FC Lorient.quote:
quote:Op zondag 19 juli 2009 12:09 schreef SCH het volgende:
Wat is dat voor dier bij Liverpool?
[ afbeelding ]
Jammer dat het nieuwe logo een stuk lelijker is.quote:Op zondag 19 juli 2009 12:07 schreef RayMania het volgende:
Volgens mij is het in Engeland een vereiste om een dier in je logo te hebben. Bijna elke club heeft het.
Villa, Cardiff, Chelsea, Derby County, Ipswich, Leicester, Liverpool, Manchester City, Middlesbrough, Millwall, Newcastle, Norwich City, Reading, Sheffield Wednesday, Sunderland, Swansea, Tottenham, Watford, West Bromwich, Wigan, Wolves en Wrexham.
Deze is erg mooi.
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 19 juli 2009 12:13 schreef SCH het volgende:
De ooievaar van Den Haag is ook wel bijzonder, ben benieuwd hoe dat ontstaan is.
Die draak van FC Den Bosch vind ik dan weer niks
[ afbeelding ]
quote:
Dat wist ik geen eensquote:
Dat zijn Romulus en Remus, de stichters van Rome.quote:Op zondag 19 juli 2009 12:17 schreef HowardHughes het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Raar logo, ik snap er geen hol van. Hoe kan een club uit Rome nou zo'n logo hebben?
Goed topic hequote:Op zondag 19 juli 2009 12:17 schreef RayMania het volgende:
[..]
Dat wist ik geen eens. Zo leer je nog eens wat.
quote:Op zondag 19 juli 2009 12:20 schreef RayMania het volgende:
[..]
Dat zijn Romulus en Remus, de stichters van Rome.
[ afbeelding ]
Ow, is dat het.quote:Op zondag 19 juli 2009 12:20 schreef Peter-Andre het volgende:
Gastooit gehoord van Remus en Romulus?
quote:Op zondag 19 juli 2009 12:42 schreef RayMania het volgende:
[ afbeelding ]
Williamson Wildcats Soccer Club.
Een kat kan ik niet vinden, maar ik heb wel een pinguin gevonden:quote:Op zondag 19 juli 2009 12:40 schreef SCH het volgende:
Heerlijk, wat een leuke logo's. Vleermuizen
Ik ga ook nog even zoeken en wie een kat voor me vindt, dan ben ik direct fan.
quote:Op zondag 19 juli 2009 12:45 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Een kat kan ik niet vinden, maar ik heb wel een pinguin gevonden:
[ afbeelding ]
En ook nog een (soort van) haan:
[ afbeelding ]
Grimsby Town heeft ook vissen, en wel getekend door een kleuterquote:Op zondag 19 juli 2009 12:47 schreef sjimz het volgende:
[ afbeelding ]
Weer een club met een vis.
MIO Biwako Kusatsu!
Dat is het ichtus symbool, wordt doorgaans veel door christenen gebruikt.quote:Op zondag 19 juli 2009 12:49 schreef DemonCleaner het volgende:
[..]
Grimsby Town heeft ook vissen, en wel getekend door een kleuter
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 19 juli 2009 12:28 schreef sjimz het volgende:
[..]
Coventry City heeft zelf een Olifant met EHBO diploma.
[ afbeelding ]
Dat is de dikefalos aetos, de dubbelkoppige arend.quote:Op zondag 19 juli 2009 12:43 schreef SCH het volgende:
[ afbeelding ]
Wie steken hier zo leuk hun kopjes uit naar voren?
Aldershot heeft een phoenix geloof ikquote:Op zondag 19 juli 2009 12:51 schreef geelkuikentje het volgende:
Zijn er ook voetbalclubs met de phoenix/feniks als symbool? Vind dat een tof mythologisch beest.
quote:Op zondag 19 juli 2009 12:51 schreef geelkuikentje het volgende:
Zijn er ook voetbalclubs met de phoenix/feniks als symbool? Vind dat een tof mythologisch beest.
quote:Op zondag 19 juli 2009 12:52 schreef DemonCleaner het volgende:
[..]
Aldershot heeft een phoenix geloof ik
quote:Op zondag 19 juli 2009 12:52 schreef SCH het volgende:
De eerste kangaroe springt ook naar binnen, hoppa, oud logo van Belarus
[ afbeelding ]
Is dat de nieuwere?quote:Op zondag 19 juli 2009 12:56 schreef SCH het volgende:
Praag heeft ook en kangaroe, toch een wat nichterig dier nu ik er langer naar kijk
[ afbeelding ]
Dat is de ouwe, ik postte net de nieuwe, tussendoor hadden ze deze nog - maar dat is meer een kangaroemongooltjequote:Op zondag 19 juli 2009 12:54 schreef Rumille het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Aanvoerder kent deze wel
quote:Op zondag 19 juli 2009 12:56 schreef SCH het volgende:
Praag heeft ook en kangaroe, toch een wat nichterig dier nu ik er langer naar kijk
[ afbeelding ]
Lille heeft ook een hond.quote:Op zondag 19 juli 2009 12:53 schreef Rumille het volgende:
[ afbeelding ]
Rotterdamse Cricket- en Voetbalvereniging heeft een bloedhond
http://www.v-o-c.nl/main.php?id=1:47
Uitleg
Dat is een van de twee exemplaren op The Royal Liver Buiding aan de kade van de Merseyquote:
Ben al op zoek naar de manticore, kentaur, eenhoorn, minotaurus en zo maar die kan ik niet vinden als logo.quote:Op zondag 19 juli 2009 13:06 schreef DemonCleaner het volgende:
Als er feniksen en griffioenen tussenstaan mag de Lincoln Imp ook niet ontbreken eigenlijk
[ afbeelding ]
Ook wel apart:quote:Op zondag 19 juli 2009 13:14 schreef RayMania het volgende:
Maak eens een lijstje van alle dieren die we al gehad hebben.
quote:Op zondag 19 juli 2009 13:15 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
Ben al op zoek naar de manticore, kentaur, eenhoorn, minotaurus en zo maar die kan ik niet vinden als logo.
Zal ik straks in de OP zettenquote:Op zondag 19 juli 2009 13:14 schreef RayMania het volgende:
Maak eens een lijstje van alle dieren die we al gehad hebben.
Was dat niet die duif die Caesar waarschuwde voor zijn dood?quote:Op zondag 19 juli 2009 13:19 schreef SCH het volgende:
Iemand het verhaal achter deze vogel?
[ afbeelding ]
Da's toch geen duif, ziet er uit als een zangvogel en dat zijn duiven niet.quote:Op zondag 19 juli 2009 13:20 schreef Rumille het volgende:
[..]
Was dat niet die duif die Caesar waarschuwde voor zijn dood?
Het oude logo vanquote:
quote:Op zondag 19 juli 2009 13:23 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
Da's toch geen duif, ziet er uit als een zangvogel en dat zijn duiven niet.
Omdat je niet de zoveelste club wil zijn met een leeuw in het logo misschien?quote:Op zondag 19 juli 2009 13:28 schreef BliksemSchigt het volgende:
Wat moet je nou met zo'n suffe vogel in je logo?.
Een vogel, SCH. Geen machtig dier als een adelaar of een mooi sierlijk beest als een zwaan, maar gewoon een suf roodborstje ofzo, dat is toch geen legendarisch iets?quote:Op zondag 19 juli 2009 13:30 schreef SCH het volgende:
[..]
Omdat je niet de zoveelste club wil zijn met een leeuw in het logo misschien?
De ooievaar zit in het stadswapen van Den Haagquote:Op zondag 19 juli 2009 12:13 schreef SCH het volgende:
De ooievaar van Den Haag is ook wel bijzonder, ben benieuwd hoe dat ontstaan is.
Nee klopt. Daarom opende ik dit topic ook. Om te kijken of er ook wat minder stoere beesten als logo zijn. Nou die zijn er dusquote:Op zondag 19 juli 2009 13:33 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Een vogel, SCH. Geen machtig dier als een adelaar of een mooi sierlijk beest als een zwaan, maar gewoon een suf roodborstje ofzo, dat is toch geen legendarisch iets?.
Het is natuurlijk ook wat je er van maakt. Een draak kan heel mooi zijn maar dat logo van FCDB is gewoon lelijk.quote:Op zondag 19 juli 2009 13:33 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Een vogel, SCH. Geen machtig dier als een adelaar of een mooi sierlijk beest als een zwaan, maar gewoon een suf roodborstje ofzo, dat is toch geen legendarisch iets?.
Lelijk ook. Is een pegasus hetzelfde als een unicorn?quote:Op zondag 19 juli 2009 13:35 schreef Ungeheuer het volgende:
FC Groningen heeft ooit eens het gekke idee gehad om het logo te veranderen.
[ afbeelding ]
Een pegasus.![]()
Na veel kritiek van de aanhang is gelukkig al snel besloten het logo in ere te herstellen.
Nope, pegasus heeft vleugels een geen hoorn op z'n kop.quote:Op zondag 19 juli 2009 13:37 schreef SCH het volgende:
[..]
Lelijk ook. Is een pegasus hetzelfde als een unicorn?
Pegasus is volgens mij toch ook één specifiek beest, het gevleugelde paard van Bellerophon.quote:Op zondag 19 juli 2009 13:39 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
Nope, pegasus heeft vleugels een geen hoorn op z'n kop.
[ afbeelding ]
Eenhoorn
[ afbeelding ]
Pegasus
Erg lelijk.quote:Op zondag 19 juli 2009 13:37 schreef SCH het volgende:
[..]
Lelijk ook. Is een pegasus hetzelfde als een unicorn?
Haha het lijkt alsof de tijger inderdaadquote:Op zondag 19 juli 2009 13:39 schreef pfaf het volgende:
Over stoere beesten gesproken, de tijger van Cisco.
[ afbeelding ]
Zoooo'n lelijk beest/logo.
Je kunt ook vleugels op een leeuw zettenquote:Op zondag 19 juli 2009 13:39 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
Nope, pegasus heeft vleugels een geen hoorn op z'n kop.
[ afbeelding ]
Eenhoorn
[ afbeelding ]
Pegasus
Ben benieuwd of er ook unicorns zijn, dat zou wel gewaagd zijn omdat het ook als symbool van de homobeweging geldt. Had wel bij Groningen gepast dusquote:Op zondag 19 juli 2009 13:41 schreef Ungeheuer het volgende:
[..]
Erg lelijk.
Maar nee, een unicorn is geen pegasus maar een eenhoorn.
Het stikt van de vogels in logo's van Engelse voetbalclubs eigenlijk.quote:Op zondag 19 juli 2009 13:46 schreef Ungeheuer het volgende:
Vogel nummer zoveel. De zwaluw ontbrak nog.
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 19 juli 2009 13:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Ben benieuwd of er ook unicorns zijn, dat zou wel gewaagd zijn omdat het ook als symbool van de homobeweging geldt. Had wel bij Groningen gepast dus
quote:
Zou eigenlijk het symbool van de Duitse voetbalbond moeten zijnquote:Op zondag 19 juli 2009 13:46 schreef Ungeheuer het volgende:
Vogel nummer zoveel. De zwaluw ontbrak nog.
[ afbeelding ]
Aan het stadion en de kleuren van de linten te zien is dat Go Ahead Eaglesquote:Op zondag 19 juli 2009 11:44 schreef SCH het volgende:
Die er ook nog echt werk van hebben gemaakt en een heuse adelaar over het veld laten vliegen.
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 19 juli 2009 13:58 schreef sjimz het volgende:
Een stier in Spidermanpak?
[ afbeelding ]
-knip-
De postbank!quote:Op zondag 19 juli 2009 14:15 schreef sjimz het volgende:
Ik moet zeggen dat dit een vrij angstaanjagende leeuw is!
[ afbeelding ]
Om toch maar terug te komen op je vraag en je grap (eenhoorn als homosymbool --> Groningen). Als er al een dier op het logo moet bij FC Groningen is het toch wel deze, het stadswapen.quote:Op zondag 19 juli 2009 11:44 schreef SCH het volgende:
Soms staat het dier al in het logo van de club, zoals bij Vitesse
-knipperdeknip-
Zijn er meer clubs die een dier hebben dat helemaal bij de club past. Of welk dier zou jij bij welke club vinden passen en waarom???!
zo, daar is echt heel veel te vinden!quote:Op zondag 19 juli 2009 14:09 schreef Ludwig. het volgende:
http://www.liblib.cn/
Een aardige collectie logo's, Azië heb ik al doorzocht.
Whoooaaaa, wat schattig.quote:Op zondag 19 juli 2009 14:28 schreef Ludwig. het volgende:
Een blije bij uit de competitie van Wales:
[ afbeelding ]
Oh ja.. daar zijn jullie nog altijd zo origineel mee elk jaar.quote:
Wel een kekke intro hebben ze hoor: http://www.dilbeeksport.be/quote:Op zondag 19 juli 2009 15:04 schreef Silenus het volgende:
Hahahahaha ik zit hardop te lachen hier, hoe wil je serieus genomen worden met zo'n intens treurige haas.
Holy shit, die komen uit de toekomst!quote:Op zondag 19 juli 2009 15:07 schreef sjimz het volgende:
Was de kikker al voorbij gekomen?
[ afbeelding ]
Dat is een ram.quote:Op zondag 19 juli 2009 14:38 schreef RayMania het volgende:
Jullie zijn het schaap vergeten.
[ afbeelding ]
SCHquote:Het schaap (Ovis aries) is een evenhoevig zoogdier, dat door de mens is gedomesticeerd om onder andere wol te leveren. Het is een herkauwer, nauw verwant met de geit. De soort behoort tot het geslacht Ovis, waar ook de moeflon en het dikhoornschaap toe behoren. Het mannetje wordt ram genoemd, het vrouwtje is een ooi en het jong een lam.
En een ram is een SCHaap.quote:Op zondag 19 juli 2009 15:54 schreef Kriegel het volgende:
Het ding heeft hoorns dus is het een ram. Een Adobe Flash ram, om precies te zijn.
Een hop dacht ik.quote:Op zondag 19 juli 2009 16:14 schreef SCH het volgende:
[ afbeelding ]
Wat is dit voor vogel? Slechte kapper?
De octopus van Lushnja ben je vergeten.quote:Op zondag 19 juli 2009 15:50 schreef SCH het volgende:
Een overzichtje van alle dieren die in dit topic voorbij komen
Neushoorn
Octopus
Ooievaar
Ja tuurlijk, domme ik in de war!quote:Op zondag 19 juli 2009 18:53 schreef VoreG het volgende:
[..]
Toekan.
KAketoe is een witte vogel met gouden kuif
:d ! Duidelijk dat ik even niet in het profiel van Merlijn pas...quote:Op zondag 19 juli 2009 20:35 schreef VoreG het volgende:
[..]
Het gaat hier natuurlijk om Merlijn van 'King Arthur' en daarom een uil, wijsheid enzo.
Een ram is in veel (voornameijk mediterrane) culturen een positief symbool omdat hij geen andere rammen toestaat bij zijn vrouwtjesschapen. Daarmee staat die in contrast met de bok die dat wel tolereert. De ram is dus mannelijk en de bok het mietje. Daarom zijn er ook veel scheldwoorden afgeleid van bok/geit. Denk maar aan Cabron in het Spaans.quote:Op zondag 19 juli 2009 11:50 schreef EvanderSno het volgende:
Ook hebben veel clubs een ram in het emblem.
Omniworld
Dordrecht
Derby County
Zou dat voor kracht staan?
quote:the dragon called the Graoully, which in local legend was tamed by Saint Clement of Metz.[6]
quote:Op zondag 19 juli 2009 12:19 schreef SCH het volgende:
Cambuur heeft een wat onbestemd dier
[ afbeelding ]
The Cockerel!quote:Op zondag 19 juli 2009 13:31 schreef SCH het volgende:
Tottenham heeft ook een gek vogeltje trouwens
[ afbeelding ]
Dat zijn twee adelaars, verwijzend naar het wapen van Nijmegen.quote:Op woensdag 22 juli 2009 10:50 schreef Dynastic het volgende:
afbeelding
Nouja.. er zit uiteindelijk een dier in...
Ik vind het echt van die logo's die je tegenkomt bij Hattrickquote:Op woensdag 22 juli 2009 14:44 schreef 88JR88 het volgende:
Thaise clubs hebben echt briljante logos:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
Op wikipedia zijn er nog veel meer te vinden.
dit was toch de favoriete club van Steve Irwinquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |