abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 juli 2009 @ 03:40:32 #101
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_71203709
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 02:45 schreef Equites het volgende:
Ok ik heb beloofd nog steeds te posten in dit topic om het up to date te houden Nog niks binnen gehad van onze geliefde DHPD.
Wat is DHPD

Het duurt wel een paar weken voordat je übehaupt een reactie krijgt. Omdat je onder de 0,8 promille zit zal het wel meevallen qua boete. Ik verwacht geen EMA cursus.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_71204033
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 02:45 schreef Equites het volgende:
Ok ik heb beloofd nog steeds te posten in dit topic om het up to date te houden Nog niks binnen gehad van onze geliefde DHPD. Ben heel erg benieuwd. En ja het is wel waar, ik ben iemand die per week heel wat wegdrinkt, dus in vergelijking met iemand die nooit drinkt zal ik beter kunnen rijden met alcohol op, maar het is natuurlijk nooit goed. Daarom zal ik het ook niet meer doen, ik heb mijn lesje geleerd. Ik ben bezig met een studie dus zal hierdoor heel erg krap bij kas gaan zitten, maar dat is mijn eigen schuld en ik zal er niet over gaan huilen als ik 2 maanden niet meer uit kan. Ik heb mijn billen gebrand en zal op de blaren moeten gaan zitten. Zo is de wet en ik zal maar wat graag willen dat iedereen zich zo als mij aan de wet hield Jullie horen nog van me als ik de papieren binnen heb
Ondanks je domme actie, wel respect +2 voor jou. Blij dat je er van hebt geleerd.
  woensdag 22 juli 2009 @ 06:19:18 #103
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_71204065
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 12:38 schreef Treces het volgende:

[..]

Moraalridder
?
Tot ie iemand doodrijdt die jij kent. Pannenkoek
-
pi_71204192
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 03:40 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Wat is DHPD

De Haagse Politie Dienst?
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  woensdag 22 juli 2009 @ 07:29:19 #105
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_71204252
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 15:47 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik kan je garanderen dat ik eerder een bank overval, dan bezopen achter het stuur te kruipen! Het zegt heel wat over jouw eigen instelling dat je dit wilt goedpraten.
Als je van die 3 of 4 biertjes al bezopen bent moet je sowieso al van alcohol afblijven
pi_71204264
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 07:29 schreef Keltie het volgende:

[..]

Als je van die 3 of 4 biertjes al bezopen bent verwacht te moeten autorijden, moet je sowieso al van alcohol afblijven
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  woensdag 22 juli 2009 @ 07:36:19 #107
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_71204285
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 07:31 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Nah, ligt er aan. Heb er zelf geen problemen mee om een 3 biertjes te drinken terwijl ik weet dat ik over een uurtje of 3/4 weer in de auto moet zitten.
pi_71210711
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 15:40 schreef _Michiel_ het volgende:

[..]

Dude, lees het topique dan ff door. Er gaat geen punt van z'n rijbewijs af!
Waar staat dat dan precies?
In de OP staat dat hij beginnend bestuurder is en die wet geld sinds 2002 ofzo. Als je wordt gepakt met teveel alcohol in je bloed raak je altijd een punt kwijt

TS: respect voor jou. Goed dat je ervan geleerd heb. Succes met die cursus en rij voorzichtig in de toekomst
  Official ESF Kreviewer woensdag 22 juli 2009 @ 12:44:13 #109
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_71211069
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 07:36 schreef Keltie het volgende:

Heb er zelf geen problemen mee om een 3 biertjes te drinken terwijl ik weet dat ik over een uurtje of 3/4 weer in de auto moet zitten.
faalhaas .
pi_71232721
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 12:44 schreef Kreator het volgende:

[..]

faalhaas .
Hoezo? 2 van de 3 biertjes zijn al weer afgebroken in de tussentijd....
pi_71261484
quote:
Op zondag 19 juli 2009 11:50 schreef Cortax het volgende:

[..]

wat is dit nou voor een loze post . je snapt toch wel dat een automobilist die teveel gedronken heeft in veel grotere mate gevaarzettend is, dan een fietser?
En als je als automobilist op je remmen gaat/wegstuurt voor die fietser en er zelf door verongelukt? Of iemand botst vervolgens op jou omdat je remt?

Of je rijdt die fietser dood en je moet je er de rest van je leven schuldig over voelen?
Sanity is (not) statistical
pi_71261676
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 09:52 schreef Athmozz het volgende:

[..]

3à4 is het opwarmertje, om de fond te leggen . Na het werk drinken wij er meestal 2 tot 3 voor we naar huis gaan, gewoon tijdens het afsluiten van t werk. 2à3 per dag is niet eens ongezond, daar kan je lever perfect tegen hoor. Het is pas op het moment dat je dronken begint te worden dat je lever schade begint op te lopen, omdat hij dan niet mee kan met het afbreken van de alcohol.
http://alcoholengezondheid.nl/alcohol_info_(kopie)
Er is slechts één stichting die zegt dat je veilig drie glazen per dag kan consumeren, alle andere gaan uit van twee, voor mannen. Bij vrouwen zelfs maar ééntje.

En meerdere stichtingen adviseren daarbij om niet dagelijks te drinken.

Ik hoop overigens dat je collega's allemaal met het OV komen?
pi_71263139
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 20:16 schreef Maeghan het volgende:
Ik hoop overigens dat je collega's allemaal met het OV komen?
bedrijfswagens allemaal.

En de werkgever zich maar afvragen waarom die zo gedeukt & gekrast zitten
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_71265901
Triest...
pi_71267148
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 22:20 schreef Maeghan het volgende:
Triest...
huilie
pi_71276128
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 22:20 schreef Maeghan het volgende:
Triest...
2a3 dan zit je nog steeds onder de wettelijke limiet wat je mag drinken, zeker als je rekening houdt met het gemiddelde lichaamsgewicht daar . Krassen & deuken is normaal voor bedrijfswagens, zeker als ze aan arbeiders gegeven worden (bij ons krijgt iedere arbeider een bedrijfswagen). Klusjes in het zwart opknappen & daarvoor die wagens gebruiken, en je zit direct met wat schade hier en daar.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  Moderator vrijdag 24 juli 2009 @ 11:00:03 #117
45833 crew  Fogel
pi_71278676
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 10:41 schreef sanger het volgende:

[..]

Logisch nadenken.

Zou jij zelf een behoorlijjke boete riskeren met door rood fietsen? Ik niet in ieder geval. Gevolg is dus minder kansen dat een door rood rijdende fietser door een auto (die door groen rijdt) wordt geschept.
Ik wel, kost hier (in Noorwegen) ca 600¤ maar als het veilig is om over te steken (dus echt geen autos in zicht - geen situaties waar je denkt "dat zou net moeten lukken"), zelfs al is het rood, dan ga ik niet wachten.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  Moderator vrijdag 24 juli 2009 @ 11:01:09 #118
45833 crew  Fogel
pi_71278713
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 06:01 schreef mien-moeke het volgende:

[..]

Ondanks je domme actie, wel respect +2 voor jou. Blij dat je er van hebt geleerd.
Mee eens.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  vrijdag 24 juli 2009 @ 13:21:07 #119
62913 Blik
The one and Only!
pi_71283543
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 12:03 schreef Tha_Duck het volgende:

Ben het er volledig mee eens dat alcohol en verkeer niet samengaat. Maar even reëel blijven, 0,75 promille. Uitgaande van 0,25 promille per biertje (want 2 biertjes is toegestaan bij normaal rijbewijs, en dat is 0,5 promille) betekent het 3 biertjes. Dat valt allemaal nogal mee.

FOUT!

TS is beginnend bestuurder en dan is dus maar 0.2 promille toegestaan. Dus eigenlijk mocht TS maar 1 biertje drinken.

En je kunt ook best 3, 4 of 5 biertjes drinken en dan nog achter het stuur zitten, maar het ligt wel enorm aan hoeveel tijd er tussen zit. Als je een feestje hebt van 22:00 tot 2:00, dan kun je in principe makkelijk eerst 4 biertjes drinken zonder dat je boven de limiet komt. De eerste 2 biertjes zijn tenslotte al afgebroken op het moment dat je weer gaat rijden
pi_71283949
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 13:21 schreef Blik het volgende:

[..]

FOUT!

TS is beginnend bestuurder en dan is dus maar 0.2 promille toegestaan. Dus eigenlijk mocht TS maar 1 biertje drinken.

En je kunt ook best 3, 4 of 5 biertjes drinken en dan nog achter het stuur zitten, maar het ligt wel enorm aan hoeveel tijd er tussen zit. Als je een feestje hebt van 22:00 tot 2:00, dan kun je in principe makkelijk eerst 4 biertjes drinken zonder dat je boven de limiet komt. De eerste 2 biertjes zijn tenslotte al afgebroken op het moment dat je weer gaat rijden
je lichaam breekt +/- 1 glas per uur af, dus theoretisch gezien kun je er in die tijd 6 drinken voordat je gaat rijden (4 afgebroken en 2 niet).

Waar ik echter wel benieuwd naar ben is hoeveel de TS daadwerkelijk gedronken heeft.
Ik drink gerust 2 pijpjes voordat ik ga rijden, maar ik heb er totaal geen last van. Heb al diverse keren geblazen, en altijd een Ptje

Overigens hou ik me strak aan die 2 flesjes (of minder), in geen geval drink ik meer.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 13:39:22 #121
62913 Blik
The one and Only!
pi_71284305
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 13:31 schreef cypher21 het volgende:

[..]

je lichaam breekt +/- 1 glas per uur af, dus theoretisch gezien kun je er in die tijd 6 drinken voordat je gaat rijden (4 afgebroken en 2 niet).

Het is meer rond de anderhalf uur volgens mij
pi_71284786
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 13:39 schreef Blik het volgende:

[..]

Het is meer rond de anderhalf uur volgens mij
you stand correct
quote:
Afbreektijd

Het menselijk lichaam kan geen grote hoeveelheden alcohol afbreken. Gemiddeld zit er in een glas 10 milliliter alcohol. Over het afbreken daarvan doet je lijf ongeveer anderhalf uur. Dus met vier glazen is je lijf al zes uur bezig. Drink je (veel) meer dan 4 glazen, dan is het dus heel lastig om de volgende ochtend alweer nuchter te zijn.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 14:15:23 #123
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_71285816
Mensen die vinden dat je geen enkel glas bier mag drinken voor je gaat autorijden kun je niet echt serieus nemen. Stom wat je gedaan hebt TS, maar volgens mij gaat hier niet om waarde oordelen. Als beginnend bestuurder heb je natuurlijk wel een probleempje - anders had je volgens mij gewoon 120 euro moeten aftikken en klaar.

edit: toen ik nog te jong was om te mogen rijden was ik ook aanhanger van de strikte nul-norm, maar was zoals de meeste pubers extreem in alle opvattingen...
Overal verstand van.
pi_71287860
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 14:15 schreef macondo het volgende:
Mensen die vinden dat je geen enkel glas bier mag drinken voor je gaat autorijden kun je niet echt serieus nemen. Stom wat je gedaan hebt TS, maar volgens mij gaat hier niet om waarde oordelen. Als beginnend bestuurder heb je natuurlijk wel een probleempje - anders had je volgens mij gewoon 120 euro moeten aftikken en klaar.

edit: toen ik nog te jong was om te mogen rijden was ik ook aanhanger van de strikte nul-norm, maar was zoals de meeste pubers extreem in alle opvattingen...
Waarom niet? Volgens mij heeft iedereen recht op z'n eigen mening, daarnaast reageren niet alle mensen hetzelfde op alcohol en misschien zijn sommige mensen wél in staat zichzelf te vermaken zonder alcohol?
pi_71289004
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 13:20 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Strafblad krijg je sneller dan je verwacht hoor. In België krijg je zelfs een strafblad als de politie langkomt na een ongeluk waarbij de tegenpartij gewond is. Ik sta daardoor met slagen & verwondingen op mijn strafblad. In plaats dat er dan nog de vermelding bij staat dat het ten gevolge van een auto-ongeluk is... Gelukkig komen de data overeen met mijn verzekeringspapieren zodat ik aan een werkgever makkelijk kan aantonen dat het gewoon om een auto-ongeluk ging, en dat het niet om een ordinaire vechtpartij ging.
Only in België..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')