abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 juli 2009 @ 17:14:35 #1
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_71123436
Welkom in Het FAQ en FB topic van TRU,

Hier kun je terecht met al je vragen, opmerkingen en ideeen die betrekking hebben op het TRU forum.

Voor de FAQ haal ik onze TRU goeroe Iteejer er even bij:
quote:
#

Het Truth forum is tot leven geroepen om te discussieren over paranormale ervaringen, of over andere onverklaarbare en mysterieuze zaken.

#

Truth reikt inmiddels verder dan het forum alleen, wij kennen:
truth forum
#truth chat
truth wiki

#

Forum-richtlijn: DOE NORMAAL!

Één aparte vermelding: het persoonlijk afzeiken van andere gebruikers of opvattingen geldt binnen dit forum als niet normaal. Ergens mee oneens zijn mag. Maar persoonlijk denigreren en kleineren absoluut niet. Ook al geldt dat elders wellicht als wél normaal.

Aangezien een faq niet bedoeld is om persoonlijke tekorten in opvoeding of sociale vaardigheden recht te trekken, houden we het hier bij.

Voor technische details verwijzen we naar de algemene forum-faq.

#

Voor vragen en/of opmerkingen die je niet hier in feedback kwijt wil, ben je altijd welkom om één van de truth moderators te mailen:

bastard bastard@fok.nl
Jogy jogy@quicknet.nl

#

Tip ! zoekfunctie: http://nl.search.yahoo.com/web/advanced?vs=forum.fok.nl
Verder wensen we iedereen veel postplezier in TRU

Bastard en Jogy
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  zondag 19 juli 2009 @ 17:15:15 #2
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_71123464
quote:
Op zondag 19 juli 2009 16:08 schreef Summers het volgende:

[..]

vallen af voor jou persoonlijk .'

Beter gesteld is eigenlijk, dat de voor hem invalide argumenten voor hem afvallen, niet dat de argumenten daadwerkelijk invalide zijn.

Invalide argumenten zullen altijd invalide zijn in de daadwerkelijk werking van het universum, daar doen onze wetenschappelijke theorieën niets aan. En ooit komt men er wel achter de wetenschap zoals ie nu is niet compleet geschikt is om alles te verklaren, imo uiteraard.
Vrijheid
  zondag 19 juli 2009 @ 17:51:09 #3
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_71124928
quote:
Op zondag 19 juli 2009 17:15 schreef jogy het volgende:

[..]

Beter gesteld is eigenlijk, dat de voor hem invalide argumenten voor hem afvallen, niet dat de argumenten daadwerkelijk invalide zijn.

Invalide argumenten zullen altijd invalide zijn in de daadwerkelijk werking van het universum, daar doen onze wetenschappelijke theorieën niets aan. En ooit komt men er wel achter de wetenschap zoals ie nu is niet compleet geschikt is om alles te verklaren, imo uiteraard.
Dat bedoel ik idd , ik dacht ik houd het kort voordat ik weer een discussie begin
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  zondag 19 juli 2009 @ 23:47:18 #4
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_71136614
quote:
Op zondag 19 juli 2009 17:15 schreef jogy het volgende:

[..]

Waarom vind jij dat de huidige wetenschappelijke theorieën tekort schieten? Wat zou een aanvulling zijn?

Ik kwam bijvoorbeeld vandaag in het MAANLANDING topic een, volgens mij iets ouder, filmpje tegen over "plasma universe". Hierin stelde enkele wetenschappers, zo kwamen ze over door het bijschrift 'natuurkundige', dat de huidige wetenschappers hun ogen sluiten voor magnetische velden in het universum. Maar niks is minder waar, zelfs in mijn schoolboeken 8 jaar geleden stonden dit soort dingen beschreven. Maar in het filmpje deden ze overkomen alsof in de huidige wetenschap alleen de zwaartekracht beschrijft en magnetische velden uitsluit.

Het punt dat ik wil maken is dat de wetenschap met meer bezig is dan we soms denken
:-)
pi_71139869
Ze zijn met meer dingen bezig dan waar de meeste mensen hier sowieso weet van hebben.
Het ligt er natuurlijk ook maar net aan wat je kijkt en waar je je informatie vandaan haalt.
Op Niburu bijvoorbeeld zul je al snel te horen krijgen dat wetenschap kortzichtig is en zich finaal niet bezig houd met bijv BDE. Niets is echter minder waar.

Ook is het nou eenmaal zo dat als je bijvoorbeeld "simpele natuurkunde" niet begrijpt dat je ook geen idee hebt waar de wetenschap zich nou eigenlijk mee bezig houd. Voor sommige mensen is dat : Te lastig en voor andere mensen (voornamelijk believers) resulteerd dat in een "wetenschap is kortzichtig" mentaliteit.

Dat mensen niet snappen of weten waar ze mee bezig zijn (Door ofwel gebrek aan kennis op dat gebied ofwel een ander wereldbeeld) wil niet zeggen dat de wetenschap bij voorbaat kortzichtig is.
  maandag 20 juli 2009 @ 06:48:08 #6
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_71139968
het is ook een soort reassurance voor jezelf. Door dit soort zaken te stellen (als het nu terecht of onterecht is), blijft de hoop in wonderen bestaan/
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  maandag 20 juli 2009 @ 08:01:52 #7
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71140254
Ik dacht dat het sweekends altijd wat rustiger was
The truth was in here.
  maandag 20 juli 2009 @ 08:06:09 #8
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_71140278
Ach, het was toch vrij rustig (behalve dat "incidentje").
Hoe was je weekend?
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_71140288
quote:
Op maandag 20 juli 2009 08:01 schreef Bastard het volgende:
Ik dacht dat het sweekends altijd wat rustiger was
ik moest lachen
  maandag 20 juli 2009 @ 08:12:43 #10
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71140323
quote:
Op maandag 20 juli 2009 08:06 schreef Michielos het volgende:

Hoe was je weekend?
Niet spiritueel, veel gegamed
The truth was in here.
pi_71140394
LAN party ofzo?
  maandag 20 juli 2009 @ 08:27:41 #12
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71140448
quote:
Op maandag 20 juli 2009 08:22 schreef Flammie het volgende:
LAN party ofzo?
Meer een WAN via Xbox LIVE
The truth was in here.
  maandag 20 juli 2009 @ 09:46:40 #13
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_71141429
quote:
Op maandag 20 juli 2009 08:27 schreef Bastard het volgende:

[..]

Meer een WAN via Xbox LIVE
En ik hier maar F5'en in de hoop een antwoord te krijgen!

Ben namelijk erg nieuwsgierig hoe jij de wetenschap wil aanvullen, dus wetenschap gebruiken+ dat extraatje van jou
En als het kan, graag ook de beargumentatie waarom juist dat een aanvulling zou zijn.
pi_71141558
EY ik wil het hier over games hebben!

Bastard... Halo 3 j/n? Mijn neefje "claimed" vreselijk goed te zijn in dat spel online en ik zoek eigenlijk iemand die hem even op zijn plek zet
Kun je hem niet eventjes aan gort schieten ofzo Bastard? Ik ga dan stuk waarschijnlijk

oh en maak je niet druk over zijn "skills". Behalve zijn mond is daar niks van terug te vinden namelijk en hij faalt eigenlijk in elke game. IK ben in September tijdelijk weer in NLD dus wellicht rond die tijd
  maandag 20 juli 2009 @ 10:03:40 #15
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_71141743
quote:
Op zondag 19 juli 2009 23:47 schreef Dartanion het volgende:

[..]

Waarom vind jij dat de huidige wetenschappelijke theorieën tekort schieten? Wat zou een aanvulling zijn?
Ik vind ze te ver gaan in hun dogmatiek jegens wetenschappers die niet in de pas lopen, dat is het foutste wat je kan doen. Heb er een tijdje geleden nog een topic over gemaakt. Dean Radin presenteert: 'Science and the taboo of psy'

Dogma is juist hetgeen wat de wetenschap zegt niet te hebben en toch komt men het regelmatig tegen, zonde.
quote:
Het punt dat ik wil maken is dat de wetenschap met meer bezig is dan we soms denken
Dat weet ik wel zeker, hetgeen wat het publiek in zijn algemeen weet is een stuk minder dan wat er bekend is. Eigenlijk is het al belachelijk te noemen dat ook bij de (natuur)wetenschappen men bijvoorbeeld moet betalen voor de meesten (gelukkig niet alle) wetenschappelijke artikelen om ze te downloaden, dit houdt ook de onwetendheid in stand.
Vrijheid
  maandag 20 juli 2009 @ 10:09:27 #16
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_71141847
quote:
Op maandag 20 juli 2009 10:03 schreef jogy het volgende:

[..]

Ik vind ze te ver gaan in hun dogmatiek jegens wetenschappers die niet in de pas lopen, dat is het foutste wat je kan doen. Heb er een tijdje geleden nog een topic over gemaakt. Dean Radin presenteert: 'Science and the taboo of psy'

Dogma is juist hetgeen wat de wetenschap zegt niet te hebben en toch komt men het regelmatig tegen, zonde.
[..]

Dat weet ik wel zeker, hetgeen wat het publiek in zijn algemeen weet is een stuk minder dan wat er bekend is. Eigenlijk is het al belachelijk te noemen dat ook bij de (natuur)wetenschappen men bijvoorbeeld moet betalen voor de meesten (gelukkig niet alle) wetenschappelijke artikelen om ze te downloaden, dit houdt ook de onwetendheid in stand.
Ik heb je topic niet eerder gezien, maar ga het filmpje nu kijken!

*update 1*
Ik ben aan het kijken, en de voorbeelden van de man zijn tenenkrommend. Hij gebruikt drogredenen, zijn voorbeeld van de radio-ontvanger waarvan de wetenschap alleen een PCB zouden zien en niet de radio mogelijkheid. Hij heeft het over intuitie a.k.a. gutfeeling, maar niet over de onderbewuste processen in de hersenen.

*update 2*

Het Ganzfeld experiment is best boeiend, boven kans!

[ Bericht 6% gewijzigd door Dartanion op 20-07-2009 10:45:16 ]
  maandag 20 juli 2009 @ 10:34:01 #17
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_71142376
quote:
Op maandag 20 juli 2009 06:48 schreef Michielos het volgende:
het is ook een soort reassurance voor jezelf. Door dit soort zaken te stellen (als het nu terecht of onterecht is), blijft de hoop in wonderen bestaan/
en terecht

maandag 20 juli 2009 @ 10:35:55 #18
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_71142424
quote:
Op maandag 20 juli 2009 10:34 schreef Summers het volgende:

[..]

en terecht

1won·der het; o -en 1 (godsd) door of met hulp van God verrichte handeling die de natuurkrachten te boven gaat 2 iets buitengewoons: de ~en zijn de wereld nog niet uit gezegd bij iets zeer onverwachts; en ~ boven ~, hij slaagde

Als je het ziet als [2] dan wel ja
zzz
  maandag 20 juli 2009 @ 10:40:34 #19
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71142535
quote:
Op maandag 20 juli 2009 09:46 schreef Dartanion het volgende:

[..]

En ik hier maar F5'en in de hoop een antwoord te krijgen!

Ben namelijk erg nieuwsgierig hoe jij de wetenschap wil aanvullen, dus wetenschap gebruiken+ dat extraatje van jou
En als het kan, graag ook de beargumentatie waarom juist dat een aanvulling zou zijn.
Ik kan me niet herrineren een post gezien te hebben waar je dat aan mij vraagt, in welke context eigenlijk? Verder wil ik mij ook helemaal niet in die wetenschapsdiscussies mengen, ik beleef daar geen plezier aan.
The truth was in here.
  maandag 20 juli 2009 @ 10:42:10 #20
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71142568
quote:
Op maandag 20 juli 2009 09:53 schreef Flammie het volgende:
EY ik wil het hier over games hebben!

Bastard... Halo 3 j/n? Mijn neefje "claimed" vreselijk goed te zijn in dat spel online en ik zoek eigenlijk iemand die hem even op zijn plek zet
Kun je hem niet eventjes aan gort schieten ofzo Bastard? Ik ga dan stuk waarschijnlijk

oh en maak je niet druk over zijn "skills". Behalve zijn mond is daar niks van terug te vinden namelijk en hij faalt eigenlijk in elke game. IK ben in September tijdelijk weer in NLD dus wellicht rond die tijd
Halo3 is mijn game inderdaad We spreken wel af in Sept dan..
Verder SC maar via PM of het SC topic doen.
The truth was in here.
  maandag 20 juli 2009 @ 10:45:14 #21
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_71142635
quote:
Op maandag 20 juli 2009 10:40 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ik kan me niet herrineren een post gezien te hebben waar je dat aan mij vraagt, in welke context eigenlijk? Verder wil ik mij ook helemaal niet in die wetenschapsdiscussies mengen, ik beleef daar geen plezier aan.
We lijken gewoon veel op elkaar blijkbaar .
Vrijheid
  maandag 20 juli 2009 @ 10:47:48 #22
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71142689
quote:
Op maandag 20 juli 2009 10:45 schreef jogy het volgende:

[..]

Ok, hij/zij bedoelde jou dus
Nee inderdaad, dat blauwe kleurtje blijft tricky.
The truth was in here.
  maandag 20 juli 2009 @ 10:48:37 #23
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_71142713
quote:
Op maandag 20 juli 2009 10:35 schreef _Led_ het volgende:

[..]

1won·der het; o -en 1 (godsd) door of met hulp van God verrichte handeling die de natuurkrachten te boven gaat 2 iets buitengewoons: de ~en zijn de wereld nog niet uit gezegd bij iets zeer onverwachts; en ~ boven ~, hij slaagde

Als je het ziet als [2] dan wel ja
Als je het ziet als 1 ook hoor
  maandag 20 juli 2009 @ 11:06:43 #24
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_71143147
quote:
Op maandag 20 juli 2009 10:45 schreef jogy het volgende:

[..]

*oops*

maandag 20 juli 2009 @ 11:10:39 #25
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_71143226
quote:
Op maandag 20 juli 2009 10:48 schreef Summers het volgende:

[..]

Als je het ziet als 1 ook hoor
Dat het terecht is dat iemand gelooft in de hand van God die even wat fantastisch voor 'm doet is nogal discutabel maar dat is sowieso een discussie die voor beide zijden niet te winnen valt.
zzz
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')