Zo'n topic openen op zaterdagnacht om 4.04quote:Op zondag 19 juli 2009 04:04 schreef TheHolyTiamat het volgende:
Puur omdat dit veel energie kost, vriendenonderhoud, vele nep-lachen van je gezicht af kost, en puur omdat alles wat een persoon op mijn leeftijd doet saai is.
Herkend iemand dit?
wat doe je hiertegen behalve fok!ken en andermans problemen in R&P aanlezen om vervolgens jezelf gelukkig te prijzen met jouw saaie non-spanning bevattende leventje.?
(en nee, ik ben geen nerd dit zich te goed voelt voor anderen en geen vrienden kan krijgen wegens een evt. gebrek aan sociale vaardigheden, integendeel)
wie sluit aan?
Als je na het stappen in een filosofische bui bent... Man, hoevaak ik wel niet na het stappen rond drieën of vieren achter de PC ben gekropen om nog ff wat een FTP-servert of Napster binnen te hengelen of de downloads die ingezet stonden na te lopen.quote:Op maandag 6 september 2010 00:52 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Zo'n topic openen op zaterdagnacht om 4.04
quote:Op maandag 6 september 2010 20:25 schreef Snowcold het volgende:
Ik kan me hier ergens wel in vinden. Heb ook geen druk, spannend sociaal leven en een agenda die volgepland staat met dergelijke activiteiten. Een aantal vrienden heb ik wel, en ook een vriend. Meer heb ik eigenlijk niet nodig. Uitgaan vind ik over het algemeen echt niet leuk en ik kan mezelf prima vermaken.![]()
Het maakt toch eigenlijk geen flikker uit? Zolang je er zelf maar blij mee bent! Wat erger is zijn die mensen die dat niet snappen en je onder druk zetten om een sociaal leven te gaan zoeken...
Genegenheid. Een kus, knuffel of gewoon een praatje op z'n tijd doet wonderen voor je. Ik kan er echt niet tegen om lang zonder mijn familie te zijn omdat ik gewoon echt van ze hou. Ik kan met ze lachen en dan niet neplachen, maar gewoon keihard lachen met soms hevige buikpijn ten gevolg. Maar ik kan ook m'n hart bij ze uitstorten (en vice versa natuurlijk ook). Toen ik erachter kwam dat de studiekeuze die ik had gemaakt niet de juiste was, ging ik kapot van binnen omdat er niemand thuis was. Toen er eindelijk wel iemand thuis kwam en alles eruit kwam, luchtte dat zo enorm op.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 18:24 schreef barthol het volgende:
[..]
Als je jong bent is een sociaal netwerk, en sociale interactie (irl) ook heel belangrijk. Maar wat ik interessant vind is wat mensen bedreigend vinden aan "om helemaal alleen te zijn in alles"
Wat heb je nodig van anderen, of bij anderen?
Of een stoornis. Wat was het, schizoïde of zo?quote:Op zondag 19 juli 2009 04:13 schreef Eddie-Vedder het volgende:
Pas maar op . Kan zomaar het begin van een langslepende depressie zijn...
Tjee, na meer dan een half jaar weer een reactiequote:Op woensdag 8 september 2010 20:38 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Genegenheid. Een kus, knuffel of gewoon een praatje op z'n tijd doet wonderen voor je. Ik kan er echt niet tegen om lang zonder mijn familie te zijn omdat ik gewoon echt van ze hou. Ik kan met ze lachen en dan niet neplachen, maar gewoon keihard lachen met soms hevige buikpijn ten gevolg. Maar ik kan ook m'n hart bij ze uitstorten (en vice versa natuurlijk ook). Toen ik erachter kwam dat de studiekeuze die ik had gemaakt niet de juiste was, ging ik kapot van binnen omdat er niemand thuis was. Toen er eindelijk wel iemand thuis kwam en alles eruit kwam, luchtte dat zo enorm op.
Bovendien leer je ook enorm van anderen op allerlei gebieden.
Soms kan het zomaar zijn dat iemand op latere leeftijd helemaal op zichzelf wordt teruggeworpen, of het gevoel van aansluiting of te kunnen delen niet meer helemaal voelt doordat zijn/haar leven zo totaal verschillend is dan het leven van degenen met wie hij/zij contact heeft. Of dat het contact wat er is niet helemaal gelijkwaardig is. Het is dan belangrijk dat iemand dan ook het geluk uit zichzelf kan halen.quote:Ik kan gewoon niet bevatten dat iemand compleet zonder sociaal contact kan leven.
Ben nu bijna twee jaar verder en er is een hoop veranderd, in de zin van; heb professionele hulp nu. Op een gegeven moment kan je het niet meer zelf oplossen. want er hadden zich al veel dingen afgespeeld en dit werd eigenlijk alleen maar erger.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 18:31 schreef Urquhart het volgende:
Integrerend topic was dit
Hoe staat het er nu voor TS? Nog steeds geen sociaal leven, of ondertussen wel overstag gegaan?
Dit is de waarheid. Nergens voor nodig.quote:
Heb ik ook niet. Het enige dat in de buurt van een vriend/vriendin komt is iemand die ik nu alweer vier jaar lang af en toe heel oppervlakkig op msn spreek.quote:Op maandag 30 mei 2011 02:59 schreef Grunge. het volgende:
Kijk, voor sommige dingen heb je echt mensen nodig, maar dan kun je ook wat rondkijken op het internet en iemand ontmoeten. Over het algemeen zijn vrienden zo inwisselbaar als plastic tassen. Niet allemaal trouwens, ik heb er twee/drie van de vele mensen die ik ontmoet heb waarmee ik altijd in contact wil blijven, al is het niet zo vaak. En zij zijn nooit boos op mij, dat vind ik zo bijzonder. Dan laat ik niets van me horen, héél lang niet, en dan is het gewoon goed. Dat is mooi, dat is vriendschap.
Wat een domme opmerking? Hoe weet je of iemand toelaatbaar is tot jouw sociale leven en een juweeltje is. Dat zie je niet bij een eerste indruk. Om dat te kunnen bepalen moet hij/ zij al toegang hebben tot je sociale leven.quote:Op zondag 19 juli 2009 11:09 schreef Caesu het volgende:
ik ben zeer selectief wat betreft m'n sociale leven.
alleen absolute juweeltjes laat ik toe.
ik heb geen tijd voor gevoelloze types.
Ik weet niet wat voor definitie van vriendschap jij hebt? Ik wissel vrienden helemaal niet gemakkelijk in. Ik heb dezelfde vriendengroep al jaren lang, die wissel ik nooit en te nimmer in. Kennissen wissel ik nog wel eens in, al naar gelang het praktische nut.quote:Op maandag 30 mei 2011 02:59 schreef Grunge. het volgende:
Kijk, voor sommige dingen heb je echt mensen nodig, maar dan kun je ook wat rondkijken op het internet en iemand ontmoeten. Over het algemeen zijn vrienden zo inwisselbaar als plastic tassen. Niet allemaal trouwens, ik heb er twee/drie van de vele mensen die ik ontmoet heb waarmee ik altijd in contact wil blijven, al is het niet zo vaak. En zij zijn nooit boos op mij, dat vind ik zo bijzonder. Dan laat ik niets van me horen, héél lang niet, en dan is het gewoon goed. Dat is mooi, dat is vriendschap.
Ik wantrouw dit. Is het niet zo dat een sociaal leven je niet lukt, en dat je daarom uit zelfbescherming bent gaan zeggen dat je het niet wilt?quote:Op maandag 30 mei 2011 02:54 schreef MajorTom. het volgende:
[..]
Dit is de waarheid. Nergens voor nodig.
Ik ben niet sociaal, doe niet sociaal en wil ook ook niet sociaal doen.
Dit dus, iedereen heeft behoefte aan contact met anderen.quote:Op maandag 30 mei 2011 10:50 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik wantrouw dit. Is het niet zo dat een sociaal leven je niet lukt, en dat je daarom uit zelfbescherming bent gaan zeggen dat je het niet wilt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |