abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 juli 2009 @ 23:40:27 #111
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_71136418
quote:
Op zondag 19 juli 2009 23:28 schreef SexPistol het volgende:

[..]

Weer een!

Goddomme, waar slapen jullie? Waar lopen jullie?! Waarom kom ik jullie nooit tegen?!
[klb-modus]omdat je pallets sjouwt, daar kom je weinig hoge IQ' s tegen [/klb-modus]

Er zijn 250 duizend hoogbegaafden en 225 duizend fok!ers!
pi_71136469
quote:
Op zondag 19 juli 2009 23:28 schreef SexPistol het volgende:

[..]

Weer een!

Goddomme, waar slapen jullie? Waar lopen jullie?! Waarom kom ik jullie nooit tegen?!
Ik denk niet dat ze veel buitenkomen, ze zijn namelijk contactgestoord, maar dat komt door hun intelligentie, niet omgekeerd hoor.
Het is natuurlijk taboe om, en gewoon over straat te lopen, en ook nog eens intelligent te zijn, dat doet een echte hoogbegaafde niet.

Mensen met een IQ hoger dan 135 behoren tot de "exclusieve" 2% van de meest intelligente mensen in Nederland, en hier wordt met cijfers gestrooid waar je U tegen zegt.
  zondag 19 juli 2009 @ 23:45:29 #113
244693 SexPistol
The Joy Division
pi_71136557
quote:
Op zondag 19 juli 2009 23:42 schreef Lamon het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ze veel buitenkomen, ze zijn namelijk contactgestoord, maar dat komt door hun intelligentie, niet omgekeerd hoor.
Het is natuurlijk taboe om, en gewoon over straat te lopen, en ook nog eens intelligent te zijn, dat doet een echte hoogbegaafde niet.

Mensen met een IQ hoger dan 135 behoren tot de "exclusieve" 2% van de meest intelligente mensen in Nederland, en hier wordt met cijfers gestrooid waar je U tegen zegt.
Hahaha, idd.

Alsof die 2% zich hier gevestigd hebben op FOK!.
Where figures from the past stand tall,
And mocking voices ring the halls.
Imperialistic house of prayer,
Conquistadors who took their share.
pi_71137236
quote:
Op zondag 19 juli 2009 23:20 schreef ssebass het volgende:

[..]

Dit is voor mij voor een groot deel ook herkenbaar. Sociale contacten heb ik absoluut geen problemen mee, misschien vroeger om echt los te gaan, want ik bleef teveel nadenken. Mijn grootste probleem is depressie. Gelukkig heb ik daar nu al twee jaar geen last meer van gehad. Ik hoopte vaak dat ik, om het zo maar te zeggen, simpeler was. In mijn ogen zijn lager geschoolde mensen gelukkiger, als je het financiele aspect buiten beschouwing laat. Die 'racing thoughts' heb ik veel en daar kun je ook helemaal gek van worden. Ik heb veel inzicht (wat veel scheelt bij IQ testen), maar een redelijk slecht geheugen als het arbitraire zaken betreft en slechte motivatie voor dingen die ik niet leuk c.q. nuttig vind. Ik heb ook wel erg de neiging om alles op mijn manier te doen. Ik trek mijn lijn en verwacht dat de rest mij volgt, die heb ik op evaluaties nog wel een terug gekregen.
Ik vind het wel erg simpel om te denken dat lager geschoolde mensen gelukkiger zijn.
ROBODEMONS..................|:(
  maandag 20 juli 2009 @ 00:20:05 #115
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_71137410
quote:
Op zondag 19 juli 2009 23:20 schreef ssebass het volgende:

[..]

Dit is voor mij voor een groot deel ook herkenbaar. Sociale contacten heb ik absoluut geen problemen mee, misschien vroeger om echt los te gaan, want ik bleef teveel nadenken. Mijn grootste probleem is depressie. Gelukkig heb ik daar nu al twee jaar geen last meer van gehad. Ik hoopte vaak dat ik, om het zo maar te zeggen, simpeler was. In mijn ogen zijn lager geschoolde mensen gelukkiger, als je het financiele aspect buiten beschouwing laat. Die 'racing thoughts' heb ik veel en daar kun je ook helemaal gek van worden. Ik heb veel inzicht (wat veel scheelt bij IQ testen), maar een redelijk slecht geheugen als het arbitraire zaken betreft en slechte motivatie voor dingen die ik niet leuk c.q. nuttig vind. Ik heb ook wel erg de neiging om alles op mijn manier te doen. Ik trek mijn lijn en verwacht dat de rest mij volgt, die heb ik op evaluaties nog wel een terug gekregen.
HEEL herkenbaar. Sterker nog, dit zou ik zelf geschreven kunnen hebben, want komt precies overeen met hoe ik het allemaal ervaar, inclusief dat gedeelte over dat ik vaak 'jaloers' kijk naar mensen die het allemaal 'simpeler' uitstekend voor elkaar krijgen: gewoon leuk baantje, autootje, leuke vrouw, kinderen kweken, etc etc... gewoon alles prima voor elkaar voordat ze 30 zijn.
En ook dat slechte geheugen heb ik last van. Niet qua alles btw, want plaatsen en routes enzo onthoud ik doorgaans allemaal redelijk vlekkeloos, maar zodra iemand zich voorstelt ben ik zijn/haar naam eigenlijk meteen al weer kwijt. Datums ben ik bijvoorbeeld ook slecht in, maar 'verhalen', zoals je dat met geschiedenis krijgt, dus een serie van gebeurtenissen, kan ik weer wel goed onthouden. Heel wisselvallig allemaal dus.

En dat 'koppige' en dingen op MIJN manier doen, dat zorgt idd voor 'problemen', en op zijn minst voor vragen.
quote:
Ik denk overigens dat je met hard werken meer bereikt dan een hoog IQ, maar in het leven is het wel handig dat je de logica achter dingen snel doorhebt. Je pakt dingen zo wel veel sneller op en je leeft op een efficientere manier. Je voorkomt veel problemen door zaken op een logische manier aan te pakken en zo veel kuilen in de weg omzeilt.
Dat eerste ben ik het mee eens, en vandaar ook die jaloezie op mensen die gewoon iets doen en hun goals nastreven op hun manier, ipv er eeuwig over na te denken en iedere stap kapot redeneren, zoals ik kan doen.
Dat 2de heb ik zo mijn twijfels over. Ik denk heel lang en goed na, doe veel research, maar uiteindelijk denk ik dat ik 'gelukkiger' zou zijn als ik gewoon snel mijn beslissingen zou maken, en eventuele tegenslagen schouderophalend zou ondergaan met een 'kan gebeuren', wat andere mensen blijkbaar doen.

Ik pak wel alles op een logische manier aan, maar bij sommige zaken duurt dat voortraject nogal lang bij mij, omdat ik met veels te veel zaken rekening aan het houden ben. Dan raak je al snel gedemotiveerd, of stel je beslissingen of zaken die moeten gebeuren uit, en ben je dus eigenlijk niet efficient bezig. Ik tenminste niet
  maandag 20 juli 2009 @ 00:23:17 #116
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_71137483
quote:
Op maandag 20 juli 2009 00:12 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik vind het wel erg simpel om te denken dat lager geschoolde mensen gelukkiger zijn.
Mensen met een lager IQ hebben meer kans op echtscheiding, ongewenste kinderen, verslavingen, gevangenisstraf, you name it,
http://webspace.ship.edu/cgboer/intelligence.html

Nou is het maar de vraag wat oorzaak en gevolg is. Als je opgroeit in een Tokkie buurt en je je als tienermoeder afvraagt hoe je de maand weer rond moet komen met een schoonmaak baantje is dat natuurlijk niet zo heel bevorderlijk voor je prestatie op een IQ test.

Maar gelukkiger word je er vast niet van dit alles.
  maandag 20 juli 2009 @ 00:25:05 #117
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_71137528
quote:
Op maandag 20 juli 2009 00:12 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Dat moet je niet letterlijk lezen. Wij zien vaak mensen die wellicht 'lager geschoold' zijn (alhoewel opleiding geen fuck zegt over IQ, in veel gevallen), maar je hebt gewoon vaak het idee, als je dat van een afstandje ziet, dat die mensen die gewoon op hun 18de een vaste relatie hebben, op hun 20ste samenwonen, en 2 jaar later een leuk kindje hebben rondbanjeren, dat die het gewoon prima voor elkaar hebben. NU weten we niet of ZIJ dat ook daadwerkelijk als 'geluk' ervaren (misschien wel helemaal niet, in sommige gevallen), maar voor mij bijvoorbeeld klinkt dat gewoon prima in de oren. Dan heb je eigenlijk alles wat je nodig hebt in je leven: een huis, een partner, en een lief gezond kindje waarvoor je s'morgens naar je werk gaat en s'avond met een glimlach de voordeur binnenkomt.
Als je dat al zo vroeg al allemaal voor elkaar hebt, dan heb je het gewoon goed voor elkaar, als je verder geen domme dingen doet. En daarom komt dat voor mij, en ik denk voor vele anderen, over als 'gelukkig'.
  maandag 20 juli 2009 @ 00:31:05 #118
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_71137646
quote:
Op maandag 20 juli 2009 00:23 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Mensen met een lager IQ hebben meer kans op echtscheiding, ongewenste kinderen, verslavingen, gevangenisstraf, you name it,

Nou is het maar de vraag wat oorzaak en gevolg is. Als je opgroeit in een Tokkie buurt en je je als tienermoeder afvraagt hoe je de maand weer rond moet komen met een schoonmaak baantje is dat natuurlijk niet zo heel bevorderlijk voor je prestatie op een IQ test.

Dat geloof ik allemaal best, maar je ziet vaak ook dat de wat 'lager geschoolden' (ik haat die term btw...want het klinkt denigrerend en dat is niet de bedoeling) in veel gevallen dan wat makkelijker over dat soort zaken 'heenstappen', en weer elders hun geluk zoeken en vinden.
Soms hoor je van mensen die jarenlang een relatie hadden, en 1-tje gaat er vreemd, ze gaan uit elkaar, beide hebben een paar weken verdriet, en vervolgens gaan ze gewoon door met hun leven. Ik zou dat nooit kunnen, en kan dat ook niet begrijpen.
Sowieso als ik zie wat voor relaties sommige mensen hebben met elkaar, dan snap ik daar niets van. Dan ben je elkaars partner, maar toch zijn ze nog vrij 'apart' van elkaar. Dan lijkt het er soms op of ze samenwonende 'fuckbuddies' ofzo zijn, en meer niet. Misschien is dat ook wel zo. Geen idee.

Ik snap de relatie die mijn ouders hadden niet, en ik snap de relatie die mijn moeder nu met haar nieuwe man heeft niet (alleen maar gezeik op elkaar). Ik zou dat niet kunnen. Mijn vriendin is ook echt mijn beste vriendin. Als het uit zou gaan, dan zouden we elkaar ook echt nooit meer spreken, maar zolang ze mijn vriendin is, is ze gewoon de belangrijkste persoon in mijn leven voor mij, en ik in die van haar, en dat is ook mijn definitie van een relatie (liefdesrelatie).
  maandag 20 juli 2009 @ 00:45:58 #119
19242 yavanna
Results may vary.
pi_71137917
quote:
Op maandag 20 juli 2009 00:23 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Mja, ellende and all is niet voorbehouden aan mensen met een lager IQ.

Ik kon vroeger behoorlijk wat mensen die je als Tokkie zou kunnen omschrijven en daar was erg vaak drama en gedoe. Maar men leek er maar zo kort bij stil te staan, niet echt te overdenken, over te piekeren ( en al helemaal niet wat verder dan 'de straat, de stad' ging ). Ik kan het niet goed omschrijven, maar ook toen leek het mij ergens ( ergens, dus zeker niet geheel ) een blessing als je zo 'simpel' kon leven.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
  maandag 20 juli 2009 @ 00:50:03 #120
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_71137994
quote:
Op maandag 20 juli 2009 00:45 schreef yavanna het volgende:

[..]

Mja, ellende and all is niet voorbehouden aan mensen met een lager IQ.

Ik kon vroeger behoorlijk wat mensen die je als Tokkie zou kunnen omschrijven en daar was erg vaak drama en gedoe. Maar men leek er maar zo kort bij stil te staan, niet echt te overdenken, over te piekeren ( en al helemaal niet wat verder dan 'de straat, de stad' ging ). Ik kan het niet goed omschrijven, maar ook toen leek het mij ergens ( ergens, dus zeker niet geheel ) een blessing als je zo 'simpel' kon leven.
Er zijn zoveel mensen idd gewoon lekker bezig met hun eigen leventje, hun eigen omgeving, etc etc, en die volgens alleen vrij oppervlakkig het nieuws, en dan meestal voor 90% alleen het binnenlandse nieuws enzo. En dat werkt ook prima voor ze. Ze missen het ook niet, en ze maken zich er allemaal totaal niet druk om. Ze mopperen even als de benzine wat duurder wordt, of als de gemeentebelastingen weer omhoog gegooid worden, maar verder...

Vaak denk ik dat ik ook 'relaxter' zou zijn als ik me helemaal geen fuck aantrek van al dat nieuws in de wereld, en alleen maar mijn eigen dingetjes lekker zou doen. Maar tegelijkertijd ben en blijf je nieuwsgierig...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')