abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71049396
quote:
Het tekort aan gevangenispersoneel leidt tot gevaarlijke situaties, vooral bij meerpersoonscellen. Dit vindt SP-Kamerlid Krista van Velzen, schrijft Trouw op de website.

Ze luidt de noodklok over de situatie in gevangenissen en wil dat staatssecretaris van Justitie Nebahat Albayrak actie onderneemt. De SP eist dat er meer personeel komt op de afdelingen van de meerpersoonscellen. Liever nog wil Van Velzen dat de cellen met meerdere personen helemaal verdwijnen.
http://www.spitsnieuws.nl(...)amer_voor_gevan.html

Als je gevangenispersoneel als overheid nu eens en beter beloont en meer bevoegdheden geeft om harder op te tredejn dan is de animo ook groter om dit beroep te kiezen.
to the point!
pi_71049502
Laat ze elkaar lekker de hersens in slaan. Geen moeite mee.
Werkt nog eens preventief ook.
  donderdag 16 juli 2009 @ 23:09:47 #3
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_71049567
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 23:08 schreef Cracka-ass het volgende:
Ja, laten we lekker barbaars gaan doen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_71049609
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 23:09 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

GMTA
  donderdag 16 juli 2009 @ 23:10:59 #5
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_71049615
quote:
Lekker kortzichtig.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_71049696
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 23:09 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Nee, mensen vrij laten omdat er tekort aan cellen zijn, dat is zo super. Vooral de slachtoffers worden daar heel happy van.
  donderdag 16 juli 2009 @ 23:13:01 #7
24604 KwisatzHaderach
There are no facts
pi_71049697
Persoonlijk vind ik nog steeds dat ze er niet voor de gezelligheid zitten. 1-persoonskamers is het beste imo.
"I know," said Jane. "It's the most charming thing about humans. You are all so sure that the lesser animals are bleeding with envy because they didn't have the good fortune to be born homo sapiens."
pi_71049709
quote:
Beter verdienen ze gewoon niet .
to the point!
pi_71049755
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 23:13 schreef LaTiNo het volgende:

[..]

Nee, mensen vrij laten omdat er tekort aan cellen zijn, dat is zo super. Vooral de slachtoffers worden daar heel happy van.
Er is geen tekort aan cellen, er gaan zelfs gevangenissen dicht.

Er is echter wel een tekort aan gevangenispersoneel.
En een cel openen met 2 of meer mensen is een groter risico dan iemand die er alleen zit.
Daarom zijn éénpersooncellen veiliger voor het personeel.
  donderdag 16 juli 2009 @ 23:14:48 #10
24604 KwisatzHaderach
There are no facts
pi_71049758
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 23:13 schreef LaTiNo het volgende:

[..]

We hebben een cellen overschot in Nederland. Althans volgens de VVD iig, die hadden laatst daarover geklaagd.
"I know," said Jane. "It's the most charming thing about humans. You are all so sure that the lesser animals are bleeding with envy because they didn't have the good fortune to be born homo sapiens."
pi_71049769
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 23:10 schreef mazaru het volgende:

[..]

Lekker kortzichtig.
Mwah, die jongens moeten maar leren met elkaar op een kamertje te leven.
Dat dat af en toe escaleert vind ik niet zo'n probleem. Uiteraard moet er ingegrepen worden, maar he. Een pak slaag hier en daar. Jailtime baby!
pi_71049874
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 23:16 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Dat dat af en toe escaleert vind ik niet zo'n probleem. Uiteraard moet er ingegrepen worden, maar he. Een pak slaag hier en daar. Jailtime baby!
Ja, daarmee bereid je gevangenen weer helemaal voor op de terugkeer in de maatschappij

pi_71050119
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 23:21 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ja, daarmee bereid je gevangenen weer helemaal voor op de terugkeer in de maatschappij

Want het gaat nu zo lekker bedoel je?
  donderdag 16 juli 2009 @ 23:29:03 #14
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_71050149
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 23:16 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Het is geen Hollywoodfilm met Sylvester Stallone in de hoofdrol hoor.
We hebben het hier over de Nederlandse gevangenissen. En je kunt het je misschien moeilijk voorstellen, maar het is mogelijk dat je daar zelf ook ooit terug zou kunnen komen.
Niet iedereen die daar zit is een bloeddorstig, moordend monster.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_71050275
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 23:29 schreef mazaru het volgende:

[..]

Het is geen Hollywoodfilm met Sylvester Stallone in de hoofdrol hoor.
We hebben het hier over de Nederlandse gevangenissen. En je kunt het je misschien moeilijk voorstellen, maar het is mogelijk dat je daar zelf ook ooit terug zou kunnen komen.
Niet iedereen die daar zit is een bloeddorstig, moordend monster.
Daarom moet je mensen met een zelfde soort straf ook bij elkaar zetten, dat lijkt me evident.
Dat die jongens zich vervolgens moeten aanpassen, en dat sommige het niet willen en het misgaat. Jammer maar helaas, dan gaat daar maar weer een straf overheen.

Het is een gevangenis, per definitie iets wat vrijheid beperkend is. Geen klooster ofzo waar je lekker tot rust kunt komen.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 00:19:06 #16
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_71051621
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 23:05 schreef turnpoint76 het volgende:

[..]

http://www.spitsnieuws.nl(...)amer_voor_gevan.html

Als je gevangenispersoneel als overheid nu eens en beter beloont en meer bevoegdheden geeft om harder op te tredejn dan is de animo ook groter om dit beroep te kiezen.
Moet je willen dat mensen voor het geld bij een autoriteit als deze gaan werken?
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  vrijdag 17 juli 2009 @ 00:20:36 #17
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_71051644
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 23:28 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Want het gaat nu zo lekker bedoel je?
Ja. Criminaliteit is vergeleken met de rest van de wereld behoorlijk laag. De landen die lager liggen hebben een dusdanige dictatuur danwel een groot gebrek aan enige vrijheid of gebruiken leugenachtige bronnen dat ik daar niet eens zou willen wonen.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_71055005
In Nieuw-Zeeland zetten ze gewoon zeecontainers in om hun gevangen op te slaan...
http://www.nzherald.co.nz/nz/news/article.cfm?c_id=1&objectid=10580279

Klaar om verscheept te worden zou Geert vermoedelijk zeggen...
People will forget what you said or what you did,
but they'll never forget how you made them feel
pi_71057446
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 23:14 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Er is geen tekort aan cellen, er gaan zelfs gevangenissen dicht.

Er is echter wel een tekort aan gevangenispersoneel.
En een cel openen met 2 of meer mensen is een groter risico dan iemand die er alleen zit.
Daarom zijn éénpersooncellen veiliger voor het personeel.
Dat is NU ja, maar in het verleden is dat maar al te vaak gebeurd. Ik vind een onderdeel van de beschaving dat je de brave burgers een veilig leven kunt geven en mensen die daar inbreuk op maken daadwerkelijk oppakt en straft.

Wellicht moeten de gevangenissen aangepast worden dat het personeel niet de cellen inhoeft waar 2 man inzitten. Gleufje in de deur voor het eten en zoek het maar uit. En evt met een soort slaapgas werken die je kunt activeren als er trouble is in de cel tussen de gevangenen.
pi_71057498
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 23:33 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Daarom moet je mensen met een zelfde soort straf ook bij elkaar zetten, dat lijkt me evident.
Dat die jongens zich vervolgens moeten aanpassen, en dat sommige het niet willen en het misgaat. Jammer maar helaas, dan gaat daar maar weer een straf overheen.

Het is een gevangenis, per definitie iets wat vrijheid beperkend is. Geen klooster ofzo waar je lekker tot rust kunt komen.
100% mee eens. Ik vond het ook absurd dat je in de VS in de gevangenis tussen de zware jongens word gegooid in afwachting van je proces. Blijkt achteraf dat je totaal onschuldig was, en ondertussen ben je al bubba's bitch geweest!

Kleine vergrijpen: cel voor 1 persoon, of samen in een cel met een ander die ook door een rood licht reed ofzo.
Grotere vergrijpen: saampjes in een cel.
pi_71058607
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 00:20 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Ja. Criminaliteit is vergeleken met de rest van de wereld behoorlijk laag. De landen die lager liggen hebben een dusdanige dictatuur danwel een groot gebrek aan enige vrijheid of gebruiken leugenachtige bronnen dat ik daar niet eens zou willen wonen.
De criminaliteit in NL is niet zozeer afhankelijk van de behandeling van criminelen in de gevangenissen, maar van het algemene welvaartsniveau. Dus je kunt niet concluderen dat het bij ons zo goed gaat doordat we gevangenen netjes behandelen en ze terug in de maatschappij proberen te krijgen (zoek de recidive-cijfers er maar op na)

Maar daarnaast is voor de cijfers ook de pakkans en de effectiviteit van de politie en het justitiele apparaat van belang.

- De politie kan roepen dat er minder misdaden worden gepleegd, maar misschien worden er veel minder aangegeven, aangezien het gevoel heerst dat de politie er toch niets mee doet (diefstal, geweld)

- misschien stijgt het percentage oplossingen wel, maar glippen er 3x zoveel crimininelen door de vingers van de politie.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 10:35:50 #22
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_71058654
al flikkeren ze gevangen met z´n 10-en in een kippenhok, laat de SP zich maar eens druk maken om hoe onze ouderen behandeld worden, in een verpleeghuis, 2 mensen op een kamer, klein stukje voor zich en verder niets en dat voor de mensen die ons land na WO2 hebben opgebouwd...
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_71065394
Ik snap ook eigenlijk de reden niet om 2 man op één cel te willen. Natuurlijk, als de keuze is tussen vrijlaten en 2 man op 1 cel is het duidelijk. Maar die keus is er niet een goed georganiseerd gevangenissbestel, zeker niet duurzaam. Zo'n cel kost natuurlijk wel wat, maar het personeel is het duurste en daar moet je sowieso zuinig op zijn, en het aantal gevangenen bepaalt hoeveel personeel je nodig hebt, niet het aantal cellen lijkt me.

Dat 2 op 1 cel lijkt me vooral getuigen van een wens om niet soft over te komen, niet van een idee over goede gevangenisinrichting.

Principieel vind ik het ook niet juist. De rechter bepaalt de straf, als leedtoevoeging. Hoe dubieus ook, hij meet af hoeveel leed de dader toegebracht moet worden. Als je dan met je groene vingers net wat plantjes teveel op zolder had staan en je moet 3 maanden de bak in, dan is dat best te pruimen als je een leuke celgenoot treft. Als je een freefighter treft die daar zit omdat hij het free wel erg makkelijk nam terwijl hij net uit de kast komt heb je 3 maanden hel, en voegt de gevangenis dus veel meer leed toe dan de rechter in gedachten had, of juist minder.

Het is een vrijheidsstraf, de straf bestaan in de vrijheid die je kwijt bent. De straf bestaat niet in maanden in angst leven voor celgenoten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_71065472
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 10:35 schreef Klonk het volgende:
al flikkeren ze gevangen met z´n 10-en in een kippenhok, laat de SP zich maar eens druk maken om hoe onze ouderen behandeld worden
Doen ze dat niet dan?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  vrijdag 17 juli 2009 @ 13:59:26 #25
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_71065952
ben nogal kortzichtig wat dat betreft

ga er vanuit van wel
pi_71065956
Als er een partij is die zich druk maakt om de ouderen is het de SP wel.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 14:00:16 #27
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_71065986
dan is er niets aan de hand
  vrijdag 17 juli 2009 @ 14:01:04 #28
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_71066009
maar dat ze dat dan ook maar eens extra hard roepen in plaats van je om mensen te bekommeren die stuk voor stuk het risico hebben genomen om in de nor geflikkerd te worden
  vrijdag 17 juli 2009 @ 14:38:27 #29
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_71067276
quote:
al flikkeren ze gevangen met z´n 10-en in een kippenhok, laat de SP zich maar eens druk maken om hoe onze ouderen behandeld worden, in een verpleeghuis, 2 mensen op een kamer, klein stukje voor zich en verder niets en dat voor de mensen die ons land na WO2 hebben opgebouwd...
waarom moet het bij mensen hier altijd of/of zijn?

Die achterlijke reacties altijd bij eender welk plan van de politiek."Ja, maar DIT en DAT is VEEL belangrijker, dus al spenderen ze DAAR nou eens tijd aan" . Het maakt echt niet uit waar ze aandacht aan besteden, het is altijd de verkeerde keuze volgens Fok.

Sowieso, de SP is al een van de partijen die het meeste aandacht vraagt voor de bejaardenzorg (denk maar aan de ophef rond het spotje van de naakte oude vrouw om aandacht voor de thuiszorg te vragen), maar nee, dat negeer je lekker om maar te kunnen zeiken.

En oh ja, mensen die "beschaving" en "flikker ze maar met tien mensen op een kamer" en "gebruik maar slaapgas om ze rustig te krijgen" in een zin gebruiken. Jullie zijn echt niet beter dan het regime in Noord-Korea. Maar hou jezelf vooral voor heel beschaafd en netjes te zijn hoor. Ht beschavingsniveau van een land kan je onder meer aflezen aan hoe ze omgaan met gevangenen en dieren, en de gemiddelde fokker scoort hierop gigantisch laag. Ik zou dan ook maar eens nadenken over je eigen gedrag.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 15:13:21 #30
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_71068467
ik ben een zorg hippie, ben er zelfs werkzaam in

en we moeten ons allemaal de ogen uit de kop schamen hoe wij met onze bejaarden omgaan en ik weet ook hoe het in de gevangenis is, dus het is voor mij geen of/of maar eerder iets als vrijwillige keuze (gevangenis) en iets wat niet anders kan (zorginstelling) en als ik dan moet kiezen, ja dan weet ik wel (en even voor de duidelijkheid, mensen in de nor zijn ook mensen, dus slaapgas enzo en de vergelijking met een regime in noord korea vindt ik derhalve slaan als een lul op een koektrommel
  vrijdag 17 juli 2009 @ 16:52:26 #31
248754 HairyArsedIrishman
I just raped your sheep...
pi_71072093
Niks slaapgas. Zyklon B werkt veel beter.

Ik houd mezelf absoluut niet voor beschaafd te zijn. Beschaving is namelijk relatief. Wij vinden een boerende Chinees onbeschaafd en diezelfde Chinees vindt het onbeschaafd als wij een hand geven.

Maar leg mij (een simpele boerenlul) dan eens uit waarom wij gevangenen nog enig burgerrecht verlenen. Als je je hebt misdragen hoor je in de bak. En dan niet gaan klagen als je een kamer moet delen met Bubba van 2 meter hoog. Je zit niet voor niets vast.
Messin' with the Kid.
Alt en gries durf ge werre, bloos neej vrèk...
Celtic FC | VVV Venlo | Nijmegen Devils | Edmonton Oilers | FC Nordsjælland
  vrijdag 17 juli 2009 @ 18:42:03 #32
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_71074700
Als ze alle personen die hier in de cel zitten en geen Nederlands Paspoort hebben nu eens naar het land van herkomst sturen om de straf uit te zitten.

Volgens mij lost dat al een groot gedeelte van het probleem op
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_71074868
quote:
Beste Klonk,

Als er één partij is die zich druk maakt om hoe ouderen behandeld worden, dan is dat de SP.
Maar het is geen one-issue partij, dus ze begeven zich ook op andere vlakken.

Beetje wennen als je alleen PVV nieuws hoort...
pi_71078432
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 18:49 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Beste Klonk,

Als er één partij is die zich druk maakt om hoe ouderen behandeld worden, dan is dat de SP.
Maar het is geen one-issue partij, dus ze begeven zich ook op andere vlakken.

Beetje wennen als je alleen PVV nieuws hoort...
Nou de PVV maakt zich zeker zo druk om ouderen als de SP
http://www.nrc.nl/achterg(...)ls_klassiek_Kamerlid
to the point!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')