Heb ik ook vaak last van met mn A350 en kitlens.. ik heb een keer een echte lens erop gehad.. en ik moet zeggen.. tsjonge jonge wat een foto's.. dus ik denk dat het aan de lens ligt iddquote:[b]Op zaterdag 24 oktober 2009 01:18
Heb denk ik wat problemen met mijn A200. Ik heb het idee dat het scherptepunt van mijn AF niet helemaal goed staat afgesteld. Veel van mijn foto's zijn niet scherp. M.a.w. Ik kan vaak op een foto niet 1 scherp punt ontdekken. Of de kitlens hier nu debet aan is of de sensor...
Waar moet je bij het histogram op letten dan? Behalve dat je moet proberen niet 100% wit of zwart moet hebben.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:27 schreef Ynske het volgende:
Tigger, ik zou als ik jou was, toch je foto's bewerken, dan kun je er een heel stuk meer uithalen. let daarbij op de histogram. en of je horizon recht staat
http://fotovisie.net/forum/index.php?showtopic=16313quote:Op woensdag 28 oktober 2009 12:11 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Waar moet je bij het histogram op letten dan? Behalve dat je moet proberen niet 100% wit of zwart moet hebben.
Graag gedaan, het is immers het moeilijkste om onder de knie te krijgen als je het niet au-naturel doet (sommige doen het echt vanaf foto 1 al goed, anderen willen eerst de techniek beheersen etc).quote:Op woensdag 28 oktober 2009 08:33 schreef t_igger het volgende:
Dank je wel voor je commentaar. Vind het nog lastig om het goed in beeld te krijgen.
Enne welke hoek een foto juist spannender maakt om naar te kijken.
Foto 5 is geen reflectie/spiegeling, maar een gaas wat voor de balustrade hangt tegen springers.
Foto 6 is van een vergelijkbare plek op een lagere etage, maar dan alleen met de lens door het gaas heen.
Komt volgens mij ook omdat je een beetje op het verkeerde been word gezet!quote:Op woensdag 28 oktober 2009 09:30 schreef LintuxCx het volgende:
Ik vind foto 5 en 6 best cool, maar uiteindelijk ook heel druk en warrig. 'k Weet niet echt wat ik er nou echt van moet zeggen..
Daar heb ik nog helemaal geen kaas van gegeten... Eerst is proberen de techniek onder de knie te krijgen ipv op standje auto!quote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:27 schreef Ynske het volgende:
Tigger, ik zou als ik jou was, toch je foto's bewerken, dan kun je er een heel stuk meer uithalen. let daarbij op de histogram. en of je horizon recht staat![]()
Ik doe een digitale fotografie basiscursus bij het Koorenhuis in Den Haag!quote:Op woensdag 28 oktober 2009 13:37 schreef Skull-splitter het volgende:
Graag gedaan, het is immers het moeilijkste om onder de knie te krijgen als je het niet au-naturel doet (sommige doen het echt vanaf foto 1 al goed, anderen willen eerst de techniek beheersen etc).
Ik ben nu wel nieuwsgierig naar je fotocursus (en de foto's, die zijn gemaakt in Den Haag?)
Je mag tot een stuk of 10, daarna wordt er pas geklaagd.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 14:05 schreef Sientje_ het volgende:
Dit is de eerste keer dat ik iets post bij fotografie dus een beetje eng vind ik het wel.
Ik heb absoluut geen ervaring in fotografie, heb een keer een cursus gedaan,
maar die was erg slecht, dus veel ben ik er niet mee opgeschoten.
Ik ben heel erg benieuwd naar de kritieken op de foto's.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik hoop dat het niet teveel foto's in één keer waren.
Leuk dat je een foto neer zet maar wat wil je precies weten?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 15:51 schreef ploepkonijn het volgende:
Mag ik jullie mening over onderstaande foto. Alvast bedankt voor het commentaar!
[ afbeelding ]
Compositie is nog niet bepaald mijn specialiteitquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 15:51 schreef ploepkonijn het volgende:
Mag ik jullie mening over onderstaande foto. Alvast bedankt voor het commentaar!
[ afbeelding ]
Precies wat ik wil weten...quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 16:02 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Leuk dat je een foto neer zet maar wat wil je precies weten?
Wat wil je er mee bereiken?
Wat voor adviezen wil je?
Kortom veel meer info aub.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |