De compositie had wat mij betreft iets beter gekund door minder lucht en wat meer duinen op de foto te zetten. Jammer ook dat de halve vogel aan de linkerkant er niet gewoon helemaal op staat, maar goed, als die beesten in het rond vliegen heb je ook weer niet alle tijd om een perfecte compositie te bepalen natuurlijk.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 15:51 schreef ploepkonijn het volgende:
Mag ik jullie mening over onderstaande foto. Alvast bedankt voor het commentaar!
[ afbeelding ]
hij loopt volgens mij net iets scheef (als in rechts is de lijn van t pad hoger dan links)quote:Op maandag 2 november 2009 15:50 schreef Stansfield het volgende:
Wat vinden jullie van deze foto? En waar kan ik op letten om mijn foto's te verbeteren?
[ afbeelding ]
Omdat?quote:
Geen ruimte, was een druk kruispunt waar ik dan had moeten staan.quote:Op maandag 2 november 2009 22:17 schreef Erasmo het volgende:
Tikkie schuin
Is er een reden waar je niet recht voor het gebouw stond toen je de foto maakte?
Haha, dat je m zo herkent.quote:Op maandag 2 november 2009 23:14 schreef Omniej het volgende:
Sowieso een kutgebouw om recht op de foto te zetten natuurlijk, zeker vanaf dit standpunt. (het gebouw zelf staat deels scheef, voor degenen die het niet kennen)
Ff voor de duidelijkheid, weerspiegeling is geen water maar de dak van een auto. Ik was even iets ophalen en had toevallig mijn camera mee en geen statief. Dus toen maar op de auto neergezet.quote:Op maandag 2 november 2009 23:20 schreef Isdatzo het volgende:
Idd, als je 't gebouw recht hebt staat de rest scheef en als je de rest recht hebt is 't gebouw scheef. Niet dat ik het erg storend vind in dit geval, foto kijkt lekker weg. Zou misschien iets meer contrast in de weerspiegeling stoppen.
Dat is de schaduw van het bos erachterquote:Op woensdag 4 november 2009 16:31 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Wauw, ik vind het een hele mooie foto, misschien de onderkant iets te donker maar verder
Ik zou niet al het zwarte wegcroppen, maar wel een deel. Het is een erg groot donker vlak nu. Heb je bijvoorbeeld al gekeken naar een langwerpige uitsneden? Stukje van de bovenlucht eraf, stuk van het zwart eraf ... als ik mn handen er zo overheen leg op het scherm, ziet het er wel vet uitquote:
Ja dat bedoel ik met HELE zwarte, dat hele diepe zwarte bedoel ikquote:Op woensdag 4 november 2009 17:01 schreef Chemiu het volgende:
Mooi zo die donkere lucht met die verlichte bomen! Ik had hem denk ik wel iets anders uitgesneden (zie hieronder).
[..]
Ik zou niet al het zwarte wegcroppen, maar wel een deel. Het is een erg groot donker vlak nu. Heb je bijvoorbeeld al gekeken naar een langwerpige uitsneden? Stukje van de bovenlucht eraf, stuk van het zwart eraf ... als ik mn handen er zo overheen leg op het scherm, ziet het er wel vet uit.
Goed idee! gelijk even proberen ..quote:Op woensdag 4 november 2009 17:01 schreef Chemiu het volgende:
Mooi zo die donkere lucht met die verlichte bomen! Ik had hem denk ik wel iets anders uitgesneden (zie hieronder).
[..]
Ik zou niet al het zwarte wegcroppen, maar wel een deel. Het is een erg groot donker vlak nu. Heb je bijvoorbeeld al gekeken naar een langwerpige uitsneden? Stukje van de bovenlucht eraf, stuk van het zwart eraf ... als ik mn handen er zo overheen leg op het scherm, ziet het er wel vet uit.
quote:Op woensdag 4 november 2009 18:47 schreef appelsjap het volgende:
Ik heb m ff aangepast, kijk wat je ervan vindt
[ afbeelding ]
Misschien ligt het aan je scherm? Ik heb namelijk een gekalibreerd schermquote:Op woensdag 4 november 2009 18:51 schreef SecretHeart het volgende:
[..]
mmm .. die zwarte balken vind ik wel mooi inderdaad. Alleen jammer dat de onderste een beetje wegvalt. de kleuren vind ik er niet mooier op, komt een beetje onnatuurlijk over. Wat heb je precies veranderd?
Zou kunnen dat het aan mijn beeldscherm ligt, maar vind ze toch iets te heftig. Had trouwens zelf ook aan aan de saturation gezeten, misschien dat dubbelof net iets teveel is.quote:Op woensdag 4 november 2009 18:53 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Misschien ligt het aan je scherm? Ik heb namelijk een gekalibreerd scherm![]()
Ik heb de saturation wat verandert en heb aan de curves gezeten.
Mwah, misschien heb ik dan teveel aan het saturation knopje gezetenquote:Op woensdag 4 november 2009 18:55 schreef Omniej het volgende:
Ik vind de kleuren in jouw versie wel erg rood, appelsjap.
(zit hier niet op een gecalibreerd scherm trouwens, maar zie 't goed genoeg)
het is dan ook een mooi knopje!quote:Op woensdag 4 november 2009 19:12 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Mwah, misschien heb ik dan teveel aan het saturation knopje gezeten
ik zie nietsquote:Op woensdag 4 november 2009 19:34 schreef appelsjap het volgende:
Dit beter?
[ afbeelding ]
Hij's iig niet zo flets als die van jouKomt door de curves.
Hij laadt verschrikkelijk sloom hierquote:
Ik heb m ook iets meer gecroptquote:Op woensdag 4 november 2009 19:51 schreef SecretHeart het volgende:
[..]
Mooi! Op een of andere manier lijkt hij veel meer panorama!
Zoiets?quote:Op woensdag 4 november 2009 19:55 schreef Omniej het volgende:
Ideale plaat ook voor een Orton-effect trouwens.
(maar dat gaat wel heel erg de bewerk-kant op)
Wat is het verschil? Iets minder blur?quote:
Wauw, dankjewel! Dat ga ik met meer foto's proberen!quote:Op woensdag 4 november 2009 20:32 schreef appelsjap het volgende:
[..]
http://pcin.net/update/20(...)phy-tip-of-the-week/
En dan naar onder scrollen
Véél minder ja. Bij jou loopt de groen/gele blur van de bomen helemaal door in de lucht.quote:Op woensdag 4 november 2009 20:31 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Wat is het verschil? Iets minder blur?
quote:Op woensdag 4 november 2009 23:56 schreef Omniej het volgende:
[..]
Véél minder ja. Bij jou loopt de groen/gele blur van de bomen helemaal door in de lucht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |