abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71135043
quote:
Op zondag 19 juli 2009 22:59 schreef SexPistol het volgende:

[..]

Psst, hier op FOK! is iedereen hoogbegaafd.
Verpest het feest je nu niet.

Dus shhht...
De meest ongelooflijke nonsens ooit inderdaad.
En waarom gaan mensen er zogenaamd prat op dat ze hoogbegaafd zouden zijn?
Natuurlijk wil niemand als echt dom beschouwd worden, maar er kleeft weinig goeds aan echt hoogbegaafd zijn, dus waarom vinden mensen het nou zo leuk te claimen dat ze het zijn?

Ik ben zelden een ECHT hoogbegaafd persoon tegengekomen, die het geluk gevonden heeft dankzij zijn of haar hoogbegaafdheid, eerder ondanks die "handicap".
  zondag 19 juli 2009 @ 23:08:38 #102
244693 SexPistol
The Joy Division
pi_71135161
quote:
Op zondag 19 juli 2009 23:05 schreef Lamon het volgende:

[..]

De meest ongelooflijke nonsens ooit inderdaad.
En waarom gaan mensen er zogenaamd prat op dat ze hoogbegaafd zouden zijn?
Natuurlijk wil niemand als echt dom beschouwd worden, maar er kleeft weinig goeds aan echt hoogbegaafd zijn, dus waarom vinden mensen het nou zo leuk te claimen dat ze het zijn?

Ik ben zelden een ECHT hoogbegaafd persoon tegengekomen, die het geluk gevonden heeft dankzij zijn of haar hoogbegaafdheid, eerder ondanks die "handicap".
Nee, maar op FOK! zijn wij allemaal hoogbegaafd, rijk en onsterfelijk.

Maar in het echt komen we ze nooit tegen
Where figures from the past stand tall,
And mocking voices ring the halls.
Imperialistic house of prayer,
Conquistadors who took their share.
pi_71135463
quote:
Op zondag 19 juli 2009 23:08 schreef SexPistol het volgende:
Nee, maar op FOK! zijn wij allemaal hoogbegaafd, rijk en onsterfelijk.
...en we neuken iedere dag met de mooiste mensen.
...en we hebben verstand van alles, of het nou wiskunde, taal, levenservaring, muziek, films of wat dan ook is.
...en we zijn iedere avond bezopen, maar hebben nooit een kater, omdat we overal tegen kunnen.
...en we zijn allemaal slank, mooi en gespierd, vooral als we geen fotoboek hebben, want dan willen we liever niet dat anderen ons lastigvallen, met hun adoratie.

zondag 19 juli 2009 @ 23:19:04 #104
244693 SexPistol
The Joy Division
pi_71135557
quote:
Op zondag 19 juli 2009 23:16 schreef Lamon het volgende:

[..]

...en we neuken iedere dag met de mooiste mensen.
...en we hebben verstand van alles, of het nou wiskunde, taal, levenservaring, muziek, films of wat dan ook is.
...en we zijn iedere avond bezopen, maar hebben nooit een kater, omdat we overal tegen kunnen.
...en we zijn allemaal slank, mooi en gespierd, vooral als we geen fotoboek hebben, want dan willen we liever niet dat anderen ons lastigvallen, met hun adoratie.

Maar we zeiken ook mensen af die een minpunt hebben, want wij zijn zo geweldig!
pi_71135615
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 23:58 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Dat merk je hier op FOK! al heel snel idd ('als het je niet bevalt dan rot je topch op!?!?'), maar mijn vriendin moest er ook even aan wennen dat ik gewoon eerlijk zeg wanneer ik vind dat de door haar gekookte maaltijd beter kan. Ik zeg dan meestal wel meteen hoe en waarom enzo, en ze snapt zelf ook wel dat het beter is dat ik zoiets meteen zeg, dan jarenlang stilzwijgend kritiekloos haar eten naar binnen gooi, maar vooral in het begin kon ze daar wel flink van fronzen...
Ook wanneer ze me mijn mening vraagt over kleding ofzo, dan krijgt ze die, ook wanneer ik weet dat dat 'sociaal' gezien wellicht niet het slimste is om te doen. Ik ben liever 'eerlijk' en mezelf, dan dat ik doe alsof alles prima is. Misschien zou dat laatste trouwens wel 'slimmer' zijn, maar goed...
[..]

Ik heb meerdere testen moeten doen, mede ook door depressiveit waarna je soms doorverwezen wordt voor allemaal testen enzo. Komen steeds vrij hoge scores uit. Eigenlijk had de school het al door moeten hebben toen ik met de CITO-toets bij de hoogste paar % van het land zat, maar ze kwamen er eigenlijk pas echter met echte testen op het einde van de middelbare school, en toen was het eerlijk gezegd al 'te laat' voor mij. Ik had het toen eigenlijk al helemaal gehad met school, en was gewoon voor mezelf bezig met dingen aanleren en boeken lezen die IK interressant vond, ipv simpele en saaie NLse 'literatuur' etc.
Ik was toen trouwens ook veel meer bezig met sport en films enzo.

Dat gebrek aan testosteron herken ik ook. Ik heb eigenlijk weinig bewijsdrang, want uiteindelijk wil ik hele simpele dingen ipv materiele zaken, maar ik kan wanneer dat nodig is wel agressief zijn. Ik zal nooit iets uit mezelf beginnen, maar je hebt mensen die zich niet kunnen gedragen, of je bedreigen of whatever, en dan maak ik redelijk snel duidelijk dat ik dat niet pik, en dat hebben ze dan ook wel heel snel door...

Verder snappen veel mensen niet goed wat het inhoudt wanneer iemand een hoog IQ is. Die gaan er dan vanuit dat je alles wel WEET. Dat is natuurlijk onzin. Ik weet juist heel veel niet, en dan is het meest logische dat ik dan naar dingen vraag. Ik ben erg nieuwsgierig en vraag veel dingen. Sommige mensen zien dat dan weer als een teken van 'domheid', want die denken dat je alles automatisch WEET wanneer je slim bent.

Ik zie dat IQ van mij niet echt iets om 'trots' op te zijn. Het is iets waar je heel toevallig mee geboren wordt, en eigenlijk gaat het er veel meer om wat je ermee doet. Ik ben juist weer jaloers op mensen die veel minder nadenken en gewoon dingen DOEN, dus samenwonen, kindjes kweken, en niet teveel redeneren en wachten en moeilijk doen over het 'nut' van alles.

Maar je kunt het niet uitzetten, dat doordenken, en dat is vervelend. Soms is het, voor mij althans, meer een handicap dan een 'pluspunt'.
Dit is voor mij voor een groot deel ook herkenbaar. Sociale contacten heb ik absoluut geen problemen mee, misschien vroeger om echt los te gaan, want ik bleef teveel nadenken. Mijn grootste probleem is depressie. Gelukkig heb ik daar nu al twee jaar geen last meer van gehad. Ik hoopte vaak dat ik, om het zo maar te zeggen, simpeler was. In mijn ogen zijn lager geschoolde mensen gelukkiger, als je het financiele aspect buiten beschouwing laat. Die 'racing thoughts' heb ik veel en daar kun je ook helemaal gek van worden. Ik heb veel inzicht (wat veel scheelt bij IQ testen), maar een redelijk slecht geheugen als het arbitraire zaken betreft en slechte motivatie voor dingen die ik niet leuk c.q. nuttig vind. Ik heb ook wel erg de neiging om alles op mijn manier te doen. Ik trek mijn lijn en verwacht dat de rest mij volgt, die heb ik op evaluaties nog wel een terug gekregen.

Ik denk overigens dat je met hard werken meer bereikt dan een hoog IQ, maar in het leven is het wel handig dat je de logica achter dingen snel doorhebt. Je pakt dingen zo wel veel sneller op en je leeft op een efficientere manier. Je voorkomt veel problemen door zaken op een logische manier aan te pakken en zo veel kuilen in de weg omzeilt.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_71135651
quote:
Op zondag 19 juli 2009 23:19 schreef SexPistol het volgende:
Maar we zeiken ook mensen af die een minpunt hebben, want wij zijn zo geweldig!
..en we doen dat bij voorkeur in Klaagbaak, want daar zijn we allemaal "bazen".
  zondag 19 juli 2009 @ 23:25:15 #107
244693 SexPistol
The Joy Division
pi_71135812
quote:
Op zondag 19 juli 2009 23:21 schreef Lamon het volgende:

[..]

..en we doen dat bij voorkeur in Klaagbaak, want daar zijn we allemaal "bazen".
Nee, dat zijn wij niet, maar we moeten een goede reputatie hebben op internet!
Hebben we toch een gevoel van vriendschap onderling
pi_71135844
Ik heb een IQ van 144, maar herken me totaal niet in de OP die TS beschrijft. Het is natuurlijk ook niet zo dat die problemen bij iedereen met een IQ > 130 voorkomen, maar dat deze problemen bij die groep wat meer voorkomen.

Sociale moeilijkheden kan ik me goed voorstellen, gespreksniveau ligt snel te laag (dat merk ik zelf ook wel). Ik heb een heleboel vrienden (het merendeel zit wel in de groep IQ > 130), het vergt alleen wat meer sociaal 'q', ofwel sociale intelligentie, om ook een gewoon gesprek te kunnen voeren met minder intelligente mensen (en dan heb ik het niet over mensen met een IQ van 120, maar met mensen die echt wat minder ontwikkeld zijn). Mijn ervaring is iig dat IQ niet zoveel uitmaakt, ik vind het belangrijker dat iemand algemeen ontwikkeld is en dat hij/zij een goed gesprek kan voeren.
  zondag 19 juli 2009 @ 23:28:05 #109
244693 SexPistol
The Joy Division
pi_71135933
quote:
Op zondag 19 juli 2009 23:26 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Ik heb een IQ van 144, maar herken me totaal niet in de OP die TS beschrijft. Het is natuurlijk ook niet zo dat die problemen bij iedereen met een IQ > 130 voorkomen, maar dat deze problemen bij die groep wat meer voorkomen.

Sociale moeilijkheden kan ik me goed voorstellen, gespreksniveau ligt snel te laag (dat merk ik zelf ook wel). Ik heb een heleboel vrienden (het merendeel zit wel in de groep IQ > 130), het vergt alleen wat meer sociaal 'q', ofwel sociale intelligentie, om ook een gewoon gesprek te kunnen voeren met minder intelligente mensen (en dan heb ik het niet over mensen met een IQ van 120, maar met mensen die echt wat minder ontwikkeld zijn). Mijn ervaring is iig dat IQ niet zoveel uitmaakt, ik vind het belangrijker dat iemand algemeen ontwikkeld is en dat hij/zij een goed gesprek kan voeren.
Weer een!

Goddomme, waar slapen jullie? Waar lopen jullie?! Waarom kom ik jullie nooit tegen?!
  zondag 19 juli 2009 @ 23:37:24 #110
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_71136304
quote:
Op zondag 19 juli 2009 23:20 schreef ssebass het volgende:

Ik denk overigens dat je met hard werken meer bereikt dan een hoog IQ, maar in het leven is het wel handig dat je de logica achter dingen snel doorhebt. Je pakt dingen zo wel veel sneller op en je leeft op een efficientere manier. Je voorkomt veel problemen door zaken op een logische manier aan te pakken en zo veel kuilen in de weg omzeilt.
Dat. Je hebt ook meer tijd over voor leuke dingen omdat je school vaak in 3/4 tot de helft van de tijd kan doen die de rest erover doet. Je kan dus veel naast school doen. Het lijkt dan alsof je een bezig bijtje was die alle dagen heel druk aan zijn cv bouwde terwijl je eigenlijk best relaxed door het leven gaat.
  zondag 19 juli 2009 @ 23:40:27 #111
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_71136418
quote:
Op zondag 19 juli 2009 23:28 schreef SexPistol het volgende:

[..]

Weer een!

Goddomme, waar slapen jullie? Waar lopen jullie?! Waarom kom ik jullie nooit tegen?!
[klb-modus]omdat je pallets sjouwt, daar kom je weinig hoge IQ' s tegen [/klb-modus]

Er zijn 250 duizend hoogbegaafden en 225 duizend fok!ers!
pi_71136469
quote:
Op zondag 19 juli 2009 23:28 schreef SexPistol het volgende:

[..]

Weer een!

Ik denk niet dat ze veel buitenkomen, ze zijn namelijk contactgestoord, maar dat komt door hun intelligentie, niet omgekeerd hoor.
Het is natuurlijk taboe om, en gewoon over straat te lopen, en ook nog eens intelligent te zijn, dat doet een echte hoogbegaafde niet.

Mensen met een IQ hoger dan 135 behoren tot de "exclusieve" 2% van de meest intelligente mensen in Nederland, en hier wordt met cijfers gestrooid waar je U tegen zegt.
  zondag 19 juli 2009 @ 23:45:29 #113
244693 SexPistol
The Joy Division
pi_71136557
quote:
Op zondag 19 juli 2009 23:42 schreef Lamon het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ze veel buitenkomen, ze zijn namelijk contactgestoord, maar dat komt door hun intelligentie, niet omgekeerd hoor.
Het is natuurlijk taboe om, en gewoon over straat te lopen, en ook nog eens intelligent te zijn, dat doet een echte hoogbegaafde niet.

Mensen met een IQ hoger dan 135 behoren tot de "exclusieve" 2% van de meest intelligente mensen in Nederland, en hier wordt met cijfers gestrooid waar je U tegen zegt.
Hahaha, idd.

Alsof die 2% zich hier gevestigd hebben op FOK!.
pi_71137236
quote:

[..]

Dit is voor mij voor een groot deel ook herkenbaar. Sociale contacten heb ik absoluut geen problemen mee, misschien vroeger om echt los te gaan, want ik bleef teveel nadenken. Mijn grootste probleem is depressie. Gelukkig heb ik daar nu al twee jaar geen last meer van gehad. Ik hoopte vaak dat ik, om het zo maar te zeggen, simpeler was. In mijn ogen zijn lager geschoolde mensen gelukkiger, als je het financiele aspect buiten beschouwing laat. Die 'racing thoughts' heb ik veel en daar kun je ook helemaal gek van worden. Ik heb veel inzicht (wat veel scheelt bij IQ testen), maar een redelijk slecht geheugen als het arbitraire zaken betreft en slechte motivatie voor dingen die ik niet leuk c.q. nuttig vind. Ik heb ook wel erg de neiging om alles op mijn manier te doen. Ik trek mijn lijn en verwacht dat de rest mij volgt, die heb ik op evaluaties nog wel een terug gekregen.
Ik vind het wel erg simpel om te denken dat lager geschoolde mensen gelukkiger zijn.
ROBODEMONS..................|:(
  maandag 20 juli 2009 @ 00:20:05 #115
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_71137410
quote:

[..]

HEEL herkenbaar. Sterker nog, dit zou ik zelf geschreven kunnen hebben, want komt precies overeen met hoe ik het allemaal ervaar, inclusief dat gedeelte over dat ik vaak 'jaloers' kijk naar mensen die het allemaal 'simpeler' uitstekend voor elkaar krijgen: gewoon leuk baantje, autootje, leuke vrouw, kinderen kweken, etc etc... gewoon alles prima voor elkaar voordat ze 30 zijn.
En ook dat slechte geheugen heb ik last van. Niet qua alles btw, want plaatsen en routes enzo onthoud ik doorgaans allemaal redelijk vlekkeloos, maar zodra iemand zich voorstelt ben ik zijn/haar naam eigenlijk meteen al weer kwijt. Datums ben ik bijvoorbeeld ook slecht in, maar 'verhalen', zoals je dat met geschiedenis krijgt, dus een serie van gebeurtenissen, kan ik weer wel goed onthouden. Heel wisselvallig allemaal dus.

En dat 'koppige' en dingen op MIJN manier doen, dat zorgt idd voor 'problemen', en op zijn minst voor vragen.
quote:
Dat eerste ben ik het mee eens, en vandaar ook die jaloezie op mensen die gewoon iets doen en hun goals nastreven op hun manier, ipv er eeuwig over na te denken en iedere stap kapot redeneren, zoals ik kan doen.
Dat 2de heb ik zo mijn twijfels over. Ik denk heel lang en goed na, doe veel research, maar uiteindelijk denk ik dat ik 'gelukkiger' zou zijn als ik gewoon snel mijn beslissingen zou maken, en eventuele tegenslagen schouderophalend zou ondergaan met een 'kan gebeuren', wat andere mensen blijkbaar doen.

Ik pak wel alles op een logische manier aan, maar bij sommige zaken duurt dat voortraject nogal lang bij mij, omdat ik met veels te veel zaken rekening aan het houden ben. Dan raak je al snel gedemotiveerd, of stel je beslissingen of zaken die moeten gebeuren uit, en ben je dus eigenlijk niet efficient bezig. Ik tenminste niet
  maandag 20 juli 2009 @ 00:23:17 #116
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_71137483
quote:
Op maandag 20 juli 2009 00:12 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik vind het wel erg simpel om te denken dat lager geschoolde mensen gelukkiger zijn.
Mensen met een lager IQ hebben meer kans op echtscheiding, ongewenste kinderen, verslavingen, gevangenisstraf, you name it,
http://webspace.ship.edu/cgboer/intelligence.html

Nou is het maar de vraag wat oorzaak en gevolg is. Als je opgroeit in een Tokkie buurt en je je als tienermoeder afvraagt hoe je de maand weer rond moet komen met een schoonmaak baantje is dat natuurlijk niet zo heel bevorderlijk voor je prestatie op een IQ test.

Maar gelukkiger word je er vast niet van dit alles.
  maandag 20 juli 2009 @ 00:25:05 #117
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_71137528
quote:

[..]

Dat moet je niet letterlijk lezen. Wij zien vaak mensen die wellicht 'lager geschoold' zijn (alhoewel opleiding geen fuck zegt over IQ, in veel gevallen), maar je hebt gewoon vaak het idee, als je dat van een afstandje ziet, dat die mensen die gewoon op hun 18de een vaste relatie hebben, op hun 20ste samenwonen, en 2 jaar later een leuk kindje hebben rondbanjeren, dat die het gewoon prima voor elkaar hebben. NU weten we niet of ZIJ dat ook daadwerkelijk als 'geluk' ervaren (misschien wel helemaal niet, in sommige gevallen), maar voor mij bijvoorbeeld klinkt dat gewoon prima in de oren. Dan heb je eigenlijk alles wat je nodig hebt in je leven: een huis, een partner, en een lief gezond kindje waarvoor je s'morgens naar je werk gaat en s'avond met een glimlach de voordeur binnenkomt.
Als je dat al zo vroeg al allemaal voor elkaar hebt, dan heb je het gewoon goed voor elkaar, als je verder geen domme dingen doet. En daarom komt dat voor mij, en ik denk voor vele anderen, over als 'gelukkig'.
  maandag 20 juli 2009 @ 00:31:05 #118
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_71137646
quote:
Op maandag 20 juli 2009 00:23 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Mensen met een lager IQ hebben meer kans op echtscheiding, ongewenste kinderen, verslavingen, gevangenisstraf, you name it,

Nou is het maar de vraag wat oorzaak en gevolg is. Als je opgroeit in een Tokkie buurt en je je als tienermoeder afvraagt hoe je de maand weer rond moet komen met een schoonmaak baantje is dat natuurlijk niet zo heel bevorderlijk voor je prestatie op een IQ test.

Dat geloof ik allemaal best, maar je ziet vaak ook dat de wat 'lager geschoolden' (ik haat die term btw...want het klinkt denigrerend en dat is niet de bedoeling) in veel gevallen dan wat makkelijker over dat soort zaken 'heenstappen', en weer elders hun geluk zoeken en vinden.
Soms hoor je van mensen die jarenlang een relatie hadden, en 1-tje gaat er vreemd, ze gaan uit elkaar, beide hebben een paar weken verdriet, en vervolgens gaan ze gewoon door met hun leven. Ik zou dat nooit kunnen, en kan dat ook niet begrijpen.
Sowieso als ik zie wat voor relaties sommige mensen hebben met elkaar, dan snap ik daar niets van. Dan ben je elkaars partner, maar toch zijn ze nog vrij 'apart' van elkaar. Dan lijkt het er soms op of ze samenwonende 'fuckbuddies' ofzo zijn, en meer niet. Misschien is dat ook wel zo. Geen idee.

Ik snap de relatie die mijn ouders hadden niet, en ik snap de relatie die mijn moeder nu met haar nieuwe man heeft niet (alleen maar gezeik op elkaar). Ik zou dat niet kunnen. Mijn vriendin is ook echt mijn beste vriendin. Als het uit zou gaan, dan zouden we elkaar ook echt nooit meer spreken, maar zolang ze mijn vriendin is, is ze gewoon de belangrijkste persoon in mijn leven voor mij, en ik in die van haar, en dat is ook mijn definitie van een relatie (liefdesrelatie).
  maandag 20 juli 2009 @ 00:45:58 #119
19242 yavanna
Results may vary.
pi_71137917
quote:
Op maandag 20 juli 2009 00:23 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Mja, ellende and all is niet voorbehouden aan mensen met een lager IQ.

Ik kon vroeger behoorlijk wat mensen die je als Tokkie zou kunnen omschrijven en daar was erg vaak drama en gedoe. Maar men leek er maar zo kort bij stil te staan, niet echt te overdenken, over te piekeren ( en al helemaal niet wat verder dan 'de straat, de stad' ging ). Ik kan het niet goed omschrijven, maar ook toen leek het mij ergens ( ergens, dus zeker niet geheel ) een blessing als je zo 'simpel' kon leven.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
  maandag 20 juli 2009 @ 00:50:03 #120
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_71137994
quote:
Op maandag 20 juli 2009 00:45 schreef yavanna het volgende:

[..]

Mja, ellende and all is niet voorbehouden aan mensen met een lager IQ.

Ik kon vroeger behoorlijk wat mensen die je als Tokkie zou kunnen omschrijven en daar was erg vaak drama en gedoe. Maar men leek er maar zo kort bij stil te staan, niet echt te overdenken, over te piekeren ( en al helemaal niet wat verder dan 'de straat, de stad' ging ). Ik kan het niet goed omschrijven, maar ook toen leek het mij ergens ( ergens, dus zeker niet geheel ) een blessing als je zo 'simpel' kon leven.
Er zijn zoveel mensen idd gewoon lekker bezig met hun eigen leventje, hun eigen omgeving, etc etc, en die volgens alleen vrij oppervlakkig het nieuws, en dan meestal voor 90% alleen het binnenlandse nieuws enzo. En dat werkt ook prima voor ze. Ze missen het ook niet, en ze maken zich er allemaal totaal niet druk om. Ze mopperen even als de benzine wat duurder wordt, of als de gemeentebelastingen weer omhoog gegooid worden, maar verder...

Vaak denk ik dat ik ook 'relaxter' zou zijn als ik me helemaal geen fuck aantrek van al dat nieuws in de wereld, en alleen maar mijn eigen dingetjes lekker zou doen. Maar tegelijkertijd ben en blijf je nieuwsgierig...
pi_71138773
quote:
Op maandag 20 juli 2009 00:31 schreef Yi-Long het volgende:

Soms hoor je van mensen die jarenlang een relatie hadden, en 1-tje gaat er vreemd, ze gaan uit elkaar, beide hebben een paar weken verdriet, en vervolgens gaan ze gewoon door met hun leven. Ik zou dat nooit kunnen, en kan dat ook niet begrijpen.

Wat zou jij dan doen als je in een moeilijke situatie terecht zou komen? Zelfmoord plegen?
Uiteindelijk gaat het bij tegenslagen om dat je het kan accepteren en dus verder gaat met je leven. Dat heeft niet zo veel met IQ te maken.

Uit een eerdere post had je het ook over 'trouwen, kinderen kweken etc.'. De post had een nogal denigrerende toon tegenover mensen die de keuze voor huisje-boompje-beestje gemaakt hebben. Kan ik hieruit opmaken dat je zo'n levensstijl afkeurt en zo gewoon niet wil zijn? Ook al zei je dat je graag minder nadenkend en dus meer conform het burgerlijk leven zou willen zijn c.q. laagopgeleid? Dat heeft ook weinig met IQ te maken, lijkt me zo. (BTW, ik ben niet een huisje-boompje-beestjetype, dus deze post heeft geen persoonlijke ondertoon.)

Het is niet zo dat mensen met een gemiddeld (of die net daarboven- of beneden scoren) IQ niet nadenken over belangrijke, "moeilijke" zaken (zoals het lang nadenken over bepaalde keuzes of maatschappelijke kwesties). Het is ook niet zo dat mensen met een gemiddeld IQ geen WO kunnen doen. Met andere woorden, mensen die gemiddeld op een IQ-test scoren hebben weleens dezelfde soort problemen die worden toegeschreven aan hoogbegaafden, AD(H)D'ers en Asperger-autisten. En dan bedoel ik problemen die soms gelinkt worden aan een hoge intelligentie.

[ Bericht 9% gewijzigd door _Perpetuous_Dreamer_ op 20-07-2009 01:53:08 ]
  maandag 20 juli 2009 @ 02:15:08 #122
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_71139046
quote:
Op maandag 20 juli 2009 01:47 schreef _Perpetuous_Dreamer_ het volgende:

[..]

Wat zou jij dan doen als je in een moeilijke situatie terecht zou komen? Zelfmoord plegen?
Uiteindelijk gaat het bij tegenslagen om dat je het kan accepteren en dus verder gaat met je leven. Dat heeft niet zo veel met IQ te maken.
Ik bedoel dat ik daar nooit zo makkelijk overheen zou kunnen stappen, en dan ook nooit zo makkelijk weer snel de draad kan oppakken en met een ander verder kan gaan. En dat heeft idd niet dusdanig veel met IQ te maken, maar wel met die 'overgevoeligheid' waarover in de eerste post werd gesproken.
quote:
Uit een eerdere post had je het ook over 'trouwen, kinderen kweken etc.'. De post had een nogal denigrerende toon tegenover mensen die de keuze voor huisje-boompje-beestje gemaakt hebben. Kan ik hieruit opmaken dat je zo'n levensstijl afkeurt en zo gewoon niet wil zijn? Ook al zei je dat je graag minder nadenkend en dus meer conform het burgerlijk leven zou willen zijn c.q. laagopgeleid? Dat heeft ook weinig met IQ te maken, lijkt me zo. (BTW, ik ben niet een huisje-boompje-beestjetype, dus deze post heeft geen persoonlijke ondertoon.)

Het is niet zo dat mensen met een gemiddeld (of die net daarboven- of beneden scoren) IQ niet nadenken over belangrijke, "moeilijke" zaken (zoals het lang nadenken over bepaalde keuzes of maatschappelijke kwesties). Het is ook niet zo dat mensen met een gemiddeld IQ geen WO kunnen doen. Met andere woorden, mensen die gemiddeld op een IQ-test scoren hebben weleens dezelfde soort problemen die worden toegeschreven aan hoogbegaafden, AD(H)D'ers en Asperger-autisten. En dan bedoel ik problemen die soms gelinkt worden aan een hoge intelligentie.
Het was juist totaal NIET denigrerend bedoeld. Ik dacht dat dat wel duidelijk was. Ik zei namelijk juist dat ik 'jaloers' ben op mensen die op die manier hun leven zo snel heel duidelijk hebben vormgegeven.

Ik praat trouwens ook niet namens ALLE mensen met een 'hoog IQ' ofzo, maar ik praat nu alleen over MIJ, en wat ik daarvan denk en voel. Ik zeg ook nergens dat de problemen die IK ondervind, exclusief zijn voor mensen met een hoog IQ, maar ik herken me wel in veel van de zaken die hier aangestipt worden, en noemde er nog een paar extra.
In dit soort gevallen heb je het nooit over 100% van de ene groep, en 100% van de andere groep. Het gaat erom dat bepaalde groepen wellicht meer last hebben van bepaalde 'problemen' dan andere groepen, maar dan nog heb je het niet over individueen, want iemand uit de groep 'lagergeschoolden' of hoe je het wilt noemen, kan uiteraard exact dezelfde problemen hebben als die ik heb. Alleen komt het wellicht in de ene groep gewoon vaker voor.

Net als slapeloosheid omdat je een ingeving krijgt, en je vervolgens meteen het complete businessplan al door je hoofd laat gaan, inclusief alle details en mogelijkheden en plan-van-aanpak, en eventuele kostprijs en verkoopprijs, etc etc etc.
En uiteraard zullen er ook mensen zijn met een IQ van 80, of van 110, of van 170, die ook geregeld wakker liggen en liggen te piekeren en denken over van alles en nog wat. Maar wellicht komt dat vaker voor bij mensen met een wat hoger IQ, of zijn ze op een andere manier aan het 'piekeren' en 'denken', of over andere zaken.

Ongeacht wat het precies inhoudt, het is in ieder geval fucking irritant.
  maandag 20 juli 2009 @ 02:16:26 #123
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_71139063
quote:

[..]

Inderdaad volgens mij hebben zij het juist moeilijker ( Of gewoon hetzelfde, omdat elke groep wel zijn of haar problemen heeft) Waarom ik dat denk? Omdat ik zelf laaggeschoold ben en dat bij mijn klasgenoten en omgeving merk dat zij amper in staat zijn tot enige zelfreflectie.

Slechte cijfers zijn de schuld van de slechte lessen, ( als dat zo was had het merendeel een onvoldoende) een waarschuwing wegens overmatig verzuim komt volgens hun omdat de leraar het op hun gemunt heeft en als een leraar op een gegeven moment de ( laaggeschoolde ) ouders inschakelt krijgt de school een klacht binnen omdat de ouders zo geschrokken zijn van de waarschuwingsbrief.

' Mijn chef is echt een hoer, hoe kan ik nu een waarschuwing krijgen als ik een paar keer ( op het laatste moment) afbel? Ik kan toch zeker niet mijn rijles afbellen? Hoe bedoel je het eerder van tevoren aangeven of mijn rijlessen op andere tijden plannen? Als ik bel is het gewoon in orde!'
'Ik kwam vaak te laat ja, maar deze keer had ik gebeld dus dan moet hij toch zijn bek houden?'
'Je mag maximaal 3 briefjes van 50 in de kassa houden ik heb er vaak meer. Alleen een nieuw meisje en ik worden gecontroleerd op briefjes door de chef, dat is toch niet eerlijk?' *
Zijn voorbeelden van klachten die ik moet aanhoren, over het werk.

Hoe kun je nou gelukkig zijn als je serieus geloofd dat alles wat fout gaat in je leven nu de schuld is van een ander? Dat zou betekenen dat je niks kunt doen om je leven enigszins prettiger te maken, aangezien het toch wel weer verpest wordt door iemand.

Omdat zo'n beetje elke laaggeschoolde die ik ken ( en dat zijn er veel, en om de één of andere reden denkt men dat ik een levende klaagbaak ben) lijkt te denken dat alles wat fout gaat de schuld is van een ander, post ik deze post. Ik hoop dat ik gewoon het kleine deel van de lagergeschoolden heb ontmoet dat op die manier denkt.

* Deze moest gewoon dichtgedrukt, ze zei gewoon letterlijk dat je niet teveel briefjes van 50 mocht houden, ze best vaak teveel briefjes had en dan meteen verontwaardigt erachteraan dat het niet eerlijk was dat ze gecontroleerd werd.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_71140855
quote:
Op zondag 19 juli 2009 23:42 schreef Lamon het volgende:

[..]

Is het zo moeilijk om zo'n getal te geloven? Ik hoor toevallig bij die 2% ja, net als dat ik bij de 2% hoor die een gymnasiumdiploma heeft.

Tevens behoor ik tot de 99% vrouwen zonder verstand van voetbal, auto's en transformers.

Ik geef alleen maar aan dat een hoog IQ niet meteen betekent dat je sociale afwijkingen of andere problemen hebt. Natuurlijk heb je uitzonderingen, een goede kennis van mij bijvoorbeeld. Hij spreekt inmiddels 20 talen vloeiend (hij is 21), waaronder hebreeuws en sanskriet.. en daar praat hij ook met iedereen over. Verder is hij ontzettend aardig, maar dit is toch niet helemaal normaal te noemen.
pi_71140944
quote:
Op maandag 20 juli 2009 02:16 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]
-knip-

Hoe kun je nou gelukkig zijn als je serieus geloofd dat alles wat fout gaat in je leven nu de schuld is van een ander? Dat zou betekenen dat je niks kunt doen om je leven enigszins prettiger te maken, aangezien het toch wel weer verpest wordt door iemand.

Omdat zo'n beetje elke laaggeschoolde die ik ken ( en dat zijn er veel, en om de één of andere reden denkt men dat ik een levende klaagbaak ben) lijkt te denken dat alles wat fout gaat de schuld is van een ander, post ik deze post. Ik hoop dat ik gewoon het kleine deel van de lagergeschoolden heb ontmoet dat op die manier denkt.

-knip-
Héél herkenbaar! Ik erger me daar ook altijd aan, hier zie ik ook vaak mensen anderen de schuld geven van iets wat ze zelf doen. Vaak voorkomend voorbeeld is het OV. Mensen die geen kaartje hebben gekocht, gecontroleerd worden en dus een boete krijgen. Worden ze kwaad op de controleur! Daar begrijp ik echt helemaal niets van, je weet het risico toch als je geen kaartje koopt?

Ook iets meegemaakt met een vriendin van me (zij is ook lager geschoold):
Twee jaar geleden wilden we uitgaan in een bepaalde club hier in de buurt. De toegangsleeftijd was echter 20 jaar, beiden waren we nog 19. Zij is echter ook nog vrij klein en ziet er, ook nu nog, vaak erg jong uit. Bij de ingang werd dus haar legitimatie gevraagd, waarna ze vriendelijk verzocht werd om weer weg te gaan, omdat ze nog geen 20 was. Ik draaide me al om naar de uitgang (samen uit, samen thuis ), hoor ik haar tot mijn verbazing vreselijk tekeer gaan! Bleek dat ze het belachelijk vond allemaal, omdat ze twee weken geleden wel naar binnen mocht.. Toen had ze dus geluk gehad, maar in plaats van dat in te zien, was nu de hele wereld tegen haar. Later heb ik nog een hele mooie stroom klachten mogen aanhoren in de vorm van 'ze moeten altijd mij hebben'.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')