Als je in het traject zit juist wel. Aangezien je diagnose enzo op je CV komt te staan dan.quote:Op zondag 19 juli 2009 14:37 schreef wapwip het volgende:
[..]
Volgens mij is dat niet juist. Zoals ik het begrepen heb is het zo dat als het uwv via het reintegratie-traject een baan voor je vindt, ze inderdaad erbij zeggen dat jij wajong krijgt. Maar wanneer jij wajong ontvangt en je gaat gewoon zelf ergens werk zoeken, vervolgens geef je dat door bij het uwv, halen zij gewoon een bedrag van je wajong af, maar bemoeien ze zich verder niet met de sollicitatie zelf.
Ik heb ergens wel te doen met mijn ‘soortgenoten’. Wij staan al voor zo ontzettend veel dilemma’s.quote:Op zondag 19 juli 2009 15:46 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Als je in het traject zit juist wel. Aangezien je diagnose enzo op je CV komt te staan dan.
Op eigenkracht niet. Daar kan je gewoon je diagnose verzwijgen. Alhoewel dit niet altijd even handig is.
@ Sempron2400quote:Op zondag 19 juli 2009 16:55 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Ik heb ergens wel te doen met mijn ‘soortgenoten’. Wij staan al voor zo ontzettend veel dilemma’s.
Ga ik over mijn beperking schrijven in de brief?
Ga ik het vertellen tijdens de sollicitatie?
Ga ik het vertellen aan mijn collega’s en zo ja, hoe?
Er wordt geleidelijk wel meer en meer gedaan voor mensen met een Wajong-uitkering. Het Ministerie van SZW denkt aan een logo in vacatures om meer mensen met arbeidsbeperking aan het werk te helpen:
http://home.szw.nl/index.cfm?rubriek_id=391818&hoofdmenu_item_id=13826&link_id=172520
Jij hier?quote:
Ja, ik dacht bij mezelf: ik plaats nog maar eens een TVP, aangezien ik misschien ook wel bij de ASS-club hoor (als het zo is een lichte vorm, maar toch!).quote:
Autisme is helemaal in lijkt het welquote:Op zondag 19 juli 2009 23:29 schreef DeepChord het volgende:
[..]
Ja, ik dacht bij mezelf: ik plaats nog maar eens een TVP, aangezien ik misschien ook wel bij de ASS-club hoor (als het zo is een lichte vorm, maar toch!)..
Mijn baas weet dat ik concentratieproblemen heb, dat is voorlopig ook wel het belangrijkste om mee te delen.quote:Op maandag 20 juli 2009 08:49 schreef sempron2400 het volgende:
Laten we maar eens ontopic gaan: vertellen op het werk: doe je dat het beste in een vroeg stadium of pas wanneer er spanningen ontstaan?
Wat mij in ieder geval niet logisch lijkt is om het te vertellen bij het minste of geringste, terwijl je er al jaren werkt.
‘Je moet tegen je baas zeggen dat je autistisch bent’, kreeg ik eens als advies van iemand omdat ik wat moeite had met extra postwijken. Dat vind ik veel te direct. Ik denk dat men niet zomaar op begrip kan rekenen.
Dat hoeven ze niet te weten, zolang het niet merkbaar isquote:Op maandag 20 juli 2009 08:49 schreef sempron2400 het volgende:
Laten we maar eens ontopic gaan: vertellen op het werk: doe je dat het beste in een vroeg stadium of pas wanneer er spanningen ontstaan?
Wat mij in ieder geval niet logisch lijkt is om het te vertellen bij het minste of geringste, terwijl je er al jaren werkt.
‘Je moet tegen je baas zeggen dat je autistisch bent’, kreeg ik eens als advies van iemand omdat ik wat moeite had met extra postwijken. Dat vind ik veel te direct. Ik denk dat men niet zomaar op begrip kan rekenen.
Ik heb het vermoeden meegedeeld gekregen van de GZ-psychologe van dienst. Die kan het natuurlijk ook helemaal mis hebben als ze dingen aan mij die haar opvallen vertaalt op basis van haar DSM-IV boekje. Ik heb het al helemaal niet zo zwaar als jullie, maar desalniettemin voldoende reden om een en ander te onderzoeken.quote:Op maandag 20 juli 2009 08:51 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Autisme is helemaal in lijkt het wel
Anyway, heb je vast werk waar je je prettig in voelt?
Vergeet niet dat (in ieder geval door mij) vooral de zware punten hier neergezet wordenquote:Op maandag 20 juli 2009 11:25 schreef DeepChord het volgende:
[..]
Ik heb het vermoeden meegedeeld gekregen van de GZ-psychologe van dienst. Die kan het natuurlijk ook helemaal mis hebben als ze dingen aan mij die haar opvallen vertaalt op basis van haar DSM-IV boekje. Ik heb het al helemaal niet zo zwaar als jullie, maar desalniettemin voldoende reden om een en ander te onderzoeken..
Ik werk als consultant, als je echt zwaar autistisch bent is dat natuurlijk onmogelijk. Echter begin ik de stress en het vele rijden om naar opdrachtgevers te gaan alweer zat te worden..
Zeker de laatste tijd voel ik me niet prettig in mijn werk, maar dat heeft te maken met het feit dat ik sowieso niet echt lekker in mijn vel zit.
Gaat het daar bij jou als statistisch onderzoeker goed?
Precies. Als je als 'lichte autist' gewoon een baan kan hebben, dat het voor de buitenwereld heel moeilijk zal zijn om dan autisme te herkennen; er zullen zeker wel apartigheden worden gezien, maar de link met autisme zullen ze niet meer maken, immers, je bent toch gewoon bezig?quote:Op maandag 20 juli 2009 11:49 schreef Thrackan het volgende:
[..]
Vergeet niet dat (in ieder geval door mij) vooral de zware punten hier neergezet worden
In het dagelijks leven en op mijn werk functioneer ik best naar behoren. Misschien wat minder de afgelopen tijd omdat ik een aardig dipje had, maar anders had ik allang vastgelopen.
En ik heb op mijn werk zat te maken met mensen, zowel klanten als gebruikers als collega's, dus zo raar is het allemaal niet.
Ik denk vooral dat het beeld van de "autist" zwaar overdreven is. Er zijn zat mensen met ASS of andere dingen in het autistiforme hoekje die op het eerste gezicht compleet normaal functioneren.
Moet er ook bijzeggen dat ik hier een hoop vrijheid krijg, en ik een baas heb die er begrip voor heeft als het even niet lukt. Wat dat betreft heb ik het goed getroffen.quote:Op maandag 20 juli 2009 13:34 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Precies. Als je als 'lichte autist' gewoon een baan kan hebben, dat het voor de buitenwereld heel moeilijk zal zijn om dan autisme te herkennen; er zullen zeker wel apartigheden worden gezien, maar de link met autisme zullen ze niet meer maken, immers, je bent toch gewoon bezig?
En gelukkig ook maar dat er bazen zijn die verder kijken dan wat etiketjes.quote:Op maandag 20 juli 2009 13:52 schreef Thrackan het volgende:
[..]
Moet er ook bijzeggen dat ik hier een hoop vrijheid krijg, en ik een baas heb die er begrip voor heeft als het even niet lukt. Wat dat betreft heb ik het goed getroffen.
Ik heb sinds kort een lidmaatschapbewijs gekregen voor deze clubquote:Op zondag 19 juli 2009 23:29 schreef DeepChord het volgende:
[..]
Ja, ik dacht bij mezelf: ik plaats nog maar eens een TVP, aangezien ik misschien ook wel bij de ASS-club hoor (als het zo is een lichte vorm, maar toch!)..
Ik heb ook een normale baan. En die gaat mij zeer goed af. Ik zit al een stuk beter in mijn vel dan een tijdje geleden. Nu moet ik nog het verleden een plaatsje geven en een vaste baan vinden. Dan komt het helemaal goed met mij. En dat gaat ook zeker lukkenquote:Op maandag 20 juli 2009 11:25 schreef DeepChord het volgende:
[..]
Ik heb het vermoeden meegedeeld gekregen van de GZ-psychologe van dienst. Die kan het natuurlijk ook helemaal mis hebben als ze dingen aan mij die haar opvallen vertaalt op basis van haar DSM-IV boekje. Ik heb het al helemaal niet zo zwaar als jullie, maar desalniettemin voldoende reden om een en ander te onderzoeken..
Ik werk als consultant, als je echt zwaar autistisch bent is dat natuurlijk onmogelijk. Echter begin ik de stress en het vele rijden om naar opdrachtgevers te gaan alweer zat te worden..
Zeker de laatste tijd voel ik me niet prettig in mijn werk, maar dat heeft te maken met het feit dat ik sowieso niet echt lekker in mijn vel zit.
Gaat het daar bij jou als statistisch onderzoeker goed?
Ja en die baas hoop ik binnenkort te vindenquote:Op maandag 20 juli 2009 18:13 schreef DeepChord het volgende:
[..]
En gelukkig ook maar dat er bazen zijn die verder kijken dan wat etiketjes..
Of bazen die zelf etiketjes hebbenquote:Op maandag 20 juli 2009 18:13 schreef DeepChord het volgende:
[..]
En gelukkig ook maar dat er bazen zijn die verder kijken dan wat etiketjes..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |