abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71519792
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 18:04 schreef Thormodo het volgende:
Gisteren les 8 gedaan van Evy en bij het horen van 8x2 minuten dacht ik makkie . Het kon ook aan het warm(ere) weer liggen, maar ik vond hem toch een stuk zwaarder dan les 7 (Hij was dan ook ~0,5km langer).
De hardloopminuten gaan in die les ook van 12 naar 16, dus logisch dat het geen makkie is.
pi_71520038
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 03:19 schreef yavanna het volgende:

[..]

Dat was zeker tof en onverwachts, maar daar ben ik niet de enige in, geloof ik. De 4 EM moet wel gaan lukken, ik leg nu even meer dan 5 km af en dat is incl pauze's waarbij ik vrijwel stil sta om mijn hond even te laten zwemmen enzo. Dus met nog iets van 7 weken te gaan moet het 'easy' te doen zijn.

Helpen die versnellingslessen je snelheid op te bouwen? Voelt het ergens niet juist goed, dat je je kapot voelt? Dat mis ik soms wel wat bij deze lessen nl, waar het toch meer nog om volhouden gaat.

Vertel eens zo'n bespottelijke tip?
Het idee van versnellingslessen is volgens mij dat je 'standaard' loopsnelheid omhoog gaat. We zullen het zien.

Evy zegt o.a. dat je maximaal twee eieren per week mag eten en dat je veel melk moet drinken. En de vorige keer had ze een 'slank dagmenu' oid; 's morgens ontbijtgranen, 's middags een broodje met tomaat en komkommer, en 's avonds rijst met kip.
Nou, misschien moet je Vlaamse hoeveelheden aanhouden en een bakje tonijnsalade onder de komkommer en tomaat kieperen, maar dat is echt veel te weinig eten Ik zou omvallen!
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 19:44:33 #153
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_71521532
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 18:37 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

De hardloopminuten gaan in die les ook van 12 naar 16, dus logisch dat het geen makkie is.
Mjah met als verschil dat ik nu halverwege al half kapot was, wat ik normaal pas tegen het einde heb .
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 18:51 schreef ColdFeet het volgende:
Evy zegt o.a. dat je maximaal twee eieren per week mag eten en dat je veel melk moet drinken. En de vorige keer had ze een 'slank dagmenu' oid; 's morgens ontbijtgranen, 's middags een broodje met tomaat en komkommer, en 's avonds rijst met kip.
Nou, misschien moet je Vlaamse hoeveelheden aanhouden en een bakje tonijnsalade onder de komkommer en tomaat kieperen, maar dat is echt veel te weinig eten Ik zou omvallen!
Och veel meer eet ik niet op een dag ^,^. 'S ochtends bakje yoghurt + kellogs , 's middags 2 boterhammen o.i.d. en dan nog een keer avond eten . Tussendoor drink ik vooral veel.
pi_71521852
Eet jij 's avonds dan heel veel? Ik kom echt de dag niet door op zo weinig eten, hoor
*vreetzak is...
*daarom Evy doet
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 20:46:45 #155
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_71523239
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 19:55 schreef ColdFeet het volgende:
Eet jij 's avonds dan heel veel? Ik kom echt de dag niet door op zo weinig eten, hoor
*vreetzak is...
*daarom Evy doet
Ook niet, helemaal niet eigenlijk . 2 aardappels, stukje vlees en 2 opscheplepels groeten ofzo. En dan 's later avonds nog een stuk fruit. Maar goed volgens mij eet ik ook (een stuk) minder dan de gemiddelde Nederlander .
Maar het is ook niet goed om opeens veel minder te gaan eten dan je gewend bent, als je honger hebt gaat je lichaam alleen maar meer reserves opslaan. Vooral minder vet eten is belangrijk of/en wat vaker maar kleinere porties.
pi_71526429
Pff, ik kan niet echt meer minderen qua eten volgens mij. Eet al nauwelijks tussendoortjes en drink alleen maar wat enzo..
Naja, hoef toch niet echt af te vallen, maar paar kilo'tjes is altijd leuk natuurlijk.
pi_71531033
Zo les 1 van Evy is achter de rug en ben er behoorlijk tevreden over. Evy is en de muziek is goed te doen.

Ben er toch maar mee begonnen omdat ik zo af en toe mee wil doen aan 5 km hardloopwedstrijden, dus de eerste stappen zijn nu gezet.

Woensdagavond ga ik les 2 doen en vrijdagavond les 3. Tussendoor doe ik op maandag en donderdag fitness.

Op Google Earth heb ik even snel gekeken wat voor rondje ik heb gelopen. Het is ongeveer 3,5 km en dat heb ik in 18 minuten met Evy gedaan plus nog ongeveer 5 minuten extra met eigen muziek. Dat is gemiddeld 9,1 km/uur mmm ... de hardloop stukken misschien iets te hard gelopen.

Ik ben fier op mijzelf

[ Bericht 19% gewijzigd door A_Rockstar op 02-08-2009 09:16:33 ]
Don't ask yourself: "What do I want or what are my goals?" But: "What would excite me?"
pi_71545260
Na een week niet gerend te hebben, heb ik vandaag de eerste volle 30 minuten uitgelopen!

Nu wil ik een week of 2-3 regelmatig 30 minuten lopen en daarna eens aan de 2e serie van Evy denken. En mezelf een hartslagmeter cadeau doen .
  zondag 2 augustus 2009 @ 19:13:49 #159
67670 Skv
Cynist.
pi_71545422
Zojuist met pijn in beide benen les 11 gelopen; heb al een paar dagen last van beide benen na een paar uur hard paintballen..
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_71546885
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 19:06 schreef JedaiNait het volgende:
Na een week niet gerend te hebben, heb ik vandaag de eerste volle 30 minuten uitgelopen!

Nu wil ik een week of 2-3 regelmatig 30 minuten lopen en daarna eens aan de 2e serie van Evy denken. En mezelf een hartslagmeter cadeau doen .

Lekker gevoel he?
pi_71546977
Kan me nog niet voorstellen dat ik over 2 maanden ook 30 minuten kan lopen.. Maar goed, merk op zich wel vooruitgang. Hopelijk hou ik het vol als de studie weer begonnen is.

Even een vraagje voor de meer ervaren hardlopers: hoelang hou je zeg maar je niveau vast als je bijvoorbeeld 30 minuten kunt lopen? Kun je dan gerust een weekje overslaan of moet je altijd een paar keer per week blijven trainen?
pi_71548086
Een week overslaan zal niet zo'n probleem zijn hoor.
  zondag 2 augustus 2009 @ 21:17:53 #163
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_71548509
Vandaag les 9 maar in de regen gelopen, aangezien ik niet het idee had dat het vandaag nog droog zou worden. Dat is ook wel fijn op zich, lekker koel in ieder geval . Ik kreeg, hoe kan het ook anders, ook last van mijn schenen. Nog niet echt heel pijnlijk ofzo, maar met trap lopen voel ik het wel. Maar goed nu weer 2 dagen rust en dan zal het wel weer minder zijn. Week 4 is een herhaling van week 3, dus dat moet dan ook wel lukken ^,^

@Honeymooner, mjah ik hoop ook dat ik er nog zin in heb als ik weer naar school moet.
pi_71548678
Ik heb alleen de eerste keer last van zere schenen gehad. Daarna was het ineens verdwenen.

Voor degenen die niet met die podcast hardlopen: Diggi Dex ft. Eva de Roovere - Slaap lekker (fantastig toch) is echt een lekker hardloopnummer. Voor mij precies het goede tempo iig. Heb die nu steeds op repeat..
pi_71563081
Ik ben op vakantie, dus even rustig aan. Wel heb ik vanochtend les 11 gelopen. Dat voelde erg lekker, ook omdat je hier in het bos kan lopen. Normaal loop ik in de stad en door een klein park.

@A_Rockstar succes ermee. Pas wel op dat je niet te hard loopt. Je moet hetzelfde tempo de hele training kunnen volhouden (en ook nog eens met een hardslag die niet boven de 90% van je max uitkomt). Maar leuk dat je begonnen bent en eerst maar even een paar lessen lekker lopen, dan komen de details daarna wel.
pi_71564489
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 18:04 schreef Thormodo het volgende:
Gisteren les 8 gedaan van Evy en bij het horen van 8x2 minuten dacht ik makkie . Het kon ook aan het warm(ere) weer liggen, maar ik vond hem toch een stuk zwaarder dan les 7 (Hij was dan ook ~0,5km langer).
Les 8 en 9 zijn inderdaad een flink stuk zwaarder dan de voorgaande lessen.
Zal wel de bedoeling zijn ofzo dat je op die manier je conditie verlegd.

@Honeymooner en merk je het verschil met je schoenen?

[ Bericht 3% gewijzigd door dyna18 op 03-08-2009 14:46:08 ]
pi_71569659
Ik ben vandaag ook weer begonnen met Evy. Deze keer op een hoger tempo, waardoor ik weer helemaal kapot was na les 1. Gelukkig geen astma-aanval, al waren mijn longen niet echt blij met deze inspanning.
Ik wil echt een keer 5km in een half uur halen, dat was afgelope voorjaar nog 45min. Ik heb me ook weer ingeschreven voor een hardloopwedstrijd in oktober als stok achter de deur.
pi_71570200
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 13:42 schreef dyna18 het volgende:
@A_Rockstar succes ermee. Pas wel op dat je niet te hard loopt. Je moet hetzelfde tempo de hele training kunnen volhouden (en ook nog eens met een hardslag die niet boven de 90% van je max uitkomt). Maar leuk dat je begonnen bent en eerst maar even een paar lessen lekker lopen, dan komen de details daarna wel.
Het tempo kan ik tot nu toe goed volhouden, bij de fitness loop ik al op de loopband dus de ervaring is er wel. Binnenkort moet ik maar een hartslagmeter aanschaffen.
Don't ask yourself: "What do I want or what are my goals?" But: "What would excite me?"
  maandag 3 augustus 2009 @ 21:29:00 #169
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_71575805
Wat een heerlijk loopweer was het vanavond Had les 26 op het programma staan en had me voorgenomen in een wat hoger tempo de eerste 10min te lopen, het tweede blok van 12min rustig te lopen en het derde blok kijken wat ik over had (je moet het voor jezelf aantrekkelijk maken he ). Nu ligt mijn gemiddelde snelheid rond de 5.40 per kilometer. Het eerste blok ging in 5.00 per kilometer , de 2e netjes in 5.40 en op het eind kon ik nog terugversnellen naar 5.25. Bovendien nog een minuut of 5 eraan geplakt, omdat ik een rondje in mijn hoofd had, maar Evy zo nodig vond dat het erop zat... Voor het eerst dat ik er vertrouwen in begin te krijgen dat ik dit weekend 30 minuten aaneengesloten kan lopen!
pi_71575936
als je (10, 12, 10), (15, 15) of (10, 20) kunt lopen dan haal je de 30 minuten ook wel hoor. Zo'n enorm verschil is dat echt niet.
  maandag 3 augustus 2009 @ 21:49:48 #171
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_71576583
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 21:32 schreef JedaiNait het volgende:
als je (10, 12, 10), (15, 15) of (10, 20) kunt lopen dan haal je de 30 minuten ook wel hoor. Zo'n enorm verschil is dat echt niet.
Dat moet je ervaren waarschijnlijk Ik weet dat ik tot vandaag nog steeds heb uitgekeken naar die minuut of twee minuten wandelen tussendoor. Da's letterlijk en figuurlijk een rustpunt. Het feit dat dat wegvalt lijkt in ieder geval pittig, volgende week kan ik er over meepraten
pi_71586161
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 14:39 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Les 8 en 9 zijn inderdaad een flink stuk zwaarder dan de voorgaande lessen.
Zal wel de bedoeling zijn ofzo dat je op die manier je conditie verlegd.

@Honeymooner en merk je het verschil met je schoenen?
Ja zeker! Ik liep eerst op volleybalschoenen en die zitten vrij stug om je voet heen en hebben nauwelijks demping. Nu is het precies andersom, veel demping en flexibel om de voet heen.
pi_71599168
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 21:17 schreef Thormodo het volgende:
Vandaag les 9 maar in de regen gelopen, aangezien ik niet het idee had dat het vandaag nog droog zou worden. Dat is ook wel fijn op zich, lekker koel in ieder geval . Ik kreeg, hoe kan het ook anders, ook last van mijn schenen. Nog niet echt heel pijnlijk ofzo, maar met trap lopen voel ik het wel. Maar goed nu weer 2 dagen rust en dan zal het wel weer minder zijn. Week 4 is een herhaling van week 3, dus dat moet dan ook wel lukken ^,^

naar van je scheenpijn.. Bij mij is het nu nog niet over, ik heb denk ik al een week niet gelopen als ik in beweging blijf gaat het redelijk maar zodra ik een tijdje stil zit en dan weer opsta gaat het mis.. ook vooral 's ochtends als mijn spieren koud zijn doet het pijn!

Ik wil graag weer lopen maar durf het nog niet, helemaal niet omdat ik vrijdag op vakantie ga (ook naar een 5 daags festival) en dan wil ik absoluut geen pijn in mijn benen hebben!!
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 17:35:04 #174
19242 yavanna
Results may vary.
pi_71599380
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 18:51 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Het idee van versnellingslessen is volgens mij dat je 'standaard' loopsnelheid omhoog gaat. We zullen het zien.

Ah, dat zou ik, voor mij, ook bespottelijke tips vinden. Gewoon normaal eten is het beste 'dieet'.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 17:36:07 #175
19242 yavanna
Results may vary.
pi_71599410
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 19:06 schreef JedaiNait het volgende:

Well done. Viel het je mee?
~Cheer up, the worst is yet to come.~
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')