101 redenen om borstvoeding te geven

Handige en betrouwbare sites:
tip! http://www.borstvoeding.com (Borstvoeding.com biedt een keur aan informatie over borstvoeding verzorgd door een team van gerenommeerde borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.)
tip! http://www.borstvoedingsforum.nl (Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.)
tip! Kellymom.com, breastfeeding and parenting (engelstalige site, met zeer uitgebreide informatie).
Nursingtwo (engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap)

Medicijnen en borstvoeding

Protocol borstvoeding prematuren

Borstvoedings organisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League

Beide organisaties hebben een telefonische informatiedienst.

Directe links naar veel voorkomende vragen/problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Al je vragen en opmerkingen over kolven: Het kolftopic
pi_71132670
Laatste 3 posts
quote:
Op zondag 19 juli 2009 21:20 schreef p_iglet het volgende:
krijtlijk, als je toch de melk niet bewaard wil zorgen voor een beetje alcohol in je bloed en flink veel humor/afleiding ook nog wel eens helpen.

zelf heb ik op lowlands (wij slapen backstage) vorig jaar een of andere mallotige amerikaanse artiest gehad die de weg kwijt was, mij een een vriendin hoorde in onze tent toen ik aan het kolven was, en onze tent open trok om de weg te vragen. Hij schrok er zo van toen hij mij zag kolven en begon zo te stamelen en excuseren dat wij volledig in de slappe lach schoten. Ik heb die keer kolven veruit het meest gekolft van het hele weekend

ik heb ook al tig keer geroepen dan en dan (lowlands, wielewaalvakanties etc etc) ga ik stoppen, want dan kan/wil ik echt niet kolven..... en tot nu toe heb ik het iedere keer toch maar wel gedaan. Omdat ik het toch een te lullige reden vond om te stoppen. Komende week is Pepijn onverwachts 4 nachten met papa op vakantie en ik heb zelfs nieuwe kolf onderdelen moeten kopen omdat ik al 9 maandne niet gekolfd had. Dus ik ben zeer benieuwd!!! Syntocinon niet op voorraad meer, dus als het kolven niet wil lukken heb ik toch een probleem.
Maar ondertussen geven we ruim 2 jaar borstvoeding dus die 4 nachtjes overleven we best.
quote:
Op zondag 19 juli 2009 21:45 schreef Ticootje het volgende:
zo snel droogt het toch niet meer op als je zo lang voedt? 6 maanden geleden gaf ik de laatste voeding en ik heb nog steeds melk.
quote:
Op zondag 19 juli 2009 21:52 schreef p_iglet het volgende:
nee maar als ik ineens 4 dagen niet voed/kolf dan heb ik een borstonsteking van de stuwing...
(of in ieder geval zoveel stuwing dat mijn lichamelijk onderzoek practica incl borstonderzoek van komende week nogal uhm ongemakkelijk worden)
Ik kan nu makkelijk 36 uur zonder voeden of kolven, maar dan moet Pepijn daarna echt wel drinken.
  zondag 19 juli 2009 @ 21:59:47 #3
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_71132784
Wat is nu eigenlijk wel en niet handig om te eten als je bv geeft? Zijn daar lijstjes van oid? En houden jullie je daar echt streng aan?
pi_71133149
Het maakt niet uit wat je eet tijdens borstvoeding (alcohol en medicijnen uitgezonderd), alleen zijn er kindjes die last hebben van scherp eten, ui, knoflook, koolsoorten... Maar dat aantal is niet zo heel groot, dus bij voorbaad al die voedingsmiddelen uit je eten schrappen als je bv geeft lijkt me niet nodig.
  zondag 19 juli 2009 @ 22:18:24 #5
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_71133345
ja precies, ik hoorde ook dat sommige kindjes er last van KUNNEN hebben. Ik vind t ook nogal een lijst als je alles nagaat en uit je menu wilt schrappen. Is dus ook niet nodig begrijp ik. Alcohol, sigaretten en medicijnen lijkt me idd niet meer dan logisch om te schrappen...
  zondag 19 juli 2009 @ 22:20:09 #6
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_71133391
Er staan trouwens een aantal links in de op die niet meer werken, mss goed om een xtje bij te werken? Nursingtwo en medicijnen en bv werken iig niet.
  zondag 19 juli 2009 @ 22:27:29 #7
260256 For_now
niks nada noppes te melden
pi_71133631
P_iglet lees ik het goed? Geef je al langer dan twee jaar borstvoeding?

Een cursus over borstvoeding kan ik iedereen aanraden zodat je weet wat de feiten zijn.
Je gaat vast vaak meemaken dat mensen allerlei onzin vertellen en je als je die onzin gelooft helemaal onzeker word van al die zogenaamde goede raad.
Ik eet alles! Geef nu bij de 2e borstvoeding en op verzoek is bij mij, op verzoek met andere woorden op elke plek, tijdstip, frequentie, lengte wat de uk wil.
Gelukkig drinkt hij snel, gemiddeld 7 minuten per keer.
Nadeel is dat ik momenteel erg erg moe ben omdat meneer s nachts het liefst de hele nacht aan mijn borst ligt de laatste nachten tenminste zo lijkt het omdat ik in slaap val en wakker word als hij de volgende voeding wil. Iemand ook deze ervaring?
pi_71133784
Ja je leest het goed, Pepijn is van 2 juli 2007 en krijgt nog steeds borstvoeding.

Ik weet niet hoe oud jou uk is, maar borstvoeding op verzoek mag ook op jou verzoek hoor!
Slaapt uk bij jullie in bed? Ik weet niet of er ook een papa in het plaatje is, maar hier hielp het ook nog wel eens als papa even ging troosten, dan was het even aandachthonger ipv melkhonger.

Pepijn bij ons in bed is echt geen optie, dan wil hij continue drinken en slapen we beide enorm slecht. Erg jammer want t_igger werkt als vaste nachtdienst en op zich zou ik Pepijn bij ons in bed best gezellig vinden.
Hier hebben we nu de regel als de zon slaapt, slaapt mama's melk ook...
Want naast 2 jaar borstvoeding geef ik ook al 2 jaar met meer regel dan uitzondering minimaal 1 nachtvoeding.
  zondag 19 juli 2009 @ 22:45:07 #9
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_71134285
Wat een leuke regel p_iglet! Snapt Pepijn die ook?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_71134467
Snappen wel, het er mee eens zijn is punt 2
Dat was 1 nacht heibel, 1 nacht een beetje. Maar de weken daarvoor zaten we op minimaal 2x wakker worden met oplopen tot ieder uur, toen was ik het zat en die regel ingevoerd.
En nu slaapt hij weer zoals meestal van ergens tussen 21.00-22.00 tot rond 6.00 en dan mama drinken en verder slapen tot 8.00. Daar kan ik prima mee leven!!

Maar over het snappen van de regel maak ik me niet druk hij is bijdehand zat. Ik uitgelegd, alles slaapt, iedereen die we kennen opgenoemd, alles buiten met uit het raam kijken. Toen kwam de opmerking : "papa nee slaap, papa werken" En tsja papa was inderdaad als nachtdienst aan het werk.
  zondag 19 juli 2009 @ 23:00:28 #11
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_71134859
Slimme pepijn! Haha!

Hier ook nog minimaal 1 x per nacht een voeding, als hij het niet krijgt dan blijft hij huilen.
Behoorlijk vermoeiend maar ik weet ook niet goed hoe ik het anders moet aanpakken.
pi_71135721
de link naar Medicijnen en borstvoeding is idd verouderd; de url moet zijn
http://www.borstvoeding.c(...)edicijnlijst-nl.html

en voor borstvoeding en de wet is deze url veel informatiever
http://www.borstvoeding.c(...)erken-nederland.html

kan iemand dat aanpassen?
tnx
bv.com en bvboek.com
pi_71139967
mooie regel piglet ;-) en wat een slimpie die pepijn, haha
Fake it till you make it...
  maandag 20 juli 2009 @ 07:44:53 #14
1762 YPPY
Yppiaans
pi_71140160
Hier merkte ik goed dat prei niet goed ging. Een beetje prei wel, maar mijn schoonmoeders preischotel was teveel van het goede. En met 8 maanden ging kv ernaast niet. Verder reageerde ze de eerste 4 maanden op alles, dus ik zal maar niet opsommen wat ik toen allemaal gegeten heb.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_71140977
quote:
Op zondag 19 juli 2009 21:54 schreef p_iglet het volgende:
Borstvoeding deel 54

101 redenen om borstvoeding te geven

Handige en betrouwbare sites:
tip! http://www.borstvoeding.com (Borstvoeding.com biedt een keur aan informatie over borstvoeding verzorgd door een team van gerenommeerde borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.)
tip! http://www.borstvoedingsforum.nl (Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.)
tip! Kellymom.com, breastfeeding and parenting (engelstalige site, met zeer uitgebreide informatie).
Nursingtwo (engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap)

Medicijnen en borstvoeding

Protocol borstvoeding prematuren

Borstvoedings organisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League

Beide organisaties hebben een telefonische informatiedienst.

Directe links naar veel voorkomende vragen/problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Al je vragen en opmerkingen over kolven: Het kolftopic
bv.com en bvboek.com
  Jubileum moderator maandag 20 juli 2009 @ 09:26:04 #16
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_71141102
quote:
Op maandag 20 juli 2009 09:17 schreef bvvoeding het volgende:

[..]
eh ja?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_71143249
Hé BVkundige! Ben jij een kloon van een oude bekende in dit topic?
  maandag 20 juli 2009 @ 11:14:51 #18
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_71143308
quote:
Op maandag 20 juli 2009 11:11 schreef owlet het volgende:
Hé BVkundige! Ben jij een kloon van een oude bekende in dit topic?
Dat vroeg ik mezelf ook meteen af!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 20 juli 2009 @ 11:37:27 #19
100412 mefke79
komt goed!
pi_71143867
dames, ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
Ik ben nu 31 weken zwanger en 'lek' al een tijdje. Op zich geen probleem, want alleen 's nachts, dus dan je slaapshirt maar wat vaker in de was. Alleen, het wordt steeds erger en steeds meer en nou vind ik het irritant worden. Alles zit onder, het loopt ook langs mijn arm enzo. Is het verstandig om dan toch maar een (sport)bh aan te doen met een compres? Of is dat niet zo slim? Ik dacht zelf al aan zoogcompressen vast zetten met pleisters, maar ik ben allergisch voor pleisters, dus das niet handig...
(overigens ben ik er heel blij mee hoor, die lektietjes van mij want door mijn bvk was ik bang dat er helemaal niets zou gebeuren)
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 20 juli 2009 @ 11:43:08 #20
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_71144013
Je hebt van die wegwerpkompressen daar zit een plakrandje aan de achterkant aan. Dus die plakken aan je bh zeg maar.

Ik vond de kompressen van natusan het fijnst.
pi_71144125
Ik vind het persoonlijk met bh aan voor geen meter slapen, maar het lijkt me niet dat dat kwaad kan? Ik zou dus als je het niet vervelend vindt slapen gewoon wegwerpzoogcompressen in je bh plakken en zo gaan slapen. Ik gebruik ze overdag wel, maar 's nachts behelp ik dus een beetje met keukenrolpapier. Zodra het weer overal langs druipt even droog deppen dus.
pi_71144218
Misschien kan een goed strak hemdje ook? Dan plak je daar compressen in. Ik herken het wel, dat enorme lekken 's nachts tijdens de zwangerschap. Als je een beha niet vervelend vindt kan dat ook wel denk ik, als het je borsten maar niet afknelt.
pi_71146599
En van die lilypadz dan, is dat wat?
Die kunnen toch ook zonder bh... (of heb ik ergens iets gelezen en is het verkeerd blijven hangen...?).
Fake it till you make it...
  maandag 20 juli 2009 @ 13:07:16 #24
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_71146662
quote:
Op maandag 20 juli 2009 13:05 schreef Nijna het volgende:
En van die lilypadz dan, is dat wat?
Die kunnen toch ook zonder bh... (of heb ik ergens iets gelezen en is het verkeerd blijven hangen...?).
Ach ik ben niet weg van de lilypads, ze bleven al snel niet meer plakken....

Maar he, er zijn volgens mij ook enthousiaste gebruiksters.
  maandag 20 juli 2009 @ 13:59:50 #25
100412 mefke79
komt goed!
pi_71148416
Ik ga dat strakke hemd maar weer effe uit de kast toveren en kijken of dat een goede combi oplevert. Slapen met een bh heb ik na de verkleining 6 weken gemoeten, maar dat slaapt voor geen meter. Thanks voor het meedenken!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')