abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 juli 2009 @ 15:14:07 #101
236335 neen
schone schijn
pi_71315161

Dit programma heb ik inmiddels even op m'n telefoon gezet, maar er zit geen gps in dus moet ik nog even zo'n bluetooth gps ding kopen om te kijken of het wat is (14 day trial) misschien is het wel geinig
het lijkt niet wat het is
  zaterdag 25 juli 2009 @ 20:19:35 #102
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_71323725
Vanmiddag les 23 gelopen. Evy smokkelt wel zeg, met die laatste serie van 12 min. Die is zeker 2 minuten korter. Helaas begon mijn lies weer te irriteren, hopelijk zakt het weg met een paar dagen rust, want ik begin steeds meer plezier in het lopen te krijgen. Met name omdat ik steeds meer in een goed ritme kom.
pi_71324348
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 20:19 schreef Coelho het volgende:
Helaas begon mijn lies weer te irriteren,
Pas op met liesproblemen, kan heeeeeeel hardnekkig worden.
Waar zit het probleem? Helpt deze strech of deze?

(http://www.liesblessure.nl/oefeningen.html)
  zaterdag 25 juli 2009 @ 23:52:26 #104
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_71329313
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 20:47 schreef computergirl het volgende:

[..]

Pas op met liesproblemen, kan heeeeeeel hardnekkig worden.
Waar zit het probleem? Helpt deze strech of deze?

(http://www.liesblessure.nl/oefeningen.html)
Thanks. Ik denk dat het met houding te maken heeft, had dit vroeger ook regelmatig met voetbal, en een paar weken geleden heb ik 2 weken lang mijn trainingen opgeschort. Daarna 4 trainingen pijnvrij kunnen lopen, en nu dus weer... Ik overproneer trouwens enorm, zo erg dat ik standaard al met O-benen sta. Goeie schoenen gekocht, maar helaas...

Ik ga met die oefeningen aan de slag, met name die tweede (zittend) is er een die ik regelmatig gedaan heb in het verleden.

(is er iemand die les 1 van serie 2 en het schema van serie 2 even ergens neer kan zetten, een collega is op zoek. linkje mag via PM. dank voor de moeite!)
pi_71330738
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 23:52 schreef Coelho het volgende:

[..]
(is er iemand die les 1 van serie 2 en het schema van serie 2 even ergens neer kan zetten, een collega is op zoek. linkje mag via PM. dank voor de moeite!)
PM is verstuurd!
pi_71345300
Mag ik de pm ook ontvangen, zoek namelijk ook?
pi_71345433
Natuurlijk, komt er zo aan!
  zondag 26 juli 2009 @ 22:53:04 #108
19242 yavanna
Results may vary.
pi_71352004
Morgen les 19, die zal hoop ik wel ok verlopen. Ik maak mij wel wat zorgen om les 20 en 21, 4 x8 en 10,10,12. Dat is wel opeens heel veel meer minuten lopen. Van max. 7 min. naar bijna het dubbelle.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
  zondag 26 juli 2009 @ 22:57:40 #109
19242 yavanna
Results may vary.
pi_71352165
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 20:19 schreef Coelho het volgende:
Vanmiddag les 23 gelopen. Evy smokkelt wel zeg, met die laatste serie van 12 min. Die is zeker 2 minuten korter. Helaas begon mijn lies weer te irriteren, hopelijk zakt het weg met een paar dagen rust, want ik begin steeds meer plezier in het lopen te krijgen. Met name omdat ik steeds meer in een goed ritme kom.
Les 23 duurt 11.19, bij de versie die ik heb, net even beluisterd. Evy smokkelt wel vaker met de minuten, niet altijd even handig.

Ritme gaat hier ook steeds wat beter en ook de 'loop techniek'. Al heb ik, helaas, nog steeds niet het 'Yeahhhh' gevoel.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_71353468
Ik ga denk ik morgen ochtend ff lopen!
(als ik mn bedje uit kan komen)
  maandag 27 juli 2009 @ 19:40:48 #111
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_71374089
Beste hardlopers.

Ik ben bezig met de C25K training en nu gaat dat allemaal wel redelijk.
Dit is om de dag en ik doe dit op maandag(straks), woensdag en vrijdag..
Nu wil ik ook de twee volgende schema's doen.

100 Pushups
200 situps.

http://hundredpushups.com/
http://www.twohundredsitups.com/

Maar wat zou ik dan op dezelfde dag doen als het hardlopen?
De sit-ups waarmee je je benen niet meer belast of de pushups waarmee je ze wel heeel iets belast.

Ik heb geen idee wat beter is.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_71376835
Ik heb aan de hand van het exceldocument een eigen playlist gemaakt voor les 15... U2 loopt iets fijner dan dat afschuwelijke fluitliedje en dat Poezenkatgemauw. Les ging ook meteen een stuk beter. Zo van: ah, jammer, dat liedje van vijf minuten is al voorbij i.p.v. hoeveel refereinen moeten we nog?

Evy's commentaar mis ik niet. Die zei toch steeds het verkeerde:

'Dat we naar het einde toe gaan, betekent niet dat we harder gaan lopen!' --> Nee, muts, ik ben inderdaad niet meer vooruit te branden.
'Wat gaat het goed he?' --> OH?!!?!
pi_71378672
quote:
Op maandag 27 juli 2009 21:03 schreef _Arual_ het volgende:
Ik heb aan de hand van het exceldocument een eigen playlist gemaakt voor les 15... U2 loopt iets fijner dan dat afschuwelijke fluitliedje en dat Poezenkatgemauw. Les ging ook meteen een stuk beter. Zo van: ah, jammer, dat liedje van vijf minuten is al voorbij i.p.v. hoeveel refereinen moeten we nog?

'Dat we naar het einde toe gaan, betekent niet dat we harder gaan lopen!' --> Nee, muts, ik ben inderdaad niet meer vooruit te branden.
Helemaal mijn eigen playlist maken was me wat teveel moeite, maar nu ik bij de laatste lessen ben aangekomen neem ik gewoon een horloge mee en meet ik zelf de tijd wel. Nu luister ik dus ook naar mijn eigen muziek, inderdaad een stuk prettiger!
pi_71380110
quote:
Op maandag 27 juli 2009 21:03 schreef _Arual_ het volgende:

Ik heb vanmiddag ook mijn eigen playlist in elkaar gezet!
Ik ben alleen nog maar bij les 5

En ik loop voortaan alleen nog maar 's avonds.
Wat was het vanmorgen (9.30) heet zeg!!
  maandag 27 juli 2009 @ 23:32:17 #115
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_71381462
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 18:50 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Onze guesthouse zat aan de Carrer de Mallorca, en ik heb dus gewoon eerst de halve les in noordoostelijke richting de straat doorgerend, en toen weer terug Zondagochtend rond negenen was het nog niet zo druk (en was de temperatuur ook nog te harden). En omdat het overal eenrichtingsverkeer is, kun je relatief makkelijk door rood licht rennen

Zometeen les 11, ik geloof dat dat 48 minuten is
Ja dat is wel waar, moet je alleen wel mee oppassen als je straks weer in NL bent. Ik denk dat ik gewoon niet zo'n stadsrenner ben, meer een parkrenner. Aan de andere kant, met al dat moois om je heen heb je wel goede afleiding tijdens het rennen en dan gaat het bij mij beter .

Vandaag les 10 voor de tweede keer gedaan .
Levenswerk: Berlijn Blog.
  maandag 27 juli 2009 @ 23:52:10 #116
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_71382073
quote:
Op maandag 27 juli 2009 19:40 schreef Daywalk3r het volgende:
Beste hardlopers.

100 Pushups
200 situps.

De sit-ups waarmee je je benen niet meer belast of de pushups waarmee je ze wel heeel iets belast.

Of alle 3 in 1 dag? En dan een dag rust, dat zou ook nog kunnen.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  dinsdag 28 juli 2009 @ 00:02:34 #117
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_71382378
quote:
Op maandag 27 juli 2009 19:40 schreef Daywalk3r het volgende:
Beste hardlopers.

100 Pushups
200 situps.

Ik weet ook niet wat beter is, maar je hebt er wel voor gezorgd dat ik zojuist beide iPhone apps gedownload heb, en me de komende 6 weken ook op die schema's wil gaan uitleven. Vraag me alleen af of ik het red, want de eerste test was niet echt hoopvol

Maar goed, weer een stap verder in de richting van goddelijkheid
  dinsdag 28 juli 2009 @ 09:47:37 #118
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_71386881
Ben weer begonnen met lopen. Na bijna 3 weken stil te hebben gezeten ivm een knieblessure, heb ik gisteren les 13 van deel 1 opnieuw gelopen (daar was ik gestopt). Net als vorige keer liep ik de les makkelijk uit. Ben nu benieuwd of mijn knieën over 2 dagen nog steeds pijnloos zijn...

Ik mag van de fysio alleen niet meer 3x in de week lopen. Ik moet 2x lopen en daarbij 1x krachttrainen en stabiliteitsoefeningen doen.

Maakt het uit als ik iets meer rustdagen neem of kan dat niet zoveel kwaad?
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
pi_71387911
Ook een leuk programma, dat van die push-ups en sit-ups. Vooral de sit-ups heb ik nodig, dus ga het denk ik ook proberen. Ik denk zelf eigenlijk dat het niet veel uitmaakt of je deze oefeningen op de hardloop-dagen doet of juist niet. Je gebruikt hele andere spieren, toch? Deed net even een paar squats en dát is niet goed na het hardlopen. Au!

Vanochtend les 25 gelopen. Dat ging prima, ik kreeg alleen in de laatste minuut toch nog pijn in m'n lies. De laatste keer begon het 10 minuten eerder, dus het gaat vooruit zullen we maar denken. Verder zonder problemen uitgelopen. Nog twee lessen en dan...
  dinsdag 28 juli 2009 @ 13:07:41 #120
62913 Blik
The one and Only!
pi_71392688
Idd leuke trainingen van die sit-ups en push-ups. Na de vakantie ook maar eens mee beginnen.

Ik zou die oefeningen doen op een dag dat je niet hardloopt. Dus 3 dagen hardlopen en 3 dagen push en sit-ups. Push en sit-ups kun je best makkelijk combineren na elkaar. Zie het als je krachttraining. Je moet in ieder geval nooit deze trainingen doen ná het hardlopen. Je bent vaak al opgebrand en hebt weinig energie over om iets explosiefs te doen.
pi_71393322
quote:
Op maandag 27 juli 2009 23:32 schreef Leinonlein het volgende:

Vandaag les 10 voor de tweede keer gedaan .
Goedzo chick!
  dinsdag 28 juli 2009 @ 19:13:21 #122
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_71404555
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:07 schreef Blik het volgende:
Idd leuke trainingen van die sit-ups en push-ups. Na de vakantie ook maar eens mee beginnen.

Ik zou die oefeningen doen op een dag dat je niet hardloopt. Dus 3 dagen hardlopen en 3 dagen push en sit-ups. Push en sit-ups kun je best makkelijk combineren na elkaar. Zie het als je krachttraining. Je moet in ieder geval nooit deze trainingen doen ná het hardlopen. Je bent vaak al opgebrand en hebt weinig energie over om iets explosiefs te doen.
Kijk dat is inderdaad een goeie.

Je brand idd energie op tijdens het hardlopen dus dan kun je het beter idd op de andere dagen doen.

Leuk dat nu al meer mensen enthausiast zijn.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 20:48:13 #123
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_71407699
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:07 schreef Blik het volgende:

Waarom pas na de vakantie, tenzij je nu op vakantie bent ? Ik ben in ieder geval vandaag met die 100/200 programma's begonnen (push-ups en sits-ups (of eigenlijk crunches )), de middelste kolom. Morgen weer hardlopen, aan de slag met week 3, les 7.
pi_71411325
ik ga ook beginnen met hardlopen!
ik heb een schema gevonden op runinfo. Gewoon het trainingsschema voor beginners.
Ik sla denk ik wel de eerste paar weken over, want die moeten wel lukken (ik sport wel, alleen loop niet echt systematisch hard =P)

lopen jullie drie keer per week.....?
  dinsdag 28 juli 2009 @ 22:44:37 #125
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_71411654
Heel veel succes Thormodo!
Ik was ooit met die 2 schema's begonnen maar had teveel spierpijn om m'n werk goed uit te kunnen voeren.
Ik ga nu gewoon weer beginnen en het nu ook volhouden! Ik moet ik moet ik moet! Als ik kan hardlopen kan ik dat ook!

Jij ook succes Molleymeisje.

Ik probeer 3 x per week hard te lopen. Soms schiet het er bij in.
Ik moest eigenlijk vrijdag hardlopen maar toen onweerde het en daar ben ik bang voor dus ben ik niet gegaan.
Heb gisteren Dag 1 van week 5 van de Coouch to 5K gelopen en dat ging fantastisch.
Morgen weer En nu zo nog even opdrukken en sit-ups doen.

Luister gewoon goed naar je lichaam en als die niet meer kan moet je niet doorgaan.
Beginnen is de beste stap!
Op runinfo.nl staat veel informatie.
Zorg voor goede schoenen en kleding.

Nogmaals succes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')