De markt is altijd in evenwicht!quote:Op zaterdag 18 juli 2009 22:39 schreef TeringHenkie het volgende:
Dan vraag ik me af waarom LXIV denkt dat we omhoog gaan en Pberends denkt dat we omlaag gaan. Ik denk zelf dat we ook wel omhoog gaan, gewoon omdat er zoveel geld in de economie terecht is gekomen. We zijn zo gruwelijk omlaag gegaan vorig jaar dat er gewoon weer gekocht kan worden, wat al die P/E-grafiekjes ook zeggen.
Maar wel pas long...quote:Op zondag 19 juli 2009 02:07 schreef m0m0 het volgende:
Na een avond vol bier en oude wijven gelul zijn we eruit gekomen dat we maandag long moeten gaan.
We zitten nu éénmaal in een flow en als er 1 ding is wat ik wel heb geleerd de laatste tijd, is dat je echt nooit tegen de flow in moet gaan.
Ik wens u allen een fijne avond en tot maandag!
Je had een punt of 25 eerder long moeten gaanquote:Op zondag 19 juli 2009 02:07 schreef m0m0 het volgende:
Na een avond vol bier en oude wijven gelul zijn we eruit gekomen dat we maandag long moeten gaan.
We zitten nu éénmaal in een flow en als er 1 ding is wat ik wel heb geleerd de laatste tijd, is dat je echt nooit tegen de flow in moet gaan.
Ik wens u allen een fijne avond en tot maandag!
Juist dit is nou net het signaal waar men op wacht de laatste ( vaak particulieren ) die nog bang zijn de boot te missen > daarna flinke correctie.quote:Op zondag 19 juli 2009 11:09 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Je had een punt of 25 eerder long moeten gaan
Mja, een crash. Hoe moet ik dat zien? Een beurs die naar beneden dondert, of een economie die vergiftigd is en weer beter probeert te worden? Ook bij ons op school zijn ze er niet goed over uit welke richting het nu op moet. Op korte termijn ziet het er allemaal wel rooskleurig uit, maar lange termijn heb ik nog steeds enigszins twijfels over. Hoe moet al het geld wat er nu in gepompt is weer terug worden betaald? En dat geld blijft ook nog eens hangen bij de grote banken en niet voor het gewenste roulatie tussen consumenten en bedrijven. Het geld wat gepompt wordt zorgt voor de green shoots. Maar of dat een teken van recovery is? Wat gaan we doen met de uit de pan rijzende staatsschulden? Olieprijs zal weer stijgen, niet bepaald goede ontwikkeling voor de economie want dat zou de groei kunnen afremmen. Hoe zal de FED deze keer met de rente omgaan? De werkloosheid stijgt nog steeds, dit zal zorgen voor minder uitgaven en minder belasting inkomsten waardoor de staatsschuld alleen nog maar meer zal stijgen! Wat te denken van de valuta? De britse/amerikaanse overheden zullen op een gegeven moment hun eigen troep opkopen omdat niemand hun waardepapieren nog wil hebben. Wat wil je met zo'n debt! Ja ik zie het positief inquote:Op zaterdag 18 juli 2009 22:54 schreef LXIV het volgende:
[..]Op de korte termijn zal ik me niet aan uitspraken wagen. Dat heeft weinig zin. Maar op een crash heeft, tot nu toe, altijd nog een herstel gevolgd de komende 4 jaar. Dat kun je benutten door nu in te stappen. Het preciese moment valt niet te timen.
Negen of tien jaar is ook de termijn waarop je beleggen moet. Ik houd zo'n jaar of vier, vijf aan. Alle overige handel is gewoon spel.quote:Op maandag 20 juli 2009 00:59 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Mja, een crash. Hoe moet ik dat zien? Een beurs die naar beneden dondert, of een economie die vergiftigd is en weer beter probeert te worden? Ook bij ons op school zijn ze er niet goed over uit welke richting het nu op moet. Op korte termijn ziet het er allemaal wel rooskleurig uit, maar lange termijn heb ik nog steeds enigszins twijfels over. Hoe moet al het geld wat er nu in gepompt is weer terug worden betaald? En dat geld blijft ook nog eens hangen bij de grote banken en niet voor het gewenste roulatie tussen consumenten en bedrijven. Het geld wat gepompt wordt zorgt voor de green shoots. Maar of dat een teken van recovery is? Wat gaan we doen met de uit de pan rijzende staatsschulden? Olieprijs zal weer stijgen, niet bepaald goede ontwikkeling voor de economie want dat zou de groei kunnen afremmen. Hoe zal de FED deze keer met de rente omgaan? De werkloosheid stijgt nog steeds, dit zal zorgen voor minder uitgaven en minder belasting inkomsten waardoor de staatsschuld alleen nog maar meer zal stijgen! Wat te denken van de valuta? De britse/amerikaanse overheden zullen op een gegeven moment hun eigen troep opkopen omdat niemand hun waardepapieren nog wil hebben. Wat wil je met zo'n debt! Ja ik zie het positief inNatuurlijk wel alle hulde aan de stieren die er nu garen bij spinnen dat de markt zo opveert
![]()
Ik heb zelf slechte ervaring met als je mis zit in een bepaalde keuze, je denkt dat hij naar beneden gaat maar hij gaat naar boven en toch instappen dat het puur uit mijn eigen verleden met beleggen, ik vaak te laat kocht en hij daarna uiteraard al weer naar beneden flikkerde. Uiteraard is dat een onnozele statistiek maar dat houdt mij er op dit moment nog steeds tegen om in aandelen te stappen. Overigens heb ik wel een paar aandelen op het oog, en mochten we echt nog een aantal week/maand wat omhoog schieten bouw ik langzame posities in voor lange termijn met geld wat ik eigenlijk niet nodig heb. Uitgaande van het feit dat de beurs in 9 / 10 jaar netto stukken hoger zal staan
Het wil maar niet omlaagquote:Op maandag 20 juli 2009 09:08 schreef LXIV het volgende:
We beginnen in ieder geval weer lekker groen.
Wanneer zei jij ook al weer dat het zou gaan dalen?quote:
Ergens in 2011.quote:Op maandag 20 juli 2009 09:57 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Wanneer zei jij ook al weer dat het zou gaan dalen?
Gaat hard jaquote:Op maandag 20 juli 2009 09:08 schreef LXIV het volgende:
We beginnen in ieder geval weer lekker groen.
Alles groen.quote:Op maandag 20 juli 2009 11:15 schreef tony_clifton- het volgende:
Gematigd groen...
Voor de aandelenbeleggers, hoeveel rode waarden hebben jullie op dagen zoals vandaag gemiddeld?
Onzin. Je risico omlaag bij geschreven ITM puts is in de meeste gevallen veel groter dan 100% (ofwel 4k in jouw voorbeeld). Als het hard omlaag gaat verlies je én op je aandelen én op je puts. En kom je bijvoorbeeld 10k in de schuld te staan bij je bank.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 22:54 schreef LXIV het volgende:
Stel je hebt 10.000 euro. Dan koop je voor 14.000 euro aandelen en schrijf je voor 4000 euro langlopende, deep in the money, puts. Je exposure is dan 18.000 euro. (ofwel, je portefeuille gedraagt zich alsof je voor 18K aandelen in je portefeuille hebt.
Staat de AEX over 4 jaar op 400, dan is die portefeuille zo'n 26000 euro waard. Zonder al te veel risico gelopen te hebben een rendement van 260%.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |