nee maar altijd handig om vooraf de gevolgen een beetje in te schatten........ qua planning komen bepaalde mogelijke gevolgen effe niet zo handig uit.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 12:49 schreef Argento het volgende:
als je denkt dat je daarmee je probleem kunt oplossen, dan moet je het maar doen he. Een beetje vent is niet bang voor de eventuele gevolgen.
Mij voor gek verklaren is geen probleem, dat ben ik al mijn hele leven gewend.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 12:55 schreef Keiichi het volgende:
Ohja, mensen die voorbijlopen zullen je sowieso voor gek verklaren, aangezien elke telco gewoonweg kut is
quote:Op vrijdag 17 juli 2009 12:46 schreef Feestkabouter het volgende:
Vorige week donderdag heb ik een ultimatum neergelegd bij de winkel: als ik uiterlijk vrijdag 17 juli nog niet het idee heb dat er serieus aan mijn problemen gewerkt wordt kom ik met een knuppel 1 van je LCD's slopen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Patat, het meest veelzijdige stukje friet.... patat!
Moet je wel even zeggen waar, er zijn vast Fok!-ers die dit willen zienquote:Op vrijdag 17 juli 2009 12:46 schreef Feestkabouter het volgende:
Alternatief bedacht, waarmee ik hopelijk aandacht krijg:
als ik vanmiddag in de drukke winkelstraat voor de deur van de Telfort-winkel ga lopen roepen dat mensen vooral geen abo bij Telfort moeten nemen, dat ik al maanden mijn problemen meld bij Telfort en dat er niks aan gedaan wordt, dat ze beloftes niet nakomen............. kom ik daarmee weg?
ik die vaak geen verbinding kan opbouwen als ik iemand wil bellen (terwijl ik wel gewoon vol bereik heb, buiten op straat in centrum Utrecht maar ook op allerlei andere steden).quote:Op vrijdag 17 juli 2009 12:59 schreef Biancavia het volgende:
Wat een sneu gedrag zeg.
Wat voor een helse problemen zijn dat dan?
quote:Op vrijdag 17 juli 2009 13:01 schreef PatatFriet het volgende:
[..]
[ afbeelding ]ja sorry dat ik je lekker heb gemaakt, misschien in een later stadium nog eens.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
grappig: ik liep ooit in Delft met een knuppel het kantoor van Casema in......... was ik aan de beurt na iemand die een bijl bij zich had.
op zich weinig spannends want blijkbaar had die kerel net als ik op dat moment alleen maar van plan om ermee te dreigen.
Yeah, rightquote:Op vrijdag 17 juli 2009 13:10 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
ja sorry dat ik je lekker heb gemaakt, misschien in een later stadium nog eens.
grappig: ik liep ooit in Delft met een knuppel het kantoor van Casema in......... was ik aan de beurt na iemand die een bijl bij zich had.
op zich weinig spannends want blijkbaar had die kerel net als ik op dat moment alleen maar van plan om ermee te dreigen.
da's op zich wel een hele leuke!!quote:Op vrijdag 17 juli 2009 13:41 schreef nachtdier3 het volgende:
Ga naar de boer, vraag of ie wat mest over heeft en of je een emmertje mag vullen.
Vervolgens ga je luidroepend het hoofdkantoor binnen en pleur je dat emmertje stront naar binnen, terwijl je ondertussen aan de directie kenbaar maakt dat je hen nu zo hebt behandeld als zij jou al die tijd hebben behandeld. Als een stuk stront.
Ik ga er vanuit dat het hoofdkantoor een stenen vloer heeft... anders pakken ze je op vernieling van het tapijt. Steen is op te ruimen zonder schade.
ergens eind jaren 90, heel erg veel mensen hadden echt grote problemen met Casema.quote:
We wachten met smart op de youtube filmpjes.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 14:17 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
da's op zich wel een hele leuke!!
Sommige mensen denken nu eenmaal dat alleen met geweld en een grote bek het gelijk te halen valt.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 16:18 schreef Tja... het volgende:
Ik vraag me serieus af wat voor soort klant jij bent: Bij Casema met een knuppel binnenlopen, een Mac-winkel "leegvegen" en bij Telfort met vernieling dreigen. Kort lontje? Als je écht genaaid wordt, kun je ook een advocaat nemen of je RBV inschakelen, mits je die hebt.
Jij hebt vast nooit problemen?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 21:14 schreef Rapaille het volgende:
Wat een ontzettende hufter is TS. Ongeacht het probleem met Telfort, ik hoop dat je je zin niet krijgt.
Iedereen heeft wel eens problemen.quote:
Iedereen heeft problemen op zijn tijd, maar geweld is nooit de manier om je problemen op te lossen.quote:
het speelt inmiddels al maandenlang, en ook brieven heb ik al geprobeerd.quote:
dit soort dingen, en RBV en advocaat en zo: ik ben helemaal met jullie eens dat dat eigenlijk de enige echte juiste manier is, maar jullie zijn dan hopelijk weer met mij eens dat je er op die manier ZEKER van bent dat er de eerste maanden niet wordt gewerkt aan het oplossen van de problemen.........quote:Op vrijdag 17 juli 2009 16:21 schreef Peter het volgende:
Dien een klacht in bij de klachtencommissie telecom ?
Dat kan als het bedrijf je klacht niet goed afhandelt.. Of ga naar de ombudsman ( www.consuwijzer.nl is een goede start)
ah de telfortmedewerkers zijn ook aanwezigquote:Op vrijdag 17 juli 2009 21:14 schreef Rapaille het volgende:
Wat een ontzettende hufter is TS. Ongeacht het probleem met Telfort, ik hoop dat je je zin niet krijgt.
en daarom gebruik ik ook nooit geweld.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 22:19 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Iedereen heeft problemen op zijn tijd, maar geweld is nooit de manier om je problemen op te lossen.
je bent professioneel afgepoeierdquote:Op zaterdag 18 juli 2009 11:49 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
en daarom gebruik ik ook nooit geweld.
de opmerking over de honkbalknuppel bij Telfort was om te laten blijken aan die lui dat de frustratie inmiddels erg hoog oploopt. hetzelfde gold voor de knuppel bij Casema.
ik kan wel zeggen dat ik witheet ben, maar die tekst komt duidelijker over met een knuppel op mijn schouder.
aan die knuppel kunnen ze een hoop zien: dat ik boos en gefrustreerd ben, dat het probleem blijkbaar al heel lang speelt, dat ik het ook al heel lang aankaart, en dat er dus steeds maar niks aan gebeurt. al die dingen hoef je dus al niet meer te vertellen als je een goed communicatiemiddel bij je hebt
het leegjagen van de Mac-winkel heb ik puur met woorden gedaan. mijn iPod van net een dik jaar oud was ermee opgehouden, ze adviseerden mij een nieuwe te kopen ipv te laten repareren. toen ben ik met erg luid volume, bewust zodat heel de winkel het kon horen, een discussie gaan houden over hoe slecht de service was, en dat er ook nog Europese regels zijn over garantie (minimaal 2 jaar) en dat zij dus zo oneerlijk met de regels omgaan door mij ten eerste die garantie niet te willen leveren, en daarnaast klanten voor te liegen over het bijkopen van garantie. het belangrijkste deel van de bijgekochte garantie heb je namelijk sowieso al, zonder dat je ervoor bijbetaalt. maar dat zeggen ze er niet bij of ze liegen er zelfs over.
ik weet zeker dat ik geen woord verkeerd gezegd heb, ik zeg ook niet zomaar wat, ik weet goed waar ik het over heb.
anyway: de winkel was snel leeg, en een paar weken later had ik gratis en voor niks van hun hoofdkantoor een gloednieuwe iPod. (en die heb ik anderhalf jaar later zelf gesloopt)
dus terugkomend op het geweld: dat gebruik ik niet, ik kies voor andere manieren die misschien niet helemaal gebruikelijk zijn, maar wel bij mij passen en ook nog eens effect kunnen hebben.
de emmer stront blijf ik een leuke suggestie vinden!
update over mijn bezoek aan de winkel gisteren:
voordat ik op straat wilde gaan lopen roepen ben ik eerst nog even in de winkel een laatste kans gaan geven om dat te voorkomen. en die kans hebben ze goed opgepikt. ik heb prive telefoonnummer en mailadres van de winkelmanager. heel concrete afspraken nu (en ik vertrouw hem erop dat hij die ook nakomt): hij belt mij elke 2 dagen om te vragen wat de stand van zaken is, en daar stopt hij pas mee totdat IK zeg dat het ook werkelijk is opgelost. en tussendoor blijft hij uiteraard het hoofdkantoor wakker kicken.
hoofdkantoor had overigens mijn probleem van de week (zo zagen we) alweer op 'opgelost' gezet, terwijl er helemaal niks is gebeurd. daar was hij samen met mij echt witheet over.
laat dat durven maar aan mij over.quote:
je bedoelt dat ze de status al op 'opgelost' hadden gezet?quote:Op zaterdag 18 juli 2009 11:52 schreef postmortum het volgende:
[..]
je bent professioneel afgepoeierd![]()
nou dat denk ik niet.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 12:14 schreef Vampess het volgende:
Wij ijsen eis
Het noemen van SBS6 spreekt boekdelen over TS
ik denk niet anders dan andere consumenten te zijn, de mensen in de winkel geven aan dat mijn situatie uitzonderlijk is. en ja dan is mijn reactie: laten we daar dan op een uitzonderlijke manier mee omgaan (en daar had ie dan verder niks slims tegenin te brengen).quote:Op zaterdag 18 juli 2009 12:15 schreef LockonStratos het volgende:
Als je als winkelmanager je privetelefoonnummer aan een klant geeft ben je echt een klapmongool die zn vak niet verstaat, verder is TS een heethoofd die zijn woede niet onder controle kan houden en denkt anders dan andere consumenten te zijn
Serieus, wat is er mis met op een normale zakelijke doch dwingende manier te communiceren ipv uit je plaat te gaan jezelf gigantisch voor lul te zetten en te gaan lopen dreigen?quote:Op zaterdag 18 juli 2009 12:27 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
ik denk niet anders dan andere consumenten te zijn, de mensen in de winkel geven aan dat mijn situatie uitzonderlijk is. en ja dan is mijn reactie: laten we daar dan op een uitzonderlijke manier mee omgaan (en daar had ie dan verder niks slims tegenin te brengen).
oh en over het onder controle houden van mijn woede moet je mijn eerdere posts van vanmorgen maar even lezen.
Faalkabouter voor jou.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 12:40 schreef LockonStratos het volgende:
[..]
Serieus, wat is er mis met op een normale zakelijke doch dwingende manier te communiceren ipv uit je plaat te gaan jezelf gigantisch voor lul te zetten en te gaan lopen dreigen?
Wss allemaal je eigen schuld als je en bij casema, en bij apple en bij telfort problemen hebt
Faalkonijn...
Zie je, daar ga je al de fout in. Door mensen zoals jij is er zoveel agressie en geweld in de wereld, je moet niet denken dat je anders bent of dat er iets te ver gaat en je in je recht staat door te flippen.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 12:47 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
Faalkabouter voor jou.
er is niks mis met gewoon communiceren, maar we zijn dat stadium voor bij, het heeft niks opgeleverd.
en daarnaast ben ik ook gewoon mens met gevoel, op een gegeven moment wordt de frustratie groot en daar wil je ook wel eens iets mee doen. ben ik daar vreemd in?
hoe kan het mijn schuld zijn als mijn iPod waar ik altijd voorzichtig mee omga ineens vreemde kuren begint te vertonen?
hoe kan het mijn schuld zijn als ik buiten op straat geen verbinding krijg of mensen mij niet kunnen bereiken, en dat ook nog eens met allerlei verschillende toestellen?
hoe kan het mijn schuld zijn bij Casema als.............. weet ik niet meer, lang geleden inmiddels. maar het was niet mijn schuld![]()
ik ben blij voor je dat alles in jouw leven zo vlekkeloos verloopt![]()
behalve dan dat je in de verkeerde topics terechtkomt waar je je opwindt over dingen die je zelf beter had kunnen inschatten als je gewoon goed had gelezen![]()
Yeah sure... Dat zal echt helpen.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 11:49 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
ik kan wel zeggen dat ik witheet ben, maar die tekst komt duidelijker over met een knuppel op mijn schouder.
aan die knuppel kunnen ze een hoop zien: dat ik boos en gefrustreerd ben, dat het probleem blijkbaar al heel lang speelt, dat ik het ook al heel lang aankaart, en dat er dus steeds maar niks aan gebeurt. al die dingen hoef je dus al niet meer te vertellen als je een goed communicatiemiddel bij je hebt
helemaal mee eens, zou ik ook doen, ik verwacht het ook niet anders.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:01 schreef Syytön het volgende:
[..]
Yeah sure... Dat zal echt helpen.
Mijn goede advies ten spijt zie ik al na je reacties van vandaag. Ik kan je vertellen, ik doe o.a. klachtenafhandeling bij het bedrijf waar ik werk, en ik kan je een geheim verklappen: voor mensen die netjes en beleefd maar wel duidelijk in hun wensen zijn, ben ik bereid een stuk harder te lopen dan voor mensen die alleen maar lopen te dreigen en zich agressief uiten.
........
Daar ga je de fout al inquote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:09 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
helemaal mee eens, zou ik ook doen, ik verwacht het ook niet anders.
ik heb het ook heel lang op die manier geprobeerd. maar ergens gaat er iets mis: steeds de verkeerde mensen, domme mensen, of gewoon niet hard genoeg lopen, of mijn problemen zijn te groot of onverklaarbaar: er is niks opgelost.
voor de duidelijkheid: ik gaf al aan dat het maanden duurt en dat ik het ook al maanden aankaart, en nu wil ik dan een voorzichtig stapje verder gaan en op een geweldloze manier een punt proberen te maken. is daar iets mis mee?
brieven: ik denk al 3 of 4 aan hen gestuurd, en niet op allemaal een reactie gehad. en de reacties die ik wel krijg: we gaan ernaar kijken, moeilijk probleem, we nemen contact met u op.
met 0,0 resultaat
wacht even, ik denk dat je dingen door elkaar haalt.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 12:50 schreef LockonStratos het volgende:
[..]
Zie je, daar ga je al de fout in. Door mensen zoals jij is er zoveel agressie en geweld in de wereld, je moet niet denken dat je anders bent of dat er iets te ver gaat en je in je recht staat door te flippen.
Maarja, sommige mensen zijn nou eenmaal wat minder ontwikkeld dan de rest van de maatschappij, toch jammer
Ten eerste kan ik met internet en andere technologie omgaan, ten tweede heb ik mijn problemen altijd op een normale manier binnen een week kunnen oplossen....quote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:15 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
wacht even, ik denk dat je dingen door elkaar haalt.
na maandenlang op gewone nette manieren proberen Telfort te bewegen mijn problemen op te lossen, wil ik nu (zie ook mijn vorige post) een stapje verder gaan en op een geweldoze manier een punt maken.
waarbij ik eerst nog eens rustig informeer naar de mogelijkheden.
wat is daar 'minder ontwikkeld' aan?
dan denk ik dat 'doorflippen' niet van toepassing is, en dat een verwijzing naar de hoeveelheid agressie die er in de wereld is ook niet op zijn plaats is. toch?
het feit dat jij zulke grote en onredelijke stappen maakt geeft mij eerder een indruk dat juist jij een persoon zou kunnen zijn die of zelf agressie zou kunnen tonen of het bij anderen zou kunnen opwekken. en minder ontwikkeld is misschien?
ik ben ervan overtuigd dat ik het heel goed kan uitleggen.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:12 schreef LockonStratos het volgende:
[..]
Daar ga je de fout al in
Jouw problemen zijn echt niet zo groot dat ze er zo lang over doen het op te lossen, wellicht kan je het gewoon niet goed uitleggen? Of ben jij er zo een die bij de helpdesk het uberargument gebruikt ''het heeft altijd gewerkt, ik wil nu een monteur''Je problemen zijn echt niet uniek en onoplosbaar ofzo hoor
dat eerste: geen idee waarom je dat meldt, het heeft niks te maken met wat ik schreef.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:18 schreef LockonStratos het volgende:
[..]
Ten eerste kan ik met internet en andere technologie omgaan, ten tweede heb ik mijn problemen altijd op een normale manier binnen een week kunnen oplossen....
Na de eerste reactie had je al de geschillencommissie kunnen inschakelen. De gemiddelde doorlooptijd is daar 4,7 maand. Duurt lang maar dan was je waarschijnlijk verder geweest dan dat je nu bent.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:09 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
helemaal mee eens, zou ik ook doen, ik verwacht het ook niet anders.
ik heb het ook heel lang op die manier geprobeerd. maar ergens gaat er iets mis: steeds de verkeerde mensen, domme mensen, of gewoon niet hard genoeg lopen, of mijn problemen zijn te groot of onverklaarbaar: er is niks opgelost.
voor de duidelijkheid: ik gaf al aan dat het maanden duurt en dat ik het ook al maanden aankaart, en nu wil ik dan een voorzichtig stapje verder gaan en op een geweldloze manier een punt proberen te maken. is daar iets mis mee?
brieven: ik denk al 3 of 4 aan hen gestuurd, en niet op allemaal een reactie gehad. en de reacties die ik wel krijg: we gaan ernaar kijken, moeilijk probleem, we nemen contact met u op.
met 0,0 resultaat
Schreeuwen dat je met een dodelijk wapen naar de winkel komt omdat mensen die bij hetzelfde bedrijf jou schijnbaar niet voldoende helpen vind ik behoorlijk onderontwikkeld iddquote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:33 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
dat eerste: geen idee waarom je dat meldt, het heeft niks te maken met wat ik schreef.
en ter info: ik programmeer sinds mijn 9e (dat is al ruim 25 jaar) en weet heel aardig mijn weg met allerlei apparatuur.
dat tweede: mazzel voor jou.
kom ik terug op wat ik eerder al schreef: blijkbaar loopt alles op rolletjes voor jou, mooi voor je, geniet ervan!
en ik weet ook: voor heel veel mensen wekt het ook zo, en dat is ook mooi!
maar dat neemt niet weg dat er naast de honderduizenden zonder problemen (of met slechts kleine problemen) ook honderden of enkele duizenden zijn bij wie het allemaal wat lastiger blijkt. of ligt dat dan altijd aan die mensen zelf?
reageer aub nog eens op wat ik schreef en waar je om 13.18 op reageerde:
.....
wat is daar 'minder ontwikkeld' aan?
dan denk ik dat 'doorflippen' niet van toepassing is, en dat een verwijzing naar de hoeveelheid agressie die er in de wereld is ook niet op zijn plaats is. toch?
het gaat om mobiele telefonie, monteur is niet van toepassing.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:35 schreef Syytön het volgende:
[..]
Na de eerste reactie had je al de geschillencommissie kunnen inschakelen. De gemiddelde doorlooptijd is daar 4,7 maand. Duurt lang maar dan was je waarschijnlijk verder geweest dan dat je nu bent.
Ik zou van je contract met Telfort proberen af te komen, want ik denk niet dat jullie er op jouw manier uitkomen.
Geef aan per brief dat je het contract wilt laten ontbinden, omdat je vind dat de dienstverlening tekort schiet en dat na maanden je klacht nog steeds niet is verholpen. Geef ze 30 dagen de tijd om dit alsnog te doen.
Stuur kopieën van je brieven + de reacties van Telfort en mails en een overzicht van je telefoonrekening waarop staat wanneer je ze hebt gebeld. Dit is je bewijsmateriaal dat jij alles wat in jou macht is hebt gedaan om je klacht te verhelpen. Daarom sta je hier sterker mee dan dat je langs gaat naar de winkel, daar heb je geen bewijs van.
Is er trouwens al eens een monteur langs geweest? Zo nee, dan kan je dit ook verzoeken aan Telfort. Dan kunnen zij ter plaatse de situatie bekijken. Het was bij mij uiteindelijk de monteur die de verbinding in orde heeft gemaakt.
Nogmaals, laat die knuppel nu maar achterwege, dit is gewoon domweg belachelijk, bovendien riskeer je dat er aangifte wordt gedaan vanwege bedreiging. Ongeacht wat je met die knuppel van plan bent.
wederom 2 dingen door elkaar:quote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:40 schreef LockonStratos het volgende:
[..]
Schreeuwen dat je met een dodelijk wapen naar de winkel komt omdat mensen die bij hetzelfde bedrijf jou schijnbaar niet voldoende helpen vind ik behoorlijk onderontwikkeld idd
Een hele winkel leegjagen of voor een winkel gaan lopen schreeuwen dat mensen niet naar binnen moeten gaan noem ik aardig doorflippen ja...
En die verwijzing is slechts een voorbeeld van mensen die precies hetzelfde doen als jij.
andere telefoons van hetzelfde type maar ook ander type en ook ander merk geprobeerd.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:59 schreef Syytön het volgende:
Oh, dacht de hele tijd dat je het om internet had, maar ik had daar over heen gelezen dat je het over een SIM kaart hebt gehad.
Anyway, maakt voor de situatie niet uit verder. Ik heb trouwens ook Telfort mobiel en ik moet zeggen, daar heb ik nooit problemen mee gehad. Maargoed. Ik denk dat, na het herlezen van deze post ze gewoonweg het probleem niet kunnen vinden. Heb je je sim-kaart al eens een tijdje in een andere telefoon geprobeerd? Zal trouwens lastiger worden om bij je contract te laten ontbinden bij een mobiel telefoonabonnement, in de veronderstelling dat je er een telefoon bij het abo hebt genomen en een contract voor 2 jaar hebt afgesloten.
een knuppel kan dodelijk zijn, maar een schilmesje ook. mijn handen ook trouwens, en die neem ik ook mee naar elke winkel.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 14:03 schreef LockonStratos het volgende:
Een knuppel is toch een dodelijk wapen of niet dan?
En het feit dat je, omdat er niet naar je geluisterd wordt, je frustratie uit om iemand anders (die onschuldig is) eigendom, maakt jou een behoorlijke 3e rangs burger met serieuze problemen.
En beheerst leven, ja you gotta be in control... toch?
Nee daar ben ik het niet mee eens. RBV, advocaat etc duurt misschien lang maar het is wel de normale en de redelijke weg. Alle acties die jij voorstelt leiden alleen maar tot meer problemen voor jezelf en dat is wel het laatste dat je wilt denk ik.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 11:35 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
dit soort dingen, en RBV en advocaat en zo: ik ben helemaal met jullie eens dat dat eigenlijk de enige echte juiste manier is, maar jullie zijn dan hopelijk weer met mij eens dat je er op die manier ZEKER van bent dat er de eerste maanden niet wordt gewerkt aan het oplossen van de problemen.........
Jij neemt een schilmesje mee naar elke winkel waar je komt?quote:Op zaterdag 18 juli 2009 14:09 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
een knuppel kan dodelijk zijn, maar een schilmesje ook. mijn handen ook trouwens, en die neem ik ook mee naar elke winkel.
Het is zeer zeker relevant, je hoeft er niemand mee dood te meppen om het een dodelijk wapen te maken. Het gaat erom dat je in staat bent om iemand ernstig te verwonden met een knuppel.quote:je kunt het wel een dodelijk wapen noemen, maar het feit is dat ik heb genoemd (in de winkel en ook meermalen inmiddels in dit topic) dat het me evt zou gaan om een LCD-scherm.
dan is jouw uitspraak over 'dodelijk wapen' niet relevant.
Ehm ja en dat maakt het minder erg? Het blijft vernieling van de eigendommen van een ander.quote:en hoezo iemand anders zijn eigendom? het gaat om Telfort, en het zou gaan om een LCD van Telfort..........
De enige die het een beetje kwijt is ben jij volgens mij. Als je schreeuwen op straat of in een winkel en naar binnen lopen met een knuppel gecontroleerd en overwogen noemt, dan ben je het echt helemaal kwijt in mijn ogen.quote:controle is goed, maar zoals ik jouw posts lees lijk je die een beetje kwijt te zijn.
en als je dan naar mijn OP kijk, ook al staat mijn idee je niet aan, je kunt niet ontkennen dat ik het op een gecontroleerde en overwogen manier wil aanpakken. toch?
schilmesje? dat was slechts een voorwerp van een dodelijk wapen.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 16:34 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Jij neemt een schilmesje mee naar elke winkel waar je komt?
[..]
Het is zeer zeker relevant, je hoeft er niemand mee dood te meppen om het een dodelijk wapen te maken. Het gaat erom dat je in staat bent om iemand ernstig te verwonden met een knuppel.
[..]
Ehm ja en dat maakt het minder erg? Het blijft vernieling van de eigendommen van een ander.
[..]
De enige die het een beetje kwijt is ben jij volgens mij. Als je schreeuwen op straat of in een winkel en naar binnen lopen met een knuppel gecontroleerd en overwogen noemt, dan ben je het echt helemaal kwijt in mijn ogen.
je schrijft eerst dat je het niet met me eens bent, maar wat daarna komt geeft de indruk dat je het wel met me eens bent. ik schreef dat het zeker is dat als je advocaat/RBV/geschillencommissie inschakelt, dat je een flinke tijd verder bent voordat er werkelijk weer eens aan je probleem wordt gewerkt....... en dat beaam jij.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 16:31 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nee daar ben ik het niet mee eens. RBV, advocaat etc duurt misschien lang maar het is wel de normale en de redelijke weg. Alle acties die jij voorstelt leiden alleen maar tot meer problemen voor jezelf en dat is wel het laatste dat je wilt denk ik.
quote:Op zaterdag 18 juli 2009 11:47 schreef postmortum het volgende:
[..]
ah de telfortmedewerkers zijn ook aanwezig
en als je het al 4 maanden op een nette manier aan het proberen bent, en het grote bedrijf komt gewoon heel concrete beloftes niet na en je blijft last ondervinden van de problemen?quote:Op zaterdag 18 juli 2009 18:03 schreef Rapaille het volgende:
[..]
Ik heb niks met Telfort te maken, mijn vriendin werkt zelfs voor de concurrentie
Ik snap dit soort mensen gewoon niet.
Ik zou het niet in mijn hoofd halen om een knuppel mee te nemen naaar een bedrijf![]()
of te zeggen dat ik lcd-monitoren wel even komen slopen![]()
Dan spoor je gewoon niet helemaal imho. Ik denk dat ik gewoon iets meer fatsoen heb met dat soort dingen, en problemen altijd op een nette manier regel.
Dan nog hou je de eer aan jezelf en blijf je normaal handelen. Je stapt dan dus naar een advocaat bv en gaat een zaak aanspannen.quote:Op zondag 19 juli 2009 02:45 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
en als je het al 4 maanden op een nette manier aan het proberen bent, en het grote bedrijf komt gewoon heel concrete beloftes niet na en je blijft last ondervinden van de problemen?
eigenlijk heel bijzonder als ik me de discussie met jou in een ander topic herinner: toen was voor jou zo'n beetje het enige wat telde: is iets juridisch toegestaan ja of nee.quote:Op zondag 19 juli 2009 13:59 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dan nog hou je de eer aan jezelf en blijf je normaal handelen. Je stapt dan dus naar een advocaat bv en gaat een zaak aanspannen.
Als het juridisch toegestaan is vind ik het prima. Maar dat wil niet zeggen dat ik het persoonlijk goedkeur. Schreeuwen en roepen voor of in een winkel mag misschien wettelijk wel, maar persoonlijk vind ik het nogal kinderachtig en het maakt je zaak er zeker niet sterker op.quote:Op zondag 19 juli 2009 14:07 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
eigenlijk heel bijzonder als ik me de discussie met jou in een ander topic herinner: toen was voor jou zo'n beetje het enige wat telde: is iets juridisch toegestaan ja of nee.
nu ben ik op zoek naar mogelijkheden die juridisch wel zijn toegestaan en dan vind je dat niet acceptabel.
In het geval van de Mac-winkel maakte het mijn zaak wel sterker: daarna werd het snel en netjes opgelost!quote:Op zondag 19 juli 2009 14:13 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Als het juridisch toegestaan is vind ik het prima. Maar dat wil niet zeggen dat ik het persoonlijk goedkeur. Schreeuwen en roepen voor of in een winkel mag misschien wettelijk wel, maar persoonlijk vind ik het nogal kinderachtig en het maakt je zaak er zeker niet sterker op.
Dan haal je je recht en dat doe je niet met een knuppel, maar gewoon via de rechter op geschillencommissie. Maar dan kan ook eerst door direct met het bedrijf is conclaaf te gaan, op een normale manier zoals jij ook graag behandeld wenst te worden, met een beetje respect.quote:Op zondag 19 juli 2009 02:45 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
en als je het al 4 maanden op een nette manier aan het proberen bent, en het grote bedrijf komt gewoon heel concrete beloftes niet na en je blijft last ondervinden van de problemen?
quote:Op vrijdag 17 juli 2009 13:10 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
ja sorry dat ik je lekker heb gemaakt, misschien in een later stadium nog eens.
de meeste mensen hebben ook bij Telfort geen enkel probleem. maar datzelfde geldt voor Vodafone, T-Mobile, Hi en KPN en de rest.quote:Op zondag 19 juli 2009 18:38 schreef tomegel het volgende:
Kpn, Hi, Vodafone en T-mobile inmiddels allemaal eens gehad. Vodafone slecht bereik, T-mobile te duur, Hi een stelletje oplichters ( torenhoge rekeningen krijgen dat ik in de usa heb zitten bellen, ben daar nog nooit geweest!) en nu heb ik sinds een jaar een abbo van Telfort en daar heb ik totaal niet het idee dat ik genaaid word want alles klopt gewoon netjes eind van de maand.
dat je de enige juiste volgende weg de rechter of de geschillencommissie vindt: prima. ik denk dat er nog een ander legaal stapje mogelijk is, maar daarover verschil ik van mening met velen.quote:Op zondag 19 juli 2009 18:36 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Dan haal je je recht en dat doe je niet met een knuppel, maar gewoon via de rechter op geschillencommissie. Maar dan kan ook eerst door direct met het bedrijf is conclaaf te gaan, op een normale manier zoals jij ook graag behandeld wenst te worden, met een beetje respect.
en zo hebben veel mensen wel ergens slepende problemen (gehad).............. maar uit de reacties die sommige mensen geven krijg je de indruk dat de vele mensen die zich gelukkig mogen prijzen dat ze nergens tegen echt grote problemen aanlopen, de illusie hebben dat echt grote problemen met grote bedrijven of instanties helemaal niet bestaan.quote:Op zondag 19 juli 2009 18:32 schreef Fusionfreak het volgende:
Ik dacht altijd dat Telfort voor het afsluiten van een mobiel abbonent juist goed was, daar ik zelf geen mobiel heb (schijnbaar de enige nog in Nederland) hoor je over mobiele telefoon abbonenten alleen maar klachten. Gelukkig zit ik bij xs4all. en heb ik prima internet en vrij bellen naar alle vaste nummers binnen de benelux landen.
TNT en het CBR daar zou je emmers koeienstront naar toe moeten sturen.
Ja je valt in exact dezelfde categorie. Of je er nou wat mee doet of niet, je gaat wel naar binnen met die knuppel. Personeel en eventuele andere klanten voelen zich bedreigd en zullen er zeker geen prettige ervaring aan overhouden.quote:Op zondag 19 juli 2009 18:13 schreef Feestkabouter het volgende:
Maar nog een andere vraag die ik je eerder stelde:
Is er nog een gradatie?
Val ik die de knuppel meeneemt als signaal en er niets mee van plan is nu in dezelfde categorie als mensen die een knuppel meenemen en helemaal door het lint gaan en de boel ook daadwerkelijk helemaal slopen?
Val ik in dezelfde categorie als degene die uit frustratie een auto bij het UWV door de voorpui naar binnen rijdt?
Dat noem ik echt de weg kwijt zijn, jezelf niet meer onder controle hebben. En in mijn ogen van ik niet in dezelfde categorie.
Ja dat is vreemd. Ik kan begrijpen dat de frustratie soms groot word, maar geweld is nooit een manier om iets op te lossen. Er zijn altijd andere opties, die ook al door meerdere mensen aangegeven zijn. JIj weigert er alleen naar te luisteren en blijft maar doorgaan over hoe slecht je wel niet behandeld bent.quote:Op zondag 19 juli 2009 19:10 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
dat je de enige juiste volgende weg de rechter of de geschillencommissie vindt: prima. ik denk dat er nog een ander legaal stapje mogelijk is, maar daarover verschil ik van mening met velen.
maar waarom schrijven zoveel mensen er dan toch nog bij dat ik eerst normaal en met respect moet proberen met Telfort te communiceren? ik geef toch duidelijk aan dat ik dat al maanden op allerlei nette manieren doe?
ze tonen al vanaf het begin maandenlang geen respect voor mij, is het dan zo vreemd dat uiteindelijk 'na 4 maanden al' mijn respect voor Telfort eindelijk een keer op is?
ja. als je op mijn werk met een knuppel zou komen klagen zou ik de politie bellen en een aanklacht indienen wegens bedreiging. meteen. en zeker als dat in een winkel met andere mensen is. kan me op dat moment niet schelen hoe beheerst je wel niet bent. je neemt gewoon geen knuppel mee als pressiemiddel.quote:Op zondag 19 juli 2009 18:13 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
In het geval van de Mac-winkel maakte het mijn zaak wel sterker: daarna werd het snel en netjes opgelost!
In het geval van Casema maakte het mijn zaak wel sterker: daarna werd het snel en netjes opgelost!
Maar nog een andere vraag die ik je eerder stelde:
Is er nog een gradatie?
Val ik die de knuppel meeneemt als signaal en er niets mee van plan is nu in dezelfde categorie als mensen die een knuppel meenemen en helemaal door het lint gaan en de boel ook daadwerkelijk helemaal slopen?
Val ik in dezelfde categorie als degene die uit frustratie een auto bij het UWV door de voorpui naar binnen rijdt?
Dat noem ik echt de weg kwijt zijn, jezelf niet meer onder controle hebben. En in mijn ogen van ik niet in dezelfde categorie.
gast. je begint dit topic op de meest tokkie-achtige toon mogelijk. dreigen dit, lcd-schermen slopen dat.. en je vind het gek dat mensen daar zo op reageren? wereldvreemd?quote:Op zondag 19 juli 2009 19:10 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
dat je de enige juiste volgende weg de rechter of de geschillencommissie vindt: prima. ik denk dat er nog een ander legaal stapje mogelijk is, maar daarover verschil ik van mening met velen.
maar waarom schrijven zoveel mensen er dan toch nog bij dat ik eerst normaal en met respect moet proberen met Telfort te communiceren? ik geef toch duidelijk aan dat ik dat al maanden op allerlei nette manieren doe?
ze tonen al vanaf het begin maandenlang geen respect voor mij, is het dan zo vreemd dat uiteindelijk 'na 4 maanden al' mijn respect voor Telfort eindelijk een keer op is?
Precies dat dus. Een aanklacht is wel het minste dat je aan je broek krijgt.quote:Op zondag 19 juli 2009 21:50 schreef probeer het volgende:
[..]
ja. als je op mijn werk met een knuppel zou komen klagen zou ik de politie bellen en een aanklacht indienen wegens bedreiging. meteen. en zeker als dat in een winkel met andere mensen is. kan me op dat moment niet schelen hoe beheerst je wel niet bent. je neemt gewoon geen knuppel mee als pressiemiddel.
theoretisch misschien......... maar in de praktijk nog niets van gemerkt.quote:Op zondag 19 juli 2009 22:00 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Precies dat dus. Een aanklacht is wel het minste dat je aan je broek krijgt.
je wens is reeds in vervulling: ik krijg geen uitkering!quote:Op woensdag 22 juli 2009 02:01 schreef Poepoog het volgende:
Ik hoop dat je gekort gaat worden op je uitkering.
Dat moment komt vanzelf als je met dit soort hersenloze acties door blijft gaan.quote:Op woensdag 22 juli 2009 01:44 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
theoretisch misschien......... maar in de praktijk nog niets van gemerkt.
Onder uitkering versta ik ook de sociale werkplaats.quote:Op woensdag 22 juli 2009 02:48 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
je wens is reeds in vervulling: ik krijg geen uitkering!
ook niet. sorry, moet ik je teleurstellen.quote:Op woensdag 22 juli 2009 09:59 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Onder uitkering versta ik ook de sociale werkplaats.
sja en toch vraag ik me wederom af of je de essentie van het topic wel meekrijgt: ik wil juist binnen de regels blijven om niet de onzekerheid/onrust over eventuele consequenties te hebben.quote:Op woensdag 22 juli 2009 08:17 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat moment komt vanzelf als je met dit soort hersenloze acties door blijft gaan.
Zoals ik al eerder zei, je zult ongetwijfeld binnen de regels blijven, daar heb ik het ook niet over. Maar de indruk die je bij andere mensen achterlaat boeit je niet erg. En ik vraag me nog steeds af of met een knuppel een winkel binnenlopen binnen de regels valt.quote:Op woensdag 22 juli 2009 10:41 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
sja en toch vraag ik me wederom af of je de essentie van het topic wel meekrijgt: ik wil juist binnen de regels blijven om niet de onzekerheid/onrust over eventuele consequenties te hebben.
lees de OP nog eens.
jouw post heet dus: stemmingmakerij
Nou, ik vond dit erover:quote:Op woensdag 22 juli 2009 10:45 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei, je zult ongetwijfeld binnen de regels blijven, daar heb ik het ook niet over. Maar de indruk die je bij andere mensen achterlaat boeit je niet erg. En ik vraag me nog steeds af of met een knuppel een winkel binnenlopen binnen de regels valt.
Precies. Je doet er niets mee, maar dreigen is al genoeg om het een wapen te laten zijn.quote:Op woensdag 22 juli 2009 11:34 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Nou, ik vond dit erover:
Honkbalknuppel
Een honkbalknuppel is normaliter geen wapen in de zin van de WWM. Tenzij redelijkerwijs kan worden aangenomen dat zij zijn bestemd om letsel aan personen toe te brengen of te dreigen én als het wapen niet onder één van de andere categorieën valt, dan is het een categorie IV, onder 7, wapen. Dat geldt ook voor tafelpoten, fietskettingen, kapotte flessen en glazen. Het is dus verboden om bijvoorbeeld met een honkbalknuppel naar een voetbalwedstrijd te gaan of met een keukenmes op zak naar de disco.
Ik neem aan dat een winkel hier ook onder valt. Welke idioot neemt nu een honkbalknuppel mee naar een winkel als deze niet bedoeld is om mee te slaan, danwel mee te dreigen..
Dan heb je je knuppel niet los over je schouder liggen, maar ligt ie in de auto of zo.quote:Op woensdag 22 juli 2009 11:37 schreef Keiichi het volgende:
En als je nu net van je honkbalwedstrijd afkomt, even langs de winkel nog moet alvorens naar huis te gaan?
Als je dat doet terwijl je kwaad staat te schreeuwen in een winkel over de slechte service, dan denk ik dat je er nog een zware dobber aan hebt om te bewijzen dat je echt heel erg toevallig die knuppel bij je hebt.quote:Op woensdag 22 juli 2009 11:37 schreef Keiichi het volgende:
En als je nu net van je honkbalwedstrijd afkomt, even langs de winkel nog moet alvorens naar huis te gaan?
Geen idee, ik zou het wel doen in ieder geval als er zo'n idioot binnen kwam.quote:Op woensdag 22 juli 2009 11:52 schreef bierjoost het volgende:
Waarom doen die mensen die je bedreigt geen aangifte tegen je?
Ik snap er ook echt niks van. Overigens dacht ik dus eerst dat TS een McDonalds had leeggeveegd omdat er een augurkje op zijn hamburger zat, terwijl hij toch echt vriendelijk doch dringend had gevraagd om een hamburger zonder augurk.quote:Op woensdag 22 juli 2009 11:53 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Geen idee, ik zou het wel doen in ieder geval als er zo'n idioot binnen kwam.
omdat het allemaal zo heftig niet was als de andere posters schetsen.quote:Op woensdag 22 juli 2009 11:52 schreef bierjoost het volgende:
Waarom doen die mensen die je bedreigt geen aangifte tegen je?
Niet de enige manier, wel de enige juiste manier. Binnenkomen met een knuppel zegt al genoeg.quote:Op woensdag 22 juli 2009 12:46 schreef Feestkabouter het volgende:
velen hier zijn blijkbaar zo kortzichtig dat ze denken dat advocaat, RBV en geschillencommissie de enige manieren zijn.
iets met een knuppel is niet de enige alternatieve manier.quote:Op woensdag 22 juli 2009 12:54 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Niet de enige manier, wel de enige juiste manier. Binnenkomen met een knuppel zegt al genoeg.
En als die medewerker dat dan (heel begrijpelijk) wél bedreigend vindt? Dan zeg jij gewoon:"jamaar ik heb niet de intentie hem te gebruiken!"? Daar trapt dus echt niemand in..quote:Op woensdag 22 juli 2009 12:46 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
omdat het allemaal zo heftig niet was als de andere posters schetsen.
op zich wilde ik het niet te uitgebreid hebben over hoe ik ooit met een knuppel bij Casema binnenkwam, maar ik heb het zelf genoemd dus misschien goed om het even te schetsen en allemaal in het juiste licht te zetten.
de man voor me kwam echt met een bijl over zijn schouder dat kantoor binnen.
ik deed het subtieler: ik had inderdaad een sporttas bij me waar de knuppel duidelijk uitstak.
ik heb het niet over de knuppel gehad toen. ik heb alleen wel gezegd dat ik al heel lang serieuze problemen had en dat daar nu serieus een eind aan moest komen omdat ik het helemaal zat was.
eerlijk: de honkbalknuppel had ik wel bij me en duidelijk zichtbaar uit de sporttas om de mensen daar zich af te laten vragen "hoe beu is hij het en zou hij die knuppel alleen maar voor honkbal gebruiken?"
ik denk dat ik daarmee geprobeerd heb om net binnen de grens te blijven, ik kwam totaal niet dreigend over behalve de aanwezigheid van de knuppel waarbij het aan de interpretatie van de medewerkers daar was of het dreigend was.
van mij uit dus 0,0 intensie om de knuppel te gebruiken en ook niet de intensie om hem te noemen. het ging mij erom de mensen daar subtiel te prikkelen om mijn problemen op te lossen.
Neuh, niet echt.quote:ik denk juridisch moeilijk te beoordelen of ik echt fout was. misschien was ik dat, slordig dan, want ik wil eigenlijk binnen de regels blijven.
En jij vindt dit een verbetering t.o.v. de OP?quote:in de Telfort-winkel heb ik gezegd: 8 dagen vanaf nu om te laten blijken dat het opgelost gaat worden, en anders weet ik ook niet meer wat ik moet doen om jullie in beweging te krijgen, moet ik dan met een knuppel 1 van de LCD's komen slopen voordat jullie doorhebben dat ik het beu ben?
(ik weet dat ik het in de OP anders heb geformuleerd, maar ik had (dom van me) niet verwacht dat er zo offtopic gediscussieerd zou worden over hoe goed/fout ik me gedraag dus ik heb toen niet de moeite genomen om dat gesprek heel uitgebreid te beschrijven)
Da's weer een heel verhaal. Kennelijk probeer je het toch goed te praten of te nuanceren, maar als je met een knuppel een winkel binninloopt om je argumenten kracht bij te zetten blijf je hoe dan ook een aso.quote:moreel fout? jammer dan, we verschillen blijkbaar van mening over of alternatieve acties die binnen de regels vallen acceptabel zijn.
velen hier zijn blijkbaar zo kortzichtig dat ze denken dat advocaat, RBV en geschillencommissie de enige manieren zijn.
Dat heb ik toch al meerdere malen gedaan. Ik blijf dergelijke tokkie acties veroordelen,. de enige manier voor mij zou nog steeds RBV etc zijn.quote:Op woensdag 22 juli 2009 12:57 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
iets met een knuppel is niet de enige alternatieve manier.
reageer nou eens wat breder dan dat ene. je bevestigt het woord "kortzichtig"
ik snap dat het de enige manier voor JOU is. en dat is prima.quote:Op woensdag 22 juli 2009 13:20 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat heb ik toch al meerdere malen gedaan. Ik blijf dergelijke tokkie acties veroordelen,. de enige manier voor mij zou nog steeds RBV etc zijn.
Ik ontken niet dat er meer mogelijkheden zijn, die zijn er altijd wel. Ik zeg alleen dat die dingen in mijn mening buiten de regels vallen. Jij denkt daar anders over en dat kan, we hebben beiden onze eigen mening.quote:Op woensdag 22 juli 2009 13:35 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
ik snap dat het de enige manier voor JOU is. en dat is prima.
maar ik probeer aan te geven dat er feitelijk meer mogelijkheden zijn, waaronder ook dingen zonder knuppels.
en zelfs dat lijk jij te ontkennen.
wat je nu zegt impliceert dat het per definitie alleen maar mogelijk is om met een knuppel ergens naar binnen te gaan MET de intentie (slordigheidje van mij) om hem te gebruiken.quote:Op woensdag 22 juli 2009 13:19 schreef DonJames het volgende:
En als die medewerker dat dan (heel begrijpelijk) wél bedreigend vindt? Dan zeg jij gewoon:"jamaar ik heb niet de intentie hem te gebruiken!"? Daar trapt dus echt niemand in..![]()
nou toch wel denk ik.quote:Neuh, niet echt.
Ja, daar schetste ik kort door de bocht: binnen 8 dagen verbetering anders kon ik de boel slopen.quote:En jij vindt dit een verbetering t.o.v. de OP?
ja maar wel nou juist het verhaal waar dit topic over gaat, lees de OP nog eens.quote:Da's weer een heel verhaal.
Maar als je niet de intentie hebt om hem te gebruiken, waarom neem je hem dan uberhaupt mee?quote:Op woensdag 22 juli 2009 13:45 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
wat je nu zegt impliceert dat het per definitie alleen maar mogelijk is om met een knuppel ergens naar binnen te gaan MET de intentie (slordigheidje van mij) om hem te gebruiken.
dat klopt dus niet.
ik vraag het omdat ik binnen de regels wil blijven.quote:Op woensdag 22 juli 2009 13:40 schreef bierjoost het volgende:
Waarom vraag je trouwens of iets mag? Ik vind het plan dat jij schetst in je OP minder ernstig dan de overige manieren waarvoor jij kiest om problemen op te lossen.
Hoe los jij problemen met je luide buurman, huilende kinderen of zeurende vriendin op?
quote:Op woensdag 22 juli 2009 13:47 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Maar als je niet de intentie hebt om hem te gebruiken, waarom neem je hem dan uberhaupt mee?
op zich is dat ook een vorm van gebruiken natuurlijk.quote:Op woensdag 22 juli 2009 12:46 schreef Feestkabouter het volgende:
eerlijk: de honkbalknuppel had ik wel bij me en duidelijk zichtbaar uit de sporttas om de mensen daar zich af te laten vragen "hoe beu is hij het en zou hij die knuppel alleen maar voor honkbal gebruiken?"
ik denk dat ik daarmee geprobeerd heb om net binnen de grens te blijven, ik kwam totaal niet dreigend over behalve de aanwezigheid van de knuppel waarbij het aan de interpretatie van de medewerkers daar was of het dreigend was.
van mij uit dus 0,0 intentie om de knuppel te gebruiken en ook niet de intensie om hem te noemen. het ging mij erom de mensen daar subtiel te prikkelen om mijn problemen op te lossen.
Hoe dan ook het is nog steeds gebruiken en daar gaat het om. Je neemt de knuppel mee om hem te gebruiken, weliswaar niet om te slaan, maar wel om tot uitdrukking te brengen dat je dat misschien wel zou kunnen. Een gemiddelde medewerker voelt zich dan bedreigd en dus ben je strafbaar bezig.quote:Op woensdag 22 juli 2009 14:12 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
[..]
op zich is dat ook een vorm van gebruiken natuurlijk.
maar gebruiken (iemand prikkelen door zich af te laten vragen of ik die knuppel met een bepaalde reden heb meegenomen) is wat anders dan gebruiken (de boel kapotslaan)
Misschien niet nee, maar het is niet aan jou om dat te bepalen. Het bedrijf is door de rechter terechtgewezen en dat is dat. Daarmee heeft een eventuele volgende klant jurisprudentie om ook een zaak mee te beginnen. Dat Vodafone er voor kiest om niets aan te passen is de eigen keuze van het bedrijf.quote:Op woensdag 22 juli 2009 14:08 schreef Feestkabouter het volgende:
ander punt, over de 'juiste' weg: ik heb een rechtszaak met Vodafone gehad. heeft meer dan een jaar geduurd (daarom heb ik nu geen zin in zo'n traject). uiteindelijk kreeg ik 800 euro terug. de rechter besliste zelfs dat de algemene voorwaarden op een bepaald punt niet geldig waren (in het algemeen, dus niet alleen in mijn geval). een week of 6 geleden (ruim na de uitspraak van de rechter) heb ik de voorwaarden van Vodafone nog eens bekeken: er is nog niks gewijzigd.
is een boodschap dan overgekomen bij het bedrijf? ik dacht het niet.
ik snap wat je bedoelt, maar je formuleert het verkeerd. dat is niet wat ik tot uitdrukking wil brengen.quote:Op woensdag 22 juli 2009 14:14 schreef karr-1 het volgende:
[..]
maar wel om tot uitdrukking te brengen dat je dat misschien wel zou kunnen
ja maar op deze manier heb je het toch niet meer over een lekkere basis voor een samenleving????????quote:Op woensdag 22 juli 2009 14:16 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Misschien niet nee, maar het is niet aan jou om dat te bepalen. Het bedrijf is door de rechter terechtgewezen en dat is dat. Daarmee heeft een eventuele volgende klant jurisprudentie om ook een zaak mee te beginnen. Dat Vodafone er voor kiest om niets aan te passen is de eigen keuze van het bedrijf.
Klopt. Ze zijn op de fout gewezen, ze weten dat ze fout zitten en ze kiezen er voor om het niet aan te passen. Dan is dat toch niet mijn probleem?quote:Op woensdag 22 juli 2009 14:20 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
ja maar op deze manier heb je het toch niet meer over een lekkere basis voor een samenleving????????
zoals jij nu overkomt lijkt het alsof jij er geen enkel probleem mee hebt dat het bedrijf ervoor kiest om niets aan te passen.
wel mij aanspreken op wat je onterecht vindt (wat je goed recht is), maar de rest van de wereld mag doen wat ie wil?????
Zoals je zelf al zei is gebruiken op meerdere manieren uit te leggen. De boel kapot slaan is er 1 van, maar bij je hebben is ook een manier van gebruiken.quote:Op woensdag 22 juli 2009 14:18 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
ik snap wat je bedoelt, maar je formuleert het verkeerd. dat is niet wat ik tot uitdrukking wil brengen.
en je moet het even terugbrengen naar hoe DonJames het woord "gebruiken" bedoelde: zoals hij het gebruikte ging het over de boel kapotslaan.
besef wel dat dat jaren geleden (toen het zich afspeelde) nog helemaal niet kon als het ging om een tv-aansluiting.quote:Op woensdag 22 juli 2009 14:15 schreef LockonStratos het volgende:
Hoe je het ook went of keert, een normaal geciviliseerd persoon neemt geen knuppel mee naar een winkel omdat hij problemen heeft met het bedrijf. Een normaal persoon stapt dan naar de concurrent.
Dan nog, serieus, dan nog.quote:Op woensdag 22 juli 2009 14:24 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
besef wel dat dat jaren geleden (toen het zich afspeelde) nog helemaal niet kon als het ging om een tv-aansluiting.
zolang jij er geen last van hebt niet nee.quote:Op woensdag 22 juli 2009 14:22 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Klopt. Ze zijn op de fout gewezen, ze weten dat ze fout zitten en ze kiezen er voor om het niet aan te passen. Dan is dat toch niet mijn probleem?
In het eerste geval is het een persoon, in het tweede geval een bedrijf. Dat is wel van andere orde. En als ik een bedrijf op een fout heb gewezen en ze doen er niets mee, dan ben ik klaar.quote:Op woensdag 22 juli 2009 14:27 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
zolang jij er geen last van hebt niet nee.
vergelijk:
het feit dat ik iemand met een knuppel op zijn hoofd sla is toch ook niet jouw probleem?
zolang jij het niet bent niet nee.
ik vraag je echt niet om het helemaal met me eens te zijn, je mag best gevoelsmatig iets tegen me hebben, maar wel redelijk blijven: als je mij aanspreekt op mijn gedrag en hersenloos en een idioot noemt, prima, maar je bent dan wel heel oneerlijk en aan het meten met 2 maten als je iemand anders zijn fout (nota bene door de rechter beoordeeld, het traject dat je zo ophemelt) probleemloos accepteert.
kijk om je heen: een hoop mensen en organisaties hebben een hoger holbewoner-gehalte dan je zou verwachten als je op de kalender kijkt waar het jaartal 2009 prijkt.quote:Op woensdag 22 juli 2009 14:26 schreef LockonStratos het volgende:
[..]
Dan nog, serieus, dan nog.
Wat voor holbewoner ben je als je voor jezelf rechtvaardigt dat je moet gaan dreigen met een honkbalknuppel om je gelijk te halen... kom op nou
what's the difference? uiteindelijk is een persoon de dupe.quote:Op woensdag 22 juli 2009 14:29 schreef karr-1 het volgende:
[..]
In het eerste geval is het een persoon, in het tweede geval een bedrijf. Dat is wel van andere orde. En als ik een bedrijf op een fout heb gewezen en ze doen er niets mee, dan ben ik klaar.
Dat maakt toch niet uit, dan hoef jij je toch niet zo te gedragen..quote:Op woensdag 22 juli 2009 14:34 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
kijk om je heen: een hoop mensen en organisaties hebben een hoger holbewoner-gehalte dan je zou verwachten als je op de kalender kijkt waar het jaartal 2009 prijkt.
en ik bedoel niet dat je kwaad met kwaad moet vergelden, maar je moet wel iets.
en het gaat ook overigens niet om mijn gelijk halen, maar om gehoord te worden. maar goed, nuances.
Als ik naar een winkel ga en er staat voor de deur iemand te roepen dat deze winkel zo slecht is en dat je er vooral niet heen moet gaan, denk je dat ik me daar dan iets van aantrek? Ik denk alleen " Wat een gek" en loop alsnog de winkel binnen.quote:Op woensdag 22 juli 2009 14:37 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
what's the difference? uiteindelijk is een persoon de dupe.
anders dan: je vond ook mijn optie om voor de deur van het bedrijf mijn ervaringen te uiten niet acceptabel.
vergelijk dat dan eens?
nou ja, zoals ik al zei: je moet iets.quote:Op woensdag 22 juli 2009 14:37 schreef LockonStratos het volgende:
[..]
Dat maakt toch niet uit, dan hoef jij je toch niet zo te gedragen..
ik heb er ook niet de verwachting bij dat de mensen zich er wat van aantrekken, wat jij beschrijft zal voor de meeste mensen gelden en dat verbaast me niets, dat snap ik ook wel.quote:Op woensdag 22 juli 2009 14:39 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Als ik naar een winkel ga en er staat voor de deur iemand te roepen dat deze winkel zo slecht is en dat je er vooral niet heen moet gaan, denk je dat ik me daar dan iets van aantrek? Ik denk alleen " Wat een gek" en loop alsnog de winkel binnen.
Ik snap de frustratie, maar ik denk echt dat je er bijzonder weinig mee bereikt.
Prima dan ben ik maar star en onredelijk. Mijn punt is duidelijk.quote:Op woensdag 22 juli 2009 15:00 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
ik heb er ook niet de verwachting bij dat de mensen zich er wat van aantrekken, wat jij beschrijft zal voor de meeste mensen gelden en dat verbaast me niets, dat snap ik ook wel.
ik heb er de verwachting bij dat het bedrijf er zich wat van aan zal trekken.
ik snap nog steeds niet dat je van een bedrijf zomaar alles accepteert wat ze doen, zelfs tegen een uitspraak van de rechter in, en mij aanspreekt op wat ik het bedrijf 'aandoe'.
ik blijf het 'meten met 2 maten' noemen.
ik heb je in dat andere topic het voordeel van de twijfel gegeven, maar de twijfel komt weer sterk opzetten, je maakt een starre en onredelijke indruk.
typisch: in een andere discussie met mij vond je dat niet prima, en gaf je later toe wat ongenuanceerd te zijn in je formuleringen.quote:Op woensdag 22 juli 2009 15:12 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Prima dan ben ik maar star en onredelijk.
Dank je, maar we hadden het niet over mij maar over jou en de actie die je van plan bent.quote:Op woensdag 22 juli 2009 15:19 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
typisch: in een andere discussie met mij vond je dat niet prima, en gaf je later toe wat ongenuanceerd te zijn in je formuleringen.
blij dat je je nu lekker voelt met wie je bent.
dit geeft me niet de indruk dat je er nog veel aan toe te voegen had.quote:
Nee, dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat jouw intentie helemaal niets uitmaakt, aangezien die toch niet te bewijzen is. Het gaat erom hoe het overkomt op het baliepersoneel. Als jij komt klagen en je hebt "subtiel" en slagwapen uit je tas hangen wordt dit over het algemeen wel als bedreiging gezien.quote:Op woensdag 22 juli 2009 13:45 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
wat je nu zegt impliceert dat het per definitie alleen maar mogelijk is om met een knuppel ergens naar binnen te gaan MET de intentie (slordigheidje van mij) om hem te gebruiken.
dat klopt dus niet.
Het gaat niet alleen om jou. Voor een bedreiging heb je minimaal 2 personen nodig.quote:ik snap wel wat je zegt, maar dat is weer een andere discussie. ik ben nu bezig om te schetsen hoe het voor mij werkt, wat mijn insteek is, wat ik heb gedaan en waar ik de grens leg.
Onzin, er bestaat ook nog zoiets als "context", maar dat lijk je niet te begrijpen.quote:nou toch wel denk ik.
een bedreiging is ook pas echt een bedreiging als er concreet met de dood of mishandeling wordt gedreigd.
probeer maar eens aangifte van bedreiging te doen, het zal je vies tegenvallen.
Niks nuance, het is een retorische vraag. "Oprotten anders sla ik je in elkaar" is exact dezelfde bedrijging als "Rot op, of moet ik je soms in elkaar slaan?".quote:Ja, daar schetste ik kort door de bocht: binnen 8 dagen verbetering anders kon ik de boel slopen.
Nu de nuance: ik vroeg: wat is er nodig om de boodschap over te brengen? moet er daarvoor eerst de boel gesloopt worden?
nog steeds in de buurt van de grens (ervoor of erover, daarover verschillen we van mening), maar de tekst uit de OP was heel duidelijk voorbij de grens.
Meer van hetzelfde.quote:ja maar wel nou juist het verhaal waar dit topic over gaat, lees de OP nog eens.
Volgens mij valt er niet veel meer te discussieren wat dat betreft. Jij vindt dat karr met 2 maten meet en hij is van mening dat je met agressie(ve neigingen) je gelijk niet gaat halen bij het bedrijf.quote:Op woensdag 22 juli 2009 15:48 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
dit geeft me niet de indruk dat je er nog veel aan toe te voegen had.
en met je starre houding zit ik ook niet op meer van je te wachten.
ik heb geprobeerd in de discussie in elk geval redelijk te zijn en de ruimte te geven. dat verwacht ik ook van anderen.
goed samengevat, en het agree to disagree daar heb ik ook geen probleem mee als het gaat om wat we buiten/binnen de grenzen vinden.quote:Op woensdag 22 juli 2009 15:55 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Volgens mij valt er niet veel meer te discussieren wat dat betreft. Jij vindt dat karr met 2 maten meet en hij is van mening dat je met agressie(ve neigingen) je gelijk niet gaat halen bij het bedrijf.
Punt, klaar - let's agree to disagree .. wilde je eigenlijk nog andere manieren horen om Telfort in actie te krijgen? Of moeten jij en karr-1 perse met elkaar eens worden ..
dat is het lastige, er worden een aantal discussies door elkaar gevoerd, die weliswaar in het groot over hetzelfde gaan, maar in detail over iets anders.quote:Op woensdag 22 juli 2009 15:51 schreef DonJames het volgende:
[..]
Nee, dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat jouw intentie helemaal niets uitmaakt, aangezien die toch niet te bewijzen is. Het gaat erom hoe het overkomt op het baliepersoneel. Als jij komt klagen en je hebt "subtiel" en slagwapen uit je tas hangen wordt dit over het algemeen wel als bedreiging gezien.
[..]
Het gaat niet alleen om jou. Voor een bedreiging heb je minimaal 2 personen nodig.
[..]
Onzin, er bestaat ook nog zoiets als "context", maar dat lijk je niet te begrijpen.
[..]
Niks nuance, het is een retorische vraag. "Oprotten anders sla ik je in elkaar" is exact dezelfde bedrijging als "Rot op, of moet ik je soms in elkaar slaan?".
[..]
Meer van hetzelfde.
Weer dat letterlijke. Je zegt dat je weet wat "context" is, maar dat blijkt hier wederom niet uit. Verder vindt jij dat een vorm van bedreiging kennelijk wél OK is als jou "onrecht" wordt aangedaan, maar zo werkt het gewoon niet in Nederland. Eigenrichting is prehistorisch gedrag, niet wenselijk en bovendien verboden.quote:Op woensdag 22 juli 2009 16:24 schreef Feestkabouter het volgende:
..
wat betreft 2 personen: ja ik bekijk het vanuit mijn kant. maar ik zie iemand die voor Telfort werkt en Telfort verdedigt in zijn daden als onderdeel van Telfort. dus voor mijn gevoel 'bedreig' ik geen persoon. ik zeg er ook aan de telefoon als ik een klantenservice bel bij: je moet het niet persoonlijk opvatten want ik weet dat jij het persoonlijk niet hebt gedaan, maar ik voel me nu wel echt belazerd door je bedrijf nu die en die beloftes niet zijn nagekomen.
door te zeggen dat het mij om LCD-schermen zou gaan met daarbij de vraag: "als jij als manager doorgeeft aan je hoofdkantoor dat je een klant in je winkel had die zo boos is dat hij een scherm sloopt, snappen ze dan dat ik aandacht wil?" krijgt de manager (in mijn ogen) niet het idee dat ik hem als persoon bedreig.
als ik dat op rustige toon zeg is er ook letterlijk bekeken nergens een aanleiding om te denken dat ik hem persoonlijk bedreig.
Niet "eventueel", het is beide. Als ik op dreigend op jou afstap met een mes in'm'n handen, vindt jij dat dan géén bedreiging omdat ik er niet bij roep "Ik steek je neer klootviool!"?quote:ligt in het Casema-geval misschien wat anders, dat geef ik meteen toe.
ik begrijp wat context is. maar toch gaat het voor een aangifte uiteindelijk om wat er gezegd wordt, evt in combinatie met hoe je overkomt (dreigend, agressief).
Dat is geen verwarren. Iemand voelt zich bedreigd, of niet.quote:misschien denk je bij mijn woorden dat ik er ook agressief bij overkom in mijn body language, maar dat is juist absoluut niet het geval. dat is onderdeel van mijn insteek: het verwart.
Waarom zou ik dat aan een agent vragen? Het gaat hier om jurisprudentie (en de wet natuurlijk, maar daar staat niet letterlijk in waar de grens ligt).quote:nogmaals, en echt heel serieus: vraag eens aan een agent hoe duidelijk een bedreiging moet zijn voordat het zin heeft er aangifte van te doen.
Jij vindt dat. Het probleem is alleen (en dat probeer ik je al de hele tijd duidelijk te maken), het gaat niet om wat jij vindt. Als die andere persoon zich bedreigd voelt door jou, én je loopt met een houten knuppel/hakbijl/whatever rond, zal men dat als bedreigen zien. Ondanks dat jij dat niet vindt.quote:en nee het is geen retorische vraag, het ging subtieler dan jij schetste.
ben je het niet met me eens, zeg dat gewoon, agree to disagree, klaar.quote:Op woensdag 22 juli 2009 17:06 schreef DonJames het volgende:
[..]
Weer dat letterlijke. Je zegt dat je weet wat "context" is, maar dat blijkt hier wederom niet uit. Verder vindt jij dat een vorm van bedreiging kennelijk wél OK is als jou "onrecht" wordt aangedaan, maar zo werkt het gewoon niet in Nederland. Eigenrichting is prehistorisch gedrag, niet wenselijk en bovendien verboden.
[..]
Niet "eventueel", het is beide. Als ik op dreigend op jou afstap met een mes in'm'n handen, vindt jij dat dan géén bedreiging omdat ik er niet bij roep "Ik steek je neer klootviool!"?
[..]
Dat is geen verwarren. Iemand voelt zich bedreigd, of niet.
[..]
Waarom zou ik dat aan een agent vragen? Het gaat hier om jurisprudentie (en de wet natuurlijk, maar daar staat niet letterlijk in waar de grens ligt).
[..]
Jij vindt dat. Het probleem is alleen (en dat probeer ik je al de hele tijd duidelijk te maken), het gaat niet om wat jij vindt. Als die andere persoon zich bedreigd voelt door jou, én je loopt met een houten knuppel/hakbijl/whatever rond, zal men dat als bedreigen zien. Ondanks dat jij dat niet vindt.
Volgens mij niet helemaal. Als je met een knuppel in je tas binnenkomt en taal begint uit te slaan als " Ik wil dat mijn probleem binnen 8 dagen opgelost is want anders...." dan valt dat toch onder bedreiging, ondanks dat er geen concreet dreigement geuit is.quote:waar het me om gaat: in juridische zin heb je het pas over bedreigen als je heel concreet dreigt om iemand te doden of lichamelijk te verwonden/mishandelen.
ik begrijp dat de kans groot is dat als ik daar wat koop en ik heb er een probleem mee, dat er maandenlang niets aan wordt gedaan?quote:Op donderdag 23 juli 2009 02:48 schreef oinkoink12 het volgende:
Doe me een lol, kom alsjeblieft nooit naar een mediamarkt/saturn. 5% klantje
ik snap wat je bedoelt, maar vraag dat nou eens op het politiebureau, want daar zullen ze je een ander beeld schetsen dan jij nu beschrijft.quote:Op donderdag 23 juli 2009 08:09 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Volgens mij niet helemaal. Als je met een knuppel in je tas binnenkomt en taal begint uit te slaan als " Ik wil dat mijn probleem binnen 8 dagen opgelost is want anders...." dan valt dat toch onder bedreiging, ondanks dat er geen concreet dreigement geuit is.
Zoals ik al ergens eerder zei gaat het dan ook niet om directe dreigementen, maar om de intentie waarmee iets uitgesproken word. Je hoeft niet eens een dreigement uit te spreken om dreigend over te komen.
Ik neem aan dat jij dat ook gedaan hebt en je door een agent hebt laten uitleggen wat wel en niet kan? Mijn partner werkt in een winkel en ik kan je vertellen dat als een winkelier naar de politie belt met een verhaal als dit de politie binnen no time op de stoep staat en dat de lastige klant dan op het bureau uit mag leggen wat er aan de hand is.quote:Op donderdag 23 juli 2009 09:07 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
ik snap wat je bedoelt, maar vraag dat nou eens op het politiebureau, want daar zullen ze je een ander beeld schetsen dan jij nu beschrijft.
ik heb vorig jaar wat in het verkeer meegemaakt en heb daar toen aangifte van willen doen. maar dat viel me vies tegen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 09:10 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat jij dat ook gedaan hebt en je door een agent hebt laten uitleggen wat wel en niet kan? Mijn partner werkt in een winkel en ik kan je vertellen dat als een winkelier naar de politie belt met een verhaal als dit de politie binnen no time op de stoep staat en dat de lastige klant dan op het bureau uit mag leggen wat er aan de hand is.
Terwijl jij op het bureau jou kant van het verhaal uitlegt, neemt een andere agent de aangifte van de winkelier op. Het komt vaker voor, dat kun je van me aannemen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 09:15 schreef Feestkabouter het volgende:
en trouwens: op het bureau uit mogen leggen wat er aan de hand is, is nog wat anders dan werkelijk een aanklacht wegens bedreiging krijgen, toch?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |