Zeker. Ik heb 14 jaar in de Bijlmer gewoond, dus ik ben wel degelijk multiculti opgegroeid. Daarnaast wil ik dolgraag naar Suriname (en dat gaat binnenkort ook gebeuren) en ik heb naast een Nederlandse, ook een Surinaamse familie, dus kom dus ook op Surinaamse feesten. Ook kan ik Sranan goed volgen.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 12:54 schreef aychelle het volgende:
[..]
je stemt PVV, dit klint eerder als je je alleen thuisvoelt bij je witte kant? Ook nooit eens nieuwsgierig naar je andere kant?
Aardappelsquote:Op vrijdag 24 juli 2009 08:30 schreef Boca_Raton het volgende:
Al eens spruitjes gekookt? Of bloemkool, of boerenkool, pfffff. Je kunt de deuren tegen elkaar gaan openzetten. Gelukkig ruiken gekookte aardappels niet want die heb ik toch het liefst
okéquote:Op vrijdag 24 juli 2009 16:54 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Zeker. Ik heb 14 jaar in de Bijlmer gewoond, dus ik ben wel degelijk multiculti opgegroeid. Daarnaast wil ik dolgraag naar Suriname (en dat gaat binnenkort ook gebeuren) en ik heb naast een Nederlandse, ook een Surinaamse familie, dus kom dus ook op Surinaamse feesten. Ook kan ik Sranan goed volgen.
Ik ken de cultuur, ik ken de taal, maar ik voel me blank. Kan toch?
Oh ja, mijn Surinaamse vader stemt ook PVV
Sluit ook perfect aan op de strekking van zijn verhaal, een vrouw die over politiek praat schrikt hem af.quote:Op donderdag 16 juli 2009 20:15 schreef Druktemaker het volgende:
Het valt mij wel op dat het vaak de MBO dames zijn die negers aan de haak slaan.
First, Oprah, let me tell you how excited I am to be in your show...quote:Op vrijdag 24 juli 2009 17:18 schreef aychelle het volgende:
[..]
oké![]()
![]()
en waarom? jullie ergeren aan de gekleurde medemens en willen daar niet bijhoren. Of is dit een nieuwe vorm van integratie. Trouwens ben je een halve creool of hindoestaan
Ben half creool. Joh, waar lees jij dat ik me erger aan gekleurde mensen? Of dat ik daar niet bij wil horen? Zoals gezegd, ik heb 14 jaar in de Bijlmer gewoond, en ben multiculti opgegroeid. Ik voel me gewoon eerder toegetrokken tot blanken. Dat wil niet zeggen dat me ik afsluit voor andere culturen.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 17:18 schreef aychelle het volgende:
[..]
oké![]()
![]()
en waarom? jullie ergeren aan de gekleurde medemens en willen daar niet bijhoren. Of is dit een nieuwe vorm van integratie. Trouwens ben je een halve creool of hindoestaan
het is echt niet dat ik je niet mag ofzowquote:Op vrijdag 24 juli 2009 17:38 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ben half creool. Joh, waar lees jij dat ik me erger aan gekleurde mensen? Of dat ik daar niet bij wil horen? Zoals gezegd, ik heb 14 jaar in de Bijlmer gewoond, en ben multiculti opgegroeid. Ik voel me gewoon eerder toegetrokken tot blanken. Dat wil niet zeggen dat me ik afsluit voor andere culturen.
Ik heb een Iraniër , Hindoestaan, Marokkaan en Surinamers in mijn vriendengroep. Moet ik dan hun cultuur overnemen en me gedragen als een verkapte whigger of moslim?![]()
En wat is er mis met op PVV stemmen? Ik kom er gewoon voor uit. Ben niet met al zijn uitspraken eens, maar dat slappe zooitje wat er nu in DH zit, schiet het ook niet op.
Ben meer een anti dan een pro stemmer
Veel Marokkanen zijn in vergelijk met autochtonen crimineler ja. De Marokkanen/Surinamers/whatever waar ik mee omga, zitten op het HBO/MBO+ die zich distantiëren van dat soort gasten. En ja, ze weten waar ik op stem, en maak er geen geheim van. Dit levert meestal ook interessante discussies op, zonder dat het uitdraait op geweldquote:Op vrijdag 24 juli 2009 18:44 schreef aychelle het volgende:
[..]
het is echt niet dat ik je niet mag ofzowmaar het klinkt gewoon vreemd in mijn oren
Maar wat vinden de alloctonen en marokkanen in je groep dat je Geert wilders stemt? En hebben die allochtonen in je vriendengroep ook dezelfde interesses en ideen als jouw? Trouwens ikzelf vind PVV vreselijk ook al word ik eigenlijk niet gezien als allcohtoon. Ik vind het gewoon een vreselijke aandachts trekker die niks anders kan roepen dan ''marokkanen zijn criminelen! ''
Faka, Fa ai go?quote:
quote:Op vrijdag 24 juli 2009 20:18 schreef picardmike het volgende:
Ik ben ook half surinaams-nederlands en ik ben er altijd zo trots op. Ik kan me wel vinden in wat firefox zegt. Alleen ik snap niet waarom hij zich nog gaat verdeligen, ik ben daar allang mee gekapt, zowel negers als blanken gaan mij niet vertellen wat ik moet doen. Zowel over surinamers als tegen hollanders in het algemeen heb ik wel wat aardigs en onaardigs te vertellen. Het gaat er niet om wat ik gekozen heb, maar gewoon waar ik behoefte aan heb en dat heeft helemaal niks met blank of zwart te maken. Als ik graag basketbal heeft dat niks met mijn donkere roots te maken omdat ze dat toevallig uitgevonden hebben, wat een onzin is dat. En mensen met typisch gedrag zijn onvolwassen of meelopers.
I am not gonna spend my life being a color. Ik herken bij mezelf Nederlandse trekjes maar ook surinaamse trekjes en ik kan lekker switchen wanneer ik wil! Lekker multi toch! Vrouwen maakt ook niet uit ik heb donkere en blanke vriendinnen gehad, het liefst heb ik nog een halfbloedje maarja die mogen elkaar soms niet echt.
trouwens bob marley was ook half, ruud gullit, frank rijkaard en vele andere die zich ook ingezet hebben tegen racisme, voorbeelden zat dus. Ik ben trouwens niet creools maar een saamaka. Een gevluchte slaaf.
Michael Jacksonquote:I am not gonna spend my life being a color
ai mi de mi mang, nanga yu? haha.quote:
Aboemquote:Op vrijdag 24 juli 2009 20:32 schreef dundel het volgende:
[..]
ai mi de mi mang, nanga yu? haha.
Ik woon nu al 4 jaar in Suriname, heb een creoolse vader en een indo moeder. Mooie combinatie noh?In Suriname willen tegenwoordig bijna alle vrouwen een kill uit tata (ze zeggen het niet, maar willen het wel, althans zo komt het meestal bij mij over), ze vinden dat Surinaamse mannen niet vertrouwen zijn. Ik zeg ze altijd dat niet alle Surinaamse mannen het zelfde zijn, er zitten ook goeie mannen tussen. Ik denk dat een heleboel het verpest hebben voor de rest, met buitenvrouwen enzo. Dat veel Surinaamse mannen een buitenvrouw(en) hebben heeft denk ik ook te maken met de kolonisatie van Suriname door Nederlands. Nederlandse slavendrijvers die hun Nederlandse vrouw hadden maar toch Surinaamse vrouwen als concubine hadden. Verder zie je ook dat wan redi mang (een mix bijv. nederlands/creool of creool/indo
) eerder in aantrek zijn dan creoolse mannen. Tegenwoordig wilt iedereen licht van kleur zijn
. Bij de hindoestanen zie je het ook, je hoeft alleen maar te kijken naar die bollywood films, alleen maar witte mensen. Je ziet bijna geen donkere mensen.
En FireFox1 je komt bij mij over alsof je een kleine identiteits probleem hebt, gaat wel weg als je hier naar Suriname komt
interesant verhaal!quote:Op vrijdag 24 juli 2009 20:32 schreef dundel het volgende:
[..]
ai mi de mi mang, nanga yu? haha.
Ik woon nu al 4 jaar in Suriname, heb een creoolse vader en een indo moeder. Mooie combinatie noh?In Suriname willen tegenwoordig bijna alle vrouwen een kill uit tata (ze zeggen het niet, maar willen het wel, althans zo komt het meestal bij mij over), ze vinden dat Surinaamse mannen niet vertrouwen zijn. Ik zeg ze altijd dat niet alle Surinaamse mannen het zelfde zijn, er zitten ook goeie mannen tussen. Ik denk dat een heleboel het verpest hebben voor de rest, met buitenvrouwen enzo. Dat veel Surinaamse mannen een buitenvrouw(en) hebben heeft denk ik ook te maken met de kolonisatie van Suriname door Nederlands. Nederlandse slavendrijvers die hun Nederlandse vrouw hadden maar toch Surinaamse vrouwen als concubine hadden. Verder zie je ook dat wan redi mang (een mix bijv. nederlands/creool of creool/indo
) eerder in aantrek zijn dan creoolse mannen. Tegenwoordig wilt iedereen licht van kleur zijn
. Bij de hindoestanen zie je het ook, je hoeft alleen maar te kijken naar die bollywood films, alleen maar witte mensen. Je ziet bijna geen donkere mensen.
En FireFox1 je komt bij mij over alsof je een kleine identiteits probleem hebt, gaat wel weg als je hier naar Suriname komt
Mıjn zwager ıs surınaams en ık heb nıet het ıdee dat ıemand daar ooıt mee zıt. Hıj heeft een mooı eıgen bedrıjf, ıs zelf een paar keer bedonderd door nederlandse vrouwen en heeft daar dus nıks mee, hıj praat gewoon Nederlands zonder enıg accent en gedraagt zıch verantwoordelıjk.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 22:58 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik denk niet dat je als surinamer los kan komen te staan van de vooroordelen. Het begint al met je accent, kleur, geur en de slang waarmee je zelf te koop loopt. Surinamers die zeggen dat zij niet voldoen aan de stereotypes neem ik bij voorbaat niet serieus. Overal kom ik namelijk wel hetzelfde tegen. Het loopje, de houding, het haar, de kleding, het accent, de taal, de interesses. Daar komt geen enkele surinamer vanaf.. Het lukt Sylvana Simons nieteens. De stereotypen worden ook nogeens verheerlijkt via de media. Het is allemaal 'cool'. Dus waarom zou je ermee stoppen, of niet beinvloed raken door die stereotype uitingen die worden verkocht als cool?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |