abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74006296
Ook en paar van mij.
Ben benieuwd wat jullie er van vinden.
Mijn apparatuur:
Sony A200 met kitlens
Redged statief (Zoom abbo)
Polarisatiefilter (PL CIR) van Hama
Nou, daar gaat ie dan:

Grotere versie alhier
Ik was op weg om het vuilnis in de container te gooien toen ik deze twee voor mijn voeten voorbij zag hupsen.
Gelijk de vuilniszak gelaten voor wat ie was en naar huis gerend om de camera op te halen.
Teruggerend en gelukkig waren ze er nog.. midden in het eeh haasje over spel zeg maar..
Door het rennen was mijn hartslag behoorlijk hoog en was het best lastig de camera stil te houden maar toch nog redelijk gelukt.

Grotere afbeelding
Ook een niet vantevoren geplande foto.
Wilde de balkondeur even open zetten om een beetje door te luchten toen deze groep spreeuwen over kwam vliegen.
Wederom halsbrekende toeren uitgehaald om een foto te kunnen maken.
Belichting en uitsnede hadden waarschijnlijk een stuk beter gekund maar goed, ik hoor graag hoe en waar en wat.

Heb denk ik wat problemen met mijn A200. Ik heb het idee dat het scherptepunt van mijn AF niet helemaal goed staat afgesteld. Veel van mijn foto's zijn niet scherp. M.a.w. Ik kan vaak op een foto niet 1 scherp punt ontdekken. Of de kitlens hier nu debet aan is of de sensor...
The art to flying is to throw yourself to the ground... And miss.....
pi_74010971
Ik tvp even zodat ik ook een beetje kan meelezen hoe en wat.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:52:56 #128
54408 Parzival
Where it happens
pi_74104276
quote:
[b]Op zaterdag 24 oktober 2009 01:18

Heb denk ik wat problemen met mijn A200. Ik heb het idee dat het scherptepunt van mijn AF niet helemaal goed staat afgesteld. Veel van mijn foto's zijn niet scherp. M.a.w. Ik kan vaak op een foto niet 1 scherp punt ontdekken. Of de kitlens hier nu debet aan is of de sensor...
Heb ik ook vaak last van met mn A350 en kitlens.. ik heb een keer een echte lens erop gehad.. en ik moet zeggen.. tsjonge jonge wat een foto's.. dus ik denk dat het aan de lens ligt idd

gelijk voor de jury..
en het verschil.. gebouw is standaard lens.. (18-70).. bootje is een 70-200 2.8 lens (SAL-70200G )

2:

[ Bericht 9% gewijzigd door Parzival op 27-10-2009 11:07:25 ]
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_74129609
Die eerste foto is toch ook niks mis mee?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 02:32:41 #130
160778 t_igger
"T I, double G-ER"
pi_74137309
Hobby fotograaf & doe nu een fotografie cursus!
De opdracht was fotografeer een gebouw & kies er 3 uit!

Hier meerdere foto's, die ik zelf wel geslaagd vind:

1.

2.

3.

4.

5.

6.

Is het wat?! Wat kan ik de volgende keer beter doen?!
Zie je gelijk welk gebouw het is?!

Hoop niet dat het er te veel te gelijk zijn! Dan bij deze sorry!

[ Bericht 11% gewijzigd door t_igger op 28-10-2009 02:47:26 ]
Rabbit: "Tigger where are your manners?"
Tigger: "I don't know but I bet they're havin' more fun than I am."
  woensdag 28 oktober 2009 @ 02:51:03 #131
160778 t_igger
"T I, double G-ER"
pi_74137385
Nog ff meer info:

Ik heb de foto's niet bewerkt of bijgesneden!
Maar misschien is dat voor sommige foto's juist wel mooier of just niet!
  woensdag 28 oktober 2009 @ 07:45:50 #132
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_74138060
Bij foto 1 is het gewoon jammer dat ie niet of recht is, of onder een duidelijke hoek.
Foto 2 is interessant qua beeld, de mensen geven je een gevoel van diepte en verhouding, kan meer punch gebruiken (iets lichter, wat meer contrast)
Foto 3 zou met een heel kleine wijziging van oogpunt volgens mij een stuk interessanter uitvallen, wel mooi gezien qua vormen.
Foto 4 is alweer een stuk rechter dan foto 1, nog een klein tikje meer recht en iets meer contrast: yes please.
Foto 5 laat zien dat je een groothoek gebruikt (de "bolling" van lijnen is zichtbaar van het midden af), met een kleine correctie en het contrast verhaal ben je al snel klaar. Goed gezien, die reflectie.
Foto 6 heeft ook meer contrast nodig. Maar oogt interessant.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  woensdag 28 oktober 2009 @ 08:33:45 #133
160778 t_igger
"T I, double G-ER"
pi_74138543
Dank je wel voor je commentaar. Vind het nog lastig om het goed in beeld te krijgen.
Enne welke hoek een foto juist spannender maakt om naar te kijken.

Foto 5 is geen reflectie/spiegeling, maar een gaas wat voor de balustrade hangt tegen springers.
Foto 6 is van een vergelijkbare plek op een lagere etage, maar dan alleen met de lens door het gaas heen.
pi_74139589
Ik vind foto 5 en 6 best cool, maar uiteindelijk ook heel druk en warrig. 'k Weet niet echt wat ik er nou echt van moet zeggen..
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 28 oktober 2009 @ 11:27:50 #135
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_74143180
Tigger, ik zou als ik jou was, toch je foto's bewerken, dan kun je er een heel stuk meer uithalen. let daarbij op de histogram. en of je horizon recht staat
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 28 oktober 2009 @ 12:11:18 #136
24981 Cryothic
nerd... meer niet.
pi_74144781
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 11:27 schreef Ynske het volgende:
Tigger, ik zou als ik jou was, toch je foto's bewerken, dan kun je er een heel stuk meer uithalen. let daarbij op de histogram. en of je horizon recht staat
Waar moet je bij het histogram op letten dan? Behalve dat je moet proberen niet 100% wit of zwart moet hebben.
NIEUW: Foto's!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 28 oktober 2009 @ 12:16:51 #137
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_74144980
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 12:11 schreef Cryothic het volgende:

[..]

Waar moet je bij het histogram op letten dan? Behalve dat je moet proberen niet 100% wit of zwart moet hebben.
http://fotovisie.net/forum/index.php?showtopic=16313
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 28 oktober 2009 @ 13:37:37 #138
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_74147907
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 08:33 schreef t_igger het volgende:
Dank je wel voor je commentaar. Vind het nog lastig om het goed in beeld te krijgen.
Enne welke hoek een foto juist spannender maakt om naar te kijken.

Foto 5 is geen reflectie/spiegeling, maar een gaas wat voor de balustrade hangt tegen springers.
Foto 6 is van een vergelijkbare plek op een lagere etage, maar dan alleen met de lens door het gaas heen.
Graag gedaan, het is immers het moeilijkste om onder de knie te krijgen als je het niet au-naturel doet (sommige doen het echt vanaf foto 1 al goed, anderen willen eerst de techniek beheersen etc).

Ik ben nu wel nieuwsgierig naar je fotocursus (en de foto's, die zijn gemaakt in Den Haag?)
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  donderdag 29 oktober 2009 @ 00:45:38 #139
160778 t_igger
"T I, double G-ER"
pi_74173655
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 09:30 schreef LintuxCx het volgende:
Ik vind foto 5 en 6 best cool, maar uiteindelijk ook heel druk en warrig. 'k Weet niet echt wat ik er nou echt van moet zeggen..
Komt volgens mij ook omdat je een beetje op het verkeerde been word gezet!
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 11:27 schreef Ynske het volgende:
Daar heb ik nog helemaal geen kaas van gegeten... Eerst is proberen de techniek onder de knie te krijgen ipv op standje auto!
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 13:37 schreef Skull-splitter het volgende:

Graag gedaan, het is immers het moeilijkste om onder de knie te krijgen als je het niet au-naturel doet (sommige doen het echt vanaf foto 1 al goed, anderen willen eerst de techniek beheersen etc).

Ik ben nu wel nieuwsgierig naar je fotocursus (en de foto's, die zijn gemaakt in Den Haag?)
Ik doe een digitale fotografie basiscursus bij het Koorenhuis in Den Haag!

De foto's zijn inderdaad gemaakt in Den Haag, het is het gemeentehuis van Den Haag!

[ Bericht 27% gewijzigd door t_igger op 29-10-2009 00:53:54 ]
pi_74186222
Dit is de eerste keer dat ik iets post bij fotografie dus een beetje eng vind ik het wel.
Ik heb absoluut geen ervaring in fotografie, heb een keer een cursus gedaan,
maar die was erg slecht, dus veel ben ik er niet mee opgeschoten.

Ik ben heel erg benieuwd naar de kritieken op de foto's.

Ik hoop dat het niet teveel foto's in één keer waren.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 29 oktober 2009 @ 14:09:32 #141
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_74186403
Heb je ze allemaal zo gecropped of zijn ze zo klein geschoten?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_74186461
Ik heb ze gecropped, als je wil heb ik de grote versie's ook nog.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 29 oktober 2009 @ 14:14:19 #143
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_74186590
Ah ok

1. Te klein gecropped vind ik. Kop heeft geen ruimte, wordt te krap.
2. Ben eigenlijk wel benieuwd naar het orgineel.
3. Ook te klein gecropped vind ik. Een compleet hoofd vind ik leuker en wat meer aan de andere kant zodat duidelijker wordt dat ze ergens naar kijkt buiten beeld en dat de kijker zich gaat afvragen waar ze naar kijkt.
4. Stuk van de bovenkant af en dan opblazen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 14:22:50 #144
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_74186960
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 14:05 schreef Sientje_ het volgende:
Dit is de eerste keer dat ik iets post bij fotografie dus een beetje eng vind ik het wel.
Ik heb absoluut geen ervaring in fotografie, heb een keer een cursus gedaan,
maar die was erg slecht, dus veel ben ik er niet mee opgeschoten.

Ik ben heel erg benieuwd naar de kritieken op de foto's.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik hoop dat het niet teveel foto's in één keer waren.
Je mag tot een stuk of 10, daarna wordt er pas geklaagd.

Algemeen: maak je fotos 600 pixels breed, en in een verhouding van 3:2, dan zijn ze goed te laden, en over het algemeen gedetailleerd genoeg om er iets zinvols over te zeggen.
Foto1: te krap gekaderd/gecropped. de oren missen, en de rand van de foto loopt precies door de bovenlip.
Foto2: ik vind het een prettige foto om naar te kijken. Turkije?
Foto3: mooi kindje, mooie DoF. Ik zou misschien geprobeerd hebben om nog iets meer van voren te schieten, maar of het kindje zo lang stil zou blijven staan...
Foto4: volgende keer nog dichterbij proberen te schieten, zodat je de draden van het web nog beter ziet. En dan die 3:2 verhouding in je foto, want er zit nu veel nutteloze informatie bovenin de foto.

Veelbelovende eerste fotos, ik kijk uit naar meer!
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_74189627
Bedankt voor het commentaar tot nu toe
Ben het er ook wel mee eens, dat zeker de 1e foto te krap is. Maar op een of andere
manier zoom ik altijd teveel in.
De tweede foto is inderdaad in Turkije gemaakt, was een lucky shot.

Is deze qua verhoudingen beter?
pi_74211661
Véél beter die laatste, Sientje.

Ook de minder krappe crop is een stuk prettiger en ik vind de compositie ook goed. Het 'ingepakte' beest zit mooi uit het midden, rechtsonder wordt mooi opgevuld door die bloem, de gele bloem op de achtergrond is leuk én de spin die in z'n web zit staat er ook nog op.

Van je vorige post vond ik #4 niet zo interessant, al komt dat misschien omdat het nogal postzegelformaat was. Ben benieuwd hoe deze er op groter formaat uitziet, want volgens mij is die wel weer op een goed moment geschoten.
pi_74226898
Mag ik jullie mening over onderstaande foto. Alvast bedankt voor het commentaar!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 30 oktober 2009 @ 16:02:04 #148
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_74227276
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 15:51 schreef ploepkonijn het volgende:
Mag ik jullie mening over onderstaande foto. Alvast bedankt voor het commentaar!
[ afbeelding ]
Leuk dat je een foto neer zet maar wat wil je precies weten?
Wat wil je er mee bereiken?
Wat voor adviezen wil je?
Kortom veel meer info aub.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 16:28:23 #149
24981 Cryothic
nerd... meer niet.
pi_74228237
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 15:51 schreef ploepkonijn het volgende:
[ afbeelding ]
Compositie is nog niet bepaald mijn specialiteit
Maar ik vind de linker halve vogel een beetje storend.
En misschien iets meer gras onder in beeld?
Verder vind ik het een mooie foto
NIEUW: Foto's!
pi_74228513
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 16:02 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Leuk dat je een foto neer zet maar wat wil je precies weten?
Wat wil je er mee bereiken?
Wat voor adviezen wil je?
Kortom veel meer info aub.
Precies wat ik wil weten...

Gewoon of jullie het een mooie foto vinden? of iets beter kan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')