Appels <> Perenquote:Op zondag 19 juli 2009 22:32 schreef thloreg het volgende:
Ik moet nog even gaan rondneuzen om te zien of het wat voor mij is want meestal benik erg voorzichtig met dit soort zaken waar de meesten vaak blind achteraan lopen als ze alleen maar een zielig,stervend iemand zien. Bedoel hoe vaak worden we niet dagelijks overstelpt met allerlei goedbedoelde acties ter ondersteuning van hen die het slecht hebben? Daarbij wil ik even een oude koe uit de sloot halen m.b.t die inzamelingsactie van die ene FOK! user die zogenaamd bloot zou gaan poseren zolang er genoeg doekoes binnen kwamen voor een of ander project. Daar heb ik ook niks meer van gehoord maar onderwijl is wel weer een paar 1000 euro door brave FOK! kers overgemaakt.
Als het niet bevalt kun je je geld gewoon terugvorderen via Paypal.quote:Op zondag 19 juli 2009 22:32 schreef thloreg het volgende:
Ik moet nog even gaan rondneuzen om te zien of het wat voor mij is want meestal benik erg voorzichtig met dit soort zaken waar de meesten vaak blind achteraan lopen als ze alleen maar een zielig,stervend iemand zien. Bedoel hoe vaak worden we niet dagelijks overstelpt met allerlei goedbedoelde acties ter ondersteuning van hen die het slecht hebben? Daarbij wil ik even een oude koe uit de sloot halen m.b.t die inzamelingsactie van die ene FOK! user die zogenaamd bloot zou gaan poseren zolang er genoeg doekoes binnen kwamen voor een of ander project. Daar heb ik ook niks meer van gehoord maar onderwijl is wel weer een paar 1000 euro door brave FOK! kers overgemaakt.
Nee.quote:Op maandag 20 juli 2009 01:08 schreef Bullschnitzel. het volgende:
Btw, zit er rente op? En inflatie beveiliging?
Kewl dus als ik 20 euro doneer dan krijgt ik ook diezelfde 20 eurie terug?quote:
De kans is erg klein, omdat de fieldpartners backup hebben, van de rente die je hun cadeau geeft, en Kiva zelf veel geld ontvangt van de extra giften op hun naam.quote:Op maandag 20 juli 2009 01:12 schreef Bullschnitzel. het volgende:
[..]
Kewl dus als ik 20 euro doneer dan krijgt ik ook diezelfde 20 eurie terug?Maar wat als dat dan daarlijk allemaal fout gaat met financiele crisis (iemand moet het roepen
) en die organisatie moet gaan terug betalen dan kunnen ze toch in geldnood gaan zitten?
Number of Team Members: 100quote:Some news for you:Niels has joined the Fok! team. Arjen has joined the Fok! team. Thomas has joined the Fok! team. Jethro has joined the Fok! team. Floris has left a message for the Fok! team.
Mwa opzich is het best interesant als je het als donatie kan laten wegschrijven in je belasting aangiftes. Dus de vraag is: Kan dit?quote:Op zaterdag 18 juli 2009 18:01 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
Waar intrappen? Het is gewoon een goed doel, je geeft ze geld en je krijgt gemiddeld 97% ervan terug, maar toch help je ze. Ik ga zelf geen geld overmaken, alleen als ik er winst uit zou kunnen halen maar toch
Leningen niet, maar donaties aan Kiva wél, denk ik.quote:Op maandag 20 juli 2009 09:58 schreef Aneurism het volgende:
Mwa opzich is het best interesant als je het als donatie kan laten wegschrijven in je belasting aangiftes. Dus de vraag is: Kan dit?
Ach, bedenk eens wat 25 dollar (18 euro was dat gisteren) op de bank aan rente oplevert ?quote:Op maandag 20 juli 2009 10:50 schreef Scorpie het volgende:
Alleen jammer dat er geen rente betaald wordt. Voor de rest leuk initiatief.
Als jij meedoet met een bedrag gelijk ik mee heb gedaan, krijg jij van mij over het eerste jaar 4% rente. Ok?quote:Op maandag 20 juli 2009 10:50 schreef Scorpie het volgende:
Alleen jammer dat er geen rente betaald wordt. Voor de rest leuk initiatief.
Goed punt.quote:Op maandag 20 juli 2009 11:30 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als jij meedoet met een bedrag gelijk ik mee heb gedaan, krijg jij van mij over het eerste jaar 4% rente. Ok?
(dit aanbod geldt uiteraard alleen voor Scorpie, daar ik slechts een punt wens te maken)
En..enn?quote:Op maandag 20 juli 2009 12:54 schreef DennisMoore het volgende:
Nog 150 euro en de TT mag weer met duizend omhoog.
Stel je voor dat je investeerd in iets en er iets voor terug zou verwachten...quote:Op maandag 20 juli 2009 11:23 schreef Sandyman het volgende:
Wat lopen hier veel inhalige mensen rond. Dit is een liefdadigheidsproject en dan vraagt de ene naar de andere user waarom je geen rente over je geld krijgt...Ik snap dat niet hoor. Als je die 3 procent rente over 50 dollar niet kan missen dan moet je zeker geen geld aan mensen in landen geven die het een stuk minder hebben. Ongelooflijk!
Maar over dat geld kan je wel belasting aftrek krijgen. Verder leuk doel met die updates, doet me beetje denken aan KNWV (ga niet checken of het juiste naam is) puppies waar je dan zo'n update van krijgt.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 18:07 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
En het is weer eens wat anders dan waterpompen en muskieten-netten, hoewel die natuurlijk ook erg nuttig zijn.
Niks moet. Als je het niet wil, dan moet je 't vooral niet doen.quote:Op maandag 20 juli 2009 19:57 schreef THEFXR het volgende:
Waarom moet de gewone man/vrouw hieraan bijdragen? terwijl de NL regering al 5 miljard euro per jaar uitgeeft aan ontwikkelingshulp?
Waarom kiezen zij hier niet voor?
Alsof mij dat uitmaakt DS4, geld zat hierquote:Op maandag 20 juli 2009 11:30 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als jij meedoet met een bedrag gelijk ik mee heb gedaan, krijg jij van mij over het eerste jaar 4% rente. Ok?
(dit aanbod geldt uiteraard alleen voor Scorpie, daar ik slechts een punt wens te maken)
Dit systeem werkt duidelijk beter, omdat het risico lager ligt en het aanbod van vragers groter is..quote:Op maandag 20 juli 2009 21:09 schreef Scorpie het volgende:
Alsof mij dat uitmaakt DS4, geld zat hierMaar het zou natuurlijk een enorme publiekstrekker zijn als erook nog rente bij kwam.
quote:Op maandag 20 juli 2009 21:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Alsof mij dat uitmaakt DS4, geld zat hierMaar het zou natuurlijk een enorme publiekstrekker zijn als erook nog rente bij kwam.
Number of Team Members: 124quote:Some news for you:Coen has left a message for the FOK! team. Remon has joined the FOK! team. Coen has joined the FOK! team. Sjoerd has joined the FOK! team. Tijmen has joined the FOK! team.
Weet ik niet. Lijkt mij ook niet een reden om hier aan mee te doen. Beleggen doe ik altijd met de blik op "rendement". Ik heb echt een strikte scheiding tussen liefdadigheid en geld verdienen. Ander mindset.quote:Op maandag 20 juli 2009 21:09 schreef Scorpie het volgende:
Maar het zou natuurlijk een enorme publiekstrekker zijn als erook nog rente bij kwam.
hmm dat is wel jammer. Ik heb bij Paypal niet echt een gevoel van veiligheid, een creditcard heb ik sowieso niet.quote:
Paypal is van eBay toch? Da's echt wel veiligquote:Op dinsdag 21 juli 2009 23:44 schreef PV het volgende:
hmm dat is wel jammer. Ik heb bij Paypal niet echt een gevoel van veiligheid, een creditcard heb ik sowieso niet.
Betalen wel inderdaad, ontvangen zeker nietquote:Op woensdag 22 juli 2009 00:11 schreef Erasmo het volgende:
Paypal is juist een van de veiligste manieren van betalen op internet.
Of als we over een paar dagen (?) op de 10.000 zittenquote:Op zaterdag 25 juli 2009 09:13 schreef RHCPeter het volgende:
Ik zal er vandaag ff een berichtje over posten!
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:44 schreef Liejannuh het volgende:
Mijn moeder is volgende week jarig. Ik denk dat ik haar maar een investering cadeau geef.
Dat zou kunnen, maar ik gok dat mijn ouders daar niets van begrijpen, dus ik investeer het wel voor me. Zal voor mijn moeder een leuk naaiatelier uitzoeken en voor mijn vader een boer ofzo. Daar hebben ze iig nog iets mee.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:46 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Een gift certificate?
Via de FAQ:quote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:55 schreef Jack. het volgende:
Kan iemand vertellen of er kosten bij komen kijken als je je credit terug boekt op je eigen zichtrekening via paypal ? Of krijg ik gewoon mijn 25 dollar ongeschonden terug als ik dat zou willen. Voorlopig doen ze goed dienst, is louter uit nieuwsgierigheid dat ik dit vraag.
quote:Will PayPal charge me to withdraw funds from my Kiva Account?
You will not be charged a fee to withdraw funds from your Kiva Acccount. When a withdrawal is requested, Kiva uses a PayPal function that charges the sender (Kiva), and not the recipient (you).
If you reside outside of the United States you may be charged a currency conversion fee. Please visit PayPal's help center for more information about moving funds from your PayPal account to your bank account, or call them at 888-445-5032 (Toll Free US) or 402-952-8811 (International), Monday through Friday, 8 a.m. to 5 p.m. CST. These phone numbers are staffed by PayPal employees who are specially trained to assist Kiva lenders.
quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 00:56 schreef DennisMoore het volgende:
FOK!kers steken 10.000 dollar in microkredieten!!
Misschien mag deze inmiddels weer een keertje bovenaan het forum, mocht dat helpen?quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 11:06 schreef DennisMoore het volgende:
Vorige keer had de Frontpage-vermelding toch meer effect.
Niet hier toch?!quote:Op maandag 3 augustus 2009 21:32 schreef Tokamak het volgende:
Klein voorstel:
Mensen die 100 dollar of meer aan leningen hebben gemaakt, krijgen een kleurtje op het forum?
Nee! Ben je belazerd, die kutkleurtjes om te laten zien dat je wat om anderen geeft.quote:Op maandag 3 augustus 2009 21:32 schreef Tokamak het volgende:
Klein voorstel:
Mensen die 100 dollar of meer aan leningen hebben gemaakt, krijgen een kleurtje op het forum?
Mee eens. Zoiets hoort voort te komen uit intrinsieke motivatie, niet door een kleurtjequote:Op maandag 3 augustus 2009 22:03 schreef Lamon het volgende:
[..]
Nee! Ben je belazerd, die kutkleurtjes om te laten zien dat je wat om anderen geeft.
Als dat gebeurt, stap ik uit het team.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |