Ligt helemaal aan hoe laat je eet en hoe laat je naar bed gaat lijkt me. Maar als je om 18:00u eet en om 23:00 naar bed gaat?quote:Op donderdag 16 juli 2009 12:33 schreef Biancavia het volgende:
Zou eigenlijk wel het beste zijn, wat heb je eraan om de grootste maaltijd te eten als je alweer bijna naar bed gaat?
Mee eens. Als het kan eten wij hier ook tussen de middag warm.quote:Op donderdag 16 juli 2009 12:33 schreef Biancavia het volgende:
Zou eigenlijk wel het beste zijn, wat heb je eraan om de grootste maaltijd te eten als je alweer bijna naar bed gaat?
Hoe komt het eigenlijk dat het in Nederland opeens brood tussen de middag is geworden? Want oudjes eten wel allemaal nog 's middags warm.
Omdat je in de vakantie en op vrije dagen vaak later wakker wordt, en dan nog geen zin hebt in warm eten. Vroegah werd er meer en langer gewerkt waardoor mensen eerder honger hadden. Daarnaast zit de meerderheid tussen de middag op het werk of school waardoor er niet genoeg tijd is om een warme maaltijd voor te bereiden.quote:Op donderdag 16 juli 2009 12:33 schreef Biancavia het volgende:
Hoe komt het eigenlijk dat het in Nederland opeens brood tussen de middag is geworden? Want oudjes eten wel allemaal nog 's middags warm.
Pasta kun je veel beter VOOR het sporten eten....quote:Op donderdag 16 juli 2009 17:21 schreef Lastpost het volgende:
Ligt aan m'n sportschema's, als ik echt flink gesport heb tussen de ochtend en de middaguren in wil ik best in de middag al aan de pasta ofzo en dan in de avond gewoon wat brood eten.
Verder enkel bij speciale redenen.
Zo eet ik op als ik op Aruba ben, vind het een veel beter principe dan zoals ik het in NL doe. Denk niet dat ik het thuis voor elkaar krijg aangezien vriendinlief dan alleen brood eet. Organisatorisch is het niet doen in NL voor mij en partner.quote:Op donderdag 16 juli 2009 12:12 schreef casper019 het volgende:
Ik vroeg me af zijn er hier meer mensen die smiddags warm eten en savonds brood eten
en dan smsiddag gewoon pasta bolognese of whatever (dus infeite je avond eten smiddags en je broodmiddagmaal savonds) eten?
Ik doe het nu al een tijdje en het bevalt me erg! hoe doen jullie het thuis/zouden het vinden als het zo gaat?
quote:Op donderdag 16 juli 2009 17:18 schreef styliste het volgende:
ik zou het wel willen maar ik heb geen idee hoe ik warm zou moeten eten op mijn werk...
Dat heb je toch echt zelf in de hand.quote:Op donderdag 16 juli 2009 12:41 schreef Yi-Long het volgende:
Op vakantie in Hong Kong was zo'n beetje iedere maaltijd 'warm', maar hier in NL is ht helaas meestal weer ouderwets koud-koud-warm.
I know, dat is alleen niet mogelijk met deze thuissituatie en in dit geval ook geen pure noodzaak.quote:Op donderdag 16 juli 2009 17:21 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Pasta kun je veel beter VOOR het sporten eten....
quote:Op donderdag 16 juli 2009 17:29 schreef Lastpost het volgende:
[..]
I know, dat is alleen niet mogelijk met deze thuissituatie en in dit geval ook geen pure noodzaak.
die hebben we niet en die mag ook niet van de catering (die alleen broodjes en salades hebben..)quote:
Ja, wij eten vaak pas rond 20 uur en ik ben er ook niet vies van om rond 21.30 in bed te kruipen.quote:Op donderdag 16 juli 2009 12:35 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ligt helemaal aan hoe laat je eet en hoe laat je naar bed gaat lijkt me. Maar als je om 18:00u eet en om 23:00 naar bed gaat?
Vroeger aten we in nederland ook warm tussen de middag, toen kwamen de mannen nog thuis eten in de middag, in sommige dorpen is dat nog zo.quote:Op donderdag 16 juli 2009 12:18 schreef LS-Drop het volgende:
Zo nederlands om boterhammen tussen de middag te eten. Ik zit op het moment in Zwitserland en ik eet smiddags altijd een warme maaltijd. S'avonds ook trouwens![]()
Meeste landen eten trouwens warm tussen de middag dat ik weet.
Ach, je een keer aanpassen kan ook geen kwaad en je kan altijd zelf beslissen waar je eet.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 10:41 schreef Delicieux het volgende:
.
Maarja, ik woon dan ook in Frankrijk.....
Collega's die op zakenreis in Nederland zijn geweest komen met horrorverhalen terug. Broodjes kroket, frikandellen, vette meuk en uiteraard de keuze uit karnemelk of halvolle melk.... Meestgehoorde opmerking: "Ik ben toch geen kind meer?"
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |