quote:Op zondag 19 juli 2009 21:20 schreef p_iglet het volgende:
krijtlijk, als je toch de melk niet bewaard wil zorgen voor een beetje alcohol in je bloed en flink veel humor/afleiding ook nog wel eens helpen.
zelf heb ik op lowlands (wij slapen backstage) vorig jaar een of andere mallotige amerikaanse artiest gehad die de weg kwijt was, mij een een vriendin hoorde in onze tent toen ik aan het kolven was, en onze tent open trok om de weg te vragen. Hij schrok er zo van toen hij mij zag kolven en begon zo te stamelen en excuseren dat wij volledig in de slappe lach schoten. Ik heb die keer kolven veruit het meest gekolft van het hele weekend
ik heb ook al tig keer geroepen dan en dan (lowlands, wielewaalvakanties etc etc) ga ik stoppen, want dan kan/wil ik echt niet kolven..... en tot nu toe heb ik het iedere keer toch maar wel gedaan. Omdat ik het toch een te lullige reden vond om te stoppen. Komende week is Pepijn onverwachts 4 nachten met papa op vakantie en ik heb zelfs nieuwe kolf onderdelen moeten kopen omdat ik al 9 maandne niet gekolfd had. Dus ik ben zeer benieuwd!!! Syntocinon niet op voorraad meer, dus als het kolven niet wil lukken heb ik toch een probleem.
Maar ondertussen geven we ruim 2 jaar borstvoeding dus die 4 nachtjes overleven we best.
quote:Op zondag 19 juli 2009 21:45 schreef Ticootje het volgende:
zo snel droogt het toch niet meer op als je zo lang voedt? 6 maanden geleden gaf ik de laatste voeding en ik heb nog steeds melk.
quote:Op zondag 19 juli 2009 21:52 schreef p_iglet het volgende:
nee maar als ik ineens 4 dagen niet voed/kolf dan heb ik een borstonsteking van de stuwing...
(of in ieder geval zoveel stuwing dat mijn lichamelijk onderzoek practica incl borstonderzoek van komende week nogal uhm ongemakkelijk worden)
Ik kan nu makkelijk 36 uur zonder voeden of kolven, maar dan moet Pepijn daarna echt wel drinken.
quote:Op zondag 19 juli 2009 21:54 schreef p_iglet het volgende:
Borstvoeding deel 54
101 redenen om borstvoeding te geven![]()
Handige en betrouwbare sites:
tip! http://www.borstvoeding.com (Borstvoeding.com biedt een keur aan informatie over borstvoeding verzorgd door een team van gerenommeerde borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.)
tip! http://www.borstvoedingsforum.nl (Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.)
tip! Kellymom.com, breastfeeding and parenting (engelstalige site, met zeer uitgebreide informatie).
Nursingtwo (engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap)
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren
Borstvoedings organisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een telefonische informatiedienst.
Directe links naar veel voorkomende vragen/problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet
Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5
Al je vragen en opmerkingen over kolven: Het kolftopic
Dat vroeg ik mezelf ook meteen af!quote:Op maandag 20 juli 2009 11:11 schreef owlet het volgende:
Hé BVkundige! Ben jij een kloon van een oude bekende in dit topic?
Ach ik ben niet weg van de lilypads, ze bleven al snel niet meer plakken....quote:Op maandag 20 juli 2009 13:05 schreef Nijna het volgende:
En van die lilypadz dan, is dat wat?
Die kunnen toch ook zonder bh... (of heb ik ergens iets gelezen en is het verkeerd blijven hangen...?).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |