De hardloopminuten gaan in die les ook van 12 naar 16, dus logisch dat het geen makkie is.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:04 schreef Thormodo het volgende:
Gisteren les 8 gedaan van Evy en bij het horen van 8x2 minuten dacht ik makkie. Het kon ook aan het warm(ere) weer liggen, maar ik vond hem toch een stuk zwaarder dan les 7
(Hij was dan ook ~0,5km langer).
Het idee van versnellingslessen is volgens mij dat je 'standaard' loopsnelheid omhoog gaat. We zullen het zien.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 03:19 schreef yavanna het volgende:
[..]
Dat was zeker tof en onverwachts, maar daar ben ik niet de enige in, geloof ik.De 4 EM moet wel gaan lukken, ik leg nu even meer dan 5 km af en dat is incl pauze's waarbij ik vrijwel stil sta om mijn hond even te laten zwemmen enzo.
Dus met nog iets van 7 weken te gaan moet het 'easy' te doen zijn.
Helpen die versnellingslessen je snelheid op te bouwen? Voelt het ergens niet juist goed, dat je je kapot voelt? Dat mis ik soms wel wat bij deze lessen nl, waar het toch meer nog om volhouden gaat.
Vertel eens zo'n bespottelijke tip?
Mjah met als verschil dat ik nu halverwege al half kapot was, wat ik normaal pas tegen het einde hebquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:37 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
De hardloopminuten gaan in die les ook van 12 naar 16, dus logisch dat het geen makkie is.
Och veel meer eet ik niet op een dag ^,^. 'S ochtends bakje yoghurt + kellogs , 's middags 2 boterhammen o.i.d. en dan nog een keer avond etenquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:51 schreef ColdFeet het volgende:
Evy zegt o.a. dat je maximaal twee eieren per week mag eten en dat je veel melk moet drinken. En de vorige keer had ze een 'slank dagmenu' oid; 's morgens ontbijtgranen, 's middags een broodje met tomaat en komkommer, en 's avonds rijst met kip.
Nou, misschien moet je Vlaamse hoeveelheden aanhouden en een bakje tonijnsalade onder de komkommer en tomaat kieperen, maar dat is echt veel te weinig etenIk zou omvallen!
Ook niet, helemaal niet eigenlijk . 2 aardappels, stukje vlees en 2 opscheplepels groeten ofzo. En dan 's later avonds nog een stuk fruit. Maar goed volgens mij eet ik ook (een stuk) minder dan de gemiddelde Nederlanderquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 19:55 schreef ColdFeet het volgende:
Eet jij 's avonds dan heel veel? Ik kom echt de dag niet door op zo weinig eten, hoor![]()
*vreetzak is...
*daarom Evy doet
quote:Op zondag 2 augustus 2009 19:06 schreef JedaiNait het volgende:
Na een week niet gerend te hebben, heb ik vandaag de eerste volle 30 minuten uitgelopen!
Nu wil ik een week of 2-3 regelmatig 30 minuten lopen en daarna eens aan de 2e serie van Evy denken. En mezelf een hartslagmeter cadeau doen.
Les 8 en 9 zijn inderdaad een flink stuk zwaarder dan de voorgaande lessen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:04 schreef Thormodo het volgende:
Gisteren les 8 gedaan van Evy en bij het horen van 8x2 minuten dacht ik makkie. Het kon ook aan het warm(ere) weer liggen, maar ik vond hem toch een stuk zwaarder dan les 7
(Hij was dan ook ~0,5km langer).
Het tempo kan ik tot nu toe goed volhouden, bij de fitness loop ik al op de loopband dus de ervaring is er wel. Binnenkort moet ik maar een hartslagmeter aanschaffen.quote:Op maandag 3 augustus 2009 13:42 schreef dyna18 het volgende:
@A_Rockstar succes ermee. Pas wel op dat je niet te hard loopt. Je moet hetzelfde tempo de hele training kunnen volhouden (en ook nog eens met een hardslag die niet boven de 90% van je max uitkomt). Maar leuk dat je begonnen bent en eerst maar even een paar lessen lekker lopen, dan komen de details daarna wel.
Dat moet je ervaren waarschijnlijkquote:Op maandag 3 augustus 2009 21:32 schreef JedaiNait het volgende:
als je (10, 12, 10), (15, 15) of (10, 20) kunt lopen dan haal je de 30 minuten ook wel hoor. Zo'n enorm verschil is dat echt niet.
Ja zeker! Ik liep eerst op volleybalschoenen en die zitten vrij stug om je voet heen en hebben nauwelijks demping. Nu is het precies andersom, veel demping en flexibel om de voet heen.quote:Op maandag 3 augustus 2009 14:39 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Les 8 en 9 zijn inderdaad een flink stuk zwaarder dan de voorgaande lessen.
Zal wel de bedoeling zijn ofzo dat je op die manier je conditie verlegd.
@Honeymooner en merk je het verschil met je schoenen?
naar van je scheenpijn.. Bij mij is het nu nog niet over, ik heb denk ik al een week niet gelopenquote:Op zondag 2 augustus 2009 21:17 schreef Thormodo het volgende:
Vandaag les 9 maar in de regen gelopen, aangezien ik niet het idee had dat het vandaag nog droog zou worden. Dat is ook wel fijn op zich, lekker koel in ieder geval. Ik kreeg, hoe kan het ook anders, ook last van mijn schenen. Nog niet echt heel pijnlijk ofzo, maar met trap lopen voel ik het wel. Maar goed nu weer 2 dagen rust en dan zal het wel weer minder zijn. Week 4 is een herhaling van week 3, dus dat moet dan ook wel lukken ^,^
Ah, dat zou ik, voor mij, ook bespottelijke tips vinden. Gewoon normaal eten is het beste 'dieet'.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 18:51 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Het idee van versnellingslessen is volgens mij dat je 'standaard' loopsnelheid omhoog gaat. We zullen het zien.
Evy zegt o.a. dat je maximaal twee eieren per week mag eten en dat je veel melk moet drinken. En de vorige keer had ze een 'slank dagmenu' oid; 's morgens ontbijtgranen, 's middags een broodje met tomaat en komkommer, en 's avonds rijst met kip.
Nou, misschien moet je Vlaamse hoeveelheden aanhouden en een bakje tonijnsalade onder de komkommer en tomaat kieperen, maar dat is echt veel te weinig etenIk zou omvallen!
Well done.quote:Op zondag 2 augustus 2009 19:06 schreef JedaiNait het volgende:
Na een week niet gerend te hebben, heb ik vandaag de eerste volle 30 minuten uitgelopen!
Nu wil ik een week of 2-3 regelmatig 30 minuten lopen en daarna eens aan de 2e serie van Evy denken. En mezelf een hartslagmeter cadeau doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |