quote:Defensie gaat de belastingcenten gebruiken om die Drugsgebruiker te helpen?? Werkelijk ongehoord!! Eens een drugsverslaafde altijd een drugsverslaafde. Je moet niet gek opkijken dat van die centen ook weer wit poeder wordt gekocht! Van Gelder eenzaam opsluiten en laten afkicken op water een oud brood. Pas dan helpt het enigsins. Zielige vertoning!!
.
Maar niet iedereen is het erover eens wat een goede besteding is. Daarom hebben we een regering die we kiezen.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 19:10 schreef GlowMouse het volgende:
Dat heeft ermee te maken dat een goede besteding de enige rechtvaardiging is voor het heffen van belasting.
quote:Op zaterdag 18 juli 2009 19:11 schreef Siniti het volgende:
DE ENIGE DIE HIER WAT EEN KAN DOEN IS WILDERS OPEN JE OGEN JONGENS DEN HAAG GOOIT MET ONZE BELASTINGCENTEN DIT KAN NIET MEER ZO LANGER DE ASIELZOEKERS VRETEN ONS GELD OP EN WAT KRIJGEN WIJ ERVOOR TERUG? JUIST JA HELEMAAL NIKS!
Kapsalon !!!quote:Op zaterdag 18 juli 2009 19:11 schreef Siniti het volgende:
DE ENIGE DIE HIER WAT EEN KAN DOEN IS WILDERS OPEN JE OGEN JONGENS DEN HAAG GOOIT MET ONZE BELASTINGCENTEN DIT KAN NIET MEER ZO LANGER DE ASIELZOEKERS VRETEN ONS GELD OP EN WAT KRIJGEN WIJ ERVOOR TERUG?
Helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 19:08 schreef Ritmo het volgende:
Wat krijg ik daar toch de kriebels van als mensen het (vrijwel altijd ongenuanceerd) over 'hun belastingcenten' hebben, met name bij de reacties op AD.nl en Telegraaf.nl e.d. maar ook in het echt helaasVaak wordt dit opgevolgd met een opmerking over 'de gewone hardwerkende man' of iets wat daar op lijkt.
Mijn vermoeden zijn dat dit vaak Wilders/Verdonk-stemmers zijn (hangt er vanaf wie van de 2 die week het hardst een recht door zee-opmerking heeft geschreeuwd) die totaal niet doorhebben hoe het belastingsysteem werkt en 0 % inlevings- en relativeringsvermogen beschikken.
Natuurlijk kun je best kritiek hebben op dat systeem, maar doe het dan nog een beetje onderbouwd.
Nog even een voorbeeldje, meer voorbeelden zijn welkom:
[..]
quote:Op zaterdag 18 juli 2009 19:11 schreef wakajawaka het volgende:
DrugsverslaafdenVerzorgingsstaat
Laat ze lekker ten ondergaan aan hun verslaving niet mijn zorg
Mijns inziens kan de controle van de burger daar toch verder doorgevoerd worden. Nu krijgt een regering praktisch een vrijbrief voor vier jaar. Als je de burger zelf laat kiezen waar (een deel van) hun geld heengaat verliest een flinke groep mensen hun recht om te miepen, als je het mij vraagt.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 19:11 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Maar niet iedereen is het erover eens wat een goede besteding is. Daarom hebben we een regering die we kiezen.
Ik weet niet of zoiets mogelijk is eigenlijk. Dan zou je keer op keer een referendum moeten houden.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 19:18 schreef ehqo het volgende:
[..]
Mijns inziens kan de controle van de burger daar toch verder doorgevoerd worden. Nu krijgt een regering praktisch een vrijbrief voor vier jaar. Als je de burger zelf laat kiezen waar (een deel van) hun geld heengaat verliest een flinke groep mensen hun recht om te miepen, als je het mij vraagt.
Verder eens met klacht trouwens.
Hoe ga jij naar het werk? Over de snelweg? Die weg heeft waarschijnlijk meer gekost dan jij in je leven aan belasting zult betalen. Denk er dus in het vervolg maar aan dat jouw belastingcenten aan die weg besteed waren en geld van andere mensen is weggegooid.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 19:18 schreef Chewbalhaar het volgende:
Misschien als jij hard zou werken én belasting zou betalen dat je je ook met enige regelmaat genaaid zou voelen
lulkoekquote:Op zaterdag 18 juli 2009 19:18 schreef Chewbalhaar het volgende:
Misschien als jij hard zou werken én belasting zou betalen dat je je ook met enige regelmaat genaaid zou voelen
Idd, volgens mij is 1 keer je arm breken en 3 dagen in het ziekenhuis moeten blijven duurder dan wat je je hele leven betaald.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 19:21 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Hoe ga jij naar het werk? Over de snelweg? Die weg heeft waarschijnlijk meer gekost dan jij in je leven aan belasting zult betalen. Denk er dus in het vervolg maar aan dat jouw belastingcenten aan die weg besteed waren en geld van andere mensen is weggegooid.
Nah, als je gewoon een soort keuzelijstje maakt met projecten die volgens de regering geld behoeven, kom je al een heel eind. Maar ik denk evengoed Utopisch, ik ben bang dat veel te veel Nederlanders impulsieve of zelfzuchtige keuzes maken. Bovendien moet er dan ook een doorzichtige overheidsstructuur zijn waar je op vertrouwt; op het moment voel ik me op geen enkele manier 'in touch' met Den Haag.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 19:20 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ik weet niet of zoiets mogelijk is eigenlijk. Dan zou je keer op keer een referendum moeten houden.Partijen moeten gewoon duidelijker zijn over de verdeling van het geld, en zich daar ook aan houden. Maar dat laatste is een utopie volgens mij.
Ik kwam Boris vd Ham (met nog wat D66-matties) tegen op Sensation.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 19:24 schreef ehqo het volgende:
[..]
Nah, als je gewoon een soort keuzelijstje maakt met projecten die volgens de regering geld behoeven, kom je al een heel eind. Maar ik denk evengoed Utopisch, ik ben bang dat veel te veel Nederlanders impulsieve of zelfzuchtige keuzes maken. Bovendien moet er dan ook een doorzichtige overheidsstructuur zijn waar je op vertrouwt; op het moment voel ik me op geen enkele manier 'in touch' met Den Haag.
quote:Op zaterdag 18 juli 2009 19:21 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Hoe ga jij naar het werk? Over de snelweg? Die weg heeft waarschijnlijk meer gekost dan jij in je leven aan belasting zult betalen. Denk er dus in het vervolg maar aan dat jouw belastingcenten aan die weg besteed waren en geld van andere mensen is weggegooid.
quote:Op zaterdag 18 juli 2009 19:24 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Idd, volgens mij is 1 keer je arm breken en 3 dagen in het ziekenhuis moeten blijven duurder dan wat je je hele leven betaald.
quote:Op zaterdag 18 juli 2009 19:41 schreef muay-toy het volgende:
Ik haat ook op uitkeringstrekkers omdat ze leven van ONZE belastingcenten. Terwijl ik nog nauwelijks belasting betaal, alleen btw.
Precies, alsof 1 persoon 3 nachtjes in het ziekenhuis een paar miljoen kostquote:Op zaterdag 18 juli 2009 19:38 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
Als je daadwerkelijk zo ongelooflijk dom ben heb je je recht om op anderen af te geven compleet verloren
Dat dacht ik dus ook, maar ik ga niet met die lui in discussiequote:Op zaterdag 18 juli 2009 19:43 schreef Druktemaker het volgende:
[..]Dus als jij opeens geen werk meer zou hebben zou je ook geen uitkering aannemen?
Ok, je hele leven is overdreven maar 24 uur in het ziekenhuis + bijbehorende zorg is echt extreem duur.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 19:38 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
Als je daadwerkelijk zo ongelooflijk dom ben heb je je recht om op anderen af te geven compleet verloren
mijn vermoeden is dat TS een student/ ambtenaar/ werkloze/ subidiebaantjes-werknemer of andersoortige parasiterende uitvreter is en niet echt hoeft te werken voor zijn geld..quote:Op zaterdag 18 juli 2009 19:08 schreef Ritmo het volgende:
Mijn vermoeden is dat dit vaak Wilders/Verdonk-stemmers zijn
ik heb het over uitkeringstrekkers. niet mensen die onverwachts werkeloos worden. gewoon mannen die een beetje bij beunen en zorgen dat ze wanneer ze verplicht zijn te solliciteren niet aangenomen worden of meteen weer van hun uitkering kunnen gaan genieten.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 19:44 schreef wakajawaka het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook, maar ik ga niet met die lui in discussie
Ik heb nooit gekozen voor deze regeringquote:Op zaterdag 18 juli 2009 19:11 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Maar niet iedereen is het erover eens wat een goede besteding is. Daarom hebben we een regering die we kiezen.
Geef je nu een voorbeeld van het gebrek aan nuancerings en inlevingsvermogen of wat?quote:Op zaterdag 18 juli 2009 19:30 schreef LoggedIn het volgende:
Of het nou in absolute aantallen veel of weinig bijdraagt wat 1 iemand betaalt, die persoon had er zelf een hoop leuke dingen van kunnen doen. Onze overheid gaat er vervolgens volkomen respectloos achteloos mee lopen smijten, en vervolgens ook nog eens lopen zeiken dat het niet genoeg is zonder er ook maar 1 seconde bij stil te staan of dat geld niet wat efficienter besteed had kunnen worden. Dan is het niet zo raar dat mensen zich daar persoonlijk door aangevallen voelen, toch?
Fout. Je betaalt belasting om op dit land te mogen leven. Leer er maar mee om te gaan. De regering hoeft 0.0% verantwoording af te leggen als het gaat om besteding van het belastinggeld.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 19:30 schreef LoggedIn het volgende:
Of het nou in absolute aantallen veel of weinig bijdraagt wat 1 iemand betaalt, die persoon had er zelf een hoop leuke dingen van kunnen doen. Onze overheid gaat er vervolgens volkomen respectloos achteloos mee lopen smijten, en vervolgens ook nog eens lopen zeiken dat het niet genoeg is zonder er ook maar 1 seconde bij stil te staan of dat geld niet wat efficienter besteed had kunnen worden. Dan is het niet zo raar dat mensen zich daar persoonlijk door aangevallen voelen, toch?
Wij betalen die belasting zodat publieke ondernemingen de welvaart en het welzijn in ons leven kunnen verhogen, niet zodat dit geld verbrand kan worden aan waardeloze prestigeprojecten en een inkomen voor importcriminelen.
quote:Op zaterdag 18 juli 2009 19:11 schreef Siniti het volgende:
DE ENIGE DIE HIER WAT EEN KAN DOEN IS WILDERS OPEN JE OGEN JONGENS DEN HAAG GOOIT MET ONZE BELASTINGCENTEN DIT KAN NIET MEER ZO LANGER DE ASIELZOEKERS VRETEN ONS GELD OP EN WAT KRIJGEN WIJ ERVOOR TERUG? JUIST JA HELEMAAL NIKS!
quote:.....DE HOGE HEREN IN DEN HAAG!!11
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |