Of Triodos bank.quote:Op zondag 19 juli 2009 11:11 schreef Liejannuh het volgende:
Goed punt! Ook nog even een ASN bank rekening openen.
quote:Op zondag 19 juli 2009 12:32 schreef DS4 het volgende:
Goed initiatief. De mijlpaal dient wel even bijgesteld te worden, want die 5K is inmiddels gehaald...
Ik heb een paar leninkjes toegevoegd, sorry. Ik heb alleen het Fok team voorlopig even verlaten, dus hoop wel dat mijn leninkjes erbij blijven staan. Reden voor verlaten is overigens dat ik het niet zo leuk vind dat mijn woonplaats ongevraagd wordt getoond... Dus als iemand daar nog een oplossing voor weet...quote:Op zondag 19 juli 2009 12:42 schreef DennisMoore het volgende:
Jeumig, dat had ik nog niet eens gezien.
Is inmiddels gelukt.quote:
'k Vermoed dat dat wel uit 't jaarverslag is af te leiden.quote:Op zondag 19 juli 2009 13:32 schreef Bullschnitzel. het volgende:
En hoe weten wij dat dat voor de volle 100 procent wordt benut?
Je weet het nooit 100% zeker. Dat geldt ook voor geld naar de bank brengen, zo is inmiddels voor velen ineens weer duidelijk.quote:Op zondag 19 juli 2009 13:32 schreef Bullschnitzel. het volgende:
En hoe weten wij dat dat voor de volle 100 procent wordt benut?
Ach, net een nieuwe versterker aangeschaft, dus vond het wel zo netjes om dan ook maar even wat goeds te doen met mijn centen.quote:
Achja, en na een aantal maanden heb je het geld evt weer terug als je wilquote:Op zondag 19 juli 2009 14:03 schreef DS4 het volgende:
Ach, net een nieuwe versterker aangeschaft, dus vond het wel zo netjes om dan ook maar even wat goeds te doen met mijn centen.
Dan zet ik het gewoon weer netjes uit hoor.quote:Op zondag 19 juli 2009 15:07 schreef DennisMoore het volgende:
Achja, en na een aantal maanden heb je het geld evt weer terug als je wil.
het gaat best snel. ik ben ongeveer een half jaar geleden begonnen met $1300, en momenteel heb ik al 500 terug gehad en opnieuw geïnvesteerd. Ik denk dat ik bij de volgende investeringen voor minder lange leningen ga zodat ik snel opnieuw geld kan uitlenen. Dan is het mogelijk je geld 1,5x per jaar uit te lenen, leuk voor je lijstje met leningenquote:Op zondag 19 juli 2009 15:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dan zet ik het gewoon weer netjes uit hoor.
dat geld zie ik terug, ik wil dat mijn euries naar een goed doel gaan bn niet voor iemands persoonlijke behoeftes, en daarbij kan ik die 25 euro of dollar dus niet missenquote:Op zondag 19 juli 2009 13:55 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je weet het nooit 100% zeker. Dat geldt ook voor geld naar de bank brengen, zo is inmiddels voor velen ineens weer duidelijk.
Het is gewoon een goed initiatief en jij mist die 25 dollar niet. Dus wat let je?
Geld lenen aan iemand die een nieuw dak en een deur moet kopen.quote:Op zondag 19 juli 2009 16:00 schreef Bullschnitzel. het volgende:
[..]
dat geld zie ik terug, ik wil dat mijn euries naar een goed doel gaan bn niet voor iemands persoonlijke behoeftes, en daarbij kan ik die 25 euro of dollar dus niet missen
Wat vind jij een 'goed doel'? Schoon drinkwater en vaccinaties en dergelijke? Ook belangrijkquote:Op zondag 19 juli 2009 16:00 schreef Bullschnitzel. het volgende:
dat geld zie ik terug, ik wil dat mijn euries naar een goed doel gaan bn niet voor iemands persoonlijke behoeftes
Da's jammer, dan houdt het voor nu idd effe op.quote:en daarbij kan ik die 25 euro of dollar dus niet missen
Gemiddelde leen looptijd is 9,51 maanden, dus dat houdt in dat per jaar het geld 1,26x per jaar uitgeleend kan worden. Per maand is dat een opnieuw beschikbaar geldbedrag van 10,5% op het totaal geïnvesteerd bedrag zonder herleningen. Aangezien de leningen via FOK redelijk vers zijn, zijn er nog niet zoveel herleningen gedaan, laten we zeggen dat er totaal 5k initieel is gestort.quote:Op zondag 19 juli 2009 15:56 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
En dan zitten we zo op de 10.000 dollar.
Dit geld in 97% van de gevallen ook.quote:
Nu misschien niet. Wie weet morgen wel. Maar goed, het is jouw geld.quote:daarbij kan ik die 25 euro of dollar dus niet missen
Ik verwacht (en hoop) dat het Fok team nog flink gaat groeien.quote:Op zondag 19 juli 2009 16:14 schreef ETA het volgende:
Kortom, ik verwacht als FOK team dat we elke maand $500 kunnen herinvesteren,
quote:Op zondag 19 juli 2009 16:14 schreef ETA het volgende:
Gemiddelde leen looptijd is 9,51 maanden, dus dat houdt in dat per jaar het geld 1,26x per jaar uitgeleend kan worden. Per maand is dat een opnieuw beschikbaar geldbedrag van 10,5% op het totaal geïnvesteerd bedrag zonder herleningen. Aangezien de leningen via FOK redelijk vers zijn, zijn er nog niet zoveel herleningen gedaan, laten we zeggen dat er totaal 5k initieel is gestort.
Kortom, ik verwacht als FOK team dat we elke maand $500 kunnen herinvesteren, dan duurt het nog 8,5 maand voordat we op de 10k zitten. Dat is minder dan de gemiddelde looptijd, dus DM heeft gelijk met de uitspraak dat tegen de tijd DS4 zijn geld terug heeft, wij op 10k staan
damn, ik heb teveel tijd over...
Het zou sowieso al een impact hebben als de lening-lozen (en de tvp'ers) van de 70 leden ook eens een lening zouden verstrekkenquote:Op zondag 19 juli 2009 16:17 schreef DS4 het volgende:
Ik verwacht (en hoop) dat het Fok team nog flink gaat groeien.
Netjesquote:
Alweer 3 FOK!kers die aan deze mevrouw uit Samoa een lening hebben verstrekt, zodat ze nieuwe voorraad kan inkopen voor haar winkelquote:
Lusia Luaao, 61, is married with six children. She has three years of experience running a business. She sells to villagers and the public six days a week. She has two previous loans from SPBD. Lusia expects her weekly net cash flow to be 400 Tala (~166 USD). SPBD loans are Lusia’s only access to capital because she was not able to qualify for a loan from traditional banks.
79 leden en 5.900 dollarquote:Some news for you:Frank has joined the Fok! team. Sven has joined the Fok! team. Jordy has joined the Fok! team. Yorick has joined the Fok! team. Richard has joined the Fok! team.
quote:Op zondag 19 juli 2009 17:49 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Alweer 3 FOK!kers die aan deze mevrouw uit Samoa een lening hebben verstrekt, zodat ze nieuwe voorraad kan inkopen voor haar winkel.
tvpquote:Op zondag 19 juli 2009 18:23 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Een tvp kost hier 25 dollar.
(Maar die krijg je later weer terug.)
Deze mevrouw heeft nog nodig!quote:Op zondag 19 juli 2009 18:57 schreef DennisMoore het volgende:
Ah, u investeert in Nicaragua, a fine choice sir.
quote:Op zondag 19 juli 2009 18:57 schreef DennisMoore het volgende:
Da's dan 50 dollar.
Ah, u investeert in Nicaragua, a fine choice sir.
Nee, dat heb je niet goed begrepenquote:Op zondag 19 juli 2009 19:43 schreef vosss het volgende:
Wacht even. Begrijp ik het goed dat het geld wat je terug krijgt moet her uitlenen?
Je krijgt het dus niet echt terug?
Beetje rondklikken in de statistieken en de Google mapsquote:Op zondag 19 juli 2009 20:57 schreef Barcaconia het volgende:
Nouja, $25 is nu gebeurd. Misschien volgt er meer wanneer ik de site leuk ga vinden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |