Wat is DHPDquote:Op woensdag 22 juli 2009 02:45 schreef Equites het volgende:
Ok ik heb beloofd nog steeds te posten in dit topic om het up to date te houdenNog niks binnen gehad van onze geliefde DHPD.
Ondanks je domme actie, wel respect +2 voor jou. Blij dat je er van hebt geleerd.quote:Op woensdag 22 juli 2009 02:45 schreef Equites het volgende:
Ok ik heb beloofd nog steeds te posten in dit topic om het up to date te houdenNog niks binnen gehad van onze geliefde DHPD. Ben heel erg benieuwd. En ja het is wel waar, ik ben iemand die per week heel wat wegdrinkt, dus in vergelijking met iemand die nooit drinkt zal ik beter kunnen rijden met alcohol op, maar het is natuurlijk nooit goed. Daarom zal ik het ook niet meer doen, ik heb mijn lesje geleerd. Ik ben bezig met een studie dus zal hierdoor heel erg krap bij kas gaan zitten, maar dat is mijn eigen schuld en ik zal er niet over gaan huilen als ik 2 maanden niet meer uit kan. Ik heb mijn billen gebrand en zal op de blaren moeten gaan zitten. Zo is de wet en ik zal maar wat graag willen dat iedereen zich zo als mij aan de wet hield
Jullie horen nog van me als ik de papieren binnen heb
De Haagse Politie Dienst?quote:
Als je van die 3 of 4 biertjes al bezopen bent moet je sowieso al van alcohol afblijvenquote:Op zaterdag 18 juli 2009 15:47 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik kan je garanderen dat ik eerder een bank overval, dan bezopen achter het stuur te kruipen! Het zegt heel wat over jouw eigen instelling dat je dit wilt goedpraten.
quote:Op woensdag 22 juli 2009 07:29 schreef Keltie het volgende:
[..]
Als je van die 3 of 4 biertjes al bezopen bent verwacht te moeten autorijden, moet je sowieso al van alcohol afblijven
Nah, ligt er aan. Heb er zelf geen problemen mee om een 3 biertjes te drinken terwijl ik weet dat ik over een uurtje of 3/4 weer in de auto moet zitten.quote:
Waar staat dat dan precies?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 15:40 schreef _Michiel_ het volgende:
[..]
Dude, lees het topique dan ff door. Er gaat geen punt van z'n rijbewijs af!
quote:Op woensdag 22 juli 2009 07:36 schreef Keltie het volgende:
Heb er zelf geen problemen mee om een 3 biertjes te drinken terwijl ik weet dat ik over een uurtje of 3/4 weer in de auto moet zitten.
En als je als automobilist op je remmen gaat/wegstuurt voor die fietser en er zelf door verongelukt? Of iemand botst vervolgens op jou omdat je remt?quote:Op zondag 19 juli 2009 11:50 schreef Cortax het volgende:
[..]
wat is dit nou voor een loze post. je snapt toch wel dat een automobilist die teveel gedronken heeft in veel grotere mate gevaarzettend is, dan een fietser?
http://alcoholengezondheid.nl/alcohol_info_(kopie)quote:Op dinsdag 21 juli 2009 09:52 schreef Athmozz het volgende:
[..]
3à4 is het opwarmertje, om de fond te leggen. Na het werk drinken wij er meestal 2 tot 3 voor we naar huis gaan, gewoon tijdens het afsluiten van t werk. 2à3 per dag is niet eens ongezond, daar kan je lever perfect tegen hoor. Het is pas op het moment dat je dronken begint te worden dat je lever schade begint op te lopen, omdat hij dan niet mee kan met het afbreken van de alcohol.
bedrijfswagens allemaal.quote:Op donderdag 23 juli 2009 20:16 schreef Maeghan het volgende:
Ik hoop overigens dat je collega's allemaal met het OV komen?
2a3 dan zit je nog steeds onder de wettelijke limiet wat je mag drinken, zeker als je rekening houdt met het gemiddelde lichaamsgewicht daarquote:Op donderdag 23 juli 2009 22:20 schreef Maeghan het volgende:
Triest...
Ik wel, kost hier (in Noorwegen) ca 600¤ maar als het veilig is om over te steken (dus echt geen autos in zicht - geen situaties waar je denkt "dat zou net moeten lukken"), zelfs al is het rood, dan ga ik niet wachten.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 10:41 schreef sanger het volgende:
[..]
Logisch nadenken.
Zou jij zelf een behoorlijjke boete riskeren met door rood fietsen? Ik niet in ieder geval. Gevolg is dus minder kansen dat een door rood rijdende fietser door een auto (die door groen rijdt) wordt geschept.
Mee eens.quote:Op woensdag 22 juli 2009 06:01 schreef mien-moeke het volgende:
[..]
Ondanks je domme actie, wel respect +2 voor jou. Blij dat je er van hebt geleerd.
FOUT!quote:Op zaterdag 18 juli 2009 12:03 schreef Tha_Duck het volgende:
Ben het er volledig mee eens dat alcohol en verkeer niet samengaat. Maar even reëel blijven, 0,75 promille. Uitgaande van 0,25 promille per biertje (want 2 biertjes is toegestaan bij normaal rijbewijs, en dat is 0,5 promille) betekent het 3 biertjes. Dat valt allemaal nogal mee.
je lichaam breekt +/- 1 glas per uur af, dus theoretisch gezien kun je er in die tijd 6 drinken voordat je gaat rijden (4 afgebroken en 2 niet).quote:Op vrijdag 24 juli 2009 13:21 schreef Blik het volgende:
[..]
FOUT!
TS is beginnend bestuurder en dan is dus maar 0.2 promille toegestaan. Dus eigenlijk mocht TS maar 1 biertje drinken.
En je kunt ook best 3, 4 of 5 biertjes drinken en dan nog achter het stuur zitten, maar het ligt wel enorm aan hoeveel tijd er tussen zit. Als je een feestje hebt van 22:00 tot 2:00, dan kun je in principe makkelijk eerst 4 biertjes drinken zonder dat je boven de limiet komt. De eerste 2 biertjes zijn tenslotte al afgebroken op het moment dat je weer gaat rijden
Het is meer rond de anderhalf uur volgens mijquote:Op vrijdag 24 juli 2009 13:31 schreef cypher21 het volgende:
[..]
je lichaam breekt +/- 1 glas per uur af, dus theoretisch gezien kun je er in die tijd 6 drinken voordat je gaat rijden (4 afgebroken en 2 niet).
you stand correctquote:Op vrijdag 24 juli 2009 13:39 schreef Blik het volgende:
[..]
Het is meer rond de anderhalf uur volgens mij
quote:Afbreektijd
Het menselijk lichaam kan geen grote hoeveelheden alcohol afbreken. Gemiddeld zit er in een glas 10 milliliter alcohol. Over het afbreken daarvan doet je lijf ongeveer anderhalf uur. Dus met vier glazen is je lijf al zes uur bezig. Drink je (veel) meer dan 4 glazen, dan is het dus heel lastig om de volgende ochtend alweer nuchter te zijn.
Waarom niet? Volgens mij heeft iedereen recht op z'n eigen mening, daarnaast reageren niet alle mensen hetzelfde op alcohol en misschien zijn sommige mensen wél in staat zichzelf te vermaken zonder alcohol?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 14:15 schreef macondo het volgende:
Mensen die vinden dat je geen enkel glas bier mag drinken voor je gaat autorijden kun je niet echt serieus nemen. Stom wat je gedaan hebt TS, maar volgens mij gaat hier niet om waarde oordelen. Als beginnend bestuurder heb je natuurlijk wel een probleempje - anders had je volgens mij gewoon 120 euro moeten aftikken en klaar.
edit: toen ik nog te jong was om te mogen rijden was ik ook aanhanger van de strikte nul-norm, maar was zoals de meeste pubers extreem in alle opvattingen...
Only in België..quote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:20 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Strafblad krijg je sneller dan je verwacht hoor. In België krijg je zelfs een strafblad als de politie langkomt na een ongeluk waarbij de tegenpartij gewond is. Ik sta daardoor met slagen & verwondingen op mijn strafblad. In plaats dat er dan nog de vermelding bij staat dat het ten gevolge van een auto-ongeluk is... Gelukkig komen de data overeen met mijn verzekeringspapieren zodat ik aan een werkgever makkelijk kan aantonen dat het gewoon om een auto-ongeluk ging, en dat het niet om een ordinaire vechtpartij ging.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |