Ik mag toch wel wat controversiële onderwerpen aansnijden?quote:Op zondag 19 juli 2009 17:47 schreef N.icka het volgende:
Ik denk dat jij helemaal niet geinteresseerd ben in meningen maar alleen maar wil rellen
Heel simpel, vraag een paar mensen met down hoe verschrikkelijk ze het vinden dat ze niet zijn geaborteerd.quote:Op zondag 19 juli 2009 17:46 schreef F04 het volgende:
Persoonlijk gezien vind ik dat ouders die zelf goed weten dat hun babytje down heeft, en het toch geboren laten worden, een ongelukkig kindje op de wereld zetten.
quote:Mensen met Down syndroom hebben relatief vaak bijkomende aandoeningen, zoals andere aangeboren afwijkingen, coeliakie (ziekte die berust op overgevoeligheid voor gluten), gezichts- en gehoorproblemen, hepatitis B, schildklierstoornissen, diabetes mellitus en leukemie (Van Wouwe et al., 2001). Kanker (anders dan leukemie en testiscarcinoom) blijkt juist heel weinig voor te komen bij Down syndroom (Yang et al., 2002). Door gestructureerde preventieve aandacht voor deze bijkomende problemen kan voorkomen worden dat een kind met Down syndroom extra handicap oploopt. De psychomotore ontwikkeling wordt gestimuleerd met het programma "Kleine stapjes", waarin ouders een duidelijke rol spelen, gesteund door ouderorganisatie en MEE-organisatie (voorheen SPD).
83% overleeft het eerste jaar
In een Nederlands onderzoek is de overlevingskans van kinderen met het Down syndroom bepaald (De Walle et al., 1995). De onderzoeksgroep bestond uit 109 levendgeboren kinderen met het Down syndroom in de periode 1981-1991 in Noord-Nederland. De cumulatieve 1-jaarsoverlevingskans was 83%, de 5-jaarsoverlevingskans 79,5% en de 10-jaarsoverlevingskans 75%. Van de kinderen had 51% één of meer andere aangeboren afwijkingen; 39% had een afwijking van het hartvaatstelsel en 9% van het maag-darmkanaal. Andere afwijkingen kwamen in minder dan 3% van de gevallen voor. De kinderen met ook nog een afwijking van het hartvaatstelsel hadden een significant lagere levensverwachting.
Relatief lage levensverwachting
Na overleving van de eerste vijf levensjaren hebben personen met het Down syndroom een gemiddelde resterende levensverwachting van 50 jaar. Personen van 40 met het Down syndroom hebben nog een levensverwachting van 14 jaar (Maaskant et al., 1993). De lage levensverwachting komt vooral doordat de ziekte van Alzheimer op relatief jonge leeftijd optreedt en door aangeboren aandoeningen van het hartvaatstelsel. Ook (aangeboren) aandoeningen van de luchtwegen, maligne systeemziekten (zoals leukemie) en infectieziekten worden in de literatuur genoemd als oorzaak van de vervroegde sterfte. bron rivm
Men kan tijdens de zwangerschap al zien of het kindje het syndroom van down heeft/krijgt.quote:Op zondag 19 juli 2009 17:48 schreef Rosbief het volgende:
Abortus natuurlijk, probleem is dat je de fout pas ziet nadat het kind uit de kut is gefloept.
Dus je stelling gaat niet op.
vervang in het bericht hierboven alle "down heeft" door "F04 heet"quote:Op zondag 19 juli 2009 17:46 schreef F04 het volgende:
Ik word toch altijd een beetje teleurgesteld kan vrouwen hun gehandicapte baby laten zitten en toch geboren laten worden. Hoe kan je nou gelukkig zijn als je als downkindje zijnde een hele reeks aan aandoeningen hebt, en niet hoger komt dan de basisschool. Daarnaast is het ook duidelijk zichtbaar wanneer je down hebt. Het lijkt me dan echt een hel wanneer ik op moest groeien met het syndroom van down.
Ouders die het laten zitten hopen maar het beste en hopen dat het kindje maar gelukkig wordt, maar vaak hebben die makkelijker praten dan het kindje zelf die (vrijwel) nooit zelfstandig kan zijn later, en dus altijd afhankelijk is van andermans hulp.
Persoonlijk gezien vind ik dat ouders die zelf goed weten dat hun babytje down heeft, en het toch geboren laten worden, een ongelukkig kindje op de wereld zetten. Ik weet natuurlijk niet wie wel en niet gelukkig is, maar het lijkt me niet zo lekker als ik zelf op zou moeten groeien met down.
Wat is jullie mening hierin? Het kindje geboren laten worden, en heel hun leven laten verzorgen, of leed besparen door hoe hard het ook klinkt abortus te plegen?
Niet helemaal waar : http://nl.wikipedia.org/wiki/Vruchtwaterpunctiequote:Op zondag 19 juli 2009 17:48 schreef Rosbief het volgende:
Abortus natuurlijk, probleem is dat je de fout pas ziet nadat het kind uit de kut is gefloept.
Dus je stelling gaat niet op.
Ik denk dat een mongooltje ook liever 'normaal' was. Oftewel neukfoutje dus weghalen nu het nog niks is.quote:Op zondag 19 juli 2009 17:55 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Men kan tijdens de zwangerschap al zien of het kindje het syndroom van down heeft/krijgt.
Vraag is, in hoeverre die kinderen daarvan de dupe zijn, m.a.w. hebben ze het zelf door?
Een vruchtwaterpunctie (die niet standaard wordt uitgevoerd, maar alleen als er op basis van eerder onderzoek een grote kans lijkt te bestaan dat het kind Down heeft) wordt met 16 weken zwangerschap worden uitgevoerd. De uitslag krijg je pas na 3 weken. Het 'neukfoutje' is dan, na 19 weken, al een heus mensje (een volledige zwangerschap duurt 40 weken).quote:Op zondag 19 juli 2009 18:03 schreef Rosbief het volgende:
Oftewel neukfoutje dus weghalen nu het nog niks is.
Dan is het dus nog niks, zo'n 'mensje' voelt niet eens de pijn/angst die een varken voelt wanneer hij geslacht wordt. En dat wordt wel als normaal beschouwd.quote:Op zondag 19 juli 2009 18:16 schreef Moonah het volgende:
[..]
Een vruchtwaterpunctie (die niet standaard wordt uitgevoerd, maar alleen als er op basis van eerder onderzoek een grote kans lijkt te bestaan dat het kind Down heeft) wordt met 16 weken zwangerschap worden uitgevoerd. De uitslag krijg je pas na 3 weken. Het 'neukfoutje' is dan, na 19 weken, al een heus mensje (een volledige zwangerschap duurt 40 weken).
Zo makkelijk is het wel. Sterker nog. Ik zou er mijn relatie op laten knallen als zij hem zou willen houden.quote:Op zondag 19 juli 2009 18:21 schreef Moonah het volgende:
Als je een kindje in je buik voelt bewegen, als je het op een echo hebt gezien met een gezichtje, armpjes, beentjes, vingertjes etc is dat een echt mensje.
Waarmee ik niet wil impliceren dat ik tegen abortus ben (al zou ik er zelf wrs niet voor kiezen), maar zo makkelijk als jij en anderen erover praten is het niet.
Heel verstandig om het er van tevoren over te hebben.quote:Op zondag 19 juli 2009 18:21 schreef vosss het volgende:
Ik zou het per direct weg laten halen en voordat het zover is heb ik al lang en breed met mijn vriendin daarover gehad.
tip: Als je wilt trollen doe het dan wat minder obvious.quote:Op zondag 19 juli 2009 18:21 schreef vosss het volgende:
-knip-
Ook zonder erkenning zit je aan de alimentatie vast he.quote:Op zondag 19 juli 2009 18:23 schreef vosss het volgende:
[..]
Zo makkelijk is het wel. Sterker nog. Ik zou er mijn relatie op laten knallen als zij hem zou willen houden.
Okay, jij wilt die debiel houden? Prima, dan erken ik het kind niet. Veel plezier met je mongool!
1 op 800 tot 1000 geboortes.quote:Op zondag 19 juli 2009 18:28 schreef Remake het volgende:
Hoeveel kinderen met down worden er eigenlijk geboren jaarlijks?
Bron: wikipedia.quote:As of 2007, the average birth rate for the whole world is 20.3 per year per 1000 total population, which for a world population of 6.5 billion comes to 134 million babies per year.
Het niveau van de mensen met Down waar ik vrijwilligerswerk voor doe is aanzienlijk hoger dan het niveau dat jij zojuist haalde in je posts...quote:Op zondag 19 juli 2009 18:21 schreef vosss het volgende:
Ik zou het per direct weg laten halen en voordat het zover is heb ik al lang en breed met mijn vriendin daarover gehad.
Je moet de rest van je leven voor zo een mislukker zorgen en vroeg of laat ga je zelf ook de pijp uit en dan is het maar de vraag wat er met zo een debiel gebeurd.
Bespaar je een hoop gezeik en ellende en laat het gewoon weghalen.
En als het pas bij de geboorte blijkt een mongool te zijn, moet je ook zorgen dat daar duidelijke afspraken over zijn met je vriendin. Dat is ook gewoon enkeltje weeshuis (of chinees).
Nog niet misschien dat ik de rest van mijn leven ga werken om zo een debiele gek te kunnen helpen.
Maar dan nog, iedereen is vrij in die keuze om het kindje al dan niet te houden. De ene zal meer zorg nodig hebben dan de ander. Sommigen zitten de hele dag in de dagopvang, anderen werken 5 dagen per week in de sociale werkplaats.quote:Op zondag 19 juli 2009 18:34 schreef F04 het volgende:
Met alle respect kosten deze kindertjes wel handen vol geld van de maatschappij.
Zullen we een ieder die de maatschappij geld kost dan maar (al dan niet post-nataal) aborteren?quote:Op zondag 19 juli 2009 18:34 schreef F04 het volgende:
Met alle respect kosten deze kindertjes wel handen vol geld van de maatschappij.
Sommigen schoppen het zelfs tot acteur!quote:Op zondag 19 juli 2009 18:44 schreef twentemeisje het volgende:
Van degenen die ik ken kan ik zonder uitzondering zeggen dat ze gelukkig zijn en een fijn leven leiden.
Dan werk je met uitzonderingen, de meeste mongolen zijn niet in staat om zo'n samenhangend stuk tekst te typen met een duidelijke boodschap en een redelijke spelling.quote:Op zondag 19 juli 2009 18:44 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Het niveau van de mensen met Down waar ik vrijwilligerswerk voor doe is aanzienlijk hoger dan het niveau dat jij zojuist haalde in je posts...![]()
En toch hebben we een best acceptabele levensstandaard in dit land, ongeacht de enorme kostenpost die de zwakkeren in de maatschappij vormen.quote:Op zondag 19 juli 2009 18:34 schreef F04 het volgende:
Waarom heb jij niet het fatsoen om te spreken over mensen met een Downsyndroom?quote:Op zondag 19 juli 2009 18:46 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Dan werk je met uitzonderingen, de meeste mongolen zijn niet in staat om zo'n samenhangend stuk tekst te typen met een duidelijke boodschap en een redelijke spelling.
Je laat gewoon aan alle kanten merken dat je nog nooit in aanraking geweest bent met deze mensen. Ik deel je mening, maar niet op de manier waarop jij mensen met het syndroom van Down beschrijft. Met andere woorden; je bent gewoon op een rel uit.quote:Op zondag 19 juli 2009 18:49 schreef vosss het volgende:
Iedereen kan wel vallen over mijn post, maar dat maakt me geen zak uit. Veel plezier als jullie zelf besluiten om een mislukt mens wel te laten leven.
Ja maar het is toch ons kindje en bladieblablabla. Ja veel plezier ermee, ik hoef geen debiel.
ps: ik weet dat ik het niet erg subtiel breng, maar ik ben dan ook gewoon niet subtiel. Ik zeg gewoon hoe het is. OF beter gezegd, hoe ik vind dat het is.
En wat de rest daar van denkt zal me aan mijn dikke ballen jeuken. Ik doe er niet aan mee. Simpel.
Dat was de vraag en ik geef daar gewoon antwoord op.
Omdat mongool makkelijker typt en hetzelfde betekent (zie Van Dale)quote:Op zondag 19 juli 2009 18:51 schreef IshtarOptimel het volgende:
[..]
Waarom heb jij niet het fatsoen om te spreken over mensen met een Downsyndroom?
Dat bedoel ik dus, alleen dat wat ongenuanceerder zegmaarquote:Ik zou er zelf denk ik niet voor kiezen (mijn vriendin ook niet) maar ik laat mensen wel vrij in die keuze
Inderdaad. En daar gaat het toch om?quote:Op zondag 19 juli 2009 18:46 schreef fratsman het volgende:
[..]
Ik denk dat velen in hun eigen wereldje een stuk gelukkiger zijn dan menig poster hier op dit forum.
Jawel hoor. Ik vind het in en in triest dat er mensen zijn die dit andere mensen aan doen.quote:Op zondag 19 juli 2009 18:52 schreef fratsman het volgende:
[..]
Je laat gewoon aan alle kanten merken dat je nog nooit in aanraking geweest bent met deze mensen.
Ik ben niet op een rel uit, ik ventileer gewoon mijn mening omtrent debielen/mongolen/mislukkers/mensen met syndroomn van down/etcetc.quote:Ik deel je mening, maar niet op de manier waarop jij mensen met het syndroom van Down beschrijft. Met andere woorden; je bent gewoon op een rel uit.
Het gaat er niet om dat het kind zelf niet gelukkig is, het gaat erom dat het een last aan je been is.quote:Op zondag 19 juli 2009 18:54 schreef draaijer het volgende:
Je kan er niks van zeggen totdat het je overkomt. Een kind met down heeft echt een prima leven hoor. Trust me. Die heeft meestal zelf niks in de gaten en heeft minder remmingen dan wij. Hoe relaxed. Ze zeggen wel dat iemand met Down 1 chromosoom meer heeft, maar het kan ook zijn dat wij er allemaal 1 te weinig hebben. Wat is normaal?!
Verzuip eerst maar eens de zwartwerkers en vandalen en criminelen. Dan houden we pas geld over. Jij praat hier over incidenten terwijl de standaard zoals door mij omschreven veel meer geld kost. Ga je nu de standaard aanpakken, of blijf je liever over incidenten praten?quote:Op zondag 19 juli 2009 18:34 schreef F04 het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |