Als je dat weet, waarom doe je dat dan?quote:Op zaterdag 18 juli 2009 04:45 schreef Equites het volgende:
En ja ik weet het, ik ben een mongool om met teveel op achter het stuur te gaan zitten
Dit is een een domme vraag de TS geeft zelf al aan dat hij een domme mongool is.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 05:48 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Als je dat weet, waarom doe je dat dan?
Helaas kiest dit land niet voor afschrikwekkende straffen, anders had TS het wellicht niet gedaan.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 05:38 schreef Megumi het volgende:
Ik denk dat je er helaas wel met een boete en wellicht een cursus vanaf komt of een taakstraf. Wat mij betreft is het gelijk rijbewijs weer levenslang kwijt plus twee jaar dwangarbeid ten behoeve van de maatschappij.
Moraalridderquote:Op zaterdag 18 juli 2009 05:38 schreef Megumi het volgende:
Ik denk dat je er helaas wel met een boete en wellicht een cursus vanaf komt of een taakstraf. Wat mij betreft is het gelijk rijbewijs weer levenslang kwijt plus twee jaar dwangarbeid ten behoeve van de maatschappij.
Voor zover ik begrepen heb mag je tegenwoordig nog niet eens één alcoholische unit op hebben.. net iets onder een standaardglas ofzoiets. Eigenlijk mag je dus helemaal niet drinken als beginnend bestuurder, en terecht.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 12:03 schreef Tha_Duck het volgende:
Ben het er volledig mee eens dat alcohol en verkeer niet samengaat. Maar even reëel blijven, 0,75 promille. Uitgaande van 0,25 promille per biertje (want 2 biertjes is toegestaan bij normaal rijbewijs, en dat is 0,5 promille) betekent het 3 biertjes. Dat valt allemaal nogal mee.
Krijg je hier een strafblad voor ja? Dat wist ik niet. Gelukkig ben ik geen chauffeur dus dat scheeltquote:Op zaterdag 18 juli 2009 12:45 schreef _Michiel_ het volgende:
Niet vergeten dat TS de komende 30 jaar een strafblad heeft. Dat kan best lastig zijn als je een baan zoekt.
Een baan als chauffeur kan hij zeker vergeten, want een `Verklaring omtrent het gedrag' krijgt hij voorlopig niet als het om een baan gaat waar het van belang is dat je nuchter bent.
TS, laat je het hier even weten zodra je weet wat de straf precies is?
Waar heb jij je rijbewijs cadeau gekregen? Je theorieboek zegt dat bezopen rijden een misdrijf is, en voor een misdrijf krijg je een strafblad.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:09 schreef Equites het volgende:
[..]
Krijg je hier een strafblad voor ja? Dat wist ik niet. Gelukkig ben ik geen chauffeur dus dat scheelt![]()
quote:Op zaterdag 18 juli 2009 12:45 schreef _Michiel_ het volgende:
Niet vergeten dat TS de komende 30 jaar een strafblad heeft. Dat kan best lastig zijn als je een baan zoekt.
Een baan als chauffeur kan hij zeker vergeten, want een `Verklaring omtrent het gedrag' krijgt hij voorlopig niet als het om een baan gaat waar het van belang is dat je nuchter bent.
TS, laat je het hier even weten zodra je weet wat de straf precies is?
Strafblad krijg je sneller dan je verwacht hoor. In België krijg je zelfs een strafblad als de politie langkomt na een ongeluk waarbij de tegenpartij gewond is. Ik sta daardoor met slagen & verwondingen op mijn strafblad. In plaats dat er dan nog de vermelding bij staat dat het ten gevolge van een auto-ongeluk is... Gelukkig komen de data overeen met mijn verzekeringspapieren zodat ik aan een werkgever makkelijk kan aantonen dat het gewoon om een auto-ongeluk ging, en dat het niet om een ordinaire vechtpartij ging.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:09 schreef Equites het volgende:
[..]
Krijg je hier een strafblad voor ja? Dat wist ik niet. Gelukkig ben ik geen chauffeur dus dat scheelt![]()
Tja, ik wil het best een registratie van een veroordeling in de justitiële documentatie noemen. Maar in de volksmond wordt dat gewoon een strafblad genoemd.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:15 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
![]()
Ga je eens verdiepen in de materie. Dat is klinkklare onzin. En strafblad bestaat al jaren niet meer.
En laat ik al helemaal niet beginnen over een VOG![]()
Ok en hoelang duren die 2 dagdelen? En wat moet je allemaal gaan doen? Mag hopen dat het wel een beetje inhoud heeft voor die 350 euro.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 09:41 schreef Rio het volgende:
Heb ik laatst ook gehad, ook beginnend bestuurder, 295ugl.
Je krijgt de zogenaamde LEMA, dat is een 'light'versie van de cursus. Bestaat uit twee dagdelen en kost je 350 euro.
Bedoel je na DOORRIJDEN na een ongeval, waarbij je een gewonde in hulpeloze toestand hebt achtergelaten? Dat is in Nederland ook een misdrijf, en strafblad-waardig.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:20 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Strafblad krijg je sneller dan je verwacht hoor. In België krijg je zelfs een strafblad als de politie langkomt na een ongeluk waarbij de tegenpartij gewond is.
Klopt. Maar elk gezond mens die breekt dat beetje extra (de 0,05 promille) zeker af in een uur. Dus op een feestje mag je best 1 unit als je meer dan een uur later gaat rijden.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 12:51 schreef LastRequest het volgende:
[..]
Voor zover ik begrepen heb mag je tegenwoordig nog niet eens één alcoholische unit op hebben.. net iets onder een standaardglas ofzoiets. Eigenlijk mag je dus helemaal niet drinken als beginnend bestuurder, en terecht.
quote:Op zaterdag 18 juli 2009 14:13 schreef Tha_Duck het volgende:
Maar echt, het moet wel in proportie gezien worden allemaal. Kinderverkrachters komen makkelijker weg met hun daden dan iemand met 3 of 4 biertjes in zijn mik of 10 km/uur te hard. En dat is eigenlijk wel erg schrijnend.
Lul toch geen onzin man.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 14:13 schreef Tha_Duck het volgende:
Maar echt, het moet wel in proportie gezien worden allemaal. Kinderverkrachters komen makkelijker weg met hun daden dan iemand met 3 of 4 biertjes in zijn mik of 10 km/uur te hard.
OK prima, experimentje: grijp jij even een jongetje in zijn kruis, ga ik (bij hoge uitzondering) met drie biertjes achter het stuur zitten. Kijken we wat er gebeurt en wie de grootste kans heeft er mee weg te komen.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 14:51 schreef Tha_Duck het volgende:
Moet ik Benno L er even bijzoeken? En wat ouders?
Jullie lullen dom, want allemaal roomser dan de paus. Compleet uit zijn verband, maar goed. Dat zijn moraalridders vaker. Van die milieu rukkers hebben daar ook last van.
Jouw mening verandert wel héél makkelijk. En laten we het inderdaad bij het gedachtenexperimentje houdenquote:Op zaterdag 18 juli 2009 15:12 schreef Tha_Duck het volgende:
Jij, je komt weg met een berisping. Als je al aangehouden wordt.
Veel duidelijkerquote:Op zaterdag 18 juli 2009 15:34 schreef Tha_Duck het volgende:
Kroegpraat? Ik? Lachen, daar kom ik nooit
Maar ik heb het al 10 gezegd: iedereen doet als moraalridder roomser dan de paus. Net of 0,75 promille nou ontzettend veel is. Het is niet goed, je moet het niet goed praten, het is terecht dat hij een straf krijgt, maar doe in godsnaam niet of hij een moord heeft gepleegd. Fucking 3 of 4 biertjes. En dan kan iedereen roepen wat ie wil, maar ik denk dat 90% van die roepers het zelf wekelijks doet. Ofwel: niet aanstellen, en ontopic reageren.
Duidelijker zo?
En zeker hieroverquote:En ik bedoelde ik natuurlijk, las het niet goed
Ik kan je garanderen dat ik eerder een bank overval, dan bezopen achter het stuur te kruipen! Het zegt heel wat over jouw eigen instelling dat je dit wilt goedpraten.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 15:34 schreef Tha_Duck het volgende:
Kroegpraat? Ik? Lachen, daar kom ik nooit
Maar ik heb het al 10 gezegd: iedereen doet als moraalridder roomser dan de paus. Net of 0,75 promille nou ontzettend veel is. Het is niet goed, je moet het niet goed praten, het is terecht dat hij een straf krijgt, maar doe in godsnaam niet of hij een moord heeft gepleegd. Fucking 3 of 4 biertjes. En dan kan iedereen roepen wat ie wil, maar ik denk dat 90% van die roepers het zelf wekelijks doet.
Je weet dat hij nu al een paar weken vast zit he? Ik denk niet dat er in Nederland ooit iemand een paar weken heeft vastgezeten omdat hij met alcohol op achter het stuur zat.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 14:51 schreef Tha_Duck het volgende:
Moet ik Benno L er even bijzoeken? En wat ouders?
Misschien jezelf eens verdiepen in de wet?quote:Op zaterdag 18 juli 2009 12:45 schreef _Michiel_ het volgende:
Ik zou zeggen, neem het wetboek eens door. Wegenverkeerswet. En kom dan nog eens terug..quote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:14 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Waar heb jij je rijbewijs cadeau gekregen? Je theorieboek zegt dat bezopen rijden een misdrijf is, en voor een misdrijf krijg je een strafblad.
Ik zou zeggen, neem de theorie nog eens door, als je dit zo kort na het halen van je rijbewijs al niet meer weet...
Van site van Openbaar ministerie:quote:Op zaterdag 18 juli 2009 16:12 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, neem het wetboek eens door. Wegenverkeerswet. En kom dan nog eens terug..
Zal het je makkelijk maken: art 8.
Niet naleven van dit artikel maakt dat je de wet overtreedt. Dat is dus niet een misdrijf, maar een overtreding.
Ter aanvulling aan TS: dit wordt gewoon een transactie voorstel van justitie.
Artikel 178 zegt toch duidelijk dat het een misdrijf is, en geen overtredingquote:Op zaterdag 18 juli 2009 16:12 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, neem het wetboek eens door. Wegenverkeerswet. En kom dan nog eens terug..
Zal het je makkelijk maken: art 8.
Niet naleven van dit artikel maakt dat je de wet overtreedt. Dat is dus niet een misdrijf, maar een overtreding.
Ter aanvulling aan TS: dit wordt gewoon een transactie voorstel van justitie.
Verdomd. Zover had ik dan weer niet gekeken. Op zich wel een goede zaak.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 17:22 schreef frederik het volgende:
[..]
Artikel 178 zegt toch duidelijk dat het een misdrijf is, en geen overtreding
En waar baseer je dat op dan? Volgens mij veroordeelt de rechter ook gewoon mensen na rijden onder invloed, en dat kan best naar de cel zijn.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 16:04 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Je weet dat hij nu al een paar weken vast zit he? Ik denk niet dat er in Nederland ooit iemand een paar weken heeft vastgezeten omdat hij met alcohol op achter het stuur zat.
Kan je niet lezen? Ben je een mongool? Of wil je het niet lezen?quote:Op zaterdag 18 juli 2009 15:47 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik kan je garanderen dat ik eerder een bank overval, dan bezopen achter het stuur te kruipen! Het zegt heel wat over jouw eigen instelling dat je dit wilt goedpraten.
quote:Op zaterdag 18 juli 2009 18:06 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Kan je niet lezen? Ben je een mongool? Of wil je het niet lezen?
Ik zeg 100 keer dat ik het niet goed praat. Alleen moet het niet zo opgeblazen worden. Jij maakt er nu alweer van "bezopen achter het stuur". Kom op, 4 bier is NIET bezopen. Niet goed, maar NIET bezopen.
Bezopen zijn de reacties van al die mensen die roomser dan de paus zijn, ze staan vooraan om iemand anders te veroordelen. En zelf neuken ze kleine kinderen, slaan ze hun wijf of overvallen banken. En maar roepen dat iemand met 4 biertjes op slecht is, en oh oh wat een gevaar voor de maatschappij!
Zolang je maar lekker naar andere mensen kan wijzen, praat dat een hoop goed voor jezelf nietwaar?
Lekker een heerlijke egocentrische cultuur creëren, daar schieten we wat mee op in Nederland.
Heerlijk als een betweter zichzelf voor aap zetquote:Op zaterdag 18 juli 2009 17:52 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Verdomd. Zover had ik dan weer niet gekeken. Op zich wel een goede zaak.
Ja ach ja, tot nu toe heeft het me veel goede dingen gebracht door ervan overtuigd te zijn dat iets zo is. En soms zit je ernaast en ga je op je bek, so be it.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 18:55 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Heerlijk als een betweter zichzelf voor aap zet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |